Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropský trh v lednu 2016: VW se propadl o 4%, Fiat naopak vzrostl o 14 %

44 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bohuzial hlbsiu tabulku nevidime... len prvu 15tku... ;-\

ale ateca uz pride coskoro takze seat sa z toho uz raz musi dostat :yes:
wolff
No to teda nevím.

Problém Seatu je prostě jeden.

Je sice levnější než VW, ale dražší než Škoda.
Mnoho dealerství koncernu ho ani nemá v nabídce (např. u nás Porsche, teda pokud už ano, tak se omlouvám, ale myslím, že pořád stále ne).

Spousta zákazníků koncernu prostě nemá jediný důvod k Seatu jít, neb všechny modely mají velmi přímou podobnost s jiným koncernovým, to znamená, že nevidím žádný prostor na to,a by se z toho Seat vyhrabal (např. OCtavie je rámci koncernu poměrně specifický model, Roomster, Yeti...donedávna, tahle auta prostě Seatu chyběla).

Chyba Seatu byla, že nepokračoval v autě, kterým bylo v 1. a 2. generaci Toledo, tak jak pokračovala Škoda s Octavii. Tuhle šanci Seat ztratil a druhou šanci už mít nebude.

Za mne je to úplně zbytečná značka koncernu, které se tu bude dařit lépe, tu hůře, ale vždycky to bude ta otloukaná popelka vzadu. A ani ta představa, že by ta značka mohla být blíže latinským zemím se nenaplnila. Ti mají možnost koupit svá auta, když už chtějí koncern tak VW a nebo Audi.

Edit: Poznámka, ono je vidět na prodejích tam, kde je jeden model pod třema značkama, jak si která značka vede, a ani pozice Škodovky není bůh ví jak dobrá (Exeo, Mii atd...), jen prostě Octavie a teď i Superb jsou tak dobrá a specifická auta, že se prostě prosadí. Seat nic takového nemá a mít nebude. Ateca, či jak se to jmenuje, bude zase jen derivát jiného koncernového auta (Tiguan, nový Yeti), takže ty prodeje bduou zase nízké.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono to vtedajsie toledo dnes nahradza vcelku slusne hatch leon...

ale inak suhlasim.... toledo ako take mi chyba... lebo to sucasne toledo uz nie je take ake by som si zelal.... toledo bolo kedysi ako octavia I.... pricom dnes je to uz mensie auto kdesi na urovni rapida ci p301.... skoda ;-\ ... mne pride ze toledo si takuto degradaciu ani nezasluzilo... a vlastne dodnes neviem co seat viedlo k tomu ze toledo je tam kde je .... lebo malo na viac...

mne seat ako zbytocna znacka koncernu nepride ale bohuzial cisla vravia dost v neprospech seatu uz dlhsi cas... seat sa mi vlastne z koncernovych znaciek paci najviac.... posobi takym sviezejsim mladsim sportovejsim dojmom ( no ktory ako ze? zrovna toledo moc sportovo nevyzera ) ... ale v principe ozaj posobi tak nejak dynamickejsie a hadam aj emocionalnejsie ako dalsie koncernove znacky..... je velka skoda ze tento potencial vw nevie nijak vyuzit..... problem vidim v dizajne seatu uz dlhsiu dobu.... leon sa sice prebral a seat priviedol na spravnu cestu ale ako na potvoru kym pridu nove modely ( ateca, nova ibiza ) ... tak zbytok portfolia uz opat predajom nestiha leon podporit a dookola sa to mele na jednej a tej istej urovni.. seat sa ale potrebuje rapidnejsie odpichnut... rast o viac ako len par tisic aut za rok... ja verim ze ateca uz seat preberie k zivotu ale na druhej strane mam obavy aby zase nebrala zakaznikov leonu alebo leonu 4x4... kedze ten dizajn je defakto zhodny... ja neviem... ale seat proste musi zacat tvorit... vyrabat jeden face a lepit ho na vsetky modely ... to nemoze fungovat... ;-\ ... navyse malicky model mii je nemastny neslany a predava v eu velmi malo... i10 je uplne inde ... skoncila nam altea ( velmi oblubene auto... kde je nastupca??? ) ... exeo ako kopia A4 fungovat nemohla uz od nova... to bol zly vtip.... len z povinnosti vyrabat a zaplnat segmenty dnes uz nestaci .... seat ma na to aby aj tvoril a vymyslal.... lebo jedine to mu zaruci prezitie... tak verim ze ked uz nie ateca .... tak nejaky dalsi model bude skutocne uz "auto emocion" a seat sa pozdvihne rapidnejsie
Anonym
Už ses probrar z toho lexusovýho blouznění? >😁 >😁 >😁 >😁

