Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Počet nabíjecích míst pro elektromobily stoupá, prodeje aut klesají

44 komentářů

IPace
je evidentni pane Fokt ze totalne ignorujete veskere zpravy primo z domoviny USA od nejvetsich ekonomickych firem a magazinu o autech , kteri ten trend popisuji zcela opacne nez vy, ale samozrejme oni vsichni jsou proti vam extra svetovemu novinari totalni looseri a nic o tom nevedej >😁

kdyby jste se o elektromobilitu alespon zajimal, ale to ne, vy jen blejete nejaky svoje "clanky" o tom jak to upada a vlastne je to cele uplne out :-! neprisel jste nahodou z autofora? to je podobna zumpa a dokazou tam napsat autprecenzi i na elektrickej holici strojek jak je vlastne spatnej jako elektromobil a jak je totalne out

je me zahadou proc se vpastne zahazujete se svejma kvalitama v CR, bezte psat pro americke deniky v oblasti ekonomiky a vyhledu, a pro americke automobilove veby, s temahle nazorama tam budete mit miliony dolaru rocne 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Aby ti nepraskla žilka, woe! Tvoje reakce ukazuje pána, co mu šlápli na kuří oko. Holt pravda někdy vadí, jasně že by bylo lepší - pro Vás elektrokomunisty - zveřejňovat jen ty články které vydávají organizace s elektromobilitou spojené. Musíš si prostě zvyknout na fakt že ropa bude nějakej ten čásek hodně levná a tím pádem budou elektromobily nezajímavé. Smůla kámo. Elektrokomunizmus se zatím nekoná, možná v příštím životě. 😄
Kharl.ANTIDIESEL
DRŽHUBU TY PRASÁCKÝMÉNĚCENNÝ DÍZLOVÝ ODPADE [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
gil54
Koleduješ si o banán ?
Kharl.ANTIDIESEL
jj
[odkaz] [odkaz] >😁 já nic já muzikant já řekl jen pravdu [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 překonali original !! >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Onkel Kharl elektrospotřebiče patří převážně do kuchyně! Ne na vozovku. >😁
Kharl.ANTIDIESEL
johohooo a jaks na takovou VOLOVINU jako přišel?? Žádný "jak se patří" NEEXISTUJE [odkaz] [odkaz] >😁 >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Stačí otevřít oči a podívat se kolem sebe. 😉
Kharl.ANTIDIESEL
Ále jo votevři voči hochu [odkaz] 😄 vidíš tu nadšenou kočku 😉 😄 >😁 >😁 >😁 [odkaz]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Onkel Kharl autíčka na baterky jsou pro děti, z toho už jsem vyrostl. Já raději něco pořádného!

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejsi ještě moc mladý ve svých 13 letech na infarkt? 😄 Kejháš jak potrefená husa .... 😄
Kharl.ANTIDIESEL
JÁÁÁ??? todle je 2 roky starý obrázek z jedný český vesnice [odkaz] ... blbe 😄 A teď si představ co bude následovat pokud to nezarazíš [odkaz] [odkaz] >😒] >😒] >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ještě párkrát a dostaneš ban hulváte. A potom zkrotneš, jako zkrotli jiní sprosťáci. Když neumíš prosazovat svoji ideu slušně, nepatříš do diskuze.
Kharl.ANTIDIESEL
na, tady máš kohouta, hraj si chlapče : [odkaz] 😄 PS: vidíš tu nadšenou kočičku 😉 😄 >😁 >😁 >😁 [odkaz]
Arese
Tak pokud je tady někdo odpad, tak jsi ty, ten diskusní! >😁
IPace
to viszejo zilko, predpokladam ze tobe jiz popraskali vsechny v cele mozkovne >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Něco lepšího než opakovat po mně nevymyslíš? 😄 Tvoje příspěvky = docela křeč.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
To vieš, ropy je ešte dosť, zo všetkých bridlicových nálezísk sa ani nečerpá. To treba najprv speňažiť, potom sa možno uvoľní priestor pre elektrinu, ktorá dovtedy patrične zdražie...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Problém je, že elekřiny nebude dost. S rostoucí spotřebou a ubývajícími zásoby uhlí.
IPace
pokud nebude dost elektriny, nebude ani dost paliv jako je nafta nebo benzin, jen na vyrobu alias rafinaci techto paliv se spotrebuje celkem hodne prave elektriny, co litr to cca 1.6kW elektriny

