Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo: První jízdní dojmy z Česka

Jednou z hlavních priorit nového italského kompaktu je příznivý poměr ceny a hodnoty. Co to v praxi znamená?
Zpět na článek
11. 3. 2016 16:06
11. 3. 2016 16:20
14. 3. 2016 22:49
11. 3. 2016 16:37
11. 3. 2016 21:52
13. 3. 2016 14:26
14. 3. 2016 22:50
13. 3. 2016 20:46
15. 3. 2016 08:53
15. 3. 2016 09:34
15. 3. 2016 09:55
16. 3. 2016 17:24
11. 3. 2016 16:41
11. 3. 2016 17:01
11. 3. 2016 17:18
11. 3. 2016 17:41
11. 3. 2016 17:50
11. 3. 2016 18:13
11. 3. 2016 18:20
11. 3. 2016 18:48
11. 3. 2016 17:32
11. 3. 2016 18:44
11. 3. 2016 18:58
16. 3. 2016 17:26
11. 3. 2016 18:58
14. 3. 2016 10:39
11. 3. 2016 19:11
11. 3. 2016 20:08
11. 3. 2016 20:42
12. 3. 2016 04:47
12. 3. 2016 10:28
13. 3. 2016 01:01
14. 3. 2016 22:52
13. 3. 2016 08:30
12. 3. 2016 13:35
11. 3. 2016 19:48
11. 3. 2016 19:56
11. 3. 2016 20:13
11. 3. 2016 20:16
12. 3. 2016 16:21
12. 3. 2016 16:25
16. 3. 2016 17:28
11. 3. 2016 16:48
11. 3. 2016 17:09
11. 3. 2016 17:18
11. 3. 2016 20:14
12. 3. 2016 15:55
14. 3. 2016 10:42
14. 3. 2016 22:53
11. 3. 2016 17:27
11. 3. 2016 18:17
11. 3. 2016 18:18
11. 3. 2016 18:49
11. 3. 2016 18:22
11. 3. 2016 18:46
12. 3. 2016 14:10
12. 3. 2016 14:17
11. 3. 2016 22:18
12. 3. 2016 14:11
12. 3. 2016 19:26
12. 3. 2016 20:52
12. 3. 2016 09:21
12. 3. 2016 09:27
12. 3. 2016 09:39
12. 3. 2016 10:06
12. 3. 2016 14:27
13. 3. 2016 08:59
14. 3. 2016 10:44
14. 3. 2016 23:06
12. 3. 2016 14:14
13. 3. 2016 09:07
13. 3. 2016 10:07
13. 3. 2016 10:25
13. 3. 2016 11:50
13. 3. 2016 11:40
14. 3. 2016 10:46
15. 3. 2016 15:40
16. 3. 2016 17:31
13. 3. 2016 07:58
14. 3. 2016 22:56
11. 3. 2016 16:12
11. 3. 2016 17:54
11. 3. 2016 18:16
11. 3. 2016 18:23
11. 3. 2016 18:19
11. 3. 2016 19:58
12. 3. 2016 10:30
12. 3. 2016 15:58
11. 3. 2016 16:17
12. 3. 2016 22:59
14. 3. 2016 22:57
11. 3. 2016 16:17
11. 3. 2016 16:23
11. 3. 2016 16:43
11. 3. 2016 16:53
11. 3. 2016 16:56
11. 3. 2016 17:11
11. 3. 2016 17:12
11. 3. 2016 17:18
11. 3. 2016 17:21
11. 3. 2016 17:24
11. 3. 2016 17:25
11. 3. 2016 17:30
11. 3. 2016 17:33
11. 3. 2016 17:43
11. 3. 2016 17:54
11. 3. 2016 18:26
11. 3. 2016 21:03
11. 3. 2016 22:05
13. 3. 2016 00:41
11. 3. 2016 18:35
11. 3. 2016 20:20
16. 3. 2016 17:33
12. 3. 2016 14:48
12. 3. 2016 19:17
11. 3. 2016 18:44
11. 3. 2016 19:17
11. 3. 2016 19:47
11. 3. 2016 20:04
11. 3. 2016 20:05
14. 3. 2016 10:47
11. 3. 2016 16:36
14. 3. 2016 23:05
11. 3. 2016 16:19
11. 3. 2016 20:04
12. 3. 2016 16:00
11. 3. 2016 17:09
11. 3. 2016 18:36
16. 3. 2016 17:34
14. 3. 2016 23:08
11. 3. 2016 17:13
14. 3. 2016 23:09
14. 3. 2016 09:59
14. 3. 2016 23:10
12. 3. 2016 15:10
16. 3. 2016 17:35
11. 3. 2016 18:28
11. 3. 2016 18:30
11. 3. 2016 18:44
11. 3. 2016 18:45
11. 3. 2016 20:13
12. 3. 2016 21:49
12. 3. 2016 22:25
13. 3. 2016 06:08
13. 3. 2016 10:54
13. 3. 2016 06:00
13. 3. 2016 10:43
13. 3. 2016 10:51
13. 3. 2016 11:03
14. 3. 2016 23:14
16. 3. 2016 17:38
12. 3. 2016 08:24
12. 3. 2016 08:39
16. 3. 2016 17:39
17. 3. 2016 11:44
11. 3. 2016 18:57
11. 3. 2016 20:07
11. 3. 2016 20:32
11. 3. 2016 21:36
11. 3. 2016 21:47
12. 3. 2016 08:19
11. 3. 2016 19:33
14. 3. 2016 23:15
15. 3. 2016 08:32
11. 3. 2016 19:36
11. 3. 2016 19:52
12. 3. 2016 15:52
12. 3. 2016 17:06
13. 3. 2016 09:26
11. 3. 2016 22:23
16. 3. 2016 17:40
11. 3. 2016 19:59
11. 3. 2016 20:10
11. 3. 2016 20:16
11. 3. 2016 20:20
12. 3. 2016 07:09
12. 3. 2016 10:46
12. 3. 2016 07:09
13. 3. 2016 00:22
12. 3. 2016 09:32
12. 3. 2016 10:04
12. 3. 2016 11:33
12. 3. 2016 11:49
14. 3. 2016 10:37
12. 3. 2016 15:30
12. 3. 2016 19:43
13. 3. 2016 09:16
13. 3. 2016 11:28
13. 3. 2016 11:40
13. 3. 2016 12:11
13. 3. 2016 12:16
13. 3. 2016 14:55
13. 3. 2016 15:29
13. 3. 2016 17:01
12. 3. 2016 16:11
12. 3. 2016 21:38
13. 3. 2016 13:46
14. 3. 2016 08:46
14. 3. 2016 14:53
15. 3. 2016 15:45
12. 3. 2016 21:43
12. 3. 2016 22:25
13. 3. 2016 07:51
13. 3. 2016 19:15
13. 3. 2016 19:13
13. 3. 2016 19:44
13. 3. 2016 20:27
14. 3. 2016 10:34
13. 3. 2016 19:34
13. 3. 2016 20:44
13. 3. 2016 21:15
13. 3. 2016 21:31
16. 3. 2016 17:52
14. 3. 2016 16:05
14. 3. 2016 18:10
14. 3. 2016 18:29
14. 3. 2016 19:15
15. 3. 2016 09:09
15. 3. 2016 14:23
15. 3. 2016 14:52
15. 3. 2016 17:22
14. 3. 2016 19:20
14. 3. 2016 20:01
16. 3. 2016 14:44
14. 3. 2016 21:11
14. 3. 2016 22:14
14. 3. 2016 22:50
16. 3. 2016 11:31
16. 3. 2016 12:22
16. 3. 2016 14:39
16. 3. 2016 14:59
16. 3. 2016 17:53
16. 3. 2016 12:51
16. 3. 2016 14:40
16. 3. 2016 16:30
18. 3. 2016 10:46
11. 3. 2016 16:06
Tipo
V Ženevě se redakce neobtěžovala obrazem ani slovem upozornit na to, že hatchback a kombi se od sedanu liší, a to mimo jiné lepší palubkou včetně většího a propracovanějšího multimediálního systému v základní výbavě. Sedan je prostě stavěný pro rozvojové trhy a s důrazem na nízkou cenu (ženevský hatchback i kombi měly například LED denní svícení integrované ve světlometech, zatímco i výstavní sedany nikoliv).

Z článku cítím úpornou snahu auto zašlapat do prachu, ale ono to tak zlé rozhodně nebude. Chyba Fiatu byla, že budgetový sedan představil jako první, odděleně a právě ten začal i první prodávat. Hůř se mu pak bude vysvětlovat, že "evropské" karosářské varianty mají schopnost lépe naplnit očekávání zákazníků než turecký sedan. A protože to redakce bezpochyby ví, tak to mohla i zmínit. Protože už ta fotka ze Ženevy z u kombíku a hatchbacku s interiérem sedanu byla dosti zavádějící.
Rozbalit vlákno
80
11. 3. 2016 16:20
Re: Tipo
Napsals to všechno přesně. :yes :yes: :yes:
11. 3. 2016 16:37
Re: Tipo
Prvni odstavec je presny. I diskuse pod novinkou ze Zenevy na auto.cz (kde opravdu defacto vsechny dulezite zmeny NEzaznely) byla pomerne rozsahla, coz jen dokazuje - k memu prekvapeni - zajem o Tipo.
Na druhou stranu... nutna snaha poslapat Fiat? Zkuste mokry rucnik pres hlavu, to pomuze.
Souhlasim s tim, ze betatest ve forme sedanu mel prijit jen pro vychodni evropu. Takhle se fakt bude spatne vysvetlovat, ze hatch a hlavne kombi (ktere za 300 tisic muze byt v CR HODNE zajimavy artikl) jsou hezci/lepsi nez sedan.
Za me je nejpodstatnejsi potvrzeni 1.4 Tjetu, bohuzel pomerne nepochopitelne pouze v te slabsi verzi (ktera temer papirove koliduje s 1.6 atmo). Kombi si vylozene rika o to silnejsi naladeni (motor je hardwarove identicky pro 88 i 103 kW, jestli se nepletu).
Nikdy bych si nemyslel, ze bych mohl pokukovat po Fiatu, a hle....
Avatar - lettro
11. 3. 2016 21:52
Re: Tipo
Dovoluji si připomenout, že ani v článku ani v přehledu technických dat se nemluví o motoru 1,4 T-Jet, ale pouze o 1,4 16V 70kW.
Avatar - Plautus
13. 3. 2016 14:26
Re: Tipo
Ovšem, keďže bola testovaná verzia 1.4 16V 70kW.
Pod kapotou sa však objaví i 1.4 T-Jet 88kW viď. [odkaz]
Osobne by som tiež uvítal 1.4 Multiair 103kW
14. 3. 2016 22:50
Re: Tipo
No hlavně, že tam dají alespoň tu 120koňovou verzi! :-) MultiAir by asi byl do tak cenově orientovaného modelu příliš drahý...
13. 3. 2016 20:46
Re: Tipo
Ano, to je zde mnohokrat vzpominany slendrian zdejsi redakce, ktera na to do dnesniho dne nebyla sto nikde zminit.
Pokud do toho daji multiair, stava se to pro me razem alternativou.
Avatar - Anonym
15. 3. 2016 08:53
Re: Tipo
Já osobně tedy beru spíš jako rozumnou volbu ten T-Jet (osvědčený nepřímovstřikový FIRE motor), než Multiair (přímovstřik se zatím neodzkoušeným a na závady z principu náchylným hydroovládáním ventilů).
15. 3. 2016 09:34
Re: Tipo
Multiair se pouziva od roku (zhruba) 2011, jste si vedom nejakych problemu? Pokud ano, sem s nimi.
T-jet je fajn, ale parametrove je dost blizko te klasicke 1.6. Pokud na nej daji dobrou cenu (parametrove i technicky neni nic moc, konkurent pro 1.0T a 1.2T konkurence), pak to pochopim. Na to jsem asi nejvic zvedav. Vlastne vsechny motorizace, krome te zakladni mi moc levne neprijdou vzhledem k jejich "vykonum".
Mimochodem pokud srovname ceny s regulerni nizsi stredni (coz neni uplne koser, protoze uz z fotek minimalne ten interier je dost lowcost), vypadaji slusne. Pokud je ale porovname napriklad s fluencem, ktery clovek dostane s 1.6 114 koni v "plne" vybave za 320 tisic, tak to je razem docela slabota.
Avatar - Anonym
15. 3. 2016 09:55
Re: Tipo
Co se týče závad Multiairů stačí vygooglovat "multiair problem" a vyskočí ti spousta diskuzí na toto téma.

Ten T-jet je zkrátka letitej a vyladěnej motor FIRE (vyvinutej v základu víc jak před 20 lety) doplněnej turbem. Takže jednoduchej a jedinej problém může nastat s tím turbem. A co se týče papírových parametrů oproti 1.6 je sice pravda, ale porovnávat turbomotor s atmosférou v reálném provozu (akcelerace, kroutící moment atd.) nemá cenu řešit.
S tou fiatí 1.6 E-Torq vyvinutou pro Brazílii nemám zatím zkušenost, takže ji zas nechci úplně zavrhovat, ale věřím vzhledem k trhu, pro který byl vyvinut, včetně rozvodu s řetězem, že půjde taky o držák.

U toho Multiairu je zkrátka moc "serepetiček" elektronika, hydro ovládání ventilů atd., který se můžou pokazit.
16. 3. 2016 17:24
Re: Tipo
Multi-Air Tipo asi nedostane (a když, tak verze Abarth), ale i běžný 1.4 T-Jet je moc fajn motor! ;-)
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 16:41
Re: Tipo
Asi vám nerozumím. Na jednu stranu píšete něco o zašlapávání do prachu a o tom, že to tak zlé nebude, na druhou se zmiňujete o budgetovém sedanu a dalších karosářských verzích se schopností "lépe naplnit očekávání zákazníků než turecký sedan". Pokud je auto v pořádku, co byste chtěl lépe naplňovat?

Slyšel jsem, že Tipa už jsou u dealerů. Není nic snazšího, než se přesvědčit o všem výše napsaném na vlastní kůži. Pokud bych auto chtěl zašlapat do prachu, udělal bych to, šlo by to totiž velice snadno. Nebo snad očekáváte, že auto za tuhle cenu bude technicky a materiálově na výši? Myslím, že jste se v článku mohl dočíst v řadě ohledů i chválu. Na to, kolik stojí, je to ještě vcelku solidní a velice pohledná záležitost.
11. 3. 2016 17:01
Re: Tipo
Problém je v tom, že ten článek není vůbec věrohodný. Pro mě ze dvou důvodů:

1) článek vychází tak negativně až se mi tomu nechce věřit, obzvlášť když je trochu v rozporu s tím co jsem viděl / četl jinde. Srovnání s 15 let starými korejskými vozy by mě docela zajímalo, chcete mi říct že to je na úrovni Hyundai Accent z roku 2001? To asi těžko. Co třeba porovnání s Dacií, Peugeotem/Citroenem, Renaultem nebo Škodou za podobné peníze?

2) V článku jsou vyloženě nepravdy viz zmínka, že to není tak hrozné a vysvětlení: "Za necelých 282 tisíc korun, přičemž ve výbavě nechybí mimo jiné šest airbagů, zadní parkovací senzory, mlhovky, rádio se vstupy USB a AUX-in, Bluetooth, kožený volant a hlavici řadicí páky a elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. " Ani jeden tento prvek neni v základní výbavě! viz [odkaz]

Při vší úctě, tohle bych čekal jako první dojmy na nějakém blogu fanouška jiné automobilky, resp. někoho kdo Fiat nemá rád. Nějaké objektivní posouzení mi v tom úplně chybí. Jen nepřesné "mávnutí rukou" nad tím, že je to levné.

Vaše reakce o tom, že si auta máme jít vyzkoušet k dealerům je dobrá. Vaše články tedy nemáme brát vůbec vážně? :-)
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 17:18
Re: Tipo
Ad 1/ Jak už jsem psal, běžte se k dealerovi přesvědčit sám. Třeba ten článek pak vážně brát budete. Ano, Accent 2001, to by zhruba odpovídalo. Opravdu chcete Fiat porovnávat s lowendovou Dacií? A pak že já píši o Tipu negativně :-O Škoda, kupříkladu, má u těch zvonivých plastů alespoň zvládnutou texturu a povrch méně odráží světlo...

Ad 2/ Ano, z textu vypadl v závěru blok, zřejmě jsem jej zachytil myší. Obávám se ale, že to nemá na to, jaké auto je, žádný vliv.
11. 3. 2016 17:41
Re: Tipo
1) No to by mě právě zajímalo s čím to auto snese srovnání. Papírově se to auto blíží Rapidu nebo Fluencu, ale jediné co víme, že to má tragický interiér jako 15 let staré korejské auto (zmínil jsem třeba ten Accent), ale na druhou stranu to nelze srovnávat s lowendovou Dacií? Takže já fakt nevím a to je odpověď na to co se nám na tom článku nelíbí.

2) ok

Nezlobte se na mě, ale poskytnout objektivní informace o tom autě je Vaše práce. Pokud chcete docílit toho, že Vaše články přestanu číst, tak se Vám to daří. Pokud nerozumíte tomu co se Vašim čtenářům na tom článku nelíbí, tak mně je to jedno, to Váš příjem je tady závislý na počtu čtenářů ;-)

Až budu mít o auto zájem, samozřejmě si ho půjdu vyzkoušet a sám se pak rozhodnu, to je jasné.
Avatar - Jaros71
11. 3. 2016 17:50
Re: Tipo
Ten článek je velmi špatně a tendenčně napsaný!
Pochybuji , že by si redakce dovolila něco podobného vůči jakémukoliv vozu z koncernu.
FIAT vypadá dobře, a cena je skvělá.
Rád se přesvědším naživo , ale před 15 lety jsem jezdil Fiatem Tipo Grandtourismo a bylo to skvělé auto.
Pochybuji , že interier tohoto modelu bude na úrovni roku 2001.
11. 3. 2016 18:13
Re: Tipo
Přesně tak, pokud by se jednalo o jakokoliv Hondu (i třeba z thajské produkce), autor by se zde rozplýval nadšením ;-\
Avatar - Sumi2000
11. 3. 2016 18:20
Re: Tipo
Souhlas...autor by zřejmě poplival i nové Ferrari.. :-!
Prémiové je pak asi jen Audi a spol.. ;-)

Tipo za ty peníze vypadá skvěle..a v kombíku to bude bomba.
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 18:48
Re: Tipo
Ano, jsou to velmi zajímavé paradoxy. Místní fanklub německých aut mě má na zdi místo terče na šipky, jsem tedy dozajista koncernista a škodovkář. :-)
11. 3. 2016 17:32
Re: Tipo
Vy nám například tvrdíte, že v autě není místo a že si drtíte čéšku, ale zároveň uvádíte, že je to první auto, kde nemáte sedadlo až vzadu. Kolik měříte? Průměrný Evropan do 180 cm. Chcete tvrdit, že se každý normální Evropan v tom autě bude tísnit? To z vašeho textu vyplývá, mimo jiné.

Pak si třeba stěžujete na plasty - jaké má rapid v základu, na to máte odkaz níže. Je o 30 tisíc dražší a rozhodně nevypadá lépe. Ovladače základního topení jsou retro - však si taky můžete připlatit za automatickou klimatizaci (která má ovladače z modelů 500L/X). A jsme opět u toho, že jste měl v článku dát 2 věci nahoru: 1) sedan se liší od budoucího kombi a hatchbacku s tím, že je dělán jako rozpočtový a pro jiné trhy a 2) právě cena (a určení), navíc s 5letou zárukou, ospravedlňuje téměř vše, co vám vadí. Jenže vy jste to dal skoro jako poznámku pod čarou (budu naivně doufat, že v rámci výstavby textu ctíte pravidlo o tom, že réma patří na konec).

Tipo je u dealerů už 3 týdny, proto je vaše message "tipo je děs, běs a hrůza (a naštěstí docela levná)" pro mě zavádějící kompilát "všech možných plivanců". O tom, jestli je fotka interiéru u druhého článku omylem (který nikdo po týdnu neopravil a shodou okolností fotka kufru má zvednutou zadní středovou opěrku) ze spěchu, vyprávějte jako pohádku svým dětem před spaním.

(Polo)pochvaly jsem ve vašem textu našel všeho všudy 3 - sedadla jsou dobrá (bohužel se v autě jako takovém nedá sedět), volant se dobře drží (ale je hnusný, i když je i v 500X, co stojí taky pakatel) a odhlučnění od kol je dobré (všecko přetluče aerodynamický hluk). Když dáte kamarádovi pěstí do břicha, asi to má taky brát jako pochvalu.

Já chápu, že rubrika "dojmy" je do určité míry subjektivní, ale ten váš text je zavádějící a od počátku je jasné, že cílem je vyvolat ve čtenáři negativní dojem.
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 18:44
Re: Tipo
Nečetl jste pozorně, nepsal jsem o sedadle, ale o sloupku volantu. Jinými slovy - pedály jsou hodně vpředu. Měřím 182, jsem tedy velmi typický Evropan, navíc sedící spíše nakrátko, co nejblíže volantu. Za většinou stejně velkých řidičů tedy bude vzadu místa ještě o něco méně.

Nečetl jste pozorně ani co se týče prostornosti. Nenapsal jsem, že je Tipo stísněné. Fiat se chlubí prostorností u auta, které je prostorností někde kolem průměru segmentu C, což trošku nedává smysl.

V diskuzi je to samý Rapid. Opakuji znova - Rapid je malé auto, segment B. Pokud to chcete srovnávat, působí také velmi lacině, i když o něco lépe.

Mýlíte se. V článku Jízdní dojmy mám zprostředkovat dojmy z auta, nikoli analyzovat, kdy co přišlo, přijde a jaké to bude. Přišel "rozpočtový" sedan, prohlédl jsem jej a projel a napsal článek.

Že cena ospravedlňuje mnohé, jsem v závěru článku napsal, nebo ne?

Chápu, že pro někoho s nickem Giorgio, vyskytujícího je téměř výhradně v diskuzích o italských autech, je to zavádějící kompilát všech možných plivanců. To ale na zjištěných závěrech nic nemění.

Opět musím konstatovat, že jste nečetl pozorně. Co si vzpomínám, pochválil jsem jízdní vlastnosti, řazení u dieselu i naladění podvozku u dieselu a to jsou věci, na které jsem u aut přísný.

Pochválil jsem i dieselový motor, sedadla, odhlučnění podvozku a v neposlední řadě design. Dále je tam řada věcí, které jsem sice nechválil, ale ani nekritizoval s tím, že v daných ohledech jde o slušný standard.

Text není zavádějící ani není jeho cílem vyvolat negativní dojmy, je posouzením kvalit auta očima člověka, který není zaníceným příznivcem značky.
Avatar - Sumi2000
11. 3. 2016 18:58
Re: Tipo
Tedy přirovnat toto auto k 15 let starému korejci je velký faul... 8-s
Ti slavní korejci sice udělali krok vpřed ,ale když měl Fiat auta roku v EU , tak jezdili na japonských koloběžkách..!
16. 3. 2016 17:26
Re: Tipo
A když Fiat v roce 1899 vznikal, tak v Koreji znali jen buvolí povozy... :-)
Avatar - grifith
11. 3. 2016 18:58
Re: Tipo
Vy zde, jako "odborník", chcete tvrdit, že konkurentem Rapidu jsou vozy typu Clia, P208 nebo Polo? Tak to se pak nelze divit nad tím, co si zde člověk může přečíst....
14. 3. 2016 10:39
Re: Tipo
No zajímavé na tom je, že jsme se dosud žádného srovnávacího testu Rapidu s vozy segmentu B nedočkali... >:D
11. 3. 2016 19:11
Re: Tipo
Věnoval jsem více energie četbě vašeho textu než vy jeho přípravě, natož čtení mého příspěvku.

Výška 182 cm vás řadí někam do Nizozemska, kde jsou muži nejvyšší v Evropě.

"Fiat se velmi chlubí prostorností svého nového kompaktu. To by bylo super, kdyby ji v Burse do aut nezapomněli namontovat." To je váš text (spolu s těmi plačky nad opíráním hlavy o strop a drcením si čéšky). A já jsem napsal, že "tvrdíte, že v autě není místo a že si drtíte čéšku ... Chcete tvrdit, že se každý normální Evropan v tom autě bude tísnit?". To není o stísněnosti, to je o nedostatku místa. A toho jste přece dost neměl.

Rapid je malé auto ze segmentu B? No to jsme rádi, že to tu od někoho z redakce čteme. Snad vás za to nevyhodí, až si to u hlavního inzerenta přečtou. Rapid je přece podle vašeho serveru kovaná nižší střední, segment C.

"Že cena ospravedlňuje mnohé, jsem v závěru článku napsal, nebo ne?" Měl jste s tím začít, to hlavně. Po editaci článku u té ceny/výbavy máte faktickou chybu, Opening Edition má 5palcový Uconnect, nejen obyčejné rádio.

To, co zde komentuji, odráží to, kde vy a vaši kolegové odvádíte ty nejhorší výsledky.

Hodnocení jízdních vlastností prokládáte negativy tak, aby to právě pozitivně vyjít nemohlo, aby tam vždy bylo něco, co možný klad překlopí do celkového záporu (čitelnost, bouchání, vyrovnávání se zadní nápravy s rázy, podivný hluk a zápach od brzd). Možná začněte tím, že si po sobě zkuste to své dílo přečíst sám - s odstupem (i časovým).

Text zavádějící je, a pokud to sám odmítáte uznat, je to o to horší vizitka vaší práce. Tím spíše, jestliže negativní naladění článku nebylo záměrem.
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 20:08
Re: Tipo
Nejsem si jistý, že tato diskuze někam povede. Psal jsem o kontaktu s palubkou pouze při zvýšení posazu, při snížení, cituji "dopřejete pasažérovi před koleny tak centimetr-dva, popřípadě lehký kontakt, pokud sedíváte více vzadu." V nižší střední nic neobvyklé. Plačky kvůli místu pro hlavu vzadu? Chcete mi tvrdit, že jsem si hlavu o strop neopíral a že tapec dveřního otvoru není těsně vedle? Civic kupříkladu je na tom s místem pro hlavu stejně, pouze rám je o kus dál. Tipo asi nebude vozit denně vzadu 182cm osoby, nicméně zaznít to muselo, jak asi uznáte. Co si namlouvám - neuznáte...

Jestli jste si někde přečetl, že je Rapid nižší střední, za to já opravdu nemohu. Jestli je to tak médii vnímáno, buďte rád, je to pro Tipo skvělá zpráva. určitě bude lepší srovnávák s Rapidem, než s Jettou...

Ale vždyť jsem tím začal, je to hned v perexu.

Jízdní vlastnosti popisuji tak, jak se auto chová a zrovna ty pro mě byly příjemným překvapením, jako celkový setup šasi u dieselu. S odstupem času se ale auto jinak chovat nebude.

Vše, co jsem napsal, mohu dokázat, ukázat, předvést a za zjištěnými skutečnostmi si stojím. Nemám problémy zanalyzovat chování auta za krátkou dobu, uvidíme, jak si povede auto v týdenním testu. Že se negativa nelíbí příznivci značky, je pochopitelné, cena je do značné míry vyvažuje. Víc z toho asi diskuzně nedostaneme.
11. 3. 2016 20:42
Re: Tipo
no teda dneska je to jedna perla za druhou. Rapid se hází kam je třeba, jeden den je segmet B, druhý den zase C. Ale teda proč by se mělo Tipo srovnávat zrovna s Jettou opravdu nechápu, když se u nás už nenabízí... :no:
12. 3. 2016 04:47
Re: Tipo
Vy si namlouváte, že jste napsal dobrý článek. Diskuze pod ním ukazuje, že tomu tak nebylo. Pokud nehodláte takovou reakci akceptovat a budete svůj paskvil "obhajovat" způsobem jako dosud, tak diskuze s vámi opravdu nemá smysl.
Avatar - Jaros71
12. 3. 2016 10:28
Re: Tipo
Nejsem primárně fanda Fiatu , jen jsem pár Fiatů jezdil a byla to výborná auta.
Za dobrou cenu.
Tendenční až výsměšný článek se mi nelíbí z principu. :no:
Mám dojem , že by jste si toto nedovolil např. v případě Hyundai , o německých a francouzských vozech nemluvě.
A kolikrát by si to i jejich výrobky třeba zasloužily.
Novinářská slušnost a objektivnost by měla být zřetelná.
13. 3. 2016 01:01
Re: Tipo
Ked chcete tvrdit, ze Rapid je trieda B, bolo by dobre pouvazovat o zmene zamestnania, napr. pomocny kuchar, smetiar naskakovac a podobne, lebo automobilizmus je prilis tazky orech.
14. 3. 2016 22:52
Re: Tipo
Výstižně napsáno! :yes:
13. 3. 2016 08:30
Re: Tipo
Pan Fokt by si mal aspon niekedy precitat clanky na servere pre ktory pise. Auto.cz zaraduje Rapid do nizsej strednej vzdy - napriklad typicky pri tabulkach predajov aut [odkaz]
12. 3. 2016 13:35
Re: Tipo
Proč by to mělo člověka řadit do Nizozemska? Průměr pro ČR, hlavně mezi mladšími, není o moc menší, v mé generaci je to 180 a nějaké milimetry - rozdíl oproti průměru stejné generace Nizozemců by měl být v jednotkách milimetrů. Celkem běžně však v ČR najdeš muže vyšší než 190. Je to průměr a člověk by čekal, že u takové věci bude zhruba fungovat Gaussovo rozdělení. V obou zemích bude 182 celkem jistě v rámci jedné směrodatné odchylky (sigma).
11. 3. 2016 19:48
Re: Tipo
"Není nic snazšího, než se přesvědčit o všem výše ..." :yes: Dobre napsano.
Jinymi slovy, za malo penez - malo muziky. Kvalita tapecirunku v kufru a quazi zasterka mezi volantem a pristrojovou deskou je svedectvi toho, ze auto je vylozene urceno pro klientelu prevazejici kozly a ovce ze statku na bazar.
V Turecku. :-!
Avatar - grifith
11. 3. 2016 19:56
Re: Tipo
Po druhu olizovačů plastů zde nejspíš máme další level, ochmatávači kufrových tapecírunků >:-[] :yes: Jako průkopník můžeš udělat dobrou kariéru...
11. 3. 2016 20:13
Re: Tipo
Uklidni se. Nic se nelizalo, ci ochmatavalo, stacilo kouknout jak to vypada. Videl jsi to?
Avatar - grifith
11. 3. 2016 20:16
Re: Tipo
Jdi si zase zahulit inteligente. K tomu si sem tam lízneš, na něco chmátneš a budeš zase v cajku ;-)
Avatar - grifith
12. 3. 2016 16:25
Re: Tipo
Tvoje jiné sexuální zaměření popisovat nemusíš. Každej jsme nějakej, za to se stydět nemusíš ;-) Ale své nízké IQ neschováš, to je poznat z každýho tvýho příspěvku. Tak si skoč dát zase brčko, něco ochmatáš, nečeho lízneš a zase dáš pokoj jako včera...
16. 3. 2016 17:28
Re: Tipo
Tak si ten kufr Tipa nejdřív opravdu prohlídni, ty chytráku, než začneš psát ty své lži! :-!
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 16:48
Re: Tipo
Ještě k tomu prvnímu odstavci - je pravdou, že by se to stávat nemělo, ale pokud byste zažil novinářský den na autosalonu v podání redakce internetového magazínu, pochopil byste, že věc jako je odlišný interiér u jedné z novinek lze poměrně snadno přehlédnout, tím spíš, že naše první dojmy z auta psal kolega ze SM a auto tedy redakčně nemáme "zažité". Nehledal bych v tom konspirační teorii, jak byste si možná přál. ;-)
11. 3. 2016 17:09
Re: Tipo
Problém je, že Fiat měl prostě v Evropě představit hatch a kombi (s jiným vnitřkem). Do jisté míry si za to může sám.
Avatar - Michal Fokt
11. 3. 2016 17:18
Re: Tipo
Souhlasím, je to veliká marketingová chyba.
11. 3. 2016 20:14
Re: Tipo
"...marketingová chyba. " Tak typicka zalezitost pro FCA, hm? ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 3. 2016 20:37
Re: Tipo
No, co Fiat dokázal za posledních 20 let neprodat a co dokázal pohřbít, by vydalo na velkou knihu "Čeho se vyvarovat v marketingu" :-)
12. 3. 2016 15:55
Re: Tipo
Chybami se clovek (ne)uci, hm? :-!
14. 3. 2016 10:42
Re: Tipo
Marketingová chyba je to ovšem jen z pohledu Evropana. Tipo coby Fiat Aegea byla přece nejdříve představena jako auto určené hlavně pro Turecko, a to samozřejmě muselý být kvůli zvyklostem tamního trhu sedan. Že se ovšem počátek produkce udal právě tam, to můžeme kvitovat jedině pozitivně, přéce jenom si výrobní linka můsí "sednout" a dělníci zaučit na nový model... ;-)
14. 3. 2016 22:53
Re: Tipo
Stát se to tedy opravdu nemělo, zvláště když Fiat měl v Ženevě absolutně nejvíc sériových novinek a tomu odpovídal také nával v jeho stánku. Redaktory proto mělo trknout, že by na něj měli upřít zvýšenou pozornost, ne?
11. 3. 2016 17:27
<