Testy
že systém který zde Toyota nesmírně nákladně cizeluje už skoro 20 let, tak ten vývoj "koumácí" z VW nemohou jen tak přeskočit jedním pilotním modelem svého auta. Ale pravda je, že jednou se začít musí. 😉
Ano, první funkční hybrid zkonstruoval Dr. Ferdinand Porsche (otec Volkswagenu) na přelomu let 1900-1901. Čili 32 let před založením automobilky Toyota.
Teď ještě aby ses nezakuckal, "koumáku". Je s podivem, jak se to kafrá, když se nic neví... >😁
Teď ještě aby ses nezakuckal, "koumáku". Je s podivem, jak se to kafrá, když se nic neví... >😁
Co to ma spolecneho s tim, ze dnes je skutecne naskok toyoty pred, no, vlastne pred kazdym 10+ let? To ze s elektroautama e😜erimentovali vsichni uz pred stoletim na tomto faktu nemeni zhola nic. 😉
Má to s tím společnýho to, že se navážel a bylo to s tím "začínáním jednou" a "koumákama" hodně mimo.
Jinak s náskokem Toyoty máš pravdu, uznávám. To snad je jasný.
Jinak s náskokem Toyoty máš pravdu, uznávám. To snad je jasný.
Hey chlapče, vydýchej se! :-!
(Na opověď jako ti dává kolega foe nemám sílu, ještě že jsi mi nepředhodil Slovenskou strelu ty teoretiku)
(Na opověď jako ti dává kolega foe nemám sílu, ještě že jsi mi nepředhodil Slovenskou strelu ty teoretiku)
Já jsem v poho, ty ses ztrapnil. A co je Slovenská střela nevím - asi si mě z někým pleteš. Ty si toho pleteš víc, viď brebto...
Tak už si zapni Playstation a projeď se v tom GT-R, co máš v profilovým obrázku, ty praktiku. >😁
Tak už si zapni Playstation a projeď se v tom GT-R, co máš v profilovým obrázku, ty praktiku. >😁
Bavíš mě. >😁
Však kdyby nás to nebavilo, jsme na jiným webu. >😁
Ale bez kecu - v poho - co je to s tou Slovenskou strelou - fakt to nevím.
Ale bez kecu - v poho - co je to s tou Slovenskou strelou - fakt to nevím.
Ok v pohodě.
Jinak ta Strela má skoro na chlup stejný pohon, jaký vymyslel strarej Ferdinand, který tehdy v autech neměl samozřejmě z technických důvodů šanci a přestěhoval se do vlaků, hlavně po válce a benzin se vyměnil za diesel. Takže hybridní systém jako takový je na světě pěkně dlouho, stejně tak jako turbo, nebo spalovací motor. Ale jedině toyota jej uvedla v autech do použitelné praxe, a i na tom Golfu je vidět, že VW se zatím moc nedaří.
Jinak ta Strela má skoro na chlup stejný pohon, jaký vymyslel strarej Ferdinand, který tehdy v autech neměl samozřejmě z technických důvodů šanci a přestěhoval se do vlaků, hlavně po válce a benzin se vyměnil za diesel. Takže hybridní systém jako takový je na světě pěkně dlouho, stejně tak jako turbo, nebo spalovací motor. Ale jedině toyota jej uvedla v autech do použitelné praxe, a i na tom Golfu je vidět, že VW se zatím moc nedaří.
JJ, já myslel, že je to nějaká tvoje přezdívka tady nebo co.
To, že Toyota je na tom v tomhle (pro mě zatím nezajímavém) segmentu vepředu vím a nemám problém to uznat - viz výše. Jianak s převodovkama CVT je to to samý - Multitronic byl scheisse. A myslím, že ho stejně zezačátku koupili vod japs, ale to nevím jistě.
Jinak - off topic - největší hardcore s motorama z aut ve vlakách je pro mě Roayale...😊
>😁
To, že Toyota je na tom v tomhle (pro mě zatím nezajímavém) segmentu vepředu vím a nemám problém to uznat - viz výše. Jianak s převodovkama CVT je to to samý - Multitronic byl scheisse. A myslím, že ho stejně zezačátku koupili vod japs, ale to nevím jistě.
Jinak - off topic - největší hardcore s motorama z aut ve vlakách je pro mě Roayale...😊
>😁
Jedno plus se VW musí nechat..... cpe elektromotor do auto, co vypadá jako auto, kdežto Toyota vyrábí UFO... ještěže začali pracovat alespoň s Aurisem 😄
No Prius III jsem ještě na živo neviděl, ale za takovou designovou tragedii to zase nepovažuji, bude třeba si počkat až začne jezdit. A pokud nechceš z jakýchkoliv důvodů prius, je tu převlečený Prius Lexus CT 200h, nebo již zmíněný Auris.
Mne se Prius prostě nelíbí, jak už jsem psal mockrát, proč se musím za každou cenu odlišit jen tím, že mám hybrid...není to jen problém Priusu, takových by jsme našli více... hlavní věc, co je spojuje je, že vypadají prostě zvláštně. Lexus CT 200h se mi také nelíbí, pro mne je nejzkousnutelnější právě Auris a nebo něco jako je toto GTE (i když v praxi nefunční).
CT 200h ve verzi F-sport je celkem pěknej. [odkaz]
S předkem problém nemám, spíš zadek mi nesedí 😄
Co zadek, ta cena. F Sport stojí myslím kolem milionu (na ceny jsem nějaký ten pátek nekoukal). Přitom ani Lexus nedostal výkonnější systém, takže je to lemra líná. Za to mám pěkně vybavenou a svižnější A3. Nebo pro mne 2er Coupé. Za tyhle peníze se dala sehnat střídmě vybavená M135i. Nejsou to hybridy, ale tady je vidět, kde mám priority. 😄
Tak k otázce ceny se vůbec nevyjadřuji, z pohledu pořizovacích nákladů auta jako Prius, GTE či tenhle Lexus nedávají vůbec smysl, za jejich cenu máš buď HH, nebo plnohodnotného zástupce střední třídy .... ne li to, co píšeš v případě ceny Lexusu.
Dokud nepůjde cena plošně dolu, tak si to v ČR koupí jen pár vyvolených a i mezi tou hrstkou lidí to bude muset být někdo, kdo to bere jako životní styl.
Dokud nepůjde cena plošně dolu, tak si to v ČR koupí jen pár vyvolených a i mezi tou hrstkou lidí to bude muset být někdo, kdo to bere jako životní styl.
Prius sa musí nejako odlíšiť pretože Auris. >😁 Ak by to bol len Auris liftback tak načo by vlastne komu bol? Ja to vidím tak, že ten kto má Auris hybrid ten hybrid vlastne skrýva a ten kto si kúpi Prius sa tým hybridom pyšní. >😁 Jedno pre introvertov a druhé pre extrovertov, nič viac nič menej. >😁
Vidím to tak nějak podobně >😁 Spíš ten, kdo má Auris koupil hybrid s vidinou úspory/šetrnosti k životnímu prostředí, nakupoval spíš rozumem, kdežto ten, kdo má Prius chce ukázat, jak je "in" a "zelený" >😁 Pořád mi to připomíná tu již pár let starou epizodu SouthParku "smug alert" >😁 [odkaz]
Auris byl o nějakých 100-150 tisíc levnější. Já třeba velikost nepotřebuji (ani se nepotřebuji odlišovat), takže by Prius musel jezdit lépe, aby mě zajímal.
Prius tu byl dřív, jako průkopník toho systému. Tehdy se odlišovat nemusel, odlišný byl. Je otázka, jaká bude jeho pozice do budoucna, kdy bude mít hybridní ústrojí třeba každý model Toyoty.
Prius tu byl dřív, jako průkopník toho systému. Tehdy se odlišovat nemusel, odlišný byl. Je otázka, jaká bude jeho pozice do budoucna, kdy bude mít hybridní ústrojí třeba každý model Toyoty.
No jen jestli necizelují starou herku. VW nemusí nic přeskakovat, protože GTE není zdaleka první hybrid koncernu, Porsche nebo Audi dělají hybridy už nějakou dobu a GTE také není první hybrid VW, protože třeba Touareg se v hybridu dělal již někdy od roku 2010. A když se podívám na skutečně vrcholné kousky hybridní techniky tak Toyota zrovna na špičce není. Ve 24hLeMans v souboj hybridů LMP1 si hoši od Porsche a před časem od Audi s Toyotou vydrbali kdykoliv si vzpomněli. A že by Toyota dokázala něco postavit proti Porsche 918 asi také dlouho nehrozí. 😉
napadá jedna věc, jestli by třeba po nezbytných úpravách nebylo DSG v Priusu ještě úspornější než CVT.
ked si spomeniem na casi Multitronicu v Audi, tak chlapi vedeli, ze ho nasadzuju koli spotrebe, takze nemyslim si. Blbe je, ze im to akosi nevyslo a radsej od neho upustili.
Toyota a Subaru to ale s CVT-ckami vedia, tak ich pouzivaju a nemam im to za zle - nejazdim nimi >😒]
Toyota a Subaru to ale s CVT-ckami vedia, tak ich pouzivaju a nemam im to za zle - nejazdim nimi >😒]
Otázka je, jestli kvůli spotřebě z důvodu plynulé změny převodů, a nebo nižšího tření hlavního řetězu vs. ozubená kola, o čemž tedy nejsem z hlediska selského rozumu moc přesvědčený.
moj sukromny nazor je, ze vdaka tomu plynulemu a premenlivemu prevodovemu pomeru. Straty tam budu asi väcsie ako pri DSG, ale mas vzdy najvhodnejsi pomer a tym najoptimalnejsie otacky na kazdu situaciu...ale ved to vies.
