Toyota GT86 si získala slušnou porci fanouškovské základy. Největší světový výrobce automobilů ovšem neusíná na vavřínech a svůj sporťák aktuálně inovuje.
No já nevím, ale mně osobně nechyběly. Ale je fakt, že většině lidí, který uměj jezdit rychle jen rovně a správný a rychlý průjezd zatáčkou neznají a neumí, tak těm ty koně chybět budou, o tom žádná...
Jasně, správnému petrolheadovi prostě chybět nemohou, dyť by to byla jejich ostuda..., chybět mohou pouze těm, co umí jezdit jen rovně, o tom žádná... :*) >:D >:-[]
CHerokee+white label = zeptám se chlapi, jeli jste v tom? Někde po okreskách? Nebo to máte jen načtený z časopisů a nakoukaný z youtube? :-!
P.S.: Ale ještě jinak, aby jste mně neobviňovali z nadržování. Taky si dovedu představit, jaký by to asi bylo, kdyby to mělo víc, jen říkám, že na vyblbnutí to stačí :-) Mimochodem jsem někde viděl verzi doplněnou o turbo, nějaký úpravce už to dělá :-)
Však kápnul, vzhledem k tomu, že dnešní Civic má turbo. Ptal jsem se ovšem na atmosférický motor. Roky jsou irevelantní. Tato Toyota je zajímavá právě kombinací atmosférického motoru, manuálního řazení a zadního pohonu.
To je vsechno v poradku, nic to ale nemeni na tom co pise white label. Casy se zmenili a clovek dnes ocekava tak nejak vic nez jen zrychleni z devadesatek. Ne, neni to alfa a omega, ale stejne to clovek ocekava. Me osobne je GT 86 velice prevelice sympaticka, ale ikdyz chtela zachovat atmosfericke plneni a vsechny dalsi vyhody, neznamena to ze je spravne, ze rezignovala na "silovou" stranku veci. Onen 2L je krasna zakladni motorizace, vlastne jako zaklad ikdyby mel jen 180k, proc ne, ale nad tim melo byt jeste neco s vykonem kolem 240-250k (objem 2,5L by to jiste zvladl) jakym se sveho casu chlubila S2000. Udelalo by to 1) auto dnesnim HH konkurence schopne i v primce a 2) bezkonkurence ve vsem jinem a cena? Cena by snad nemusela byt vyssi. Kdyz se svede Nissan 370z s V6 prodavat za 900tis Kc.
Takto mi GT86 prijde jako nedotazeny projekt, obrovsky potencial, ale nevyuzity naplno.
Nikdo neříká, že by mohla mít GT86 verzi s dalším motorem, pokud možno bez turba, aby nezapadnul do dnešní šedi. Jen jsem se ptal konkrétně na současnou verzi dvoulitrového čtyřválce bez odpovědi. Člověk očekává více, ale zábavných aut dnes spíše ubývá.
Vypada to, ze ti je spis "velice sympaticka" tva vlastni vysnena verze GT86 nez ta na trhu. Pro dobre svezeni GT86 vic kw nepotrebuje. Pokud hledas zadokolku s atmosferou a pohonem zadnich kol, pak existuje Genesis. Vypada skvele, kw to ma... Podle me vsak zbytecne mnoho.
Zabava za volantem neni o kw.
No v podstate se to da rict i tak. Nepochybuju o tom, ze 200k na dobre svezeni staci, ale jestli ma podvozek na vic, jakoze vse naznacuje ze ano, tak by to vetsi stado koniku z dobreho zakladu udelalo vyborny vysledek (pro lidi co uvazuji jako ja, a pro lidi co uvazuji jako ty by tu furt byla zakladni motorizace).
Když se trochu sáhne na podvozek, který je primárně vybaven a nastaven tak, aby tě pobavil už skoro od rozjezdu, tak musíš sáhnout na motor. Dá se tam dostat s kompresorem 300HP, pak je ale lepší zěmnit i pneu, jejich šířku atd...
Zapomínáte, že se v článku píše pouze o Toyotě a ne Subaru. Toyota dělala karoserii a mají svojí (malinko odlišnou) verzi podvozku. Popravdě nevím jak to mají domluvený, ale předpokládám, že na motor ani hrabat moc nemůžou, takže udělaj facelift, aby se o autě začalo opět mluvit a zvýšili se prodeje. Pořád to nevylučuje novou verzi GT86/BRZ a ani novou verzi od Subaru (STI koncept by byl...) a jak to většinnou u STI verzí bývá, zvedá se i výkon. Jestli se to bude týkat i BRZ, to je pouze spekulace a jestli ano, tak to určitě nebude nějaký výsoký navýšení výkonu (jestli vůbec nějakej navíc bude), ale spíš bych to viděl tak na sympatických 225 koní, ale to už spekuluju o spekulaci...
Nicméně bych se nedivil, kdyby Subaru v následujícím kvartálu představilo zmodernizované BRZ a kdo ví....třeba i to STI, když budeme hodně velcí optimisti ;-)
Jako majitel BRZ s tebou vesměs nesouhlasím. Souhlasil bych, pokud by cena byla velmi podobná nebo stejná a pokud by také náhradní díly byly na stejné/podobné cenové úrovni (brzdy apd.). Toto ale nedovedu posoudit, tak to ber jako otázku...
Jinak ze zkušenosti téměř denního ježdění za různých podmínek můžu říct, že současnému motoru chybí (když bych hledat mouchy) zejména silnější spodek otáček a Nm (dané atm. plněním) avšak zejména pokud jede víc lidí jak řidič (větší hmotnost). Každopádně řadit mezi 6 - 7,5 tis. znamená generovat naprostý dostatek výkonu v kombinaci se zatáčkami mnohem více, než člověk potřebuje. Na rychlejším okruhu kde by si člověk mohl dovolit smažit ve vysokých rychlostech a potřebuje lepší dynamiku bych si vyšší výkon uměl klidně představit.. ale když jezdím okresky normálně v provozu na běžných silnicích, kde vstupují další faktory, jako je kvalita silnice, provoz, teplota, mokro, námraza, písek, hlína od traktorů, atd. atd. se umí každá zatáčka chovat jinak a byť bych ji na okruhu na suchu mohl jet rychlostí*2 a ještě bych si říkal, že by to chtělo víc, tak v běžných podmínkách když se v zatáčce kloužu pomalu,ale přesně a jistě abych to nerozbil a nevyjel do příkopu mám zábavy také až dost a na nějaký vyšší výkon si ani nevzpomenu a kdyby byl, nechal bych ho u ledu :-) Takže asi tak. Nevím na jaké úrovní řidiče jsi ty, ale až já si řeknu, že těch 200 koní je málo a chtěl bych slidovat v 150km/h, tak to uznám, ale zatím tam nejsem :-)
To je v pořádku, ale co brání tomu, aby případně vznikla i nějaká silnější verze, byť především pro "nonpetrpolheady" co chtějí občas jezdit rychle i rovně/v dlouhém táhlém? >:-[]
Na to právě narážím. Myslel jste pravděpodobně sportovní kupé s rwd. ;-) Aut se sportovním chováním s atmosférickým motorem, manuálním řazením a pohonem zadních kol na trhu moc není a už vůbec ne v této cenové hladině. :-)
A preto je škoda, že Toyota neponúkne niečo tým, čo presne túto konfiguráciu hľadajú, len chcú trochu viac dynamiky než ponúka tento "na pľúca" trochu slabý atmo dvojliter.
Jenze NA dvoulitr u CTR nebyl tak "ekologicky" sesnerovany, mel kratsi prevody a pres svou vyssi hmotnost to auto litalo (v primce) o poznani rychleji. Co do zabavy to jsou ale uplne jina auta.
Tuž tak to je slabota. Tak to se nebude prodávat líp jak mizerně...tedy jako dosud. Je to škoda...sportovně to vypadá, má to sportovní jízdní vlastnosti, tvrdý podvozek jak prkno, jen to nepodává moc sportovní výkony.
Tak to je velmi výstižně napsáno. Kousek ode mě je Toyota...a měli tam firemní, pak ho i vylepšovali a nebyli schopni ho rok udat. A od té doby jsem je tu snad neviděl. Jedině že by přímo na objednávku, ale když tak fakt jen kusovky. :-(
bych nechal stávající verzi a ostatním bych nabídnul totéž s turbem, nebo kompresorem, okolo 300 hp. Ono by se to vyselektovalo a ti pravověrní by zůstali u slabší verze:)
Protože moci si vybrat, to je jedna z věcí, která se zákazníkům líbí.