Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy Opel Astra Sport Tourer: Dvojitá trefa

Opel Astra nabízí dvě novinky: kombi Sports Tourer a silný diesel biturbo. V Portugalsku jsme vyzkoušeli obojí naráz.
Zpět na článek
19. 3. 2016 11:57
19. 3. 2016 12:34
19. 3. 2016 12:53
19. 3. 2016 16:12
19. 3. 2016 16:16
19. 3. 2016 12:06
19. 3. 2016 12:31
19. 3. 2016 12:37
19. 3. 2016 15:30
19. 3. 2016 19:57
19. 3. 2016 22:22
21. 3. 2016 07:30
21. 3. 2016 10:36
19. 3. 2016 13:56
20. 3. 2016 22:48
19. 3. 2016 16:51
19. 3. 2016 18:41
20. 3. 2016 00:44
20. 3. 2016 01:53
20. 3. 2016 20:17
20. 3. 2016 20:21
20. 3. 2016 20:51
20. 3. 2016 21:35
20. 3. 2016 21:43
20. 3. 2016 21:47
20. 3. 2016 21:52
20. 3. 2016 21:23
20. 3. 2016 21:41
21. 3. 2016 08:25
20. 3. 2016 21:34
21. 3. 2016 14:37
Avatar - fostek
19. 3. 2016 11:57
Bravo Opel
Zatím jsem měl možnost vyzkoušet jenom jednoturbový hatch na několika stech km. A podle toho si umím představit, že tohle bude hodně zajímavá rodinná alternativa. Kdo dneska půjde pro Octavii Kombi s uchrchlaným pětikvaltovým 1.6 TDI je jouda. Astra i v jednoturbu je tišší, rychlejší i úspornější. A fantastická inteligentní světla nebo navi jsou taky někde jinde, než obstarožní xenony v Octavii. Je toho víc.Famózní příplatkové Komfortní sedačky. A zajímavý věci do výbavy za rozumnou cenu.

A tohle píšu, i když Opel nemusím.

Po strašné dynastii děsivých dieselů od Opelu je tohle hodně dobrá zpráva a jestli se Opel opře do Insignie jako do Astry, máme tady renesanci jedné už polomrtvé evropské automobilky :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - aproximus
19. 3. 2016 12:15
Re: Bravo Opel
octavia 1.6 dýzl v manuálu je děsný klukr, to snad nechceš srovnávat se standardní evropskou úrovní...
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2016 12:35
Re: Bravo Opel
Jel jsem v Irsku Golf z půjčovny. Motor vcelku ušel ale kombinace řízení vpravo a 5-kvaltu byla opravdu dost bídná ....... Jsem pravák. Nakonec jsme ale takhle projezdili celé Irsko ... :-)
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2016 12:31
Re: Bravo Opel
Opel už se rychle zotavuje. 1,6 CDTi je jejich opravdu první diesel, ostatní bylo od Fiatu (1,3, 1,9, 2,0) nebo od Isuzu (1,7, 2,0, 2,2). Užitková vozidla mají stále motory od Renaultu (1,6, 2,3) nebo Fiatu (Combo 1,6).
Je vidět že od 1,6 jsou velká očekávání, JIŽ nahradil 1,3 / 1,7 / 1,9 / částečně 2,0 a povedl se.
BRAVO !!!!!!!!!!!!!!
Avatar - fostek
19. 3. 2016 12:34
Re: Bravo Opel
Já vím, a kdysi taky 2.5 od BMW u kterýho zpackali chlazení,
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2016 12:36
Re: Bravo Opel
No mít cizí motory je ekonomicky většinou výhodné. Ale hrdost na značku je tatam, imidž v háji (nyní zkouší motory BMW Toyota) a nakonec nikdy nedostaneš přesně co chceš.
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2016 12:40
Re: Bravo Opel
Musím to vyzkoušet, naposledy jsem zkoušel malý 1,5 SKY - D Mazda - úžasné. Tichoučké, brutálně silné. Pokud bude 1,6 CDTi podobně povedený nebo dokonce lepší, není divu že prodeje dieselů v Evropě zůstávají stabilní.
PS - Opel nasadil od začátku DPF/SCR - s touto kombinací se dají nízko držet jak emise CO2 tak emise NOx - skvělý a chytrý tah od Opelu.
19. 3. 2016 20:07
Re: Bravo Opel
2.0 a 2.2 boli nemecke Opel motory z vlastnej vyroby.
Avatar - grifith
19. 3. 2016 12:53
Re: Bravo Opel
Nijak přehnaně nebudu obhajovat Octavii, ale 1,6 TDi je "vstupní" motor a máš možnost jít do 2,0 TDi, kde si bude stěžovat opravdu jen málokdo...
Každopádně je potřeba novou Astru pochválit, jde komplexně o velmi povedený model a věřím, že Opel bude v nižší střední hrát jedny z prvních houslí ;-)
19. 3. 2016 16:12
Re: Bravo Opel
Jo no...když si u novýho auta přihodíš skoro 100 litrů, tak máš 2.0 TDI....
Co jsem tak viděl, tak i dost firem cpe do služebních aut ty 1.6 diesely, které během pár let zaplaví bazarový trh.
Nevím, jak moc velký rozdíl v odhlučenění a interiéru má Octavia a Fabia 2, ale v té Fabce je to s tím motorem utrpení.
Avatar - Barry Lyndon
19. 3. 2016 16:07
Re: Bravo Opel
Diesel v autě nižší střední třídy je blamáž bez ohledu na typ nebo značku... Je to nepohodlné, neekonomické a jako bonus je to i pohroma pro životní prostředí (hlavně prosím nereagujte sazemi z TSI, to už je už příliš ohraná písnička)
Avatar - Emel
19. 3. 2016 12:06
Dojmy
Nevypadly vám ještě nějaké kapitoly? Přijde mi to takové nedokončené :-O
Rozbalit vlákno
8
19. 3. 2016 12:37
Re: Dojmy
Me chybi video, ale to v posledni dobe nedavaj k nicemu. :no:
19. 3. 2016 15:30
Re: Dojmy
Video? Tie amaterske videa co sem davaju su uplne ubohe a nic nehovoriace. Sem chodim len sporadicky kvoli textu, videa su des a hruza. Na videa treba chodit [odkaz] , kde clovek najde naozaj nezavisle informacie a dojmy.
19. 3. 2016 19:57
Re: Dojmy
No jo, ale srovnavat auto.cz s panem Chvalou ... to je jako srvovnavat jablka a hrusky ... pan Chvala je jen jeden :yes:
Avatar - Covenant
19. 3. 2016 22:22
Re: Dojmy
Jěšte je tu Jakub Rejlek :-)
21. 3. 2016 07:30
Re: Dojmy
Kubo samozrejme tiez.. Inak dobre videa ma slovensky autozurnal, co chodi na TA3 s Misom Karpatom. Tiez pekne spracovane videa, maju aj YT kanal, kde hned v sobotu zverejnuju cely diel.
Avatar - CommonUser
21. 3. 2016 10:36
Re: Dojmy
Alebo taky topspeed.sk - skutocne uzivatelske videa a mozno aj viac.
19. 3. 2016 12:56
Re: Dojmy
je tu presne to co AZNP povolilo
Avatar - Individualita
19. 3. 2016 13:11
Dobrý služebák?
Všechno určitě záleží na finální ceně, ale umím si tuhle Astru přestavit jako velmi schopný služebák. Uvidíme...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 13:43
Ročník Opelu
V nižší střední je hodně živo, nejsou zde prakticky nepodařené modely až na Focus, který vypadl ze hry a jakýs takýs smysl dává především v ST...

