Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Mégane Sport Tourer: Kombi čtvrté generace se odhaluje

70 komentářů

Anonym
maj kombíky a MPV poslední dobou v označení Sport. Notabene jejich kratší sourozenci ne. Jakože když jsou těžší a větší, že jsou sportovní? většinou jsou to mainstreamy z vepředu uloženým průměrným čtyřválcem a předním náhonem u kterejch kupci řešej kufr, cenu, spotřebu a servis.

Sport(s) Tourer
Sporsvan

VŽDYŤ JE TO PITOMOST

snad "alfa sportwagon" měla trochu logiku...ale jen trochu
Avatar - Emel
Emel
To přece není tak, že by Sportswagon byl sportovnější než výchozí varianta. Furt je to Wagon, ale sportovně střižený, na rozdíl od Volva 850 😄 . Klesající střecha, šikmá záď, dynamicky stoupající ponton karoserie... znáš to 😉
_MT_
Není mi však jasné, proč se zbavili označení Grandtour. To vůbec nebylo špatné.
Avatar - Emel
Emel
Tuším že v ČR to možná Grandtour bude, mám dojem, že to tak bylo snad už i u Talismanu, tam se původně mluvilo o Estate, na českých stránkách je ale normálně Grandtour.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Správne
Anonym
To je renault a jeho pomatenost. Napřed Nevada, pak Grandtour, teď sport tourer. Ta firma s umlátí sama. Třeba škodovky jsou kombi a basta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo Škodovka je nejlepší, my víme 😉
Anonym
Kdybys četl moje jiné příspěvky, věděl bys jak mimo míříš. Ale v tomhle je škodovka prostě normální a mě se to líbí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdybys četl ty moje, tak víš, že je mi to uplně jedno >😁
Anonym
když je ti to jedno, tak vo tom nemel >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
Myslíš tým napríklad to, že po minulej generácii Fabii si už netrúfli použiť označenie Scout, tak dali Scoutline? 😄
_MT_
To je snad dobrá změna, ne? Ta Fabia snad neměla nic jiného než paket pro špatné cesty, který sis mohl koupit i tak (a kdo ví, jestli ho vůbec měla v základu), a plasty. Teď to spíš odráží, že jen vypadá, ale plnohodnotný Scout to není.
pogo26
Sám jseš pomatenej. Co má Renault společného s autorem článku?
pogo26
Renault se ničeho nezbavuje, vše je při starém. Sport Tourer už Renault používá na některých trzích dávno. Stejně jako u nás Grand Tour nebo ve Francii Estate. Když si třeba přečteš dnešní francouzské weby, tak tam žádný Sport Tourer nenajdeš. Všude se píše o novém Mégane Estate.
Anonym
OK dík. zas tak renault neřeším. Tím líp. Ještě Estate. Ti už se z toho zbláznili.
pogo26
Škodovka má taky v Anglii Estate. 😄
_MT_
Protože Britové říkají kombíkům estate. Lepší příklad by byl Variant, který je v UK také Estate (Variant je označení VW, není to, pokud vím, v němčině výraz pro kombi, to je Kombi). U Škody je to spíš překlad, respektive přizpůsobení se zvyklostem, asi jako když liftback značí jako Limusine (což mi přijde zvrácené).
Avatar - white label
white label
Škoda někde označuje liftback jako "Limousine"? I u Octavie/Rapidu?
_MT_
V Německu. Není to snad součást názvu modelu, ale říká se tak Octavii a i Škoda to používá (i když nevím, jak konzistentně).
_MT_
Tak já od českého webu čekám, že použije označení používané na českém trhu. Ale asi čekám příliš. Díky.
Anonym
Já vím, že nemaj bejt sportovnější, nejsem deb.l. Ale proč se tak k...va jmenujou? To je přece stupidní! >😒]
Sleeper
Protože marketing. Nic jiného v tom není.
Anonym
Já vím, to je řečnická otázka a zoufalé zvolání. Ale právě si úplně nejsem jist, že to zabírá na cílovou skupinu těchto aut. Myslíte, že jo? Vždyť jsou to rodinné mainstreamy pro taťuldy. Ale asi to maj vypočítaný. Nevím.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč "jen" pro taťuldy? Takový tatík si spíš koupí MPV nebo SUV. Já jsem třeba na Mégane kombi (ať se pak jmenuje, jak chce), dost zvědavý.
Avatar - Emel
Emel
Jako zdůraznění toho, že se větší důraz kladl na design než na objem kufru.
Anonym
Design neí sport. To není odpověď.
Avatar - Emel
Emel
Jízda autem není sport... ne po silnici za provozu.
Anonym
Tak proč máš v profilovým obrázku otáčkoměr vytočenej až do krve?! >😁
Sleeper
A pak tu byla 850 T5-R... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sakra, než sem to dopsal, tak už to tu někdo napsal >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak třeba taková 850tka té pět... ta celkem sportovní byla hele >😁 Ale vím jak to myslíš 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co třeba URČENÝ pro sport (např. cyklistiku) , podobně jako SUV neboli SPORT utility vehicle?
Avatar - Emel
Emel
Spíš ne... pro cyklistiku by se hodila spíš ta krabice typu 850 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Do 850 taky nedáš dva nerozložené bajky.
Nicco
Kdyz si vemes tu alfu sportwagon, tak to sport znaci, ze kufr je mensi nez by to udelalo Volvo v 90 letech, Honda v hranatem Accordu nebo OctaviaII.
Opel Sports Tourer je to same, karoserie se na zadi zuzuje a kufr je mensi, aerodinamika a vzhled lepsi.
Takze vzhled je dulezitejsi, nez uzita hodnota. Zajimave, ze v ankete auto roku je dizajn az na nejakem patem miste. Nevim jestli vsude, nebo jenom v CR, mozna duvod, proc vitezi furt Skoda 😉
Dixik2
Ceník pro Megane HB s více výbavama bude v březnu 2016.

