O WCOTY hlasují novináři z více než 20 zemí, takže US a CND tam sice jsou také, ale zdaleka nedominují. Stačí se podívat na vítěze od roku 2005 včetně letošního roku, ani jednou si neškrtla americká značka, takže preference amerických novinářů v této anketě nikde nevidím.
Vitazstvo zasluzene, jedno z poslednych poctivych aut. Raz si tuto mazdicku alebo jej nastupcu urcite kupim, momentalne muselo dostat prednost nieco univerzalnejsie.
P.S.: Samozrejme vsetci vieme, ze sutaz bola o druhe najlepsie auto roka, prva priecka je pochopitelne vyhradena pre superb :-)
jsem velmi rád, MX 5 si koupím na 100 %, musí mi přát osud a moje rodina , miluju tyto vozy, kdo nezkusil neuvěří, ale sportovně naladěná atmosféra , lehké hravé auto, to je opravdová radost z jízdy, mazdě bravo - jedno z mála opravdu sportovních aut dněštní doby, super !!!!
No pozor! Já se tady zastávám mladých "závodníků" a ty mě tady napadáš...to je teda úroveň... :-! Žádný respekt ke starším....ach jo.... ;-\ Omluvy příjímám do 23hod... ;-)
ty srovnavas superba s mazdou mx5 ? , to nemyslis vazne ,.. dal nekomentuju, je to zbytečne.. doufam ze jsem to spatně pochopil ( jezdim v ruznych mazdach - bohudik , a ve skodovkach - bohuzel..ikdyž darovanemu koni na zuby nekoukej- sluzebni ) , ahoj ( myslim ze i ten design superbu se okouka velmi rychle)
Nikdo nepláče, ale taky není důvod jásat. Proč je například nutné si u toho sporťáku k samosvoru koupit i balík jízdních asistentů? Základ je za slušnou cenu, ale dvoulitr + samosvor je objektivně drahý.
Ale to je přeci normální.... Mladí začínají s ojetinami, později vymění sporťák za rodinnou káru (tedy pokud se nezhlédli v kultu singlovství nebo kultu partnerství shodných pohlaví, pak si na lepší sporťák vydělají docela rychle ;-\ ), aby do důchodu ti úspěšnější vstoupili s předsevzetím, že teď už si 911 ujít nenechají.
MX-5 je výborné auto na vysoké technické úrovni, vyráběné v ne zrovna masových počtech- výrobce oprávněně požaduje vyšší prodejní cenu, vyšší cenu servisu i ND... Plakat na cenou zrovna kabrio sporťáku nesvědčí zrovna o alespoň průměrné realitě uvažování.
Nezpochybňuju vůbec vítězství MX-5. Malý, lehký řidičský auto pro zábavu. Špičková věc a japonci (sub+Toy taky) v tomto směru (k hravosti kupé a roadsteru za slušnou cenu patří RWD!) hrají prim.
S designem bych to neviděl až tak jasně, tady byla předchůdkyně čistší. MX-5 vypadá moderně, ale nesedí mi všechny ingredience designu a díky svým boubelatým tvarům s malými očkami světel působí z některých úhlů jako prasátko.
Celkově však obecně hezký vůz s dokonalou koncepcí :yes:;-)
ahoj, ani tak nejde o to kdo koho svolává, ale nelze srovnávat mazdu se skodovkou nebo passatem.. mají jiné priority. mazda je skvelé sportovní auto, v dněšní době unikát!!! , pasat je kvalitní tiché pohodlné přemistovadlo ..., - Také nikdo nesrovnává např opel s BMW.... , že by ta mazda byla až takové nebezpečí pro koncern a možná i více... ( ve světě srovnávají mazdu s BMW --- filozofie značky, motory, hmotost, zaměření na řidiče ) , nic ve zlém jen tak mě to napadá.. ahoj
Já popravdě zřejmě neznám auto, u kterého bych nenašel nějakej ten vzhledovej "škraloup". A MX-5 není vyjímkou. Jenže jsem spíš fanda aut než absolvent RCA. A tak odpouštím, někdy to jde vážně snadno. A vím, že ty to chápeš. ;-)
dizajn je subjektivny a napriek tomu ze mazdu MX-5 povazujem za pekne auto tiez sa mi niektore jej crty nezdaju zrovna dvakrat nadherne... zvlast predne svetla si viem predstavit inak riesene a vadi mi aj to umiestnenie poznavacej znacky nacapene priamo cez masku ( posobi to ako past na oko ) ... ale to uz som pisal aj pri mazde 3 kde docela krasnu masku prelepime velkou znackou ( chcelo by to najst ine umiestnenie znacky .. napr mazda 6 ma znacku pod maskou a vyzera to ovela lepsie ) .. mozno som detailista ale toto mi ozaj vadi ale je to len moj subjektivny pocit a moj vizualny problem ... inak MX-5 je ako celok dokonale auticko a tak nejak si ja presne predstavujem sportiacik na kazdy den... lahky kompaktny zabavny a bez tony stejne neziaducej a prebytocnej elektoroniky .... svetove auto roku ( ja viem znie to uz hodne pompenze.. ) je kazdopadne v spravnych rukach.... mazda :yes:
Světová série baseballu se odehrává jen a pouze v USA a v CND, nikde jinde. Tomu odpovídá popularita tohoto sportu a jeho reflexe ve sdělovacích prostředcích v jiných částech světa.
Světový vůz roku má stejnou validitu. Odráží jen a pouze preference severoamerických kupců a novinářů. Nafouknutý název titulu svědčí o poněkud pokřiveném vidění světa.
Ale Mazda MX-5 je bezesporu výborný vůz za skvělou cenu.
Ta nejvyšší výbava tedy odpovídá německému Sport-Paketu - tam jsou světla, Recara, hlídání mrtvého úhlu a myslím něco parkovacího. A stojí 2k €, IIRC. Je to tedy takový pátý stupeň výbavy.
Jinak já vím, že se k těm Recarům v ČR ani v Německu nedostaneš jinak, než koupí všeho. Je to však jediná cesta, jak se zbavit kůže, pokud nemůžeš vzít nižší výbavu.
Bohužel druhá nejvyšší výbava (minimum pro dvoulitr) znamená i kožené čalounění, jestli si dobře pamatuji. A jediná cesta ven jsou ta Recara, která jsou v Alcantaře.
Také jsem si říkal. :-) To samé o sportovních ingrediencích. Kdyby všechny asistenty strčili do jednoho balíčku a všechno to sportovní do druhého, udělali by podle mne líp. Je snazší překousnout Bilsteiny, když chceš špéru, než asistenty, když chceš Recara. A celkem mě rozesmál SS jen v nejvyšší výbavě. Ten styl panáček má 700 tisíc, já vím přesně, co člověk se 700 tisíci chce, a nazdar nemám rád.
Hele, dvoulitr se špérou je základ, Recara... hm, kdyby to muselo být, asi bych je oželel. 26k€ je mírně přes 700, to vypadá sympaticky.
Neumím si představit, že bych říznul na okresce zatáčku a začal mi vibrovat volant nebo sedačka... přesto jak říkal děda, na mazda.cz není o motoru skoro nic, zato jízda v pruzích a hlídání slepého úhlu dostalo prostoru dost. Pakárna :-/
Zkus se podívat na německý ceník. Někdo u Mazdy musel sníst kotlík vtipné kaše. :-) Špéru ti dají "už" v druhé nejvyšší výbavě (dvoulitr v nižší stejně mít nemůžeš), s minimem asistentů. Sportovní podvozek ti dají v nejvyšší a přihodí k tomu nějaký další asistent a start/ stop. No a ten zbytek asistentů strčili do Sport-Paketu, kde jsou Recara (jediná položka celého balíčku, která má co do činění se sportem), který samozřejmě můžeš mít jen k dvoulitru se start/ stopem, který je jen v nejvyšší výbavě.
Nevím, jak by se prodejce tvářil na to, že by to nakoupil jako příslušenství/ náhradní díly a dodělal ti to "na koleni".
Pokud bys však chtěl jen dvoulitr a špéru, mohla by být německá nabídka zajímavá. Myslím, že za to chtějí 26 tisíc €. Nevím, na kolik to vyjde v ČR (a jaké budou finální nabídky).
Jj, dvoulitr začíná v druhé nejvyšší, rovnou se špérou a oproti tomu Německu i s Bilsteinem. A samozřejmě sedačky v kůži. No a "za odměnu" máš už tady S/S, rekuperaci, auto-přepínání světel a (už od nižší Attraction v základu) hlídání pruhů. Nejvyšší výbava (pouze pro dvoulitr) za +50t jsou v podstatě už jen Recara, adaptivní světla a hlídání mrtvého úhlu (vč. provozu za autem).
Tím pádem jsi na tom u nás stejně jako s tím Sport-Paketem v Německu, kterej si k jiné než nejvyšší výbavě nemůžeš objednat. Maj to "ošéfovaný", není kudy uhnout. ;-\
Škoda, že nejde objednat MX-5 s výbavovou filozofií (nebo spíše možnostmi) Suzuki, konkrétně Swiftu Sport. Miata by tak sice přišla o drtivou většinu asistentů, S/S a jiné podstatnosti, ale zase by třeba měla osově nastavitelný volant. :-)
Jen jsem reagoval na to, že dostala i cenu za design ;-) Nicméně je to v globálu hezký auto. Vůbec nezpochybňuju její kvality, pouze jsem k tomu hodil svůj názor :-)