Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine Vision: Tohle je moderní nástupce legendární A110

David Bureš
Diskuze (115)
Renault rozšíří svoje portfolio o staronovou značku Alpine. První novodobý model se inspiruje tvary sporťáku A110.

Renault chce v příštím roce obnovit výrobu vozů značky Alpine, což už dříve naznačil koncepty A110-50 a Celebration. Nyní automobilka odhaluje podobu dalšího konceptu, přičemž Alpine Vision má chystanému sériovému sporťáku zatím zdaleka nejblíže.

Vzhled automobilu přímo navazuje na legendární model A110, nejslavnější vůz značky Alpine. Rovněž se jedná o evoluci loňské studie Celebration. V útrobách pracuje nově vyvinutý turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec z dílny divize Renaultsport, který podle dřívějších náznaků má objem 1,8 litru. Díky němu novinka zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

V následujících 12 měsících chce obnovená značka postavit vůz, který se bude maximálně podobat dnes odhalenému konceptu, a to z hlediska designu, hmotnosti i jízdních vlastností. Vedle toho se chce zaměřit také na účast v závodech, v letošní sezoně do šampionátu World Endurance Championship nasadí dva vozy kategorie LMP2.

Úspěšně dokončený vývoj a úspěšné tažení závody bude mít na starosti možná malý, ale o to zanícenější tým expertů. Generálním ředitelem značky je Michael van der Sande, bývalý pracovník Tesly nebo Aston Martinu. O návrh designu se postará Antony Villain, který pracoval na aktuálním Cliu nebo Capturu.

„Naším úkolem je věrně reinterpretovat slavné Alpiny z minulosti a promítnout Alpine do budoucnosti s krásně navrženým, agilním vysoce výkonným sporťákem,“ říká k práci týmu Michael van der Sande. Právě tento úkol podle van der Sanda koncept Vision splňuje, podle jeho slov je moderním autem, ale zároveň okamžitě rozeznatelným modelem značky.

Výroba vozů Alpine bude samozřejmě probíhat v továrně Dieppe na severu Francie, která je pro značku domovským závodem. Prodej bude zahájen v příštím roce, a to nejprve v Evropě a poté i na dalších kontinentech.

David Bureš
Diskuze (115)
18. 2. 2016 23:05
Re: A110
Přesně tak, hlavně ty nevyplněný díry v podbězích, jak u nějakého off-roadu... ;-\
18. 2. 2016 23:00
Re: eletricka rucka
Přesně, tohle by si současní šéfové automobilek měli povinně číst každý večer před spaním (snad s výjímkou konstruktérů velkých rodinných MPV)! :-!
18. 2. 2016 22:59
Re: eletricka rucka
A blbější otázku tam nemáš? >:D
18. 2. 2016 10:07
Re: eletricka rucka
Samozřejmě jsem psal o plnohodnotném systému, kde žádné lanko není.

Hill-hold se dá udělat i s klasickou ruční brzdou (normálně by měl využívat provozních brzd, ne parkovací; a v autech byl snad už před druhou světovou). A ty se do kopce běžně rozjíždíš s ručkou? To už musí být, abych ji použil (třeba při parkování v kopci, kde je velmi malá tolerance oběma směry).
18. 2. 2016 09:28
Re: eletricka rucka
Vychazim z elektricke rucky v mem aute. Nemam kolizni asistenty. Zatahovani lanka dela elektromotor rumunske vyroby misto moji ruky. I kdyz staci na cervene zatahnout jenom na 10%, tak zatahne na max jako z kopce se sklonem 40%. Nastesti neodchazi nejak casto, jenom lanovod u koncernu maji hydrauliku a tam praska domecek zadnich brzd. Co se hmotnosti tyce, tak klasicka rucka je lanovod a paka, elektricka ma motor nebo pist, tlacitko, kabely a lanovod. Navic je furt pod napetim baterie. Cena je tak 3x vyssi, nez klasika. Jedine co dokaze je hillholder, ale to takova blbost pro lidi, co se neumi rozjizdet s ruckou.