v případě třeba BMW X6M byla celá tahle logistika ještě zašmodrchanější.
Karoserie z ameriky, motor vyrobený a montovaný v Německu, dokončovací práce zase v americe...
to auto najelo po světě při výrobě víc kilometrů než kdykoli najede jeho majitel v provozu...
Místo Mazdy už to odladilo na 200 koní BBR... A proč by proboha nebyla na takový výkon MX-5 stavěná? Jaké všechny komponenty musíš kvůli těm 40 koním posílit, že to zvedne váhu?
Mazda a Fiat jsou sportovnejsi nez nejake Audi, to je s temi pismenky za typovym oznacenim mozna "jenom" pekelne rychle.
Fiat se mne uz na renderovych fotkach libil vic nez Miata, a jako opravdove auto se mi to potvrzuje. Skoda jenom, ze zajimava motorizace zacina a konci u Abarthu.
Miata me naopak prekvapila nazivo, kdyz jsem si ji mohl doslova osahat. Necekal jsem ji tak pritazlivou :-) Ale byla, pravda, ve znacne upravene verzi pro okruhove jezdeni >:-[]
No nevím, ale posílat v Itálii vyrobené motory nejdříve do Japonska na "svatbu" a poté je zase s celými auty stěhovat přes půl zeměkoule nazpátek, to je logictická absurdita neuvěřitelného kalibru, nebo se mýlím?
Oba vozy jsou malé roadstery se čtyřválci, 124 se ovšem snaží vytvořit dojem opticky dlouhé kapoty, takže vzniká pocit, že se pod ní ukrývá nejméně šestiválec, tedy design, který by mi seděl k nějakému muscle caru, Mazda si naopak na nic nehraje a přední kapotu má opticky kratší a ještě okamžitě klesá k zemi, takže nic nepředstírá a nevytváří dojem něčeho co není. Pokud někomu umělé a falešné show 124 vyhovuje tak prosím, proti gustu žádný dišputát, ale mě je daleko bližší přirozený přístup Mazdy.
No tak presne na techto dvou fotkach je jasne videt, jak je ta Mazda hnusna. Soucasna MX5 je absolutne nejosklivejsi Miatou, tady to kluci japonsky Fiatu dost ulehcili. No a dalsi trumf Fiatu je jejich motor, protoze ztelesnena tragedie Skyactive by mi do auta nesmela. Takze za me jednoznacne Fiat :yes:
No nevím. Já se podíval na obě auta (Ham odkazy 15:19) a styling přední partie Fiatu se mě jeví jako něco ze staré školy. Ano, někde se musely obě auta od sebe výrazně odlišit a Fiat si asi vytáhl ten kratší konec... ;-)
Posílání motorů po světě není nic zvláštního. A pokud vím, je kompletovaný v Japonsku. Normálně se motor instaluje během "svatby", je součástí spodku. Pokud by měli instalovat motor v EU, tak bych čekal, že pošlou vršek a spodek zvlášť. Respektive by Fiat mohl spodek smontovat tady.
Musím přiznat, že FIAT 124 Spider je fakt pecka. Tohle auto vypadá skvěle a Fiatu se hooodně povedlo. Takže ještě pořádný motor pod kapotu, ikdyž mě by 1.4 se 125kW bohatě stačila, ale proč nemít třeba motor 1750TBi jako třešničku na dortu pro fajnšmekry?
super ale uplne som zabudol ma mazdu ktora je tiez super ale abarth by bol tiez velmi zaujimavy... vydarene obe vozidla (mazda,fiat/abarth).......... len nie su to asi take sportove vozy ako audi s alebo nieco take podobne ale tieto auta maju ine prednosti
No, on ten dovoz z Japonska do Evropy něco stojí. Teď mě napadá, že vůbec nevíme, jak ten výrobní proces bude probíhat - asi z Japonska budou lodí přicházet auta bez motoru a ty tam pak dá Fiat na své lince? A jak to pak bude s daněmi, když motor bude italský, ale většina auta bude vzníkat v Japonsku, tedy mimo EU? Tím se možná vysvětluje ta cena.... :-!
Souhlasím, po dlouhé době zase zajímavý a hezký Fiat. S detailem teda, že je to vlastně Mazda. Ale o to nejde. Jediné, co dodali Italové dovnitř, je motor...a ten za mě zkurv*li. Ač se mi auto líbí o dost více než MX 5, tak atmo 2,0 do sportovního kabria pasuje mnohem lépe než cvrk 1,4 turbo.
No, hezky jsi to shrnul, bohužel jsi zapomněl na jeden důležitý parametr, který bude o úspěchu či neúspěchu velmi rozhodovat - cenu.
A tady to pan účetní či některá z jeho oveček opět tragicky zabila. Press release hovoři o ceně od 40.000€ za Abarth... Základní 124 bych tím pádem tipnul na nějakých 30k€ a to je smutné.
To je dělo. Miata je vynikající, ale tenhle Fiat takhle na živých fotkách teprve uhodil hřebík na hlavičku. Úplně vidím přídavné světlomety v rozích grilu.
Nádherné retro, jasně nejkrásnější Fiat minimálně od představení nové 500, nebo Grande Punta.
Tak snad teď Fiat nezačne násilně bastlit rysy této 124 na ostatní modely, tak jak to s 500 detaily podělal u Punta Evo, či u větších derivátů 500 (vyjma X).
Sedí-nesedí. Faktom je, že v dnešnej dobe plnej neforemných, hrčatých, vyšklebených a odpudzujúcich oblúd na kolesách tento náznak elegancie pohladí dušu...
Takhle nějak si představuji moderní design. Žádné divoké linie ale jednoduchost, která vlastně jednoduchostí není (protože kdo z nás dokáže takové auto navrhnout?). Vypadá, jak podotýká autor v textu, i o dost luxusněji, než je, což se nepovede každému auto. Za mě jednoznačně :yes:
Tak tomu se říká bomba - neznám v současné době jiný roadster, který by byl přitažlivější! Design je prostě senzační, proti MX-5 jednoznačně o level výš. A ten charakter - lehká stavba, nízounká karoserie, točivý motor se super zvukem (prý), kratičká řadička s krátkým a tuhým řazením, mechanická parkovací brzda s pořádnou pákou a snad i slušná cena. Co si přát víc? Toto auto prostě nemůže být neúspěšné.
P.S. Fiat na letošní Ženevě po dlouhých letech strádání prostě válí, tolik suprových novinek měl někdy v 90. letech! Bravo, Fiate! :-):-):-):yes::yes::yes:
P.S. On ten Účetní zase nebude tak neschopný, že? >:-[]
pekne nasrdený.....ale asi až trochu moc ( čakal som že by sa do Abarthu mohol dostať motor z 4C ale to už je asi mokrý sen) . Kapota vo farbe auta a bude to tip top. Podarená alternatíva k japonskej sestričke taký microViper.