Souhla. seat má bejt sportovní a svěží. Kdysi jsem četl nějakou koncernovou strategii a terčem měli být zákazníci Alfy.

jinak Exeo bylo jedním z nejlepších aut za dané peníze PRÁVĚ PROTO, že to byla A4 za slušné peníze. Když něco bojovalo s BMW 3 a C-klasse, musí to být dobré. A A4 za ceny koktávky kolíbající se na podvozku z golfíka - sorry, ale bylo to super. Jenomže máš pravdu - fungovat to nemohlo.
navíc Seat má třeba dávno na leonu LED světla, oktávie se pinoží furt s xenonem. Ibiza Cupra má el. podvozek v základu, u pola GTI za něj vatuješ. Snažej se dát lidem Hi-tec a zaujmout. Ale nepomáhá to. Vždycky je něco, čím to podělaj.
Třeba: jezdil jsem s Leonem Cupra. 290koní.Dobrá raketka. Super hot-hatch za ty prachy. Vytře si zadek se sesterskými RS (což není problém) a i s GTI Perfotmance. Vlastně jede jako GolfR - ten je čtyřkola, takže je to jiný. Měl jsem manuál i DSG. bla bla jak je to dobrý, rychlý a levný. jenomže co je moc, je moc. pak chceš vystoupit a vidíš tu šílenou černou ubohou vnitřní kličku, která vypadá jak ze swiftu 95. Rozhlédneš se po interieru a najdeš tam takovech hrůz víc. A to je problém Seatu. Schizofrenie. ta značka nemá směr.Aby byla sportovní (jak chce), na to musí být moc levná.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano walter da silva to tak zrejme kedysi so seatom aj planoval... seat mal brat zakaznikov prave alfe... mala to byt taka spanielska alfa... auto emocion ... velmi dobre sa to citalo a pocuvalo... ale ralita je kusok ina ze jo ... dnes seat komu berie zakaznikov? ... alfe sotva >😁 .. inak ta sa porazi aj sama mam taky citak .. tam je to neskutocna parodia co s nou vystrajaju 😉 .... kazdopadne seat by mal byt tou emocionalnejsou znackou v koncerne... ale ked vidim face z leona na atece... akosi ma tie emocie nepohlcuju... interier to iste.... dokaze byt este niekde inde v konkurencnom aute mim okoncenru v interieri vacsia nuda? podla mna asi tazko..... seat mal byt spanielskou alfou a nie koncernovym zlepencom vyrabajucim z povinnosti.... skoda ;-\ ... ja som to uz pisal.. je toho na vw uz moc... tych znaciek ma uz vela... a venovat sa kazdej poriadne a kazdu od seba nejako poriadne odlisit ( a zaroven pritom vyuzivat spolocne diely a setrit ) je nadludsky vykon..... skoda ze sat nie je pod kridlami niekoho ineho.... kto nema dalsich xy znaciek na starost... dockal by sa seat vacsej pozornosti a bol by dnes mozno aj nico viac ako koncernova zmeska
Anonym
Napsals to přesně. :yes: VW neví, na co seat má. Sportovní značka nemůže bejt ta nejlevnější...
Avatar - praděda7
praděda7
Připojuji se........bohužel je to tak... :-!
Arese
Já si naopak myslím, že Seat je na dobré cestě. Současná dobíhající Ibiza je pořád hodně dobré auto a nástupce už se rychle blíží. Leon, to je v nižší střední třídě opravdový skvost, designově i technicky. A o výborné prodeje Atecy rozhodně nemám strach. Všechny tyto modely mají velmi atraktivní, jižánsky svěží design zvenčí i uvnitř.
Co se týká prodejních neúspěchů Mii a Toleda IV, tam je to dáno nepříliš velkou designovou povedeností výchozích modelů (Up, Rapid), i když třeba to Toledo je ve srovnání s Rapidem mnohem hezčí (hlavně na zádi).
O Exeu se vůbec nemá cenu bavit, to byl totální úlet od začátku až do konce (nehezký design, špatná koncepce s motorem vysunutým daleko před přední nápravu, ubohá nabídka prostoru pro nohy vzadu, přestřelená cena atd.).
wolff
Asi mi nerozumíš a nebo rozumět nechceš.

Nebavím se o tom, jestli ty auta jsou pěkný a nebo ne, dobrý a nebo ne. O to už dnes ani na trhu obvykle nejde.

Jde prostě o tu pozici v koncernu. Ta značka jako taková nemá sílu aby se prosadila a ona v zásadě nemá ani nic k tomu aby se prosadila. Protože, když už udělají něco, co je opravdu dobré, dají tomu nálepku i jiné značky z koncernu a ta to převálcují. To Mii sem psal jen proto, aby bylo vidět, jaké extrémní rozdíly jsou (kvantifikované) ve vnímání těch koncernových značek. Vždyť toho Míí se neprodá nějak závratně víc než Citigo zda-li vůbec) a to má mít Seat dobrou pozici v jižních zemích, kde by se mělo dobře prodávat a i tam ho prostě válcuje UP!

Proto píšu to co píšu (a nezáleží mi na tom), vnímám značku Seat tak, že pro ni v současném koncernu prostě není nějaké výraznější místo. Koncern má na to, aby ji utáhl, ale ta značka nemá na to, aby koncernu přinesla nějaký profit.
overnight
Ty jsi zase jeden chytrák... Jenom k tomu Toledu, to ostatní raději no coment
Toledo I. 1991 první liftback koncernu vw a mimochodem velmi úspěšný vůz, byl nahrazen sedanem a pak tou hrůzou od Silvy je výsledkem zejména směřováním Seatu z Wolfsburgu, byl doslova zahnán do kouta, aby přenechal pozice praktičtěji směřované škodovce s Octavii 1996 a nekonkuroval jí svým liftbackem. Vždyť ani nikdy nedovolili Seatu postavit Toledo kombi a přitom Toledo II. v kombíku měl Seat připravené do výroby [odkaz] Škoda měla prostě jenom větší štěstí na role.
wolff
s příchodem Tipa by se to mělo teda ještě znatelně zlepšit. Nové Punto taky pomůže a pokud se udrží kontinuita obnovy modelů a konečně bude nějaká prodejná AR, tak by nemělo být nereálné, aby bylo FCA po rel. dlouhé době nejhůř třetí v Evropě. :yes:
Arese
No, třetí, to je tedy hodně optimistická prognóza! Ale pokud budou řekněme 5. či 6, i tak to bude super! Jakmile dorazí Tipo hatch a kombi a jakmile dostane pořádný motor 1.4 T-Jet + manuální 6kvalt, mohly by prodeje Fiatu opravdu výrazně růst. K tomu jako bonbónek krásná 124 a příští rok nové Uno! Už se nemůžu dočkat! 😄
P.S. Potěšilo až 14. místo Hyundaie. Zdá se, že Evropané (kromě obyvatel ČR) ještě stále neztratili automobilovou soudnost! 😄 :yes:
wolff
Tu pozici sem myslel koncernově (tedy za VW a max PSA, tzn. porazit primárně Renault, který teď má našlápnuto a vypořádat se s Fordem, což s jeho současnou politikou úspor asi nebude těžké). Jako značka je třetí místo samo nesmysl. 😉
Arese
Aha, tak to sorry, to jsem španě pochopil! 😄 A ano, snad se dočkáme i té vymodlené Giulie, ale ještě předtím, tuším že iž 24.2., bude představena důkladně faceliftovaná Giulietta!!! Dá-li bůh, snad konečně dostane nízká a široká světla! 😄 :yes:
Dixik2
Guilleta facelift už měla.Otázka je co to bude toho 24.2.Jestli další facelift...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
hyundai aj kia pekne rastli... 😉 .. to ze su hlbsie v rebricku este neznamena ze sa im tu nedari.... ich predaje z roka na rok v eu rastu a raz budu aj v top 10 uvidis 😉

je uplne logicke ze v europe nebude hyundai v zaplave europskych znaciek uplne vpredu... 😄 .. rovnako ani japonci tu nedominuju ani amerika

tipo moze prekvapit suhlasim.... fiat sa pekne uz dviha ... ale chcelpo by to aj nove punto a bravo
Arese
Ano, a tak je to dobře, tak je to správné! 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kia ma v europe jediny vyrobny zavod... hyundai dva ( ak ratam aj to turecko ).... nikdy teda nebudu moct objemom predaja konkurovat domacim europskym znackam ktore tu maju po 3-4-5 zavodov ... japonci to iste ... aj amerika to iste 😉 .. nemaju tu vyrobne kapacity

ale vzhladom na vyrobne europske kapacity ( i30, ceed, sportage, tucson ) a dovozove kapacity ( napriklad rio, picanto, i40 aj par dalsich ktore sa uz v eu nevyrabaju ) su predaje korejskych znaciek v eu hodne slusne ....