Megane Sport Tourer bude fyzicky na salonech v červnu 2016.
qp
V tu dobu bude dobíhat Octavia a Golf, tak uvidíme, jsem zvědavý na statistiky za Q3 a Q4, jak se popere s Astrou a v té době i zaběhnutým kombíkem.
Avatar - Emel
Emel
Jak to myslíš, dobíhat? Octavia je na trhu od 2013 myslím, letos bude facelift a čekají ji další třeba tři roky... nejspíš.
qp
Asi 2-3 týdny z5 jsme se tu bavili, že octavia letos FL mít nebude. A golf bude mít FL asi 2 polovině roku.
Avatar - Emel
Emel
Mám pocit že by měl být představený letos s náběhem výroby příští rok, ale je to jen pocit. Stejně ale nevím jak jsi myslel to, že bude Golf s Octavií dobíhat.
qp
No jakože budou těsně před FL. 😉 Nic jiného v tom nehledej. A Astra je očividně povedené auto, podobně, jako "přiměřeně" naceněný Megane.

Jinak řečeno každý má co nabídnout (ač mi Astra, nevím proč, přijde trochu hodnotnější).
Dixik2
Golf 7 facelift by měl být v prodeji od začátku roku 2017.Octavia má facelift až ve 22KT/17.
qp
Jop, tak nějak. :yes:
argejev
Golf je faceliftovany uz poslwdnych 7 rokov >😁...kedy pride nejaky novy model?😉
Avatar - white label
white label
Dokud se bude jmenovat Golf, tak žádný "nový model" místo něj (logicky) nečekej. 😉
Avatar - ericho33
ericho33
Na SK už je cenník kompletný a vyzerá to veľmi zaujímavo :yes:
Nonsens
tiež si myslým, že ten sport mali z názvu vyhodiť, najprv som myslel, že ide o športovú verziu kombi, tá sa potom bude volať renault megane fakt sport tourer? Ale vyzerá pekne.
pogo26
Sport Tourer se jmenuje i starý Mégane. Pan redaktor jen při opisování článku zapomněl, že není v Anglii.
Avatar - OndraGT
OndraGT
Mrzuta je spis nabidka motoru nez nejaky nazev
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, že se více řeší drobný detail názvu, namísto designu. Když vidím tu vysokou linku boků, nebude z něj asi nic moc extra výhled. Už minulá generace byla trošku klaustrofobní, tahle se zdá být ještě o kus dále...
Avatar - Emel
Emel
Ona ta maskovaná fotka trošku klame... mně se nezdá, že by to bylo výrazně dál než současná generace, když si vezmu poměr výšky skla u řidiče a na hraně zadních dveří tak mi to vychází +- podobně, spíš tam vidím víc vyrýsovaný ten blatník.

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Snad máš pravdu. Uvažuju o něm jako o nástupci Clia, ale to je ještě skleníková generace.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že to bude dobrá volba... Renault kombíky tradičně zvládá.

PS: Spíš jsem zvědavý na cenu... pokud se zopakuje příběh Talismanu, bude silnější 1.2TCe se slušnou výbavou mimo té úvodní edice někde k půlmegu... ale holt to vypadá, že ceny jdou obecně nahoru.
sport1
... vzdyt to vypada jako Civic Tourer 😄 Aspon je videt, jak nadcasovy design Honda udelala :yes: :yes:
sport1
... ale to je to jedine, co s tim tak zmuzete.

[odkaz]

Zadni cast je jasna kopie Hondy.
Avatar - Emel
Emel
Počkej až uvidíš normální fotku, sám si řekneš, že jsi střelil vedle.
Avatar - white label
white label
Jak se říká, po tmě je každá k...očka černá! >😒]
Avatar - white label
white label
>😒]
[odkaz]
😲 :😉 😉
Avatar - Emel
Emel
Toho plechu je tam taky spousta a taky je to vylepšené absencí zadní kliky, aby to působilo pokud možno ještě pustěji... ale přece jen je to Clio harmoničtější. Je fakt, že u nás stává jeden Tourer v hezké modré metle a když zrovna není na zimákách tak se na to dá koukat.
Avatar - white label
white label
Šlo mi hlavně o to, že jak Civic Tourer, tak Clio Grandtour přišly v roce 2013, takže pokud někdo trvá na teorii o kopírování, pak je otázka, kdo od koho vlastně kopíroval. 😉
Doufám, že se Megane Grandtour bude (logicky) podobat víc na Clio Grandtour, než na Civic Tourer, podobnost s Civicem Tourer, bych totiž Meganu Grandtour nepřál (nejsem Ada).
Avatar - white label
white label
_MT_
Takhle řešené kliky nemám rád. Ani u Alfy, ani u Seatu, ani nikde jinde. 😄
Avatar - Emel
Emel
Dá se to u krátkého hatche, kde to fakt může evokovat třídvéřák... na studii TypeR, Giuliettě, Cliu RS, nakonec i na tom minulém Leonu. Ne že by se mi to přímo líbilo, ale dá se. Ale u toho Clia Grandtour to je běs... přitom je jinak ten design docela vypiplaný. U Toureru je to snad jedno >😒]
Avatar - white label
white label
Ale i u toho hatche to velmi brzo prozradí krátké přední dveře.
To je jako když žena nosí větší podprsenku, na první pohled zajímavé, ale na druhý pohled/dotek naopak... >😒] 😉
Falešné prvky mají často blízko ke kýči, obvykle lepším řešením bývá uvolněně/s grácií přiznat barvu... 😄
_MT_
Jak napsal WL, problémem jsou krátké dveře. Narušuje to proporce. U kombi je to pak ještě horší.
Avatar - white label
white label
Ano, v tomto ohledu měla mnohem lepší (navíc originální) řešení RX8. Přední dveře zůstaly dlouhé a zadní "opačné", extra krátké s klikou pouze uvnitř. 😄
Avatar - Emel
Emel
Je hezké že RX-8 chválíš 😄 , nicméně pro mainstreamové nasazení má ten systém pár nevýhod
- zadní dveře je nutné zavírat první a otvírat druhé. Zadní jako první neotevřeš, ale pokud je zavřeš jako druhé, bouchneš si do plechu u těch předních
- karoserie bez sloupku klade větší nároky na tuhost. RX to řeší velkým středovým tunelem a vysokopevnostní ocelí, ale u nějakého normálního hatche...
- vymanévrovat s autosedačkou z auta zaparkovaného na parkovišti dává vzpomenout na hru Sokoban >😒]
Avatar - white label
white label
Ano, má to své pro i proti (včetně absence B sloupku, pro kupé poměrně typické), těm nevýhodám rozumím, přesto bych tomuto řešení dal přednost před dvoupárovou klasikou s vnější "maskovanou" klikou. 😉
Avatar - Emel
Emel
U kupátka jo, tam to patří k výjimečnosti toho auta.
_MT_
Jo, to bylo pěkné řešení. A asi jediné auto, u kterého bych klidně mluvil o čtyřdveřovém kupé.