Novinky
Prodeje klesaji, protoze se nabidka nelepsi. Nissan Leaf ma v zime v severnich statech tak maly dojezd, ze jeste dlouho ta sit nabijecich stanic nebude stacit a ridici nemaji bezne tolik casu na cekani, az se auto nabije, kdyz jsou na ceste. To v podstate vyrazuje moznost cestovat s timhle autem do sousedniho 100 km vzdaleneho mesta. Navic kazdy takovy pokus vyzaduje opravdu teple bundy a zdvojene kalhoty, protoze topeni opravdu nechcete pouzit, kdyz by to mohlo znamenat zustat nekde viset mimo mesto a nechat auto draze odtahnout.
Redaktorskej vidi dlhodoby trend tam, kde nie je. Preco to robi? Toto otazka.
Vzdy, ked cena benzinu klesne, dopyt po hybridoch a elektromobiloch klesne. Ale staci sa pozriet do modeloveho porfolia automobiliek a do ich planov.
Z dlhodobeho hladiska je trend uplne jasny - spalovaci motor preziva svoju 'jesen zivota'. Diesel v osobnych autach je dnes z praktickeho hladiska mrtvy. Ano, este sa z toho da nieco vyzmykat, ale trend uz pochopili aj vo Wolsfburgu - sice pri tom dostali cez drzku, ale pochopili.
Kua, musia to byt blbci v tej Benzine, ked rokuju s Teslou o instalacii rychlonabijacich stanic na svojich cerpackach.
Vzdy, ked cena benzinu klesne, dopyt po hybridoch a elektromobiloch klesne. Ale staci sa pozriet do modeloveho porfolia automobiliek a do ich planov.
Z dlhodobeho hladiska je trend uplne jasny - spalovaci motor preziva svoju 'jesen zivota'. Diesel v osobnych autach je dnes z praktickeho hladiska mrtvy. Ano, este sa z toho da nieco vyzmykat, ale trend uz pochopili aj vo Wolsfburgu - sice pri tom dostali cez drzku, ale pochopili.
Kua, musia to byt blbci v tej Benzine, ked rokuju s Teslou o instalacii rychlonabijacich stanic na svojich cerpackach.
No, jo... diesel v osobních autech nikdy nedával smysl.
Ale malý, efektivní benzín je pořád k nepřekonání...
😉
Ale malý, efektivní benzín je pořád k nepřekonání...
😉
Na mrtvolu je diesel zatraceně čilý ......... 😄 😄 😄 Achjo, takových předpovědí už tady bylo. Ale všechno to jsou jenom výkřiky, pojďme si to říct třeba za 5 let ano? zatím - Evropa - 50% v dieselu, elektro - kolik 1% ??? 😄 😄 😄 Elektrohujeři tlačí, snaží se ale zatím toho moc nevytlačili. jojo, diesel je drahý ale hybridy jsou taky drahé a o elektrovehiklech škoda mluvit.
Já mám auto proto, abych měl svobodu pohybu... v čase i vzdálenosti.
A to mi prostě elektroauto nenabídne.
Ještě dlouho...
A to mi prostě elektroauto nenabídne.
Ještě dlouho...
Jestli vůbec někdy. Chybí průlom v možnostech uskladnění elektrické energie. Současná technologie baterií už je desítky let stará a nevýhodná. Složitá a neekologická výroba i recyklace, jsou těžké, velké a mají malou kapacitu. Navíc má velký vliv klima..tedy teplota.
Ano, přesně tak, jestli vůbec někdy. Plnohodnotný, čistě, elektromobil je utopie. Když už bude mít stejný dojezd jako konvenční auto, tak se zase bude muset dobíjet výrazně delším časem, než tankování, což bude vždy výrazně nekomfortní, silně obtěžující. Žádný akumulátor, který bude elektromobilu udělovat srovnatelný dojezd, nelze nabít za 2-3 min. To by nejspíš e😜lodoval, minimálně by se uvařil. Tudy cesta nevede. A ani pokud by byly supernabíječky na každém rohu, jež je ani nelze připojit a nic to neřeší.
Budoucnost ekovozů právě proto vidím v použití palivových článků.
Budoucnost ekovozů právě proto vidím v použití palivových článků.
Vzhledem k hysterickému kvikotu zdejších elektrokomunistů v této diskusi je zřejmé, že se vývoj v oblasti automobilismu stále ubírá správným směrem!
Holt se musíte smířit s tím, že spalovací motor bude v autech ještě dlóóóuho naprosto dominantní pohonnou jednotkou! 😄. Elektromobily kupuje v podstatě jen hrstka podivínů či ekologických pozérů a ekofanatiků :yes:
Holt se musíte smířit s tím, že spalovací motor bude v autech ještě dlóóóuho naprosto dominantní pohonnou jednotkou! 😄. Elektromobily kupuje v podstatě jen hrstka podivínů či ekologických pozérů a ekofanatiků :yes:
kdyby jste se o elektromobilitu alespon zajimal, ale to ne, vy jen blejete nejaky svoje "clanky" o tom jak to upada a vlastne je to cele uplne out :-! neprisel jste nahodou z autofora? to je podobna zumpa a dokazou tam napsat autprecenzi i na elektrickej holici strojek jak je vlastne spatnej jako elektromobil a jak je totalne out
je me zahadou proc se vpastne zahazujete se svejma kvalitama v CR, bezte psat pro americke deniky v oblasti ekonomiky a vyhledu, a pro americke automobilove veby, s temahle nazorama tam budete mit miliony dolaru rocne 😄
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
[odkaz] [odkaz] >😁 já nic já muzikant já řekl jen pravdu [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 překonali original !! >😁
[odkaz]
pokud tve auto basti vice nez 10 litru nafty/benzinu, tak jen pro vyrobu toho paliva se spotrebuje cca stejne elektriny na kterou elektromobil typu Leaf ujede cca 100km
Máš fosilní paliva = máš elektřinu a to kdy chceš a kde chceš. Máš větrné turbíny a sluneční panely? Máš elektřinu ve dne, více když svítí slunce a když fouká vítr. Musíš ji doplnit tradičními zdroji - uhlí/plyn/nafta/nukleární .....
Je to nesmysl... níže uvedená zdroj říká😒br /> při výrobě jednoho auta (VW Golf 1.4) vznikne 1,890 tuny CO2, při těžbě a zpracování surovin 2,512 tun, při výrobě pohonných hmot 1, 991 tun a při provozu 23, 339 tun.
Už z toho poměru je vidět, že produkce CO2 (potažmo spotřebuje energie) na výrobu paliva je zhruba dvanáctinou produkce CO2 při provozu...
Podle jiných dostupných čísel vyprodukuje stejný Golf asi 150g CO2 na ujetý kilometr... to je 15kg na 100km, to je asi 2,1 kg na litr... dvanáctina z toho je 0,175kg na litr...
Pokud někdo má zdroj energie, který vyprodukuje jen 175 gramů CO2 při spotřebě 1,6 kW energie, tak je to na Nobelovku.
[odkaz]
[odkaz]
mimochodem, spocti si jak velke dotace jen EU v minulich desitkach let venovala do vystavby infrastruktury cerpacich stanic, pokud si projdes vsechny dotacni fondy tak dojdes k cislovce cca 185 miliard eur mezi lety 2004 az 2014 (v teto dobe prispivala EU az 50% na vystavbu nove cerpaci stanice) a to nepocitam dotace pro Evropske automobilky na vsechny druhy pobydek aby zustali v EU a nesli vyrabet do levnejsich krajin, dotace ruznych vlad do vlastnich automobilek a dalsi, a ted me prosim najdi kolik stejna EU dala na dotacich pro elektromobily? jsem na ty cisla fakt zvedavej kdys pises ze elektromobily by prezivali jen kvuli dotacim
ja bych jen rekl ze bez ruznych dotaci by elektromobili meli ten nastup jen o neco slozitejsi, tak jak tak by ale v tomto stoleti stejne fosilni auta nahradili, a to i z jinych hledisek nez je jen momentalni vyhodnost, kterou zrejme vnimas jako jedine kryterium (coz samozrejme neznamena ze je to spatne kryterium, ma ho tak nastavene vetsina z nas)
P.S. Trochu mimo téma... udělej něco s tím i/y....v 50 % to netrefuješ. Rve to oči. Dík.
PS: s i/y nic delat nebudu, pokud ti to rve oci, mas moznost to necist
Když se na ty čísla podíváme blíže, tak ano, "klasické elektromobily" typu Tesla zaznamenaly nárůst a ten celkový pokles je způsoben velkým poklesem plug-in hybridů typu Chevrolet Volt. A jak je v článku zmíněno, někteří potenciální zákazníci možná čekají na nové generace modelů.
Jinak odhadovat trend neumí ani ty nejlepší světové agentury. Pamatuju si, jak byly kdysi trendem tzv. netbooky a není to dávno, co agentury věstily konec éry PC, protože trh prý převálcují tablety.
mala otazka na zaver, kdyby ti dnes nekdo nabidl Skodu Octavii za cenu 500 tisic a dojezdem 500km, a zaroven si vedel ze za 8-10 mesicu se zacne prodavat uplne ta sama Octavia za stejnych 500 tisic, ale s dojezdem 1000km, koupil by sis ted tu Octavii s dojezdem 500km? a ted si predstav ze u elektromobilu je ten dojezd sakra potreba, je proste rozdil si poridit ted Leaf s dojezdem 150km, nebo si pockat tech 8 mesicu a miy moznost si poridit Bolta s dojezdem 350km, a kdys se podivas na ty fakta, na ty statistiky, tak prodeje klesaji prave jen elektromobilum ktere maji malej dojezd a vi se, ze do par mesicu prijde model ktery bude mit dojezd v radu nasobku
Tím se však dostáváme k jádru problému a ten je, že elektromobily byly nekonkurenceschopné a přežívaly jen díky dotacím jak od státu, tak i od automobilek, které je vědomě prodávaly se ztrátou. Zákazníci čekají na novou generaci s delším dojezdem a automobilky nemůžou zlevnit ty původní modely, protože už předtím byly ztrátové. Malý dojezd, malý dojezd, malý dojezd ... to už říkám několik let .... jsem rád, že se konečně shodneme, že právě na tomhle se musí zapracovat. A pak už bude jen poslední překážka a tou je cena, ale to je řešitelné snadněji, si myslím.
Navíc to není poprvé aby to byla náhoda. Není tak dlouho, když tu byla zveřejněna statistika prodejů elektromobilů za 2015 a tam se tato metoda objevilu již také.