Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Toyota Prius v Česku startuje na 744.900 Kč, výbava je hodně bohatá
67 komentářů
radek.m
Přijde mi to opravdu hodně. Předchozí Prius startoval pod 650 a takové zvýšení ceny si nový těžko obhájí. Což mě docela mrzí, protože jsem o něm vážně uvažoval.
Dylan McKay
Náš první Prius byl s cenovkou 954.000 Kč. Tohle je o trochu míň, ale slušně vybavený základ. Sedmnáctky kola mám jedny navíc ve sklepě- to by v tom byl čert, aby tam nešla!
Akorát je tady teď možnost dotace na elektromobil, tak váhám, jestli trošku nepřeskočím dobu.
PS: Toyoto, díky mně jsi v ČR, SK a D prodala více než 20 nových hybridů. Nějaká sleva? 😉
Akorát je tady teď možnost dotace na elektromobil, tak váhám, jestli trošku nepřeskočím dobu.
PS: Toyoto, díky mně jsi v ČR, SK a D prodala více než 20 nových hybridů. Nějaká sleva? 😉
Prius za 950tis, ?! Proc sis ho proboha kupoval? Proc jsi si nekoupil neco poradneho za 800 tis.? nebo neco srovnatelneho za 500tis. a 350 tis. nevrazil do neceho rozumnejsiho?
Dát za Prius skoro milion?!!! To jako fakt myslíš vážně? >😁 >😁 >😁
Ja ne, to Pepek se pomatl
Byly to peníze vás dvou?? Tvoje starosti bych chtěl mít... 8-s
Penize byly z prodeje predrazenyho nadobi. Ale business plan dobrej. Never vsemu, co pisou na webu 😉
Omlouvám se za pozdní odpověď, protože jste byli bezdůvodně vypalcováni 😉
První Prius jsme koupili u Tábora za třetinu jeho ceny, která byla původně neskutečných 954.000 Kč. Byl v té nejvyšší výbavě, v kůži a uměl sám parkovat- což jsme zjistili až od dalšího majitele, kamaráda, kterému jsme ho nechali samozřejmě ještě levněji.
Tady patří Toyotě kritika. Prius je drahé auto (na naše poměry), ale je to sakra dobré auto. Na to ale člověk přijde teprve až když se s ním pořádně projede. Předsudky jsou známkou určité jednoduchosti a nemá smysl s nimi bojovat v diskusích.
První Prius jsme koupili u Tábora za třetinu jeho ceny, která byla původně neskutečných 954.000 Kč. Byl v té nejvyšší výbavě, v kůži a uměl sám parkovat- což jsme zjistili až od dalšího majitele, kamaráda, kterému jsme ho nechali samozřejmě ještě levněji.
Tady patří Toyotě kritika. Prius je drahé auto (na naše poměry), ale je to sakra dobré auto. Na to ale člověk přijde teprve až když se s ním pořádně projede. Předsudky jsou známkou určité jednoduchosti a nemá smysl s nimi bojovat v diskusích.
Prius jsme projížděli hned jak se u nás objevil, jeden známý ho měl na test a vzal ho na naše ježdění na letišti... druhá generace v hezké světle modré. Tenkrát z toho byly takové smíšené pocity... vnitřek nic extra, brzdy dávkovatelné stylem 1-0... ale bylo v tom dost místa a jezdilo to za málo a bylo to něco jiného, jak designem tak technikou.
V téhle škatulce mám Prius pořád, jen jsem si k tomu přidal provozní spolehlivost. Trojka se mi i líbí, tak třeba někdy jako druhé auto... no, ale spíš ne, na to je přece jen poněkud drahé.
V téhle škatulce mám Prius pořád, jen jsem si k tomu přidal provozní spolehlivost. Trojka se mi i líbí, tak třeba někdy jako druhé auto... no, ale spíš ne, na to je přece jen poněkud drahé.
Klasický hybrid v pojetí priusu je nesmysl, jediná varianta hybridů, která má šanci stát se standardním pohonem několika dekád, je plug-in hybrid. A tady toyotě nepochopitelně ujíždí vlak, protože všechny relevantní novinky konkurence na poli hybridů jsou plug-in.
Prius III plug-in měl, IV ho má taky, ne? Jen teda díky ceně živořil, Evropa 2015 cca. 700ks.
Cena vysoká je. Ale když to po městě bere ještě míň než Smart? Ani teď netankuju do plný nebo se tam ten benzín zkazí 😄
Spolehlivost je ale nejvíc. Historky kamarádů o problémech s jejich auty mi už přijdou jako scifi.
Spolehlivost je ale nejvíc. Historky kamarádů o problémech s jejich auty mi už přijdou jako scifi.
U nás to druhé auto do města najezdí třeba 5000 za rok, takže jestli to bude 50x30x4 nebo 50x30x8 je celkem jedno. Zrovna jsem si říkal, že kdybych já potřeboval malé auto do města, tak bych se podíval na ceny nějakých 130i.
Jinak musím zaklepat, ale (když pominu Mazdy RX#), tak kolem mě lidi moc problémů s auty nemají... do firemních 2.0TDI při lítání po Německu lejeme olej, ale to je tak všechno.
Jinak musím zaklepat, ale (když pominu Mazdy RX#), tak kolem mě lidi moc problémů s auty nemají... do firemních 2.0TDI při lítání po Německu lejeme olej, ale to je tak všechno.
130i jako auto do města >😁 ?
Něco takového... 😄
[odkaz]
Šestiválec, manuál, zadokolka... v kapesním vydání 😄 . 300 je ale docela dost pořád.
[odkaz]
Šestiválec, manuál, zadokolka... v kapesním vydání 😄 . 300 je ale docela dost pořád.
Což o to, to nevypadá zle. Ale zrovna do města manuál? Už si to nedovedu ani představit 😐
Pro manželku ne... ale sám pro sebe - jednoznačně. Ale zase je to asi spojené s tím, kolik kilometrů by s tím měl člověk najezdit, kdybych měl popojíždět každý den v zácpě tak by mě to asi taky přestalo brzo bavit.
Už jsem se dostal do stádia, kdy při zastavování mi auto s manuálem chcípá. A to jsem se před lety do krve hádal, jak je automat na houno! 😉
Tak určitě, auto je to parádní, ale spíš na blbnutí o víkendu po okreskách. Do města bych bral uplně něco jinýho, třeba tady několikrát zmíněnýho Yarise HSD 😉
MariAchi
...patrne uz davno padl na zadek a smichy sotva popada dech.
Jeden vycuc za vse: "...systém pro upozornění nízké hladiny kapaliny do ostřikovačů..." Tak to je terno - v aute za osm set tisic.
Ale pro ctitele hybridu, nebo lidi, kteri se neboji vyzkouset neco noveho, je tu porad Auris kombajs s HSD o cca 30% levneji, takze verim, ze si kazdej vybere tu svou..hybridni..alternativni... 😄
Jeden vycuc za vse: "...systém pro upozornění nízké hladiny kapaliny do ostřikovačů..." Tak to je terno - v aute za osm set tisic.
Ale pro ctitele hybridu, nebo lidi, kteri se neboji vyzkouset neco noveho, je tu porad Auris kombajs s HSD o cca 30% levneji, takze verim, ze si kazdej vybere tu svou..hybridni..alternativni... 😄
Oni to maj nejak divne napsany, nevim proc to zminujou, jakej je zdroj.. taky me to hned zaujalo. Na druhou stranu, vubec treba nepisou o adaptivnim tempomatu, automatickym brzdeni a tedlech serepetickach v zakladu.
Ja Prvni 123
a to při specifických podmínkách a způsobu použití.
Byl tady o tom i článek, že pořád je skutečně ekologickým řešením relativně malé auto s relativně malým benzínovým motorem... a vůbec nejdůležitější je ta součást mezi sedačkou a volantem a pedály.
[odkaz]
Když pojedu s hybridem jako hulvát, tak pojedu dráž než při rozumné a opatrné jízdě s klasikou.
Tak asi tak.
Howgh.
Byl tady o tom i článek, že pořád je skutečně ekologickým řešením relativně malé auto s relativně malým benzínovým motorem... a vůbec nejdůležitější je ta součást mezi sedačkou a volantem a pedály.
[odkaz]
Když pojedu s hybridem jako hulvát, tak pojedu dráž než při rozumné a opatrné jízdě s klasikou.
Tak asi tak.
Howgh.
To je supr argument, s tou spotrebou! Nebo treba kdyz v hybridu prejedes stenatko, zabijes vic stenatek, nez kdyz ho neprejedes v klasice.
memorex31
Dažďový senzor v najvyššej výbave je tragický omyl...
Prsím
Já bych to shrnul asi tak. Až se vy pisálci a chytráci v tom projedete, tak zjistíte ten nárůst ceny. Netvrdím že cena mohla být přijatelnější, ale je to prostě průkopník a jestli se hybrid nevyplatí ? možná tak těm co sním neumí jezdit. Já jezdím hybridním aurisem, 5 let starým. Průměrná spotřeba 5 litrů, ještě jsem na auto nic neměnil ani neopravoval. Takže vy nevěřící koncernově zaslepení vzbuďte se je 21st. Nafta už není IN :-!
Jak to zjistíme z toho projetí? Já teda projížděl jen dvojku, ale stručně řečeno, to projetí samotné by odpovídalo poloviční ceně - co do dynamiky, řidičského zážitku, komfortu, provedení interiéru.
Dokud budeme měřit cenu dynamikou, tak ano. Nebo připustíme, že dynamika je jediný/hlavní cenotvorný faktor. 😄
Atreides
Vypadá úžasně, jako auto z budoucnosti z nějakého sci-fi filmu, akorát tam cena 😢 Než v bazaru spadne na nějakou přijatelnou hladinu, už to bude auto minulosti. Ale to je obecně problém nových modelů
2, Efektivní je už po 3 generace.
3, Odpadá poslední argument, že je extrémně drahý. Není to low-cost, ale adekvátní cena.
:yes: :yes: :yes:
Neviem o ziadnom hybride, ktory by v praxi vedel skombinovat ucinnost, prakticnost a spolahlivost tak, ako to dokaze HSD od Toyoty.
Vid nedavny test Golfu GTE na auto.cz - to auto prepadlo na celej ciare, o nezmyselnej cenovke nehovoriac.
skoda ze Toyota tak zapomina na plug-iny, ac nejaky se zrejme predstavi ted na autosalonu v NY, tak predpokladam ze zas bude extremne predrazenej
Mas link?
ale baterky bych pouzil asi jine, neco jako treba tohle [odkaz] pac LiFePO4 me prijdou zbytecne velke a tezke
jinak cena $2000k za prestavbu me prijde celkem vpoho, je to neco jako kdys se vezme uprava treba na LPG, lepsi vyjde na podobnej financ
ono vpodstate jde jen oto to dobre zabudovat do daneho auta, technika je u vsech hybridnich Toyot a Lexusu +- stejna a lisi se prevazne jen spalovaci motor + mala "evoluce" s novejma modelama kdy to cele spis jen upravuji o poznatky z minula, takze ta hybridni cast se bude u vsech tech modelu upravovat +- stejne
Lenze... 2000 dolarov je len prestavba, k tomu baterie a material, resp. ich battery kit... Myslim, ze to ma zmysel pri aute po zaruke a ktore si uz na seba nasetrilo, ako upgrade/refresh.
Ale cena baterii moze len klesat, takze kym bude moj Auris zrely, mozno bude situacia lepsia 😊
Long live and recuperate!