Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2016: VW se propadl o 4%, Fiat naopak vzrostl o 14 %

David Bureš
Diskuze (44)
Škoda byla tentokrát jedenáctou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Do desítky se na její úkor dostala Toyota.

V průběhu letošního ledna se na evropských trzích prodalo 1.093.565 osobních automobilů, což je o 6,3 procenta více než před rokem. Většině automobilek prodeje rostly, třeba Volkswagen a Nissan ale zaznamenaly pokles. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Prodeje nových aut na starém kontinentu rostou už 29 měsíců v řadě. Oproti prosinci 2015 se prodejní růst zpomalil, v posledním roce loňského roku totiž prodeje nových aut vzrostly o bezmála 16 %. Růst za celý rok 2015 činil 9,2 %.

ACEA eviduje statistiky 30 evropských států. K 27 státům Evropské unie přidává i prodeje ve vybraných státech Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) – z Islandu, Norska a Švýcarska. Ve statistikách jsou tudíž zahrnuta prodejní čísla většiny důležitých evropských trhů, chybí ale třeba Ukrajina nebo Rusko.

Lídrem trhu s přehledem zůstává značka Volkswagen, která v minulém měsíci prodala v Evropě 128.345 aut. Německý výrobce ale zaznamenal pád prodejů, a to o rovná čtyři procenta. Otázkou je, nakolik výsledky Volkswagenu ovlivnily následky kauzy Dieselgate, protože skandálem rovněž postižené značky Audi a Škoda v lednu rostly.

Druhé místo jako obvykle obsadil Ford, stupně vítězů však tentokrát uzavírá Opel (na britském trhu fungující jako Vauxhall), který o tuto pozici dlouhodobě bojuje s Renaultem. Jak Ford, tak Opel těžily z výrazného růstu prodejů – první si polepšil o 11,4 %, druhý zaznamenal ještě o procento vyšší růst.

Výrazně rostlo také šesté Audi (+14 %) nebo devátý Fiat (+13,9 %). Z menších výrobců je potřeba zmínit úspěchy Mazdy (+33,5 %), Land Roveru (+36,8 %), Hondy (+42,8 %) nebo Jaguaru (+160 %).

Nejlepší desítku tentokrát uzavírá Toyota, která v lednu na starém kontinentu prodala 48.978 aut, o 1,7 % více než před rokem. Škoda byla tentokrát jedenáctá, 47.166 prodaných automobilů je o šest procent více než před rokem.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1/2016Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Volkswagen128.345-4,011,7
2.Ford77.180+11,47,1
3.Opel/Vauxhall71.612+12,46,5
4.Renault67.187+1,56,1
5.Peugeot65.845+3,26,0
6.Audi62.432+14,05,7
7.Mercedes-Benz56.902+9,85,2
8.BMW54.876+5,85,0
9.Fiat54.087+13,94,9
10.Toyota48.978+1,74,5
11.Škoda47.166+6,04,3
12.Citroën42.879+4,33,9
13.Nissan42.183-4,63,9
14.Hyundai36.160+9,13,3
15.Dacia30.740-0,12,8
-CELKEM1.093.565+6,3-

Pokud se zaměříme na jednotlivé koncerny, tak samozřejmě nejvýše je Volkswagen Group. Jeho značky na starém kontinentu během ledna prodaly 265.697 aut, o procento více než před 12 měsíci. Mírný růst byl zaznamenán díky úspěchům Audi a Škody, naopak Volkswagenu, Seatu nebo Porsche prodeje klesly.

Druhá je aliance Renault-Nissan, jejíž prodeje však mírně klesly o 0,7 %. Jedná se o jediný pokles prodejů mezi deseti největšími koncerny na starém kontinentu. Top ten koncernů uzavírá Toyota, což dokazuje, že největší automobilka světa těží z úspěchů na jiných kontinentech, než je Evropa.

Evropský trh – registrace nových aut podle koncernů
Poř.KoncernProdeje v 1/2016Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.VW Group265.697+1,024,3
2.Renault-Nissan140.110-0,712,9
3.PSA114.352+3,710,5
4.Ford77.180+11,47,1
5.FCA Group72.646+14,56,6
6.General Motors71.706+11,96,6
7.BMW Group66.154+4,86,0
8.Hyundai-Kia65.462+10,76,0
9.Daimler63.832+9,45,8
10.Toyota Group52.579+2,24,8
-CELKEM1.093.565+6,3-

David Bureš
Diskuze (44)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 20:35
Re: No vida
Lepší je to pouze z pohledu zisku >:D

Proč kopu do VW? to by se museli jinak chovat a vyrábět jiná auta, pak by nebyl důvod kopat. Ale to u vW nehrozí. Sorry >:D >:D
18. 2. 2016 13:55
Re: No vida
A co jsem asi psal výše? Že jde o objem obchodu a ne jen o počet kusů. V Evropě se právě prodá velké množství a ještě za vyšší cenu než třeba v USA průměrně. A co se týká toho středního východu, tak tam se asi vůbec neprodávaj auta Porsche, Lamborghini, Bentley... A nejsou to čirou náhodou značky VW Group? Tak asi tak... >:D Jinak právě nechápu proč stále kopeš do VW, když obecně produkt VW spadá spíš do dražší skupiny vozů v daných třídách, čili jak jsi sám správně napsal, je lepší prodat 50 tisíc passátů než 130 tisíc fiatů...
Avatar - Individualita
18. 2. 2016 10:30
Re: A
,,můžeme se bavit o pátém místě s větrem v zádech" >:D :yes:
18. 2. 2016 09:30
Re: Fiat
Tak já myslím že je to asi takto:

Zase se rozjely pořádně prodeje F 500 po faceliftu (to auto pořád nemá konkurenci), Jeep asi pořád roste (renagade + další modely) a v případě Fiatu asi stále rostou prodeje F 500X (vázly dodávky).
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 09:20
Re: No vida
A se středním výhodem už ses netrefil vůbec - ono na Escalade bude určitě větší marže jak na Fabii HTP a Fiestě >:D
Hned po USA a Kanadě se tam těch V6 a V8 prodá nejvíc >:D