Ministerstvo dopravy zveřejňuje po částech nápady na revizi bodového systému a pokut. Chce tím vyvolat diskusi, což se mu evidentně daří. Odborníci už se totiž chytají za hlavu.
jj
NETRESTÁ MLAĎÁKY CO SI KOUPÍ ZA 20CKU POPELNICI 90TÝCH LET A MYSLÍ SI ŽE JSOU NA VOKRSKÁCH PŘI 140 MISTRY SVĚTA >:D >:D >:D VONEHDÁ SEM POTKAL PIPKU PŘEDJÍŽDĚLA TATROVKU S VLEČNÁKEM A VOSOBÁK PŘEZ ZEBRU PŘEZ PLNOU BEZ BLINKRU A NA ROVINCE MÍSTO 90TKY 140 JAKOPRD JEN V OBCI KDE MÁ JET 50 UBRALA NA 75 spokojená jak blecha za volentem já nic já muzikant >:D >:D >:D
A vy se divíte že mladý vocasové s předraženým horkotěžkým řidičákem z přiblblý teorie na počítači a téměř bez praxe má čerstvý bezbonusový povinný za 2,5litrový 150kW 16.000 CZK ročně ?? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Poděkujte svejm úchylnejm nerealistickým s uhnutým povýšeným smýšlením taťům v parlamentu co tam ty kraviny schvalují >:D >:D >:D >:D >:D
PS: DOPRRRR KDE SOU TY ČASY 2000tisících KDY SE NA VOKRSKÁCH LÍTALO BĚŽNĚ VO SOBOTNÍCH DOPOLEDNECH 160 A CAJTÍÍ NIKDEEEEE >:D >:D >:D >:D >:D
Fakt myslíš, že to, co se vybere z pokut, má nějakej vliv na státní pokladnu? To minipromile, které pokuty tvoří, bych přirovnal k plivnutí do plnýho septiku...
Osobně nesouhlasím s pokutou + body. Viděl bych to na výběr mezi pokutou, a to klidně velmi tučnou, nebo připočtením bodů, které by se ale nemazaly po roce, ale třeba až po třech. Pak by totiž systém vyselektoval ty, pro které je zákon jen nějaká knížka, a ty ať klidně platěj horentní sumy a plněj státní (městskou) pokladnu, když je to baví, a neuměj dodržet zákon, a ty pro které je už jen chycení při přestupku dost velkej trest.
Podla tvojho navrhu by system vyselektoval tych, pre ktorych je nejakych 70 000 malickost (napriklad typu Romana Janouska). Odobratie vodicaku by im nehrozilo, mohli by uplne kaslat na predpisy a maximalne by obcas zaplatili pokutu vo vyske 0,0% svojich prijmov.
A ty si myslíš, že když jim hrozí litr ze telefon, že to zaplatěj a body dostanou od úřadu? No jsi fantasta. Pro ně je nejjednodušší si nechat věc napsat do správního řízení, a tam se to zaklapne pod stůl. Tak co myslíš, že je lepší??? Na předpisy kašlou už teď, protože jim nehrozí NIC.
A nepsal jsem nic o výši pokut. Ale něco mi říká, že i těch 70 tisíc by aspoň malinko zabolelo, a ta kasa by to pocítila.
Andrejko přece slíbil snížit deficit v příštím roce na 60 mld. Kdo jiný než motoristé by mu v tom měli pomoct? Přece byste nechtěli aby to za vás "zatáhli" miliardáři...:-! [odkaz]
Je to tak, plní se tím rozpočty policie a obcí. Je to smutné. Nedání přednosti v jízdě - nejvíce nebezpečné, tvoří jen 3 % pokud. To jen potvrzuje to, co vidím na cestách.... policie je úplně na hov.. jen za bukem nebo v maskovaném autě hledá možnost výdělku na přehledných úsecích. :-(
Pan Ťok dlouhodobě nezvládá odbornou problematiku svého resortu a vymýšlí se svým ansámblem kraviny ;-\ To je osoba která tzv. plave v systému a musí vykázat nějakou aktivitu, víc od toho čekat nelze.
Bohužel. Je to asi nejslabší ministr této vlády a odskákáváme to my - motoristé. Své sliby s urychlením opravy a staveb dálnic nedodržel. Místo toho jeho ministerstvo produkuje paskvily, problémy na úřadech s novým systémem registrací SPZ je dodnes. Opět se niuc neděje. Nové značení kruhových objezdů a spol. nepochopitelné. Na nákupy předražených maskovaných aut peníze jsou, na nic jiného už ne. A to se nám zdražilo všem zákonné pojištění.
Také jezdím každý den a tvrdím, že dopravní policie je k ničemu. Naposled mi dávali dýchnout před 8 lety. Ale rychlost mi zkouší měřit skoro každý týden. Na cestách je chaos... červená ve mětě znamená, že ještě tři mohou projet. Kruhové objezdy neumí pětina řidičů. Autoškoly pouštějí nedouky a upácí se tam nehorázně....a nic se neděje. Kupí se jedno selhání pana ministra za druhým...
-- To jen potvrzuje to, co vidím na cestách.... policie je úplně na hov.. jen za bukem nebo v maskovaném autě hledá možnost výdělku na přehledných úsecích. --
Absolutni souhlas :yes: Je mi jasny, ze za to nemuze ten policajt, co se tam schovava, jen to dostal za ukol od sefa, ale o tom, ze to je na hov.. nelze pochybovat.
Od Neznej uplynulo uz strasne vela rokov, ale ku generacnej obmene myslenia stale nedoslo - na cestach totiz vladne stara-dobra ceskoslovenska verzia komunizmu.
Kto nekradne, inymi slovami, kto nie je egoista a nesnazi sa vybabrat so sytemom, okrada rodinu.
Takze sa nam tu premavaju tisicky egomaniackych tupcov, ktori dokazu zajst do absurdit pri zdovodnovani, preco pre nich to ci ono pravidlo neplati. Preco by o pravo prednosti v jazde nemohli okradnut ineho vodica, preco by si z tej cesty nemohli ukradnut pre seba viac na ukor inych.
Protredie a okolnosti su ine, ale vzorce spravania su tie iste - komunisticke.
Preto nemecky vodic Porsche iduci 200 spravidla nema problem dat nohu z plynu aby auto, ktore ide 140, mohlo predbehnut kamion. Lenze nemecky vodic nezazil 40 rokov komunizmu a ma okrem pudu sebazachovy aj pocit zodpovednosti voci inym, ktori maju presne rovnake pravo pouzivat dany usek dialnice.
A pokial tento trivialny princip nepochopi cesky/slovensky muzik, tak ine nez represia nepomoze.
Ako sa hovori, Americanovi staci odporucit, Nemcovi zakazat, Cechovi/Slovakovi fyzicky znemoznit.
Je smutne ze od 1989 sme nepochopili ani elementarne zaklady demokracie - ze nase pravo je rovnake ako pravo tych druhych.
Souhlasím. Výchova je v autoškole. Pokud žadatel o ŘP projde výcvikem a teorií, pak jako závazek dodržování předpisů a zákona dostává ŘP. Dost lidí si ale myslí, že je demokracie, a podle toho to vypadá. Pak ale musí počítat s tím, že o ten ŘP přijde. Když půjdu do hospody, taky se budu chovat, jak je slušno, a nebudu močit do květináčů jen proto, že mám prachy a je demokracie.
Druhá věc je, že ten zákon nemusí být dokonalej. No ale furt platí pro všechny. Bohužel, zákon nevymýšlí řidiči s policisty, ale "experti" z poslaneckých lavic. A to je kámen úrazu.
Myslím, že ještě horší než takové to české domácí pohrdání dopravními předpisy, je pohrdání zdravým rozumem a lidskými životy, zcela asocialní chování, bohužel reálně prakticky nepostižitelné. Typicky když Vám někdo jede půl metru za autem, aby pak na dvojité plné spektakulárně předjel s minutím protijedoucího auta o jeden metr a zařazení se metr před auto předjížděné s nohou na brzdě. To není na pokutu nebo body, ale na psychiatra.
Přesně napsáno.
Často se setkávám s jevem, kdy člověk jede jako prase - rychle, předjíždní přes plnou, omezuje ostatní apod. ,ale když mu někdo podezřele dlouho jede v levém pruhu a nebo když mu tam někdo vjede z vedlejší - rozčiluje se jako blázen, troubí a bliká a ťuká si na čelo.
Typicky československé pokrytectví. On sám zákony porušuje, ale vynucuje si jejich dodržování na druhých.
Tak jak to je na silnici tak je to všude. Například ve firmách, kde jsou šéfové arogantní, leniví, domlouvají si ,,provize,, s jakýmkoliv dodavatelem a pořád svoje podřízené akorát buzerují. Vyžadují po nich ale slušnost, pracovní nasazení a poctivost.
To "vyžaduje, ale sám porušuje" funguje bohužel i naopak, kdy někdo drží levý pruh a neuhne, ve městě jede vlevo 40 km/h (na "šedesátce") vedle kamionu a neuhne (zároveň neodbočuje, ani se neotáčí a nejde o souběžnou jízdu - § 12-2) nebo hůř, když se na normální silnici táhne 60 km/h, ale jen si všimne, že ho někdo předjíždí, tak mu to najednou jede 100 km/h. Ten druhý případ je zároveň snad jediný, kde bych si likvidační pokutu a klidně doživotní zákaz řízení uměl představit.
To nemá s komunismem nic společného. Naopak, tenhle extrémní egoismus a bezohlednost je čistě porevoluční "dědictví" té bezuzdné anarchie, která tu zavládla. "Je demokracie, každý může dělat co chce, máme svobodu"... to byla hesla devadesátých let.
Ukázať prstom na komunistov je veľmi ľahké a zbavujúce zodpovednosti, lenže od tej doby už uplynulo dosť času a dnešní najrizikovejší vodiči si komunistickú éru nepamätajú ani z detstva...
Přesto se chovaj jinak než jejich vrstevníci ze zemí co socialismus nezažili = proto sem zmiňoval sociologii která se tímhle fenoménem zabývá
A není to o penězích = viz doteď dost rozdílný vnímání světa v západním a exvýchodním Německu - I u mladších ročníků který komunistickou éru nepamatujou
Rovnako iní sú Nemci a Rakúšania, aj keď patria do "západného sveta" a sú potomkami germánskeho národa... Politika má vplyv, ale rozhodne to nie je výhradný vplyv.
Dost času neuplynulo, sorry. 2 generace byly zkažené a bude to chtít nejméně 2 generace morálku národa částečně napravit. A protože máme tu komunistickou demokracii, tak to bude trvat asi o dost déle... ;-\
my se toho nedozijem
nase sance naskocit do rozjetyho vlaku a svezt se v nem pohasla s ruskou okupaci v 1968.
rakusaci se z desetilete okupace rudou armadou, která skončila v 1955, vzpamatovali během 10 let, my mozna az během dalších 50 let
kdybych nejezdil jak v cr, tak v nemecku (a nejen tam), asi bych nabyl dojmu, jaka v cr panuje na silnicich anarchie. ve skutecnosti je realny pocit z jezdeni v nemecku a v cr velmi podobny. podobna je i nehodovost a pocty ranenych (lehce horsi vysledky v cr pripocitavam celkove horsimu stavu silnic a pripadne technickemu stavu vozidel).
kdyz to ale napises takhle (a jeste to vysperkujes tim komunismem), tak je to naprosta volovina.
tak prvni a druhe cislo mi prijde podobne. konkretne znam ta prvni cisla. treti cislo se tezko da srovnavat vzhledem k jinym pomerum silnicni site (vyrazne mene dalnic v cr). jinak tu podobnost hledej v kontextu stavu na celem svete.
jednim z prvku demokracie a svobody je moznost oznacit tvuj (a kterykoliv jiny) nazor za volovinu. "komunisticke vzorce chovani na silnici" - to je ta asi nejvyraznejsi volovina, ktera to cele oramovala. davas totiz do souvislosti veci, ktere spolu nijak nesouvisi a jeste jimi oduvodnujes neco, co je v obou zemich velmi podobne. po evrope mam najezdeno habadej, takze svuj obrazek o stavu na silnich si s dovolenim ponecham. jo a jedna vec je v nemecku na silnicich vyrazne odlisna - minimalni pouzivani blinkru. to je typicky nemecky nesvar a v cr jsme na tom vyrazne lepe.
Takze Nemci maju cca o tretinu menej obeti na cestach ako Cesko (a to nehovorim o prepocte na prejazdene kilometre), ale podla je situacia podobna.
Takze ak nabuduce bude nejaky politik hovorit, ze zivotna uroven v Cesku dosahuje 2/3 nemeckej, tak pre teba to bude velmi podobne. No hotovy nemecky blahobyt.
Este sa vyjadrim k dalsej tvojej vete, a uz ti dam pokoj.
"jednim z prvku demokracie a svobody je moznost oznacit tvuj (a kterykoliv jiny) nazor za volovinu."
Na to, samozrejme, pravo mas. Ale v demokracii pomaha, ked to vies podopriet solidnym argumentom, ale uznavam, ze nie kazdy to praktikuje, napr. ty. Bohuzial, negativnym dosledkom tohto vulgarneho chapania na demokracie je, ze tvoje pravo oznacovat nazory inych za volovinu sa de facto rovna tvojmu pravu robit zo seba vola. Ale chapem, ze v ramci tvojej kohorty to moze byt akceptovana, ba dokonca priam ziaduca, norma spravania.
Vies len nadavat, rozculovat sa, obvinovat. Ale argumentovat ako dospely clovek, dolozit jedinu statistiku, podporit svoj nazor faktom.... na to si nedorastol.
vis, mel by sis napred zamest pred vlastnim prahem, ja jsem sice (ze zcela jasne uvedenych duvodu) oznacil tvuj nazor za volovinu, nicmene ty me urazis skrze znalosti z matematiky zakladni skoly, skrze muj nazor me tady nalepkujes do nejake kategorie pseudokomunistickych produktu. svym zpusobem vyjadrovani a vystupovani popiras vse, co o demokraticky uvazujicim cloveku pises. k tvym argumentum:
jak jsem psal najdi si pocty mrtvych na silnicich i v jinych zemich. zkus treba rusko, usa, mexiko, apod. v tomto kontextu potom porovnavej cr a nemecko. ono je totiz jedno pokud prijdes do hospody s dvoukorunou v kapse, pricemz ja budu mit korunu jednu. budes mit sice dvakrat tolik (vyrazne vetsi nepomer nez v tom tvem prikladu), ale dostanes uplne stejny prd. ony se ty matematicke souvislosti musi vzdy posuzovat v sirsim kontextu, ale to ti bud dojde, az dospejes, a nebo ti to nedojde.
a jen tak mimochodem, kdy jsi naposledy jezdil po cr a v nemecku? kolik jsi v obou zemich najel kilometru?
Neries to...statistika je jeden z najnarocnejsich vednych oborov a jej interpretacia je takmer nemozna. Percento vs percentualny bod a podobne...to tu vacsine nic nehovori. Kto najazdi viac km rocne (30tisic plus) vie ze pri agresivnom jazdeni setri za rok maximalne par rocne ale zaroven likviduje auto, zivotne prostredie...
Vsetci tito mudraci by si mali skusit jazdenie v rumunsku kde pri jazde v dacii su v priamom ohrozeni zivota ale v passate im vsetci ustupuje. To sme tu sudruhovia zazivali v 90tych rokoch...jazdenie bez vysokych pokut vo vychodnej europe je nebezpecne. V polsku sa prekracuje rychlost standardne o15-20km...preco? Ich pokuty su smiesne...tumunsko detto, bulharsko detto, cechy detto...ale radi Vas uvitame na slovensku...si pirat sup sem s polkou vyplaty.
Nevím kdy jsi naposled byl v Rumunsku (případně kde), ale v současnosti v Bukurešti a okolí se jezdí víceméně podle předpisů (tolerance rychlost +10km/hod), policajti jsou naprosto všude, pokuty jsou srovnatelné s ČR.
vzdy kdyz od tebe neco ctu, je mi smutno. z tebe tak cisi zapsklost,sebemrskacstvi a mindraky. musel jsi mit tezke detstvi a ted si to tim falesnym sebevedomim asi kompenzujes. presne jako tebe si predstavuju toho bajneho "cechacka". opravdu smutno. ja ti poradim - nesed tolik u pocitace, ale vyjdi obcas ven. a uvidis.. poznas sam, ze tak zle neni..
Vidím to jinak. Jezdím děnně do Německa a abych byl pozitivní, vidím dost rozdílů. V Německu, když vyjíždím z vedlješí na hlavní, pak němečtí řidiči už 500 metrů před křižovatkou blikají, že budou odbočovat a já tedy mohu bezpečně a včas vyhodnotit situaci a jet. Prostě si navzájem vycházejí vstříc. Zde běžně neblikají, nezajímá je, že někdo kvůli nim stojí a čeká. V Německu využívají nájezdový puh na dálnici, zde mi klidně vjednou ještě přes plnou čáru v osmdesáti před auto. Že u nás na D5 má nájezdový pruh běžně 500 a více metrů a oni i se svojí HTP Fabiii mohou bezpečně zrychlit na 130 a zařadit se mezi auta? Odbočování, kde je odbočovací pruh - to samé? Proč ho využít, když mohu zbrzdit ty za mnou. Po pravdě řečeno, Bavorsko je mi příjemné každý den. Ne kvůli krajině, je to pdobné, ale kvlki ohleduplnosti a to je vidět nejvíce za volantem. A neomezená rychlost na dálnici a možnost dát si jedno pivo je už jen takový drobný bonus navíc.
Mohu vědět, kde v Německu zažíváš tak tolerantní řidiče? Ve směru ČR-Berlín je to horší, než v Polsku. To, co popisuješ u českých řidičů dovedou Němci povýšit na druhou.
tak ja jezdim prevazne na zapade (bavorsko, bw, hessensko, severni poryni vestfalsko...) a nevidim proti cr zadny podstatny rozdil (v chovani ridicu - samozrejme celkova kvalita silnic a novejsi auta, to j jasne)
a to je právě to, co Sheldon Cooper popisoval výše. Tu sociologii. Východní Německo je totiž, podobně jak ČR, postkomunistická oblast. Západní Německo naopak není. Zkušenosti diskutujících se stylem jízdy v těchto dvou částech Německa to potvrzují. :-)
coze??? nemci ze blikaji??? na dalnici treba neblikaji prakticky vubec!! nejednu prekerni situaci jsem zazil, kdyz mi trouba bez blinkru vjel do pruhu. a v najezdovych pruzich na dalnici se chovaji uplne stejne. jen tam je mene fabii htp a vice raket, ktere vyrazi rychleji kupredu. ty boje, kdo prvni vletne do leveho pruhu jsou tam uplne stejne.
Nebudu komentovat a nadávat na změny, tolik času nemam, ale musím alespoň napsat, že desetinásobné zdražení, ať už čehokoliv jsem teda fakt ještě neviděl, nikde!
A jestli mi přijde 25000 za červenou, kterou jsem projel zrovna když se tam rozsvítila, protože bych to už neubrzdil, tak moc šťastnej asi nebudu....Nebo to můžu zadupnout a zastavit v křižovatce, podle předepsané brzdné vzdálenosti je to snadné...
No, ale pan ministr nás přeci nechtěl zrujnovat, šlo mu pouze o bezpečnost...
No, snad abych radši přestal jezdit úplně, ono, kdybych se jednou utnul a udělal omlyem nějaký ten přestupek, tak jako student s lopatou o víkendu bych to splácel docela dlouho...
Jsme? Já ANO nevolil. Mě bylo jasný už při volbách co nastane. :-)
Řešení? Jedzit všude o 20km/h míň. Na okrsce 75-85tacho. Dálnice 110 tacho. Město 40 tacho. Když se budu blížit k semaforu na zelenou, tak už budu zpomalovat kdyby padla červená abych to ubrzil až na to hamstnu.
Pak jistojistě žádná likvidační pokuta nepřijde.
To že za mnou budou na okrsce když pojedu 80 tacho kilometrový kolony mi vadit nebude. Snad mě nikdo nesejme při nebezpečným předjížděním. :-!:-!:-!:-!:-!:-!
Jezdit na okrsce a dálnici 80 tacho by byla i třeba forma prostestu. ;-)
Ono by to taky chtělo, aby se čeští řidiči konečně naučili v souladu se zákonem zastavovat už na oranžovou...a ne že dám plný plyn, zavřu oči a s trochou štěstí proletím křižovatkou dřív než mě někdo sejme...
Mně nedělá problém zastavit na žlutou, ale zajímalo by mě, co říkáš na šipky. Myslím na těch křižovatkách, kde nepřechází bez přerušení do zelené, ale prostě se vypne, aby za několik vteřin byla žlutá a zelená. Když to projedeš, tak technicky vzato jedeš na červenou. A zadupnout to také nesmíš, pokud za sebou někoho máš (kdyby to příslušník viděl, tak by tě možná popotahoval, i kdyby za tebou nikdo nebyl). Samozřejmě, ve správním řízení se z toho můžeš vykroutit, ale je to otrava, většina lidí radši zaplatí pokutu... pokud tedy není 25 tisíc, že. O možnosti špatného seřízení pomlčím.
technicky vzato ten zamej problém na zeleznicnim prejezdu, kde ti ze bílého svetla (50km/h) skoci cervena když jsi 20metru před prejezdem a projedes, přitom z této rychlosti zastavis na 20 metrech jen když na to vsi silou slapnes. uz vidim jak autobus plnej lidi timhle zpusobem zastavuje.
na zlutou problém zastavit není, pakliže je delka zlute nastavena spravne, ale když je kratsi, tak opet zastavis jen když na to vsi silou slapnes. ale jak mas vedet ze to maj spatne? a když budes předpokládat ze to maj dobře, muzes mit velky problem
A vy jste naprosto bezchybný člověk co nikdy v životě nechvátal a vždycky na oranžovou brzdí, i když je vyloženě pár metrů od čáry? Jel jste někdy třeba s naloženým autem?
Ve Finsku se pokuty odvíjejí od výše příjmu. To by možná byla zajímavá cesta. Každý by pak stejný přestupek finančně pocítil stejnou měrou.
Nemůžu se ale ubránit komentáři k tvému výroku "A jestli mi přijde 25000 za červenou, kterou jsem projel zrovna když se tam rozsvítila, protože bych to už neubrzdil, tak moc šťastnej asi nebudu....". Kdy jsi naposledy potkal červenou, která se tam zrovna rozsvítila tak znenadání, že už bys to neubrzdil? :-) Tam, kde jezdíš, nemají semafory oranžové světlo? :-)
jenze když je ta zluta kratsi nez ma bejt, tak samozrejme pocitas s tim, ze tam ještě tu chvili vydrzi a s rezervou projedes, presne jak je psany v zakone o silnicnim provozu.
nikde se nepise ze když di skoci zluta, ze musíš brzdit podobne, jako když ti nekdo skoci před auto. a vsadim boty, ze se to ani nepredpoklada.
Však ano, zrovna u nás je z některých směrů tak kratičký interval zelené, že kdyby každý zabrzdil okamžitě po spatření oranžové, tak projedou max. tak 2-3 auta.
ja mam pocit, ze nektery semafory jsou nastaveny zamerne spatne, aby se vybralo vic pokut.
mozna v tom není vylozene zamer, ale vim o 2 krizovatkach, kde byla zvednuta rychlost z 50km/h na 70km/h před semaforem, aniz by byla prodlouzena zluta.
mozna v tom je jen blbost uredniku, kteří si neuvedomili, ze ze zvysenim rychlosti musi prodlouzit i zlutou, ale zrovna nahodou tam foti prujezdy na červenou.
v prvním pripade jsem urad zalobou donutil aby to dali doporadku - samozrejme po me nejdriv chteli vypalny za projeti na červenou a nechapali, ze si se mnou nevytrou jako s tema tisicema "piraty" predemnou.
na ten druhy semafor se chystam..
Pokud bodový systém neplní svou funkci a zákon se musí vymáhat pokutami, je na čase bodový systém zrušit. Mimochodem zavádění bodového systému doprovázely argumenty přesně opačné - vrchnost tvrdila, že pokuty jsou neúčinné a nespravedlivé vůči různým příjmovým skupinám a rovnost zajistí pouze body.
Ale jak máme mít úctu k systému, který na jedné straně tvrdě trestá i jen teoretické ohrožení bezpečnosti nebo dokonce pouhé administrativní přestupky, a na druhé straně nechává bez povšimnutí viníky skutečných nehod u kterých se náhodou nikdo nezranil a téměř toleruje i jiná vysoká ohrožení bezpečnosti, jako je například jízda bez světel za snížené viditelnosti.
No dost tě opravím, máš v tom zmatek. Policie nemá s bodovým systémem nic společnýho. Body přiděluje úřad. Policie pouze přestupky řeší, dokumentuje, odkládá, nebo postupuje na úřad do správního řízení. Body jsou přidělovány až na úřadě.
Takže Policie se může stavět na hlavu, ale aplikovat, natož vymáhat bodovej systém nemůže. Nebo mi napiš, jak jsi to myslel...
A výše pokuty zasáhne každého různě, to souhlasím. Jenže když se má zvednout horní hranice pro pokuty, aby to pocítili i ti bohatí, už se to nelíbí. Tak nevím.
Myslím že je jedno kdo konkrétně body přiděluje, na funkčnost to nemá vliv. Důležité je nastavení systému, jaký žebříček bodování a za jaké přestupky vlastně zákonodárci sestavili. Tam jsou největší slabiny
Já s tebou vcelku souhlasím, ale psal jsi, že Policie neumí bodovej systém aplikovat a vymáhat. A s tím já nesouhlasím.
1 - Chytí tě policajt, a když máš koule a přiznáš chybu, zaplatíš pokutu, pro Policii to končí zapsáním pokuty do systému. Co je dál, už řeší úřad. Přidělení bodů, zapsání do karty řidiče, atd.
2 - Chytí tě policajt, nesouhlasíš, věc jde na úřad, a tam už si nedělám iluze, že se věc vyřeší u všech stejně. 99% věcí se nestihne nebo nebude řešit. A když, tak máš buď smůlu, a nebo špatný známý.
3 - Nikdo tě na místě nezastaví, a věc jde rovnou na úřad. Když máš smůlu, přijde ti složenka. A buď zaplatíš, a máš to bez bodů, nebo nezaplatíš, a věc jde do správního řízení. A to jsme u bodu 2. Je totiž obrovskej rozdíl mezi přestupkem a správním deliktem.
Je jasně vidět, že bodovej systém je nastavenej přesně tak, jak to lobbysté a politici chtěli. Policie je tady jaksi úplně mimo dění, je jen nepodstatnej článek v řetězci.
Každej by se měl zamyslet sám nad sebou, jak bude jezdit. To bohužel nikdo jinej neovlivní. Koukni sem, pro většinu je motor pod 100kW slabej, když to nejede dvěpade, je to na houno, každej se chlubí, jak kašle na rychlost, protože je to buzerace a proč jezdit 50, když to v klidu dám v kilu... OK, ale když mě pak někdo chytí, tak se nevykrucuju.
