Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Sport Tourer: Kombi čtvrté generace se odhaluje

Aleš Dragoun
Diskuze (70)
Francouzská automobilka chystá online debut Méganu kombi na 22. února. Zatím jej odhaluje na první fotce...

Kombi Mégane čtvrté generace se naživo ukáže v Ženevě vedle nového Scénicu. Zatím nese označení Sport Tourer, uvidíme, zda se bude lišit podle jednotlivých trhů, jako tomu bylo v minulosti. U nás se jmenovalo Grandtour, přičemž u tohoto jména by mělo zůstat i u nové generace. Proti označení Sport Tourer by mohl protestovat Opel, Francouzům chybí v názvu pouze písmenko „s“... Ale chtějí zdůraznit jeho sportovní linky a hlavní slovo tu má samozřejmě i marketing. Zaslouží si vůbec toto jméno? Teaser naznačuje, že ano.

O přídi nemusíme mít pochyby, ta bude stejná jako u hatchbacků, i s „hokejkovými“ diodami vyčnívajícími z hlavních světel. Spodní linie bočních oken stoupá dle viditelných prolisů ještě dramatičtěji než u hatchbacku. Vzhled je otázkou vkusu, osobně příliš velkým příznivcem současného tvarového pojetí Renaultů nejsem, čestnou výjimku tvoří nejmenší model...

Vzhledem k tomu, že jde v první řadě o kombi, důležitější jsou jiné údaje, hlavně velikost zavazadelníku. Kratší pětidveřová varianta má 384 l (o 12 l více než předchůdce), ta delší by mohla nabídnout zhruba 500 oproti dřívějším 486 l, možná i více. Prostor pro kolena vzadu se mezigeneračně zvětšil o dva centimetry, Sport Tourer na tom bude velmi podobně. Jedná se samozřejmě o odhady, oficiální informace chybí. Renault fotku zveřejnil na Twitteru bez jakýchkoli dat.

Co bude pod kapotou, vlastně už dávno víme. Zatím šestice motorů, tři zážehové a tři vznětové. Jedná se o turbodmychadlem přeplňované čtyřválce 1,2 l TCe 100 (74 kW) a 130 (ve skutečnosti má 97 kW), sportovní verze GT dostane TCe 205 (1,62 l/151 kW) a standardně nejspíše šestistupňovou dvouspojkovou skříň EDC. Později jistě přijde na řadu i atmosférický agregát 1.6 SCe/84 kW. Diesely zastupují jednotky dCi s objemem 1,5 l a číselným označením 90 (66 kW) a 110 (81 kW), verze 130 je šestnáctistovka s 96 kW. Výkonnější varianty 160 (118 kW) se jistě dočkáme v blízkém budoucnu rovněž.

Skutečně naživo se Mégane Sport Tourer ukáže až 1. března na ženevském výstavišti Palexpo.

Aleš Dragoun
Diskuze (70)
22. 2. 2016 17:06
Re: minusovat muzete ...
Jo, to bylo pěkné řešení. A asi jediné auto, u kterého bych klidně mluvil o čtyřdveřovém kupé.
Avatar - Emel
21. 2. 2016 10:20
Re: minusovat muzete ...
U kupátka jo, tam to patří k výjimečnosti toho auta.
Avatar - white label
21. 2. 2016 00:21
Re: minusovat muzete ...
Ano, má to své pro i proti (včetně absence B sloupku, pro kupé poměrně typické), těm nevýhodám rozumím, přesto bych tomuto řešení dal přednost před dvoupárovou klasikou s vnější "maskovanou" klikou. ;-)
Avatar - Emel
20. 2. 2016 21:21
Re: minusovat muzete ...
Je hezké že RX-8 chválíš :-) , nicméně pro mainstreamové nasazení má ten systém pár nevýhod
- zadní dveře je nutné zavírat první a otvírat druhé. Zadní jako první neotevřeš, ale pokud je zavřeš jako druhé, bouchneš si do plechu u těch předních
- karoserie bez sloupku klade větší nároky na tuhost. RX to řeší velkým středovým tunelem a vysokopevnostní ocelí, ale u nějakého normálního hatche...
- vymanévrovat s autosedačkou z auta zaparkovaného na parkovišti dává vzpomenout na hru Sokoban >:-[]
Avatar - white label
20. 2. 2016 21:09
Re: minusovat muzete ...
Ano, v tomto ohledu měla mnohem lepší (navíc originální) řešení RX8. Přední dveře zůstaly dlouhé a zadní "opačné", extra krátké s klikou pouze uvnitř. :-)