Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paráda!
| 9. 3. 2016 19:22
Cestovanie muselo byť skvelé! ešte k tomu v top výbave.. komfort na skvelej úrovni! Renault len tak dalej! :-) :yes:
Avatar - TeeJay
:-)
| 9. 3. 2016 19:22
Určitě ne. ;-)
Avatar - fostek
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:32
přesně. Udejchaná šestnáctka si na dálniční štrece v tempu vezme stejně, jako MB E 350CDI 4Matic v automatu na AMG 19kách. Jel jsem s ním stejnou cestu, Úsek od Plzně ke Švýcarským hranicím byl stejný, akorát jsem jel ještě do Plzně a ve Švýcarsku jsem nejel až do Ženevy. Za 7.4 litru. :-) Akorát ne tak naloženej.
A teď neřeším značku auta. Kdyby to bylo. 530d nebo starší jago 2.7 v naftě by bylo to samý. Řeším downsizing. V disciplíně dálničních přeletů Evropy není tak efektivní. Teda podle mě.
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:39
Presne.
Vnimam to jako dukaz, ze nejen downsize, ale obecne diesel je nesmysl!
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:40
downsizing je postupna priprava verejnosti na poradne motory co do aut patri, s poradnym vykonem a poradnym kroutakem.....elektromotory
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:43
To jsem predpokladal, downsizing je zabijak motorismu. Realna spotreba oproti 2l neni nizsi, realne pouziti auta horsi. Talisman s 1.6 diesel bych si nikdy nekoupil.
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:45
Jak jsi přišel na to, že reálná spotřeba není nižší? Zkoušel jsi to? Nebo jen tlacháš?
Downsizing
| 9. 3. 2016 19:59
No jiste, prejezd Praha - Remes, C5 2.0 HDI cca. 7l. Stridave pouzivani C5 2.0 HDI a Octa II 1,6 TDI take srovnatelne.
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:14
Je to tak, ta 1.6 v malém autě žere jako 2.0 ve velkém
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:32
Je to jinak 1.6 dCi v Espace žere o litr méně než 2.0 TDI v Sharanu.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:50
ty si klasicky bastard ! Nic ine ma nenapada !
K Sharanu das ze od roku 2010 a prevodovku automat...... Ty vyj€ban€c !
tu je Sharan 2015 a prevodovky "all"
A zrazu je rozdiel len 0,6 litra !
[odkaz]
Avatar - _Karel_
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:55
Převodovka automat u Sharanu je snad pochopitelná, když jsou v automatu i všechny Espace, nebo ne?
A když dám do Pogova porovnání jen od r.2015, je tam jediný kus.
Asi proto dal větší rozpětí.
Avatar - AUDIRS6
Downsizing
| 9. 3. 2016 21:01
na Espace dal ze "all"
To, ze si nemozu vybrat, je problem Renaultu, nie VW.
Downsizing
| 10. 3. 2016 08:57
To je tak, kdyz se deb** snazi radit chytremu. Snazit se muze, ale to je asi tak vse....
Downsizing
| 10. 3. 2016 09:23
ale to ze si to nepochopil a nadavas tu ako v krcme len ukazuje tvoju uroven... Pogo ti dal porovnanie 2 aut, neviem co je na tom zle..
Avatar - AUDIRS6
Downsizing
| 10. 3. 2016 11:17
s takouto povrchnostou toto hodnotit... 8-s
Asi si si nevsimol, ako zvolil parametre. Je to proste nejaky Renaulti troll a preto som mu tak tvrdo vynadal. Keby zvolil porovnatelne vozy, tak len prikyvnem, lebo ked som ja dosadil porovnatelne parametre, tak vysledok bol, ze Sharan zere viac, ale nie o liter.
Aspon vidim, ze koli takemu pokemonovi si tu kazim karmu. :-!
Downsizing
| 10. 3. 2016 12:58
ja ti palce dolu nedavam, nepouzivam to, pride mi to detinske. Podla mna tie parametre zvolil prave kvoli lepsiemu porovnaniu. Aky zmysel je porovnavat manual s automatom?
Avatar - AUDIRS6
Downsizing
| 10. 3. 2016 13:17
takze ty to nevies...OK
OD 2010-eho boli v Sharane aj prevodovky s HDM automatom, ktory zral viac - o dost viac ako neskorsie DSG ( aj ta specialna moznost tam je - len treba zaskrtnut spravne policko ).
Proste konkurencia pre Novy Espace moze byt len novy Sharan - teda s DSG-ckom, a aj novy co do roku. - preto som ja dal od 2014 - 1-2 rocny voz nech je konkurencia pre novinku, nooo...
A je fakt, ze kupec Sharanu si mohol vybrat manual / DSG, tak to berem ako vec vyberu. Dokonca niekto dal selekciu len DSG a tam bol rozdiel uz skoro nic ( 2 dcl ). ;-)
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:51
Jasně, když si vybereš staré motory a HDM, stačí si dát poslední generaci a dvojspojku proti dvojspojce a žere stejně.
[odkaz]
Nemluvě o tom, že ten dvoulitr je dynamicky někde zcela jinde i přesto, že tahá větší a těžší krabici.
[odkaz]
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:05
Len si nenapísal ako rýchlo si išiel. Sám v 130-tke to v Talismanom spravím za 6,0 litrov. To isté v meste, kdežto tvoj Benz nepodlezie 10 litrov.
Avatar - fostek
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:24
Jo, však já psal o dálničních přeletech Evropy. Četls pořádně? >:D
Jinak máš samozřejmě pravdu s tím městem A naopak svého Benze jsem si nekupoval, abych se plazil po německý dálnici 130 nebo aby mi ve 140ti umřel tempomat. Na to je Talisman. :-!
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:34
A máš v tom Benzu adaptivní tempomat?
Avatar - fostek
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:42
Jistě. Distronic. Ale nemám to rád. Štve mě, že nejde přepnout na normální. BTW u nového Passatu se vypíná ACC ve 160ti, ale můžeš připlatit za takovej, co umí i tuším 210. Možná, že je ta možnost i v Talismanu. To nevím.
Avatar - fostek
Downsizing
| 9. 3. 2016 20:28
Jo a Jel jsem zhruba stejně rychle jako redaktoři., myslím.
Avatar - cechblog
Downsizing
| 9. 3. 2016 21:05
měl jsem 320 CDI a při 160 km/h jsem se ani omylem na 7,4 nedostal, tak nebalamuťte, to byla spotřeba kdy jsem nesměl jet víc než 120 km/h a to při dvou lidech a prázdném kufru
Downsizing
| 10. 3. 2016 04:07
Já u bi-turbo 3,0 V6 průměr 7,4 s rychlostmi kolem 170-180. Zajímalo by mě, který 320CDI myslíš :-! :-)
Avatar - CommonUser
Downsizing
| 10. 3. 2016 15:30
Co blbnes clovece ?
3.0V6 a len 7,4 priemer pri 180 ??? To asi nemyslis ale priemernu rychlost meranu aspon na 50km. Spajaj korelovatelne hodnoty, nie dojmy s nejakou previous undefined value.

[odkaz]
Avatar - cechblog
Downsizing
| 11. 3. 2016 15:55
to je joke, on tam nemá nastavenou aktuální spotřebu, ale průměrnou
Avatar - cechblog
Downsizing
| 10. 3. 2016 17:40
hned se pozná žvanil, nesmíš věřit všem údajům na svém playstationu
Downsizing
| 9. 3. 2016 21:11
je si to spíš není kvuli emisní normě, než kvuli objemu
Avatar - Ozzman
Downsizing
| 10. 3. 2016 07:51
Nemusíš chodit tak daleko, sice s nižším výkonem, ale stejné či obdobné podmínky jsem testoval mockrát s naloženým Mondeem TDci 2.0 kombi (4-5 lidí + zavazadla) a nedostal jsem se nad 6,5 litrů a rychlostí kolem 150-160 Km/h (chvilkama i krapet více).

Je to teda manuál a motor rozhodně není EURO 6 >:D
Downsizing
| 10. 3. 2016 08:35
Přesně i novější Jago s 3,0 s 202 kw to zvládl se stejnou spotřebou. 3 lidi + nějaká bagaž.A možná s vyšším rychlostnim průměrem.
no vyborne! Takze to znamena, ze Talisman je skoro tak dobre
| 9. 3. 2016 19:41
O te tady psali, ze uveze 5 chlapu!
;-)
no vyborne! Takze to znamena, ze Talisman je skoro tak dobre
| 10. 3. 2016 08:35
Zivych? >:D
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 19:50
Som zvedavy na test, ci ste to auto aj odvazili a zistovali jeho realnu hmotnost.
Nechce sa mi to teraz nikde hladat, ale tento moj prispevok a vsetci co to teraz citaju, mi budu svedkami, ze co a ako - v teste. Som totiz zvedavy na jeho uzitocnu hmotnost a teda na fakt, ci ste nahodou cestu neabsolvovali pretazeni ! >:-[]
Predpokladam, ze to sa ale uz nedozvieme, lebo auto je uz vratene, neodvazene a ani hmotnost veci, ktore ste narvali do kufra tu radsej uvadzat nebudete, aby ste nahodou neprisli k mnou predpokladanemu zaveru a neriskovali spätne nejake "legislativne problemy suvisiace s pretazenim vozidla..." vsak... >:-[]
Avatar - JohnyCarWash
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 20:03
Zdravím,

výrobce uvádí provozní hmotnost 1593 kg, tedy hmotnost pohotovostní + hmotnost řidiče. My uvádíme vždycky pohotovostní, tedy - 75 kg od provozní.
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 20:19
Janci, nerozumieme sa alebo sa nechceme rozumiet ? ;-)
Stavim sa s tebou o co chces a ty, pokial mas trochu sudnosti tak stavku neprijmes, lebo by si prehral, ze ked ho zoberes na vahu a odvazis podla normy ( teda auto s full nadrzou a odratas tych 10% PHM ) tak tych 1518 kg proste prekonas. :-)
Vies ako to je - homologizovana hmotnost bola v najnizsej moznej predavanej specifikacii a to auto bolo nalozene priplatkovou vybavou. Takze o com sa chceme bavit ? :-)
Pritom minule ste tu mali clanok Světa motorů o tom, ako vazili auto u Dekry ci u koho.
Ja som to pochvalil, verim ze aj ty alebo niekto z redakcie moj koment cital, ale ako vidim, nic sa nezmenilo. :-!
Si proste lenivy, a nie ze nie, obetovat tu cca pol hodku na to, aby si to odvazil a tak skvalitnil svoje clanky.
Mne to moze byt putna. Moje auto je malokedy obsadene viac ako 2 ludmi a plus nasa batozina. Ale pokial vy pisete pro celý Český lid, tak ver, ze by si mal viacerych vdacnych citatelov za fakt, ze sa vdaka tebe dozvedia, ci je dane auto vhodne ako rodinne, alebo pracovne, ak ho chcu vyuzivat na hranici jeho DEKLAROVANEHO UZITOCNEHO ZATAZENIA.
Lebo papier je papier, a vaha je vaha. No a vaha panov policajtov... >:-[]
Zatial sa mi to nestalo. Ale X krat som videl prevazovat mobilnymi vahami aj dodavky a raz som videl ako vazili aj jednu cigansku rodinku v MPV-cku...
Takze co s tym ? Na Talisman sa ta uz teda asi pytat neidem, ale kedy zacnete tie auta vazit ? :-)
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 04:09
U tohoto údaje je to jako se spotřebou...většina automobilek uvádí mnohem nižší hmotnost. Takže řešit to u Talismanu nemá smysl. Ty když naložíš auto, děláš to samý?
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 07:45
Ja nemusim. Viem totiz kolko kg mozem nalozit. ;-)
Avatar - 3_diamanty
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 20:12
v aute sedeli styria ludia nie desiati.....

ak tie 4 osoby mali vahu spolu povedzme 400kg a batozina nejakych dajme tomu 50 kg... tak sme stale na vahe "len" 450kg .. ak mam spravne info tak uzitocne zatazenie tohto talismana je 600kg ;-) ... neviem kam tymto prispevkom mieris ale 4 osoby plus batozina by nemal byt hmotnostne problem ani pre bezne male auto typu fabia, rio a podobne ;-)
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 20:22
No na teba isto nemierim. A bud rad :-!
Ty totiz nevies, ze udavanu katalogovu hmotnost ti zvysuje priplatkova vybava a vobec specifikacia auta. To sa ale len tak v nejakych papieroch nedocitas. Teda docitas, ale s realitou to nesedi.
Zober si nejake auto tvojho znameho, natankuj tam fullku, odrataj 10% hmotnosti PHM a porovnaj s tym, co ma to auto v papieroch - budes prekvapeny.
A vobec, kasli na to. Nechces rozumiet, nebudes rozumiet... :-!
Avatar - 3_diamanty
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 9. 3. 2016 20:26
uzitocne zatazenie tohto auta je 600kg ... to by malo na 4 osoby stacit... az az... bez ohladu na vybavu a jej vahu....

comu nechcem rozumiet? rad si to vypocujem .... aj to co este viem alebo neviem ( ty mi to iste povies ) ... skoda ze ja nemam takyto 6-ty zmysel ako ty...
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 09:29
Ok dajme tomu ze mas pravdu. Ty ked do tej starej herkle nalozis dalsich 3 kamaratov na chatu tak tomu stvrtemu pasazierovi vyhadzes batozinu, lebo si si odvazil kazdeho ruksak? Alebo vyhadzes 20 litrov piva lebo "kuaaudinajepretazena"?
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 11:19
O akej starej herke tocis ? Nebudem tu zakazdym kazdemu kto sa tu objavi raz za mesiac/rok len aby si prisiel popluvat, pisat, ze to co vidis na avatare uz nieje aktualne a aktualny voz ma aj vyssiu nosnost, a ze viem presne, kolko kg si mozem dovolit nalozit... :-!
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 12:59
tak mi teraz odpovedz, naozaj vazis batozinu a spolujazdcov aby si neprekrocil zataz?
Avatar - AUDIRS6
Takze pohot. hmotnost 1518 kg ?
| 10. 3. 2016 13:22
mam odvazene svoje auto...
viem citat, a vidim v TP ze kolko mozem mat celkovu hmotnost...
No a mam dobry odhad na to, kto kolko vazi a batozinu ukladam do auta ja, takze viem aj ju odhadnut. Pri tomto vsetkom sa mi ale este nestalo, ze by som sa svojimi odhadmi co i len priblizil limitom auta. Je sice 5 miestne, ale z ucty voci pasazierom sa snazim vzdy nejako obkecat stav, kedy by sme mali byt fakt piati v aute. - len ked sa fakt treba vytrepat hore na chatu - moja obludka toto zvlada vynikajuco, a vtedy na tych par km som ochotny ist do extremov. Ale na dlhsie presuny - nikdy som sa nedostal na 100kg pod limit. ;-)
Avatar - 125S
Dálky
| 9. 3. 2016 20:04
Jednou jsme jeli v BMW 530i do Tyrolska v Itálii, přes alpy. Ve čtyřech plně naložené auto. V Německu rychlost 160-180km/h, někdy i 200km/h. Výsledná spotřeba trasy dlouhé přibližně 1000km byla 7,1. A to člověk měl ještě výkonovou rezervu na předjíždění. Kolega v Passatu 1.8 T 132kw s polovičním obsazením stejnou trasu dal za 9,5.

Z toho vyplývá, že na dlouhé přesuny je výhodnější větší obsah, a to nemluvím o životnosti ;-) .
Dálky
| 9. 3. 2016 20:09
To jen souhlasim, downsizing je stupidni cesta do pekel.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:12
>:D >:D >:D >:D >:D

Takže plně naložený benzínový třílitr přes hory, po dálnici cca 170 kmh, a 7l/100.
Takže jen s řidičem, po dálnici do 130kmh jezdí za 5l?
Avatar - J@...
Dálky
| 9. 3. 2016 20:30
No Karle, já bych se tak nesmál, někdy se seznam s tím jak dovede kouzlit se spotřebou báwo 530d nebo 330d. Taky jsem nevěřil, dokud jsem neviděl.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:36
Ale no tak :-) :-)
Tohle auto má průměr kolem desíti. Sedm může být klidná okreska. Přes Alpy????
Po dálnici 160-200kmh???
Buď soudný.
Avatar - J@...
Dálky
| 9. 3. 2016 20:42
Tady máš data, abys měl z čeho vycházet. A schválně se podívej na sloupcový graf kolik lidí je schopno s tím jezdit pod 8.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:44
ÁÁÁÁha. A všiml sis, že psal o 530i? ;-)
Avatar - J@...
Dálky
| 9. 3. 2016 20:44
Sorry, už vidím v čem je problém, přehlédl jsem to, benzín je samo o dost výš.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:45
V pohodě.
V popisovaném režimu bych moc nevěřil 7l ani u 530D, ale to bych si zpochybnit nedovolil.
Dálky
| 10. 3. 2016 04:12
530d ano ;-)
Avatar - fostek
Dálky
| 9. 3. 2016 20:46
Nechce tomu věřit, nemá to cenu. >:D
Ne beze srandy, za 8 úplně v poho. 7 je dost málo. Ale lepší než sedm v uhnaným talismanu.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:47
Dvakrát čti, jednou piš.
Avatar - fostek
Dálky
| 9. 3. 2016 20:49
Já vím, že je to benzín. Omluva.
Nicméně to, že talisman 1.6 chlastá sedm je strašný. Viz můj příspěvek výše.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 20:52
Bez ohledu na přínos/nepřínos downsizingu - sedm s naloženým autem a cihlou na plynu je strašný? Kolik bys čekal? 5?
Avatar - fostek
Dálky
| 9. 3. 2016 21:12
Ne, ale za sedm můžeš jet s větším motorem - viz výše. A víš proč? Obejde se to bez tý cihly. btw A když jeli po Německu, měli skoro 8.
Avatar - _Karel_
Dálky
| 9. 3. 2016 21:28
Ale jo, třílitrová šestiválcová nafta je paráda. No a? To holt není auto za 3/4 míče.
Tohle je auto s motorem pro běžného řidiče, rozumná jízdy by si měla vzít míň než dvoulitr (i když asi rozdíl bude marginální), hlavní rozdíl asi bude v menší pokutě za emise protože menší spotřeba při NEDC.
Avatar - J@...
Dálky
| 9. 3. 2016 20:48
No 530i bude dost nad 8 s lehkou nohou, ale jinak s tvým příspěvkem č.1 souhlasím, většinou 1,6 tdi žere jako 2,0 tdi, víc rachotí, víc se trápí,o dost hůř jede - a to se vyplatí. ;-) >:D :yes:
Avatar - fostek
Dálky
| 9. 3. 2016 20:52
>:D :yes:
ale 1.6TDI je nejhorší motor své třídy. Přímé srovnání s 1.6CDTI v Astře třeba. Na vlastní kůži. Nic není strašnější, než na pětku (6ku nemá) vytočenej 1.6tydýt 105/110PS na dálničních 140ti třeba ve sportsvanu nebo v oct. Back to the 80s. Talisman bude jinde, to si přiznejme.
Avatar - J@...
Dálky
| 9. 3. 2016 20:59
Jako že talisman 1,6dci bude ešče horší? >:D
Dálky
| 10. 3. 2016 08:44
jo. Bude. >:D Je to Francouz a Renault k tomu. ;-)
Avatar - 125S
Dálky
| 9. 3. 2016 21:53
Prostě ta spotřeba tak vyšla, jestli tomu někdo nevěří tak nemusí. Nechci nikoho provokovat. Jen jsem tu dal svůj příspěvek. Těch 160-180 bylo jen přes německo, jinak jsem dodržoval max. povolený rychlosti (někde bylo i 110).
A Pokud jsem jel sám např. Plzeň - Praha(město)- Plzeň tak jsem měl průměr 8 - 8,5. Ale bylo to s těžkou nohou (pospíchal jsem)
Avatar - 125S
Dálky
| 9. 3. 2016 22:08
Prostě ta spotřeba tak vyšla, jestli tomu někdo nevěří tak nemusí. Nechci nikoho provokovat. Jen jsem tu dal svůj příspěvek. Těch 160-180 bylo jen přes německo, jinak jsem dodržoval max. povolený rychlosti (někde bylo i 110).
A Pokud jsem jel sám např. Plzeň - Praha(město)- Plzeň tak jsem měl průměr 8 - 8,5. Ale bylo to s těžkou nohou (pospíchal jsem)
Dálky
| 9. 3. 2016 21:54
Prosím Vás, jestli někdo máte odkaz na ten graf spotřeby 530d vs 530i z Autobildu? To by asi pánovi pomohlo lépe než studený hadr. Tam bylo krásně vidět, do jakých závratných výšek stoupá spotřeba třílitrového benzínu v rychlostech od 160 km nahoru oproti dieselu...
Dálky
| 10. 3. 2016 04:11
...s 530i? Kdyby jsi napsal +9 neřekl bych ani píp, kdyby jsi nepsal nesmysly o rychlosti tak taky. Achjo... ;-)
Avatar - Ham.
Dálky
| 10. 3. 2016 08:31
Když ubereš tu jedničku z té 180 a přiznáš se, že jsi jel celou cestu za kamiony tak by se ti dalo i věřit.
[odkaz]
Dálky
| 10. 3. 2016 09:25
do záložek. dík:)
Avatar - 125S
Dálky
| 10. 3. 2016 19:19
Těch 160-180 jsem jel jen přes německo. Ale opravdu ta spotřeba vyšla 7.1. Možná jsem měl zázračnej motor, nevím :-! . Jednalo se o 530i E39 manuál v sedanu. Možná je to i použitým olejem v motoru, který jsem měnil každých 5000 km (Mobil 1 5W30 ESP). Pneu 225/55 ZR16 Bridgestone Potenza ER300. Nový olej v převodovce i diferáku (rád se o auta starám :).

Jednou jsem jel okresku lehkou nohou a dosáhl jsem i 6,4 na 100km. Což mi nikdo také nechtěl věřit. Nechci si vymýšlet ani hádat, to nemám za potřebí.

Ten graf z odkazu znám a autům také rozumím. Ale jak píšu výše. Jednou jsem pospíchal Plzeň - Praha a zpátky (jel jsem kolem 170km/h) a spotřeba vyšla na 8,5.
Avatar - Ham.
Dálky
| 10. 3. 2016 20:36
No někdy lidé podléhají sebeklamu, z Brenneru to rozpálí na 180 a zbytek cesty se ***jí přesto mají pocit, že celou cestu valili 170. Při udržování trvalé rychlosti mezi 170-180 v Německu se žádný spalovací motor v osobním autě nemůže reálně dostat pod 14 litrů (vynechávám případy, kdy měřím spotřebu jenom na sjezdu z třeba z toho Brenneru nebo mi trvale fouká do zad orkán Kyrill). Kdysi dávno jsem vlastnil 4 roky e46 325i a najel na ni cca 150tkm, takže mám v oku co tyto benzínové šestiválce umí nebo ne, určitě na svou dobu a konkurenci byly velmi úsporné, v průměru za 9,5 - 10 při standardním mixu a dodržování rychlostních limitů. Ano při eko jízdě na okresce dokázala jet za 8, ale to už bylo sebemrskačství, dálnice s trvale poctivými 130 podle GPS už znamenala 11 a trvale valit 200 podle GPS znamenalo poctivou dvacítku. Takže hodnoty velmi blízké tomu grafu. Dnešní benzínová auta se sice trochu ve spotřebě posunula směrem dolů, ale při vyšších rychlostech tak maximálně o litr či dva, cokoliv navíc směrem dolů je popírání fyziky.

Ten sebeklam je vidět i v tomto článku, na videu redaktor jasně říká, že z Plzně na Švýcarské hranice ujeli 600 km a dosáhli průměru 112 km/h a mluví o rychlostech 160-170 km/h a průměrné spotřebě 7,8 litru. To je podle mě nesmysl. Jet přes Německo 160-170 a dosáhnout zoufalého průměru 112 km/h znamená, že těch 170 jel pan Mička jednou nebo dvakrát pár vteřin a pak se ***l 110 km/h nebo v některém z těch čísel prostě neuvádí pravdu. Nebo rychloměr o 60 km/h proměřuje, což je blbost.
Avatar - 125S
Dálky
| 10. 3. 2016 21:10
Tak samozřejmě to nebylo trvale 160-180. Ale k té rychlosti jsem se čas od času dostal. Většinou to bylo právě kolem 130. Například v alpách bylo omezení i 100 nebo 110.

Při konstantní rychlosti 130km/h jsem se v pohodě vešel do 8. Okresky bez snažení mezi 7-8. Při eko jízdě i pod 7. Ve městě se spotřeba pohybovala max. do 11. Dlouhodobý průměr ve městě byl kolem 10.

Nevím čím to bylo. Možná dobrým zpřevodováním. Ona M50B30 měla dobrý průběh toč. momentu. Vrchol 300 Nm byl právě kolem 130-140km/h, kdy se dala tato rychlost v pohodě udržovat jenom lechtáním plynu.
Paráda!
| 9. 3. 2016 20:52
Motor obstál.. ale páni.. keď stále vám nestačí ani stý dôkaz toho, že tento motor je ako dvojliter...a postačujúci, tak si počkajte ešte pár mesiacov.. nové 2,0 dCi sú tu čoskoro.. prvý bude ale použitý na X-traily.. tam kde staré 2,0 končili... nové budú začínať.. teda prvá verzia bude mať 180 koní! ;-)
Avatar - fostek
Paráda!
| 9. 3. 2016 20:59
Fajn, tos nám to teda nandal. Diesel 180koní! S vykřičníkem a mrkáčkem. To je petarda.

Ale zároveň teda uznáváš, že současný dvoulitr má o padesát koní víc než ta šestnáctka, bejby?

Jinak jsem s tímhle motorem jel, ale ve Grand Scenicu a souhlasím, že je naprosto dostačující a stejně silný jako dvoulitry před pár lety. Ale dvoulitry dneska jsou zase jinde, tak to myslím.
Paráda!
| 9. 3. 2016 21:05
Len prosím čítaj všetko čo píšem :-) napisal som že tam kde končia staré... začinajú nové.. 180 koní by mala byť najslabšia verzia! podľa informácii by vrcholová verzia mala byť 240 konová! neviem myslím že pre mainstreamovú značku je to postačujúci výkon alebo sa mýlim?? ked ide o dvojlitrový diesel... Samozrejme nemôžem dať ruku do ohňa že sa to aj splní.. ale opäť.. 180 koní je len začiatok...
Avatar - fostek
Paráda!
| 9. 3. 2016 21:15
Jo, je to naprosto OK. Stejně ale většina lidí koupí 1.6.
240 koní 2.0TDI v Passatu je petelice, počítám že stejný to bude i Rencku.
Avatar - Ozzman
Paráda!
| 10. 3. 2016 08:09
Jelo to dobře, ale spotřeba 10 litrů a žádné přehnané divadlo se nekonalo, respektive jsem čekal více. Uplně by mi stačila 140kw verze...
Avatar - speedfred
Paráda!
| 9. 3. 2016 22:46
V Grand Scenicu je jednoturbova 1.6 , tu mali asi biturbo +22kW
Paráda!
| 11. 3. 2016 06:43
hele, tenhle motor zere jako dvojlitr, jede jako dvojlitr, stoji jako dvojlitr a jeste zalezi na tom, jestli ma zivotnost jako dvojlitr ;-)
Avatar - cechblog
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 9. 3. 2016 21:10
tiché auto, jelo se nám dobře, spotřeba 7,5, bože, tak to jsem se mohl zeptat babičky, ta hodnotí auta stejně, smutný pohled na lidi, kteří dělají práci, kterou neumí ...
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 04:16
Kdyby jsi věnoval 2 minuty četbě, pak by jsi zjistil, že test teprve bude. Redaktoři pouze dali krátký echo jak vypadala cesta do Ženevy.
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 08:48
Co, kde a jak chces testovat? Neni auto k cestovani o kterem tady odbornik pise?
"... že kdybychom měli v záloze ještě jedno balení minerálek, už bychom museli přistupovat ke kompromisům." Jelo se nam dobre, rizky vydrzely az do Francie, Pepa blil v Alpach....atd... :-) >:D >:D >:D
Avatar - J@...
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 09:28
Nechci tu nějak hanět renault, ale ta spotřeba na videu je hrůzná. Je to dlouhá cesta, žádné pojížďky po městě. tohle má být moderní diesel? Za tolik snad jezdí dieselová suv.
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 10:03
Na tenhle druh cestování jsou úspornější šestiválce. Odzkoušeno...
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 11:54
Amen.
Avatar - cechblog
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 10. 3. 2016 17:33
každý má právo si myslet, že je normální, když profesionální novinář po cestě v autě, která je dlouhá stovky kliometrů, o autě řekne co řekli, tak jako má každý právo si myslete co chce, názor je jako díra v pr-deli a má ho každý, moje představa o kvalitní auto novinařině vypadá jinak, v tomto videu neřekli ani slovo a přitom jsem se dozvěděl víc: [odkaz]
STRAŠNÉ, CO NÁM VLASTNĚ V MINI TESTU ŘEKLI
| 11. 3. 2016 06:46
faktem zustava, ze zajimave by to kratke echo bylo tehdy, pokud by jim renault vysadil nebo je nekde z auta vysadili chlupati, apod. ;-)
Avatar - Googlit
Děkuji
| 9. 3. 2016 22:33
Díky za test. Já bych v rendlíku za hranice neměl odvahu vyjet.
Děkuji
| 10. 3. 2016 07:34
Tak jezdi autem, nebo vlakem.Cestování v rendlíku musí být fakt nepohohodlné. >:-[]
Video fajn.
neregistrovaný "SR20"
| 10. 3. 2016 08:59
A ta diskusia, hotovi majstri sveta. Dozvedeli sme sa, ze benzinovy trojliter na dialnici pri 180 km/h jazdi za malo a diesle naftu rovno vyrabaju. Hotove perpetuum mobile.
Avatar - maxi!
Video fajn.
| 10. 3. 2016 10:21
tiež sa citim ako uplný amatér - asi niečo nerobime dobre?! :-!
Spotřeba
| 10. 3. 2016 10:17
Mám clio 12 let staré, 1,25 16v., najeto 150 000 km a dlouhodobá spotřeba 5,1. Nemám problémy s ním jet na lyže do Rakouska. Golf variant 1,4 TSI vydržel až do rozsypání 80 000 km...nein Danke. :-)
Avatar - maxi!
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 10:19
mládež zlatá, ako to len dokážete také krásne malé spotreby?!
8-s
jazdim pomerne rychle, ale s 350 CLS ( 2013) mám dlhodobo okolo 9 a s 250 CDI cca 7.5
podla palubky - inak to velmi neriesim
v GLK 320 (2010) je problem sa dostat pod 10.5 a aj viac....
Avatar - 3_diamanty
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 10:31
k tomu GLK --- v motorovo podobnom pajere sa tiez pod 10 nedostanes .. len hladis pedal a mas 10 .. pritlacis mierne a jazdis za 13 .... takze asi tolko k tym superspotrebam na papieri... malicky litrovy ceed pojde bezne za 7 ( bezne atmo ale jazdia za menej .. aj za 6 ) ... aj mala f500ka s dvojvalcom tiez pod 6 nepojde ... pride mi ze spotrebou sme na tom na papieri krasne ale v reale mizerne.. akoby sme nespravili ziaden pokrok... jazdit dnes za 6-7 litrov v beznych mensich autach? ... ved to sme takto jazdili aj pred 15 rokmi ... polo 1,4ka zralo 5,5 litra uz pred 20 rokmi ( jazdil som s nim 2 roky ) ... a to dnesne s 55kw mpi zozerie presne rovnako ( a mozno aj viac) .. sranda ... alebo skor smutne zistenie
Avatar - speedfred
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 11:33
pochop konečne,že tie motory boli možno E2, teraz máš E6 + bezpečnosť a výbava. Ty si tu meleš ale stále to svoje
Avatar - 3_diamanty
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 11:38
bavim sa o realnej spotrebe... nie papierovej..... a ta realna je ta ista ako v minulosti.... ;-) ... tym padom aj emisie v reale su vieme ake... moc sme nepokrocili .. alebo ozaj veris ze zajazdis s litrovym turbom v ceede pod 5 litrov? no vidis...

ale nastastie uz zacina era elektromotor plus benzin.... tadial pojde cesta ;-)
Avatar - speedfred
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 11:48
emisie nemáš iba CO2 , a pre Busel sú doležité papiere nie realita.
Pred 20 rokmi boli obyč autá holé bosé,teraz máš výbavu parádnu.
Avatar - 3_diamanty
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 12:08
popravde zrovna k soferovaniu nepotrebujem mat v aute telku .. kupelnove studio ani masazne kreslo... ani fejsbuk... obcas sa to uz prehana... a zrovna niektore super vymozenosti uz mozu byt aj na skodu... ako napriklad to otvaranie auta mobilom ktore chysta volvo .. to len bude sranda... ludia na to casom pridu ze auto je len auto a sami upustia od megavybavy a vyrobcovia si to casom tiez uvedomia ze zasli uz pridaleko a auta su tazke nespolahlive poruchove a s kopou nezmyslov na palube ... ak chcem fotit tiez nevytiahnem mobil .. na to mam kvalitnu zrkadlovku... ak chcem masaz... pojdem na masaz a nie do auta... ak chcem pzoerat telku tak pozrem si ju doma na 102cm uhlopriecke a nie kdesi v aute... ak chcem kvalitne auto ... mam ho doma... netreba mi 13 pidi repracikov na 3m stvorcovych v aute... kde ten zvuk nikdy nebude dokonaly.... akurat je to potom vsetko drahe a platis aj za to co nepotrebujes... skoda ze auta uz prestavaju byt autami a ridicsky zaujimave ale stavaju sa z nich pojazdne krabice na vsetko.... docela ma mrzi kam to auta smeruju... netesi ma tento smer ak z auta uz robime vsetko mozne ale zabuda sa prave na tu jeho ridicsku a jednoduchu podstatu... skoda
Avatar - speedfred
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 12:31
Niekto je ale v aute hodne veľa casu a tie fičurinky chce. Asi si ešte nevyskúšal poriadne auto
Avatar - Blue Sun
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 12:47
Musím ti zopakovat to, co bylo včera v diskusi pod Méganem? Jsi fakt zabedněný hlupák a zjevně se ani neumíš poučit. Nebo spíš nemáš zájem se poučit, což je ještě mnohem horší varianta.
Je zkrátka fakt rozdíl, jestli s sebou taháš o čtvrt tuny více či méně. K tomu musíš živit nejen rádio, ale ještě navigaci, klimatizaci (nejlépe auto dvouzónu), snímače všeho možného, radar a tak dále...
Stále ti to nedochází? Pak jsi korunovaný blb.
Avatar - speedfred
debaty o spotrebe
| 10. 3. 2016 13:09
Načo sa rozčuľovať priateľu ,vysvetlit si to nedá. Niekomu staci asi drabiňák.
Avatar - maxi!
spotreba a objem
| 10. 3. 2016 10:32
podla mna tie male motory su usporné!
ale - iba ked jazdiš usporne!!!
dokážu ušetrit vela paliva, ale pri velkej záťaži ( váha, vysoka rychlost, náročná trať alebo športová jazda, etcccc...) je po výhode. A prave tam je výhodnejši silnejši motor. Preto by som to ani nezrovnaval. Každý vie, čo od auta a seba chce a podla toho si vyberie motor. :-!
Avatar - 3_diamanty
spotreba a objem
| 10. 3. 2016 10:51
otazne je k comu je nam usporny motor ktory je usporny len vtedy ked jazdis ako pokakany..... a ked jazdis normalne tak razom je to pazravec... take usporne motory ake dnes mame su nam na dve veci.... a akurat vhodne na usporu na paperi... skoda ze realita nam dnes unika a papier ma vacsiu vahu ako zdravy rozum.. lebo mohli sme byt v automobilovej sfere uz uplne na inej urovni .. miesto toho sme vdaka tymto kosackam stale kdesi na urovni rokov davno minulych...

k tomu aj dynamika a sprevodovanie tych kosaciek ... dalsi problem... mame vykonne motory a moderne turba ale dynamikou ziadna slava ... aby tce megane 97 kw zrychlovalo za 10,6s? soul s 97kw gdi to da za 11s a to ma celnu plochu kamionu a ziadne turbo .. vysoka hranata krabica na 235tkach 18tkach defakto s obstaroznym motorom ... nechapem ale nejdeme dobrym smerom... teda aspon s tymi malolitraznymi kosackami.. ani dynamikou ani spotrebou to nie je spravny smer podla mna... skoda ... ale casom sa atmo vratia... vyrobcovia uz budu na auta pozerat inak.. a uz sa bude pozerat viac na realitu .. je to len otazka casu... casom zacneme setrit surovinami a zacneme vyrabat kvalitnejsie a nie na kvantitu... ono sa to opat vrati...pripadne nastane spojenie elektromotor plus benzin ( hybridna era uz zacina ) lebo kosackove turba stavane na kvantitu bez kuska realneho setrenia nie su cesta k zachrane planety ani k uspornejsej, spolahlivejsej, dynamickejsej a ekonomickejsej prevadzke.... ja verim spojeniu elektromotor plus klasicky benzin a casom s tym pride kazdy a kosacky skoncia :yes:
Avatar - maxi!
spotreba a objem
| 10. 3. 2016 11:42
lenze vsetky usporne auta ta automaticky ucia na uspornost ( rozne programy a zelene vetvicky a kvetinky >:D ) A o tom pisem - take auto by mal kupovat clovek, co vie, ze preco to kupuje.
rozdiel v dynamike medzi CLS 250 a 350 pri obycko rozumnej jazde je len mierny, ale pri zabavnejsej jazde je to stale viac jasne, ze kde je tych 6 valcov a to iste plati potom aj na spotrebu!
Ked ides ECO, tak je tam v priemere cca 2 litre rozdiel ( teraz nehovorim o dlhodobej spotrebe, ale priklad ako oni testovali Talisman ). Ale pri rychlostiach uz nad 170 a viac sa maly motor zacina trapit a spotreba sa vyrovnava alebo sa moze stat, ze ten 6 valec bude uspornejsi.
Avatar - Blue Sun
spotreba a objem
| 10. 3. 2016 12:52
Prosím, popiš mi, co je pro tebe "normální" jízda? Ať vím, s čím mám vlastně při posuzování tvých blábolů čest.
Protože ve své realitě jezdím s o 200 kg těžším Cliem za stejnou spotřebu, co s lehoučkou dvěstěšestkou. Dodržuji rychlostní limity (já vím, tohle může připadat mnoha hlupákům jako brždění jejich uspěchaného provozu, ale to už mám na háku). Kdybych se začal opravdu snažit, dostanu se bez problémů ještě o třičtvrtě až litr níže, dle trasy.
Zbytek nestojí za komentář, pouze jsi dokázal, že řídíš fakt jen na papíře.
Ok
| 10. 3. 2016 11:11
Jako upoutavka na test je to video fajn. Jsem zvedav, jak se Talismam ukaze. Ta spotreba je naprosto ok na plne nalozene auto, dalnici, zminenou prum rychlost (za celou cestu) a zimni gumy.
Pekna je ta cast videa, kde se redaktor snazi nastavit klimu na dotykaci >:-[] Jednadvacet, dvaadvacet, triadvacet ... petatricet ... inu, pokrok nezastavis!
Avatar - 3_diamanty
Ok
| 10. 3. 2016 11:32
presne kvoli tomu dotykacu a ovladaniu a budikom je pre mna talisman ci megane interierovo neprekusnutelny ... za mna radsej insigniu passat superb.. optimu alebo mazdu 6 ... ale su zakaznici ktorym sa taketo zabavne riesenie tukanim na tablety paci... zrovna nejaki ti ajtaci ktori nemaju o autach ani paru ... ti to budu milovat.. tuk tuk .. blik blik.... takze talisman si iste svojich zakaznikov najde ...
Avatar - maxi!
Ok
| 10. 3. 2016 11:42
zvykaj si.... :-!
Avatar - 3_diamanty
Ok
| 10. 3. 2016 15:53
nemusim si zvykat... zatial este stale je z coho vyberat ;-)

stale mas vacsinu aut v strednej triede s klasickymi budikmi a bez tabletov nastastie... predsa len ista seriznost a konzervativnost tu tak skoro nevymizne :yes:
Ok
| 10. 3. 2016 11:49
Oni se z provozu vyradi sami, doufam jen, ze nebudou s sebou brat moc lidi, co radi sleduji provoz:-) Az budou seriove vyrabena auta autonomni, hned si takovy tabletoid na koleckach poridim!
Avatar - Blue Sun
Ok
| 10. 3. 2016 12:53
Ale blbost, kluci...
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 13:54
ve meste.
Ten hon na carodejnice tady je zabavny, vybere se dalnicni prelet jako jasny dukaz nefungovani downsizingu a cely downsizing jako koncept se odsoudi. Trosku bych brzdil. Asi tezko nekdo bude zacinat svou cestu na dalnicni benzince na D1 a koncit na dalnicni benzince nekde v Nemecku. Nakonec s tema V6/R6 clovek vjede i do mesta a vysledek?
Najednou ma na budikach v tom vicevalci 9L+. Ten talisman ve meste za tolik urcite jezdit nebude. To same jen v mensi mire bude okreska. Ano, V6/R6 vam umozni se povalovat kolem volnobehu ale furt budete palit naftu v sesti pul-litrovych valcich. Pri dnesnim vykonu malych dieslu se "u volnobehu" budete povalovat i s tim talismanem a ikdyz bude rozdil mensi nez ve meste i tu to bude v absolutnich cislech za min s downsizingovym motorem. Takze zalezi kde a jak clovek jezdi, nikdy myslim nezamyslel downsizing jako vseholek na kazdy jizdni rezim.

Tady konkretne je problem ten, ze talisman je uz spis autem na ty dalnicni prelety a tam bych taky cekal 2L naftu spis nez 2 turby honenou jednasestku. Dalsi podobny pruser je dnesni baworacky 25d, kde budu hlasovat za V6 audi vzdy a vsude. V mensim aute ale (nizsi stredni) proc ne. ;-)
Avatar - AUDIRS6
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 14:08
Vcelku pekna zhrnovacka ;-) :yes:
K tomu Talismanu este - vo videu som si vsimol pohlad na otackomer s digitalnym udajom rychlosti - otacky boli cca 2400 rpm a rychlost 127 km.h-1 ... Nech ma niekto opravi, vzhaldom na to, ze uz som dlho necestoval v nejakej 2-litrovej nafte, ale s vykonom 160 PS a 350 Nm(?) by taky 2-liter mal otacky nizsie...
Zeby si Renault nejako uvedomoval, ze ak chce urobit ten motor aj pocitovo silnejsi, tak musi ist otackami predsalen vyssie, nez by bolo potrebne ?
S takymito parametrami v tak aerodynamicky dobre zvladnutom aute ako je "velky sedan" by som tipoval otacky pod nejakych 2200 rpm.
No nic, uvidime ( vraj ) co a ako s 2-litrami, ked prijdu... ;-)
Avatar - 3_diamanty
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 15:21
ono niekde je to zvlastne ... mas objem a stejne motor toci otacky... napriklad teraz som si pozrel a mazda 6 2,2 skyactive D 129kw v automate toci pri 130tke 2500ot co je vcelku dost.. len pre porovnanie 121kw 2.0 skyactive benzin toci pri 130tke 3100ot.... co defakto nie je ani nejaky extra rozdiel vzhladom na rozne typy motorov ... napriklad 2.0 tdi passaty este tie so 103kw tocia pri 130tke 2200 ot co je tak ako spominas asi taky ideal alebo nazvime to klasicky ocakavany standard na dizel nejakeho takehoto objemu a vykonu... ale je pravda ze dizlova mazda je trosku netypicky priklad ... ale aj na nom sa da ukazat ze nie je dizel ako dizel... a niektore tocia ozaj dost....

v talismane to zvladli so ctou 2400ot je vcelku akcepotovatelnych vzhladom na objem motora ... este neviem ako nova ale stara optima 1,7crdi tocila pri 130tke 2300ot cize je niekde zhruba medzi passatom a talismanom.... a predpokladam ze nova na tom nebude inak... co velke dizlove auto to ine otacky ale viacmenej len ta mazda je trosku podivna vzhladom na svoj objem toci ozaj hodne... pritom jej benzin naopak toci vcelku prijemne otacky ... ale je fakt ze kto si kupi mazdu v dizli... ze jo
Avatar - speedfred
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 15:37
2,2HDI 150kW R4 ,130km/2200 ot , BMW 525d 130kW R6, 130km/2000 ot
Avatar - 3_diamanty
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 15:42
v tychto motoroch ( na rozdiel od mazdy ) sa uz ukazuje vyhoda vacsich objemov pri dizli ... bmw si plachti na 2000 ... to uz musi byt iny luxus.. ktory rozhodne pomoze aj spotrebe :yes:
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 14:23
Ano i ne...Talisman je jednoduše manažerský auto, kráječ dálničních kilometrů. Proto si myslím, že tato debata má smysl ;-)
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 14:42
Ano i ne... >:D Ma smysl se bavit o tom zda by 2L nezastal stejny ukol v talismanu lepe, ale V6/R6? Kam jej v dnesni mainstreamove stredni nacpat? :-)
Avatar - 3_diamanty
Downsizing funguje
| 10. 3. 2016 16:04
suhlas :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku