kufrový Orion a verzi XR3i jsem jako mladej miloval. K ježdění Orionem jsem se i za socialismu s čerstvým řidičákem dostal, na XR3i jsem nikdy neměl štěstí.
To já měl zase nejradši - stejně jako u konkurenčního Opel Kadett - karoserii shooting brake, nebo-li třídvéřové kombíky. Velká škoda, že obě značky od téhle karoserie v 90. letech upustily. ;-\
Třídveřové kombíky považuju za hrozný nesmysl, naštěstí Escort III. generace a poslední generace Kadettu byly poslední modelové řady, které je v prvních letech produkce nabízely. :-! Rozhodně to nebyly žádné "shooting breaky" (tj kombíky postavené na bází nízkých, vysokovýnných kupé), ale jen totálně nepraktické rodinné vozy. :-!
jj
TAK STRAŠNÁ POPELNICE NĚMĚLA UŽ V TÝ DOBĚ KONKURENCI. VIDĚL TO JEŠTĚ NEKDO TED NA SILNICI?? VŠECHNY SLI DO LISU!! ANI JAKO VETERÁN TO NIKDO NEVZAL, BYLA TO OSTUDEJ VEJMRD TEMNÝ STRANY AMERIKY PRO €JROSOCKY!!
ZA PÁR ROKŮ NEJENŽE PO NÍ NIKDO NEVDECHNE ALE ANI SI NEVZPOMENE A TI CO V NÍ JELI MOC DOBŘE VĚDÍ JAKEJ TO BYL ŠIT NA SILNICI >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Já za shooting brake považuji jakékoliv auto s karoserii třídvéřového kombi a je mi celkem jedno, zda má základ v coupe, sporťáku nebo praktickém rodinném voze. Naopak za něj rozhodně nepovažuji běžné pětidvéřové kombíky sportovního střihu od Mercedesu, který je jako shooting brake nazývá. A nesmysl to rozhodně nebyl, já bych si takové auto pořídil rád, kdyby byla ta možnost. Ale nové třídvéřové kombi nekoupíš a mezi youngtimery taky není z čeho vybírat, protože tyhle auta z trhu prostě zmizela. Zkus kliknout na mobile.deautoscout24.de a pod. a schválně kolik najdeš Kadettů, Escortů, Fiatů Duna/Innocenti Elba s třídvéřovou karoserii. Prostě nejsou. Dokonce ani pohledná Honda Accord Aerodeck už není k sehnání.
Tak to jsi asi jediný člověk na planetě, který po této absurdní karosářské verzi teskní! >:D Nechybí ti taky čtyřdveřový kabriolet, nebo kabrio na bázi SUV? :-)
Nemyslím si, že jediný, ale je mi jasné, že nás moc nebude (jinak by to automobilky nabízely i dnes). Jinak čtyřdvéřový kabriolet by byl určitě fajn a je škoda, že v automobilové historii je ještě větší raritou, než třídvéřová kombi. A pokud jde o cabrio na bázi SUV, tak jsem tu už v minulosti psal, že mě štve, že se Murano cabrio v Evropě nenabízí. Snad tedy přijde brzy alespoň Evoque. Cabria jsou auta pro volný čas a bylo by super si v létě s cabriem vyjet jen tak někam do přírody mimo asfaltové silnice... :-) Třeba já žiju v Allgäu a tady ta krajina k podobnému výletu přímo vybízí. Na nový Evoque Cabrio mít nejspíš ještě nebudu, ale za pár let jako ojetý si ho dokážu ve své garáži představit. Ale nemusí to být nutně cabrio z moderního SUV, líbí se mi i Mercedes G Cabrio. ;-)
Nutně ne, podlaha se vyztuží a v místě B sloupku se nechá rám jako to měly dříve cabriolety BMW od Baura nebo Ritmo Cabrio. Třeba čtyřdvéřové cabrio E36 od Baura bylo super. Navíc dnes se při výrobě aut používá mnohem více vysokopevnostní ocel a celkově technologie jsou jinde, než v 80. a 90. letech, takže by to vyřešit určitě šlo. Kde je vůle, tam je i řešení. ;-)
Třeba dvoudveřové sedany byly dřív poměrně rozšířené, dnes tu pro změnu máme tzv."čtyřdveřové kupé" a dokonce už i 3dv. hb jsou na ústupu, z čehož rozhodně radost nemám.
Třetí generace byla asi ze všech Escortů ta nejhezčí, hlavně předfaceliftovaný XR3i a Cabrio.
Naopak neuvěřitelně "vykradená" byla základní výbava "Escort" (tedy ještě nižší než "L". Tu k nám dovážel Tuzex a byla to hototá tragédie - dodnes vidím ten ubohý přístrojový štít jen s rychloměrem, v kabině všude spousta nezakrytého plechu (vč. sloupků!), plastové opěrky hlavy a ploché výplně dveří bez loketních opěrek (!). Přitom komanči za toho chudáka chtěli pořádný ranec! >:D
No, mě se líbil nejvíc Mark I. Lotus Escort Twin Cam 115k v Burned Orange, to byla bomba... :yes: Jo a komanči, hajjzzlové, ti už tenkrát mleli z posledního a devize vytahovali z čeho se dalo.... :-!
Jo jednička s profilem ve stylu lahve od Coda-Coly bala taky moc pěkná, ale asi nejvíc jsem vždy obdivoval Mk.II ve špičkové verzi RS2000. Jako malej jsem miloval, když s bílým kouskem s černou vynilovou střechou, černou linkou na boku a nálepkou "GB" na kufru řádil Doyle v Profesionálech... :-):-):-)