Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: A tohle jste viděli? Test Škody Favorit v Top Gearu!

Po dobových reklamách jistě stojí za připomenutí ještě jedna videolegenda spjatá se Škodou Favorit. Dobový test Top Gearu!
Zpět na článek
18. 3. 2016 19:51
18. 3. 2016 19:57
Avatar - Googlit
18. 3. 2016 19:51
Ano viděli
Ano viděli. Je to totiž dost starý díl.
Rozbalit vlákno
4
20. 3. 2016 10:43
Re: NÉ FAVORIT UŽ NÉÉ, TU PLEČKU JEDINĚ, VYKOUPAT V BAŽINĚ !
>:D >:D >:D >:D >:D
TAKOVÝ ODPORNÝ SAJRAJT 90TÝCH LET Z BOLESLAVI, hybrid západního konzervy a český znouzecnosti a to bez posilovače!! Podívejte jak se chová k 20tiletý germánský dízlpopelnici [odkaz] natož k nějakýmu úchylnýmu favoritu produkovanýho čechy co si uvědomili jak sou 50let za germánem a 100let za vopicema >:D >:D >:D
Co s takovým hnusem jako byl šáde favorit?? Navrhuju ho rozstřelit Piňďolínem >:D >:D >:D >:D >:D >:D
20. 3. 2016 14:03
Re: NÉ FAVORIT UŽ NÉÉ, TU PLEČKU JEDINĚ, VYKOUPAT V BAŽINĚ !
Nejsem žádný "fanoušek" Škodovky. To pro vysvětlenou.
Od Tebe bych chtěl jen znát jedno: kolik Ti je roků?
21. 3. 2016 20:48
Re: ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN : DIE SIMULANTE BANDE !! čéší
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
29. 3. 2016 11:10
Re: ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN : DIE SIMULANTE BANDE !! čéší
Děkuji za odpověď. Potvrdil jsi mi moje "podezření" - že jsi velice mladý a blbý k tomu.
A mimochodem: Favorit není sajrajt 90.-tých let, ale druhé poloviny osmdesátých. A o kvalitách tohoto auta jsem měl možnost trochu diskutovat s tehdejším "prototypovým" (dnes by se řeklo zkušebním) řidičem Škody. Byl to manžel naší kantorky, jezdil pro ní také ke škole s jedním ze zkušebních prototypů, polepeným kartonovými krabicemi jako maskováním. Oproti stopětkám a stodvacítkám to byl skok o několik desetiletí dopředu (ačkoliv dodnes tvrdím, že nejlepší auto, které jsem kdy řídil - a že jich bylo požehnaně - byla moje Š 110 s motorem z erka).
18. 3. 2016 19:57
Já to neviděl
a díky, že jste to sem dali. K večeru se vystřídali redaktoři a hned je veseleji. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Anonym
18. 3. 2016 20:09
A já si celý den říkal,
co mi chybí ke štěstí. Teď už to vím, neviděl jsem tohle video, který je úplně k ničemu >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2016 20:22
Možná je chyba na "mém přijímači"....
ale neměl Favorit motor 1289ccm... a ne 1281?

A nepodílelo se Ricardo Engineering jen na sportovní verzi pro britskou RAC Rally?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
18. 3. 2016 20:49
Re: Možná je chyba na "mém přijímači"....
Myslím si, že 1289 a i na běžných verzích. ;-)

Ricardo osobně se podílel i na opravě mého Favoritu (myšleno původní nick Lukáše Vaverky), jen jak jsme si pak pro něj po našem neúspěšném zásahu do rozdělovače přišli do servisu byla památná věta "na co jste šáhli, to jste zku.vili" >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2016 21:07
Re: Možná je chyba na "mém přijímači"....
>:D >:D >:D >:D
Ja som tusil, ze ten chlap bol proste "iný"... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - pumpkin
18. 3. 2016 22:28
Re: Možná je chyba na "mém přijímači"....
Fakt si zveril auto niekomu, kto nerozumie pojmu ergonómia? >:-[]
Avatar - Ronault.
19. 3. 2016 19:15
Re: Možná je chyba na "mém přijímači"....
No tak on tehdy byl ve stejné městě jako já studoval, nebylo jiné volby. A z knihy výměna cívky rozdělovače vypadala jednoduše. Jenže s minimem nářadí v -20°C venku před panelákem to nemohlo dopadnout dobře 8-s Nakonec mě přes celé město táhl na laně tímhle: [odkaz]
Byl to famozní pohlede jak FX 37s táhne Favorita na laně >:D Jen teda mu ani nepřišlo že nějakého drobka na laně má, takže se mnou chvílemi jel 80 - 90 km/h 8-s >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 3. 2016 20:29
Dnes úsměvné,
ale jako čechy nás může hřát, že je to s jistotou technicky nejvyspělejší auto celého socialistického tehdejšího východního bloku. I v tom morálně a technicky zahnívajícím marasmu byli lidi, co měli chuť a uměli něco udělat. A to se cení. :yes:
Rozbalit vlákno
10
18. 3. 2016 21:32
Re: Dnes úsměvné,
Máš naprostou pravdu, ale dej si pozor: Jak jsem nedávno zjistil, jsou zde i tací, kteří se s tebou budou fanaticky hádat a tvrdit, že Lada Samara byla lepší auto! >:D >:D >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 3. 2016 21:51
Re: Dnes úsměvné,
Už se těším, hlavně na tu jejich obhajobu. :-)
Nicméně nikdy jsem Fáčko neprožíval, ale musí se uznat, že to byla zdařilá jednoduchá konstrukce vznikající na čisté louce, protože ze š 120 se toho dalo vzít málo, mimo motoru. A i ten v podstatě jen lehce převrtaný chodil ve favoritu na hony jinak, než ve stodváce. Jasně, pomohl jim Bertone, ale i tak tento projekt vyžadoval hodně šikovných a kreativních inženýrů strojařů.
18. 3. 2016 22:37
Re: Dnes úsměvné,
Minimálne mala Samara modernejší motor, ako Favorit
18. 3. 2016 23:53
Re: Dnes úsměvné,
Ano, s tím lze souhlasit, byla to modernější konstrukce s 5x uloženou klikou a rozvodem OHC (dokonce ve třech kubatůrách). Ovšem nebylo to dílo Rusů, nýbrž firmy Porsche. :-!
19. 3. 2016 01:07
Re: Dnes úsměvné,
Asi rovnako ako ten škodovácky dielom firmy Ricardo :-) A Porsche spolupracovalo aj na Favorite, takže je jeho dielom? Žiaľ nie :-)
20. 3. 2016 01:57
Re: Dnes úsměvné,
Bohužel srovnáváš nesrovnatelné. Favorit měl (bohužel) jen modernizovaný starý škodovácký motor OHV (ano, měl i nemálo kladů, já vím), zatímco Sověti nechali u Porsche vyvinout kompletně nový motor, který s motory klasických Žigulíků neměl vůbec nic společného - všechny díly byly nové. :-!
Avatar - Ronault.
19. 3. 2016 19:12
Re: Dnes úsměvné,
No ona taky Samara neměla v konstrukci takové brzdy z centrálu jako Favorit, však Češi sověty neomezovali, sověti české konstruktéry ano. Např. proč má Favorit tak velká přední světla? Protože odrazová technika světel musela být totožná se Samarou... atd. ... Kdyby těch restrikcí bylo méně, věřím, že celkově by se Favorit dal udělat lépe.
20. 3. 2016 14:01
Re: Dnes úsměvné,
Nemáš pravdu. Přední světlomety se musely použít stejně jako pro Ladu z důvodu nedostatečných kapacit pro výrobu světlometů původně uvažovaných. Jinými slovy - fabrika, co tady vyráběla světlomety (tuším PAL ?) už nemohla začít s výrobou nových, protože spuštění výroby (postavení nové linky) by stálo neúměrně vysoké náklady a ani časově by se to nezvládlo.
19. 3. 2016 01:11
Re: Dnes úsměvné,
To píšeš o konkurentovi ojazdenej Fiesty ;-)
Myslím že Samara bola vyspelejšia. Konkurent ojazdeného Golfa :-)
Avatar - Uživatel_5340709
19. 3. 2016 06:05
Re: Dnes úsměvné,
Mysli si co chceš. >:D
Avatar - cechblog
18. 3. 2016 22:18
ZAJÍMAVÉ INFORMACE
Zajímavé info, pokud je to pravda:
1) motor laděný britskými inženýry (Ricardo Engineering Sussex),
2) podvozek laděný německým Porsche,
3) uložení motoru německým Porsche,
4) elektrony britské,
k tomu přidejme
5) design italský Bertone.
Před bolševikým pučem v 48 jsme byli přední světovou hospodářskou mocností. Po 40 letech její vlády jsme nebyli schopni udělat ani auto třídy jakým bylo Fáčko.
Rozbalit vlákno
2
18. 3. 2016 23:55
Re: ZAJÍMAVÉ INFORMACE
No řekněme, že jsme ho nebyli schopni udělat bez pomoci západních firem. Ovšem schopných českých lidí se na něm podepsala spousta. ;-) :yes: Jen díky tomu se to auto navzdory těm šíleným podmínkám zahnívajícího socialismu v posledním stádiu rozpadu vůbec mohlo narodit. :-!
19. 3. 2016 19:37
Re: ZAJÍMAVÉ INFORMACE
No vidíš. A rusáci nie sú schopní vyvinúť konfekčné auto doteraz. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
19. 3. 2016 08:50
A co že tam to Ricardo vlastně dělalo?
Myslím pochopitelně Ricardo Engineering Sussex...
;-)

Mně ta řada motorů v autech Škoda Popular OHV (mimochodem z roku 1937...) - Tudor - Sedan - Spartak - Octavia - 1000 MB - 100/110 - 105/120 - 130 / 136 - Favorit .... a pak Felicia přijde docela souvislá a nepřerušená...

:-(
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2016 19:56
Re: A co že tam to Ricardo vlastně dělalo?
... ešte si zabudol na Fabiu I. :-)
20. 3. 2016 12:19
Re: A co že tam to Ricardo vlastně dělalo?
Aj na Oktáviu.
19. 3. 2016 19:53
Je jasné, že Goffey ...
si kopol do Amíkov. Ford Fiesta a správne Vauxhall Nova (Opel Corsa). O britských autách ani ň. ;-)
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2016 12:32
Favorit mal šťastie.
Ja len k tomu Bertonemu. On robil len vrchný kabát.On neriešil ako sú upevnené dvere,pánty.On neriešil rozmiestnenie sedadiel.On neriešil tuhosť karosérie.On neriešil dodržanie vtedajších predpisov EHS napr.odhľadne barierových skúšok,jedine šírku A stlpca,za čo dostal jeho zamestnanec kopačky.Zdroj: p.Hrdlička a Nucio
V rámci soc. tábora bola pre nás Samara Audi a Favorit Golf. >:D
Na tú dobu dostať Favorita do výroby považujem za nadľucký výkon. Veľa iných prototypov nemalo toľko šťastia.Napr. š720, MNA900/1000, STA Devin alebo Jawa 238 Mistral. Toť môj názor.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2016 16:31
Re: Favorit mal šťastie.
Keď si zoberieme, čo Ostblok vtedy vyrábal v kategórii osobné vozidlo: Wartburg, Trabant, FSO Syrena, Zaporožec, Moskvič, ... a potom samé talianske licencie, tak je jasné, že angláni boli trochu zaskočení.
20. 3. 2016 19:49
Nova asi nebude Chevrolet
Moderátor TG o Favoritu mluví jako o dobré alternativě ojeté Fiesty nebo Novy. Neříká značku auta, tak jste si vy odborníci za Auto.cz doplnili Chevrolet Nova.
Ale on skoro určitě měl na mysli Ladu Nova, což byl obchodní název pro VAZ 2105, 07 a kombík 04. Prostě Žigul...
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2016 10:26
Re: Nova asi nebude Chevrolet
Mrkni o tri poschodia vyššie. Ide o General Motors, avšak správne malo byť Vauxhall Nova/Opel Corsa. Teda, podľa mňa ;-)
P.S. Lada Nova bola určená pre nemecký-NSR trh.