CVT v hybridech je především kvůli udržení motoru v optimálních otáčkách z hlediska spotřeby. Proč asi Toyota nikdy nepoužila v Priusu nějakou variantu předdefinovaných "stupňů"?
No právě, to se můžeme vrátit k mému prvnímu komentu, že pokud má řetěz trochu vyšší tření, tak DSG by mohlo být po úpravách /čistě teoreticky/ o kapku úspornější /např. 7mi stupňové/
Těžko tomu, protože už budeš mít zase jen přednastavené stupně, které poženou motor mimo ty optimální otáčky. Já chápu nasazen DSG u tohohle vozidla, je to přeci GT a tam musí být stupňová a superrychlá převodovka... akorát z hlediska té hybridnosti je to kravina. Zase... CVT nikdy nebude sportovní, což mi ale vůbec nevadí. Současná mantra "vše bude sport" mi leze krkem.
Noooo, az taka "nesportova" asi nebude...😒br />
[odkaz]
😉
Zaujimave, ze vtedy vedeli ( kratkodobo ) cez nu preniest 850 PS ( kolko Nm sa mozeme len domyslat ) a fungovalo to ako pisu genialne. 😄
😉
Zaujimave, ze vtedy vedeli ( kratkodobo ) cez nu preniest 850 PS ( kolko Nm sa mozeme len domyslat ) a fungovalo to ako pisu genialne. 😄
CVT nechává motor běžet ve vysokých otáčkách, aby se kompenzoval nízký kroutící moment motorů s Atkinsonem. Prius má krouťák jak 1,5 bez turba.
Vem si že prakticky už dnes je DSG schopné u dieselů řadit v rozmezí cca. 300-400 otáček, při plavné jízdě, což jsou skoro stabilní otáčky. Řekl bych, že je to jen otázka software.
Jasně, ale kolik stupňů na to ta DSG potřebuje? Začínalo se na šesti, už máme sedm a osm co nevidět... Roste složitost, hmotnost, klesá uživatelský komfort (mně teda neustále řadící převodovka brutálně vadí). CVT je proti tomu jednodušší a planetový převod v Priusu je pak synonymem nezničitelnosti...
Ono to má i svou nevýhodu. U HSD je převod diktovaný elektromotorem. Vyžadovaný tok energie pak není vždy výhodný. U DSG nebo i jiných převodovek tohle odpadá.
Jednoduchost, hmotnost určitě, ale v účinnosti bych konvenčnější převodovky neodepisoval. Nicméně tohle jsou dva dost odlišné světy. U Toyoty jde víc o spojení v jeden, součinnost, u VW víc o koexistenci. Plug-in hybrid dokáže dosáhnout nízké normované spotřeby čistě díky dojezdu na nabití. Není potřeba jít tak daleko v optimalizaci. Což jim také usnadňuje použití silnějšího a výkonnějšího motoru.
Jinak pro účinnost je důležitá nezávislost motoru. A to s sebou nese zvláštní zvukové projevy nekorespondující tomu, na co je člověk zvyklý z konvenčních aut. Ať je tam CVT, nebo ne. Některým lidem se to nebude líbit a pak je otázka, nakolik je výrobce ochoten něco takového udělat.
Jednoduchost, hmotnost určitě, ale v účinnosti bych konvenčnější převodovky neodepisoval. Nicméně tohle jsou dva dost odlišné světy. U Toyoty jde víc o spojení v jeden, součinnost, u VW víc o koexistenci. Plug-in hybrid dokáže dosáhnout nízké normované spotřeby čistě díky dojezdu na nabití. Není potřeba jít tak daleko v optimalizaci. Což jim také usnadňuje použití silnějšího a výkonnějšího motoru.
Jinak pro účinnost je důležitá nezávislost motoru. A to s sebou nese zvláštní zvukové projevy nekorespondující tomu, na co je člověk zvyklý z konvenčních aut. Ať je tam CVT, nebo ne. Některým lidem se to nebude líbit a pak je otázka, nakolik je výrobce ochoten něco takového udělat.
Nemyslím, že jen elektromotorem. Jde o celkovou optimalizaci účinnosti soustavy. Jakákoli stupňová převodovka bude v té chvíli vždycky komplexně méně ekonomická, než HSD. Nehledě na to, že HSD umí i za jízdy dobíjet akumulátory, není-li potřeba plné zatížení motoru a není aktivován některý úsporný režim.
Já si jsem vědom toho, co s sebou přináší nasazení takového pohonu. Na druhou stranu, úspěchy Toyoty a Lexusu na poli hybridů dokazují, že to není špatná cesta.
Já si jsem vědom toho, co s sebou přináší nasazení takového pohonu. Na druhou stranu, úspěchy Toyoty a Lexusu na poli hybridů dokazují, že to není špatná cesta.
Čím podle tebe tedy regulují převod?
Na dobíjení za jízdy není třeba podobné ústrojí. Zvolíš vhodný převod a elektromotor prostě použiješ jako brzdu (to samé, co děláš při rekuperaci), tedy odebereš nadbytečný točivý moment.
K té komplexní ekonomičnosti se ani nebudu vyjadřovat. Pro mne jsou to prázdné fráze. I HSD dělá kompromisy. Záleží na okolnostech. Jak je ostatně vidět u výkonnějších HSD.
Na dobíjení za jízdy není třeba podobné ústrojí. Zvolíš vhodný převod a elektromotor prostě použiješ jako brzdu (to samé, co děláš při rekuperaci), tedy odebereš nadbytečný točivý moment.
K té komplexní ekonomičnosti se ani nebudu vyjadřovat. Pro mne jsou to prázdné fráze. I HSD dělá kompromisy. Záleží na okolnostech. Jak je ostatně vidět u výkonnějších HSD.
Asi přesně nerozumím otázce, zkus to trošku z jiné strany?
Na to dobíjení za jízdy ale musí být systém připravený a z popisu GTE není zřejmé, že by to tak šlo. Většina hybridních soustav tuhle funkci neumí.
Možná pro tebe prázdné fráze, ale mám-li vzít provoz jako celek, pak HSD bude jako princip úspornější, než princip v GTE. Není totiž tolik ovlivněno proměnlivým zatížením motoru, které bude dané určitým rozsahem práce ve vymezených převodových stupních. U GTE, protože je pojímáno jako sportovní vozidlo, to má smysl. Z čistě úsporného hlediska to smysl postrádá, neustálé změny otáček motoru nejsou žádoucí.
Na to dobíjení za jízdy ale musí být systém připravený a z popisu GTE není zřejmé, že by to tak šlo. Většina hybridních soustav tuhle funkci neumí.
Možná pro tebe prázdné fráze, ale mám-li vzít provoz jako celek, pak HSD bude jako princip úspornější, než princip v GTE. Není totiž tolik ovlivněno proměnlivým zatížením motoru, které bude dané určitým rozsahem práce ve vymezených převodových stupních. U GTE, protože je pojímáno jako sportovní vozidlo, to má smysl. Z čistě úsporného hlediska to smysl postrádá, neustálé změny otáček motoru nejsou žádoucí.
Je to v podstatě převodovka s plynule proměnným převodem. Tedy při konstantní rychlosti auta dokáže plynule měnit otáčky motoru. Jak to podle tebe dělá?
GTE umí baterii dobíjet. Pokud si dobře pamatuji, má na tohle módy, kterými můžeš ovlivnit, jestli auto bude dobíjet, nebo jestli bude energii v bateriích uschovávat na pozdější použití (do města) atp.
Já si jen nemyslím, že kompromis, který přináší pevně dané stupně, tedy že otáčky motoru nemůžeš měnit plynule, ale budeš se muset spokojit třeba s +-250 otáčkami (tedy odstupňování po 500 otáčkách) v nižších otáčkách, je z principu horší, než kompromis, který dělá HSD. Dokázal bych uvěřit, že bude HSD lepší ve městě, ale "stupňovou" bych neodepisoval. Nepochybně by záleželo, s jakým motorem by byla spárovaná.
GTE umí baterii dobíjet. Pokud si dobře pamatuji, má na tohle módy, kterými můžeš ovlivnit, jestli auto bude dobíjet, nebo jestli bude energii v bateriích uschovávat na pozdější použití (do města) atp.
Já si jen nemyslím, že kompromis, který přináší pevně dané stupně, tedy že otáčky motoru nemůžeš měnit plynule, ale budeš se muset spokojit třeba s +-250 otáčkami (tedy odstupňování po 500 otáčkách) v nižších otáčkách, je z principu horší, než kompromis, který dělá HSD. Dokázal bych uvěřit, že bude HSD lepší ve městě, ale "stupňovou" bych neodepisoval. Nepochybně by záleželo, s jakým motorem by byla spárovaná.
Aha, tohle myslíš. Různým zapojením elektromotoru, ale jestli mě paměť neklame, je tam i dost elektronického řízení, které si ty části připojuje, jak je zrovna potřeba. Musel bych se do toho znovu podívat (už jsem pár let trošku mimo obor).
Takže má nastavení, kdy jedeš normálně na benzin a motor část výkonu dává na kola a část do baterií? Z článku to zřejmé není a moc dat k dispozici taky nedávají. Přitom tohle je docela důležitá funkce.
Jak jsem psal - stupňová má smysl u sportovního ladění auta, jako tady. Ostatně, i ten pohled na výsledky testu je zřejmý, běžná provozní spotřeba je vyšší.
Takže má nastavení, kdy jedeš normálně na benzin a motor část výkonu dává na kola a část do baterií? Z článku to zřejmé není a moc dat k dispozici taky nedávají. Přitom tohle je docela důležitá funkce.
Jak jsem psal - stupňová má smysl u sportovního ladění auta, jako tady. Ostatně, i ten pohled na výsledky testu je zřejmý, běžná provozní spotřeba je vyšší.
HSD ale nemá s klasickými CVT nic společného. Je to jeden planetový převod (respektive u některých modelů jeden Ravigneaux), jaký najdeš normálně v klasickém automatu (typicky na každé dva stupně dopředu je jeden převod). Z hlediska efektivity je u tohohle řešení důležité, jaké procento výkonu jde mechanickou cestou a jaké elektrickou (elektrická je mnohem ztrátovější). Proto mají výkonnější HSD Ravigneaux (v podstatě dvojitý planetový) a spojky.
Konečně někdo znalý. Toyota označuje svou převodovku jako e-CVT. V Priusu je planetový převod, který reguluje toky momentů ze spalovacího a elektrického motoru. Řetěz pouze přenáší s pevným převodem moment na diferenciál. Ale převod nemění, čili princip není stejný jako u CVT v Subaru.
CVT je převodovka s proměnným převodem. Nepopisuje princip, je to jen název. I tady je, i když to je hodně přitažené za vlasy, proměnný převod.
CVT to je, proto jsem napsal "klasickými CVT". Tohle je specifická konstrukce, která se mimo hybridy, pokud vím, nepoužívá. Pochází od TRW z přelomu 60. a 70. let. Toyota ji shodou okolností použila, až když TRW vypršely patenty. 😄 Tenkrát za ropné krize se ji snažili prodat, ale nepodařilo se jim to. Přínos Toyoty byl především v řídící elektronice, v 90. letech přeci jen byli někde jinde než v 70. Ani v minulém desetiletí to nebylo triviální, jak se přesvědčil například Ford.
Do práce a do školy výborné, na dálnici spíše na obtíž. Ve městě se často brzdí a tak je baterie dobíjena, po dálnici nesundáš nohu z plynu a tak taháš s sebou baterky a motor. Když to srovnám, tak pořád mi vychází nejlépe MZD 3 120 koní za polovinu ceny. Když máš drahé auto, tak ještě navíc platíš vyšší pojistné a taky leasing přeplatíš víc a při prodeji ztratíš více. Výsledek je, že ty ušetřené dva litry jsou draze vykoupené.
Proč jen Mazda 3? Myslím, že adekvátních aut za polovinu ceny najdeme hromadu v nižší střední 😄
Na dálnici je ta výhoda v něčem jiném. Na udržení 160 nepotřebuješ žádný extra výkon, ten potřebuješ na akceleraci. A akceleruješ jen občas. Vlastně ti stačí slabší motor bez turba, kterému elektrika dodá kousek potenciálu navíc.
Mazda 3 proč ne... ale je drahá a prostorem neoplývá (v Priusu je docela hodně místa).
Mazda 3 proč ne... ale je drahá a prostorem neoplývá (v Priusu je docela hodně místa).
V životě jsem neviděl jet Prius 160 (rozpoznatelný hybrid), ale aby si jel 160 se 142 Nm Priusu, tak musíš mít do kopce plný a z těch největších kopců stejně nesundáš nohu z plynu. Priusy vídávám poslušně jedoucí v pravém pruhu nejlíp za autobusem.
Neříkám že ne, ale oni jedou za tím autobusem proto, že chtějí vidět na konci cesty u spotřeby číslo začínající čtyřkou, ne že by nutně museli. Českou dálnici musí ten Prius zvládat celkem s přehledem... 160 jsem napsal spíš jako extrém z toho pohledu, že na udržení rychlosti na dálnici (jasně, když to není moc do kopce) nepotřebuješ moc výkonu.
To určitě, vždyť jsou vidět v této rychlosti i Fabie HTP >😁 Ti možná pak taky vidí spotřebu začínající číslem 4... ale za tím je většinou ještě další číslo před desetinnou čárkou >😁
na 160km/h budes u priuse potrebovat nejakych 50kW, a vzhledem k tomu, ze motor ma jen 73kW, tak moc velkou rezervu nemas. s elektromotorem dlouho pocitat nemuzes.
50Kw? To je nějak hodně. Vždyť téhle rychlosti, ba i vyšší dosáhnou i auta slabší, jako Felicie, nebo Fabie HTP.
44kW fabie uvadi maximalku 160km/h, samozrejme to nemusi znamenat, ze při ty konkretni rychlosti a poskladanych zubatých koleckach ma motor vykon 44KW, spis o něco min.
obecne plati, ze při vyssich rychlostech roste pozadovanej vykon s 3. mocninou rychlosti, a u aut nizsi stredni se udava při 100km/h potrebnych 10kW.
při 160km/h potom vychazi (160/100)^3 * 10 = 41kW.
predpokladam, ze prius je docela tezkej, tak tam to bude o něco vic
tak sem mrknul do katalogu, a při 160km/h by mela tocit 5200ot/min, coz je v oblasti maximálního vykonu, tedy 44kW. samozrejme tam nejaka rezerva bude, takze verim, ze při vhodných podmínkách se to rozjede i na vic
obecne plati, ze při vyssich rychlostech roste pozadovanej vykon s 3. mocninou rychlosti, a u aut nizsi stredni se udava při 100km/h potrebnych 10kW.
při 160km/h potom vychazi (160/100)^3 * 10 = 41kW.
predpokladam, ze prius je docela tezkej, tak tam to bude o něco vic
tak sem mrknul do katalogu, a při 160km/h by mela tocit 5200ot/min, coz je v oblasti maximálního vykonu, tedy 44kW. samozrejme tam nejaka rezerva bude, takze verim, ze při vhodných podmínkách se to rozjede i na vic
Hmotnost není pro maximálku až tak podstatná, tam je důležitější aerodynamika a v té by naopak měl být Prius výrazně lepší. Řádově souhlasím s odhadem nějakých 40kW na udržení 160 na rovince... takže běžná česká dálnice i mírně nad limitem nemůže dělat Priusu problém.
40 kW auto jsem kdysi měl a dalo tak 140 kmh s odřenýma ušima. Asi to bylo horší aerodynamikou, ale vyplývá z toho že pro 160 kmh je 44 kW je i za ideálních podmínek na hraně. Foukne proti nebo mírné stoupání a rychlost poletí dolů.
ja mel na mysli vyssi valivy odpor vlivem vyssi hmotnosti
Zvýšení valivého odporu s hmotností je podle mě celkem zanedbatelné, ve srovnání s tou aerodynamikou. Pokud adekvátně vyšší hmotnosti přifoukneš kola...
Beru že 40 nebo 44kW je na hraně, ale Prius má 73kW jen spalovací motor a k tomu elektriku...
Beru že 40 nebo 44kW je na hraně, ale Prius má 73kW jen spalovací motor a k tomu elektriku...
cas od casu se tu resi, ze o něco sirsi kola zvednou spotřebu (pro me trochu nepochopitelne) o 1litr vlivem vyššího valivyho odporu, a i ta hmotnost valivy odpor zveda.
ale souhlas, prevazujici v ty rychlosti bude uz davno aerodymicky odpor.
kazdopadne ten motor pojede minimalne na 60% maximálního vykonu, vzhledem k tomu, ze nebude v otáčkách maximálního vykonu, tak vzhledem k otackam vlastne ještě vic a ja mam pocit, ze to je moc.
elektromotor bych do toho nepocital, ten by dlouho nevydrzel a spis bych ho setril na nejaky stoupani nebo do města..
ale souhlas, prevazujici v ty rychlosti bude uz davno aerodymicky odpor.
kazdopadne ten motor pojede minimalne na 60% maximálního vykonu, vzhledem k tomu, ze nebude v otáčkách maximálního vykonu, tak vzhledem k otackam vlastne ještě vic a ja mam pocit, ze to je moc.
elektromotor bych do toho nepocital, ten by dlouho nevydrzel a spis bych ho setril na nejaky stoupani nebo do města..
U těch kol to není jen o valivém odporu, ale i o:
1) aerodynamickém odporu
2) zvýšení hmotnosti kola a zvýšení energie vynaložené na jeho roztáčení (a brzdění, to ale není pro výkon motoru relevantní)
Elektromotor... no právě tak jsem to myslel - pro rozumnou konstantní rychlost ti musí bohatě stačit spalovací motor, chvilkové výkyvy typu akcelerace nebo krátké stoupání ti elektro pomůže (a v tom spočívá jeho smysl na dálnici).
1) aerodynamickém odporu
2) zvýšení hmotnosti kola a zvýšení energie vynaložené na jeho roztáčení (a brzdění, to ale není pro výkon motoru relevantní)
Elektromotor... no právě tak jsem to myslel - pro rozumnou konstantní rychlost ti musí bohatě stačit spalovací motor, chvilkové výkyvy typu akcelerace nebo krátké stoupání ti elektro pomůže (a v tom spočívá jeho smysl na dálnici).
s tema kolama - porad moc nechapu, jak rozsireni kol dejme tomu ze 195 na 225 tedy o 15%, muze stoupnout spotřeba o 10%, když většina vykonu jde i tak do prekonani aerodynamickyho odporu
Právě, že širší kolo zvyšuje nejen odpor valivý, ale i aerodynamický...
v tom pripade by ale odpor od kol (valivy a aerodynamicky) delal přes polovinu celkovych jizdich odporu, coz podle me muze byt pravda jen pro hodne maly rychlosti
Značná část paliva se spálí na akceleraci a následně promrhá brzděním. Roztočit 1kg na kole dá mnohem větší práci než ho uvést do pohybu v kufru stejného auta. Ale to jen tak na okraj, celkově si stejně jako ty myslím, že přiměřený rozdíl je pár deci u běžného auta a motoru.
kdyby kazdymu kolu pribylo 5 kilo, dela to dohromady 20 kilo, tedy 1-2% hmotosti
kola sirsi o 15%, ano, mozna zvyseni odporu samotnych kol o 15%, ale v celkovem aerodynamickem odporu to mozna nebude ani to jedno procento.
a k ty energii tociciho se kola - když roztocim cihlu na provazku a provazek se pretrhne, cihla bude mit stejnou energii když se tocila jako když se utrhle a poleti idealne pohybem rovnomerny primocarym.
a protože obvodoba rychlost behounu pneumatiky je stejna jako rychlost pytle brambor v kufru, energie na roztoceni kola je ta sama (zjednodusene), jako energie brambor co mas v kufru.
ve vysledku - se musí sečíst energie tociho se kola a pak energie kola, ktery se pohybuje nejakou (doprednou rychlosti), takze když pro zjednoduseni uvazime, ze hmotnost pribude na obvodu, je to jako kdyby jsi dal do kufru brambory o dvojnasobne hmotnosti.
tedy 20kg prirustek na kolech by po zjednoseni mělo byt to same jako 40kilo brambor v kufru. porad jsme ale na prirustku jen nejakych 2-3% hmotnostia otázka je, nakolik se to zvyseni hmotnosti v aute 1500kg vůbec projevi, kdyz hodne podsatny je aerodynamicky odpor.
ano, nejaky to deci tam bude, ale to bude asi tak vse, alespoň v takových normálních rozmerech ...
kola sirsi o 15%, ano, mozna zvyseni odporu samotnych kol o 15%, ale v celkovem aerodynamickem odporu to mozna nebude ani to jedno procento.
a k ty energii tociciho se kola - když roztocim cihlu na provazku a provazek se pretrhne, cihla bude mit stejnou energii když se tocila jako když se utrhle a poleti idealne pohybem rovnomerny primocarym.
a protože obvodoba rychlost behounu pneumatiky je stejna jako rychlost pytle brambor v kufru, energie na roztoceni kola je ta sama (zjednodusene), jako energie brambor co mas v kufru.
ve vysledku - se musí sečíst energie tociho se kola a pak energie kola, ktery se pohybuje nejakou (doprednou rychlosti), takze když pro zjednoduseni uvazime, ze hmotnost pribude na obvodu, je to jako kdyby jsi dal do kufru brambory o dvojnasobne hmotnosti.
tedy 20kg prirustek na kolech by po zjednoseni mělo byt to same jako 40kilo brambor v kufru. porad jsme ale na prirustku jen nejakych 2-3% hmotnostia otázka je, nakolik se to zvyseni hmotnosti v aute 1500kg vůbec projevi, kdyz hodne podsatny je aerodynamicky odpor.
ano, nejaky to deci tam bude, ale to bude asi tak vse, alespoň v takových normálních rozmerech ...
čože Felicia, dole miernym kopečkom sme kedysi dávno položili tachometer aj na 130 l >😁 koľko to bolo skutočne netuším, v tej dobe bolo GPS niečo z ríše snov >😁
To je nesmysl, 130 dávala celkem v pohodě i Š120, to by ta Felicia musela být v dost bídném stavu.
s priusom sa 170 km/h na tempomat da v pohode a mimo stupania to ani hlukom neotravuje😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Nie je to ani sportove, ani usporne auto, takze nesplna ani jedno zadanie.
Je sialene drahe - Prius Plug-in pri tom vyzera ako vyhodna kupa - sice neposkytne sportovejsiu jazdu, ale aspon je usporny.
No a samotne pohonne ustrojenstvo - tam, kde Toyota ide cestou zjednodusovania - eCVT je to najjednochsie prevodove ustrojenstvo, ake dnes existuje v autach so spalovacim motorom - VAG pridava tretiu spojku do komplikovaneho a nie velmi spolahliveho DSG.
Mimochodom - aku kapacitu baterie dokaze GTE rekuperovat?
Je sialene drahe - Prius Plug-in pri tom vyzera ako vyhodna kupa - sice neposkytne sportovejsiu jazdu, ale aspon je usporny.
No a samotne pohonne ustrojenstvo - tam, kde Toyota ide cestou zjednodusovania - eCVT je to najjednochsie prevodove ustrojenstvo, ake dnes existuje v autach so spalovacim motorom - VAG pridava tretiu spojku do komplikovaneho a nie velmi spolahliveho DSG.
Mimochodom - aku kapacitu baterie dokaze GTE rekuperovat?
me prekvapuje nizky dojezd na elektriku. 30km z 8 kWh aku je proste malo. u auta velikosti golfu se udava, ze na udrzeni rychlosti 100km/h je potřeba vykon 10kW, tedy 10kWh/100km. při nižších rychlostech min, a tak bych při trose snahy ve meste nebo na okreskách z 8kWh cekal dojezd aspoň 60km.
dojezd 30km z 8kWh aku energeticky odpovida spotrebe benzinu 10 litru/100km při celkem optimisticke ucinnosti benzinoveho motoru 30%....
samozrejme otázka jak se s elektrikou jezdi, jak se topi atd...
tak se ptam, jak jste s tim jezdili, spis jako v rezimu GTI, nebo jako v rezimu rozvozu deti do skolky? a jak by se zvednul dojezd na eletriku při trose snahy?
dojezd 30km z 8kWh aku energeticky odpovida spotrebe benzinu 10 litru/100km při celkem optimisticke ucinnosti benzinoveho motoru 30%....
samozrejme otázka jak se s elektrikou jezdi, jak se topi atd...
tak se ptam, jak jste s tim jezdili, spis jako v rezimu GTI, nebo jako v rezimu rozvozu deti do skolky? a jak by se zvednul dojezd na eletriku při trose snahy?
Ono je ale otázka, kolik % z těch aku dokáže auto využít. Osobně bych si tipnul, že to nikdy nedovolí jít pod 25% kapacity baterie kvůli případnýmu zmrznutí. Vsadil bych se, že se dojezd podstatně změní v teple nejenom kvůli topení ale spíš právě kvůli ochraně baterií.
V ostatních testech píšou, že s topením v mrazu to auto dá 25km jistě. Někde jsem četl vyjádření majitele s drobnou recenzí😒br />
Some statistics since the start😒br /> 1. Katalysator broken in december 2014. Took eight days to repair. Turned out to be a software error.
2. Damp on the inside front window. Should be an AC problem. Solved by not using the AC anymore.
3. Sat nav only displayed its birth place in Germany, it is not very fast with recalculating and not always up-to-date.
4. Remote Car-net app doesn't always work.
5. Spontaneously broken rear door lock.
6. High consumption with average speed of 130 km/h; 8,2 l/100km.
7. With driving an average hybride 106 km/h speed I reached 2,9 l/100km over a distance of 120km.
8. I mostly drive hybride with an average of 4,1 l/100km and 8,5 kwh/100km over a daily distance of 80 km with an average speed of 64km/h.
9. Never reached 50km battery capacity. Average: 39 km.
10. Max electric km: 30. The range can be slightly increased by a connected pre-heating about 30 minutes before leaving (warm battery)?
11. The engine / battery does not always start if the key is turned. Make sure you hear the sound of being operational.
12. I use summer tyres (Bridgstone - noisy) from april - october and winter tyres (Winguard - Roadstone - less noice) the rest of the year. Still enough profile.
13. The 'long period' indicator resets after every ? km.
14. I charge every day at night (takes about 2,5 hour from 0 to max) and at work.
15. The cost of a complete charge is €1,50 excl 21% VAT (Eneco - supplier NL) on my own charger.
16. My max speed was 200km/h on the German Autobahn.
17. Every day I enjoy riding the GTE 😉
Já se na osobní test tohodle GTE docela těším, ale nejsem si moc jistý, jestli to má smysl v autě velikosti Golfu. Dokážu si představit, že u benzínovýho SUV s hmotností 2,3t je fakt rozdíl, jestli to ujede ve městě každej den 30km na baterky místo spotřeby 15-20l (viz XC90 T😄. Ale u golfu, kterej ve městským provozu jezdí reálně za pár korun mi takhle složitá technika nedává moc smysl. To bych raději Egolf.
V ostatních testech píšou, že s topením v mrazu to auto dá 25km jistě. Někde jsem četl vyjádření majitele s drobnou recenzí😒br />
Some statistics since the start😒br /> 1. Katalysator broken in december 2014. Took eight days to repair. Turned out to be a software error.
2. Damp on the inside front window. Should be an AC problem. Solved by not using the AC anymore.
3. Sat nav only displayed its birth place in Germany, it is not very fast with recalculating and not always up-to-date.
4. Remote Car-net app doesn't always work.
5. Spontaneously broken rear door lock.
6. High consumption with average speed of 130 km/h; 8,2 l/100km.
7. With driving an average hybride 106 km/h speed I reached 2,9 l/100km over a distance of 120km.
8. I mostly drive hybride with an average of 4,1 l/100km and 8,5 kwh/100km over a daily distance of 80 km with an average speed of 64km/h.
9. Never reached 50km battery capacity. Average: 39 km.
10. Max electric km: 30. The range can be slightly increased by a connected pre-heating about 30 minutes before leaving (warm battery)?
11. The engine / battery does not always start if the key is turned. Make sure you hear the sound of being operational.
12. I use summer tyres (Bridgstone - noisy) from april - october and winter tyres (Winguard - Roadstone - less noice) the rest of the year. Still enough profile.
13. The 'long period' indicator resets after every ? km.
14. I charge every day at night (takes about 2,5 hour from 0 to max) and at work.
15. The cost of a complete charge is €1,50 excl 21% VAT (Eneco - supplier NL) on my own charger.
16. My max speed was 200km/h on the German Autobahn.
17. Every day I enjoy riding the GTE 😉
Já se na osobní test tohodle GTE docela těším, ale nejsem si moc jistý, jestli to má smysl v autě velikosti Golfu. Dokážu si představit, že u benzínovýho SUV s hmotností 2,3t je fakt rozdíl, jestli to ujede ve městě každej den 30km na baterky místo spotřeby 15-20l (viz XC90 T😄. Ale u golfu, kterej ve městským provozu jezdí reálně za pár korun mi takhle složitá technika nedává moc smysl. To bych raději Egolf.
z toho co uvadis bych vyzved 3 body😒br />
7. průměrných 2.9l/100 na vzdalenost 120km při prumerne rychlosti 106km/h
8. prumer většinou 4.1 l/100km
9. na elektriku nikdy nedosah 50km, prumer 39
zatímco 7. a 8. zni celkem optimisticky, 9. spis zklamani.
ja smysl hybridu vidim i v golfu pro toho, kdo s tim nejezdi jen kolem komina, samozrejme to dnes nejde prepocitavat na peníze, ale to zadna technologicka novinka
8. prumer většinou 4.1 l/100km
9. na elektriku nikdy nedosah 50km, prumer 39
zatímco 7. a 8. zni celkem optimisticky, 9. spis zklamani.
ja smysl hybridu vidim i v golfu pro toho, kdo s tim nejezdi jen kolem komina, samozrejme to dnes nejde prepocitavat na peníze, ale to zadna technologicka novinka
je naivni domnivat se ze by novinari kteri sichaji benzin a naftu dokazali s autem na elektrinu jezdit nejak normalne, momentalne to pro ne neni vhodne ani co se prace tyce, je lepsi udelat a napsat test tak aby vzbudil emoce, takze jezdili s me s tim na krev a strasne to zralo (jak prtekvapive)
a ta baterka nebude plne vyuzitelna, tak jako nadrz taky asi pravdepodobne nebudes vyjizdet do nuly, tak u baterky ti to jeste ohlida elektronika a nenecha te ji vyjet do nuly, nejaka jeji kapacita je rezervovana i dobudoucna pro "starnuti" baterky, ta dnes udavana kapacita je jen marketingove cislo
a ta baterka nebude plne vyuzitelna, tak jako nadrz taky asi pravdepodobne nebudes vyjizdet do nuly, tak u baterky ti to jeste ohlida elektronika a nenecha te ji vyjet do nuly, nejaka jeji kapacita je rezervovana i dobudoucna pro "starnuti" baterky, ta dnes udavana kapacita je jen marketingove cislo
mozna na tom bude něco pravdy, ale prece jen, jestliže uvadej nejakou kapacitu, tak by to mělo platit.
abychom se pak nedostali do podobne situace jako u dyslu a slavnyho NOx, kdy homologacni limit je 80mg/km, ale jsou auta, co v realu chrli 2g/km, tedy 25x tolik
abychom se pak nedostali do podobne situace jako u dyslu a slavnyho NOx, kdy homologacni limit je 80mg/km, ale jsou auta, co v realu chrli 2g/km, tedy 25x tolik
sak ta kapacita tam je, jen ji nemuzes vyuzivat naraz
kdys ti uvede automobilka ze mas 60litrovou nadrz, taky ji budes vyuzivat az do dna? a jen poznamka, kdys ti dojde benzin/nafta, tak si dojdes na nejblizsi pumpu , dolejes a mozna i nastartujes, popripade ti servis auto za par tisic zprovozni, kdys bys vycucal baterku do nulz, muze ji rovnou "zahodit", takze co je lepsi, mit moznost vycucat baterku do nuly, nebo mit tam elektroniku ktera si ohlida ze to nejde? a predpokladam ze baterka do GTE bude stat u VW tak 100-150 tisic?
kdys ti uvede automobilka ze mas 60litrovou nadrz, taky ji budes vyuzivat az do dna? a jen poznamka, kdys ti dojde benzin/nafta, tak si dojdes na nejblizsi pumpu , dolejes a mozna i nastartujes, popripade ti servis auto za par tisic zprovozni, kdys bys vycucal baterku do nulz, muze ji rovnou "zahodit", takze co je lepsi, mit moznost vycucat baterku do nuly, nebo mit tam elektroniku ktera si ohlida ze to nejde? a predpokladam ze baterka do GTE bude stat u VW tak 100-150 tisic?
když bud mit 60 litrovou nadrz a vedle toho ještě pohon na elektriku, tak ji do nuly klidne vycucnu, když budu vedet, ze na elektriku k benzine dojedu.
nejsem si uplne jistej, jestli kratkodobe vycucnuti baterie k nule ji nejak vyrazne skodi
nejsem si uplne jistej, jestli kratkodobe vycucnuti baterie k nule ji nejak vyrazne skodi
skodi, a prave proto tam je kapacita kterou nemuzes vyuzivat, respektive to nedovoli elektronika ktera to hlida aby ta baterie vydrzela urcity pocet nabijecich cyklu a baterka vydrzela urcitou dobu za hranici zaruky
pokud ti to vadi, kup si normalni verzi kde elektricky pohon neni, navic vyznamne usetris
pokud ti to vadi, kup si normalni verzi kde elektricky pohon neni, navic vyznamne usetris
otázka cemu rikas uplny vybiti. jestli 0V, tak urcite skodi.
Ni-Cd se musely vybit před dalším nabitim protoze pametovy efekt.
u Li-ion se udava vybijeci charakteristika, která zacina na plne nabitem aku a 4.2V a plne vybitem aku a 2.8V. 4.2V = 100% energie, 2.8V = 0% energie.
obecne urcite skodi dlouhodobe vybiti na 0% (tedy 2.8V), ale i dlouhodobe nabiti na 100%.
kazdopadne aku v autech je asi o necem jinem nez co se bezne pouziva. ja do pristroju pouzivam prumyslove aku a tam se pise o 1000 cyklech, coz by s hybridama nebo elektroautama, kde se u nekterych na aku dava záruka 8 let, vůbec nekorespondovalo. ale mozna to je tim, ze se umele omezuje jejich kapacita a to jak na strane uplneho nabiti, tak na strane uplneho vybiti.
pak to ale muze dopadnout tak, ze někdo zacne udavat aku 50kWh a nekde pod carou bude, ze je vyuzitelnejch jen 10kWh
Ni-Cd se musely vybit před dalším nabitim protoze pametovy efekt.
u Li-ion se udava vybijeci charakteristika, která zacina na plne nabitem aku a 4.2V a plne vybitem aku a 2.8V. 4.2V = 100% energie, 2.8V = 0% energie.
obecne urcite skodi dlouhodobe vybiti na 0% (tedy 2.8V), ale i dlouhodobe nabiti na 100%.
kazdopadne aku v autech je asi o necem jinem nez co se bezne pouziva. ja do pristroju pouzivam prumyslove aku a tam se pise o 1000 cyklech, coz by s hybridama nebo elektroautama, kde se u nekterych na aku dava záruka 8 let, vůbec nekorespondovalo. ale mozna to je tim, ze se umele omezuje jejich kapacita a to jak na strane uplneho nabiti, tak na strane uplneho vybiti.
pak to ale muze dopadnout tak, ze někdo zacne udavat aku 50kWh a nekde pod carou bude, ze je vyuzitelnejch jen 10kWh
Saman: Kapacita žádné baterky se přece neudává při vycucání do nuly. Stav úplného vybití který udává výrobce neznamená nulové napětí a destrukci článků, naopak úplné vybití je spodní hranice kdy to baterce ještě neškodí. A kapacita je náboj uložený mezi plným nabitím a úplným vybitím, ale ne do nuly.
Teď neřeším fakt že hluboké cyklování baterkám škodí obecně vic než mělké cykly.
Teď neřeším fakt že hluboké cyklování baterkám škodí obecně vic než mělké cykly.
Docela mě překvapilo, že v testu věnovanému výslovně hybridnímu provedení přiložené technické údaje zcela ignorují přítomnost elektromotoru. A v textu článku je uvedený pouze jeho max.výkon, nic podrobnějšího se už nikde nedozvíme.
chybou VW je ze se snazi GTE cpat nekam kam nepatri a s cenou ktera je nesmyslna, tohle auto by se povedlo s cenou o 250k nize a pozicovane ne mezi HH, ale mezi normalni bezne Golfy s benzinakem jaky ma pod haubnou
ostatne uplne stejne je natom GTE Passat, jen s tim rozdilem ze Passat neni pozicovanej na uroven Passata R, pokud se s danym autem jezdi jako s plug-in hybridem a necekaji se od nej etapova vytezstvi typu Praha-Brno za 1 hodinu, tak poslouzi velice dobre a s uspornym provozem, prozatim si to VW v zemich kde nejsou "dotace" cenou u zakazniku neziska, ale behem par let se stejne budou muset podvolit cenam konkurence a celkem verim ze ceny GTE modelu klesnou o 10-15 tisic eur dolu
ostatne uplne stejne je natom GTE Passat, jen s tim rozdilem ze Passat neni pozicovanej na uroven Passata R, pokud se s danym autem jezdi jako s plug-in hybridem a necekaji se od nej etapova vytezstvi typu Praha-Brno za 1 hodinu, tak poslouzi velice dobre a s uspornym provozem, prozatim si to VW v zemich kde nejsou "dotace" cenou u zakazniku neziska, ale behem par let se stejne budou muset podvolit cenam konkurence a celkem verim ze ceny GTE modelu klesnou o 10-15 tisic eur dolu
podle me to potrebujou otestovat v realu, ale zase toho nemůže jezdit moc, kdyby byl problém, tak aby neprodelali kalhoty podobne jako v dyzlgejt.
takze ted spis sbiraj zkuzenosti, tem par nadsencum nejaky ten problemek, který provazi snad kazdou novou věc, az tak nevadi, a az to vychytaj, hodej to i mezi nas plebs.
takze ted spis sbiraj zkuzenosti, tem par nadsencum nejaky ten problemek, který provazi snad kazdou novou věc, az tak nevadi, a az to vychytaj, hodej to i mezi nas plebs.
