Japonci vyvíjí elektromobily. Bez akumulátorů...
Všichni vědí, že největším problémem dnešních elektromobilů jsou akumulátory. Stávající technická úroveň těchto komponentů není valná, články jsou těžké a mají malou kapacitu. Na zlepšení jejich kvalit se neustále pracuje, ale než vývoj dosáhne odpovídající úrovně, nemohlo by se stát, že se objeví nějaké nové řešení, které by z nich učinilo jen součást historie?
V Japonsku se na Toyohashi University of Technology pod vedením Takashi Ohiry pracuje na systému, jenž by se bez akumulátorů úplně obešel. V pneumatikách aut by se nacházel drát, který by sbíral elektřinu přímo z pásků, zabudovaných do vozovky a vedl by ji rovnou k elektromotoru. To zní dobře, nemyslíte? Do chvíle, než si uvědomíte, že byste potřebovali nový povrch naprosto všech silnic, parkovišť i vjezdů do rodinných domů, což je neproveditelné i v Japonsku, natož pak v Kocourkově. A má to ještě jeden háček - zkušební prototyp v životní velikosti už se sice vesele prohání po necelých 30 m dlouhé trati a celý systém tedy funguje, dokázal se ale "rozběsnit" na rychlost skoro 10 km/h...
A to nemluvíme o drobnostech, jako třeba jaké množství energie dodávat do vozovky, aby rozhýbala obrovské množství vozidel v daných úsecích a o bezpečnosti takového řešení pro chodce a zvěř. To už mnohem životaschopněji vypadá plán Volva na indukční dobíjení v určitých sekcích silnic. Nic ve zlém, ale ze všeho nejrozumnější by asi bylo soustředit své síly do vývoje nových akumulátorů, profesore Ohiro...