Článok mi pripadá akoby ho písal puberťák, čo ešte ani neukončil základnú školu a čo vie o živote veľké Houno.
Autor asi nepochopil, že tento systém by bol asi doplnený aj klasickými batériami. To, že sa výskumníci sústreďujú na dobíjanie áut z povrchu vozovky, ešte automaticky neznamená, že by tak chceli urobiť na každom metri vozovky.
Druhá vec: autor si výskum predstavuje ako Hurvínek válku alebo systém: hop na kravu, už je teľa /tele/. Výskum je predovšetkým o hľadaní a vylučovaní slepých uličiek. Väčšina z toho, čo sa vyskúma, sa nedostane hneď do výroby. Často ale výskumníci objavia veci, ktoré sa dajú použiť niekde úplne inde.
"Nic ve zlém, ale ze všeho nejrozumnější by asi bylo soustředit své síly do vývoje nových akumulátorů, profesore Ohiro..."
Nuz, zda sa, ze bez autora clanku je profesor Ohiro strateny. Ze nejde do vyroby....
Vazeny pan autor, predpokladam, ze Vasa rada je podlozena rokmi studia a vyskumu. Hoci na zaciatok by stacilo, keby ste vedeli rozoznat prototyp od konceptu.
"To už mnohem životaschopněji vypadá plán Volva na indukční dobíjení v určitých sekcích silnic." fakt Volva? ja mamz ato ze OLEV se testujou po svete i bez Volva, a to v realnem provozu, a pokud vim prvni automobilka v EU ktera o indukci za provozu, tedy OLEV alespon mluvila bylo BMW
Chce to chápat smysl automobility, tím hlavním je volnost pohybu, individuální volba, kapiš?
Off road je auto, poznámka s letadlem je tak hloupá, že ani nestojí za komentář. :-!
Tak sem vždycky vlezu, s nadějí, že už to bude lepší... a ne
Arogantní kritika jiného řešení... přesto, že právě tohle řešení dává smysl?
Ví autor, že každej trolejbus má baterii, která mu umožní až 20 minut nezávislého pohybu?
Přesně tohle by mi zapadlo do "naplnění potřeby": po městě jezdí malá elektroauta, takové čtyřmístné trolejbusy.
Parkují drobné úseky jedou na malé baterky, po delších ulicích dobíjejí... jsou přitom čistá, takže nezamořují města sajrajtem s dieselů...
Na ten pověstný zimní přejezd půlky Evropy se stejně vytáhne velký auto s klasickým spalovacím motorem.
Už jen chybí, aby se lidi probrali... a to klasický auto mělo asi tak dvoulitr motor a z něho tak 66kW... a takovej motor by ujel milion kilometrů a přitom by měl klidně emise na úrovni Euro 6.
A nejekologičtější výroba je ta, co není potřeba vyrobit.
Vše objeveno určitě nebylo, ale lepší akumulátory na téhle planetě už neseženeš maximálně tak vylepšení o pár procent, ale aby to mělo nějaký smysl tak bys do současné velikosti musel narvat minimálně 3x tolik energie. Což se nepovede pokud někdo z rukávu nevysype nějaký nový prvek. Takže bych se na baterku a hledal jiný vhodnější zdroj energie případně úplně jiný motor.
jako starej vynálezce Tesla (ne ti ta parta ze Sillikonovýho údolí), prej podle nějaký konspirační teorie kdysi už sestrojil auto, co bralo šťávu "z kosmického záření". Takže Ohira je pěkný máslo,...:)