Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda6 2,2 MZR-CD: Technika, první dojmy, české ceny

24 komentářů

Avatar - Cornovova
Cornovova
Cápu to tedy dobře, že dvoulitrový turbodiesel bude nahrazen 2.2? To není moc šťastné řešení, nechápu proč mazda nedá zákazníkům na výběr, proč je nutí kupovat motor s větším objemem, za který musí platit vyšší pojistku.. Škoda o mazdě 6 uvažuji v dieslu, ale tohle se mě teda moc nelíbí 😒
Topgear
Chápeš to veľmi dobre, ale nie je predsa 2.2 v rovnakom sadzobníku ako 2.0? Vždy je možnosť poistiť si auto podľa výkonu..
Povinne ruceni se ve vetsine zemi plati z vykonu a ne z obsahu, takze musis uznat, ze se Mazda nebude ridit tim, co chteji v CR. Ostatne neridi se tim ani domaci Skoda, kdyz misto motoru 1.3 udelali 1.4, cimz prekrocili kategorii do 1350 ccm
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Precetl sis spravne ten clanek? V zemich, kde by doslo pri prechodu z 2.0 na 2.2 ke zmene sazby PR, tam Mazda nechava nadale i 2.0 verzi. U nas nic takoveho nehrozi, sazba pro 2.0 a 2.2 je naprosto stejna, takze co resis? 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Proc by to nebylo stastne reseni? Vzdyt 2.0 i 2.2 spada do stejne kategorie, takze nezaplatis ani korunu navic. ;-\
vysvětluj to někomu kdo si zřejmě nepřečte celý článek a už diskutuje... ;-\
sacoer
Pri kúpe nového auta za takúto cenu riešiť pár drobných za poistku ? >😁 >😁 >😁
Beekey
No, mali by aj trebars nemci takyto pristup k peniazom, tak by urcite neboli tam kde su. Clovek nemusi byt drzgrosom, ale nemci si dvakrat si premyslia na co daju peniaze...
sacoer
Preboha keď kupujem auto do milióna Sk , tak riešim a rozhodujem sa pri výbere , či ročná povinná poistka je drahšia o dve , tri tisícky, t.j. jednu plnú nádrž ?? >😁 >😒] To vážne človek nemusí byť držgrošom, ale ním stopercentne je.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Tady si dovolím alespoň z části oponovat - jako relevantní veličinu (neříkám prioritní) to skutečně část zákazníků bere a zohledňuje...A beru to tak,že k tomu má každý svoje důvody(je to přece nákladová položka) 😉
PANEBOŽE ale 2litr a 2,2 je STEJNÁ SKUPINA v povinném ručení!!!! co se týká havarijního tam se to dělá hlavně podle ceny (a pak třeba značky vozu v případě bonusu k odcizení. kia = 50% sleva na odcizení 😉 )
Avatar - Andromeda
Andromeda
Jo,souhlas,mě šlo o fakt,že i při koupi vozu třeba za 750 tyček zákazník na výši pojistky hledí,nic víc,nic míň....
oIoo
já si teda taky myslím že na to hledět nejde. Nebudeš se rozmýšlet jestli si do auta za 500+ dáš 2.5 nebo víc, protože ztráta ceny v prvním roce je jednoduše 100-150tis cena havarijka je tak 20k takže jako nějaká trojka na povinným to je fakt na úrovni dvou nádrží, to řeší podle mě málokdo
Avatar - Andromeda
Andromeda
Myšleni byli někteří zákazníci - na vině moje špatná formulace - a ač bych se osobně určitě staral o "komfort" pojistky,tak jsem byl svědkem takového postoje(prodejcem potvrzeno více případů... :no: )A souhlas,jedná se o minoritu...

PS😲pravový šok z lakoty jsem ovšem zažil před lety v arbaitu(zákazník) a dlouho kroutil hlavou...přičemž se jednalo o částku ve výši tehdejší ceny jednoho lupenu MHD,o níž by se zvýšil pravidelný měsíční paušál 😉 a výdaj se týkal jeho velice blízké osoby...

O sociální případ zrovna nešlo... :-!
hmmm jak se tak na to dívám tak je to total stejný motor a výkon se liší pouze nastavením ŘJ. takže doporučuju koupit MID verzi a po zajetí čipnout na HIGH nebo komu stačí méně tak koupit LOW a pak upravit na MID. je totální blbost jim platit ty prachy navíc... když zvýšení výkonu dělá mazda v servisu za 1/3 ceny :yes:
takychto chytrakov ako Ty bude spusta... No ver, ze to moc dobre riesenie nie je.

Napodobne to uz bolo u trebars mercedes starsieho 200 CDI vs. 22CDI. Dokonca autorizovane servisy aby zarobili na chipe tvrdili, ze sa motory lisia len software. Lenze chyba lavky, 220 mala tusim pevnejsie ojnice a urcite klukovku. Jeden chlapik si to v Presove dal spravit a musel kupit pol motora noveho, lebo sa poskodil. Proste sa lisi aj mechanicky a u 2.2 mazda to nebude inak.
BaracudaJ
:yes:
oIoo
+ spojka + převodovka + brzdy :-! (že by je taky neměl zapomenout chipnout)
Avatar - riderhenry
riderhenry
:yes: krom toho i v clanku je zminka o odlisnostech co se tyce turba, jestli se nepletu...
BaracudaJ
Tak to je hodně zjednodušený pohled, ale v tomhle ohledu jsou naopak automobilky velmi poctivé. Navyšování výkonu neprobíhá jen úpravou dat v řídící jednotce. V případě Mazdy nárůst výkonu až o 47%, bez žádných mechanických úprav??
Takový motor se může lišit sacím a výfukovým potrubím, větším turbodmychadlem, nebo pro nižší výkon pevné a pro vyšší variabilní naváděcí lopatky. Dále větší mezichladiče, jiné uložení klikového hřídele (vhodně dimenzovaná ložiska), jiná ojnice, tvar pístu...
Zas nekdo necetl cely clanek, ze? Nejvykonnejsi verze ma pozmenenou turbinu!!! Takze tam by to nebylo az tak koser 😐
asi tak a to turbo urcite nebude jedina zmena.
Perfektní auto. :yes: