Letňanský výrobce nákladních aut Avia Ashok Leyland v polovině prosince na sedm týdnů zastaví výrobu. Vedle toho chystá propouštění. Uvedl to server iDnes s odvoláním na personálního ředitele Víta Šubrta.
Jeden model? Já jich napočítal deset s nosností od 2,4t po 8,5t. Hlavní problémem Avie je ten, že hodně dlouho spinkala, když už zavedla nový model, tak ten měl problémy s kvalitou. Podle řidičů co měli to "štěstí", že ji od majitele dostali (doporučuji přečíst na liaz.cz/forum) jsou již poslední verze vychytané. Jen jaksi co s tím? Každý už přesedlal jinam a důvěra se blbě obnovuje.
Taky si myslím,že Avie krutě doplatila na veletoče které s ní provaděli po 89 roce různý majitelé, a trhy se získavají těžce zpět neb odkud vytáhneš patu hned je tam někdo jiný.
To je vpodstate jeden model. V mnohých modifikáciách. Rozpätie nosnosti je na jeden model slušné ale chcelo by to ísť aj dolu aj hore ešte, proste to spektrum nestačí. A nemám to zo svojej hlavy. Najviac vraj chýba nástupca A15, táto Avia bola navyhľadávanejšia. Poznáš ju podľa toho, že vzadu nemala dvojmontáž a na rozdiel od väčších Avií bola slušne rýchla. S poslednou vetou možno iba súhlasiť.
Ten "náš" TAZ bola presunutá "prebytočná" výroba zo Škody. Škodováci neboli schopní vyvinúť zodpovedajúceho nástupcu a Slovensko pre nich bolo ospravdlnením výroby už silne zastaraného auta. Slovenský vývoj českí páni vždy zmietli zo stola, a že tých prototypov bolo... Takže najprv si rozmysli čo píšeš a nerob zo seba paka.
Zámery súčasného majiteľa Avie (ktovie, koľko ich ešte bude) sú v tejto chvíli nerelevantné, písal som o súčasnej realite a tá je taká, že Avie sa proste nepredávajú ako by chceli. A rozšírenie modelovej palety by rozhodne prinieslo ovocie.
Ta "jeden a poltonka" se v dnešní konkurenci vyplatí vyvíjet a vyrábět? jsi vážně mimo, podívej se na stav prodejů v tomhle segmentu ekvivalentního výrobce INTRALL Polska Sp. z.o. a hlavně na jejich ceny proti západní konkurenci... V regionu východní evropy se okrajově jakž takž uchytil Deripaskův Gazelle, ale to pouze díky objemům prodejů v Rusku a SNS, čili zcela utopická představa, která by sotva fungovala i v časech RVHP. Rozšíření o laciné autobusy je plánované hned od převzetí koncernem, který je jejich stěžejním výrobcem, ale to by sis musel přečíst, za jakým účelem fabriku v letňanech Hinduja Group kupoval a jaké s ní má záměry...
Jasně, takže 'slovenský vývoj smetli českí páni zo stolu'.. A BAZ nevyráběl taky kvůli českým pánům...? to je zajímavý, že po rozdělení jste se zmohli akorát na parodii faceliftu, která dvanácettrosku pohřbila definitivně, když už tu slovenskou invenci ty údajní 'českí páni' nemohli smést ze stolu...
Irelevantní jsou ty tvoje myšlenkový pochody, což jsi dokázal s tím slovenským vývojem, súčasnou realitu a budoucnost a rozšíření Avie hodnoť až budeš znát souvislosti, co je důvodem globálních propadů prodejů. A to pako si nech pro sebe, hej?
Presne jak píšeš, český centrizmus, žiaľ, vládol. Trochu naštuduj niečo z histórie a potom oponuj. Jasne, že po rozdelení sa už na nič nezmohli, peniaze zostali v Škode, v Trnave nechali len pár schátraných hál a rozpadávajúcu sa výrobnu linku. O tvojich myšlienkových pochodoch si naďalej budem myslieť to isté, bez ohľadu na tvoje nepodložené tvrdenia. Na rozdiel od teba trochu činnosť BAZ, TAZ a VÚMV Bratislava poznám, tak tu netrep hlúposti.
Kdyby byl český centrismus nikdy by nevznikl BAZ ani třeba Tatra v Bánovcích nad Bebravou. BAZ to byla díra pro spoustu peněz. Plány tam byly velkolepý až sem zíral, ale co se z nich uskutečnilo? Nic montovaly se tam akorát kupátka ve špatné kvalitě a zadní nápravy pro Favorita než to koupil VW. Kdyby se ty plány uskutečnily určitě by to bylo dobře. Jenže tehdy to bylo s nějakejma inovacema a novejma modelama všude stejný. Můj názor je a nemyslím si ho jen já že to byly vyhozený prachy. Kdyby radši ty prachy zůstaly v Boleslavi a investovaly se do vývoje novýho modelu popř. motoru nebo na inovaci výrobního zařízení hlavně lakovny bez pořádnýho odsávání a lisů ze ktrejch nestříkal olej atd. Pak došlo k situaci kdy hafo lidí chtělo Favorita a to i v zahraničí a výroba nestíhala zatímco v Bratislavě stála obrovská fabrika, s moderníma lisama který stály.
Jo tak vytahuješ český centralismus... nebýt společné republiky, tak tam nemáte ale vůbec nic, ovšem jako patriot si nic takového nechceš přiznat, jak se mohutně se industriovala vaše poměrně zaostalá krajina vč. infrastruktury atd na náš úkor, a nikdy naopak, ale to bys musel být trochu objektivní.
Jinak o činnosti BAZu v toho vím celkem dost, dělala pro ně na projektech v 80.-90. letech moje máti a můj kolega, takže pouze potvrzuji tu neefektivní díru na spoustu peněz, o které shodou okolností mluví Special-line.
Tak to vyťahujem, pretože je to historický fakt, bez ohľadu na to, akým spôsobom ho budeš obhajovať. Vidieť činnosť BAZ-u z pohľadu jednej strany je jedna vec, poznať fakty v globále niečo iné. Ale ak si znalec, tak môžme na tému BAZ a VÚMV Bratislava podebatiť, možno sa dozviem niečo nové...
Ak niekomu chýba objektivita, ja to nie som. Nebyť spoločnej republiky, tak možno nie sme ani tých 40 v sračkách socializmu, kámoš...
Takže jako nebýt společný republiky vidíš (s nacisty kolaborující) Slovenský štát po válce a rozdělení teritorií jako oázu kapitalismu v sevření socilastickými republikami? Pokud ano, jsi opravdu naivní.
O stavu v BAZ resp TAZ tu vím nejen já moc dobře svoje, dále se s demagogem dohadovat nehodlám. Nic z toho ovšem nemění skutečnost, že jakožto - z tvého pohledu - znalec okolností kolem VÚMV nevíš o současné Avii/Ashok Leyland, kvůli které to celé vzniklo, ani zbla.