Podle mě to je dobře promyšlená strategie pro zelené mozky, které prosadily deformaci trhu vlivem nesmyslných dotací. U nás se to samozřejmě neprodá...zatím.
Sorry, ale ak chces kritizovat dotacie, tak sa pozeras na zly segment trhu.
Report Shows The Oil Industry Benefits From $5.3 Trillion in Subsidies Annually
[odkaz]
Report Shows The Oil Industry Benefits From $5.3 Trillion in Subsidies Annually
[odkaz]
"Sladění elektromotoru se zážehovou čtrnáctistovkou navíc tak hladké, jak bychom od Volkswagenu čekali, hlavně převodovka často nepříjemně cuká."
Teda nevím co kdo čekal. Často se zde zmiňuje jak vw s DSG cuká, takže že cuká i jejich hybrid pro mě není žádné překvapení. Spíše mě zaráží ta obrovksá spotřeba, tolik snad nežerou ani dnešní benzíny bez hybridu. Cena také brutální.
Sice se zdá že ty 3 hvězdy je málo, ale přijde mi, že i ty 3 hvězdy je nějak hodně na toto auto. Nenapadá mě důvod proč si toto vlastně koupit.
Jedine snad důvod😒br /> "Jestliže má dostatek šťávy v bateriích, nabídne auto slušnou dynamiku. Jakmile ale dojdou, je rázem jen o trochu rychlejším hatchbackem"
To má také zvláštní logiku. Když chceš rychlejší hatch, koupíš auto, co má zbytečných 120Kg nadváhu. Jak říkají dále v testu, do zatáček ideální >😒]
Teda nevím co kdo čekal. Často se zde zmiňuje jak vw s DSG cuká, takže že cuká i jejich hybrid pro mě není žádné překvapení. Spíše mě zaráží ta obrovksá spotřeba, tolik snad nežerou ani dnešní benzíny bez hybridu. Cena také brutální.
Sice se zdá že ty 3 hvězdy je málo, ale přijde mi, že i ty 3 hvězdy je nějak hodně na toto auto. Nenapadá mě důvod proč si toto vlastně koupit.
Jedine snad důvod😒br /> "Jestliže má dostatek šťávy v bateriích, nabídne auto slušnou dynamiku. Jakmile ale dojdou, je rázem jen o trochu rychlejším hatchbackem"
To má také zvláštní logiku. Když chceš rychlejší hatch, koupíš auto, co má zbytečných 120Kg nadváhu. Jak říkají dále v testu, do zatáček ideální >😒]
kazda zkušenost, i ta negativni, ve vysledku prispiva k pokroku
nedavno sem někdo hodil odkaz na zkusebni jizdu vyvíjeného megane RS v hybridu. celkem to davalo az 400 koni a ti co v tom sedeli mluvili o silnych dynamických zážitcích. co me zaujalo, tak ze auto bylo schony dobit aku na 80% během 1 okruhu (nevim jestli okruh meril 1km, 10km nebo 100km, ale typuji typickej okruh 3-5km). kazdopadne to velmi chvalili a to vcetne zataceni
nedavno sem někdo hodil odkaz na zkusebni jizdu vyvíjeného megane RS v hybridu. celkem to davalo az 400 koni a ti co v tom sedeli mluvili o silnych dynamických zážitcích. co me zaujalo, tak ze auto bylo schony dobit aku na 80% během 1 okruhu (nevim jestli okruh meril 1km, 10km nebo 100km, ale typuji typickej okruh 3-5km). kazdopadne to velmi chvalili a to vcetne zataceni
Tak to jen ten Megane perpetum mobile na druhou. Víc energie vyprodukuje brzděním než zrychlováním. Nebo to má snad režim brzdit elektromotorem a zrychlovat spalovákem? A navíc nabít baterku za 3 minuty na 80% by znamenalo, že by tekly proudy tak vysoké, že by to přenesly kabely jak anakondy a s tím souvisí vše od elektriky.
ja sem to pochopil tak, ze "dobijeci" kolo zajeli volnym tempem, a rezervou vykonu spalovaciho motoru dobili aku...
nefunguje to takhle v F1 ?? - v dobe kdy ma motor rezervu vykonu, tak dobiji aku??
vykon je soucin proudu a napeti a proud v radu 100A neni zas takovej problém. kolik mylis ze leze do elektromotoru s typickymi 100kW ??
nefunguje to takhle v F1 ?? - v dobe kdy ma motor rezervu vykonu, tak dobiji aku??
vykon je soucin proudu a napeti a proud v radu 100A neni zas takovej problém. kolik mylis ze leze do elektromotoru s typickymi 100kW ??
KERS se dobíjí při brzdění. To samozřejmě není jediný způsob, jak získat elektřinu z jinak odpadní energie. Například je systém s generátorem na turbodmychadlu, kdy můžeš přebytečnou energii spalin přeměnit v elektřinu místo toho, abys ji poslal obtokovým ventilem do výfuku. Audi si s tím hrálo i v silničních autech, ale zatím do série nic takového neplánují, co vím.
Jak rikas, tak to tak funguje v F1. Pokud neni potreba vykon spal. motoru, tak se da vyuzit na dobijeni ERS. Pokud to bude fungovat takto, tak to bude opravdu pecka. jen ta spotreba asi dost poroste, ale v zajmu pozitku z jizdy a zavodeni na okruhu to nebude asi podstatne. Snad to bude mit i rezimi na normalni provoz, aby ten hybrid i setril palivo a nebyl jen na obtiz a na vysokou spotrebu jako tady u GTE 😉
Ja som to video videl a zda sa mi, ze tam hovorili o tom, ze energiu ktoru na 1 kolo minuli by 2-3 kolami nabili nazad. Nehovoriac o tom, akym sposobom dobija F1 a kolko energie... 😉
To celkem pasuje těch 100 kW, pří 500 V by to dělalo 200 A. Přičtu li ztráty, tak ten benzínový motor by potřeboval jet tak na 130 kW, aby naplno roztáčel elektromotor, který by ty baterky dobíjel.
jestli si dobře vzpominam, benzin mel 250 koni elektrika 150 koni.
a několik rezimu, maximalni tech 400koni.
datovany to bylo k vanocum (snad primo 24.12.) 2015.
skoda ze sem si to nepoznamenal, mozna ze to byly 3 kola jak říká audirs, mozna jsem to spatne pochopil
a několik rezimu, maximalni tech 400koni.
datovany to bylo k vanocum (snad primo 24.12.) 2015.
skoda ze sem si to nepoznamenal, mozna ze to byly 3 kola jak říká audirs, mozna jsem to spatne pochopil
nebol to náhodou 308 GTI? tej pokiaľ viem hybrid a kto s tým išiel tak spieval chválospevy.
Edit: vydím nižšie že si to už našiel aj sám.
Edit: vydím nižšie že si to už našiel aj sám.
Byl to Peugeot 308R HYbrid.
Největším problémem je u něj předpokládaná cena.
P.S. "vydím"? Ve slovenštině tam máte tvrdé y?
Největším problémem je u něj předpokládaná cena.
P.S. "vydím"? Ve slovenštině tam máte tvrdé y?
Mno nemame 😄 tak to dopadne ked clovek robi 4 veci naraz 😄
Viz co jsem psal výše... Kdyby to byl Golf hybrid, namísto GTE, bude to bez problémů...
Kdyby to byl jen normalni hybrid, tak bych od nej cekal aspon slusnou spotrebu a to co rikaji v testu je dost desive. Ve meste za 10? Dekuji nechci :no:
Už se nedozvíš, jak s ním jezdili. Za deset litrů jezdil v případě, kdy neměl k dispozici elektřinu z baterií. A vytřískat takovou baterku, to chce fakt velké umění od "řidiče". Jinak "umí" město za jeden a půl litru.
Není těžké shodit nějakou technologii, pokud se k ní záměrně chováš v rozporu s jejím účelem.
Není těžké shodit nějakou technologii, pokud se k ní záměrně chováš v rozporu s jejím účelem.
Mam hybridny Auris a este sa mi nestalo, ze by bola bateria na 0 (= ziadna zelena palicka na displayi).
Skratka sa zopne spalovaci motor a zacne dobijat.
HSD totiz funguje tak, ze auto dokaze jazdit len na elektrinu pricom bezi aj spalovaci motor len za ucelom dobijania baterie. V pripade potreby prenesie cast vykonu na kolesa, pripadne motor dobija ked stojim na cervenej.
Najlepsie je, ze ja ako vodic sa nemusim o nic starat.
Skratka sa zopne spalovaci motor a zacne dobijat.
HSD totiz funguje tak, ze auto dokaze jazdit len na elektrinu pricom bezi aj spalovaci motor len za ucelom dobijania baterie. V pripade potreby prenesie cast vykonu na kolesa, pripadne motor dobija ked stojim na cervenej.
Najlepsie je, ze ja ako vodic sa nemusim o nic starat.
Psal jsem o tom výše. Já ty principy znám, i když HSD nejezdím... Pár let života jsem tím ale strávil v jednom výzkumném projektu.
Takový režim je ale ve skutečnosti neúčinný a pokud je to možné, tak to tak nefunguje. Vždy je lepší jít přímo mechanickou cestou. Elektrická se používá, jen když není zbytí. Ideálně to tedy funguje tak, že spalovací motor dodává 100 % výkonu kolům plus ještě k tomu nabíjí baterii. Proto Volt/ Ampera nakonec dostaly systém podobný HSD - ten jejich s generátorem měl mizernou spotřebu. A proto výkonnější HSD mají složitější verzi "převodovky", tedy aby ve vyšších rychlostech nešla příliš velká část výkonu elektrickou cestou, mechanická je mnohem účinnější. Toyota ta čísla někde uváděla. Bohužel se tyhle věci příliš zjednodušují a většina novinářů je stejně nechápe.
MT: možná jsem tě blbě pochopil ale nerozumím co je tak ideálního na nabíjení baterky spalovacím motorem. Podle mě je to snad nejztrátovější režim ze všech možných
To jsi mě pochopil špatně. Nikde neříkám, jestli je dobíjení ideální. Říkám, že když chceš dobíjet za jízdy, tak je ideální kola pohánět přímo mechanickou cestou od motoru a vůbec k tomu nevyužívat elektromotor. Místo toho, abys jedním elektromotorem (generátorem) vyráběl elektřinu a dalším pak poháněl kola.
podle me je snaha omezit dobu chodu spalovacího motoru, zejména při nizkych rychlostech a ve mestech.
zjednodusene jde asi rict, ze na každých 1000ot/min bezny motor pozaduje 1 litr benzinu za hodinu.
a tak když pojedes 100km/h s 2tis otackama, tak 2 litry na 100km propalis jen na to, aby se motor tocil.
při 50km/h a 1.5tis otackama to budou uz 3 litry na 100km, coz uz bude vyrazne vic, nez na prekonani samotnych jizdnich odporu..
ve meste, kde jedes ještě pomaleji, stojis, motor se toci a spotrebovava benzin, to bude ještě daleko vic.
když omezíš dobu chodu motoru tak, ze v době chodu budes nabijet aku, tak když pak pojedes jen na elektriku, muzes se dostat na lepsi spotřebu zejména při pomalých rychlostech a ve meste. proto by bylo celkem logicky třeba nez prijedu do většího města dobit aku na maximum a město projet na elektriku.
taky je asi dobry aku dobyt tak, aby tam něco bylo pro rozjizdeni, predjizdeni, prydku kopec atd, aby spalovaci motor sel na nejaky optimum.
samozrejme jde taky o to jak to je s ucinnosti generator - aku - motor
zjednodusene jde asi rict, ze na každých 1000ot/min bezny motor pozaduje 1 litr benzinu za hodinu.
a tak když pojedes 100km/h s 2tis otackama, tak 2 litry na 100km propalis jen na to, aby se motor tocil.
při 50km/h a 1.5tis otackama to budou uz 3 litry na 100km, coz uz bude vyrazne vic, nez na prekonani samotnych jizdnich odporu..
ve meste, kde jedes ještě pomaleji, stojis, motor se toci a spotrebovava benzin, to bude ještě daleko vic.
když omezíš dobu chodu motoru tak, ze v době chodu budes nabijet aku, tak když pak pojedes jen na elektriku, muzes se dostat na lepsi spotřebu zejména při pomalých rychlostech a ve meste. proto by bylo celkem logicky třeba nez prijedu do většího města dobit aku na maximum a město projet na elektriku.
taky je asi dobry aku dobyt tak, aby tam něco bylo pro rozjizdeni, predjizdeni, prydku kopec atd, aby spalovaci motor sel na nejaky optimum.
samozrejme jde taky o to jak to je s ucinnosti generator - aku - motor
topten: jo, právě ta účinnost generátor - elektronika - aku - elektronika - motor bude docela mizérie
i kdyby to bylo jen 50%, tak ve meste bude vyhodnejsi jet na hybridni rezim, nez spalit nejakych 5litru/100km jen na toceni motoru
Ano, ve městě to celkem funguje. Ale jakmile vyjedeš mimo město a rozjedeš se na vyšší rychlost, tak je to špatné. To je přesně to, co zjistili u GM při vývoji Voltu. Matně si vzpomínám, že Toyota uváděla účinnost elektrické cesty u HSD (nevím už kterého) něco kolem 70 %, ale mohu být vedle, jak ta jedle, jsou to roky, co jsem to viděl.
Ampera je plug-in hybrid s uplne opacnou filozofiou ako HSD od Toyoty.
Ampera ma totiz primarne jazdit na elektrinu a spalovaci motor funguje ako a) generator b) sekundarny/nudzovy pohon.
Prius je full hybrid v plnom zmysle slova - v drvivej vacsine jazdnych rezimov vyuziva elektromotor aj spalovaci motor (pricom dokaze jazdit len na jeden ci druhy). Umoznuje to e-CVT.
V tom je genialita systemu - dojazd cisto na elektrinu je papierovo 2 km, ale nie je problem pocas 20 km presunu prejst na elektrinu polovicu trasy.
Ampera ma totiz primarne jazdit na elektrinu a spalovaci motor funguje ako a) generator b) sekundarny/nudzovy pohon.
Prius je full hybrid v plnom zmysle slova - v drvivej vacsine jazdnych rezimov vyuziva elektromotor aj spalovaci motor (pricom dokaze jazdit len na jeden ci druhy). Umoznuje to e-CVT.
V tom je genialita systemu - dojazd cisto na elektrinu je papierovo 2 km, ale nie je problem pocas 20 km presunu prejst na elektrinu polovicu trasy.
A proto je systém v Ampeře prakticky shodný s HSD, jen přidali spojky. Na elektřinu jim to jezdilo dobře, ale když došlo na ten generátor, tak zjistili, že to má mizernou účinnost. Takže z toho udělali takový Prius Plug-in, jen horší (tedy z mého úhlu pohledu). Nehledě na předcházející PR řeči o generátoru na prodloužení dojezdu a oddělení od kol.
ono by to chtelo spojit japonskou toyoti preciznost (TPS) a technologicky background s nemeckou pili, designem, penezi a kvalitnim PR a pak by to slo 😁. Takove spojeni Golf - Auris hybrid vcetne cenovky mezi 450-550. To by bylo teprve terno.
Wie ist es moglich? To musi byt skutocne riadny pruser. I ked vycitiek ako voci tomu ds4 z minuleho tyzdna ktore zinkasovalo len dve, to uz zacina byt jasnejsie. Osobne nechapem co vedie cloveka ku kupe tohto auta, gti bude vo finale aj ekonomickejsia aj neporovnatelne zabavnejsia volba.
"Mam vizi. Udelame novy hybrid....z....Golfu. Dame do nej poruchovy motor, nespolehlivou prevodovku a spojime to spojkou. Ne, dame tam hned spojky dve."
"Ale Antone Pavlovici neni o nejak malo?"
"Tak tam dame hned spojky tri. Potrebujeme vydelat na servisnim prodeji. Ale udelame to jinak. Udelame hybrid, ktery vypije vic nez klasicka benzinova verze. Do papiru napiseme spotrebu..... kolik, ze ma Toyota? Aha, tak nas hybrid bude mit oficialne spotrebu polovicni."
"Ale uz bychom nemeli nasim zakaznikum lhat."
"A proc ne? Teta Angela nam dovolila vymlouvat se na metodiku, vsak ji pro nas i prosadila." A cenu nasadime poradne vysoko, aby si ti, kteri nam uveri mysleli, ze si kupuji neco extra."
"Ale Antone Pavlovici neni o nejak malo?"
"Tak tam dame hned spojky tri. Potrebujeme vydelat na servisnim prodeji. Ale udelame to jinak. Udelame hybrid, ktery vypije vic nez klasicka benzinova verze. Do papiru napiseme spotrebu..... kolik, ze ma Toyota? Aha, tak nas hybrid bude mit oficialne spotrebu polovicni."
"Ale uz bychom nemeli nasim zakaznikum lhat."
"A proc ne? Teta Angela nam dovolila vymlouvat se na metodiku, vsak ji pro nas i prosadila." A cenu nasadime poradne vysoko, aby si ti, kteri nam uveri mysleli, ze si kupuji neco extra."
Kolik pak píšou,že to papá za louží?
...šel s*rat.
Golf 1,4 TSI 110kW s DSG stoji cenikove nejakych cca 580 tisic, takze priplatek za elkektromotor a pidibaterku dela slusne kulaty pulmilionek (!!!). Kdy se tato investice majiteli Golfu vrati na usetrene energii? No asi nekdy behem doby od dalsiho pruletu Halleyovy komety do toho nasledujiciho, driv to asi nebude. A dotace budou muset byt hodne tucne, aby se neco podobneho vyplatilo, kor s prihlednutim dnes tolik probirane spolehlivosti motoru a prevodovek od VW...
A to ani nepisu o tom, ze "bratrske" Audi A3 Sportback Etron je v zakladu o par tisic levnejsi 8-s
Golf 1,4 TSI 110kW s DSG stoji cenikove nejakych cca 580 tisic, takze priplatek za elkektromotor a pidibaterku dela slusne kulaty pulmilionek (!!!). Kdy se tato investice majiteli Golfu vrati na usetrene energii? No asi nekdy behem doby od dalsiho pruletu Halleyovy komety do toho nasledujiciho, driv to asi nebude. A dotace budou muset byt hodne tucne, aby se neco podobneho vyplatilo, kor s prihlednutim dnes tolik probirane spolehlivosti motoru a prevodovek od VW...
A to ani nepisu o tom, ze "bratrske" Audi A3 Sportback Etron je v zakladu o par tisic levnejsi 8-s
pamatuju, jak sem kolem roku 2000 videl v krame placatou televizi za 250tis a vedle ni stala podobna za 500tis. taky sem se rikal, kterej blazen to muze koupit.
diky tem blaznum sem si ji ale i ja moh za par let koupit a to uz jen za 20tis a to ještě s podstatne lepsima parametrama.
budme radi za takovy blazny a doufejme, ze se jich najde dost na to, aby se diky nim takovych aut vyrabelo dost na to, aby cena sla dolu a jednou jsme si to mohli koupit i my..
diky tem blaznum sem si ji ale i ja moh za par let koupit a to uz jen za 20tis a to ještě s podstatne lepsima parametrama.
budme radi za takovy blazny a doufejme, ze se jich najde dost na to, aby se diky nim takovych aut vyrabelo dost na to, aby cena sla dolu a jednou jsme si to mohli koupit i my..
To nikdo nezpochybňuje... já jsem taky kupoval první Nokii za 30tis Kč a platil 8,- za každou minutu volání... i toho příchozího.
Při průměrném platu v té době asi 5.500,- Kč...
Ale pokrok je naplnění potřeby. Potřeby uživatele - ne výrobce!
Tady si můžeš koupit dráž horší auto, co míň vydrží a má o mnoho vyšší servisní náklady... možná násobně.
A přitom celkové zatížení prostředí je vyšší...
Čí potřeba se tím naplňuje?
Kromě potřeby výrobce mít vyšší a stabilnější zisky...
Při průměrném platu v té době asi 5.500,- Kč...
Ale pokrok je naplnění potřeby. Potřeby uživatele - ne výrobce!
Tady si můžeš koupit dráž horší auto, co míň vydrží a má o mnoho vyšší servisní náklady... možná násobně.
A přitom celkové zatížení prostředí je vyšší...
Čí potřeba se tím naplňuje?
Kromě potřeby výrobce mít vyšší a stabilnější zisky...
Neporovnával jsem to, ale A3 by měla být citelně hůř vybavená. V základu vyjíždí na plecháčích, co si pamatuji. Oproti obyčejným A3 dostaneš tak LED světla a automatickou klimatizaci. Zatímco GTE by měl být alespoň na úrovni Highline a to je solidní výbava.
Jinak jen pro ukázku malý výtah základních cen z norského webu VW😒br />
Golf 63 kW Trendline 5 kvalt 265.600 (760.360)
Golf 92 kW Highline 332.400 (951.480)
Golf GTE 342.400 (980.100)
Golf GTI P 461.700 (1.321.590)
Golf R 604.300 (1.729.930)
e-Golf 263.900 (755.550)
V závorce jsou orientačně ceny v českých korunách a všechno jsou to DSG (kromě toho základního Trendline, který tam je, aby dal cenu e-Golfu do perspektivy), pro jednoduchost (ne všechno je všude v nabídce, například nemají R s manuálem nebo slabší GTI). Snad jsou ta čísla správně, vzal jsem to v rychlosti.
Snad teď některým došlo, o co tady běží. Norsko by pak nemělo být v tomhle směru nejhorší (i když asi záleží na úhlu pohledu) zemí Evropy, ale je pěkně vysoko.
Golf 63 kW Trendline 5 kvalt 265.600 (760.360)
Golf 92 kW Highline 332.400 (951.480)
Golf GTE 342.400 (980.100)
Golf GTI P 461.700 (1.321.590)
Golf R 604.300 (1.729.930)
e-Golf 263.900 (755.550)
V závorce jsou orientačně ceny v českých korunách a všechno jsou to DSG (kromě toho základního Trendline, který tam je, aby dal cenu e-Golfu do perspektivy), pro jednoduchost (ne všechno je všude v nabídce, například nemají R s manuálem nebo slabší GTI). Snad jsou ta čísla správně, vzal jsem to v rychlosti.
Snad teď některým došlo, o co tady běží. Norsko by pak nemělo být v tomhle směru nejhorší (i když asi záleží na úhlu pohledu) zemí Evropy, ale je pěkně vysoko.
neviem ci som to nasiel spravne, ale dufam...😒br />
[odkaz]
vpravo hore je mozne zmenit jazyk na anglicky.
inac ACZ - vraj si to mozete pridat na svoju stranku... 😉
edit😒br /> VW vecer skoncil a okrem toho, ze sa v autach budeme coskoro nudit ( teda okrem Pepka namornika, ktory sa bude kochat prirodou >😒] ) tak som sa len dozvedel, co dostanu Cinania😒br />
Phideon !!!! >😁 >😁 >😁 >😁
Tak neviem ci je to nastupca Phaetonu pre Cinu, obcas mi to seklo, tak som nestihol zaregistrovat vsetko. Hadam sa zajtra dozvieme viac. >😁
vpravo hore je mozne zmenit jazyk na anglicky.
inac ACZ - vraj si to mozete pridat na svoju stranku... 😉
edit😒br /> VW vecer skoncil a okrem toho, ze sa v autach budeme coskoro nudit ( teda okrem Pepka namornika, ktory sa bude kochat prirodou >😒] ) tak som sa len dozvedel, co dostanu Cinania😒br />
Phideon !!!! >😁 >😁 >😁 >😁
Tak neviem ci je to nastupca Phaetonu pre Cinu, obcas mi to seklo, tak som nestihol zaregistrovat vsetko. Hadam sa zajtra dozvieme viac. >😁
Naposledy testovany Megane RS stal 901 000 Kč. Na dynamiku GTE staci v RS pol plynu a este ostava 300 tisic na palivo.
ono kto chce sportove auto asi nepojde to 1,6 tonoveho golfa za melon... to ozaj nie.... ako fakt... ak chcem setrit kupim predsa auris hybrid.... ak zase chcem sportovat tak zoberiem megane RS... ale jazdit zadarmo a zaroven byt sportovy a este aj cenou a hmotnostou byt niekde na rozumnych cislach .. to zrejme fakt nejde.... pri tomto golfe sa v celej nahote ukazala nezmyselnost vysledneho produktu... produktu fungujuceho snad len na papieri a v tabulkach ... v praxi ale ide o nezmyselnost najtazsieho kalibru... lebo ked uz vrazit ten melon do auta .... tak ozaj do niecoho ovela zmysluplnejsieho
VW Golf GTE: 8,7 kWh a 120 kg
Tesla S: 90 kWh a 540 kg
Tesla S: 90 kWh a 540 kg
😲 takze Golf konkuruje Tesle? tak to musis byt riadna ovwca >😒]
tak na to snad leda něco o "ovwcomrdech"...
No já z toho pochopil spíše to, že 1 kWh u Tesly váží 6 kilo, zatímco VW na to potřebuje skoro 14 kilo.
tak tie 2 auta si snad nekonkuruju, ci?
to snad nikde nikdo nikdy netvrdil...
... pointa byla v tom, že kdyby baterie GTE nevážila 120 kg, ale 50 kg, tak by to autu velice prospělo
... pointa byla v tom, že kdyby baterie GTE nevážila 120 kg, ale 50 kg, tak by to autu velice prospělo
...a prospelo by mu, keby malo o 100kW viac a karoseria bola z karbonu a mal 100l nadrz.
ano - je drahy, ale porovnavat ho s Teslou...
edit: mas cisla aj z Toyoty, alebo inej mainstreamovej znacky?
ano - je drahy, ale porovnavat ho s Teslou...
edit: mas cisla aj z Toyoty, alebo inej mainstreamovej znacky?
Vim, ze to pisu dost pozde, kdyz uz je tahle diskuse mrtva, ale precejen: V hmotnosti te baterie se ukryva i jeji prislusenstvi (ridici jednotka, chlazeni/vyhrivani) a to vazi v podstate porad skoro stejne. Takze pokud by baterie Golfu mela 2x vice kWh, jeji hmotnost by nebyla dvojnasobna...
Kdo je cílová skupina?
Hybridy dávají smysl na pojíždění po městě... třeba i Golf, lépe ale Polo nebo malá dodávka, s motorem těsně přes litr, výkonem tak 50kW a podpořenej kolem 30kW z elektromotoru... to mi dává smysl.
Využití energie ... úspora paliva podporou elektriky a dojezd v pohodě díky benzínu - tomu bych rozuměl.
Ale čemu je, šmánkote, tohle?!
Hybridy dávají smysl na pojíždění po městě... třeba i Golf, lépe ale Polo nebo malá dodávka, s motorem těsně přes litr, výkonem tak 50kW a podpořenej kolem 30kW z elektromotoru... to mi dává smysl.
Využití energie ... úspora paliva podporou elektriky a dojezd v pohodě díky benzínu - tomu bych rozuměl.
Ale čemu je, šmánkote, tohle?!
Kolik stojí baterka? Jaká je maximální proudová zátěž při nabíjení brzděním, má vůbec význam nabíjet brzděním? Časté nabíjení velkými proudy po krátký časový úsek ničí Lion. Jaká je životnost Lion? A je baterka opravdu jenom starý Lion, není Lipol??? Při jakém stupni nabití dá baterka alespoň 5kW? Jakou rychlostí se zvyšuje vnitřní odpor baterky (klesá proud a tím výkon)? Jaká je využitelná kapacita Lion než se zapne její ochrana?
Kdyby místo kravin VW raději nepodváděl a neničil životní prostředí.
Kdyby místo kravin VW raději nepodváděl a neničil životní prostředí.
A pak je GTD, se kterým se dá jezdit poměrně svižně a plynule za 6.
Podle mě tohle auto je zbytečný a nechápu, proč se vyrábí.
😉
byl to 12 valec, vysokej asi 3 metry a dlouhej tak 10 metru, brumral si asi 600ot/min a jednalo se o rekonstrukci cca 50 roku starého generatoru na vyrobu elektriky nekam do sudanu. predpokladam, ze si bude brumlat dalších 50 let...
tohle spojeni my smysl dava, v osobním aute ne, provokatere 😄
na rozjezd, predjizdeni, nebo na podporu v kopci mi to smysl dava.
a naftak muze mit polovicni vykon ..
jinak ano, pokud by tam byli vetsi baterky a vetsi ciste elektrickej dojezd, bylo by to lepsi pro vice moznych zakazniku, vw ale zrejme nehodla momentalne tristit sve snahy a prodeje do aut tohoty typu, proto je taky tak nacenuje