Novinky
V nadpisu jsem si dovolil použít kousek textu jedné známé slovenské písničky, který je myslím k této zprávě i přes svoji stručnost velmi výstižný! 😄
Najlacnejsie a najefektivnejsie riesenie je kupit technologiu od skamaratenej Toyoty. Konkurencne hybridy su neefektivne a Renault aspon da krajsi kabat dobrej technologii.. to Toyota nejako nezvlada. Som majitel Priusu 3 ale neviem si predstavit kupu novsieho modelu pri cusasnom Toyota designe 😒 .
Kazdy co tvrdi ze hybrid nepatri do malych mestskych aut nikdy realne s hybridom nejazdil...
Hybrid není nic pro řidičského enthusiastu, ale možná najdeš více zasvěcených lidí na forku o kuchyňských linkách nebo porodech.
Lenze z toho enthusiasmu vecsina ludi dospeje. A uvedomis si, ze auto 99% casu sluzi len na presln z miesta A do miesta B a pri hustote dopravy sa na tej trase moc nevyblaznis.
Ako pisem nizssie, nie je z coho dospiet, najlepsie hypersporty dneska su vsetko hybridy 😉 Hybrid je jednoznacne riesenie pre najblizsiu buducnost kym sa neukaze ci sa vobec presadia FPEG alebo sa rovno prejde na vitaza bitky medzi bateriami, palivovymi clankami alebo uplne novym zdrojom elektriny.. ale urcite budu zdrojom pohonu elektromotory.
Budes velmi prekvapeny ked raz objavis auta ako Porsche 918 spyder, McLaren P1, NSX a Ferrari La Ferrari.. >😁 A to je len zaciatok, bude ich rapidne pribudat.
Ale hlavne si uplne mimo temy a prispevku kedze pisem o malych autach do mesta a tam si ten tvoj entuziasmus neuzijes ani v tvojom vysnivanom Bugatti, akurat by si zazil kazdodennu frustraciu z jeho nepraktickosti v meste.. takze sa zorientuj.
Ale hlavne si uplne mimo temy a prispevku kedze pisem o malych autach do mesta a tam si ten tvoj entuziasmus neuzijes ani v tvojom vysnivanom Bugatti, akurat by si zazil kazdodennu frustraciu z jeho nepraktickosti v meste.. takze sa zorientuj.
Hybrid v malém autě nedává smysl zejména kvůli bilanci energie. V malé hmotě auta se "uloží" méně kinetické energie a tím se při zpomalování také méně energie získá zpět. A to úměrně hmotnosti vozidla. Prostě přidání hybridní části sníží spotřebu malého vozu o poznání méně než u velkého. Proto bude u malého vozu hybrid vždy méně efektivní než u střední třídy.
Bez ohladu na to by pocas svojej zivotnosti takto instalovany hybrid usetril viac paliva ako ten velky ktoreho nabeh sa z vrlkej miery deje mimo mesta, kde sa elektromotor moc nepouzije(ak ano tak sofer nepredvida). Ak je auto prioritne urcene do mesta ma byt hybridne ako predstupen elektromobility. Hovorim o druhom aute do rodiny so zivotnym nabehom 100000 km pocas 15 rokov pouzivania.
Ak by si niekedy vlastnil hybrid (co ocividne nevlastnis kedze pises taketo nezmysly) tak by si vedel ze maly mestsky automobil ma ovela viac kinetickej energie ako vie jeho elektromotor zuzitkovat - premenit na elektricku eneregiu. Takze cele tvoje tvrdenie je mylne. Hybrid v malom mestskom aute dava ten najvacsi zmysel, raz ked sa v nom prevezies tak to zistis sam..
No a je to Yaris = žádný krasavec a nic pro chlapa. To je tak pro dceru barbienu. U nás jsem ho snad ještě nepotkal ve verzi hybrid.
A ja osobne viac ako vzhlad riesim to ako sa v aute citim. A toto auto nastasie nepodlahlo stupidnej mode sirokych stredovych tunelov, takze som v nom menej utlacany ako napriklad v CX5 a zial skoro vsetkych sucasnych aut.
Okrem toho na dochadzanie do prace kde 99% casu cestujem sam nepotrebujem velke auto. ktore by mi navyse aj komplikovalo parkovanie.
Dalsia vec, je ze som chcel automat, lebo 10km spojkovania ma vazne nebavi. A tu je potom vyber medzi malimi autami naozaj zalostny. Robotizovany automat na potahovani je o nicom a pre DSG so suchimi spojkami to tiez nie je ziande terno. Takze mi ostala len Mazda 2 ale ta by ma s automatom stala pri rovnakej vybave este o par tisic EUR viac.
při aku 1kWh by elektromotor moh pomáhat 60kW po dobu 1minuty, nebo 30kW po dobu 2 minut
tedy aby ses pohnul, musíš radit, radit, radit
hybrid tohle castecne resi