Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSeriál: Evropské Automobily roku. Opel Kadett E (1985): Stále se vyrábí!
19 komentářů
3_diamanty
ze tento opel bol vlastne pouzity aj pri vzniku modelu daewoo racer.... svojho casu ked sme tu mali daewoo espero ... racer.. tico... tacuma... ja si na to pamatam ako by to bolo vcera.. neskutocne
jj racer, nexia a myslím i lanos.
tak tak.. neskor lacetti... pardon.. to uz bol chevy >:D .. len tam chybal aspon nejaky jeden V8
Bože, ako sme híkali, keď nám ujo na rodinnej oslave predviedol svoje nové tmavozelené Espero. :-)
Ešte sa patrí spomenúť podnikateľskú Leganzu. Až na Tico tie autá vždy vsádzali na taliansky dizajn a slušný komfort za rozumnú cenu.
Ešte sa patrí spomenúť podnikateľskú Leganzu. Až na Tico tie autá vždy vsádzali na taliansky dizajn a slušný komfort za rozumnú cenu.
ano velka leganza ... alebo mensia nubira..... ktora tusim bola aj v kombiku... svojho casu tieto auta vcelku frcali a treba povedat ze do istej miery aj vdaka dizajnu ale samozrejme hlavnym dovodom bola asi cena... dodnes si spominam ako mi znamy z pod tatier vravel ze preco nekupil vectru ale espero... lebo za cenu vectry moze mat espera dve a ked sa aj za 3-4 roky pokazi a vyjazdi ( jazdil hodne ) tak kupi druhe .... to je take ekonomicke zmyslanie ale plne ho chapem... ze nechcel vyhadzovat za auta v tej dobe extremne ciastky ( vieme ake pomerne vysoke boli ceny aut pred 20 rokmi... ) ked za par rokov auto stejne vymeni... a ono na bezne behanie a drancovanie auta po nasich vtedajsich (ne)cestach bolo espero na pohlad uz slusne faro a motoricky bez problemov
pumpkin
Párkrát som u nás videl aj hatch Pontiac LeMans Racer, to už bolo ale po revolúcii, tak sa to na naše cesty mohlo dostať všelijako. A telocvikár na základke mal sedan Racer. To bolo ešte pred celkom slušným boomom značky Daewoo u nás.
v 90 rokoch pontiaky sa svojho casu stretnut dali ( trans Am, firebird ) .... samozrejme slo o dovozove kusky.... dali sa stretnut aj oldsmobile a kdejake aj poupravovane terenne jeepy ... ci nejaka 4-5 generacia corvetty.... alebo japonci ako mitsu 3000GT ktore ked som prvykat v 93tom videl v blave cestou ked sme sli na dovolenku k moru tak som na neho kukal ako na ferrari... to ako keby dnes niekto zbadal pred nakupnym centrom nissan GTR ... asi tak by som to v kontexte svojej doby a pomerov na nasich cestach prirovnal k dnesku ... ale uz hned vedla v rakusku sa uz vtedy dali skor stretnut aj porsche ci rozne stylove kabria mercedesy a podobne exkluzivnejsie vozy...
lamal
Krstny mal tak v skorych 90tych cierneho kadeta, 3 dverak 1.6ku v tom case neskutocna kara...fesak...s takym frajerskym svetlom na tocenom drote jak telefon... ako maly chlapec som bol z toho uplne vypečený super kara
starý_kluk
Tento Kadett (tzv. Vajíčko) měl dosud nejmenší součin čelní plochy s tvarovým koeficientem odporu vzduchu A.Cx = 0,570. Třeba následná Astra už ho měla k 0,7. Bylo to, vedle příkladného Cx, vycizelovanou nezbytně nutnou čelní plochou - tj. obloukovitě skloněnými okny dvěří podél ramene a hlavy sedící postavy. Tento oblouk začínal už od středu pontonu (od ochranné lišty dveří).
Maska chladiče, umístěná níže - tehdy nepředstavitelně nad a pod nárazníkem (vlatně nárazník vůbec chyběl) - byla navržená tak, aby regulovala množství vzduchu k chladiči motoru podle rychlosti vozu, a tím nezvětšovala odpor vzduchu zbytečným prouděním pod kapotou a dál. Nad ní byla tehdy neobvyklá zaoblená příď, zlepšující nejen proudění vzduchu kolem ní, ale také snižující vztlak vozu nad přední nápravou.
Obojí bylo tehdy nezvyklé a nepoučení zákazníci si ztěžovali i na to, že ve výhledu nevidí přední okraj kapoty a že v přídi chybí část předního nárazníku. Proto přišel její netechnický facelift.
Vzadu na dveřích, pod jejich oknem, byla na tehdejší dobu hodně vyjádřená odtrhová hrana.
Aerodynamika byla hodně dělaná podle návrhů prof. Kammy.
Je třeba dodat, že jak on, tak předchozí typ Kadett (také už s mot.napříč a předním náhonem, ale hranatější), byl při této úřasné aerodynamice na 4-metrové délce velice prostorným automobilem.
Tento Kadett byl veliký skok vpřed!
Maska chladiče, umístěná níže - tehdy nepředstavitelně nad a pod nárazníkem (vlatně nárazník vůbec chyběl) - byla navržená tak, aby regulovala množství vzduchu k chladiči motoru podle rychlosti vozu, a tím nezvětšovala odpor vzduchu zbytečným prouděním pod kapotou a dál. Nad ní byla tehdy neobvyklá zaoblená příď, zlepšující nejen proudění vzduchu kolem ní, ale také snižující vztlak vozu nad přední nápravou.
Obojí bylo tehdy nezvyklé a nepoučení zákazníci si ztěžovali i na to, že ve výhledu nevidí přední okraj kapoty a že v přídi chybí část předního nárazníku. Proto přišel její netechnický facelift.
Vzadu na dveřích, pod jejich oknem, byla na tehdejší dobu hodně vyjádřená odtrhová hrana.
Aerodynamika byla hodně dělaná podle návrhů prof. Kammy.
Je třeba dodat, že jak on, tak předchozí typ Kadett (také už s mot.napříč a předním náhonem, ale hranatější), byl při této úřasné aerodynamice na 4-metrové délce velice prostorným automobilem.
Tento Kadett byl veliký skok vpřed!
×
Sdílení komentáře
×
KADÁFÍ GSI RULEZ!!!! ...back to the 80´s, back to dreams!!!
mel jsem moznost par km najet i s GSI 150koni a to byla raketa
bylo to jedno z úplně nejlepších aut, co jsem kdy měl. A pár jich bylo...
Pořád mi ta bezprostřednost u dnešních hothatchů chybí. Vždycky si vzpomenu na kadáfího a vím, že byl lepší. Lehkej a strašně zábavnej. Neudušená atmosféra 16V a v tý době kosmickej digitální tachák a otáčkoměr ve křivce výkonu.
Kdybych věděl jestli a kde je, koupil bych ho zpátky.
pak jsem měl kabrio 1.6 75PS a to byl krok vedle.
P.S. Astra GSi 16V (měl jsem první kus v ČR) neměla Ecotec, jediný rozdíl oproti kadettu byl, že Astra byla o něco těžší, ale zas měla lepší převodovku. ;-)