Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream?

Nový Renault Mégane vsadil na výrazný design karoserie, moderní interiér a technické vychytávky. Vůz jsme vyzkoušeli s nejsilnější zážehovou dvanáctistovkou.
Zpět na článek
9. 3. 2016 10:25
9. 3. 2016 10:32
neregistrovaný "SR20"
9. 3. 2016 11:04
9. 3. 2016 11:23
9. 3. 2016 11:35
9. 3. 2016 11:46
10. 3. 2016 06:29
10. 3. 2016 06:25
9. 3. 2016 11:06
9. 3. 2016 11:07
9. 3. 2016 11:19
9. 3. 2016 11:36
9. 3. 2016 11:52
9. 3. 2016 12:00
9. 3. 2016 12:05
9. 3. 2016 12:09
9. 3. 2016 12:15
9. 3. 2016 12:26
9. 3. 2016 16:28
10. 3. 2016 09:19
10. 3. 2016 09:44
10. 3. 2016 10:02
10. 3. 2016 10:31
10. 3. 2016 10:50
10. 3. 2016 11:46
9. 3. 2016 11:28
9. 3. 2016 11:34
9. 3. 2016 11:41
9. 3. 2016 11:44
9. 3. 2016 11:50
9. 3. 2016 11:59
9. 3. 2016 12:43
9. 3. 2016 12:51
9. 3. 2016 12:45
10. 3. 2016 11:28
10. 3. 2016 12:00
10. 3. 2016 13:05
9. 3. 2016 11:20
9. 3. 2016 11:24
9. 3. 2016 11:27
9. 3. 2016 11:29
9. 3. 2016 12:12
9. 3. 2016 12:22
9. 3. 2016 12:23
9. 3. 2016 12:32
9. 3. 2016 12:39
9. 3. 2016 12:54
9. 3. 2016 13:03
9. 3. 2016 13:10
9. 3. 2016 13:31
9. 3. 2016 13:45
9. 3. 2016 14:11
9. 3. 2016 14:16
9. 3. 2016 14:27
9. 3. 2016 14:31
9. 3. 2016 14:39
9. 3. 2016 14:45
9. 3. 2016 15:27
9. 3. 2016 15:40
10. 3. 2016 12:12
10. 3. 2016 12:22
10. 3. 2016 13:00
10. 3. 2016 16:45
9. 3. 2016 13:35
9. 3. 2016 14:28
9. 3. 2016 14:33
9. 3. 2016 14:34
9. 3. 2016 15:19
9. 3. 2016 15:29
9. 3. 2016 15:48
10. 3. 2016 16:55
9. 3. 2016 16:07
9. 3. 2016 16:18
9. 3. 2016 16:30
9. 3. 2016 17:17
9. 3. 2016 19:44
9. 3. 2016 20:23
10. 3. 2016 12:30
10. 3. 2016 15:33
9. 3. 2016 14:25
9. 3. 2016 14:37
9. 3. 2016 14:42
9. 3. 2016 14:47
9. 3. 2016 22:04
10. 3. 2016 12:36
10. 3. 2016 12:38
10. 3. 2016 12:41
10. 3. 2016 12:55
10. 3. 2016 12:38
9. 3. 2016 22:39
10. 3. 2016 00:00
10. 3. 2016 08:20
10. 3. 2016 08:56
10. 3. 2016 12:44
10. 3. 2016 12:38
10. 3. 2016 13:00
10. 3. 2016 13:53
9. 3. 2016 12:39
9. 3. 2016 12:55
9. 3. 2016 12:59
10. 3. 2016 12:03
9. 3. 2016 15:15
10. 3. 2016 12:48
11. 3. 2016 17:27
9. 3. 2016 12:22
9. 3. 2016 13:34
9. 3. 2016 13:57
9. 3. 2016 14:08
9. 3. 2016 13:55
9. 3. 2016 17:25
9. 3. 2016 17:36
10. 3. 2016 12:54
9. 3. 2016 12:42
9. 3. 2016 13:07
9. 3. 2016 13:18
10. 3. 2016 09:22
9. 3. 2016 14:15
10. 3. 2016 15:38
9. 3. 2016 13:28
9. 3. 2016 13:35
9. 3. 2016 15:05
10. 3. 2016 07:37
9. 3. 2016 15:42
9. 3. 2016 15:41
9. 3. 2016 14:01
10. 3. 2016 09:51
10. 3. 2016 18:07
9. 3. 2016 14:33
10. 3. 2016 13:23
9. 3. 2016 15:22
9. 3. 2016 15:42
9. 3. 2016 16:04
9. 3. 2016 16:59
9. 3. 2016 16:30
9. 3. 2016 21:58
10. 3. 2016 12:14
13. 3. 2016 22:45
neregistrovaný "SR20"
16. 3. 2018 01:10
Avatar - Iv8
9. 3. 2016 10:25
Slušný test
auto pěkné, jen ten šedo-černý interiér mi moc neříká.
Rozbalit vlákno
1
Re: Slušný test
Mě moc neříká tablet na výšku, lepší je to rozhodně na šířku, ale jinak hezky udělané. :-)
neregistrovaný "SR20"
9. 3. 2016 10:32
Krása
Parádne auto, bol som sa pozrieť v Renaulte, nový Megane sa im podaril. :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2016 10:37
Místo pro nohy vzadu?
Podle fotografií bočních průhledů zkr otevřené dveře vepředu a vzadu, kde je možné porovnat polohu opěráků předních sedadel vůči B-sloupku, se mi jeví přední sedadla posunutá vzad. Proto bych řekl, že se panu redaktorovi zdá místo vzadu malé. Zpravidla totiž postačuje pro postavu do 180 cm a její středně nenáročné sezení vepředu krytí předního opěráku se sloupkem B. Ale tady nevím, neseděl jsem v tom.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:12
Re: Místo pro nohy vzadu?
No ano, vždyť píše, že má 190cm a za sebe se neposadí... jak jsem psal níže, ve kterém autě nižší střední ano? Mimo Oktávky žádné takové neznám. Holt takový člověk musí o třídu výš i když u Renaultu ani ten Talisman vzadu není největší..
Avatar - miromen
9. 3. 2016 11:27
Re: Místo pro nohy vzadu?
To je přece blbost auto v tomhle připadě Golf kde je vzadu vice mista , musi logicky poskytnout větši prostor pro nohy narozdil od auta kde je ho tam meně. Takže do toho Golfa se dejme tomu osoba s vyškou 190cm relativně dobře posklada , kdežto do Megana už prakticky ne. Ale opět je to troufnu si tvrdit na ukor posazu , ktery bude mit Megane přijemnějši , zvlašť na delši štreky než ten Golf potažo koncern , kteři maji nizko kotvene trestne lavice.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:42
Re: Místo pro nohy vzadu?
Jenže tady nejde o to, jestli se nějak poskládá 190cm osoba, ale jestli se tam vejdou dvě za sebou. Já mam 188cm a ani do Golfa, ani do Fokuse, Megana (toho staršího) či korejských dvojčat (Ceed/i30), Mazdy3, Pulsaru, Leonu a já nevím už v čem všem jsem seděl a zkoušel, v případě hatchbacku si pohodlně nesednu, né tak, abych měl naraženou sedačku u kolen.... Jsem si skoro jist, že takhle nejsou tato auta koncopována, Vždyť takhle vzrostlí dva dospělí si sednou tak akorát do Superba velmi pohodlně, pak Passat a Mondea a jinak to taky neni žádné království prostoru před nohama.
Avatar - miromen
9. 3. 2016 11:50
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ja ti rozumim , ale prostě ten rozdil tam musi byt a ne že ne. Třeba na PL strankach je tester ktery ma 2m a do Golfa se za sebe posadil tak , že měl sice nohy zabořene do opěraku předniho sedadla , ale stale to nebylo pro řidiče nepřijemne tim , že by ho tlačili nohy do zad od zadniho pasažera. U Focuse smula , tam ho nohy , už nesnesitelně masirovali. Takže v tom Golfu 190cm vysoka osoba se prostě ještě slušně usadi v ramci třidy a v Meganu , focus atd. už je to o značně většich kompromisech. Ale taky tvrdim že pro vyšši osoby je prostě rozhodně idealnějši středni třida. Jenže je tu otazka peněz takže pak přijde na vyběr u "kolohnatu" v te nižši středni a tam se hledi předevšim na tu prostornost. Vždyť na vebech je to časty problem , kdy se lidi dotazuji na nějake auto v nižši středni , ale požaduji předevšim prostornost a dost modelu proto vyřazuji z vyběru.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 12:03
Re: Místo pro nohy vzadu?
No jasné, jak píšeš, já považuji za sednutí si sám za sebe takové auto, kde nebudu mít nohy na sedačce řidiče, ale bude tam alespoň pár čísel volno. Zase extrémy typu Superb jsou zbytečné, ale působí to vzdušně. K tomu Fokusu, mam 188cm a ex měla 185 a za mnou jezdila i s tou mezírkou.... Takže to taková katastrofa nebyla :-) Já už tam měl problém, ale pár desítek km bych tam vydržel.
Avatar - miromen
9. 3. 2016 12:16
Re: Místo pro nohy vzadu?
Přimo na Ford klubu psali 2 lidi , kteři upřednostnili Golfa na ukor Focuse pravě diky prostornosti. Jinak realně když srovnam součastneho Focuse a Golfa 6 tak v něm je pro kolena tak o 2-3cm vice.
10. 3. 2016 09:06
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ty centimetry tedy ve prospech Golfa 6. Golf 7 pridava dalsi centimetr dva, takze Focus pak je vzadu o dost mensi.
Mel jsem Golf 6 jak kratky tak kombi a v kombi bylo cca o 2cm vzadu vic mista, sedadla jsou tam jina a jinak usazena, toho si skoro zadny test nevsimnul.
Jenze ja jezdim sam, tak ted jezdim Focusem faceliftovanym kratkym, s 1.5 benzinem a ridicsky vazne super auto. Ale uvnitr je oproti Golfu hodne kompromisu, kazda kapsa a odkladaci prostor je tak trochu na blbym miste, vsechno vypada o dost obycejnejsi a levnejsi... Osobne preferuju Golfa i presto, ze se Focus o trochu lip ridi, ten podvozek maji u Fordu vymakanejsi.
10. 3. 2016 09:12
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ja mám 187 cm a v pohode sa za seba zmestím do Nissanu Pulsar. Do corolly tiež (ale to nieje hatchback) avšak do aurisu nie. Do focusu, seatu leon, golfu, mazdy3, oplu astra, volva v40 ani náhodou.
Avatar - miromen
10. 3. 2016 09:37
Re: Místo pro nohy vzadu?
Tak s těma odkladacima mistama zrovna nesouhlasim. Jednak jich ma Focus vice a hlavně lepe využitelne. Jedině co měl Golf lepe zmaknute byly odkladaci kapsy v přednich dveřich ktere jsou ve Focusu plytši. Takže neni sice problem do nich dat i 2l pet lahev ale celkově tam vleze meně věci než v dveřnich kapsach Golfa. Jinak interier Golfa je pro mě třidni top ale materialově je na tom prakticky stejně jako ten Focus. Golf vynika hlavně v dotaženosti v podobě polstrovanych přihradek. Jinak mužu řict že Focus naopak boduje buď lepšim zpracovanim nebo větši bytelnosti interieru. No a jizda to je kapitola sama o sobě zde Golf taha jednoznačně za kratši provaz.
10. 3. 2016 10:28
Re: Místo pro nohy vzadu?
Výška je stejně příliš zjednodušená. Nejen že různí lidé stejné výšky mají různé proporce, různí lidé také různě sedí, tedy i při stejných proporcích si nastaví sedačku jinak. Já si například nepamatuji auto, ve kterém bych měl problém s kolenem. Přitom se to v diskuzích opakovaně objevuje. Nejčastěji o středový tunel, ale také o dveře. Například sklon opěradla hodně ovlivní prostor na kolena vzadu. Tyhle dotazy bývají ztráta času, prostě si to člověk musí vyzkoušet.
Avatar - Emel
10. 3. 2016 10:39
Re: Místo pro nohy vzadu?
To potvrzuju, taky jsem nechápal, jak může někoho tlačit středový tunel, dokud mi to bratránek neukázal. Já mám naopak nohy víc rovně před sebe a třeba mi někde vadí masivní sloupek volantu.