Nicméně Opel ostatním doslov vypálil rybník. Nová Astra možná není tak extrémně univerzální nabídkou jako Golf, Octavia a Leon, ale celkově je o generaci modernějším a vyspělejším vozem, přestože by měla touto generací mazat manko... Ne, nová generace Astry tak nějak přeskočila jednu vývojovou etapu a je na absolutním třídním vrcholu.

Astra :yes: :yes: :yes:

P.S. Další, kdo dvoulitrový diesel hodil přes palubu. Tvrdím to stále - dvoulitr je v téhle třídě a výkonu přežitkem doby. Renault s 1.6 dCi předběhl ostatní, Opel se přidává nyní... Tak za 5 let to dojde i koncernu VAG, do té doby se budou majitelé Octavií hrdě plácat, jak jejich dvoulitrová Oktáva s obstarožním dvoulitrem hraje první housle >:D >:D
Rozbalit vlákno
89
Avatar - fostek
19. 3. 2016 13:56
Re: Ročník Opelu
JJ, Opel se zvedá, ale ještě ten marketing. alespoň v ČR. Virtuální věčně akční ceníky, trapnejch 24hodin Opel, kde se vyprodávají auta za stejný ceny co celej rok. (je to tak, kdo nesouhlasí, neví nic) anebo ležáky na skladě. To všechno je trošku out, když už auta jsou dobrá.

Co naplat, když my fanoušci a stejně tak novináři astru chválí. Co naplat, že je Astra auto roku. Když paka z českýho zastoupení nemají na webu dostupnej konfigurátor. Kolik už měsíců se to auto prodává? A když jdem jim to napsal, odpověděl mi nějakej klaun, že to není tak lehký a bla bla. To o něčem vypovídá. Minimálně to kazí dojem ze značky hned při prvním webovým čuchnutí. Pokud nezvládnou tohle, kolik ještě věcí, které konkurence zvládá, nedávají? ...Škoda
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 16:28
Re: Ročník Opelu
Tohle je společné s Renaultem. Já se domnívám, že to je dáno porevolučním vývojem, kdy po revoluci tu byl prázdný trh a auta začal prodávat kdejaký blb. A v rozkvětu to fungovalo, pečení holubi sami padali, auta se prodávala takřka sama a dealeři prosperovali.

Jenže pak se někdo rozhlédl a zamyslel, vznikla krize (která tu stále bují jak nádor), a rázem bylo po prodejích... Dnes by se měli díky nasycenosti trhu snažit zlepšovat péči o zákazníky, pracovat na komunikaci se zákazníkem a pracovat na kvalitě vlastních služeb. Jenže mezi těmi dealery jsou stále ty stejné, porevoluční rychlokvašky... 8-s 8-s

Vše nádherně vynikne při porovnání se Škodou a jejich stránkami, konfigurátorem... Informace člověk získává okamžitě, stránky jsou rychlé, přehledné, struktura plochá, takže požadované informace má člověk na jedno dvě kliknutí...

Pak se člověk podívá na web třeba Citroenu a chce se mu brečet >:-[] Ne kvůli obsahu, ale kvůli té formě...
Avatar - miromen
19. 3. 2016 14:04
Re: Ročník Opelu
Tak za tu prvni větu si naliskej , no naliskej to je na pořadnou ranu. Napsat že v teto třidě nejsou nepodařene modely až na Focus ktery patři ve třidě k tomu nejlepšimu , muže napsat akorat tak absolutni trotl. Tahle nova Astra je pro obyčeny dav opravdu dobry mix ale kvalit Focusu nedosahuje ani nahodou. To v čem vynikala předchozi Astra jako komfort či odhlučněni zde nova ustoupila a v oddilu jizda akorat tak došlo ke zlepšeni ktere ovšem na tu špičku rozhodně nestači. Prostě levnějši řešeni a uspora ktera nejde na prvni pohled znat se někde musela projevit.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 16:15
Re: Ročník Opelu
Focus má klady, ale mizérie v interiéru jej sráží. Tak to zkrátka je a současná generace se z toho nikdy nevymaní. Ostatní konkurenti v zásadě nemají slabá místa, FOcus jednoznačně slabé místo má. Takže nafackovat by si měl maximálně tak Ford :-!
19. 3. 2016 16:48
Re: Ročník Opelu
V nižší střední třídě jsou i přes svý stáří dvě auta, se kterými se musí jakýkoliv nováček popasovat: Golf a Focus
Současný Focus je mimochodem výborný auto, bez ohledu na to co tu tak trochu platonicky píšeš. ;-)
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 19:23
Re: Ročník Opelu
Ano, je výborný, jenže má zásadní problém a tím je interiér. Jak říkám, snad jediný model, který vyloženě prokaučoval jednu ze zásadních disciplín.
20. 3. 2016 05:39
Re: Ročník Opelu
Všechny auta mají interiér, dost dobře nerozumím?!
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 10:14
Re: Ročník Opelu
Ano, ale jedině Focus měl příšernou kvalitu materiálů a naprosto prohospodařenou prostornost. Kvalita se s FL v zásadě vyřešila, prostornost přirozeně ne.
21. 3. 2016 17:21
Re: Ročník Opelu
Příšernou? Byl to průměr třídy, což u FF platilo bohužel vždy.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:16
Re: Ročník Opelu
Příšernou je zřejmě zbytečně silné slovo, ale kvalita zpracování interiéru je u Focusu opravdu výraznou slabinou už od jeho I. g. Viděl bych to spíš na třídní podprůměr..., teď po faceliftu sice mírné zlepšení, ale i tak to sotva stačí na průměr.
Avatar - miromen
21. 3. 2016 19:23
Re: Ročník Opelu
To platilo zejmena u prvni generace Focuse. Ten součastny je na tom lepe než takovy G6 a to docela evidentně. Za mě hlavni slabina interieru nejen Focusu byly předni sedačky.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:33
Re: Ročník Opelu
Ano, první g. měla s kvalitou větší problémy, ale že by měl současný Focus lepší kvalitu zpracování interiéru, než zrovna G6, tak to rozhodně ne. :-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 19:44
Re: Ročník Opelu
No ja si třeba pod zpracovanim představuji i to jak je interier oddolny vuči pazvukum a zde G6 a teď nemluvim jen za sebe nebyla žadna slava. Pokud bych měl hovořit o zapracovani ruznych lišt , pasovani přechodnych časti atd. tak u moji G6 třeba nepěkně nelicoval deklik z boku kde jsou pojistky nebo rozdilne spary na sloupku řizeni.Tohle třeba u Focuse nenajdeš.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:48
Re: Ročník Opelu
Hodnotím to obecně, ne kus od kusu a jde taky o dojem, kdy si do auta prostě sedneš a vidíš/cítíš se.
Avatar - miromen
21. 3. 2016 19:59
Re: Ročník Opelu
No , ale to už bude spiš o vkusu atp.
Když , ale budu konkretni tak např. takove madla dveři u G6 byly dosti chatrne a skřipaly jen se na ně člověk podival. Středovy panel na tom nebyl o moc lepe. A pak takove přechody teplot , interier dal pěkně najevo. Ikdyž po par metrech byl klid. Ostřejši jizda v zatačkach mu taky nedělala dobře. A to si někteři uživatele stěžovalo na ruzne pazvuky i během normalni jizdy. Tohle třeba teď ve Focusu vubec neznam. A upřimně jsem dost zaskočen protože jsem to od Fordu nečekal. U něj mě , ale kladně překvapuje vice věci po tom co jsem několik roku vlastnil prvni generaci.
Avatar - white label
21. 3. 2016 20:08
Re: Ročník Opelu
Možná jsem mě napsat spíš - cítíš to, než cítíš se.
Aha, takže ty už nemáš G6, ale současný Focus. Tak tos měl říct hned.
Víš co je zajímavé, že v době kdy si měl G6 jsi jej tu mnohokrát obhajoval "do krve" a absolutně žádnou kritiku jsem od tebe na něj nikdy nečetl, naopak. Kdyby ti tehdy kdokoli napsal, že má Focus lépe zpracovaný interiér, než G6, tak vyletíš jak čert z krabičky a nejednou, když máš pro změnu aktuální Focus se dočítám, že tvůj G6 byl vlastně křáp a hvězdou je pro změnu Focus, kterého máš shodou okolností zrovna v garáži. >:D
No, nic ve zlém, jen slušný příklad syndromu vlastní garáže... >:-[] ;-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 20:18
Re: Ročník Opelu
Hele na Golfa jsem tu napsal kritiku , to si dobře pamatuji , ale v jine oblasti , hlavně co se jizdnich vlastnosti tyče. Jinak ty vyše zminěne věci ja neberu jako nedostatky a je to spiš takove porovnani. Jinak podrobněji co a jak chodim psat na jine forum a tam nejen tohle zaznělo. Stejně tak jako věci ktere se mi teď nelibi na Focusu. O něm jsem i zde něco napsal , ale jak pišu , hlavně chodim a přispivam jinde. Kdybych tohle měl brat jako kritiku tak jsem při vybirani auta vynechal salon VW a to jsem neudělal ikdyž jsem skončil u Forda. Kvality Golfa znam stejně tak jako jsem prošel jine salony.
Avatar - Emel
21. 3. 2016 19:24
Re: Ročník Opelu
Jednička byla docela dobrá, dvojka před fl byla trága a některé dekory typu hnědé dřevo byly fakt síla, dvojka po fl už zase celkem ok.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:31
Re: Ročník Opelu
Právě kvalita zpracování (nikoli designu) interiéru jedničky dobrá rozhodně nebyla, přečti si dobové recenze, nebo uživatelské recenze. Ano, facelifty to zpravidla (částečně) zachraňovaly, ale nikdy to "nevytrhly". ;-)
Avatar - woody-alien
21. 3. 2016 20:26
Re: Ročník Opelu
Přestože se mi konkrétně FoFo II po faceliftu vyloženě líbil a celkově mám pro Focuse něco jako slabost, tak bych řekl, že interiér u něj musíš spíš přežít než si ho užít. No a facelift dvojky, ehm, no [odkaz]
Ale nejvíc mě drtilo "vylepšení" přístrojovky v oblíbené fordovské stříbřence.[odkaz] ;-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 21:30
Re: Ročník Opelu
To byl jeden z duvodu proč jsem dvojku focuse před lety z vyběru rovnou vyřadil. A opět pro mě velky problem , předni sedadla.
Avatar - white label
21. 3. 2016 21:33
Re: Ročník Opelu
Přesně, detailing na úrovni čínské hračky... >:-[] :yes:
Avatar - Emel
21. 3. 2016 22:32
Re: Ročník Opelu
Jo, jo, však říkám "celkem ok" - tu lacinou šedou nahradila černá, zlepšilo se provedení sedaček i některých detailů...
Avatar - miromen
21. 3. 2016 19:32
Re: Ročník Opelu
Tak u jedničky byl hlavně problem pro olizovača , protože neměla žaden měkčeny plast a to ani Ghia. Pokud jde o zpracovani tak je pravda , že to nebylo na nejhorši urovni. Jinak u Fordu platilo , nevim jak je to dnes , že zakladni vybavy byly dost ošizeny nejen interierově , ale např. na tlumicich materialech.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:35
Re: Ročník Opelu
Neměkčené plasty "nikde" taky, ale nejen to...
Avatar - miromen
21. 3. 2016 19:49
Re: Ročník Opelu
Sakra . už je to dlouho co jsem měl jedničku focuse. Ale je fakt , že interier byla jedna z jeho největšich slabin. Mě osobně na něm nejvic vadili předevšim sedadla. Když jsem přesedl do G6 tak jsem byl doslova v raji.
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:55
Re: Ročník Opelu
A tys teď vyměnil G6 za současného Focuse (nebo to plánuješ)?
Avatar - miromen
21. 3. 2016 20:02
Re: Ročník Opelu
Neplanoval jsem to , ale už mam Focuse od loňskeho července. >:D
Avatar - Emel
21. 3. 2016 20:25
Re: Ročník Opelu
Pokud jsi to nevěděl, pak... gratuluji Watsone ;-)

PS: na Sherlocka příliš triviální dedukce, sorry :-)
Avatar - white label
21. 3. 2016 21:31
Re: Ročník Opelu
Tak já miromena zrovna moc nečtu, na můj vkus až příliš "předvídatelné" reakce, ale aspoň už vím, proč se (nejen) interiér Focusu najednou tak zásadně změnil k lepšímu... >:-[] ;-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 21:41
Re: Ročník Opelu
To bylo na mou žadost. >:D
Ale važně pro mě velka změna , už po prvnim seznameni , kdy jsem si řekl , že to snad ani neni Ford a po usednuti jsem malem vyběhl před salon jestli nejsem nahodou u VW. >:D
Ale neboj u všech modelu to zřejmě platit nebude. Trochu jsem si prolezl i Fiestu FL a tam to vypadalo , že je vše při starem.
Avatar - white label
21. 3. 2016 21:59
Re: Ročník Opelu
Jenže o třídu menší Fiestě se některé detaily (v tomto směru) odpouštějí snáz, než Focusu. ;-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 22:40
Re: Ročník Opelu
Jako ve směru , že nižši středni je v evropě vic pod drobnohledem ? Jinak mě u Fiesty zaraži jeji dlouhodobe vysoke prodeje. Osobně bych v teto třidě určitě po Fiestě nešahl a zde bych dal přednost i Fabii ač cokoliv z MB jsem si zakazal.
Avatar - white label
21. 3. 2016 22:43
Re: Ročník Opelu
Ve směru, že nižší střední je prostě celkově (ve všem, včetně ceny) o třídu výš.
Avatar - miromen
19. 3. 2016 16:51
Re: Ročník Opelu
S tim interierem už jsis jednou naběhl a snažiš se o to znova. Krmit tě nema absolutně cenu. Jinak "mizerie" až na snad par vyjimek najdeš všude.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 19:24
Re: Ročník Opelu
s tím interiérem už jsem ti jednou dokázal, že prostorností propadá až na úroveň Fabie... :-!
Avatar - miromen
19. 3. 2016 19:36
Re: Ročník Opelu
Ty jsi dokazal leda tak velke kulove a ani se neni čemu divit , když je realita jina. Až budeš při smyslech tak se ještě jednou zajdi posadit ať pořad neopakuješ stejnou blbost. Mě to stačilo jednou zrovna u těchto 2 aut...
A to nehovořim o tom , že v teto třidě jsou zastupci kteři dokaži byt ještě skromnějši. Opět osobni zkušenost. Takže Focus mizerie a pak tu mame zřejmě total error.

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 19:52
Re: Ročník Opelu
jistě, tento jediný test sem dáváš neustále... A jediné co z testu vyplývá je, že to místo je podélně opravdu srovnatelné. Což je pochvalou pro Fabii, ale těžkým KO pro Focus 8-s
Avatar - miromen
19. 3. 2016 19:58
Re: Ročník Opelu
Mam ti tu snad nafotit čisla kde se např. ve srovnani s G7 piše o rozdilnosti před koleny 3cm ? Je to jak je pro většinu prokoncernovy platek ve SM. To že podelna prostornost je slabina Focusu je jedna věc , ale dělat z toho něco co neni je prostě tvoje zbožne přani.
Taky se mi libi jak si s přichodem Megana z něj dělal jasnou trefu a dělo třidy a najednou se ti to začina svinsky rozpadat. A to si vem , že u toho Megana to vypada na amputaci chodidel a při nastupovani musiš prodělat akrobaticky kurz.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 21:09
Re: Ročník Opelu
A co se mi začíná rozpadat? Že přinejmenším v polovině disciplín je lepší než Golf?? No tak to se mi má teorie opravdu hroutí >:D >:D >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
19. 3. 2016 19:43
Re: Ročník Opelu
Ty seš zralej na chocholouška. Ve srovnávačce Golf/Megane je malá kabina Meganu nepodstatná, protože dobře a pohodlně jezdí atd. Ale Focus s téměř identickou prostorností"prokoučoval jednu ze zásadních disciplín" a vypadl ze hry. >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 21:07
Re: Ročník Opelu
rozvor Focus (mm): 2648
rozvor Focus Combi (mm): 2648

Stále nic?? Jasně spojovat myšlenky je složité, že... >:-[] :-!
Avatar - Cuba66
20. 3. 2016 19:52
Re: Ročník Opelu
Kurňa miromene, přestaň psát "tim svym kratkym haviřovskym zobakem", kdo to má po tobě číst :-!

P.S.: Já si nemyslím, že je Focus nepodařený model, a to mám tvojí "oblíbenou" Toyotu. Jen mám pocit, že je u hatchbacku trošku menší kufr než u konkurence. A už taky není takový odstup v podvozku jako byl mezi Focusem 1 (vlastnil jsem ho) a zbytkem světa.
Ale nepovedený fakt není, ale ani bych nenapsal, že je nejlepší. Tak to k.rva ani omylem! Dneska se ty rozdíly postupně stíraj, ať chceš nebo ne.

Nicméně urážet někoho, že je trotl, kvůli jinému názoru fakt nemusíš, OK?
Avatar - miromen
20. 3. 2016 21:19
Re: Ročník Opelu
S moji ČJ těžko něco udělam....bohužel.
Jinak pokud jde čistě o podvozek jedničkoveho Focuse , tak ja ho až tak bombasticky nevidim. FOFO1 byl předevšim řidičske auto.
No uraženi. Když jsem četl ten blabol , tak mi zustal rozum stat. Tohle napsat nějaky "buzik" na e-mimino tak se tomu možna zasměju. Auto ma sve kvality předvest hlavně za pohybu na silnici , tedy tam k čemu je určene. A zde nejen Astra za Focusem pokulhava. A to je dalši věc na kterou mam jiny nazor než ty. Stale jsou mezi ruznymi modely ve třidě dost velke až zasadni rozdily. To že se auta k sobě přibližuji už se piše pěkně dlouho , stejně tak jako to že dnešni auta prd vydrži.
Avatar - Cuba66
21. 3. 2016 11:29
Re: Ročník Opelu
to miromen: já když čtu tu tvojí "kratkou" češtinu, tak mám před očima kámoše z Ostravy a úplně ho slyším :-)

Hele ten podvozek Focusu 1 - nesrovnávej s dnešníma autama, ale s těma, proti kterým tehdy stál. A to musíš uznat, že to bylo jak z jinýho světa. Osobně bych Focuse klidně mohl, ale schválně mi poraď co za motor proti Astře 1,4 Turbo 92kW.
Protože jak Opel tak Ford jsou auta, kde dostanu slušnou slevu při koupi :-)

P.S. Nikde jsem nenapsal, že je Astra lepší než Focus, jen tak mimochodem :-)
Avatar - miromen
21. 3. 2016 21:19
Re: Ročník Opelu
Neboj nesrovnavam s auty ktere jsou generačně nove. Ale třeba naklony karoserie u něj byly docela velke a v tomhle směru razantně pomohlo sniženi podvozku. Např. Astra G se tolik nenaklaněla. Ani přilnavost mi nepřišla buhvi jaka. Naopak takova ovladatelnost byla skvěla a řidič měl pocit , že řidi auto o třidu niže. Z tuha jdouci pedaly pro mě parada , tužši řizeni ktere bylo pro někoho nekomfortni byl pro mě valky klad.
No proti opli 1.4T 92kw Focus nic nenabidne. Musiš vychazet z toho co je.
19. 3. 2016 14:30
Re: Ročník Opelu
Tak to byla teoretikova pohádka, škoda, že jsi k tomu nenapsal "dle mého názoru". to by se aspoň dalo brát, takhle? Jen nesmysl :-! ;-)
Avatar - _Karel_
19. 3. 2016 18:49
Re: Ročník Opelu
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
20. 3. 2016 18:57
Re: Ročník Opelu
Aspoň si drží svou úroveň ;-) .
Avatar - kosmonaut
19. 3. 2016 14:33
Re: Ročník Opelu
"nejsou zde prakticky nepodařené modely až na Focus, který vypadl ze hry"
Fordy nemusím, ale tohle je blábol. V čem je natolik děsný, že ho řadíš mezi nepodařené, zatímco prakticky zbytek konkurence mezi podařené?

"nová generace Astry tak nějak přeskočila jednu vývojovou etapu a je na absolutním třídním vrcholu"
Kterou vývojovou etapu přesně Astra přeskočila? O co v ní šlo?
Absolutní třídní vrchol by znamenal, že je Astra nejlepší ve všem. Což tedy rozhodně není.

"dvoulitr je v téhle třídě a výkonu přežitkem doby"
Ale no tak. Nevidím důvod proč hanit šíři nabídky. Je to o povedenosti motoru, nikoliv jeho objemu. Kdyby byl v Astře třílitrový naftový šestiválec, který by byl výborně sladěn se zbytkem auta, rozhodně bych to kvitoval jako dobrou nabídku.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 16:23
Re: Ročník Opelu
Přeskočila vývojovou etapu generace neúměrného katování costů a šla rovnou do generace, kde je vše uděláno s rozumem a citem. Přeskočila vývojovou etapu zoufalého infotainmentu při přechodu z tlačítek.

Astra je moderní, ale modernost není na obtíž. Nabízí skvěle se hodící a praktické výbavové prvky, které jsou reálně pořízeníhodné. Prostě se nehonila za holubem na střeše, ale veškerou péči věnovala zajíci v hrsti. A jak je vidět, je to znát.
19. 3. 2016 16:45
Re: Ročník Opelu
Dělal jsi Opelu brožuru? Upřímně lepší než ta pro Hyundai, ale chtělo by to trochu ubrat, pokud se tu bavíme o reálu ;-)
Avatar - Googlit
19. 3. 2016 19:06
Re: Ročník Opelu
Aspoň se do té astry posaď než začneš psát. Mě teda zhledem k cenovce co na sobě měla vyrazila dech a s rohypnolem musím ve všem souhlasit. ;-)
20. 3. 2016 05:48
Re: Ročník Opelu
Jak Astra přeskočila generace? Googlite nenech se vysmát, takhle se píše za chlebíčky, ale ne s rozumem.
Astra je solidní auto a vedle Mégane nejnovější počin ve třídě. Takže to chce schladit hlavu. Letos velky FL Golfu, příští rok nový Focus. Taky Civic, C4...

Takže fakt, že Astra zapůsobila interiérem někoho je potřeba brát z tohoto pohledu. Je to takový krok, že udává ton na budoucích 6 let?

Ne, Googlite tím si nejsem jistý, tím, že tu Rohypnol popisuje teoreticky svý nadšení, protože se mu auto líbí a vydává to nesmyslně za objektivitu si jistý jsem ;-)
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 10:12
Re: Ročník Opelu
S ohledem na skutečnost, že interiér Opelu stál na naprostém vrcholu už v předešlé generaci, ano - Astra udala tón na dalších 6 let :-!
Avatar - kosmonaut
20. 3. 2016 10:37
Re: Ročník Opelu
"interiér Opelu stál na naprostém vrcholu už v předešlé generaci"
Ty jsi jak kafemlejnek. Naprostý vrchol? Tedy mezi mainstreamem úplně nejlepší? Jak tohle víš? Podle čeho to hodnotíš? Máš zkušenosti s veškerou konkurencí, že tu smažíš takové jednoznačné soudy?
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 12:10
Re: Ročník Opelu
Podle toho, že jsem ve vozech seděl. A pozice za volantem, kvalita materiálů nebo sedadel byla v Astře absolutní TOP.
Avatar - kosmonaut
20. 3. 2016 13:18
Re: Ročník Opelu
Takže nakonec jde jen o tvoji dojmologii? Ono to z těch tvých příspěvků totiž vůbec nevypadalo. Trefně to napsal webpaja, jako kdybys dělal na brožuře pro Opel. Úplně stejně nablblé a naivní texty, jak jsi před časem stvořil v té otřesné oslavě Tucsonu na blogu.
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 14:13
Re: Ročník Opelu
A co víc bych asi měl pro objektivní porovnání udělat, než osobně vyzkoušet?? To si představuješ chemický rozbor plastů nebo co jako?? Nebo sehnat 1000-hlavé stádo do autosalonů a dělat statistický rozbor??
20. 3. 2016 14:07
Re: Ročník Opelu
Ještě jsi rozšířil repertoár o věštectví? >:-[] :yes: Nestál na naprostém vrcholu, pokud tedy nebereš za vzor lowcostéry :-)
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 14:10
Re: Ročník Opelu
nic nevěštím, předpovídám a to je rozdíl >:-[] >:-[]
Avatar - martas2005
21. 3. 2016 14:25
Re: Ročník Opelu
Na to, abys zjistil, ze interier Focusu stoji za prd nemusis cekat na novy. Vzdycky to tak u Fordu bylo. A jestli se to zmeni, pravdepodobne zase uberou nekde jinde (jizda) a spadnou mezi ostatni, kde vzdycky povede Golf, protoze te proste "nicim nena.ere". Mel jsem Focuse II, mam S-maxe a objednany novy Galaxy. Ale urcite ne kvuli kvalite interieru :-).
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 19:25
Re: Ročník Opelu
kéž by >:D ;-)
Avatar - kosmonaut
19. 3. 2016 20:08
Re: Ročník Opelu
Bohajeho to myslíš vážně? Teď se tedy obyčejné mainstreamové Astry, připravené pro prodej milionům lidí, dělají s rozumem a citem? Není náhodou třeba ještě šlechetné srdce na pravém místě a dýchnutí poctivosti každého robota a dělníka?
A předpokládám, že konkurence v generaci, kterou u Opelu tak chytře přeskočili, bouchala ty své popelnice bezcitně ad hoc z dílů, co jim nahodile přistávaly na páse... Nezlob se na mě, ale píšeš neskutečné bláboly.

Nebo tohle: "Prostě se nehonila za holubem na střeše, ale veškerou péči věnovala zajíci v hrsti."
Kde jsi na tohle přišel? Odkud víš, že VEŠKEROU PÉČI věnovali u Opelu "zajíci v hrsti"? Že tedy za "holubem na střeše" neudělali ani krok. Dělal jsi na vývoji? Měl jsi v garáži novou Astru rozebranou do posledního šroubku?
Avatar - Emel
20. 3. 2016 19:00
Re: Ročník Opelu
Jo, takže kde konkurence nahradila víceprvek torzkou u základních modelů, má ji Opel u všech modelů. Kde Ford dává jako základ foukaný litr, dává ho Opel taky a k tomu s 5MT. Kde má Renault jako atmo alternativu 1.6 atmo, má Opel 1.4 atmo. Kde konkurence zavádí adaptivní tlumiče, Astra od nich upouští.

Nevím jestli to s tím zajícem v hrsti má mít nějakou pointu... asi ne.
Avatar - bystron
21. 3. 2016 01:14
Re: Ročník Opelu
astra se nemusela honit za holubem na střeše, ta přišla viděla a holuba dostala, auto je v rámci možností super :-!
Avatar - white label
21. 3. 2016 01:57
Re: Ročník Opelu
Ty máš zjevně máš hokej i v příslovích, s holubem na střeše se pojí vrabec v hrsti
(což by v tomto případě místy docela sedělo, viz torzka, nebo adaptivní tlumiče), vzpomínaný zajíc (nikoli v hrsti, ale v pytli) je docela jiný příběh. ;-)
Avatar - Googlit
21. 3. 2016 13:11
Re: Ročník Opelu
Astra měla torzku vždycky a na rozdíl od konkurence to s ní taky vždycky uměla. Od minulé generace má navíc astra wattův přímovod, což auto zbytečně neprodražuje a komfort... zkus se proje, já teda rozdíl od víceprvku nepoznám.

Adaptivní tlumiče jsou jiná pohádka. V géčku byly příplatkové dofoukávací bazmeky, v háčku i jéčku byly adaptivní tlumiče se vším všudy. Troufám si tvrdit že z nich Astra resp. její kupci prostě vyrostli a zapadá to přesně do toho co tady rohypnol na začátku píše. Vyhla se ořezávání výrobních nákladů ale ne tak že by tyhle fičůry vyškrtla z repertoáru jako konkurence, astra je prostě už dávno nepotřebuje protože má svoje funkční a levné řešení.
Avatar - white label
21. 3. 2016 15:40
Re: Ročník Opelu
Takže Astra je v rámci třídy tak extrémně dokonalá, že "berličky" typu multilink, nebo adaptivní podvozek vlastně vůbec nepotřebuje... >:-[]
Avatar - Googlit
21. 3. 2016 17:44
Re: Ročník Opelu
Mixuješ dvě věci dohromady. Adaptivní podvozek tu v Astře byl po dvě generace, přes 10 let a nyní dožívá v Astře GTC/OPC, nepředpokládám že po oznámení nového OPC (kéžby GTC) by v ní chyběl, pro rodinné verze astry které jsou teď k mání je to nonsens.

No a multilink je něco co Astra NIKDY neměla a přesto byl její podvozek i ve sportovních verzích vždy chválen = nikdy nikomu nechyběl. Nerozumím tomu proč by měl Opel do Astry cpát nově multilink, když se wattův přímovod osvědčil a sklízí úspěchy jak funkčně tak marketingově.

Poptáváš něco z čeho Astra už vyrostla....
Avatar - white label
21. 3. 2016 19:10
Re: Ročník Opelu
Jak mohla Astra vyrůst z něčeho co nikdy neměla? >:-[]
Torzka se dá nastavit na komfort, nebo naopak na sport, takže pro základní, nebo naopak sportovní verze s ním nemusí být problém (viz i MRS). Co (ve srovnání s multilinkem) neumí, je univerzálnost, tedy být relativně komfortní a sportovní zároveň.
Takže pokud je multilink opravdu dobře udělaný, torzka se mu v tomto ohledu prostě nevyrovná a čarovat neumí ani tebou démonizovaný Opel v případě Astry.
A o velmi podobný příběh jde i u adaptivního podvozku s možností nastavení různých režimů. Nevidím jediný důvod mluvit tady dokonce o nonsensu (takový výraz je v tomto případě úplně mimo), a to ani v případě rodinně orientovaných verzí. Prostě je to něco, co není nutné, ale pro někoho může být logicky žádoucí a je ochoten si za to připlatit.
Případné "marketingové úspěchy" nemusí mít (obecně) se skutečně použitou technikou nic společného, naopak se marketing obvykle snaží přesvědčit, že právě značka za kterou kopou, to umí minimálně stejně dobře i s méně sofistikovanou (levnější) technikou, nebo-li, i když na vás šetříme, tak to stejně (většinou) nepoznáte, čehož pravděpodobně budeš zářným příkladem. ;-)
Avatar - Googlit
21. 3. 2016 22:13
Re: Ročník Opelu
Vyrostla z experimentování s podvozkem. Adaptivní podvozek je v rodinném 5dv hatchi či kombi zhovadilost (prověřeno na dvou generacích) a wattův přímovod je jak komfortem tak jízdními vlastnostmi třídní trefa do černého.
Avatar - white label
21. 3. 2016 22:41
Re: Ročník Opelu
Adaptivní podvozek je nejen u kompaktním hb skvělá věc (osobně prověřeno), tím spíš pokud nechceš trpět při pohledu na malé disky a balonový rozměr pneumatik.
Avatar - Googlit
22. 3. 2016 13:09
Re: Ročník Opelu
Kup si astru OPC >:D
Avatar - white label
22. 3. 2016 14:42
Re: Ročník Opelu
Tu minulou určitě ne a nová zatím není.
Avatar - Dinar
21. 3. 2016 14:33
Re: Ročník Opelu
Pěkně jsi to rozjel, tolik humoru v pár příspěvcích, ale pořád to ještě není dokonalé, pojď do toho prsama a zjev nám Pravdu, všechno ve třídě je ukostkatovanýlouend jen astra má DUŠI! >:D >:D
Avatar - white label
21. 3. 2016 15:25
Re: Ročník Opelu
Takže k torzce a neadaptivním tlumičům i retro prvek - pneu s duší? >:-[]
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2016 14:38
Re: Ročník Opelu
focus je jeden z najuspesnejsich modelov svojho segmentu navzdory vzhladu a priestornosti... takze z hry urcite nevypadol... prave naopak.... vzdy bol je a bude jej pevnou sucastou ... vypadlo nam akurat bravo ;-) .. kdeze su tie casy ked fiat v tomto segmente vyhraval tituly auto roka... velka skoda .. no co uz...snad to aspon z casti zachrani nove tipo ... uvidime

astra hatch je momentalne jasne numero uno vo svojom segmente... ale popravde kombik mi pride uz prerasteny a tazko tu uz hovorit o nejakom kompaktnom kombiku ked to ma 4,7 metra... oplu uz hodne chyba nejaky mensi sikovnejsi a obratnejsi kombik ( kratsi aspon o 15-20cm ) ... kedze s astrou kombi to uz podla mna rozmerovo kusok prehnali... lebo nie kazdy kto tuzi po kombiku chce zrovna uz takuto jachtu... uvidime co na to corsa v novej generacii... pride mi ze kombik od corsy je uz nevyhnutny kedze kombik od astry uz defakto nahana insigniu .. a o nejakej kompaktnosti tu uz ozaj nemoze byt ani rec
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 16:17
Re: Ročník Opelu
Prodeje jsou jedna věc, to co auto reálně nabízí je věcí poněkud jinou :-!
20. 3. 2016 10:34
Re: Ročník Opelu
Tak "prodejnost" a "to co auto realne nabizi" snad ...tedy alespon trochu >:D ...koreluje, ne? ...minimalne pro ty kupijici.
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 14:15
Re: Ročník Opelu
do prodej ti značně zasahuje cena. To, že se něco dobře prodává prostě ještě neznamená, že to je taky opravdu dobré.
19. 3. 2016 18:30
Re: Ročník Opelu
Focus rozhodně ze hry nevypadl, stále patří ke špičce, kromě toho, že neplýtvá prostorem ((C) auto.cz), mu není co vytýkat. A pokud jde o Astru, ano povedla se (až na tu záď, zejména u kombíku), ale není to žádná revoluce. Jde spíše o důkladnou modernizaci předchozí generace, odstranění jejích nedostatků.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2016 19:21
Re: Ročník Opelu
modernizaci??? >:D >:D >:D

Jo tak v tom případě tu máme sedmý FL Golfu první generace >:D >:-[] >:-[]
20. 3. 2016 12:09
Re: Ročník Opelu
Promiň, ale pokud bych uvažoval o autě této třídy v naftě, tak si vždycky raději koupím dvoulitr, než vyhoněnou 1,6. Nebo tady najednou přestalo zde oblíbené objem ničím nenahradíš? Tímto způsobem tady za chvíli budeme mít podmotorované auta typu I40/Optima, Talisman atd?
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2016 14:16
Re: Ročník Opelu
Pozdě, ty už tu máme >:-[] ;-) Jen nejsou podmotorované, v tom se pleteš.