jj SKUTEČNÁ Cena SPALOVACÍ POPELNICE :
350.000 nákupka
400.000 / 200.000 km PÁLIVO
60.000 za 20 let ročně olej
100.000 za 20 let povinnýho + ekodaně
20 let to používat nebudete, za 10 let vám vláda jeho používání zakáže [odkaz] ...
sečteno:
630.000 CZK za 100.000 km a 10 let používání a je pak bezcenný, ekonepoužitelný na silnici a do šrotu za eko poplatek samozžejmě 10.000 CZK =
vyhozených 650.000 CZK za spalovací popelnici [odkaz] co se ledasere a fur řadit musíte soudruzi :-)
No není lepší místo ní si pořídit za 550.000 CZK parádní BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOBIL [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
NENÍ
nákupka toho úžasného nového 750 tisíc - ten jetý za 550 má 50 tisíc takže baterka už má něco za sebou , dojezd tak 200 km - to na cestu z Prahy do Ostravy prostě nedá
za 10 let spalovací se 100 tis km bude tak za 100
nabíjení také něco stojí
no možná za těch 10 let to bude dilema ale teď na spalovací nemá
JE
nový není třeba civilistou řešit , to vyčeší jiní. Civilista řeší nákup ojetiny na SAUTO.CZ nebo MOBILE.DE tento LEAF konkrétně 03/2015 takže jako nový v plný náloži, 50.000km do 150.000 v pohodě udělá na cesty do města nákupy výlety do práce ideální, povinné 1.000CZK servis 9let žádný takže na cestu z Prahy do smradlavý rakabudící Ostravský díry nikdo normální nejezdí natož autem maximálně vlakem TAM a HONEM ZPĚT >:D
Spotřeba 60/100 = 50.000 CZK na 100.000km a 10 let ježdění znamená bezva investici za celkových 600.000 CZK ;-)
a kdo říká že v roce 2020 nebude nová 35kWh baterka do něj [odkaz] stát 20cku >:D
je potřeba srovnávat to stejné - ta vaše ekonomická úvaha vycházela z ceníku nového Meganu a o tom že by jste jezdil raději vlakem tam už nebylo vůbec nic .
a ve chvíli kdy ta "čistá" elektřina vzniká hlavně z atomu a uhlí tak ten "smrad" je koncentrovaný někde jinde je to ekologický dost pokrytecké - já jsem ten čistý bez emisí a kde se to vzalo už není můj problém
Až si takovou baterku nabiji ze soláru na vlastní střeše bude to mít smysl. Takže to většinou skončí tím vlakem protože u nás zase tak nesvítí a nebude čím nabíjet.
je čtyřválec, dokonce atmosferický. Tříválec žádný. Tím se vracím k diskusi o vyhození čtyřválce 1.2 TSI z Octavie a jeho nahrazení litrovým tříválcem. To by se snad ve Škodovce museli zbláznit...
To určitě ne, ale motor 1.2 TSI 81kW, o jehož "vyhození" jde, tvoří značnou část prodejů. Navíc tříválec 1.0 TSI má mít výkon 85kW, což zřejmě bude znamenat i vyřazení výkonově blízkého motoru 1.4 92kW. První rozumný motor by tak byla verze 1.4 TSI 110kW nebo nějaká její inkarnace, což už je cenově značný skok.
ak sa nemylim tak ten 1,4 92kw uz nenajdes ani dnes v ziadnej octavii ... mas tam tsi 1,2 81kw a bum potom az 110kw 1,4 tsi... docela pekna fuga ( aj cenova )
je jasny, ze zmizi i 1.4, když to vypada na radu 1.0 - 1.5 - 2.0
me by spis zajímalo, proc ty renoldacky papirove silnejsi 1.2tce mají proti papirove slabsim 1.2tsi papirove vyrazne horsi zrychleni
napr.
megan 1.2tce/97kW/205Nm 10.6sec
rapid 1.2tsi/81kW/175Nm 9.7sec
octavia 1.2tsi/81kW/175Nm 10.3sec
hodnoty o pruznem zrychleni pro porovani nemame
ale jestliže ani vykon i tocivej moment vetsi o 20% proti vetsi a nejspis i tezsi O3 nestaci na lepsi zrychleni, tak to o necem asi vypovídat bude.
nejspem prekvapenej, ze M6, která ma objem 2.2 litru a tocivy moment 380Nm ma oproti SIII s 2.0 litru a tocivym momentem 340Nm lepsi zrychleni, i když maj oba motory stejny vykon.
to ze SIII na udavany zrychleni z 0-100 za 9.0 v testu tezce zaostal s namerenymi 10.85 prikladam podminkam, za jakých to bylo testovany (mokro + zimaky). vona ani ta mazda nedosahla na papirovy hodnoty, a i to zastaveni ze 100 na 0 je velice bidny u obou aut ale je to dany podminkama
co me prekvapuje u tech benzinovych stejneobjemovych 1.2, tak ze renault s docela vyrazne silnejsi motorem jak vykonem tak momentem nestaci na vetsi a nejspis i tezsi OIII
je dost mozne ze tie tce aj atmo sce uz silne zvieraju emisne limity ( nie su to zrovna najnovsie motory uz ) .... inak si tie pomalsie zrychlenia neviem vysvetlit.. tsi je v tomto uplne inde .. iny vesmir.... a aj mazda 3 uz v zaklade defakto v zrychleni konkuruje o 23kw silnejsiemu tce ... co je vcelku sila... mozno to chce uz novsie motory ...
prave o tom pisem nizsie... co bude u tohto auta motorove optimum je vcelku zaujimava otazka.... auto je pritom ale urcite ozaj podarene...
Problém bude v extrémne dlhých prevodoch. Kým sa turbo nadýchne, stratí desatinky. Napríklad Pulsar s 1,2t dá na dvojke stovku a pod tisícosemsto otáčok moc netahá. Taká i30 gdi má trochu kratšiu prevodovku a plynulejší záťah.
Německý kůň je silnější a árijštější než francouzský kůň.
Ne, teď vážně. IMHO je to dáno tím, že pro zrychlení z 0 na 100 neexistuje žádná závazná norma. Jeden to může změřit s řidičem, druhý s polovinou užitečné zátěže, třetí úplně jinak.
myslenka urcite zajimava, ale pochybuju, ze nejaky výrobce bude dobrovolne udavat zrychleni s plne obsazenym autem a s rakvi na strese k tomu.
to bych spis veril tomu, ze z auta vymontuji vse co jen trochu pujde
Když v Oktávce končila atmo 1,6 a byla nahrazena 1,2 tsi tak tu všichni naříkali a teď, když přichází litřík, tak je vám holoto jedna najednou "stará dobrá" 1,2 dobrá >:-[]
Velmi prijemne ceny a to este urcite pojdu dole ked sa trochu okuka. GT bude urcite lakave ako kazdodenne auto. Chcem vidiet toho tupca ktory by pri tychto parametroch radsej vybral naftove gt >:D
TCe 160 s manuálem (a volitelně automatem), to je přesně to, co tam chybí. U konkurence jako je Golf, Focus nebo Astra je něco takového samozřejmostí.
Ceny by samozřejmě musela být oproti 1.6 TCe 200 mnohem nižší, minimálně o 100 tisíc Kč, protože by to nemělo "zbytečnosti" jako je automat EDC, natáčecí zadní náprava 4Control, zvětšené kotouče na obou nápravách, 17" kola, sportovní sedadla, pseudodifuzory atd.
Já teda autům moc nerozumím, ale kupovat nový je blbost. Dáš za to strašně moc peněz, ale už ho nikdy za ty prachy neprodáš. Já kupuju vždycky v bazaru, na nákupy a občasnou návštěvu mi to stačí.
No ale i on má na svou volbu právo a bere auto jako vozku na nákup a návštěvu. Why not? Taky nikde nenapsal, jakou "ojetinu" kupuje. Ono i demo je vlastně už ojetina.
však s informací o ojetosti děvčat se zachází podobně jako se stavem na tachometru. Taky se často silně stáčí. Kluci chtějí děvče co měla max. 2 kluky, tak se těch 18 dalších stočí...
niekto musi kupovat aj nove auta.... inak skrachuju aj autobazare .... potravinovy retazec nepusti ... bez novych aut nebudu ani jazdenky ... ( kedze kazda jazdenka bola raz novym vonavym autom )
Aha, a kdyby si nové nekoupil nikdo, tak v tom bazaru budeš za pár let kupovat co?
Čímž samozřejmě nepopírám, že pro někoho je to opravdu racionální volba! :-)
Já teda jídlu moc nerozumím, ale kupovat nový je blbost. Dáš za to strašně moc peněz, ale stejně vždy končí na tom stejnym místě..Já kupuju vždycky jen prošlé, na ten můj pupek a pro občasnou návštěvu to stačí.
Naivni by bylo ocekavat, ze ty neco pochopis..pokud to beres jako vtip nemame se o cem bavit.
A tvuj vtip o "funlovce" to je dokonala ubohost.
Jeste k dalsimu tvemu prispevku nikdo nerika co si ma Filalak kupovat, jen jak jak je jeho kratkozraky pohled prihlouply a o to se sem se prave snazil i ja svou "upravou".
Funglovka není můj vtip, badateli ;-) Jeho pohled je relevantní a přirozený. Že ty to nepobíráš .... myslet si, že bys něco pobral by byl jen čistý naivismus. Tvá úprava je opravdu tvá >:-[]
Jak se to veme. Když bude pár oba s průměrným platem, tak jo, ale stačí 1-3 děti a s nema spojená mateřská/rodičovská, plus vlastní bydlení a není ani na Felicii
no zrejme to vyzera na 1.2 tce 97kw..... som rad za atmosferu ale vzhladom na objem a vykon mi pride jej zrychlenie ponekud "slabe" ( atmosfericka 1,6 litrova konkurencia to vie niekde okolo 10-11,7s ) .... neviem ;-\ .... rovnako ta slabsia 1,2tce mi svojou maximalkou 179 pride trosku pod uroven ( mensi 1.0 tgdi 73kw v ceede ma maximalku 185 ) ...
trosku mi tie parametre niektorych motorov pridu ozaj "zvlastne" ..... kazdopadne vidime ze dostat sa dnes s malymi turbami v zrychleni pod 10s nie je az taka sranda ako sa zda.... a ani v maximalke moc neexceluju ... ale kadopadne aj to zrychlenie atmosferickej 1,6tky je ozaj ponekud slabe ( mazda 3 1,5 74kw 10,8s ) tak teraz babo rad lebo ono ta 1,2 tce 97kw zase az taka lacna a dostupna uz tiez pre kazdeho nebude
Motorove optimum je 1.6 benzin a proc? Protoze ne kazdeho bavi zit v asketizmu se zrychlenim z devadesatek. :-) Uz v minule generaci byl benzin GT jedna z nejlepsich nabidek na trhu, 200k za pul mice v hezkem aute nizsi stredni? Proc ne. :yes:
220:-) zasadnejsi rozdil bude zrejme v podvozku, nove GT bude asi komfortnejsi...kdyz z te ceny odmyslim to nad 500 tak mi to vychazi jako bargain uz na startu. GT grandtour 205k na podzim za realnych 550-570 s mekcim podvozkem nez soucasne GT muze byt nejzajimavejsi volbou z cele modelove rady. Trosku uberou na zivocisnosti a chilli, pridaji na uzivatelske privetivosti a muze se to chytit. Fajn bude, jestli si nebudou hrat na limitovanou edici urcenou pouze pro 12(?) trhu, ale plesknou s tim na trh rovnou bez tech tanecku, ktere predvedli s predchozim GT (nekde bylo i jako kupe a hatch), jako s kusem stavnateho masa. A trh jim rekne svuj nazor...
Žiješ jen tabulkama, bohužel.. v reálu to může být i naopak a TCe bude rychlejší, než ta tvoje milovaná Kia :-) Co jsem zkoušel, tak to mi přišly ty papírové hodnoty u korejců trochu nadhodnocené.... ale TCe jsem nikdy nejel. Navíc po zajetí si ten motor může sednout a být i o slušný kousek rychlejší, než nejlepší naměřené hodnoty testovacích kusů :-)
zaujimave ze v pripade korejcov su v tabulkach vzdy optimisticke cisla ale v pripade konkurencie su zase vzdy v reale lepsie ako v tabulkach... koho na toto nachytas... uz ani male dieta ti na tuto bachorku neskoci .. nic v zlom...
inak ja nikde nepisem ze tce je zly motor.... pisem len ze tie niektore papierove udaje su ozaj kusok "zvlastne" .... v pripade atmo 1,6 dostat sa v zrychleni pod 12s by nemal byt najmensi problem ... neviem ci si rozumieme... je mozne ze zase ma chces poucit v niecom na co vobec mojim prispevkom nemierim... ale to nebude nic nove od teba ;-)
za mna osobne by som bral 1,6 sce ( o zrychlenie mi fakt moc nejde ) ... ale popravde asi najidealnejsi pre vacsinu uz dnes bude 1,2tce 97kw :yes:
Já neříkám, že to Renault má dobře a je v reále lepší, ale ty tu hodnotíš pouze ten papír, a realita může být jiná... naposledy si takhle obhajoval 1.7 Crdi, který je prostě slabý i když má ty kilowatty a tabulkové údaje slušné, stejně jako GDI 99kw, nebo i 120kw GDI, které jsem též zkoušel a ty motory prostě nejedou na to, jak jsou silné...
Navíc, korejské vozy taháš všude ty, tak ti jen říkám, možné vysvětlení :-) A porovnáváš 6km/h v maximálce, což snadno eliminuje poryv větru, gumy atd.....
Je problém se projet? Sám si řikal, že u vás je spousty autorpodejců, jistě tě svezou :-)
no tentokrat som si pre porovnanie pomohol aj mazdou 3..... jej zrychlenie v zaklade so 74kw 1,5kou fakticky atakuje 97kw tce... mozeme si vziat za priklad aj nejake to tsi od vw ale to by tce uz dostalo na frak .... kazdpadne su tie zrychlenia tce aspon teda na papieri trosku bieda to uznas sam ( tabulky netabulky... istu vahu tie cisla urcite maju ) ... a zeby atmo 1,6tka to nedala pod 12s? taky voz v tejto triede asi ani nenajdeme... teda okrem meganu .... ale je dost mozne ze za to mozu tie nase super emisne normy.... nebude to prvykrat co nejeden schopny motor kvoli nim dopadol neslavne ;-\
TSI, zvláště ty jednadvojky opravdu jezdí celkem živě, nikdy jsem to nepřeměřoval, proto se nedivím, že mají lepší tabulkové údaje. A jednašetka pod 12 sekund? No ona to třeba dá, jen papírově to nevidíš. Sám jsem si přeměřoval u více aut zrychlení (samozřejmě za neideálních podmínek) a povětšinou zajeté kusy byly rychlejší, než papír, u VW s 1.6 to bylo naopak... je mnoho aspektů... proto není nad osobní zkušenost... s některými motory se prostě jezdí dobře i když nejsou kdovíjak silné... třeba budiž příkladem pro naftofily motory 1.9 TDI, který i s 66kw do 120ti km/h pocitově hezky tahá a přijde mi příjemný na jízdu i více, než silnější nafťový motor jiného výrobce, co naplat, že v reálu je ten jiný motor rychlejší :-)
Přečti si test v odkazu. Jde o srovnání Renaultu Kadjar 1.6dCi, Hyundai Tucson 1.7 CRDi a Toyota RAV4 2.0 D4-D. Tam má Kadjar taky o sekundu horší zrychlení než RAV4. Přesto je však mnohem lepší v pružnosti.
Kadjar: 30-50mph in 3rd/4th- 3.4/4.6 s, 50-70mph in 5th/6th - 7.3/9.4 s
RAV4: 4.1/6.3 s, 8.7/10.7 s
Vykon motoru mas jednu vec, ale zprevodovani je stejne tak zasadni (veci treti by byla hmotnost, ale ta nizsi stredni vazi dnes cca stejne nehlede na znacku). Muzes mit i 200kw, ale kdyz budes mit hloupe poskladanou prevodovku ujede ti pri akceleraci z 0 na 100 i auto s 100kw, kdyz to prezenu...
Evidentne tedy renault ma delsi prevody, coz ti znici tabulkovy udaj pri 0-100 a jakykoliv udaj pruzneho zrychleni na stejny rychlostni stupen. Realne ale s takovym autem budes stejne jezdit jinak a tabulkovy udaj te nebude zajimat. Treba tam kde s renaultem budes akcelerovat na dvojku bys u konkurence s kratsim zprevodovanim akceleroval na trojku. Vysledny prevod (prevodovka + diferencial) bude stejny a pak se ke slovu dostavaji Nm a Kw kde vic je proste vic, a papirovy udaj z 0 na 100 je nic. ;-)
Cenik je opravdu překvapenim a verze GT je naceněna vyborně. Když vezmu v podaz kolik se připlaci za automat tak v manualu by cenikova cena byla někde pod 550tkč. Vzhledem ke zbytku zaslouži Renault palec.
Prodej sice teprve začina ale tohle zrovna pozitivně nezni a u GT verze s mechanickym řizenim se tohle snad nedočteme....
"Nový Mégane vůbec nevypadá špatně, ale teda řízení je ukázkou maximální nepřirozenosti"
:yes: k těm tlačítkům.... to jde o zvyk. Je to jako s mobilem. Ještě pět zpátky všichni kvičeli, že tlačítka ničím nenahradíš a že je to nepřehledné a td. A hele.... věci se mění. S takovou bysme dneska možná ještě lezli po stromech.
Těžko soudit , nemam vyzkoušene. Ale třeba u telefonu se držim zuby nechty HW home button + senzory před SW tlačitky na displeji ktere jsou pro mě rozhodně meně pohodlne a ergonomicky huře stravitelne.
koncept je to modro cerne, to co je maskovane bude zrejme predprodukcni verze kterou ukazou na nadchazejicim autosalonu, muj odhad je ze cena prodavane verze bude nekde mezi Golf R a RS3, tedy rekneme 1 az 1.1 mega
Cerstva zkusenost s dotykovym displayem v 308ce. Auto bylo vystavene venku, bylo privezeno do prodejny, sednu a po nastartovani display nefunguje, prodejce musel 2X zapnout a vypnout motor, aby se display rozjel a kdyz uz bylo vse ok, tak pri prochazeni menu bylo citelne znat zpozdeni. Pravdepodobne na to mela vliv teplota. Tohle cloveka odradi.
420 000,- za adekvátně vybavený diesel a 380 000,- za adekvátně vybavený turbobenzin? Ano, přesně tady má být základní cena. Časem mohou přijít nějaké slevy nebo zvýhodnění, ale cena zcela adekvátní nabízené hodnotě.
Pravý smysl opět dává ZEN s automatickou 2-zónovou klimou... Jinak výbava opravdu dobře poskládaná, dovybavit na srovnatelnou úroveň Octavii, tak cenovka lítá úplně v jiných cifrách.
Takže opět tradice - Mégane Grandtour i s příplatkem za kombi opět o řád zajímavější nabídka než ta naša česká oktávia... Pro rodiny Mégane Grandtour ZEN 1.2 TCe totální ideál, co se nejspíš vleze pod 400 000,-
Turbomotor je uživatelsky přívětivější. Ale samozřejmě, že si za tu svoji řidičskou pohodlnost musíš připlatit... Atmosféra určitě postačí a pro toho, kdo si auto bude kupovat na 10 let, to může být skutečně lepší volbou.
Ale při záruce Renaultu 5 let/100 tis. km a při tom, jak spolehlivé motory dělá, se ani TCe vůbec není třeba obávat...
Pokud mne pamet neklame tak kdosi z Skoda auto v rozhovoru pro HN rikal, ze vetsina octavii bere fleet (80-90 procent? uz si to nepamatuji).
Problemu u Megane vidim nekolik:
- Image renautlu v nasich koncinach
- Trosku kolotocarsky pojaty interier (tablet, podsviceni), 1. oddeleni muze z toho tabletu snimat otisky prstu viz fotogalerie.
- Auto bude hlavne v kombi vypadat docela tluste na malych kolech
- Francouzske nedotazenosti
1,2 TCe v Zen vybave, v zime - kola k autu, nejaka sleva ci paket, s cenikovou cenou 377 - pekna nabidka.
Druha vec je, ze vetsina konkurence se dostane na stejne penize (+- 15 tisic korun) vcetne (skladoveho) Golfu.
1) image Renaultu není problém Mégane, ale problém demence českého zákazníka... ale v konečném je demence českého zákazníka problémem Renaultu a měl by s tím umět pracovat.
2) ano, poměr u těch Octavií máš správný. Tohle ale jen tak nezměníš, je tam hodně proměnných, ztráta hodnoty vozu především. Asi by pomohlo, kdyby se Renault domluvil na výhodných podmínkách s nějakýma velkýma leasingovkama typu leaseplan...
3) Francouzské nedotaženosti - nevím co tím myslíš
Konkurence je vyrovnaná, to je jasné. Dnes zkrátka snad ani nejde vybrat vyloženě špatně a největší rozdíly paradoxně budou ani ne tak ve spolehlivost, ale v trvanlivosti. Mnozí prostě začaly stavět auta jen "na záruku", zatímco někteří si stále snaží udržet tradiční hodnoty, třeba jako Renault.
Pokud máš Golf se slušným motorem máš vždy 16'
Osobně jsem nový model Golfa na 15 prakticky neviděl.
Lidi co nemají prachy si koupí francouze nebo korejce. ;-)
Comfortline je speciálně nastavená pro náš trh, myslím, že je i dotovaná importérem a tahají se prostě na sklad. Výbava je vesměs dobře nastavená a v zásadě nic podstatného nechybí, ale třeba kola jsou takovým ústupkem. Už GVI myslím normálně začínal na 16p (ale plechy), zatímco Comfortline ti dal litá kola - což vypadalo dobře - jenže 15p...
Z druhé strany ono to není úplně špatné, protože 15p jsou pneu levnější a vlastně se i víc hodí na naše šílené cesty...
Myslíš Martina Jahna a pamatuješ si to špatně. Těch 90 % bylo k rozhodnutím, které si dělá Škoda sama. Tady je kousek toho článku:
"Prodej aut firmám je pro masové značky koncernu Volkswagen zejména v Evropě velmi důležitý. Z celkového množství vozů prodaných na tomto kontinentu jich do podnikových flotil míří téměř třetina. Na tomto náročném trhu dokázala výrazně zabodovat i mladoboleslavská octavia, která v Evropě patří mezi tři firmami nejžádanější automobily."