S tím motorem je to pravda, už několikrát mi nějaký *píp* přidal při předjíždění, z toho minimálně ve dvou případech zcela záměrně, tzn. že o již probíhajícím předjíždění věděl. I 103 kw bylo najednou jen tak tak, takže mít k dispozici co možná nejvyšší výkon je určitě dobré. Ono se to hodí i z toho důvodu, že výkonnější auto má většinou odpovídající brzdy a celkově podvozek, takže když tohle někdo udělá půl kilometru před zatáčkou, tak je větší šance se tam pak nějak srovnat z těch takto vynucených kolikrát i 130 km/h s autem, které je na to stavěné, než třeba s Fábií.
Pro mne jde třeba o pohodu. Je jednodušší být benevolentní, ohleduplný, když ti o nic nejde. Nemusím věnovat mozkovou kapacitu plánování, protože je všechno přímočaré (kam bych se se slabým autem zařazoval horko těžko, se vejdu s prstem v nose, tak říkajíc). Takže se mohu víc věnovat sledování provozu.
Protože bohatí to nijak zásadně nepocítí ani tak, zatímco kohokoliv jiného může jedna chyba zruinovat. To je samozřejmě úplně špatně. Problém není ve výši pokuty, ale v tom, že ji člověk dostane za minimální procento svých přestupků. Dostat dvakrát za měsíc hned na místě od hlídky 500,-Kč za cokoliv má daleko větší efekt, než dostat za to samé jednou za život 50 000,-Kč. Ona ani tahle tisícovka měsíčně není pro většinu lidí úplně málo a s takhle vysokou pravděpodobností, že ji dostanou, si začnou dávat daleko větší pozor, než když bude hrozit hypotetická milionová pokuta. Platí to i pro ty bohatší, jejich čas bývá hodně drahý a bolí je spíš právě časová ztráta při vyřizování přestupku na místě, než fyzická ztráta peněz za pokutu a výrazně se to nezmění při téměř libovolné výši pokuty.
Prosím vás nebuďte naivní. Když se zaváděl bodový systém, tak už banda úředníků pracovala na tom, jak ospravedlnit další navýšení pokut a tím i svoji existenci. A tak to bohužel v reálu funguje... :-!
Opravdu si ještě někdo myslí, že jde o bezpečnost na silnicích? Kdyby tomu tak bylo, tak se za těch cca 100+ mega místo oktávek pro policajty na výběr desátků použilo nějak rozumněji - tj. úpravu nebezpečných míst, na osvětu. Nehledě na to, že peníze šli z fondu na prevenci škod na kterej platíme všichni v rámci povinného ručení. Nevím kolik nehodám a jakým škodám dokáže zabránit civilní policejní auto s radarem...
Kdyby o bezpečnost šlo, tak se řeší jak nastavit bodovej systém tak, aby to mělo smysl. Tahle úprava je jen o pokutách - tj víc vybranejch peněz, na body se prakticky nesáhlo.. Bodovej systém je dobrá věc, pokud by byla nastavena rozumně, tj. i podle závažnosti přestupku, tedy materiálovýho aspektu, by se škálovaly nejen pokuty, ale i body... Překročíš rychlost v obci o 30km/h.. v pondělí ráno u školky za 7b., ve 3 v noci na 4 proudový výpadovce z města třeba bez bodů, jen za pokutu.. Pokud by se podobným systémem řešilo vše, byla by to paráda.. Problém je v tom, že to je mnohem náročnější na práci úředníků/policajtů.. Jednodušší je instalovat radary na nesmyslný místa a měřit rychlost a inkasovat prachy za správní delikt, to je bez práce...
:yes: O bezpečnost za současné situace samozřejmě nejde vůbec. Za vše hovoří statistika nejčastějších příčin nehod v kontrastu s nákupem dalších civilních policejních aut (ještě navíc z fondu na prevenci škod) a snahou o úsekové měření na dálnicích. Fakt, že téměř veškerá represivní aktivita cílí na překročení maximální povolené rychlosti, které v žebříčku nejčastějších příčin nehod vůbec není a tedy ve srovnání s ostatními příčinami je evidentně rizikové jen minimálně, je toho dostatečným důkazem.
Na druhou stranu, ta civilní auta nemají jen radar, ale i kamery a mohou sledovat a postihovat více přestupků. Problém je spíš jiný, policajti skoro nejsou v terénu, protože jsou zavaleni kupami papírů. Ta administrativa je nejhorší zátěž, kterou ovšem nejen že neodbourávají, ale stále spíše navyšují.
Když vidět jsou, lidi jedou bezpečně jen po tu dobu, co je vidí. Jakmile zmizí z dohledu, jedou o to hůře, aby to dohnali. Bohužel to zažívám na silnicích poměrně často.
Navíc reakce mnoha lidí na objevení se policejního auta jsou neskutečně šokové, jak kdyby před ně spadl meteorit nebo přistálo ufo...
Což je dáno tím, že potkat policejní auto je poměrně vzácná událost. Pokud by člověk aspoň na hlavních tazích potkával hlídky co 10 kilometrů, provoz se zklidní sám a trvale. Za důkaz může posloužit třeba Rakousko a jejich víkendový provoz, kde stojí nebo stávaly hlídky zhruba v tomhle intervalu v obci i mimo a dohlížely na provoz - nejspíš i bez radaru. Jezdilo se cca 10-20 km/h nad limit (110-120 km/h mimo obec), ale v klidu, nikdo nepředjížděl a nikdo se zároveň ne***l, takže tak jeli všichni. Policie to neřešila, všichni byli spokojení. Teprve když někdo začal jakkoliv prasit, tak vystartovali a byl to fofr. Jenže to byl systém, kde šlo o bezpečnost a plynulost provozu nebo se tomu aspoň podle toho, co bylo vidět, dalo věřit, ne ten náš, kde jde pouze a jedině o buzeraci a výběr pokut.
A navíc, když je hlídka v civilu a lidi ji nevidí, tak nejedou řekněme bezpečněji ani po tu dobu, co by ji viděli, kdyby v civilu nebyla. Takže v klasickém provedení je efekt i za současné situace ten, že se lidi zklidní aspoň na chvíli. V civilním provedení není efekt zklidnění žádný ;-)
Výsledný efekt je stejný v obou případech. Lidi mají policajty na salámu, kašlou na to.
Jinak už vidím, jak bys byl v první řadě těch, kdo by řvali, že je u nás policejní stát, pokud by najednou byli neustále venku a bylo jich hodně...
Ale my sme policejní stát = po Chovancem prosazenym navýšení u nás bude nejvíc policajtů na hlavu v Evropě
Pro srovnání Skandinávie zhruba 1 policajt na 500 lidi, Polsko 1 na cca 400 lidi, Německo jeden na 330 u nás 1 na 250
A v letech 2016-20 plánujem nábor dalších pár tisíc s cilem dostat se pod 230 lidi na policajta = což je de facto policejní stát :-!
A ještě jich chcete mít víc venku a v provozu. Lidi, vy si fakt nevidíte do huby.
Mimochodem, se skandinávskými státy bych nás opravdu nesrovnával, lidské myšlení je tam o galaxii jinde, než v téhle díře.
Průšvih je v tom, kde jsou a co dělají. Všichni jen zalezlí v papírech. Navíc se do toho počítají i městské policie, které by leckdy ani nemusely existovat...
Struktura a funkčnost policie asi bude dost špatně = většina věcí není to o kvantitě ale spíš o kvalitě
Problém je že v kvantitě policajtů na hlavu už teď patříme na kontinentální špičku a současnej ministr plánuje další masivní navýšení :-)
Na papírování nejsou třeba policisté. Na to stačí kdejaký středoškolák s maturitou se dvou předmětů za poloviční plat policisty. Policisté mají šlapat chodník a nebo honit kriminálníky. :-!
Na toto se dá říci jen toto , jaká akce taková reakce.Jaké chování lidí,tolik policajtů.Ve Skandinávii kriminalita a hlavně chování řidičů je na úplně jiné úrovni než v Česku.
Já myslím,že polákům taky jednou dojde,že potřebují víc policajtů k umravnění řidičů a ke snížení nehod a jejich následků.
A za větší jistotu,že se vrátím domů živý a zdravý,to navýšení stojí.
A já že o navýšení na nejvíc policajtů na hlavu na kontinentu to není :-!
Projdi si statistiky desetiletí nazpátky a i při násobnym počtu poldů je tu rok co rok víc nehod, raněných i mrtvých = kam chceš dojít? Nejvíc policajtů na hlavu na světě? 1 polda na kolik obyvatel na 1? :-)
Chapu duvody striktnosti a jasne stanovenych pokut i argumentaci se snizovanim korupce beru, na druhou stranu, racionalne a selskym rozumem je mozne v ramci moznosti a diskreci policistu udelit pokutu, ktera opravdu je adekvatni danemu poruseni predpisu a mire ohrozeni.
Nerikam, ze korupce neni problem, ani ridici zmineni v prispevcich vyse, vychova ldi ale neni ukolem statu, nebo policie, v pripade tech vaznych prestupku, opakovanych excesech, sebrat jim ridicak a je to. Ale jistou volnost v udelovani a stanoveni vyse pokut bych PCR nechal. Ptate se proc? Ja mam pocit, ze az na nektere vyjimky, pristup ceske policie je mnohem ferovejsi a pratelstejsi, nez treba statem podporovana a rizena buzerace ve forme slovenske policie. V naproste vetsine pripadu by se i v silnicnim provozu meli drzet hesla pomahat a chranit, a naplnenim toho je i benevolentnejsi pristup v pripadech, kdy co do zavaznosti spolecenskeho ohrozeni opravdu jde "o *"...
Jeste nez me nekdo z neceho obvini, sam pochazim ze Slovenska...
Je úplně jedno, jestli za přestupek bude o bod víc či míň. Ano, bodový systém si určitě zasluhuje revizi tak, aby zmizely díry velké jak Brno a nelogické vazby.
Ale obecně zvyšování postihů?? Jestli někdo chce srovnávat výši postihu zde a na západě, tak ať laskavě srovná i průměrné platy a mediány zde a v zahraničí, jinak ať táhne do pr... :-!
Osobně bych u závažných přestupků nezvyšoval postih, ale naopak nařizoval kurzy. Takže jedeš pod vlivem alkoholu? Ok, automaticky povinnost absolvovat certifikovaný kurz bezpečné jízdy zaměřený na alkohol za volantem v rozsahu 16 hodin hrazený řidičem. Vysoké překročení rychlosti? Automaticky kurz v rozsahu 16 hodin zaměřený na rychlost a správný způsob jízdy... Vše s povinností závěrečného testu :-!
Stát jen chce kasírovat a kasírovat a hlavně co nejjednodušším způsobem - viz nižší pokuty. Proč? Protože nějaký vemeno vyčíslilo, že při nižších pokutách poslušné ovečky více zaplatí a budou se méně domáhat skutečného prokázání přestupku :-!:-!
Ale co bychom chtěli, je to poplatné Babišově vládě a českým reáliím. Fakt hnus. Doufám, že Babiše, Ťoka a další verbež vymetou voliči ve volbách. Bohužel, ono není vlastně koho volit, takže mi vychází jako nejrozumnější řešení vláda šimpanzů z nějaké zoo 8-s8-s8-s
Voliči je při příštích volbách nevymetou. Nebojte. Totiž kdyby volby mohli něco změnit, tak je dávno zrušili.
A jsou tam nové strany. Takže koho volit je. Ale strany jsou to neznámé. A většina voličů jsou ovečky co poslouchají baču. Takže nečekejte od voleb změnu. Nepřijde. :-!
Teda ne že bych nebyl pro ale 25% voličů dlabe na pí.a hnízdo a Andreje dál zbožňuje ;-\
Ty neovlivní ani kdyby zjistili že na dotacích nedostal jen 50 milionů na hnízdo ale skoro 5 miliard a je největším příjemcem dotací v ČR + nějaký dostal i na Slovensku :yes: >:-[]
Bezcharakternost , prolhanost , intrikánství. Svým způsobem si s předchůdcem Dědou Vševědem a Jelenou Přemoudrou v jedné osobě , mohou podat ruce. Soudruzi.
Jasně, já ale myslel že je někde z československého pomezí...
Fakt mě děsí vědomí, že žiji ve společnosti, která je schopná do čela hlavního města postavit takovýhle prototyp 8-s8-s A co je ještě mnohem horší, že se proti tomu nikdo ani nebouří 8-s
Někteří spratci také potřebují výchovu pohlavkem či řemenem, a takových je na českých silnicích pomnoho.
I když tedy nechápu přísnost trestů za nepřipoutání se, tím snad dotyčný ohrožuje jen sám sebe a případně svým úmrtím zdržuje ostatní inteligentnější řidiče...
Slušných lidi se to sakra týká = tohle není o dodržování pravidel to je brutální represe která nemá co dělat s rozumnym výchovnym postihem za přestupek :-!
Seš dost chytrej abys cejtil že takhle to asi bejt nemá, že tady něco neni v pořádku
Ne, mě se to opravdu netýká. V životě jsem za řízení dostal pokutu jednu, a to byly před lety dva tisíce za telefonování za jízdy.
Ale jistě, lepší by bylo odebírat oprávnění řídit a mít progresivní pokuty odvíjející se od příjmů. Nicméně v ČR patrně není žádný postih dostatečný, protože si místní Pepíci stejně jezdí jak chtějí. A ještě ke všemu nejen že policie dodržování všech silničních zákonů většinou nevymáhá, ale když už je vymáhá, tak se nedomůže trestu.
Pořád říkám, že by místo displejů ukazující rychlost měly mít radary plamenomet, to by se tu pak jezdilo pohodově :-)
Líbí se mi Singapur. Tam za první "načapání" při jízdě pod vlivem může jít člověk na půl roku sedět. A když při tom někoho dotyčná osoba zraní, dostane (mimo jiné) 6 ran holí a nejméně rok zákazu řízení.
Tos nepochopil = represivní zákony se tě týkaj i když ty sám pokutu nedostaneš. Já je taky spočítám na jedný ruce. Ale i když nekradu tak nechci aby se za krádež úsek a Vala ruka atd.
Týhle pokuty sou naprosto přemrštěný a viz rohYpnol 19:14 systémově stav dokonce dál zhoršující! :-!
Tak to mi povězte, jak byste České plebs vychoval? Osvěta zjevně nefunguje v žádné formě, existuje tu brutální despekt až pohrdání zákony silničními i jinými - ostatně to dobře popsal výš Sheldon.
Aby trochu fungovala? Jde to jinde = musí to jít i u nás
Rozhodně nejsou řešenim pokuty ve výši několika měsíčních platů = kdo jezdí jako pirát nejspíš má kontakty a stejně se ho to netkne
Extrémně přehnaný pokuty a tresty za cokoli určitě nejsou řešení
Policie funguje tam, kde lidé mají k policii úctu a respekt. Pokud o tyhle vlastnosti přišla, nebude fungovat nikdy.
Dílem si za to mohou sami, malérů měli dost. Dílem za to může politika a arogantní pohrdání policií ze strany nejvyšších činitelů, bohatých a mocných...
Policie musí mít respekt, to souhlas.. Ale respekt není automatickej, zejména dopraváci si ho musí zasloužit.. Kdyby se snažili o bezpečnost, trestali opravdu nebezpečný jednání, přestupky kde je nulová nebezpečnost by řešili domluvou a tam kde při přestupku ta nebezpečnost je veliká, tvrdě trestali, kdyby je zajímala plynulost provozu a prohřešky proti ní by trestali (typicky zip..) tak by můj respekt měli... Ale pokud čtu, že si z peněz na odstraňování škod (za cca 1/3 toho co se do fondu vybere..) koupí civilní auta, aby mohli měřit rychlost ze zálohy na naprosto nesmyslných místech, tak za to si opravdu respekt nezaslouží...
Taky pravda, čím víc to sleduji, tím víc vidím, jak policie ignoruje naprostou většinu přestupků. Cestou na letiště Ruzyně udělali nový sjezd pár desítek metrů za starým. Na tom starém sjezdu prakticky nonstop někdo čeká (to je prosím na dvouproudé silnici, kde je 90 nebo kolik), co chvíli tam někdo parkuje nebo vyjíždí... No, to je jen taková jedna věc.
jj, nejlepsi, kdyz tu moralizuje mamlas, co si za volantem v klidu telefonuje. takze jsou predpisy a predpisy a ty zrovna kasles na ten predpis, ktery te skutecne od rizeni rozptyluje a dela tvou jizdu nebezpecnou. vyborne. rovnez jako sheldon, zamet si napred pred vlastnim prahem. :no:
Jistě, lidé se zkratkovitým myšlením se mohou z jedné staré pokuty bez znalostí jakýchkoli jiných okolností domyslet názoru, že daná osoba "za volantem v klidu telefonuje" :-) . Ad hominem znáte? Patrně ne, neboť to vypadá, že se při své hlouposti domníváte, že "ty to děláš taky!!!" má jakoukoliv argumentační váhu.
Ale co by český odpad neudělal, aby se nesnažil ospravedlnit své prasárny na silnici... že, pane "130 mě uspává, tak poruším zákon, všichni ho porušují"?
ale no tak, achych ouvej, ja mam na telefonivani handsfree. jinak v aute netelefonuju. nesnaz se mi tu namluvit, zes jednou vzal do ruky v aute telefon a uz te meli. akorat tady moralizujes a pritom na to evidentne nemas.
a ano jezdim casto vice nez 130. ale moje porumerna rychlost je sotva sedesat. znamena to mimo jine to, ze povetsinou jedu vyrazne mene nez 130 (kdo by to byl rekl, ze?). ze se domnivam, ze dovedu lepe posoudit promennou situaci na silnici nez zakon s pausalnimi hodnotami 50/90/130 je fakt (to ostatne umi lepe posoudit prakticky kazdy ridic nez zakon napsany od stolu. nepochybuju ze i ty to umis). ale ze ty to nedokazes ani pochopit je zase tvuj problem. a jestli si myslis, ze se jednim zakonem daji popsat vsechny situace na silnicich, tak se opet pletes. uvadel jsem zde mnoho prikladu, kdy prekroceni ruznych casti zakona vede k predejiti problemum, pripadne nehodam - ano, odbocoval jsem i na cervenou doleva na ctyrpruhu (zjevne me nezaznamenala smycka v odbocovacim pruhu, stal jsem sam o pulnoci cca dve minuty na prazdne krizovatce jako trouba, pote jsem projel - asi jsem si za to zaslouzil sedm bodu, co? a nebo jsem mel zavolat hasice, at me prijedou vyprostit???). proto uz z principu tento zakon ma byt voditkem a ne neprekrocitelnym dogmatem, jak si ho vykladas ty (a nejen ty) a v teto souvislosti tabulkove vymerovani trestu za cernobile zhodnocene "prestupky" je naprostym nesmyslem.
Ne, telefonoval jsem asi minutu a pul při čekání na zelenou a pak asi půl minuty poté. Jinak v autě už dost dlouho zásadně netelefonuj - tedy když řídím. A pořád to je úplně stejně irelevantní, jako předtím.
Ke zbytku je zbytečné se vyjadřovat, už jsem to s vámi jednou zkoušel, a odpovědí byly výmluvy a nesmysly, ostatně jako teď.
A vůbec, je očividně zbytečné se s vámi bavit, pro vás očividně je zákon jen soubor doporučení. Jak typicky východoevropské. No nic, vrátím se k práci. Přeji pěkný den a mnoho bodů do sbírky!
ale prd jsi zkousel, to ja jsem zkousel tobe v tvem cernobilem svete (jak typicke pro jakekoliv totalitni uvazovani) trochu rozsvitit a ukazat, ze svet je barevny, duhovy. to vse pomoci argumentu, prikladu a uvah - tohle vse ty mylne nazyvas vymluvami a nesmysly.
samozrejme, ze je zbytecne se v takovem pripade se mnou bavit, protoze zakon je soubor obecne sepsanych pravidel (vice ci mene povedenych, rozhodne to nejsou dogmata, o kterych se nediskutuje), ktere maji v ruznych situacich samozrejme ruzny vyklad - vzhledem ke slozitosti sveta totiz nejsou a nemohou byt v kazde situaci jednoznacna. a perfektni je, kdyz si v nekterych konkretnich situacich (i ten silnicni zakon) protireci. od toho pak mame soudy, aby rozhodly, kdyz se dve strany prou o vyklad tehoz.
takze preju stastne kilometry a rozum do hrsti. nekdy je lepsi i na hlavni dat prednost (a byt tim ukracen o sve pravo), nez se s nekym vysekat. na tom bychom se mozna mohli shodnout.
Achich ouvej...ty budeš určitě státní zaměstnanec, který si tady za peníze daňových poplatníků ze soukromého sektoru zpříjemňuje pracovní dobu. Doufám, že na tebe jednou přijdou a dostaneš za tipec..... ;-)
Víš houno kamarád fajka. Ve státním sektoru jsou vyšší platy než v soukromém...[odkaz] A nejsmutnější na tom vše je, že ti pracující v soukromém sektoru musí vydělat nejen na ten svůj, ale i na plat toho státního zaměstnance, který si vyhřívá prddel někde v kanceláři... >:-[]
Strážník v celoživotním příjmu bere jednoznačný nadprůměr!
Že jich máme v přepočtu na obyvatele extrémně moc a jejich počet hodláme dál navýšit čímž je o část peněz připravíme je naše blbost. Faktem je že státní zaměstnanci sou v průměru nebo ještě spíš mediánu placený líp než soukromá sféra = což je špatně :no:
Takže všude nainstalujeme průjezdní radary, kamery co budou automaticky posílat pokuty, budeme odposlouchávat všechny telefony, monitorovat internet všem, monitorovat všechny pohyby na bankovních účtech a všechny tyhle informace skladovat... A je to naprosto v pořádku, protože slušní lidi se přeci nemusí ničeho bát ...
jako obvykle plácáš nesmysly.
když do tebe drknu a airbag ti ustreli hlavu, tak tobe to uz bude jedno, ale ja kvůli tvoji bezohlednosti budu mit opletačky za nehodu s následkem smrti. a pritom kdyby jsi nebyl bezohlednej a pripoutal se, tak by se ti nic nestalo a spravila by to dohoda a par korun..
Musím se smát, když si někdo říká, že se ho to netýká, protože zákony dodržuje. :-)
Ohrožuješ i ostatní v autě. A uvaž situaci, kdy je v autě převáženo dítě. Stejně jako jsou někteří lidé schopni dětem kouřit pod nosem, tak jsou schopni je nepřipoutat. Nemluvě o následcích nehody - viníkovi určitě bude záležet na tom, jak ji přežiješ.
Dítě auto řídit nebude, že. A pokutu za to můžeš dostat (nevím, jestli to můžou řešit domluvou).
Protože tahle argumentace se v historii objevila tolikrát. A kolikrát to dopadlo na ty, kdo si říkali, že se jich to netýká, že jim se to stát nemůže. Preferuji takhle nemyslet. I když zákony neporušuji, tak to neznamená, že se mě to netýká. Všechno se mě potenciálně týká. Jinak já v životě nedostal jedinou pokutu.
1) ujetí od nehody - ze 7 trestných bodů jen 4??? Za totální zvěrstvo zmírníme postih???
2) 75.000 za nehodu s ublížením na zdraví??? Takže když nějaký nešťastník něco po*ere (což se může stít každému a nikdo to neudělá dobrovolně), tak vedle toho, že stejnak bude mít zprasený život kvůli tahanicím po soudech, náhrady za ublížení na zdravía ušlý zisk, tak na něj ještě hodí další sekyru státní byrokracie???
3) Rozptyl postihu 5 až 25.000, a tohle má znamenat, že se omezí KORUPCE???
V TOMHLE STÁTĚ TO FAKTICKY STOJÍ ZA HO... 8-s8-s8-s
Na řešení takových věcí existuje pojistka na blbost.
Konspirace: není za tím lobby pojišťoven, abychom všichni začali uzavírat rychle pojistky na blbost?
Taky mě to napadlo... Jenže problémem pojistek je, že když má přijít na plnění, tak se rázem objeví poznámka pod čarou velikosti písma 8 a jsi v louži. Nebo pojišťovny taky dost často odmítají plnit ať se člověk soudí. A mají spočítáno, že se to vyplatí, protože dost lidí do soudu nejde... Prostě podnikání počesku 8-s8-s8-s
No... pokud nešťastník není pod vlivem nebo na fetu, nebývá s plněním problém. Samozřejmě, musí to být taky vhodná pojišťovna, ne nějaký polotovar, založený někým, kdo chce rychle zbohatnout.
tohle není problém.. Ty vysoký pokuty tam jsou jen "na oko", aby se zapůsobilo na ty, co nadávají "na piráty" a při tom najedou pár tisíc km za rok... Problém je to na druhý straně, kde zmizí možnost domluvy...
A k ujetí od nehody... Dobře to je popsáno v tý tabulce od SM: Pokud dojde k újmě na zdraví, tak to je trestnej čín, pokud ujedeš od ťukance z parkoviště od Kauflandu tak to je zase úplně jinej případ.. Prostě to co jsem psal výše.. Snaha paušalizovat přestupky bez ohledu na materiální aspekt. A to je to největší svinstvo na tom...
Vtpné je taky třeba 25 tisíc za nečitelnou značku nebo 75 tisíc za jízdu bez techničáku (tedy na příklad poté, co se policistovi auto nelíbilo na základě "mozkového myšlení")...To pak takový řidič jistě celý žhavý policistům zastaví a nechá se podrobit kontrole, že jo.
Mně se asi nejvíce nelíbí omezení možnosti policistů výši pokuty ovlivnit. Staví je to tedy spíše do role výběrčích do státní kasičky než těch, kdo mají pomáhat a chránit.
Ach jo. Nevím, jestli jsi to myslel vážně nebo ironicky. Ale myslíš, že za jízdu bez ORV, tedy dokladu, dostaneš 75 tisíc pokuty??? Asi ne. Je to návrh toho, když pojedeš vozidlem technicky nezpůsobilým, tedy s vozidlem nesplňujícím technický stav pro provoz na pozemních komunikacích. A to neurčuje policista, ale stanice technické kontroly. A pokud ti na místě policista zabaví ORV, měl by mít řidič možnost nouzového dojetí. I dnes tě může hlídka odtáhnout do nejbližší STK. A využívá toho? Víš o někom? Tady fakt nejde jen o propadlou technickou nebo zapomenutej doklad. Jde hlavně o náklaďáky a starý vraky.
Mozkové myšlení by bylo někdy dobrý zapojit i tady... :-)
A souhlasím s tím, že pokud může policista věc řešit na místě, měl by mít i možnost přihlédnout k situaci, za které k přestupku došlo, i k osobě přestupce. To znamená mohl by určit výši pokuty.
Když už jsme u té žhavosti zastavovat, celkem mě fascinuje, kolik se tu najde trotlů, kteří se domnívají, že mohou policii ujet. Jenom v týdeníku policie je video tak jednoho dvakrát týdně.
Nerad to říkám, ale "na papíry to nejezdí", je asi nejčastější doprovodný jev k těm nezastavujícím. Jen v titulcích zpráv je formulace "řidič bez oprávnění" poměrně častá.
No, to i ve zmiňovaném týdeníku (resp. na jejich Youtube kanálu). Bez oprávnění nebo zfetovaní... Když takové hovado během svého řádění rozmlátí cizí majetek, kdo platí opravy? A trest za řízení bez papírů je co, dva tisíce? :-)
Určitě souhlas, a je to špatné ze všech stran. Jednak je pak drasticky snížená šance skutečně pokuty získat, a z druhé strany si těžko po takové době člověk vybaví, proč zrovna projel na červenou nebo překročil rychlost a jestli to vůbec byl on/a.
No jo, byrokracie se musí živit, aby bylo kam odkládat za odměnu vysloužilé politiky a jejich rodinu...
Údajně je to tak, že kdyby byla osazená značka kruháče bez trojúhelníku nebo stopky, tak by měla platit přednost zprava, tzn. ten na kruháku by dával přednost tomu, co na něj vjíždí. Reálně naštěstí takový kruháč neznám, značky jsou všude komplet, ale je to paskvil všech paskvilů.
u stávajících to asi problém nebude, tam už značky jsou... Ale jak to bude u nově vzniklých, toť otázka... A jinak ano, značka "kruhový objezd" jen říká, že to je kruháč a že máš jet ve směru šipek, přednost nijak neupravuje, ta je upravená trojúhelníkem nebo stopkou.. Pokud tam tyhle značky nebudou, tak platí přednost z prava jako na každý jiný křižovatce, kde přednost není upravena značkama...
Údajně proto, že takový kruháč doteď vůbec nemohl legálně existovat, na vjezdech musely být vždycky obě dvě značky, takže nebylo potřeba to řešit :-) Zbytek je v odkazu od Petra07.
zákon o silnicnim provozu pise o tom, ze když na vjezdu je stopka, nebo znacka dej prednost, musíš dat prednost, tedy když tam ta znacka není, prednost nedáváš a prednost dava ten co po kruhaku jede.
jak ale ten co po kruhaku jede a nema tam znacka hlavni silnice vi, ze prednost ma on a ne ten co na kruhac vjizdi??
"Kruhový objezd" (č. C 1), která přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených; značka je vždy doplněna značkou č. P 4 nebo č. P 6
od 1.1.2016 je 30/2001 sb zrusena vyhláškou 294/2015 sb
takze uz neplati a když jedes po kruhaci, kde není znacka hlavni silnice, musíš dat prednost tem co na kruhac vjizdeji (coz platilo i před 1.1.2016), protože vyhláška o silnicnim provozu nerika ani nerikala, ze ten kdo jede po kruhaci ma prednost.
a dnes se uz ani nemuzes spolehnout na to, ze na vjezdu na kruhac je stopka nebo znacka prednosti
ano, kolega nad tebou psal doteď... A do teď platilo to co jsem napsal. Po novu už značky upravující přednost bejt nemusí... A pokud nejsou, platí pravidlo pravý ruky.. Vtipný je, že může teď nastat situace, kdy u některýho vjezdu na kruháč budou značky "dej přednost" a u jiného vjezdu na ten samej kruháč bejt nemusí. A když přihlédneme k faktu, že pro spoustu řidičů je nadlidský úkon na kruháči správně použít blinkry, tak to bude teprve ten správnej chaoz :-!
A čo tak zásadného sa mení? Prednosť určuje dopravné značenie, ak nie je, platí pravidlo pravej ruky. Všeobecné pravidlo, ktoré nikto nemenil dlhšie jak tých tvojich 20 rokov...
jedes po kruhaku, a doted jsi mel +-jistotu, ze ti co na kruhac vjizdeji ti museji dat prednost. to dnes vůbec neplati, takze když jedes po kruhaku, kde za vyjezdem neni znacka "hlavni silnice", musíš dat prednost tomu kdo na kruhac vjizdi (pravidlo prave ruky), a on zas bude většinou davat prednost tobe (stopka nebo znacka "dej prednost"), dnes je prednost na mnoha kruhacich resena nejednoznacne, resp je resena tak, ze se musis dohodnout kdo pojede.
většinou to bude fungovat tak jako doted, ale v uvedenem pripade boudou při nehode vinici oba dva - tedy ten co po kruhaci jede a mel dat prednost zprava, tak ten, co na kruhak vjel a mel dat prednost kvůli značce.
soucansne legislative na mnoha kruhacich neodpovida dopravni zanceni
Snáď u nás. Aj to nie všade. napríklad v Nitre boli kruháče bez dopravných značiek dlhé roky, a jazdilo sa tam vpohode. V okolí Paríža som šiel viacerými kruháčmi, a boli veľké, s viacerými pruhmi, kde jednoducho platilo pravidlo pravej ruky. Na tie nové minikruháčiky u nás všade dávali značky tak, aby auto v kruháči malo prednosť - pri tých rozmeroch našich kruhových objazdov je to samozrejme správne. Ale pri väčších predsa nie je problém dávať prednosť sprava. Platilo to tak vždy, nechápem, prečo je z toho zrazu problém. Nebudeš predsa dávať prednosť sprava, keď tam stojí značka Daj prednosť v jazde a Ty si de facto na hlavnej. Ten z vedľajšej tam značku má, takže musí prednosť dať a neriešiť, či ty na kruháči značku Hlavná cesta máš alebo nie. Možno je to trochu náročnejšie na pozornosť vodiča, to beriem - ale nemusí to byť za každú cenu zlé, dnes za volantom často ľudia robia kde-čo a ceste pred sebou sa venujú len akoby mimochodom. Kedysi bola možnosť jazdiť autom výsada, odbornosť, dnes sa snažia robiť všetko blbuvzdorné, aby mohol jazdiť každý * a nemal za nič zodpovednosť...
Zrovna táto vec s kruháčmi ma nijak neirituje, v praxi to nemení nič, holt možno niektorí menej znalí budú mať problém. Ale predovšetkým vlastný problém, neznalosť pravidiel neospravedlňuje.
musim priznat, ze jsem donedavna automaticky predpokladal, ze prednost na kruhaci ma ten, co po kruhaci jede a vůbec jsem neregistroval znacku prednosti v jizde při vjezdu na kruhac.
když jsem nedavno nekde cet, ze je to jinak, zacal jsem si toho všímat a zjistil nasledujici:
- znacka dej prednost v jizde byla na vjezdu na všechny kruhace co jsem jel
- při jizde po kruhaci většinou je znacka hlavni silnice jen na tech vetsich, na tech mensich většinou neni
- objevil jsem i kruhac, kde při jizde po kruhaci na casti znacka hlavni silnice je a na casti znacka hlavni silnice není, tedy castecne pri jizde po kruhaci prednost mas a castecne nemas.
takze jak se spravne chovat, když jedu po kruhaci, kde znacka hlavni silnice není? mam dat prednost tomu co na kruhak vjizdi (pravidlo prave ruky), ale ten co tam vjizdi zase musi dat prednost me, protože tam ma znacku dej prednost?? jak zjistim, ze on tam znacku dej prednost ma (a tim padem je kruhac spatne znaceny)? jak to dopadne, když dojde k nehode a výsledek bude, ze jsme si meli dat prednost sobe navzájem??
na ty male kruhaky navíc není ani kam dat znacku hlavni silnice, takze predpokladam, ze aby bylo zakonu udelano zadost, odstrani se znacky dej prednost a nekde bude platit prednost při vjezdu na kruhac (a tim padem se kruhac snadno ucpe) a nekde prednost toho co po kruhaci jede a dokonce na tom samem kruhaci bude mit prednost castecne ten co po kruhaci jede a castecne ten co na kruhac vjizdi, coz prispeje jen k vetsimu chaosu, většímu poctu nehod a k většímu vyberu pokut. mozna ze prave o to tokovi z ANO jde a bude moci prohlásit - "ANO - dokazali jsme to !"
jak je to s kruhakama v zahranici, alespoň v ramci EU??
mam ja jako ridic vůbec sanci jezdit podle pravidel, aniz bych riskoval pokutu nebo nehodu??
- do teď si to řešit nemusel, u každýho vjezdu musel bejt trojúhelník nebo stopka... S novou vyhláškou to už tak není..
- že by na kruháči byla značka hlavní silnice sem snad ještě neviděl krom jedný vyjímky.. A ta je v Plzni, kde napříč kruháčem jezdí tramvaj a u obou přejezdů kolejí je u silnice značka, že seš na hlavní (krom toho tam jsou taky semafory, který fungujou po celou dobu, co jezdí tramvaje - takže furt krom pár hodin v noci..)
- a to cos popsal potom dole je dokonalej příklad toho, co se dá natropit vypuštěním jedný věty z vyhlášky.. Celkem by mi zajímalo, jaký myšlenkový pochody k tomu vedli.. Třeba sme všichni jen blbí že to nevidíme :-!
- já si myslim, že v civilizovaných (dopravně civilizovaných) zemích platí, že přednost má ten co na kruháči je, to totiž dává smysl z hlediska plynulosti provozu.. A je jedno jestli ta přednost je automatická dána jen zančkou kruháče a nebo "vynucená" druhou značkou upravující přednost...
jak pisu, vetsi kruhace znacku hlavni silnice většinou mají, male kruhace ne (jsou tak male, ze by znacka prekazela). setkal jsem se i s tim, ze dvoupruhove kruhace vnejsi pruh znacku hlavni silnice mely, ale vnitrni ne...
jak se ted budes chovat na kruhaci, kde tam ta znacka hlavni silnice není? budes davat prednost ridicum co na kruhac vjizdeji (dnes tam znacka o prednosti nemusí byt), takze ti za tebou budou troubit a ti co na kruhak budou najizdet si budou tukat na celo?
a nejlepší to je v mlade boleslavi pod dalnici ve smeru od jicina, kde na casti okruhu znacka hlavni silnice je a na casti není, to uz vidim, jak budu schopnej během par sekund několikrát prepnout na ANO-NE-ANO.
proste chaos nad chaos
pro me ANO urcite NE
Jezdíme vpravo a měli bychom tedy dávat přednost zleva, nikoli zprava. A bude po problému. Přednost zprava je jen hloupé residuum toho, co tady platilo před rokem 1939.
Z toho důvodu se také ve staré dobré Anglii (resp. UK) dává přednost zprava, protože se tam jezdí vlevo...
A při odbočování vlevo, když to nebude čisté téčko, ale bude tam namalovaný nebo postavený trojúhelník, na jehož špici se teprve budete s protijedoucím odbočujícím vpravo sjíždět, bude on mít přednost jako protijedoucí nebo ji budete mít vy zleva?
Myslím, že čas je zralý na to, aby si motoristé založili vlastní politické hnutí nebo stranu a kandidovali do parlamentu. Jinak se nezbaví titulu "dojná kráva"... :-!
tak dojná kráva jsou od doby co byly zavedeny spotřební daně na benzín/naftu...
jinak tohle jsou čistě populistický kroky.. Ovce co nejezdí (a nebo hůř si myslí, že jezdí vždy bez chyb a podle předpisů) to budou kvitovat a tleskat, jak hezkej bič na piráty zase vymysleli. Všichni budou jezdit jak posr..., koukat na tacho anebo po odstavených autech jestli v nich není náhodou radar a nesledovat provoz, zdržovat normální řidiče a z toho budou vznikat nebezpečný situace.. V konečným důsledku to s nehodovostí směrem dolů neudělá vůbec nic, skvělej výsledek bude když zůstane na stejný úrovni...
Tohle se říkalo s každou změnou zákona a nikdy to tak nedopadlo...
Stejně by mě zajímalo, co je to ten "normální řidič", kterého zdržuje jízda dle zákonů. To bude asi nějaký mimozemský úkaz...
Som zhrozený z toho, čo človek denne stretáva na cestách. "Vodiči", ktorí nepoznajú základné pravidlá cestnej premávky... A že ich bude dosť, na základe mínusiek, ktoré som za svoj ohlas dostal...
Tihle kluci z ANO jsou fakt neuveritelna parta. Nejdrive jejich sef "nikdy nevlastnil Capi hnizdo" a pak se rozhodne vyucovat dodrzovani pravidel a uctu k zakonu ministr dopravy TOK. Ano, prave ten ministr TOK, ktery se nejvice "proslavil" tim, ze mu Svedi prokazali sto milionu korun zaslanych na uplatky v dobe, kdy sefoval lokalni pobocce firmy Skanska. Nicmene po vzoru sveho sefa tvrdi, ze on nic, on muzikant, asi zase nejaky holding. :-)
Tahle uprava je dalsi omezovani obcana, aby se zamaskovala nefunkcnost statu. Nejsme schopni vybrat dane? Tak zaridime nesmyslne kontrolni hlaseni DPH a EET. Policajti jsou zkorumpovani a nedokazeme s tim nic udelat? Tak zrusime rozmezi u pokut, prestoze vysledek je naprosto nesmyslny a neumoznuje diferencovat zcela jine urovne nebezpecnosti prestupku. Proste korporatni a policejni stat si rozvracet nedame, maly podnikateli a obcane drz hubu a plat!
pokutička 75 tisíc, aby nás měl systém v hrsti. O to jde. Oni ji nepotřebují udělit každému, ale potřebují tento "klacek" mít k dispozici aby mohli neomezeně vládnout. Národu který nemá strach vládnout nejde.
To, že by se ministr dopravy neměl zabývat represí ale spíše stavem infrastruktury to už se neřeší vůbec. Lid řeší jen zda pokutičky 25 nebo 75 tisíc. Vše ostatní v dopravě je asi již vyřešeno. Z Brna do Prahy jezdí rychlovlak TGV a dálnice má 4 pruhy v každém směru....
to je taky dobry, ale uz vidim, jak me nejakej * ve vlastním lese masiruje, ze jsem sel zkontrolovat, jestli tam neni nejakej *. to abych do lesa chodil s aktuálním vypisem z katastru
zda se, ze policejni represe a rezignace na prevenci prinasi
coz potvrzuje rostouci trend obeti na silnicich za poslední 2 roky, když se předtím několik let počet obeti snizoval
2007 1222
2008 1076
2009 901
2010 802
2011 707
2012 681
2013 583
2014 629
2015 660
[odkaz]
a mam pocit, ze začátek letošního roku vyzniva dost spatne
Precetl jsem vetsi cast diskuze a vidim nadavani na policajty, na komunisty, na mlady, na bohaty, na stat a tak dal.
Z meho pohledu tu chybi predevsim jedna vec a to - nedostatecna priprava v autoskole. Podle me je autoskola neco, co by melo cloveka dostatecne pripravit na provoz, ale z mych zkusenosti i podle toho, co jsem se bavil s ostatnimi, nebo co vidim na silnicich, neprijde mi to dostatecne.
Schvalne, kolik z vas bylo s autoskolou na dalnici, jelo 130 a ujelo vic nez par kilometru ?
Kolik z vas bylo s autoskolou ve skole smyku ?
Kolik z vas mohlo jet ve meste vic nez 35 km/h ?
Myslim, ze to bude spise minimum.
Jasne, ze jedny z nejdulezitejsich veci jsou vlastni rozum, znalost schopnosti svych i sveho auta a snaha predvidat, ale pokud me autoskola nenauci zakladni veci, jako schopnost fungovat na dalnici v rychlostech kolem 130 a jak se tam chovat (napr. jezdit v pravem pruhu), pokud me nenauci jak reagovat v krizovych situacich (napr. ta skola smyku), jak je mozne, ze mi vyda ridicak a vypusti na silnice ?
presne tak
predpokladam, ze velka část prasicich ridicu udelala jizdy i testy na jednicku.
autoskola z prasete slusnyho člověka neudela.
zaklad je v rodine
teoreticky muzou byt všichni prumerni.
teoreticky muze byt i nadpolovicni většina nadprumernych, ale to jen za predpokladu, ze zbytek jsou uplni pitomci, nebo skoropitomci.
v realu to ale tak, ze tech nadprůměrných je spis min a podprůměrných je vic.
takze autoskola bude tezko delat spis nadprumerny ridice.
jsou takovi, co se s volantem v ruce narodili a pak takovi, kteří se ridit nenauci nikdy. a většina z nas je něco mezi tim. a jestliže nekomu staci třeba 10 hodin jizdy a 5 hodin teorie, jinymu nemusi stacit ani desetinásobek.
podle me by se po autoskole mely vydavat dvoji ridicaky - pro toho, kdo muze auto ridit sam, a pak pro toho, kdo muze třeba rok jezdit jenom pod dozorem a pak znovu delat zkoušky, aspoň jizdy.
takhle jsme to meli s manželkou, autoškolu absolvovala bez problemu, ale na silnici sama nemohla ani nahodou. první rok se mnou odridila cca 20tis km a teprve pak si troufla sama, ale ještě dlouho si byla na krizovatkach nejista, a když nevedela, tak radsi zastavila...
Tim s tvoji manzelkou presne potvrzujes to, co jsem chtel rict a to, ze autoskola dava ridicaky nepripravenym ridicum.
Palec nahoru za to, ze jsi ji pomohl :yes: My jsme to meli podobne s jizdama do vetsich mest ;-)
Asi jsi nepochopil muj prispevek, ten mel rict, ze autoskola je ten organ, ktery by mel zajistit, aby vsichni, kteri dostanou ridicak byli dostatecne schopni ridici. Samozrejme muzes hrat hodnyho a ridicak udelat, ale chtel jsem spis rict, ze autoskola je slabota, melo by byt mnohem vice hodin stravenych za volantem, vice praxe.
Potkal jsi nekdy ve meste nebo obci nekoho s autem z autoskoly ? Ja uz mockrat a jeste nikdy dotycny nejel vic, nez 35 km/h ....
Já s tímhle problém neměl, naopak jsem jel v autoškole jednou omylem 70 km/h v obci >:D Obec reálně dávno skončila, ale ceduli jsem ještě neminul. I instruktorovi chvíli trvalo, než si to uvědomil, holt naše značení v praxi :-)
No potkávám jí celkem často, na 50 jezdí reálných +-45 (Praha). Nezdá se mi ale, že by problém českých řidičů byl neschopnost správně ovládat vozidlo. Spíš výchova - ohleduplnost a disciplina.
Mezi lidmi chybí úplně něco jiného. A nejni to autoškola.
Jsou to mimo jiné: pokora, skromnost, slušnost, ohleduplnost, úcta, odpovědnost.
To proč tomu tak je bych nechal na diskusi.
BTW. Můžeme chtít po vládě, ať udělá zákon na toto či tamto. Ať se vše definuje zákonem, ale z obyvatel ČR to lepší lidi neudělá. Spíše je to vyprovokuje k opaku, prostě hledat jak zákon obejít. A tak se udělá lepší zákon a ten také bude obejit. Atd..... . Cesta k totalitě to je.