Nová generace třídy E nabízí pokročilejší jízdní systémy než vrcholné esko. Poprvé jsme také měli možnost vyzkoušet dvoulitrový turbodiesel, který přichází jako první z řady OM654.
No nejhorší je, že půlka z toho pak nefunguje, když přijde extrémní počasí - sněžení, hustý déšť. Další věcí je, že jak se na Mercedesech něco po*ere, tak jsou to čidla. Všeho moc škodí. Jinak to bude asi hodně zajímavý vůz...jen mohl být trochu originálnější, co se designu týká.
No počkej, to dostaneš. Přece MB ztrácí dech a konkurence je tááák mnohem dál. Jejich dieslové V6 mají i o víc jak 10 kW víc a to je prostě zásadní, každej to potřebuje a tím pádem si kvůli tomu nakoupí jinde. ;-)
No před 150 roky se jezdilo na koni a také si nikdo nestěžoval. Slintat při představení nového Ečka nad čtyřválcovým dieselem s kterým běžně jezdí auta o třídu níž v mainstreamu mi přijde od redaktoru SM poněkud padlé na hlavu. To je typická motorizace německých důchodců případně taxikářů nebo nešťastníků v zemích, kde bruselské ekohlávky prosadily likvidační zdanění silnějších aut, nic proti důchodcům a taxikářům, ale normální je v této třídě šestiválec.
Nejde o koně a osly, ale o to, že požadavky lidí na výkon rostou, co stačilo před dvaceti roky u W124 nestačilo před deseti a co stačilo před deseti nestačí dnes. A nejen kvůli počtu hp v absolutní hodnotě, ale i kvůli tomu, že auta jsou dnes nabitá výbavou a bezpečnostními prvky a jsou tudíž daleko těžší.
A proč by nemohli slintat. Píšou česky a pro Čechy. Kdo jezdí v Německu, to je mi úplně šumák. V USA taky nejezdí v uchrochtaných dieslech, který mají chudáci v Německu....
Žel tvůj názor nesdílí asi tak 80% zákazníků. Důchodci a taxikáři, stejně jako 80% Evropy, kde už je auto brutálně zdanené na zdvihový objem nebo emise CO2, si to taky nemyslí. Ano, R6 nebo V6 je jiná liga a ještě ne tak dávno to byl ve vyšší střední třídě standard... takže ber, dokud tu tyto motory jsou a ty máš na to.
Svět motorů by upřednostnil R4 před V6? Nedělal jsem si o úrovni SM nikdy žádný velký iluze, ale to co z nich padá v poslední době je absurdní.
Člověk, který nerozezná běh R4 a rozdíly v chování i zvuku oproti šestiválci by měl dělat něco jiného! :no:
Nejak tenhle 6ti valcovy fetisismus nechapu - vyfasoval jsem v korporaci 6ti valcovy BMW a nejak nemuzu prijit na to co by na tom melo byt jako zajimavejsiho nez vsechny predchozi 4 valcove motory se kterymi jsem jezdil. V tom bimmeru musim uznat ze to je este zabity tim ze to jako hraje v reprakach jako ze sportovni zvuk motoru - to je jako uber demence.
Fetišismus? Nikdy jsem nejel čtyřválcem, který by měl vyváženost, klid, charakter a zvuk blížící se k šestiválcům. Není to a nefunguje, notabene u nafty.
A to se vůbec nebavím o tom, že většina R4 spolyká na dálnici nejméně stejně paliva jako šestihrnky (byvíme se o naftě).
To není o fetišismu, ale o faktech. Btw, jestli nerozeznáš R6 od R4 v BMW, tak je mi tě trochu líto ;-)
nechci se ho nějak zastávat,ale pokud auto vnímá jenom jako přesouvadlo, tak rozdíl ani poznat nemusí, prostě to tak nějak jede a je to.. jinak třeba u atmosférických motorů je rozdíl mezi 4 a 6 válcem obrovskej, nevím jak u nafty ale u turbobenzínů je to taky tak? řekněme dvoulitr turbo proti třílitru, jel jsem CLA Amg a počet válců je těžký odhadnout(zase v6 turbo benzín jsem vlastně nejel, až v8 v eskovým mercedesu, ale to se zase nedá moc porovnávat)
Mám najetých prvních 1500 km s dvoulitrovým 330i a svezl jsem mechanika a fandu, který jezdil 328i Cup, nebo jak se ty závody jmenujou a říkal, že by nevěřil, že je to čtyřhrnek. Při zapnutém start/stop se mi zdá, že se auto otřese víc, než s předchozím 335i. Ale jinak ten rozdíl není až tak strašidelný. U nafty to bude asi znatelnější.
Benzín nie je nafta. Benzínovému R4 môžeš vyčítať všeličo, nedostatok charakteru či neveľmi zaujímavý zvuk, ale na nekultivovanosť sa nesťažuje nikto. Kdežto naftová R4 je typicky hlučnejšia, viac vibrujúca či duniaca jednotka a rozdiel oproti V6 je dramatický. Tiež som si myslel, že prémia dokáže aj naftovú R4 utlmiť a potom ma dosť negatívne prekvapilo, ako veľmi som aj v aute vyššej strednej triedy ten štvorvalcový nafťák vnímal.
Mno asi aj dost zalezi ako ho osadili a utlmili v tom ktorom modeli. Mne az taky priepastny rozdiel neprisiel pri presadnuti z ML350 pred Fl do V uz neviem ktory naftovy R4. Jasne rozdiel tam bol jak v dynamike tak aj v hlucnosti ale ziadna tragedia.
Tohle neni vo rozeznani ale vo tom jakou to ma jako pridanou hodnotu - chapu akceleraci (kvuli mestu) a maximalku (kvuli dalnici), ale jako cela story s charakterem atd ...
Ted tu akorat cumim na konfigurator Ecka a jako ty penize za "charakter" je asi lepsi utratit nekde jinde.
Tak tos mi jen potvrdil, ze nemas usi... 530d nikdy z repraku motor nehrala... A kdyz o prirozenem zvuku r6 rikas ze je z repro, nedivim se, ze ti nevadi ctyrval ;)
Pokud je to tak tak musim uznat ze to zni velice dobre (a zaroven dat facku tem kterym jsem naslouchal ohledne infa tykajiciho se zvuku z repraku) a rozdil je jasne. Ale to ze to je jiny jsem principielne nikdy nepopiral. Jde o to, ze v tom proste nevidim zasadni benefit.
Ale ted jak to tu pisu si rikam, ze asi vek a jiny starosti asi uz udelaly svoje a tydle adolescentni hodnoty typu supr zvuk motoru vystridAly kvality typu pohodlny sedacky, isofix vzadu a nastavitelnej podvozek - takze tak. Kazdopadne diky za to repro info - to bych necekal.
Ja si myslim ze clovek temto adolescentnim hodnotam prijde na chut... Taky si pamatuju, kdyz me kamarad vezl osmivalcovou banglovou sestkou o ktere uvazoval a prislo mi to podobne dulezite jako tobe. Jenze kdyz se clovek nejakou dobu rozmazluje opravdu dobrymi auty ( a 530d povazuju za jedno z nich) zjisti, ze dalsi petka / dalsi a6 bude jen znovu to same... Pak si clovek zacne vsimat vyjimecnych veci a uvedomi si, co dela jizdu vyjimecnou. me treba mrzi, ze jsem do posledniho vyberu nezaradil audi s6. Vzdy jsem mel radeji bmw, napr infotainment a sedacky vcetne pocitu pri rizeni mi vyhovuji vice. Jenze s6 ma krasne znenici osmivalec a ja bych to ted vymenil za veskerou vybavu...
Nejde mi o vykon, na takove auto 300 koni staci na to, aby clovek nikdy nemel nedostatek vykonu, jde o charakter a zvuk toho motoru. Je to adolescentni? Mozna, pro me je to vsak dulezitejsi nez prosklena strecha, head-up display, odvetravany sedacky a jakykoli asistent z nabidky...
Musim uznat ze jsem jako ted trosku nalomenej, protoze tu akorat vybiram nastupce tyhle petky a s balikem penez co je k dispozici jsem jako mel jasno - namaloval jsem novy E-cko s ruznejma AMG, Airmaticem a designo picicinama ale prave tou 220D motorizaci a ted najednou nevim ... tos me trosku nasral :-!
Asi musis vyzkouset... Ja jsem pri minulem vyberu touzil po cls shooting brake... Tak mi ho pujcili na vikend... Mne se to auto porad moc libi, takze jsem mu byl ochoten ledaco odpustit. Jenze mne to auto proste nesedlo. Infotainment je proti bmw tragickej, motor skoda mluvit, vzduchovej podvozek boucha - pro me tragedie. Ted se misto upgradu rozhodli ho zrusit... Takze cls nebude. A nova petka prijde letos v zakladu s trivalcem...
Takze jestli nekdo dosahnete na 8/6 valec, berte dokud je to mozne...
Žel testovací jízda s BMW 330xd byla i pro mne velkým zklamáním, hlučelo to jak náklaďák. Ale nevím, zda tě to omlouvá...
Když se totiž svezeš v 95ti procentech ostatních vozidel kde máš na výběr mezi R4 vs. R6(V6), hlavně vznětové produkce, tak jen hluchá 80ti letá babička v zimních rukavicích by ten rozdíl nepoznala. To je fyzika, a ta nepustí, ať se technika snaží sebevíc...
Keby len !!!!
Ved ten pokemon asi ani nevie, ze 250d mal 500 Nm a 400 Nm noveho motora sa s tym asi len tazko da realne porovnavat !
Toto neboli jazdne dojmy - toto bolo PR-ko MB s pojazdenim si na novom E-cku :-!
ok, skusme si najst vykonove diagramy tych motorov... ;-)
Zistime, ze do cca 2500 rpm bude mat stary motor jasne navrch. Tych 500 Nm mal od 1600 rpm - teda este skor nez novy motor ( vdaka naladeniu 2 sekvencnych turb ) a teda ze bude stale vhodnejsi a aj pocitovo silnejsi v tych standardnych presuvackach sa z miesta A do miesta B.
Tento novy motor nieje nic ine, nez odpoved na uplne podobne ( 190 PS / 400 Nm ) motory Audi a BMW.
Ci prijde jeho 2 turbova verzia ako konkurent 25d od BMW, netipujem.
Dufam, ze pojdu cestou Audi - kedze vyvyjaju novy R6 a ten naladia na potrebne konkurencieschopne parametre.
Ok, rozumím. :-) Já článek nečetl pořádně, to nemá cenu... ;-\
Ale když si vyhledám parametry starého Ečka 250d (tedy jen kombi, sedan už není na webu), tak je i s 250d pomalejší než nové 220d. Proto možná trdlo ze SM napsalo, že dynamika je srovnatelná se starou 250d.
ok :-)
Vies, to by som aj ja mohol hladat a isto by som nasiel minulu gen. A6 V6 2.7 TDi 190 PS a tiez by asi bola pomalsia ako aktualna A6 2.0 TDi 190 PS... - to je proste pokrok, ktory nezastavime. Ale nieje to dovod na to, aby nove, lepsie, vykonnejsie, uspornejsie motory nevznikali... ;-)
druha vec je kultivivanost - tam ma 6 valec vzdy navrch. :-)
Presne na toto som chcel reagovať aj ja.
Ako preboha môže niekto súdny napísať takýto nezmysel: Při jízdě ustálenou rychlostí ho prakticky neslyšíte a nemáte šanci poznat, zda jedete s 220 d, nebo s šestiválcem 350 d.
Keď som jazdil s doterajším Éčkom, tak absolútne najviac ma rušil prejav R4 dízla (220d), a to až tak, že som nedokázal vnímať iné pozitíva auta, len tú nekultivovanosť motora, trápenie pri zrýchľovaní, hluk a jemné vibrácie. Keď som vzápätí presadol do šesťvalca 350d, bola to úplne iná liga, zrazu to všetko do seba zapadalo, motor jemne ševelil a súverénne ťahal a dokonale ladil s charakterom auta.
Takže buď Mercedes zrazu prevrátil naruby všetko, čo platilo doteraz a vyvinul zázračný motor, alebo je to klasické bezduché opakovanie otrepaného novinárskeho klišé najhrubšieho zrna. Pravda bude skôr to druhé.
SVET MOTOROV: :no:
Nový (zatím pouze) čtyřválec je hliníkový a není extrémně dlohozdvihový (místo 83x99 je to 82x92), to jsou základní předpoklady pro tichý vznětový motor z hlediska jeho konstrukce. Ve spojení s odhlučněním v nové třídě E, nemusí být opravdu ten motor slyšet.
V mém bývalém Citroenu C5 2,2HDi motor na dálnici taky nebyl slyšet. A to byl litinový ingot. Tak proč by to nyní neuměl taky mercedes?! Už se těším na testovací jízdu.
Pro ty co jim chybí 250tka d, bude nejspíše taky. Opět s dvojicí dmychadel... A naopak základní 200d bude mít 110kW.
A co se týka zrychlení 0-100 nové 220d versus staré 250CDI, je to 7,3 versus 7,4. ;-)
C5ku s HDI som jazdil a motor tam bol utlmený pomerne slušne. Od auta o triedu väčšieho, naviac od prémiovej značky logicky očakávaš väčšiu kultivovanosť, o to viac potom prekvapí, keď tá 220d v Éčku nedosahuje pomaly ani úrovne mainstreamu. Takže nový a kulitvovaný R4 nafťák nie je na ovácie, ale len dosiahnutím normálu.
Každopádne ja to vnímam tak, že R4d v Éčku je pre taxikárov a fleet; ak by som nemal na naftový V6, išiel by som už radšej do benzínového R4, tá E300 vyzerá papierovo výborne.
Líbí semi, že tu většina lidí používá motor při klidný konstatní jízdě. Já ho využívám veměstě, na okreskách...všude. Tedy bavit se o tom, že čtyřválcová nafta je už dnes při dálniční rychlosti kolem 140-ti tichá je nesmysl. ;-)
Suhlasim. Jazdim na predodlej gen r.v. 2014 E 350 d , testoval som pred kupov tiez E 250 d a rozdiel v kultivovanosti motorov je fakt velky. Aj ked aj 250 d hybala s autom slusne ten 4 valec je pocut o dost viac. E 350 d je tiche az moc bere to az k spanku a niekedy mi tam vyskakuje salka kavy a posiela ma to na kavicku....Nove E je este tichsie a musi to byt este krok blizsie k S ku. S tou elektronikou je to prehnane a urcite sa toho auta radsej za 2 r. zbavim kym to zacne odchadzat. Zatial odysiel len easy entry / sklapanie kormidla / este ze nemam 150 kg tak to nepotrebujem a auto je este v zaruke. parktronic som pouzil len raz a neviem kto to bude pouzivat je to zdlhave parkovanie , kym to zaparkuje samo mozem sa ist znovu oholit... Urcite to vymenim za nove E ale zase 350 d 4 valec uz nemusim...
Ja si este dovolim malinko polemizovat ( to som ja - detailista >:-[] ) ohladom vnimania 6 valcovych naftakov. Totiz - Baworacka R6 sa mi zrovna nejaka extra utlmena nezdala. :-!
Pamätam si na nu z 2 kusov X5 a 2 5erov ( neviem kody typ.rad, ale auta aktualne cca 3-5 rocne ) a neviem, neviem, ale na hladkost chodu V6 od Audi a MB nedosahovali.
Ano, vrneli si, priadli si, ale citil som ich, pocul som ich. Boli to ine vnemy ako R4 do ktoreho som presadol po jednej jazde s 530d - do 320d.
Mozno v najnovsej X5, alebo 7er bude tichsi, ale v hentych som ho pocul a bol som prekvapeny, ze ako.
Mozno je to iba vec filozofie BMW, ze chcu aby zakaznik vedel, ze ma R6 motor pod kapotou.
Dokonca aj Audi sa tomuto trosku priblizilo prechodom generacie A6 z C6 na C7.
Ano, v C6 bol tichsi a dokonca v materialoch Audi sa aj pisalo, ze ho naschval naladili zvukovo trosku do "sportovna" ( a to sa bavime o klasickom 1 turbovom, nie BiTDi s rezonatorom vo vyfuku ).
Takze ja som zvedavy, ako urobi R6 Medved a ako ho utlmi - ci do ticha ako V6-ky, alebo sa tiez posnazi dat konfiguraciu motora hrdo najavo aj posadke. ;-)
myslel si ako V6...? ;-) - to by som bral. Ano - Audinacka V6 v min. generaciach bola tichucka ze az-az a pod plynom zosycala zahucala ako vysavac, ale elegantny vysavac >:-[] a stale vcelku potichu ta poslala smer horizont. Ved WL, Ham, moji znami..., si toto asi uzivaju casto. ;-)
V novej A6 je "mehr präsent" - proste sa snazi davat svoje koniky a Nm viac najavo aj zvukovo. Ale neviem ktoru by som oznacil ako ze "hučí" .
A to R6 vrnenie mi bolo sympaticke, ale prekvapilo ma to v tych triedach. Napr. v 330d by som to chapal. ;-)
Jednou zni jako vysavac trivalce, potom zase ctyrvalce, ted najednou V6 Audi... uz se konecne rozmyslete >:D Nejvic vysavacove (rozhodne ne ve spatnem slova smyslu) byly stare TDS [odkaz]
Jinak co se tyce BMW R6 vs. V6, tak R6 vic huci, zatimco V6 bubla. Co je hezci, at si rozhodne kazdy sam ;-)
a ten vysavacovsky zvuk - proste ten svist pocujes aj u Audi V6 TDi, ale ovela tichcsi. ;-)
Mechanicky zvuk motora je potlaceny daleko do uzadia a skoro tu "mechaniku" nepocujes.
A ze by teda V6 bublala... :-| skor nie, to skor trochu V8 TDi ;-) ( alebo aj V6 BiTDi, ked nastavis sportovy rezim na vyfuku )
Ono se to tezko popisuje, ale BMW ma ten zvuk takovy "jednolitejsi". Trochu, jako kdyz srovnavas Harley (Audi) s nejakou ctyrvalcovou motorkou (BMW) byt samozrejme ten rozdil neni ani zdaleka tak velky. Treba tohle by BMW R6 neumel:
Autonomizace řízení a jeho rozmach je až děsivý. Doba, kdy se z auta stane obdoba automatické pračky, do které nasypete obsah, nastavíte program (cíl) a zmáčknete tlačítko start, klepe na dveře... Bohužel. Je přitom s podivem, že průkopníky v těchto neřidičských discipinách jsou řidiči nejvíce uctívané automobilky 8-s8-s
Především automatická jízda za vodícím vozem je sebevražedným předplatným. Ani ten nejlepší systém totiž nemůže vědět, jestli se řidič před Vámi pohybuje bezpečně, takže zapnutím asistentu se z vás stává jen kráva v řadě čekající na porážku, které se cítí bezpečně jen proto, že před ní i za ní je kráva... tedy dokud nezjistí, že kráva před ní má díru v hlavě, jenže pak je již pozdě...
To nehovořím o tom, že auto, které jede před vámi, může díky tomuto pokroku jet tak na toho autopilota, a auto pře ním taky, a auto před ním taktéž atd. ... takže to asi bude chtít připojištění, protože pokud za vámi pojede flotila Éček s autopiloty a vy se nešťastnou náhodou rozstřelíte, budou váš osud následovat i desítky éčkařů za vámi a z vás bude masový vrah... Prostě sonderkommando Elbe 8-s8-s
To nehovořím o životnosti, kdy auto plné čidel a elektroniky se stává neopravitelné a zároveň životu nebezpečné, protože po pár letech sotvakdo bude dodržovat servisní plán, případné kalibrace atd. ...
Jestliže až doteď bylo v interiéru zaklínadlem slovo prémie, tak pojem prémiovost zapadá s novým éčkem do totálního stínu šedi a nudy. Novým kvalitativním a estetickým pojmem se stává stuttgartské éčko.
Jasně, bavorská pětka je sice prémie, ale však víte... interiér je pouhou prémií, žádné stuttgartské éčko ;-)
První jízda s E mě teprve čeká, nicméně podle prvních ohlasů se M-B vrátil ke svým tradicím a vyměnil tvrdost za pohodlí. Nový E sice podle všeho nenabídne v zatáčkách agilitu XF nebo 5er, ale naučilo se jezdit pohodlně i na velkých kolech, což bude pro skalní klientelu daleko důležitější.
Jestli bych si kvůli něčemu E vybral, pak by to bylo pohodlí. Určitě ne pseudosportovní jízdní vlastnosti, kterými nikdy v běžných verzích nevynikalo. Tato politika se mi líbí.
Ještě ať se ke svým kořenům naplno vrátí i BMW a každá z německý D3 bude opět solitérní ;-)
V clanku se pise, ze se ecko posunulo ke sportovnosti, je agilnejsi a pusobi daleko tuzsim dojmem. Jiste tuhost se da vylozit i jinak ale vse naopak nasvedcuje spise dalsimu posunu od tradicnich hodnot mb....
V článku od SM? Sorry, ale v tom samém článku se píše o naftovým R4, který je stejně kultivovaný jako V6.
Doporučuju si přečíst jiná periodika od lidí, kteří autům rozumí víc a následně si E projet. ;-)
Ok, ja s tim jeste nejel, tak jsem vlozil duveru v SM. Neuvedomil jsem si, ze je to podobne naivni, jako ptat se hlucheho na zazitky z koncertu vazne hudby... >:-[]
Já se občasným čtením podobných plátků nebo vyjímečnýho sledování Prima autosalonu jen utvrzuju v tom, že není nad vlastní zkušenost. To co leze speciálně z některých českých autonovinářů je zrůdnost.
Naopak si vážím přístupu Harrise, Chvaly, kluků z Evo a pod za jejich laskavost věnovat se testovaným autům takovým způsobem jako to dělají.
Ale obcas je aj na Prime sranda:
[odkaz]
V mene quattra, turba, singelframe-grilu a matrix-laserlichtu, AMEN ! :-!
Skoda ze neviem najst celu epizodu - tesne pred tym hovori o tom, ako novu A6 este ziaden Čech nevidel, a ze uz je na nu 200 objednavok - ze to je viera tak silná, ze by sa za to nehanbila ani mensia cirkev ! >:D
Ale ano, tam se vzývají auta VW Group, to bez diskuze. Problém je, že auta neumí otestovat a pindají věci, který se museli dočíst právě v SM. Když to člověk srovná se svými živými dojmy, je pak celý Autosalon jen promarněnou a strašně přeceňovanou záležitostí ;-)