Taky rád sedím se sedačkou na podlaze, vybavuju si že právě v některých Renaultech už pak pod sedačkou nebylo pořádně místo na nohy. V Laguně se vždycky sedělo trošku zvláštně, ale v Talismanu jsem se usadil hezky vpředu i vzadu.
10. 3. 2016 10:56
Re: Místo pro nohy vzadu?
Také mám kolena víc u sebe, víceméně mám kolena v "přímce" (tedy ve vodorovné rovině) mezi kyčlí a pedálem/ odkládací plochou. Nemám kolena roztažená, že by se mi mezi ně vešel volant autobusu. Přijde mi, že více "vyosená" kolena budou více namáhaná, když je třeba vyvinout větší sílu na pedál, respektive se levou nohou zapřít. Sedačky s výraznějším bočním vedením stejně nepodporují rozcapený posed.

Ano, výška sedadla je další faktor. A udělá citelný rozdíl, jestli si můžeš strčit nárty pod sedačku, nebo ne (hlavně z hlediska dlouhodobějšího pohodlí). A v tom může hrát roli, jestli je manuálně, nebo elektricky stavitelná.
9. 3. 2016 11:37
Re: Místo pro nohy vzadu?
Tak možná neznáš,ale je ,mám 196cm a v i30cw první generace si za sebe sednu v pohodě !!!
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:39
Re: Místo pro nohy vzadu?
CW je kombik že? No, rád bych to viděl, ale seděl jsem jen v i30 klasické....
9. 3. 2016 12:32
Re: Místo pro nohy vzadu?
Máš pravdu kombík a taky má první generace prodloužený rozvor oproti krátké .
9. 3. 2016 12:36
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ano, u i30 měl kombík o 50 mm delší rozvor než hatchback. Ale když vezmu starého Ceeda, tak tam byl rozvor u obou karosářských variant 2650 mm (čili méně než Mégane) a se 190 cm jsem se za sebe v pohodě posadil.
Prostě a jednoduše, současný Mégane v podélné prostornosti nevyniká. Myslím si, že Mégane první generace by mu to v podélné prostornosti natřel, ten byl hodně prostorný, tehdejší Golf mohl jen smutně závidět.
9. 3. 2016 14:18
Re: Místo pro nohy vzadu?
Je zbytocne porovnavat medzi sebou, lebo kazdy ma ine proporcie a inak nastavenu sedacku.
Druha vec je, ze rozne auta maju rozny sklon sedakov, hlavne vzadu, a niekde si clovek aj sadne, ale za cenu, ze ma neprijemne zlomene kolena (nizky sedak, zadok nizsie). To je potom utrpenie ist takto viacero hodin, ale casto sa to neukaze pri par minutovom teste posedu...

Najlepsie je skusit si to na sebe vo viac autach a striktne nastavit rovnaku polohu sedadla vpredu.

Ja osobne mam vacsinou iny problem. Dlhe nohy (190+ cm) by chceli odsunute sedadlo a kratke ruky velmi vysunuty volant. Zial toto vedia len niektore auta a aby som sa usadil naozaj pohodlne, potrebujem aj nastavitelny sklon sedaku a predlzitelny sedak alebo aspon naozaj dlhy sedak...
9. 3. 2016 11:47
Re: Místo pro nohy vzadu?
Zdar chapi, včera jsem si zašel sednout do nového Megane a mám opravdu pocit, že asi po sté redakce Auto.cz snad testuje jiné auta. Měřím 180cm, boty mám 42.5 a vzadu je posez luxusní. Luxusně vůbec působí celé auto, což nějak redaktor opět záhadně zapoměl popsat. Už jen čalounění dveří, velká středová konzole, konečně příjemné řazení jsou prost2 na jedničku! Nejsem sice vysazen na Renauly, ale v autě je pocit střední třídy, což se vám u Rapidu nestane. Doporučuji všem vyzkoušet, jen nevím jak zvládnete návrat do své Octávie III a nebo já do svého Focusu II facelift >:D
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:50
Re: Místo pro nohy vzadu?
>:-[] Upřímě, stejný pocit jsem měl z Talismana, až na to místo vzadu... ;)
9. 3. 2016 11:54
Re: Místo pro nohy vzadu?
Tak tak, je potřeba se naštelovat pohodlně vepředu, tak abych i na vše dosáhl rukama a nohama, a pak si sednout dozadu. Můj dojem tedy potvrzujete.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2016 12:04
Re: Místo pro nohy vzadu?
Jaká jsi měl v testovaném Méganu sedadla? Napadá mě, jestli to nemůže být těmi příplatkovými, která opravdu působí jako superluxusní křesla. Neviděl jsem na nich ani žádné obvykle vybrání ze zadní strany, podle fotek.
9. 3. 2016 12:21
Re: Místo pro nohy vzadu?
Jo, jo, opěráky vypadají tlusté.
Avatar - Jaros71
9. 3. 2016 12:40
Re: Místo pro nohy vzadu?
HLAVNĚ AUTO STOJÍ BRATRU 600 TIS..??
Za frantíka kam dozadu dáš jen menší lidi či děti to je tedy dost!
Myslím , že Astra je lepší volba..i když ten joystik v ní místo řadící páky v mauálu je průšvih.
Avatar - miromen
9. 3. 2016 12:45
Re: Místo pro nohy vzadu?
Takže cena se odviji od prostornosti v zadni řadě ? To nemysliš važně :no:
Avatar - Emel
9. 3. 2016 19:55
Re: Místo pro nohy vzadu?
Za 600 je dle ceníku GT, dle páji by se zřejmě dalo ukecat na půl mega... a to už je zajímavé, na auto s 200k a automatem.
Avatar - white label
9. 3. 2016 21:58
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ano, zvlášť GTéčko má aktuálně vynikající poměr cena/výbava/výkon, taky proto mi přijde otázka v nadpisu poněkud mimo, protože co jiného by to za tyhle prachy mělo být.
9. 3. 2016 12:43
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ve více testech jsem četl, že v novém Mégane je vzadu o trošku méně místa (podélně) než v novém Golfu. Zároveń je tam tam také uvedeno, že se v Méganu sedí pohodlněji a komfortněji. Ať si každý sám vybere, co je pro něj lepší. Jestli podélný prostor pro všechny postavy jako v Golfu nebo pohodlí a komfort pro většinu jako u Mégane. Kompakty jsou prostě o prostorových kompromisech a nemůžeš mít všechno.
9. 3. 2016 12:53
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ahoj, Megane to byl ten Limited Edition za 399900kč, neumím si představit, že bych chtěl ještě něco více z výbavy, pro mě akorát vše :-) Sedala byla opravdu prémiová, ale jak se jmenovala nevím...
Jinak přední sedadlo jsem měl tak, že natažené ruce zápěstím leží na vrchu volantu, takže klasika.
Jako ja si zkusil i R. Clio a opět něco úplně jiného než tvrdí recenze, sedl jsem si za sebe a měl cca 3cm před koleny místa. To samé u Fábie 3 u mně znamenalo tlačit koleny do přední sedačky.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2016 12:58
Re: Místo pro nohy vzadu?
V té Edition nejsou sedadla Carbone, ani se tam nedají doplnit. Takže byla jiná. Možná i proto takový pocit z tvého testu a jiný z místního. Jenže kdyby tady pisálci přiznali, že to může jít na vrub vysoce luxusních sedadel, neměli by další minus do sbírky...
10. 3. 2016 10:41
Re: Místo pro nohy vzadu?
To bys od nich chtěl moc. ;-) I v minulosti tu bylo zvykem kritizovat věci, které šlo vyřešit příplatkem (bez zmínky, že to jde), nebo naopak nepřiplácením si (opět bez zmínky). Nehledě na značku. Kdysi jsem tu napsal několik příspěvků na tohle téma.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2016 12:54
Re: Místo pro nohy vzadu?
Asi jsem opravdu moc naivní, když tu čekám nějakou objektivitu namísto manipulace. :-(
10. 3. 2016 13:08
Re: Místo pro nohy vzadu?
Rozdíl je v tom, že já v tom vídám lajdáctví. Je dost dobře možné, že sami ani neví.
Avatar - Emel
10. 3. 2016 13:19
Re: Místo pro nohy vzadu?
Trošku na obranu redakce... zorientovat se ve všech verzích není v lidských silách. Vzpomínám na své patálie se sháněním předváděček nebo mariachiho stesky nad tím, že předváděcí BMW v benzínu je skoro nesehnatelné... a to mluvím jen o těch základních věcech jako motor, převodovka nebo velikost kol. Navíc automobilky kolem spousty věcí strašně mlží, co přesně dělá volba jízdních režimů u kterého auta třeba. Pak stačí objednat elektrické štelování sedaček a parádní posaz z testovačky je v čudu, například.

U BMW "se ví", že runflat jsou zlo... ale stejně se na nich všechno testuje.
10. 3. 2016 14:09
Re: Místo pro nohy vzadu?
Ano. Ale právě proto by tomu měli věnovat více pozornosti a snahy. Na mezinárodních prezentacích mívají různé motorizace, různé výbavy a kolikrát i různé příplatky, pokud nějaké automobilka nabízí. Mají ta auta na jednom místě. Pak u některých modelů vystřídají čtyři nebo více novinářských vozů. Nemluvě o tom, že se tím živí.

Nám nezbývá nic jiného, než běhat po prodejcích a shánět předváděčky, které je někdy opravdu problém sehnat, protože prodejci člověk nemůže věřit ani nos mezi očima. Psát všechny domněnky do smlouvy, abys jim auto pak mohl omlátit o hlavu, pokud to nebude tak, jak sis to představoval, protože jsi kupoval zajíce v pytli, nikoho nebaví (čekáš měsíce a pak zjistíš, že je to špatně). Moc dobře rozumím, jaké jsou s tím patálie, neviděl jsem však ani snahu. Přiblížení rozdílů mezi jednotlivými možnostmi má podle mne celkem vysokou hodnotu.

Je dobře, že se na nich testuje, protože z továrny u běžných modelů ani nic jiného nedostaneš. To není něco, co vyřeší příplatek. A u BMW se nebudou zdráhat ti říct, že přijdeš o asistenční službu, pokud obuješ klasické pneumatiky.
Avatar - Emel
9. 3. 2016 19:54
Re: Místo pro nohy vzadu?
Že bych měl v Rapidu pocit jako ve střední třídě, to od toho auta fakt nečekám :-)

PS: Megana určitě vyzkouším, návrat z Talismana jsem zvládl bez psychických následků :-)
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2016 23:33
Re: Místo pro nohy vzadu?
V Rapidu se jako ve střední cítíš na zadních sedadlech (nebo v kufru) >:-[] ;-)
Avatar - Emel
10. 3. 2016 10:51
Re: Místo pro nohy vzadu?
V Rapidu vzadu se cítím maximálně tak jako na střední, ne ve střední ;-)
9. 3. 2016 10:44
Objektivně napsáno
S novým Méganem už jsem měl tu čest se svézt (byť s jinou než testovanou motorizací) a mohu potvrdit, že test je napsán objektivně. Bohužel včetně té kritiky podélné prostornosti, ta je navzdory prodlouženému rozvoru opravdu zoufalá. Kdo chce vozit vzadu dospělé osoby, musí si prostě počkat na kombík... :-!
Rozbalit vlákno
16
9. 3. 2016 10:49
Re: Objektivně napsáno
Nebo lépe vybrat si jiné auto.
9. 3. 2016 11:19
Re: Objektivně napsáno
Presne tak. :-! Tohle je idealni [odkaz] :yes:
9. 3. 2016 11:33
Re: Objektivně napsáno
V tomhle si bohužel za sebe nesedneš vůbec :-!
10. 3. 2016 06:15
Re: Objektivně napsáno
Aha! Mam to promyslene - muzes tam prisroubovat nekolik techto: [odkaz]
10. 3. 2016 16:07
Re: Objektivně napsáno
To by nebylo vůbec špatný :-)
10. 3. 2016 18:16
Re: Objektivně napsáno
OT: ještě že nedělám design, ale tohle je prostě 20 let starej Sprinter se světlama, maskou a vytaženýma blatníkama z Tranzita. Fuj.
9. 3. 2016 14:16
Re: Objektivně napsáno
Ano, zatímco nový Mégane a 308 jsou vzadu opravdu hodně stísněné, Golf, Leon, Octavia i nová Astra jsou na tom v tomto směru výrazně lépe. Rozdíl je to tak značný, že má člověk oproti těmto Francouzům pocit, že (vzadu) sedí v autě o půl třídy větším. :-! U nového Méganu to opět řeší verze kombi s prodlouženým rozvorem, u 308 je to u kombíku skoro stejná bída...
9. 3. 2016 14:22
Re: Objektivně napsáno
Už jsem to psal. Mégane upřednostnil komfort a pohodlí před podélným prostorem. Přišel tak o dlouhé zákazníky, kteří se vozí na zadních sedadlech a naopak třeba získal ty, kteří chtějí větší pohodlí a komfort. Ať si každý sám zhodnotí, který přístup je pro něj lepší.
Avatar - Dinar
10. 3. 2016 10:20
Re: Objektivně napsáno
Upřednostnění komfortu a pohodlí bych si uměl v kontextu hodnocení prostornosti představit tak, že u renaultu použili delší sedáky a opěradla, na kterých se lépe sedí, ale tak to zjevně není, sedačky jsou rozměrově průměr, jak vpředu tak vzadu, jestli pohodlí odvíjíš od měkkosti sedáků, pak ani v tom megane nijak nevyniká. Jinými slovy, okecávat to můžeš jak chceš, faktem je, že konstruktéři megane nezvládli práci na obestavění prostoru tak dobře, jako konstruktéři konkurence. Při srovnání např. s výrazně rozměrově menším golfem je to velmi markantní, prostě kdo umí, umí. ;-)
Avatar - miromen
10. 3. 2016 13:21
Re: Objektivně napsáno
Seděl si někdy na zadni lavici v Golfu a jine konkurenci ? Když jsem přesedal z jedničkoveho Focuse do G6 kde jsem se usadil vzadu , tak prvni co jsem řekl bylo , ještě že zde nebudu travit čas. A ani nebylo třeba delši jizdy. Až přehnaně tvrda lavice , minimalni sklon a nizke ukotveni , takže stehna jen minimalně podepřene. I předchozy Megan byl vzadu rozhodně přijemnějši. Jinak osobně se mi nejlepe vzadu sedělo v C4. Jak v koncernu umi udělat povedene předni sedaky tak vzadu jsou naopak na štiru , mluvim o nižši středni třidě.
Avatar - Dinar
10. 3. 2016 13:27
Re: Objektivně napsáno
Proč nepoužíváš čárky, tohle se nedá číst. :no:

Jestli tomu správně rozumím, tak podle tebe zadní sedačky megane jsou měkčí (golf - tvrda lavice), výše ukotvené (golf - nizke ukotveni), a to je důvod, proč je vzadu méně místa?? :-O Anebo odpovídáš na nějakou otázku, kterou jsem já nepoložil?
Avatar - miromen
10. 3. 2016 13:48
Re: Objektivně napsáno
Abych řekl pravdu , tak nevim , jestli ukotveni sedaku ma nějaky vliv na hratky s prostornosti. Jen podobny připad je i u jinych modelu , proto mě to jako jedna z možnosti napadla. Stejně tak se piše teď o nove Astře a to včetně majitelu. Oproti předchudci mista vzadu pro nohy vice , ale evidentně neni posaz tak dobry pravě pro nižši ukotveni jako u předchudce.
10. 3. 2016 15:14
Re: Objektivně napsáno
Už jsi to ty chytrolínku vyzkoušel? Podle tebe nemá sklon opěradel, výška sedáku, tloušťka opěradel,... žádný vliv. Jinak máš pravdu. Plácat umíš opravdu dobře. Argumenty bych však od tebe nečekal. Tobě stačí fanatická víra, že některé značky umí s prostorem čarovat aniž by musely něco jiného obětovat.
Re: Objektivně napsáno
U některých lidí mne fascinuje fanatická víra, že rendlík je auto. :no: Není! Je to nepodařený, ošklivý a nekvalitní křáp s uměle zkrácenou životností. :-!
Avatar - grifith
10. 3. 2016 17:59
Re: Objektivně napsáno
Prášky Adolfe, prášky jsi vynechal ;-)
Avatar - miromen
9. 3. 2016 11:02
Re: Objektivně napsáno
Ty budeš pořad řešit tu prostornost. >:-[]
Jinak mi tenhle kousek přijde jako nemastne neslane pečivo. Převodovka klasicky FR nic moc a to nataženi převodu u relativně slabe motorizace je docela ulet. Řizeni taky žadna slava , no alespoň jizdně už je na tom novy Megane lepe. Ja ho zatim viděl staticky a docela souhlasim s autorem. Předni čast se mi moc nezamlouva , naopak zadni čast včetně protaženych světel na mě udělal velmi dobry dojem. Interier vzhledově žadna hitparada ale da se. Bohužel na saloně neměli verzi GT kterou bych si rad vyzkoušel takže si musim počkat.
9. 3. 2016 10:48
Nechci hodnotit
auto podle obrázků. Ale jestli se vám líbí, uvědomte si, že jde o vysokou výbavovou linii. Čili jako 579táců za benzínovýho kkompaktního rencka v manuálu... děkuji nechci. Tím neříkám, že není dobrej. Ještě jsem ho ani neviděl.
Rozbalit vlákno
3
9. 3. 2016 11:27
Re: Nechci hodnotit
"...neříkám, že není dobrej. Ještě jsem ho ani neviděl." Taky mam takovy nazor na jednorozce. >:D
9. 3. 2016 11:40
Re: Nechci hodnotit
Vidím cenu a motorizaci, to snad stačí ne. Bambulo. :-!
Avatar - martas2005
9. 3. 2016 11:41
Re: Nechci hodnotit
Komentar je k cene, na to ho nepotrebujes videt :).
Otazkou je, kolik opravdu das abys s nim odjel - 500 i se zimakama?
9. 3. 2016 10:51
až na nissan pulsar?
A co Peugeot 308? Opel Astra? :-) Taky nejsou na trhu řadu let... :-)
Rozbalit vlákno
15
9. 3. 2016 10:55
Re: až na nissan pulsar?
astra im ušla, ale je to výnimka, potvrdzujúca pravidlo, pežot je tu už dlhšie.
9. 3. 2016 10:58
Re: až na nissan pulsar?
Výjimka - auto roku v Evropě, na který se zapomene...no hlavně že víme o Nissanu Pulsar. >:D
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:11
Re: až na nissan pulsar?
Taky je tu rok Fokus v reinkarnované druhé verzi třetí generace :-) Ten tu teda straší už rok no >:D
9. 3. 2016 11:14
Re: až na nissan pulsar?
>:D >:D
:yes:
9. 3. 2016 13:01
Re: až na nissan pulsar?
2 roky jsou dlhšie? :-)
9. 3. 2016 10:57
Re: až na nissan pulsar?
jj skušnej blábol. Taky mě napadla ta Astra. Navíc facelift Golfu už je za dveřmi.
9. 3. 2016 11:30
Re: až na nissan pulsar?
tak za dverami je toho habadej, ale to by chcelo samostatný článok
Avatar - Honza Mička
9. 3. 2016 12:31
Re: až na nissan pulsar?
No jo, na Astru jsem zapomněl. Díky za upozornění! ;-) Peugeot 308 přišel na český trh na podzim 2013 a dva roky a více už přece řadu tvoří :-)
Avatar - Jaros71
9. 3. 2016 12:42
Re: až na nissan pulsar?
Astra je největší konkurent Meganu..jasně lepší auto za stejné peníze.
Avatar - Emel
9. 3. 2016 13:08
Re: až na nissan pulsar?
Proč jasně lepší auto? Je lepší 1.0T 5MT než 1.2T 6MT?
Avatar - miromen
9. 3. 2016 13:34
Re: až na nissan pulsar?
Toť otazka. Zvlašť když zde čtu pasaž pravě o motoru a převodovce.
Avatar - Emel
10. 3. 2016 10:52
Re: až na nissan pulsar?
Já vím, četl jsem o výletu na kopec s 1.0T a parádně krátkých kvaltech... jenže co když to auto vezmeš na dálnici?
Avatar - miromen
10. 3. 2016 13:12
Re: až na nissan pulsar?
To už chce určitě osobně odzkoušet a posoudit jak se věci maji. Jinak ja se na 3 valce navic s 5st převodovkou divam přes prsty , prostě po chuti mi nejsou. On ten text pro 1.2 TCE zde prostě lichotivě nevyzniva , navic ani papirově to na chvalu neni. To že realita muže byt jina je mi jasne.
9. 3. 2016 13:04
Re: až na nissan pulsar?
Takhle... těch aut je ve třídě tolik a pořád se točí, takže bych o nějaké výhodě nepsal. Ano, když je na trhu třeba audi A8 a BMW 7 5 let a pak přijde nové eSko, výhoda pro něj tu je. Ale v této kategorii se stejně různé systémy apod průběžně doplňují, stejně tak motorizace, takže si nemyslím, že by měl Megane nějakou výhodu v tomto ohledu :-)
Avatar - Emel
9. 3. 2016 20:01
Re: až na nissan pulsar?
Megane nemá výhodu v technice (myšleno motory + převodovky), tam nic nového nepřináší... ale je prostě spolu s Astrou nejnovějším hráčem a mnozí důležití konkurenti (Golf, Focus, Octavia, Ceed) jsou na trhu třeba už od roku 2012, takže je to trošku vidět. Možná i proto se šušká o faceliftu Golfa...
9. 3. 2016 11:04
staci
mal som tu cest minuly vikend spravit skoro 500km s predvadzackou v nafte 1,6 130k bose (manual) so vsetkym priplatkovym a nemal som extra namietky voci nicomu

