3/4 aut dejme stranou, z těch je stejně možná 90% ŠKODOVEK.
Ze zbytku vyškrtejme účelové registrace, jejichž mistrem je Ford, Seat, Volkswagen a Škoda...
Pak se můžeme začít bavit o tom, kde je přirozený vkus a možnosti :-!
Máme přibližně 2 mil. FO podnikajících, z toho cca 1,3 mil. jsou neaktivní. Takže tu máme cca 700 000 aktivních živnostníků proti cca 3,7 mil. zaměstnanců... :-!:-!
Zabúdaš na malé a stredné podniky (PO), kde sú za rozhodnutím takisto jednotlivci.
Napr: ja mám dve autá na IČO a rozhodol som sa slobodne. A v mojom okolí poznám x takých ako ja.
ty to opravdu nechápeš, nebo jen trolíš? svobodně si vybral auto, jaké chtěl, protože ho to vyšlo na IČO výhodněji, pořídil si ho tak. U koncernu už i jen výše slevy na IČO je vyšší než pro soukromníka. Od Oktávek 600tis + včetně téměř všech Superbů je na IČO vše a fleety jaké si představuješ ty rozhodně velkou většinu netvoří. U prémie jde o IČO jen s malým přeháněním téměř o 100% prodejů. Už jsem ti psal jednou. Zkus zapřemýšlet nad tím, proč. Napovím ti: cena, kupní síla, odpočty z daní.
Takže fleety většinu netvoří? Tedy když nakoupí policie, Česká pošta či jiná firma desítky či stovky aut v daném měsíci se statistikou to ani nehne? ;-)
mě by zajímalo co je pro Rohypnola takový typický zaměstnanec.. co si múže dovolit z platu auto za 0,5 mega a víc. Nehleďě na to, že se rozvíjí trh na poli operativního leasingu, nově i pro soukromníky a to jsou také IČO.. takže zase.. znovu.. prodej soukromník/ičo vypovídá jen o tom.. kolik aut se prodalo soukromníkům a kolik na IČO. Nic víc, nic míň, nelze tvořit žádné závěry. Nebo budeme litovat těch pár majitelů Porsche kteří byli přinuceni v tom jezdit, ze 100% firemní prodeje.. a naopak glorifikovat Dacii která má poměr soukromých nákupů vysoký? :-)
Auto pro podnikání a rodinné auto už z principu nemá shodné požadavky, protože primárním účelem auta je to, že slouží k podnikání.
Pokud vybíráš auto pro podnikání pohledem rodinným, tak nejde o nic jiného než o zneužívání a obcházení zákona, ne-li přímo o porušování - pokud jej využíváš převážně pro rodinné účely :-!
Koukám, že máš nějaký komplex z podnikatelů :-) Jako podnikatel si můžu klidně koupit auto s ohledem na rodinné používání. Např. jízdy na služební jednání splní MPV stejně dopře jako sedan střední třídy.
O žádný porušování ani obcházení zákona nejde. Vtip je v tom, že stačí, abych auto použil třeba jen 1x v měsíci k podnikání a už si ho můžu z 80% daňově odepsat a uplatňovat ve stejné výši další náklady kromě PHM a parkování. Vše v rámci zákona.
Takže můžeš zajít na živnosťák a pak taky využívat tyto výhody. Ale musíš se smířit s daleko většími nevýhodami (větší odvody SP a ZP, podnikatelská rizika, nemoci, dovolená atd. atd.)
O obcházení zákona samozřejmě jde. Primárním účelem je podnikání. Pokud vůz využívá také k soukromým účelům, nárok na odpočet DPH nevzniká v plné výši a pokud by vůz byl využíván pro soukromé účely výrazně, tak se nákup na IČO s odpočtem nevyplatí. Tedy jinak řečeno - nejde o nic jiného než o obcházení zákona, resp. přímo o nezákonný postup. Že to dělá 99% podnikatelů, je jinou otázkou.
Já o voze, ty o koze. Já jsem psal z pohledu daně z příjmů, kde zákon vyloženě uvádí možnost použití pro soukromé užití a výši zákonných výdajů. Ne každý je plátce DPH, kde jsou podmínky tvrdší.
Většina OSVČ jsou neplátci DPH. Ke konci roku 2015 bylo v ČR cca 500 tis. plátců DPH, z toho většina jsou právnické osoby. OSVČ je necelý 1 mil. (v tom je cca 400 tis. vedlejších).
A o tom to je(ak by si na to mal),ale protože na to, jako soukromá osoba, bys na to neměl tak bys koupil něco jiného.Na IČO jsi si koupil něco lepšího.
No kdybys na to neměl, tak si je stejně koupíš jako ojetiny. Soukromé osoby kupují jako nová ta nejlevnější auta, proto se Fabie prodává daleko víc soukromníkům než Superb a Porsche si soukromník vůbec nekoupí a všechna Porsche jsou na firmu/IČO. A ještě daleko větší skupina soukromníků kupuje ty Okty, Supy a další nejprodávanější dražší auta jako ojetiny, když je firmy ojedou a cena spadne do kategorie té nové Fábie. Takže ve výsledku je úplně jedno, kdo a jak kupuje nová auta, protože všechna nová auta dříve nebo později skončí v rukou soukromníků, levná malá auta hned, velká a dražší jako ojetiny. Jinak řečeno, preference firem a soukromníků jsou prakticky stejné, jediný rozdíl je, že soukromník má nízký finanční limit a některá auta jako nová jsou nad jeho rozpočet a musí čekat na pád jejich ceny po nějakém nájezdu.
Nesmysl. Spousta rodin si raději koupí menší (a levnější), ale nový než podstupovat rizika spojená s ojetinou. Takže spousta rodin, co si koupí třeba novou Fabii Combi, by si jinak pořídila Octavii Combi :-!
Nesmysl. Ojetin se prodává stále daleko víc než nových aut. Důvodem jsou jenom omezené finance. Ten komu stačí velikostí Fabia si koupí novou Fabii, ten kdo má stejný rozpočet a Fabie mu nestačí tak si koupí ojetou nižší střední a ten komu nestačí ani to si koupí klidně velké MPV, samozřejmě notně ojeté.
tak zda sa ze pre rapid uz ostane "iba" celkove 4 miesto ... superb ho dost mozno uz tento rok na domacom trhu porazi... za mna je takyto vysoky predaj superbu prekvapenim... to su vazne silne cisla aj v porovnani s nejednym vacsim trhom v eu
nechcem dopredu predvidat a robit unahlene zavery ale superb si zacina budovat velmi silnu poziciu ... naopak rapid uz zacina stracat svoje pozicie.... ( cakal som jeho suboje s fabiou octaviou... asi az moc naivne ) .... takisto co bude s rapidom aj do buducna ( bude nastupca? ) to by som sam rad vedel...
inak mala chybicka v prvej tabulke.. na 15 mieste by podla predajnych cisel mal byt sportage a nie ceed... ten bude az o nejake to cislo dalej a az za tucsonom
No, ono zase nemá smysl to tak rozebírat. Spousta firem (a řekněmi si rovnou většina), kupuje česká auta, to jest Octavii a Superba. O trochu níž je Rapid a i30, a přiznejme si to, nevím, proč bych volil místo Korejce škodovácké low costové auto. Snad jen proto, že bych s nostalgií vzpomínal na časy Felicie nebo trpěl akutními příznaky masochismu.
jak se pozná Oktávie pořízená jako rodinný vůz ? Ale ano. Už jsme se bavili o tom, že smysl dává Oktávie od nějakých 450 tisíc, přitom smysluplná i30 je levnější a účel pro rodinu splní zrovna tak. Rodina většinou nemá zrovna bezedný rozpočet a pokud auto nemá jiné využití, pro ten malý nájezd nemá cenu kupovat lepší auto. Pokud je účel kombinovaný a používá se i k práci, na korejce se ti každý vyprdne a k vyšší investici bude rozpočet tolerantnější.
Na korejca sa vyprdne kazdy okrem asi 7,5 milionov ludi, co si kazdy rok kupia Kiu alebo Hyundai (mimochodom je ich asi 7 krat viac, nez tych co sa rozhodnu pre Skodu). Ale mozno su to vsetci idioti a ty si lietadlo.
třeba tak, že se v něm obvykle vozí děti a ty děti musí mít dětské sedačky?? Třeba podle registrační značky, která už tradičně je pražská i když je to do Prahy 2,5h cesty??
Někdo, tuším nějaký insider, tu psal, že se počítá s nástupcem Spacebacku...Jinak Rapidu určitě hodně prodejů sebrala Fabia, která je přecejen o něco levnější.
Nechápu kdo ty nový auta furt kupuje. Podle mě je to snad nejhorší investice vůbec, při příjezdu domů má hodnotu o 100 000 nižší a každým rokem klesá... Já pravidelně obměňuju auta v bazaru na protiúčet a tak jsou měsíční náklady na provoz za hubičku... :-!