Re: NÉ FAVORIT UŽ NÉÉ, TU PLEČKU JEDINĚ, VYKOUPAT V BAŽINĚ !
>:D >:D >:D >:D >:D
TAKOVÝ ODPORNÝ SAJRAJT 90TÝCH LET Z BOLESLAVI, hybrid západního konzervy a český znouzecnosti a to bez posilovače!! Podívejte jak se chová k 20tiletý germánský dízlpopelnici [odkaz] natož k nějakýmu úchylnýmu favoritu produkovanýho čechy co si uvědomili jak sou 50let za germánem a 100let za vopicema >:D >:D >:D
Co s takovým hnusem jako byl šáde favorit?? Navrhuju ho rozstřelit Piňďolínem >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN : DIE SIMULANTE BANDE !! čéší
Děkuji za odpověď. Potvrdil jsi mi moje "podezření" - že jsi velice mladý a blbý k tomu.
A mimochodem: Favorit není sajrajt 90.-tých let, ale druhé poloviny osmdesátých. A o kvalitách tohoto auta jsem měl možnost trochu diskutovat s tehdejším "prototypovým" (dnes by se řeklo zkušebním) řidičem Škody. Byl to manžel naší kantorky, jezdil pro ní také ke škole s jedním ze zkušebních prototypů, polepeným kartonovými krabicemi jako maskováním. Oproti stopětkám a stodvacítkám to byl skok o několik desetiletí dopředu (ačkoliv dodnes tvrdím, že nejlepší auto, které jsem kdy řídil - a že jich bylo požehnaně - byla moje Š 110 s motorem z erka).
Ricardo osobně se podílel i na opravě mého Favoritu (myšleno původní nick Lukáše Vaverky), jen jak jsme si pak pro něj po našem neúspěšném zásahu do rozdělovače přišli do servisu byla památná věta "na co jste šáhli, to jste zku.vili" >:D >:D >:D
No tak on tehdy byl ve stejné městě jako já studoval, nebylo jiné volby. A z knihy výměna cívky rozdělovače vypadala jednoduše. Jenže s minimem nářadí v -20°C venku před panelákem to nemohlo dopadnout dobře 8-s Nakonec mě přes celé město táhl na laně tímhle: [odkaz]
Byl to famozní pohlede jak FX 37s táhne Favorita na laně >:D Jen teda mu ani nepřišlo že nějakého drobka na laně má, takže se mnou chvílemi jel 80 - 90 km/h 8-s >:D
ale jako čechy nás může hřát, že je to s jistotou technicky nejvyspělejší auto celého socialistického tehdejšího východního bloku. I v tom morálně a technicky zahnívajícím marasmu byli lidi, co měli chuť a uměli něco udělat. A to se cení. :yes:
Máš naprostou pravdu, ale dej si pozor: Jak jsem nedávno zjistil, jsou zde i tací, kteří se s tebou budou fanaticky hádat a tvrdit, že Lada Samara byla lepší auto! >:D >:D >:D
Už se těším, hlavně na tu jejich obhajobu. :-)
Nicméně nikdy jsem Fáčko neprožíval, ale musí se uznat, že to byla zdařilá jednoduchá konstrukce vznikající na čisté louce, protože ze š 120 se toho dalo vzít málo, mimo motoru. A i ten v podstatě jen lehce převrtaný chodil ve favoritu na hony jinak, než ve stodváce. Jasně, pomohl jim Bertone, ale i tak tento projekt vyžadoval hodně šikovných a kreativních inženýrů strojařů.
Ano, s tím lze souhlasit, byla to modernější konstrukce s 5x uloženou klikou a rozvodem OHC (dokonce ve třech kubatůrách). Ovšem nebylo to dílo Rusů, nýbrž firmy Porsche. :-!
Bohužel srovnáváš nesrovnatelné. Favorit měl (bohužel) jen modernizovaný starý škodovácký motor OHV (ano, měl i nemálo kladů, já vím), zatímco Sověti nechali u Porsche vyvinout kompletně nový motor, který s motory klasických Žigulíků neměl vůbec nic společného - všechny díly byly nové. :-!
No ona taky Samara neměla v konstrukci takové brzdy z centrálu jako Favorit, však Češi sověty neomezovali, sověti české konstruktéry ano. Např. proč má Favorit tak velká přední světla? Protože odrazová technika světel musela být totožná se Samarou... atd. ... Kdyby těch restrikcí bylo méně, věřím, že celkově by se Favorit dal udělat lépe.
Nemáš pravdu. Přední světlomety se musely použít stejně jako pro Ladu z důvodu nedostatečných kapacit pro výrobu světlometů původně uvažovaných. Jinými slovy - fabrika, co tady vyráběla světlomety (tuším PAL ?) už nemohla začít s výrobou nových, protože spuštění výroby (postavení nové linky) by stálo neúměrně vysoké náklady a ani časově by se to nezvládlo.
Zajímavé info, pokud je to pravda:
1) motor laděný britskými inženýry (Ricardo Engineering Sussex),
2) podvozek laděný německým Porsche,
3) uložení motoru německým Porsche,
4) elektrony britské,
k tomu přidejme
5) design italský Bertone.
Před bolševikým pučem v 48 jsme byli přední světovou hospodářskou mocností. Po 40 letech její vlády jsme nebyli schopni udělat ani auto třídy jakým bylo Fáčko.
No řekněme, že jsme ho nebyli schopni udělat bez pomoci západních firem. Ovšem schopných českých lidí se na něm podepsala spousta. ;-):yes: Jen díky tomu se to auto navzdory těm šíleným podmínkám zahnívajícího socialismu v posledním stádiu rozpadu vůbec mohlo narodit. :-!
Mně ta řada motorů v autech Škoda Popular OHV (mimochodem z roku 1937...) - Tudor - Sedan - Spartak - Octavia - 1000 MB - 100/110 - 105/120 - 130 / 136 - Favorit .... a pak Felicia přijde docela souvislá a nepřerušená...
Ja len k tomu Bertonemu. On robil len vrchný kabát.On neriešil ako sú upevnené dvere,pánty.On neriešil rozmiestnenie sedadiel.On neriešil tuhosť karosérie.On neriešil dodržanie vtedajších predpisov EHS napr.odhľadne barierových skúšok,jedine šírku A stlpca,za čo dostal jeho zamestnanec kopačky.Zdroj: p.Hrdlička a Nucio
V rámci soc. tábora bola pre nás Samara Audi a Favorit Golf. >:D
Na tú dobu dostať Favorita do výroby považujem za nadľucký výkon. Veľa iných prototypov nemalo toľko šťastia.Napr. š720, MNA900/1000, STA Devin alebo Jawa 238 Mistral. Toť môj názor.
Keď si zoberieme, čo Ostblok vtedy vyrábal v kategórii osobné vozidlo: Wartburg, Trabant, FSO Syrena, Zaporožec, Moskvič, ... a potom samé talianske licencie, tak je jasné, že angláni boli trochu zaskočení.
Moderátor TG o Favoritu mluví jako o dobré alternativě ojeté Fiesty nebo Novy. Neříká značku auta, tak jste si vy odborníci za Auto.cz doplnili Chevrolet Nova.
Ale on skoro určitě měl na mysli Ladu Nova, což byl obchodní název pro VAZ 2105, 07 a kombík 04. Prostě Žigul...
Mrkni o tri poschodia vyššie. Ide o General Motors, avšak správne malo byť Vauxhall Nova/Opel Corsa. Teda, podľa mňa ;-)
P.S. Lada Nova bola určená pre nemecký-NSR trh.