Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonci vyvíjí elektromobily. Bez akumulátorů...

Michal Fokt
Diskuze (21)
Toyohashi University of Technology vyvíjí způsob, jak skoncovat s bateriovými elektromobily. Na podobném principu fungují už teď vozy metra...

Všichni vědí, že největším problémem dnešních elektromobilů jsou akumulátory. Stávající technická úroveň těchto komponentů není valná, články jsou těžké a mají malou kapacitu. Na zlepšení jejich kvalit se neustále pracuje, ale než vývoj dosáhne odpovídající úrovně, nemohlo by se stát, že se objeví nějaké nové řešení, které by z nich učinilo jen součást historie?

V Japonsku se na Toyohashi University of Technology pod vedením Takashi Ohiry pracuje na systému, jenž by se bez akumulátorů úplně obešel. V pneumatikách aut by se nacházel drát, který by sbíral elektřinu přímo z pásků, zabudovaných do vozovky a vedl by ji rovnou k elektromotoru. To zní dobře, nemyslíte? Do chvíle, než si uvědomíte, že byste potřebovali nový povrch naprosto všech silnic, parkovišť i vjezdů do rodinných domů, což je neproveditelné i v Japonsku, natož pak v Kocourkově. A má to ještě jeden háček - zkušební prototyp v životní velikosti už se sice vesele prohání po necelých 30 m dlouhé trati a celý systém tedy funguje, dokázal se ale "rozběsnit" na rychlost skoro 10 km/h...

A to nemluvíme o drobnostech, jako třeba jaké množství energie dodávat do vozovky, aby rozhýbala obrovské množství vozidel v daných úsecích a o bezpečnosti takového řešení pro chodce a zvěř. To už mnohem životaschopněji vypadá plán Volva na indukční dobíjení v určitých sekcích silnic. Nic ve zlém, ale ze všeho nejrozumnější by asi bylo soustředit své síly do vývoje nových akumulátorů, profesore Ohiro...

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar - Dinar
22. 3. 2016 10:39
Re: Bezva nápad,
Chce to chápat smysl automobility, tím hlavním je volnost pohybu, individuální volba, kapiš?
Off road je auto, poznámka s letadlem je tak hloupá, že ani nestojí za komentář. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 10:20
Re: To jako
Náhodou proč ne!
Do města malej trolejbus... a na delší ježdění normální auto.

Pořád by to znamenalo míň smradu ve městech a víc nafty / benzínu k proježdění při dálkových přejezdech.

;-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 10:17
Re: Bezva nápad,
A což teprve letadla... takže je to blbej nápad.

:-!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 10:16
Tak sem vždycky vlezu, s nadějí, že už to bude lepší... a ne
Arogantní kritika jiného řešení... přesto, že právě tohle řešení dává smysl?
Ví autor, že každej trolejbus má baterii, která mu umožní až 20 minut nezávislého pohybu?
Přesně tohle by mi zapadlo do "naplnění potřeby": po městě jezdí malá elektroauta, takové čtyřmístné trolejbusy.
Parkují drobné úseky jedou na malé baterky, po delších ulicích dobíjejí... jsou přitom čistá, takže nezamořují města sajrajtem s dieselů...

Na ten pověstný zimní přejezd půlky Evropy se stejně vytáhne velký auto s klasickým spalovacím motorem.

Už jen chybí, aby se lidi probrali... a to klasický auto mělo asi tak dvoulitr motor a z něho tak 66kW... a takovej motor by ujel milion kilometrů a přitom by měl klidně emise na úrovni Euro 6.
A nejekologičtější výroba je ta, co není potřeba vyrobit.
22. 3. 2016 10:08
Re: Hmmm
Velkým limitujícím faktorem je, co jsme schopni ve velkém a levně vyrábět.