a ak tu casom postavia dalsi zavod ( raz mozno ) ... moze byt top 10 v eu realna meta
Anonym
já si myslím, že možná v delším nebo středním horizontu začnou Číňani vyrábšt levný auta prodejný na evropském trhu. Tudíž se Korejcům povede hůř, protože tyhle auta si samozřejmě všichni kupujou kvůli ceně.a Číňani půjdou níž. Ale ještě je čas.
BTW řídil jsem jen JEDNO dobrý (jsem nechutně zmlsanej a zaměřenej na výkon a jízdní vlastnosti) korejský auto. Hyundai genesis Coupe. velmi, velmi příjemně mě překvapilo. A cenovka byla víc než OK. Něco jako když japončíci začali levnejma spor´tákama na konci osmdesátek deptat porsche. třeba micinou gt3000.
Ale zákazník Hyundai nejde po těchhle věcech, takže to auto je popelka, kterou sotva potkáš. Přitom je to opravdu skvělé auto.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nestras ... ale ano.. s cinou treba do buducna ratat... navyse korejci sa uz dotiahli cenou aj imidzom na seriozne europske znacky takze ked tento europsko-korejsky peloton dobehne cina.... bude to este riadna mela 😉 ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tipo s 1.4 Tjetem nebude dělat kdovíjaké prodeje, to bude špička ledovce. Pro petrolheady to sice možná je základní myslitelná verze, ale 80-85% kupců jsou cestovatelé.
Proč tě těší pokles Hyundai? Dělá snad výrazně podprůměrná auta? Ne, nedělá. U nás má možná hloupou reklamu, ale jinak nabízí dobrá auta za rozumné ceny. Takovýhle rádobyevropský nacionalismus je dobrý akorát ke stagnaci.
Arese
Myslím si, že pro méně náročné řidiče by úplně stačilo i Tipo s benzínem 1.6 16V, to by ale tento motor Fiat musel nabízet i s manuálem (třeba i s 5st.). Je naprosto nepochopitelné a přímo trestuhodné, že to nedělá!
Základní 1.4 je v tomto autě přijatelná leda tak pro důchodce, kteří jezdí krátké trasy a nemívají obsazená zadní sedadla, ale pro rodinné použití je to motorizace k ničemu (stačí se podívat do technických údajů na hodnotu točivého momentu a hmotnost auta). 😢 ;-\ 😒
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš hodně zkreslenou představu, co je náročný a nenáročný řidič. A je strašně vidět, jak jsou lidi zmršení z turbín... Astra má s 1.4 takřka stejné parametry a nikdo ji neodsuzoval.
CrankyDude
"..Myslím si, že pro méně náročné řidiče by úplně stačilo i Tipo s benzínem 1.6 16V....a přímo trestuhodné, že to nedělá!" >😁 Pianko, at ti nepraskne zilka na cele. Byla by to skoda nemit sanci cist tve vyplody. 😉 To turecke auto nema sanci vyznamnejsiho prodeje (Tipo-tip - tak 300 ks/rok), v zemi kde vladne Hyundai - viz nize "Jenom část Čecháčků se tou Hyundai propagandou nechala vypláchnout mozek". Eh? :-!
King of rain
Podívej se na čísla prodejů Hyndai a Kia ne na místo ....prodávající dobře v celé Evropě.Pak třeba do USA.

To je pro nechapajiciho Areseho.
Arese
Ty se zase podívej, na jakém místě hitparády modelů je i30 v Německu, Itálii či Velké Británii! 😄 Jenom část Čecháčků se tou Hyundai propagandou nechala vypláchnout mozek z hlavy, v ostatních evropských zemích mají rozum. :-!
CrankyDude
"Jenom část Čecháčků se tou Hyundai propagandou nechala vypláchnout mozek z hlavy, v ostatních evropských zemích mají rozum." >😁 >😁 >😁
Co 'prispevek' to perla logiky a moudrosti. 😉 Blbi korejci, vid? Postavili fabryku pro vyrobu aut na byvalem zelnem poli v te nejvyspelejsi evropske zemi a ted jim tech 300+ tisic pleček rocne nikdo nekupuje, tsk, tsk. >😁
CrankyDude
" Jakmile dorazí Tipo hatch a kombi a jakmile dostane pořádný motor..." a jakmile dostane kotoucove brzdy i na zadni napravu....a jakmile se zbavi lesenarske trubky na zadni naprave... to pak bude jako i30 dneska, vid? >😁
Avatar - Emel
Emel
No to nevím. Třeba jsi vůbec nezmínil Opel, který loni prodal 934t aut a začíná prodávat novou Astru. Renault je na 970 a roste, navíc můžeš počítat alianci s Nissanem, který přihodí další půlmego a Dacii (370). Strategie Fordu může být všelijaká, ale furt je přes mega. A konečně, na nějakých 850 je i H&K. PSA je 1,4M.

Fiat je na 650 a pokud by udržel růst na úrovni těch 14% celý rok, pak bude blízko 750... ale to je furt tak na tu sedmou příčku. Jo, a ta Alfa... cca. 56t.

Suma sumárum... můžeme se bavit o pátém místě s větrem v zádech, ale bedna je podle mě nerealistická.
Avatar - Individualita
Individualita
,,můžeme se bavit o pátém místě s větrem v zádech" >😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
VW se propadá v USA, ted už i v Evropě a myslím že sázka na čínu, kde ekonomika neustále víc a víc padá do útlumu je taky sázkou na špatného koně.

Jo každej chvilku tahá pilku, ta pilka s nápisem vW už svůj part dohrála. Koncern Spojení předražení podvodníci AG domachroval >😁 >😁
dukipo
No jo. Maj jenom 25% Evropského trhu a celkově prodeje kolem 10 milionů za rok. Bejt VW, tak to rovnou zabalím. Úplnej armagedon... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Evropský trh je z globálního hlediska ten nejméně zajímavý.

Nejzajímavjěší sou trhy Asie, severní a jižní ameriky a bohatý střední východ.

A tam zrovna VW neválí >😁 A jak to vypadá s čínou a jižní amerikou, ty prodeje pošupačí krásně dolů >😁
dukipo
Jak jsem psal. Jsou úplně v *. Až druhej největší výrobce na světě... Nikde se nedaří. Nikde... >😒]

Co hulíš chlape? >😁
Arese
>😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes: Jak že se to Bariku říká? Přání otcem myšlenky! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Co bylo včera není dnes. GM už si na ně brousí drápky >😁
CrankyDude
"Evropský trh je z globálního hlediska ten nejméně zajímavý." :yes:
Souhlas, ale pro mnohe quazi-diskutery je cesky trh ten nejdulezitejsi. :-!
dukipo
Proto, že se v Evropě neprodávaj ty 8 válcový šroty z USA ještě neznamená, že Evropský trh je nezajímavej... 😄 Velikostí i úrovní produktů rozhodně nepatří někam do druhé či třetí ligy jak se tady pár odborníků snaží psát... Jestli je veledůležitější trh tý jižní ameriky nebo bohatého středního východu, tak potom jo... >😁 Větší dementnost jsem snad ještě nečetl. Možná by nebylo špatný si najít pár čísel, co se kde prodá a za kolik. Hodnotil bych trh z hlediska tržní hodnoty produktů (ne jenom čísel o prodeji kusů)... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže ono je to právě o tom co se kde prodá za počet kusů, to sice nedělá čísla o zisku, ale dělá to absolutní čísla.

Takže když VW prodá Evropě 50 000 Passatů jistě na tom vidělá víc než když Fiat prodá 130 000 modelů UNO, ale ve finále toho víc prodal Fiat.

Asi takhle >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
A se středním výhodem už ses netrefil vůbec - ono na Escalade bude určitě větší marže jak na Fabii HTP a Fiestě >😁
Hned po USA a Kanadě se tam těch V6 a V8 prodá nejvíc >😁
dukipo
A co jsem asi psal výše? Že jde o objem obchodu a ne jen o počet kusů. V Evropě se právě prodá velké množství a ještě za vyšší cenu než třeba v USA průměrně. A co se týká toho středního východu, tak tam se asi vůbec neprodávaj auta Porsche, Lamborghini, Bentley... A nejsou to čirou náhodou značky VW Group? Tak asi tak... >😁 Jinak právě nechápu proč stále kopeš do VW, když obecně produkt VW spadá spíš do dražší skupiny vozů v daných třídách, čili jak jsi sám správně napsal, je lepší prodat 50 tisíc passátů než 130 tisíc fiatů...
Avatar - Anonym
Anonym
Lepší je to pouze z pohledu zisku >😁

Proč kopu do VW? to by se museli jinak chovat a vyrábět jiná auta, pak by nebyl důvod kopat. Ale to u vW nehrozí. Sorry >😁 >😁
stone60
Nevíte, kterými modely Fiat dosáhl takového nárustu ? Tipo už se prodává ?
wolff
Tak já myslím že je to asi takto😒br />
Zase se rozjely pořádně prodeje F 500 po faceliftu (to auto pořád nemá konkurenci), Jeep asi pořád roste (renagade + další modely) a v případě Fiatu asi stále rostou prodeje F 500X (vázly dodávky).