Klíčová otázka zní, k čemu je to dobré? U malých aut by mělo jít o malou váhu, obratnost, jednoduchost a relativně úsporné benzínové motory, protože to jezdí hlavně po městě. Navíc Francouzi pokulhávají i v kvalitě vozů s 1 motorem bez baterek.
ja verim v prichod hybridu do clia.... a ustup dizla z tohto segmentu ;-) ... hybridne clio v kombinacii s benzinom by mohlo akykolvek maly dizel slusne nahradit.. koniec koncov hybridny yaris takto funguje uz dlhsie a ozaj je aj usporny
Dneska v těch malejch autech třídy Clia stačí na ústup nafty i normální přeplňovanej benzínek 1.0-1.2. Ani netřeba elektriku, i když na malý cesty po městě by byla zajímavá.
Hybridy jsou nejefektvinější v městském provozu, tak proč je nedělat z městských aut?? Dyť na priusech je vidět, že hybrid není jen o spotřebě, ale šetří i díly jako třeba brzdy, což do města taky není k zahození... A jeden elektromotor u převodovky není zas tak náročná věc, když vezmete, že by stačilo pár kw. V době, kdy má ruční mixér 500+W, to nebude nic těžkého. A ukládání bude asi do transistorů místo baterky...
Klíčová otázka spíš je, k čemu je to při současném stavu techniky dobré kdekoli jinde. Ve městě je to jasné - zlepšuje to dynamiku třeba při rozjezdech ze semaforů, šetří to palivo a snižuje emise, v ideálním případě se to umí pohybovat jen na elektřinu.
ještě prihod všechny silnice krome dalnic, tedy všude tam, kde stridave brzdis a zrychlujes a pak ti pro stejnou dynamiku staci vyrazne slabsi a uspornejsi benzinovy motor
Ja ho mam teraz objednany. Image mi je ukradnuty a v SR sa uz davno neplatia poistky len podla objemu. Vykon je tam rovnaky ako pri 1.3. Navyse vela poistovni zohladnuje, ze vodici hybridov viac predvydaju a v priemere na pocet aut maju menej skodovych udalosti.
A ja osobne viac ako vzhlad riesim to ako sa v aute citim. A toto auto nastasie nepodlahlo stupidnej mode sirokych stredovych tunelov, takze som v nom menej utlacany ako napriklad v CX5 a zial skoro vsetkych sucasnych aut.
Okrem toho na dochadzanie do prace kde 99% casu cestujem sam nepotrebujem velke auto. ktore by mi navyse aj komplikovalo parkovanie.
Dalsia vec, je ze som chcel automat, lebo 10km spojkovania ma vazne nebavi. A tu je potom vyber medzi malimi autami naozaj zalostny. Robotizovany automat na potahovani je o nicom a pre DSG so suchimi spojkami to tiez nie je ziande terno. Takze mi ostala len Mazda 2 ale ta by ma s automatom stala pri rovnakej vybave este o par tisic EUR viac.
Síce som naň zabudol, ale ľutovať nemusím 4stupnovy automat hádam ešte s deväťdesiatych rokov v kombinácii s malým motorom znamená tragickú dynamiku aj spotrebu.
120koni při 5000 otáčkách, při 2500 jen 60, tedy u soucasnych aut většinou při rychlosti 100+km/h
tedy aby ses pohnul, musíš radit, radit, radit
hybrid tohle castecne resi
Najlacnejsie a najefektivnejsie riesenie je kupit technologiu od skamaratenej Toyoty. Konkurencne hybridy su neefektivne a Renault aspon da krajsi kabat dobrej technologii.. to Toyota nejako nezvlada. Som majitel Priusu 3 ale neviem si predstavit kupu novsieho modelu pri cusasnom Toyota designe :-( .
Lenze z toho enthusiasmu vecsina ludi dospeje. A uvedomis si, ze auto 99% casu sluzi len na presln z miesta A do miesta B a pri hustote dopravy sa na tej trase moc nevyblaznis.
Ako pisem nizssie, nie je z coho dospiet, najlepsie hypersporty dneska su vsetko hybridy ;) Hybrid je jednoznacne riesenie pre najblizsiu buducnost kym sa neukaze ci sa vobec presadia FPEG alebo sa rovno prejde na vitaza bitky medzi bateriami, palivovymi clankami alebo uplne novym zdrojom elektriny.. ale urcite budu zdrojom pohonu elektromotory.
Budes velmi prekvapeny ked raz objavis auta ako Porsche 918 spyder, McLaren P1, NSX a Ferrari La Ferrari.. >:D A to je len zaciatok, bude ich rapidne pribudat.
Ale hlavne si uplne mimo temy a prispevku kedze pisem o malych autach do mesta a tam si ten tvoj entuziasmus neuzijes ani v tvojom vysnivanom Bugatti, akurat by si zazil kazdodennu frustraciu z jeho nepraktickosti v meste.. takze sa zorientuj.
Hybrid v malém autě nedává smysl zejména kvůli bilanci energie. V malé hmotě auta se "uloží" méně kinetické energie a tím se při zpomalování také méně energie získá zpět. A to úměrně hmotnosti vozidla. Prostě přidání hybridní části sníží spotřebu malého vozu o poznání méně než u velkého. Proto bude u malého vozu hybrid vždy méně efektivní než u střední třídy.
Bez ohladu na to by pocas svojej zivotnosti takto instalovany hybrid usetril viac paliva ako ten velky ktoreho nabeh sa z vrlkej miery deje mimo mesta, kde sa elektromotor moc nepouzije(ak ano tak sofer nepredvida). Ak je auto prioritne urcene do mesta ma byt hybridne ako predstupen elektromobility. Hovorim o druhom aute do rodiny so zivotnym nabehom 100000 km pocas 15 rokov pouzivania.
Na druhou stranu, hybrid má největší smysl právě v hustý městský dopravě, kde elektropohon efektivně sníží objem exhalací. Jsem za to, aby se malá auta (nejen ona) nabízela v hybridní alternativě.
Ak by si niekedy vlastnil hybrid (co ocividne nevlastnis kedze pises taketo nezmysly) tak by si vedel ze maly mestsky automobil ma ovela viac kinetickej energie ako vie jeho elektromotor zuzitkovat - premenit na elektricku eneregiu. Takze cele tvoje tvrdenie je mylne. Hybrid v malom mestskom aute dava ten najvacsi zmysel, raz ked sa v nom prevezies tak to zistis sam..