pokud tve auto basti vice nez 10 litru nafty/benzinu, tak jen pro vyrobu toho paliva se spotrebuje cca stejne elektriny na kterou elektromobil typu Leaf ujede cca 100km
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Elektřinu si rafinerie vyrábějí samy, stejně jako třeba Škoda Auto která má plynovou elektrárnu a z externí sítě vůbec nenakupuje .........
Máš fosilní paliva = máš elektřinu a to kdy chceš a kde chceš. Máš větrné turbíny a sluneční panely? Máš elektřinu ve dne, více když svítí slunce a když fouká vítr. Musíš ji doplnit tradičními zdroji - uhlí/plyn/nafta/nukleární .....
IPace
Ceska Rafinerska si teda vlastni elektrinu fakt nevyrabi (pokud ji neberes jako celek patrici statu, tehoz statu kteremu patri CEZ a CEZ jim dodava elektrinu pro obe rafinerie), a jak jsi najednou ekologickej s panelama a vetrnikama >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To asi kecáš... uveď zdroj.

Je to nesmysl... níže uvedená zdroj říká😒br /> při výrobě jednoho auta (VW Golf 1.4) vznikne 1,890 tuny CO2, při těžbě a zpracování surovin 2,512 tun, při výrobě pohonných hmot 1, 991 tun a při provozu 23, 339 tun.

Už z toho poměru je vidět, že produkce CO2 (potažmo spotřebuje energie) na výrobu paliva je zhruba dvanáctinou produkce CO2 při provozu...
Podle jiných dostupných čísel vyprodukuje stejný Golf asi 150g CO2 na ujetý kilometr... to je 15kg na 100km, to je asi 2,1 kg na litr... dvanáctina z toho je 0,175kg na litr...

Pokud někdo má zdroj energie, který vyprodukuje jen 175 gramů CO2 při spotřebě 1,6 kW energie, tak je to na Nobelovku.

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zásoby uhlí neubývají neb se nevyplatí je těžit, takže zůstanou náhradním zdrojem do budoucna. Strašili nás že není a nebude ropa aby byla drahá ......... a najednou je jí přebytek.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No to jo, bohužel na Ostravsku jsme doly místo konzervace nechali zatopit, což je zločin, protože tím jsme o ně přišli.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Elektrická auta jsou nafouknutou bublinou. Projekt, který žije jen z dotací a pseudoekologické propagandy. Prakticky dnes nedávají smysl pro žádného zákazníka. A demonstruje to i černá díra na prachy, zvaná Tesla.

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tady si dovolím nesouhlasit. Tesla a podobné hračky jsou fajn auta pro bohaté. Dříve či později zařadí podobné vehikly do své nabídky všechny Luxusní značky a D3 a v ten moment je Tesla tak říkajíc v háji. Ovšem ukázala Mercedesu, Astonu Martin a dalším luxusním značkám cestu. Tesla aby se prodala, musí se podbízet, to luxusní značky nebudou muset - mají dostatečný image na to, aby prodali za výrazně větší peníze. U low cost elektrovehiklů bude hodně záležet na tom, zda jsou jejich ceny pod nebo nad výrobními náklady. Se snižujícími se výrobními počty se zvyšují výrobní náklady a snižuje ziskovost, byla-li kdy jaká! Je dost dobře možné, že všechny elektromobily přežívají jen na pobídkách a podporách.
IPace
davat odkaz na autoforum ohledne elektromobilu je asi jako davat odkaz na Eu a spravedlive prelozdelovani penez mezi obcany >😁

mimochodem, spocti si jak velke dotace jen EU v minulich desitkach let venovala do vystavby infrastruktury cerpacich stanic, pokud si projdes vsechny dotacni fondy tak dojdes k cislovce cca 185 miliard eur mezi lety 2004 az 2014 (v teto dobe prispivala EU az 50% na vystavbu nove cerpaci stanice) a to nepocitam dotace pro Evropske automobilky na vsechny druhy pobydek aby zustali v EU a nesli vyrabet do levnejsich krajin, dotace ruznych vlad do vlastnich automobilek a dalsi, a ted me prosim najdi kolik stejna EU dala na dotacich pro elektromobily? jsem na ty cisla fakt zvedavej kdys pises ze elektromobily by prezivali jen kvuli dotacim

ja bych jen rekl ze bez ruznych dotaci by elektromobili meli ten nastup jen o neco slozitejsi, tak jak tak by ale v tomto stoleti stejne fosilni auta nahradili, a to i z jinych hledisek nez je jen momentalni vyhodnost, kterou zrejme vnimas jako jedine kryterium (coz samozrejme neznamena ze je to spatne kryterium, ma ho tak nastavene vetsina z nas)
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nevím, kolik se věnovalo do výstavby čerpaček...pokud vím, u nás většina vznikla ještě před vstupem do EU, protože to byly ideální pračky na peníze. Taky proto máme nejhustší síť. A dnes už je skoupily větší společnosti. Vidím, jak se překrucuje trh nyní, kdy v některých (např. severských) státech jsou nesmyslné daně z luxusu a na druhé straně se dotují elektrická auta za miliony. A to považuju za vyhazování peněz.

P.S. Trochu mimo téma... udělej něco s tím i/y....v 50 % to netrefuješ. Rve to oči. Dík.
IPace
jo dotace povazuju taky za spatne, a to jakekoliv, tedy i ta pro EV

PS: s i/y nic delat nebudu, pokud ti to rve oci, mas moznost to necist
Avatar - Anonym
Anonym
Fokt bere oficiální statistická data z USA a ta říkají, že v roce 2015 se prodalo o 5,2 % méně "electric cars" než v roce 2014. To jsou prostě fakta. Může proti nim protestovat, můžeš je ignorovat, ale to je vše, co proti tomu můžeš dělat.
Když se na ty čísla podíváme blíže, tak ano, "klasické elektromobily" typu Tesla zaznamenaly nárůst a ten celkový pokles je způsoben velkým poklesem plug-in hybridů typu Chevrolet Volt. A jak je v článku zmíněno, někteří potenciální zákazníci možná čekají na nové generace modelů.

Jinak odhadovat trend neumí ani ty nejlepší světové agentury. Pamatuju si, jak byly kdysi trendem tzv. netbooky a není to dávno, co agentury věstily konec éry PC, protože trh prý převálcují tablety.
IPace
fakta to jsou a ja je nepopiram, jenze Fokt pise jako by to byl dlouhodobej trend, ostatni magaziny s krapet vetsim renome k tem faktum ale dodavaji, ze drtiva vetsina lidi momentalne ceka, protoze ke konci tohoto roku se zacnou prodavat elektromobili za podobnou cenu ale s i s vice nez dvojnasobnym dojezdem

mala otazka na zaver, kdyby ti dnes nekdo nabidl Skodu Octavii za cenu 500 tisic a dojezdem 500km, a zaroven si vedel ze za 8-10 mesicu se zacne prodavat uplne ta sama Octavia za stejnych 500 tisic, ale s dojezdem 1000km, koupil by sis ted tu Octavii s dojezdem 500km? a ted si predstav ze u elektromobilu je ten dojezd sakra potreba, je proste rozdil si poridit ted Leaf s dojezdem 150km, nebo si pockat tech 8 mesicu a miy moznost si poridit Bolta s dojezdem 350km, a kdys se podivas na ty fakta, na ty statistiky, tak prodeje klesaji prave jen elektromobilum ktere maji malej dojezd a vi se, ze do par mesicu prijde model ktery bude mit dojezd v radu nasobku
Avatar - Anonym
Anonym
Však to bylo zmíněno i v článku, že to je jeden z důvodů (druhý je klesající cena ropy).
Tím se však dostáváme k jádru problému a ten je, že elektromobily byly nekonkurenceschopné a přežívaly jen díky dotacím jak od státu, tak i od automobilek, které je vědomě prodávaly se ztrátou. Zákazníci čekají na novou generaci s delším dojezdem a automobilky nemůžou zlevnit ty původní modely, protože už předtím byly ztrátové. Malý dojezd, malý dojezd, malý dojezd ... to už říkám několik let .... jsem rád, že se konečně shodneme, že právě na tomhle se musí zapracovat. A pak už bude jen poslední překážka a tou je cena, ale to je řešitelné snadněji, si myslím.
ZocelenyDrapalik
"Fokt bere oficiální statistická data z USA a ta říkají, že v roce 2015 se prodalo o 5,2 % méně "electric cars" než v roce 2014. To jsou prostě fakta." Ano, to je fakt. Ale zároveň toto celkové číslo použije k tomu, aby z něj odvozoval nějaké své závěry, jako třeba že elektromobily nedávají smysl nebo že pokles prodejů plyne z poklesu cen ropy, což uź ovšem zdaleka "fakta" nejsou. Jen jeho dojmy,. Takže je to mix jednoho faktu a hora domněnek a dezinterpretací. Tedy přesně tak, jak se má správná manipulace dělat. Vůbec se nedivím, že na to nékteří reagují nevlídně. Jednoduše, když s něco tváŕí jako zpráva a dokonce to tak i začíná, tak by to nemělo obsahovat zaujatý komentář. Míchat zpravodajství s komentáři se v seriozní novinařině nedělá.

Navíc to není poprvé aby to byla náhoda. Není tak dlouho, když tu byla zveřejněna statistika prodejů elektromobilů za 2015 a tam se tato metoda objevilu již také.
Avatar - SelskyRozum
SelskyRozum
Prodeje klesaji, protoze se nabidka nelepsi. Nissan Leaf ma v zime v severnich statech tak maly dojezd, ze jeste dlouho ta sit nabijecich stanic nebude stacit a ridici nemaji bezne tolik casu na cekani, az se auto nabije, kdyz jsou na ceste. To v podstate vyrazuje moznost cestovat s timhle autem do sousedniho 100 km vzdaleneho mesta. Navic kazdy takovy pokus vyzaduje opravdu teple bundy a zdvojene kalhoty, protoze topeni opravdu nechcete pouzit, kdyz by to mohlo znamenat zustat nekde viset mimo mesto a nechat auto draze odtahnout.
Avatar - CHerokee
CHerokee
V současné době je to hovadina kupovat. Pokud to není dotované...pak je hovadina to dotovat. Jsou důležitější věci.
Redaktorskej vidi dlhodoby trend tam, kde nie je. Preco to robi? Toto otazka.

Vzdy, ked cena benzinu klesne, dopyt po hybridoch a elektromobiloch klesne. Ale staci sa pozriet do modeloveho porfolia automobiliek a do ich planov.

Z dlhodobeho hladiska je trend uplne jasny - spalovaci motor preziva svoju 'jesen zivota'. Diesel v osobnych autach je dnes z praktickeho hladiska mrtvy. Ano, este sa z toho da nieco vyzmykat, ale trend uz pochopili aj vo Wolsfburgu - sice pri tom dostali cez drzku, ale pochopili.

Kua, musia to byt blbci v tej Benzine, ked rokuju s Teslou o instalacii rychlonabijacich stanic na svojich cerpackach.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jo... diesel v osobních autech nikdy nedával smysl.

Ale malý, efektivní benzín je pořád k nepřekonání...

😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Na mrtvolu je diesel zatraceně čilý ......... 😄 😄 😄 Achjo, takových předpovědí už tady bylo. Ale všechno to jsou jenom výkřiky, pojďme si to říct třeba za 5 let ano? zatím - Evropa - 50% v dieselu, elektro - kolik 1% ??? 😄 😄 😄 Elektrohujeři tlačí, snaží se ale zatím toho moc nevytlačili. jojo, diesel je drahý ale hybridy jsou taky drahé a o elektrovehiklech škoda mluvit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Souhlas.
Když jsem chtěl ekologické auto, tak jsem si koupil relativně malé auto s relativně malým motorem... a jezdím nejen ekologicky, ale i ekonomicky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já mám auto proto, abych měl svobodu pohybu... v čase i vzdálenosti.
A to mi prostě elektroauto nenabídne.

Ještě dlouho...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jestli vůbec někdy. Chybí průlom v možnostech uskladnění elektrické energie. Současná technologie baterií už je desítky let stará a nevýhodná. Složitá a neekologická výroba i recyklace, jsou těžké, velké a mají malou kapacitu. Navíc má velký vliv klima..tedy teplota.
heavy
Ano, přesně tak, jestli vůbec někdy. Plnohodnotný, čistě, elektromobil je utopie. Když už bude mít stejný dojezd jako konvenční auto, tak se zase bude muset dobíjet výrazně delším časem, než tankování, což bude vždy výrazně nekomfortní, silně obtěžující. Žádný akumulátor, který bude elektromobilu udělovat srovnatelný dojezd, nelze nabít za 2-3 min. To by nejspíš e😜lodoval, minimálně by se uvařil. Tudy cesta nevede. A ani pokud by byly supernabíječky na každém rohu, jež je ani nelze připojit a nic to neřeší.

Budoucnost ekovozů právě proto vidím v použití palivových článků.
Arese
Vzhledem k hysterickému kvikotu zdejších elektrokomunistů v této diskusi je zřejmé, že se vývoj v oblasti automobilismu stále ubírá správným směrem!
Holt se musíte smířit s tím, že spalovací motor bude v autech ještě dlóóóuho naprosto dominantní pohonnou jednotkou! 😄. Elektromobily kupuje v podstatě jen hrstka podivínů či ekologických pozérů a ekofanatiků :yes: