maj kombíky a MPV poslední dobou v označení Sport. Notabene jejich kratší sourozenci ne. Jakože když jsou těžší a větší, že jsou sportovní? většinou jsou to mainstreamy z vepředu uloženým průměrným čtyřválcem a předním náhonem u kterejch kupci řešej kufr, cenu, spotřebu a servis.
Sport(s) Tourer
Sporsvan
VŽDYŤ JE TO PITOMOST
snad "alfa sportwagon" měla trochu logiku...ale jen trochu
Tuším že v ČR to možná Grandtour bude, mám dojem, že to tak bylo snad už i u Talismanu, tam se původně mluvilo o Estate, na českých stránkách je ale normálně Grandtour.
Renault se ničeho nezbavuje, vše je při starém. Sport Tourer už Renault používá na některých trzích dávno. Stejně jako u nás Grand Tour nebo ve Francii Estate. Když si třeba přečteš dnešní francouzské weby, tak tam žádný Sport Tourer nenajdeš. Všude se píše o novém Mégane Estate.
Myslím, že to bude dobrá volba... Renault kombíky tradičně zvládá.
PS: Spíš jsem zvědavý na cenu... pokud se zopakuje příběh Talismanu, bude silnější 1.2TCe se slušnou výbavou mimo té úvodní edice někde k půlmegu... ale holt to vypadá, že ceny jdou obecně nahoru.
Koukám, že se více řeší drobný detail názvu, namísto designu. Když vidím tu vysokou linku boků, nebude z něj asi nic moc extra výhled. Už minulá generace byla trošku klaustrofobní, tahle se zdá být ještě o kus dále...
To přece není tak, že by Sportswagon byl sportovnější než výchozí varianta. Furt je to Wagon, ale sportovně střižený, na rozdíl od Volva 850 :-) . Klesající střecha, šikmá záď, dynamicky stoupající ponton karoserie... znáš to ;-)
Ano, má to své pro i proti (včetně absence B sloupku, pro kupé poměrně typické), těm nevýhodám rozumím, přesto bych tomuto řešení dal přednost před dvoupárovou klasikou s vnější "maskovanou" klikou. ;-)
Je hezké že RX-8 chválíš :-) , nicméně pro mainstreamové nasazení má ten systém pár nevýhod
- zadní dveře je nutné zavírat první a otvírat druhé. Zadní jako první neotevřeš, ale pokud je zavřeš jako druhé, bouchneš si do plechu u těch předních
- karoserie bez sloupku klade větší nároky na tuhost. RX to řeší velkým středovým tunelem a vysokopevnostní ocelí, ale u nějakého normálního hatche...
- vymanévrovat s autosedačkou z auta zaparkovaného na parkovišti dává vzpomenout na hru Sokoban >:-[]
Ano, v tomto ohledu měla mnohem lepší (navíc originální) řešení RX8. Přední dveře zůstaly dlouhé a zadní "opačné", extra krátké s klikou pouze uvnitř. :-)
Kdyz si vemes tu alfu sportwagon, tak to sport znaci, ze kufr je mensi nez by to udelalo Volvo v 90 letech, Honda v hranatem Accordu nebo OctaviaII.
Opel Sports Tourer je to same, karoserie se na zadi zuzuje a kufr je mensi, aerodinamika a vzhled lepsi.
Takze vzhled je dulezitejsi, nez uzita hodnota. Zajimave, ze v ankete auto roku je dizajn az na nejakem patem miste. Nevim jestli vsude, nebo jenom v CR, mozna duvod, proc vitezi furt Skoda ;-)
Ale i u toho hatche to velmi brzo prozradí krátké přední dveře.
To je jako když žena nosí větší podprsenku, na první pohled zajímavé, ale na druhý pohled/dotek naopak... >:-[];-)
Falešné prvky mají často blízko ke kýči, obvykle lepším řešením bývá uvolněně/s grácií přiznat barvu... :-)
Dá se to u krátkého hatche, kde to fakt může evokovat třídvéřák... na studii TypeR, Giuliettě, Cliu RS, nakonec i na tom minulém Leonu. Ne že by se mi to přímo líbilo, ale dá se. Ale u toho Clia Grandtour to je běs... přitom je jinak ten design docela vypiplaný. U Toureru je to snad jedno >:-[]
Šlo mi hlavně o to, že jak Civic Tourer, tak Clio Grandtour přišly v roce 2013, takže pokud někdo trvá na teorii o kopírování, pak je otázka, kdo od koho vlastně kopíroval. ;-)
Doufám, že se Megane Grandtour bude (logicky) podobat víc na Clio Grandtour, než na Civic Tourer, podobnost s Civicem Tourer, bych totiž Meganu Grandtour nepřál (nejsem Ada).
Toho plechu je tam taky spousta a taky je to vylepšené absencí zadní kliky, aby to působilo pokud možno ještě pustěji... ale přece jen je to Clio harmoničtější. Je fakt, že u nás stává jeden Tourer v hezké modré metle a když zrovna není na zimákách tak se na to dá koukat.
Protože Britové říkají kombíkům estate. Lepší příklad by byl Variant, který je v UK také Estate (Variant je označení VW, není to, pokud vím, v němčině výraz pro kombi, to je Kombi). U Škody je to spíš překlad, respektive přizpůsobení se zvyklostem, asi jako když liftback značí jako Limusine (což mi přijde zvrácené).
To je snad dobrá změna, ne? Ta Fabia snad neměla nic jiného než paket pro špatné cesty, který sis mohl koupit i tak (a kdo ví, jestli ho vůbec měla v základu), a plasty. Teď to spíš odráží, že jen vypadá, ale plnohodnotný Scout to není.
Ona ta maskovaná fotka trošku klame... mně se nezdá, že by to bylo výrazně dál než současná generace, když si vezmu poměr výšky skla u řidiče a na hraně zadních dveří tak mi to vychází +- podobně, spíš tam vidím víc vyrýsovaný ten blatník.
Mám pocit že by měl být představený letos s náběhem výroby příští rok, ale je to jen pocit. Stejně ale nevím jak jsi myslel to, že bude Golf s Octavií dobíhat.
tiež si myslým, že ten sport mali z názvu vyhodiť, najprv som myslel, že ide o športovú verziu kombi, tá sa potom bude volať renault megane fakt sport tourer? Ale vyzerá pekne.
Já vím, to je řečnická otázka a zoufalé zvolání. Ale právě si úplně nejsem jist, že to zabírá na cílovou skupinu těchto aut. Myslíte, že jo? Vždyť jsou to rodinné mainstreamy pro taťuldy. Ale asi to maj vypočítaný. Nevím.