ja myslim ze Panasonic neostrouha, ten se vyce nez dobre zahoji na modelu 3 od Tesly, tam budou nasobne vetsi prodeje nez u Porsche ktere jiste nebude mit "lidovejsi" cenu, ale spise cenu na urovni modelu S, nepocitaje to ze bude na trhu asi i mnohem pozdeji nez zmineny model 3 ktery ma jit do prodeje koncem pristiho roku
...hlavne nech sa urobi slusna siet 800V nabijacich stanic, nech to ma fakt moznost nabit sa na nich na 80% za 15 min., a s tymi 80% dojazd 400km ( ok, nech je real sviznych 300 ) a zacinam setrit ! :-!:yes:
ta sit nabijecek na 800V bude extremne financne narocna, takze ze by tu do 2020 byla nejaka pouzitelna je utopie, pokrejou Nemecko a zeme kde jsou extra stedre "dotace" na EV a zbytek bude mit smulu :-)
jinak ja se kvuli nasemu projektu pokriti CR beznyma rychlonabijeckama jiz o ceny instalaci zajimam par mesicu, a bezny rychlonabijeci stojan a jeho instalace a uvedeni v chod je otazka cca 1.25 milionu korun (jeden SC vychazi "podpultove" pro firmy s dohodou na cca $90k, takze je asi jasne na kolik pak pripadne vyjdou ty 800V kousky a navic Porsche), na to ted ani v nejblizsi dobe proste koncern mit nebude, mel na to pred DG, ted ne :-(
Ahoj,
proč vlastně 800V? Co je to vůbec za napětí? Protože pro e-autobus se používá 400V střídavých s usměrňovačem (ten si to s sebou nevozí) a nebo 600V z trolejů tramvaje stejnosměrných (což je ale 400V usměrněných). Tak kde se vzalo 800?
800V je snazsi pro presun vice energie za kratsi cas s nizsima ztratama, dalo by se to prirovnat k tomu, jako by tankovaci hadice u fosilnich paliv mela 2x vetsi prutok paliva nez je dnes
vpodstate si v Porsche rekli ze Teslu trumfnou v rychlosti nabijeni u SC, kde vetsina Tesel stoji v prumeru tusim 28 minut a z 20 na 80% se nabije za tech cca 30 minut, no a Porsche by to diky tem 800V teoreticky stahlo na 15 minut
jako ja ocekavam ze Mission E nebo jak se nakonec bude jmenovat bude velice super elektromobil, ale tak jak tak, dobijet se bude jako s kazdym jinym EV, ta jejich vysnena sit s 800V bude pocitam hodne omezena a tedy vetsinou ani nepouzitelna
Kabely a konektory, kterými je auto připojené, mají nějaký limit - jak na proud, tak na napětí. Konektor schválený v EU by měl myslím zvládat až jeden kV (absolutní nebude, ale větší číslo jsem u něj zatím neviděl; pro proud to bylo myslím 250 A). Pokud chceš zrychlit nabíjení, musíš zvednout alespoň jedno z toho. 800 si prostě vybrali, aby dosáhli kýženého výkonu (délky nabíjení).
Jestli je pod kapotou benzínový motor, dieselový motor, hybrid nebo pouze elektromotor přijde z hlediska smradlavosti nastejno. Pohony se pouze liší místem, kde smrdí. Spalovací motor na cestě, elektromotor v elektrárně. :-)
spalovaci a zazehovej motor smrdi na dvou mistech, zaprve z jejich vejfuku a zadruhe z elektrarny kde se vyrobila elektrina za jejic pomoci se zrafinovala ropa :-) tam kde elektromobil jezdi zprostredkovane na uhli, tam benzinak a naftak jezdi na benzina naftu a zprostredkovane na uhli :-!
a klidne odejdeme s pocitem, ze uhelna lobby ma ve svete jiz minimalni moc a uhelne firmy krachuji, do roku 2025 se kuprikladu v USA skoncuje a tamni vyrobou elektriny z uhli, a postupne to ceka celej svet :-) Sierra Club slibuje zacatek kampane proti rope jiz na rok 2020, a mimochodem je to na uzemi USA uskupeni ktere ma velikej podil na tom ze v tamni energetice uhli konci, maji prez 100 tisic clenu, at se to Ham.ovi a dalsim libi nebo ne, doba uhli a doba ropy (mordoru) pomalu konci a nezachrani je zadnej prsten >:D
ostatne v CR uhelna lobby taky totalne oslabuje a nejen ze je jiz nesnasi ta politicka cast, zacina je pomalu nesnaset i bezne obyvatelstvo, holt uhlobaronstvi jiz neni v mode :-!
to je moje vize do budoucna, az nastane chvile kdy zamirim za mesto do baraku, tak strecha pokryta panelama, cip strechy nesoucni windturbinu nejlepe od Windtronics, pokud to pujde tak pozemkem protekajici potok s malou vodni turbinou, batery grip okolo 100kWh aby to cele fungovalo nekolik tydnu i bez slunicka a vetru a v garazi jen EV, myslim ze ani zasitovani nebude treba, a pokud by tam bylo, jistice pujdou na minimum, jen pro sichr :-)
Dům je sice soběstačný, ale přípojku mám pořádnou, protože mám v dílně obráběcí stroje. A mohu snadno dodávat přebytky do sítě i načerpat levnou elektřinu do zásoby.
(Za mna) blbe je, ze ani nova neurobila v zadnych partiach taky pokrok, ako som cakal... :-!
Ako celok je to skoro gut, ale nieco tomu chyba...:
[odkaz]
skoda tych nalepiek este stale imitujucich zadne svetla, neviem si to spravne dokreslit... :-|
:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Proste velke DAKUJEM !!!
Ano, vidim, ze je to rychlovka, ale dokreslil si mi obrazok a vdaka nemu ju uz vnimam lepsie. ;-)
Mna na nej ale mrzi ta klesajuca linia strechy / zadku az do "mrtva". Proste ze v mieste kde konci zadne okno, ze to klesa dalej pod rovnakym uhlom. Tam keby to trochu zdvihli...
PS: Ak chces, pohraj sa aj s s este jednym pohladom zo zadoboku napriklad a posli im to do WCF ! Zaroven si urobis reklamu ! >:D:yes::yes::yes::yes: