Ačkoliv za 45 let výroby vzniklo přes devět milionů kusů Fordu Mustang, stala se z něj legenda. Ford nyní přichází s novou verzí označovanou jako modelový rok 2010.
Celkem pěkný facelift, šikovné auto, hlavně v kontextu své ceny.
P.S. jen bacha na pravověrné, ať tě za ten muscle car nenatáhnou na skřipec, Mustang je zakladatelem kategorie pony car. ;-)
Mě osobně je to fuk, amerikofil by ti to vysvětlil natotata. Ale jinak, argumentovat tím sedmilitrem, to je jako bys řekl, že ač je B-segment označován za nákupní tašku do města, tak třeba Clio nemůže být tou nákupní taškou, protože těžko označit něco za nákupní tašku, když to má třílitrový V6 (myslím Clio Villiams). :-);-)
Ja neargumentujem. Či 7 litrová beštia ale 2,8-čka. Je to legenda a mne osobne je rovnako voľne či medzi pony cars alebo muscle cars. Za tu cenu musí byť človek na hlavu aby to riešil. >:-[]
Mám za to, že to je trochu jinak. Tedy hlavně v tom, že pony-car neni označení jen pro Mustanga, ale pro "levné, nepraktické leč stylové auto pro mladé".
Takže můj hlas by šel pro "základní Mustang je pony, GT500 je muscle".
Ford Motor Company LOS ANGELES, Nov. 18, 2008 – Muscle goes modern for 2010 as the Ford Mustang – America’s favorite :-! muscle car for 45 years straight :-! – hits the streets with a new exterior design; new world-class interior featuring well-crafted materials and updated technology; and a V-8 with even more horsepower and an even throatier signature Mustang exhaust sound.
>:D A proc by mel, 210 koni ti pride malo? Muscle car je V-8 nad 73 kW.
Mustang je oficialane kategorie "Pony car muscle".
Pony, nebo muscle oboje je spravne ;-)
Pony Car je trieda ktoru vytvoril v roku 1964 Ford Mustang ako prvy tato trieda sa vyznacovala dlhou prendou kapotou a kratkou zadnou, odpovedou na Mustang bolo Camaro, atd.
Podla mna bola krajsia generacia predtym ale tak hold treba ist s dobou ale asi si na to casom zvykneme ale tie zadne svetla si fakt mohli odpustit :-( za to pristrojovka a otvory klimy sa viac podobaju na klasicke 67-68 GT-CS (California Special) A nemyslim si ze 320 konikov by bolo nejako malo :-) myslim ze je to ako prvy stupienok velice fajne >:-[]
Tak ten od Giugiara vobec nepacil a aani vacsinue Mustang pozitiv ludom, neviem envidim v tom nejaky zmesel ako muscle car, u mna to evokuje skor pocit ako "nacancany" talian ktory sa snazi byt pokracovatelom americkej legendy menom Mustang ;-) Keby tnetno concpet niekedy vyliezol zo serie tak to bude nieco ako z rokov 74-94 co bola ta zla era Stangov. No nechajme sa prekvapit ;-)
V zásadě je to jedno, vypadá to dobře, ten facelift, ať se to dá technicky tak označit nebo ne, je spíš pochvala, vyhladil a omladil tvary, teď to auto vypadá líp. ;-)
No jedno to neni facelit se dela vecinou po 2lech a Mustang tehle generace je uz 4 roky v prodeji par faceliftu uz mel pokud se nepletu roce 06 a 08 tak ze facelift to neni, je to new model, uz proto ze u V-8 je vse nove at motor tak podvozek tak interier i karoserie.
Spíš není dost důvodů, aby byla. I Ford o něm mluví jen jako o "modernized". Už když se chystalo Camaro, Challenger, vědělo se, že odpověď Fordu nebude NOVÝ Mustang ale jen refresh. To je odpověď i na častou otázku "proč tam je zase ta tuhá osa?" - bude až v novém Mustangu kolem roku 2012.
Ale prd, modernized neznamena facelift, facelift je jen o designu.
Tuha naprava bude vzdy i v modelu 2012/13.
Zadni naprava je sice tuha ale tlumice stabilizator je vse nove.
Tak ze je to novy model.
FMC LOS ANGELES, Nov. 18, 2008 – Thanks to Ford’s extensive racing and special program initiatives, customers can look forward to a nimbler, more-responsive Ford Mustang.
Extensive improvements to the :-) next-generation :-) Mustang, readily apparent on the exterior design and interior content and material upgrades, will be felt in the ride and handling of the 2010 model. Taking a cue from the successful Mustang Bullitt and Ford Racing vehicles, many of those enhancements are carried through the full Mustang lineup.
AdvanceTrac®, new for 2010, traction control and anti-lock brakes also are standard. AdvanceTrac uses sensors to detect and measure yaw, or side-to-side skidding conditions, by monitoring the vehicle's speed, throttle position and steering wheel angle. When AdvanceTrac senses wheel slippage, it reduces engine torque and applies the brakes as needed.
AdvanceTrac can be run on or off with the V-6. In the GT, AdvanceTrac, can be run in on, off or Sport mode, which allows drivers to push it more while still retaining control.
“We adjusted the springs, stabilizer bars and shocks to better balance the ride, steering and handling for all models, which results in a more engaging driving experience,” said Vehicle Engineering Manager Tom Barnes. “The 2010 Mustangs feel more controlled for steering and handling, yet retain a good ride balance.”
Tires are increased by an inch across the Mustang line, with 17-inch tires standard on the V-6 and 18-inch tires standard on the V-8. A 19-inch Pirelli Summer tire is late available as an option for those seeking higher performance.
The proven chassis from the Bullitt series serves as the base for the GT. A tower-to-tower brace pioneered on the Bullitt lends additional torsional and lateral stiffness to the chassis to improve cornering for those selecting the 19-inch tire.
“You're getting the best-handling, best-balanced Mustang ever as the base GT,” said Chief Nameplate Engineer Paul Randle.
Design and engineering teams spent a lot of time honing the aerodynamics of the 2010 Mustang, ensuring that both the aerodynamic drag and lift balance were improved for better overall efficiency.
“We've reduced the drag coefficient, which measures the ability of the Mustang to slip through the air, by 4 percent in the V-6 models and 7 percent in the GT models,” said Product Design Engineer Steve Parks. “In addition, we reduced the front aerodynamic lift for the 2010 Mustang by 37 percent for V-6 models and 23 percent for GT models, which significantly improves steering feedback and driver confidence at higher speeds.” :-)
My Baby she know's I'm on a scene
My baby keeps asking where I've been
My baby's guessing that I'm messing
It's all put together with alligator leather.
My Baby she know's I'm no fool
My baby she says hey keep cool
My baby don't realise I'm hypnotized
It's all put together with alligator leather
na syrovost Challengera to nemá. Challenger je pro mě ztělesnění současnývh svalovců. S tímhle autem bych chtěl vyrazit na Západ a třeba nikdy nedojet k pobřeží.