Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Kadett E (1985): Stále se vyrábí!

19 komentářů

ericn
Byl můj plakátový sen, tak před 25 lety, krásné auto na přelomu 80-90tých let. No nedošlo na něj, ale nakonec jsem si koupil nástupce, Astru F GSI ;-)
Anonym
Já to dokázal kámo! Byl to 16V se 150PS! S plombou 16V na volantu a origo výdechama na haubně! Pod 1000kg. Analogový auto s digitální palubkou! Miluju ho doteď! Nechci prudit, ale Astra s Ecotecem byla už taková mdlejší.

KADÁFÍ GSI RULEZ!!!! ...back to the 80´s, back to dreams!!!
topten
ja mel před ctvrtstoletim kateta 1.4/44kW a na ovladani to bylo nejlepší auto co jsem kdy mel. nasledujici astra byla takova gumova.
mel jsem moznost par km najet i s GSI 150koni a to byla raketa
Anonym
JJ, můj byl z fotky č3 z kolama z fotky č67 :-)

bylo to jedno z úplně nejlepších aut, co jsem kdy měl. A pár jich bylo...

Pořád mi ta bezprostřednost u dnešních hothatchů chybí. Vždycky si vzpomenu na kadáfího a vím, že byl lepší. Lehkej a strašně zábavnej. Neudušená atmosféra 16V a v tý době kosmickej digitální tachák a otáčkoměr ve křivce výkonu.

Kdybych věděl jestli a kde je, koupil bych ho zpátky.

pak jsem měl kabrio 1.6 75PS a to byl krok vedle.
ericn
Dneska abys nějakýho pohledal, sehnat slušný kus byť jen s 1.6l je problém... Vše jsou olítaný střepy nebo leštěnky za hromadu peněz. Ta Astra lítala taky pěkně a i stejně rezla >:D :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Kadett E byl jednoznačně nejhezčím hatchbackem své doby, všechno kolem byly jen hranaté krabice.

P.S. Astra GSi 16V (měl jsem první kus v ČR) neměla Ecotec, jediný rozdíl oproti kadettu byl, že Astra byla o něco těžší, ale zas měla lepší převodovku. ;-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja som mal možnosť sa zviezť v GSi tuším od Kamei s údajnými 180 koníkmi. Na tu dobu to bola živelná raketa. Nástupnícka Astra F GSi bola z môjho pohľadu menej živelná ale tiež pekelne rýchla.
ryccardo
Kamarád měl s tímhle motorem Vectru a jezdilo to jako prase. Završil to nákupem Vectry 4x4 2,0 Turbo a to je raketa i na dnešní poměry. Umí to jezdit přes 250 ;-) Do dneška jí má jako veterána.
Roman1
Já si koupil GSI 150 k po předchozí Škodě 105. Bylo to pro mě tehdy něco neskutečnýho, strašně rád na něj vzpomínám. Následující Vectra B se stejným motorem už byla přidušená na 136 k, větší hmotnost a delší kvalty byly už dost znát. Obě auta rezly jako prase.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ze tento opel bol vlastne pouzity aj pri vzniku modelu daewoo racer.... svojho casu ked sme tu mali daewoo espero ... racer.. tico... tacuma... ja si na to pamatam ako by to bolo vcera.. neskutocne
Anonym
jj racer, nexia a myslím i lanos.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tak.. neskor lacetti... pardon.. to uz bol chevy >:D .. len tam chybal aspon nejaky jeden V8
Avatar - pumpkin
pumpkin
Bože, ako sme híkali, keď nám ujo na rodinnej oslave predviedol svoje nové tmavozelené Espero. :-)

Ešte sa patrí spomenúť podnikateľskú Leganzu. Až na Tico tie autá vždy vsádzali na taliansky dizajn a slušný komfort za rozumnú cenu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano velka leganza ... alebo mensia nubira..... ktora tusim bola aj v kombiku... svojho casu tieto auta vcelku frcali a treba povedat ze do istej miery aj vdaka dizajnu ale samozrejme hlavnym dovodom bola asi cena... dodnes si spominam ako mi znamy z pod tatier vravel ze preco nekupil vectru ale espero... lebo za cenu vectry moze mat espera dve a ked sa aj za 3-4 roky pokazi a vyjazdi ( jazdil hodne ) tak kupi druhe .... to je take ekonomicke zmyslanie ale plne ho chapem... ze nechcel vyhadzovat za auta v tej dobe extremne ciastky ( vieme ake pomerne vysoke boli ceny aut pred 20 rokmi... ) ked za par rokov auto stejne vymeni... a ono na bezne behanie a drancovanie auta po nasich vtedajsich (ne)cestach bolo espero na pohlad uz slusne faro a motoricky bez problemov
Avatar - pumpkin
pumpkin
Párkrát som u nás videl aj hatch Pontiac LeMans Racer, to už bolo ale po revolúcii, tak sa to na naše cesty mohlo dostať všelijako. A telocvikár na základke mal sedan Racer. To bolo ešte pred celkom slušným boomom značky Daewoo u nás.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v 90 rokoch pontiaky sa svojho casu stretnut dali ( trans Am, firebird ) .... samozrejme slo o dovozove kusky.... dali sa stretnut aj oldsmobile a kdejake aj poupravovane terenne jeepy ... ci nejaka 4-5 generacia corvetty.... alebo japonci ako mitsu 3000GT ktore ked som prvykat v 93tom videl v blave cestou ked sme sli na dovolenku k moru tak som na neho kukal ako na ferrari... to ako keby dnes niekto zbadal pred nakupnym centrom nissan GTR ... asi tak by som to v kontexte svojej doby a pomerov na nasich cestach prirovnal k dnesku ... ale uz hned vedla v rakusku sa uz vtedy dali skor stretnut aj porsche ci rozne stylove kabria mercedesy a podobne exkluzivnejsie vozy...
Avatar - lamal
lamal
Krstny mal tak v skorych 90tych cierneho kadeta, 3 dverak 1.6ku v tom case neskutocna kara...fesak...s takym frajerskym svetlom na tocenom drote jak telefon... ako maly chlapec som bol z toho uplne vypečený super kara
Avatar - Stejsn
Stejsn
Protože nejčastější cíl tunerů a tuzerů. Najít nezbastleného Kadetta je skoro nemožné.
starý_kluk
Tento Kadett (tzv. Vajíčko) měl dosud nejmenší součin čelní plochy s tvarovým koeficientem odporu vzduchu A.Cx = 0,570. Třeba následná Astra už ho měla k 0,7. Bylo to, vedle příkladného Cx, vycizelovanou nezbytně nutnou čelní plochou - tj. obloukovitě skloněnými okny dvěří podél ramene a hlavy sedící postavy. Tento oblouk začínal už od středu pontonu (od ochranné lišty dveří).

Maska chladiče, umístěná níže - tehdy nepředstavitelně nad a pod nárazníkem (vlatně nárazník vůbec chyběl) - byla navržená tak, aby regulovala množství vzduchu k chladiči motoru podle rychlosti vozu, a tím nezvětšovala odpor vzduchu zbytečným prouděním pod kapotou a dál. Nad ní byla tehdy neobvyklá zaoblená příď, zlepšující nejen proudění vzduchu kolem ní, ale také snižující vztlak vozu nad přední nápravou.
Obojí bylo tehdy nezvyklé a nepoučení zákazníci si ztěžovali i na to, že ve výhledu nevidí přední okraj kapoty a že v přídi chybí část předního nárazníku. Proto přišel její netechnický facelift.

Vzadu na dveřích, pod jejich oknem, byla na tehdejší dobu hodně vyjádřená odtrhová hrana.

Aerodynamika byla hodně dělaná podle návrhů prof. Kammy.

Je třeba dodat, že jak on, tak předchozí typ Kadett (také už s mot.napříč a předním náhonem, ale hranatější), byl při této úřasné aerodynamice na 4-metrové délce velice prostorným automobilem.

Tento Kadett byl veliký skok vpřed!