Elektrobus SOR EBN 11 je již téměř v polovině svého zkušebního provozu s cestujícími u Dopravního podniku hlavního města Praha a prozatím si vede velmi dobře.
Pokud vím, tak v Pardubicích jich jezdí několik už delší dobu. Ta věc se umí dobít i pomocí konektoru, který se po zajetí na parkoviště sám najde a připojí se k autobusu. Výrobce má k dispozici možnost nabíjení klasickým 400V, pak ale i stejnosměrným z trolejí.
Podle mého perfektní ukázka, kde je elektromobilita výborně využitelná. A podle mých informací ani cena zas tak zásadně nepřevyšuje klasický autobus(rozhodně nestojí dvojnásobek).
Áno, stačí. V Tatrách jazdia tieto elektrické ako skibusy k lyžiarskym strediskám J&T. Nie je to super vlastniť strediská a ešte mať aj vlastného výrobcu busov? >:D
daleko nejlepší řešení by bylo nasazení trolejbusů,
které by nahradily nejen smrduté dieselové autobusy, méně smrduté plynové autobusy, nemotorné, drahé a nepraktické elektrobusy, nýbrž také hlučné a město drtící tramvaje...
Re: daleko nejlepší řešení by bylo nasazení trolejbusů,
Tramvaje by třeba tady v Praze trolejbusy nahradily těžko. Kolik uveze lidí jedna tramvaj a kolik trolejbus a co s existujícími tramvajovými tratěmi, že >:D
Re: daleko nejlepší řešení by bylo nasazení trolejbusů,
[odkaz]
On by to takovej problem taky nebyl, kapacitne by se to zvladnout dalo. Jen k tomu nevidim duvod, obzvlast po zacatku mazani oblouku a nasazeni novejsich tramvaji ten hluk takovy taky neni. A krome metra je to stale nejrychlejsi zpusob dopravy pomoci MHD v Praze :-)
Už aby to nahradilo ty všechny smradlavé a hlučné autobusy, ale i ty hlučné tramvaje! Jel jsem v tom a nemá to chybu! :yes: Pro městskou hromadnou, kde město nechce investovat do celotrasových trolejí (které poněkud "hyzdí" ulice, jsou nebezpečné pro náklaďáky s vyšší vlečkou apod.) jako v případě trolejbusu nebo tramvají, je to ideální řešení... :-!:yes: