Stáje formule 1 vytahují své trumfy pro nadcházející ročník mistrovství světa Před, případně během testů v Barceloně představily své nové vozy. Známá je i kompletní podoba startovního roštu.
F1 chcípá, protože díky nesmyslnejm regulacím, zavedením KERS a DRS a neustálýmu házení klacků pod nohy vývojářům aut F1 se z F1 staly takový lepší motokáry. Řidič musí šetřit motor, gumy, palivo, aby to celý bylo jako víc EKO. Jenže celá tahle EKO šaškárna potlačila do pozadí to co dělalo F1 královnou motorsportu. Nakonec tomu dají baterky a elektromotor a to bude poslední hřebík do rakve.
ee že chcípá je jedině dobře protože to nebyl moto(sport) tam sportovně pozitivního nebylo vůbec nic jen přelejvání nehorázných petrodolarů a plýtvání zdroji když pominu zbytečný ohřívání planety a magoření mladých mozků co v pátek vylezli z kolbenky. Hele vod zlomený nohy šumejkra na silverstonu to stejnak stálo za pendrek takže eko šaškárny potlašili motošaškárnu a BUDE KONEČNĚ KLÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍD >:D >:D >:D >:D >:D
Mozete prosim uviest zdroj ktory tvrdi ze motor Honda ma mat kombinovany vykon 978 koní, tedy 720 kW?? Najslabsi motor minulej sezony ma byt najsilnejsi motor tejto sozeony? Google o tom nikdy nepocul..
Vzhledem k tomu, že v Barceloně na testech jezdí Honda opět "zanďoura" přes 3 sec. za nejlepšími, a dává ji sodu i Manor, tak to vypadá spíše na 97,8 koní. :-)
To neres, kde ho sebral. Stejne je to zatim o nicem. Na dalsi testy se rika, ze Honda priveze uplne jiny motor a do Melbourne to prej jeste predela. Takze jaky ma ted vykon je uplne jedno. Skutecny vykon ti nikdo nepovi a ty dohady jsou o nicem. Jak rika Alonso, dulezite budou prvni tri zavody, pak se uvidi, jak na tom jsou. Williams dnes jezdil casy podobne McLarenu, zaostaval za Ferrari take o necele 3 sekundy. Mercedes rika, ze ma vykon pres 900 koni a to je kolik? 910 nebo 995? Takze to, ze ma Honda 978koni je klidne mozne ;-)
Hele stejně je v dnešní době důležitější aerodynamika než motor. Však se taky nový auto každý rok začíná vyvíjet od převodovky, která je na zadku auta a nejvíc ovlivňuje aerodynamiku.
No to prave neni. Aerodynamiky byla dulezita drive nebo spise nejvice ovlivnovala vykon vozu F1. Dnes je to o motoru, jeho vykonu a ovladatelnosti. Aerodynamika je dnes moc omezena a tak vsechny tymy jsou na tom podobne. Jelikoz tovarni tymy maji nejlepsi, nejnovejsi specifikaci motoru tak bojuji o titul Pouze Mercedes a Ferrari. McLaren si to uvedomil a proto nechtel byt omezen Mercedesem, nikdy by ho nemohl prejet. Ferrari napr. dodava slabym tymum(Hass) dobry motor, srovnatelny s tovarnou a dobrym tymum TR rok stary a nejlepsim tymum RB radsi zadny. Stejne je na tom Mercedes, Williams dostaval nejnovejsi specifikaci se spozdenim proto nikdy neprejede tovarni Mercedes. Motorari dnes kraluji v F1 ;-)
Hele taky mě to překvapilo, ale aerodynamika je fakt nejdůležitější. Samozřejmě i auto se sebelepší aerodynamikou nemá šanci bez dobrýho motoru. Co mě taky překvapilo, že je tak důležitá převodovka, která minimálně narušuje tok vzduchu za autem.
Testy jsou ošidný, zvlášť ty první, příští týden budou mít větší vypovídací hodnotu. Minimálně je Honda spolehlivá a to je asi nejdůležitější. Nedivil bych se, kdyby se výkonově dotáhla na MB a F. A stejně tak bych si vsadil, že bude výkonnější než Renault.
Tak loni na tom byla snad se spalovakem lepe naz Renault, chybela trochu koni na nejlepsi a chybel hlavne spolehlivy ERS, ktery vysledny vykon jednotky poslal do kopru. Dnes je situace jina, spalovak se jiste trochu poladil, ale i u ostatnich TOP vyrobcu. Honda nasbirala zkusenosti, takze lze predpokladat, ze udelal vetsi krok vpred. Dulezitejsi ale je, ze ERS bude letos slapat a asi i slape jak ma. Takze posun vpred se da ocekavat vyrazny. Jak rikas, testy jsou osidny, zvlaste ty prvni, Honda musi najet km, ktere ji chybi a ktere nenajela loni, takze musi oproti jinym v najezdu testovacich km hodne dohanet.
Horsi je na tom Renault, sice predstavil predelany motor, coz nestihl loni v zaveru, ale asi se opet vratily problemy se spolehlivosti po navyseni vykonu. Vcera odeslo turbo a to za ty dva dni moc km nenajeli. Zase to ale nemusi nic znamenat, RB zadne problemy nema a km najel hodne.
Uvidime, ale vypada to, ze by letos mohla byt F1 vyrovnanejsi nez drive, Ferrari snad udelalo dobry pokrok a mohlo by Mercedesu poradne zatopit
Divil bych se kdyby se Honda takhle zmátořila. Vždyť i to že je Mercedes Petronas a ne Honda Petronas je kvůli neschopnosti Hondy udělat pořádný motor a spolupracovat s týmem v době kdy to byl ještě BAR.
Myslis, ze predelat ERS je nejaky zasadni problem co by Honda nezvladla? Jediny problem loni byly zetony, bez nich neslo nic predelat, proto byla Honda tam kde byla. Je dobre ze zetony od pristiho roku zmizi, vyrobci motoru nebudou nicim omezeni.
Spíš neochota než že by to nezvládla. Komunikace s Hondou bývala špatná. Proto Brawn GP začal používat Mercedes motory. Pasovaly jim do auta líp než motory Ferrari a spolupráce s Hondou byla mizerná.
Souhlas s tou Hondou je to úlet ;-)
Když už napíšeme článek o F1 tak uvést podstatnou věc a to, že Toro Rosso dostává poslední specifikaci loňského motoru Ferrari.
To je Skoda, se vsadim ze RB s Renaultem TR s motorem Ferrari prejede. Na zacatek sezony jsem vice veril TR, ale dle testu bych rekl, ze Renault zamakal a RB take a prejedou TR hned od pocatku ;-) Proste vyvoj jde dopredu, rok stary motor, ikdyz od vyborneho vyrobce neni zadna vyhra ;-)