Videa
co mi chybí ke štěstí. Teď už to vím, neviděl jsem tohle video, který je úplně k ničemu >😒]
ale neměl Favorit motor 1289ccm... a ne 1281?
A nepodílelo se Ricardo Engineering jen na sportovní verzi pro britskou RAC Rally?
A nepodílelo se Ricardo Engineering jen na sportovní verzi pro britskou RAC Rally?
Myslím si, že 1289 a i na běžných verzích. 😉
Ricardo osobně se podílel i na opravě mého Favoritu (myšleno původní nick Lukáše Vaverky), jen jak jsme si pak pro něj po našem neúspěšném zásahu do rozdělovače přišli do servisu byla památná věta "na co jste šáhli, to jste zku.vili" >😁 >😁 >😁
Ricardo osobně se podílel i na opravě mého Favoritu (myšleno původní nick Lukáše Vaverky), jen jak jsme si pak pro něj po našem neúspěšném zásahu do rozdělovače přišli do servisu byla památná věta "na co jste šáhli, to jste zku.vili" >😁 >😁 >😁
Fakt si zveril auto niekomu, kto nerozumie pojmu ergonómia? >😒]
No tak on tehdy byl ve stejné městě jako já studoval, nebylo jiné volby. A z knihy výměna cívky rozdělovače vypadala jednoduše. Jenže s minimem nářadí v -20°C venku před panelákem to nemohlo dopadnout dobře 8-s Nakonec mě přes celé město táhl na laně tímhle: [odkaz]
Byl to famozní pohlede jak FX 37s táhne Favorita na laně >😁 Jen teda mu ani nepřišlo že nějakého drobka na laně má, takže se mnou chvílemi jel 80 - 90 km/h 8-s >😁
Byl to famozní pohlede jak FX 37s táhne Favorita na laně >😁 Jen teda mu ani nepřišlo že nějakého drobka na laně má, takže se mnou chvílemi jel 80 - 90 km/h 8-s >😁
ale jako čechy nás může hřát, že je to s jistotou technicky nejvyspělejší auto celého socialistického tehdejšího východního bloku. I v tom morálně a technicky zahnívajícím marasmu byli lidi, co měli chuť a uměli něco udělat. A to se cení. :yes:
Máš naprostou pravdu, ale dej si pozor: Jak jsem nedávno zjistil, jsou zde i tací, kteří se s tebou budou fanaticky hádat a tvrdit, že Lada Samara byla lepší auto! >😁 >😁 >😁
Už se těším, hlavně na tu jejich obhajobu. 😄
Nicméně nikdy jsem Fáčko neprožíval, ale musí se uznat, že to byla zdařilá jednoduchá konstrukce vznikající na čisté louce, protože ze š 120 se toho dalo vzít málo, mimo motoru. A i ten v podstatě jen lehce převrtaný chodil ve favoritu na hony jinak, než ve stodváce. Jasně, pomohl jim Bertone, ale i tak tento projekt vyžadoval hodně šikovných a kreativních inženýrů strojařů.
Nicméně nikdy jsem Fáčko neprožíval, ale musí se uznat, že to byla zdařilá jednoduchá konstrukce vznikající na čisté louce, protože ze š 120 se toho dalo vzít málo, mimo motoru. A i ten v podstatě jen lehce převrtaný chodil ve favoritu na hony jinak, než ve stodváce. Jasně, pomohl jim Bertone, ale i tak tento projekt vyžadoval hodně šikovných a kreativních inženýrů strojařů.
Minimálne mala Samara modernejší motor, ako Favorit
Ano, s tím lze souhlasit, byla to modernější konstrukce s 5x uloženou klikou a rozvodem OHC (dokonce ve třech kubatůrách). Ovšem nebylo to dílo Rusů, nýbrž firmy Porsche. :-!
Asi rovnako ako ten škodovácky dielom firmy Ricardo 😄 A Porsche spolupracovalo aj na Favorite, takže je jeho dielom? Žiaľ nie 😄
No ona taky Samara neměla v konstrukci takové brzdy z centrálu jako Favorit, však Češi sověty neomezovali, sověti české konstruktéry ano. Např. proč má Favorit tak velká přední světla? Protože odrazová technika světel musela být totožná se Samarou... atd. ... Kdyby těch restrikcí bylo méně, věřím, že celkově by se Favorit dal udělat lépe.
Nemáš pravdu. Přední světlomety se musely použít stejně jako pro Ladu z důvodu nedostatečných kapacit pro výrobu světlometů původně uvažovaných. Jinými slovy - fabrika, co tady vyráběla světlomety (tuším PAL ?) už nemohla začít s výrobou nových, protože spuštění výroby (postavení nové linky) by stálo neúměrně vysoké náklady a ani časově by se to nezvládlo.
Zajímavé info, pokud je to pravda:
1) motor laděný britskými inženýry (Ricardo Engineering Sussex),
2) podvozek laděný německým Porsche,
3) uložení motoru německým Porsche,
4) elektrony britské,
k tomu přidejme
5) design italský Bertone.
Před bolševikým pučem v 48 jsme byli přední světovou hospodářskou mocností. Po 40 letech její vlády jsme nebyli schopni udělat ani auto třídy jakým bylo Fáčko.
1) motor laděný britskými inženýry (Ricardo Engineering Sussex),
2) podvozek laděný německým Porsche,
3) uložení motoru německým Porsche,
4) elektrony britské,
k tomu přidejme
5) design italský Bertone.
Před bolševikým pučem v 48 jsme byli přední světovou hospodářskou mocností. Po 40 letech její vlády jsme nebyli schopni udělat ani auto třídy jakým bylo Fáčko.
No řekněme, že jsme ho nebyli schopni udělat bez pomoci západních firem. Ovšem schopných českých lidí se na něm podepsala spousta. 😉 :yes: Jen díky tomu se to auto navzdory těm šíleným podmínkám zahnívajícího socialismu v posledním stádiu rozpadu vůbec mohlo narodit. :-!
Myslím pochopitelně Ricardo Engineering Sussex...
😉
Mně ta řada motorů v autech Škoda Popular OHV (mimochodem z roku 1937...) - Tudor - Sedan - Spartak - Octavia - 1000 MB - 100/110 - 105/120 - 130 / 136 - Favorit .... a pak Felicia přijde docela souvislá a nepřerušená...
😒
😉
Mně ta řada motorů v autech Škoda Popular OHV (mimochodem z roku 1937...) - Tudor - Sedan - Spartak - Octavia - 1000 MB - 100/110 - 105/120 - 130 / 136 - Favorit .... a pak Felicia přijde docela souvislá a nepřerušená...
😒
si kopol do Amíkov. Ford Fiesta a správne Vauxhall Nova (Opel Corsa). O britských autách ani ň. 😉
Ja len k tomu Bertonemu. On robil len vrchný kabát.On neriešil ako sú upevnené dvere,pánty.On neriešil rozmiestnenie sedadiel.On neriešil tuhosť karosérie.On neriešil dodržanie vtedajších predpisov EHS napr.odhľadne barierových skúšok,jedine šírku A stlpca,za čo dostal jeho zamestnanec kopačky.Zdroj: p.Hrdlička a Nucio
V rámci soc. tábora bola pre nás Samara Audi a Favorit Golf. >😁
Na tú dobu dostať Favorita do výroby považujem za nadľucký výkon. Veľa iných prototypov nemalo toľko šťastia.Napr. š720, MNA900/1000, STA Devin alebo Jawa 238 Mistral. Toť môj názor.
V rámci soc. tábora bola pre nás Samara Audi a Favorit Golf. >😁
Na tú dobu dostať Favorita do výroby považujem za nadľucký výkon. Veľa iných prototypov nemalo toľko šťastia.Napr. š720, MNA900/1000, STA Devin alebo Jawa 238 Mistral. Toť môj názor.
Moderátor TG o Favoritu mluví jako o dobré alternativě ojeté Fiesty nebo Novy. Neříká značku auta, tak jste si vy odborníci za Auto.cz doplnili Chevrolet Nova.
Ale on skoro určitě měl na mysli Ladu Nova, což byl obchodní název pro VAZ 2105, 07 a kombík 04. Prostě Žigul...
Ale on skoro určitě měl na mysli Ladu Nova, což byl obchodní název pro VAZ 2105, 07 a kombík 04. Prostě Žigul...
TAKOVÝ ODPORNÝ SAJRAJT 90TÝCH LET Z BOLESLAVI, hybrid západního konzervy a český znouzecnosti a to bez posilovače!! Podívejte jak se chová k 20tiletý germánský dízlpopelnici [odkaz] natož k nějakýmu úchylnýmu favoritu produkovanýho čechy co si uvědomili jak sou 50let za germánem a 100let za vopicema >😁 >😁 >😁
Co s takovým hnusem jako byl šáde favorit?? Navrhuju ho rozstřelit Piňďolínem >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Od Tebe bych chtěl jen znát jedno: kolik Ti je roků?
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
A mimochodem: Favorit není sajrajt 90.-tých let, ale druhé poloviny osmdesátých. A o kvalitách tohoto auta jsem měl možnost trochu diskutovat s tehdejším "prototypovým" (dnes by se řeklo zkušebním) řidičem Škody. Byl to manžel naší kantorky, jezdil pro ní také ke škole s jedním ze zkušebních prototypů, polepeným kartonovými krabicemi jako maskováním. Oproti stopětkám a stodvacítkám to byl skok o několik desetiletí dopředu (ačkoliv dodnes tvrdím, že nejlepší auto, které jsem kdy řídil - a že jich bylo požehnaně - byla moje Š 110 s motorem z erka).