interier az na ten lacny tablet prilepeny na palubovke vypadal na oko fajn, kvalita spracovanie adekvatna v tejto triede. Infoteinment fajn, bose s 10repro hralo slusne, az na mierny nedostatok basov. Vodicove sedadlo s masaznou funkciou zaujalo a chvilu som sa s tym bavkal, potom to samozrejme omrzelo a ostlao to az do konca vypnute. Na dlhsie cesty fajn (kto chce jazdit dlhe cesty ale asi nezvoli megana). Led svetla mali dost divny nadych do fialovej farby a bolo to dost viditelne najma na predmetoch, ktore nieco odrazali (znacky, leskle biele plochy).
Ambientne podsvietenie v interiery fajn, ale opat len ako nejake
Tempomat len v +2 krokoch co je asi renaultacky

motor fajn cely okruh (500km) som dal za 5,1l (palubak) 1/6 mesto 2/6 dialnica 3/6 okresky 1/6 mesto obchvat (dodrziavanie predpisov + eko rezim najcastejsie + auto malo 1400km najazdenych). Po prepnuti z rezimu eko sa motor zobudil a ukazal aj nejaku silu.

exterier bez problemu (svetlomety/denne led svietenie sa nemusia pacit kazdemu)

zdalo sa mi, ze do auta ide z vonku mierne vacsi hluk

inak obycajny hatchback co neurazi
Rozbalit vlákno
5
9. 3. 2016 11:23
Re: staci
"...inak obycajny hatchback co neurazi.." do obycajneho HB tohle auto ma daleko. ;-\
9. 3. 2016 11:35
Re: staci
mam dlhsi kabel, alebo mi na nom niekto stoji, takze neviem ci narazas na to, ze auto je v plnke, alebo na to ze je to francuz, alebo este nieco uplne ine :-)

u nas sa da tento konkretny kus (1,2tce 130) kupit za +-18 000 eciek v bose co nie je malo, ale ani vela za tak vybavene auto (za 18000 by som asi volil aj ja nieco ine) ale na vsetko ostatne az na vybavu sa bude vstahovat ta ista recenzia

jazdil som viac krat aj v predchadzajucom megane a urcite je to posun vo vsetkych smeroch
9. 3. 2016 11:46
Re: staci
Hned jak jsem četl tvůj první (velmi dobrý) koment, pochopil jsem že znáš auta a pěkně jsi to popsal. V ten samý moment jsem si ale uvědomil, že se najdou lidi, kteří tu možnost posoudit různé značky nemají a většinu jejich povědomí o autech se skládá z internetových blábolů a že tě za poslední (trefnou) větu napadnou. Pro jejich sprostý vkus je tohle auto prostě bomba. Egal, že laciné sedačky i v nejvyšší výbavě lze odhalit už z pokrčených materiálů na sedačkách testovaného auta, že to madýlko u skříňky spolujezdce smrdí bakelitem i z obrázku. A už je tady. Nehádej se s ním. Naráží na to, že pro tebe je obyčejné něco, co je pro něho sen. Pravdu máš samozřejmě tya ten kepl je předraženej.
10. 3. 2016 06:29
Re: staci
"Naráží na to, že pro tebe je obyčejné něco, co je pro něho sen." >:D
total BS :-!
10. 3. 2016 06:25
Re: staci
Sam sis odpovedel - "..za 18000 by som asi volil aj ja nieco ine..." ja nic obycejneho na MegIV nevidim, obycejny HB = Golf.
Toto tu na je auto bez substance, nalesteny a drahy p.r.d. Na co mi ma byt BOSE repro misto rezervy? lofasz:-!
9. 3. 2016 11:06
ok
zadok je doslova krásny, za jedným v tmavomodrej metle som si skoro krk vykrútil. Aj interiér ok. Miesto na zadných nemusí byť tragické, zase každý deň sa dvaja 190 za sebou nevozia. Pulsaru nie je moc platné, že je pre basketbalistov. Rozhodne posun. Často sa za jeden z najväčších benefitov považuje prínos nových technológií a fičúriek, ale v realite je to čisto marketingová záležitosť, lebo meganík s trojitou masážou, lištičkami, hedapkami a svetielkami stojí jak dobre vybavená A3 a predá sa ich pár ks.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
9. 3. 2016 11:07