Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën se loni vrátila k zisku. Společnosti pomohly nižší náklady, vyšší produktivita, omezení slev na vozy a oživení poptávky v Evropě.
Motory 2,7 HDI 150kw a 3,0 HDI 177kw skončily bez náhrady zatímco konkurence uvádí nové naftové šestiválce, motor 2,2 HDI 150kw taky skončil bez náhrady. Nejsilnější motor v nabídce je teď dvoulitr Blue HDI 132kW, to je ve všech ohledech downgrade předchozí nabídky. Třeba Ford má 2.0 TDCi se 155kw a PSA nic.
Konkurence má už dávno 8stupňové automaty, PSA teprve nedávno uvedla vylepšenou druhou generaci 6ti stuňového AISINu. Letitá 1,6 Blue HDI nabízí v nejvyšší verzi 88kW, konkurence např u Renaultu nebo Opelu nabízí mnohem více ze stejného objemu...
největší benzínový motor má objem 1,6l a nad tím .....nic..... Jsem zvědavý co chtějí dávat do té své "prémiové" řady DS za motory ;-\
dále si srovnej jaké vychytávky nabízí třeba nová Astra nebo Golf a srovnej to s tím co umí C4 nebo 308. Fakt není nad čím jásat.
Nejprodávanější motory jsou u Peugeotu nafty a tam omezená nabídka rozhodně není.
A na rozdíl od konkurence se o 2.0 HDi dá hovořit jako o spolehlivé motorizaci (TDI se o tom může jen zdát). Motor je kultivovaný, tichý a úsporný. Mezery jsou pouze v benzinových motorech pro střední třídu, ale vzhledem k podílu na prodeji to není slabina.
Velmi povedené jsou nové 1.2 s/bez turba. Doladit se podařilo i 1.6 HDi.
Zákazníkovy je úplně jedno jakým technickým řešením je dosaženo automatického řazení. Rozhodující je projev. PSA nabízí klasické automaty s HDM a to i v malých autech typu 208. Pokud se v klasických automatech mění pravidelně olej, pak se není čeho bát. U 2-spojek musíš měnit spojky, 7° DSG je servisně velmi náročná a průměrnou životností. Holt to není automat s měničem.
nezačíná, zatím to jsou jen šikovné "hrátky" s náklady a výdaji, které jsou vždy na úkor někoho/něčeho ;-) (něco podobného dělá i Marchionne s Fiatem/Chryslerem)
jo, ale je to bohužel na úkor Citroenu a toho nesmyslného nápadu se samostatnou značkou DS....
C-Cactus se sice prodává, ale provedení zpracování posunulo tuhle značku zase o 10 let zpátky, tenké dveře, které bouchají, levný podvozek, vrzající palubka, cukající převodovka, to je po vizitka Citroenu. Po modelu jakým byl C5 pořádný sešup v kvalitě.... :no::'-(
řada C5 měla mít už minulý rok nástupce na trhu (s hydropneumatickým podvozkem), nyní je nástupce odložen až na rok 2018, C6 nástupce nemá, C4 je šedá nevýrazná myš, C3 je opět už vysloužilý model, je to docela trága....
U Citroenu zrušili jedinou zajímavou a opravdu originální věc jako bylo hydractive.
DS5 má i po modernizaci spíše klesající prodeje, DS4 jak by smet...jediný dobře prodávaný model je DS3....
Nakonec i vedení PSA se vyjádřilo ve smyslu, že teď dostane přednost zase Peugeot a Citroen bude tak nějak na druhé koleji...... Peugeotu se už nejednou podařilo zabít zajímavé projekty Citroenu. Myslím, že vůbec není čím se chlubit....takové podobné kulišárny tady předváděl jiný filuta jménem Marchionne, kterému se už povedlo pohřbít Lancii a buh ví jak to dopadne s Alfou.
Ano Peugeot má teď celkem zajímavou nabídku, nicméně i on má co dohánět. 508 už poněkud fousatí, motorová paleta by mohla být mnohem širší, tempo zavádění nových technologií je zoufale pomalé, jako jediná velká automobilka v evropě nemá PSA dvouspojkovou převodovku, vypadly dieselové šestiválce, které ještě pořád mohly splňovat normu Euro 6/6+ a které konkurence má. Jako nevím nevím jestli je důvod k oslavám, když si doma vypnu přívod plynu a vyhodím jističe a přestanu používat elektřinu, taky se nebudu radovat, že jsem v plusu........ 8-s
Konečně se PSA začíná zvedat. Tavares sice zavedl nepopulární kroky, ale zachránil tím firmu od úpadku. Tímto před ním smekám. Doufám, že koncern PSA představí nové zajímavé a hlavně konkurence schopné modely. Např.: nové Peugeoty 508,208 a SUV, čí Citroen C3,C4,C5, SUV
Držím palce, snad si opět nějakého nového "PSA" koupím :-)
Peugeot se nad sebou evidentně zamyslel, Citroen má stále v nabídce zajímavé modely (pravda, bohužel povětšinou MPV...). Věřím, že i Citroen se vrátí zpět na výsluní.
Zvláště pro nás jako lacinou námezdní montovnu je tohle důležitou zprávou. Věřím, že si PSA z Evropy nevyženeme... ;-)