Je pravdou, že je daleko lepší, když do ovzduší vypouštějí exhalace pouze dokonale a nejmodernější technologií odlučování opatřené elektrárny na tuhá paliva (a to nemluvím o těch vodních, větrných nebo jadrových apod.) vyrábějící energii pro konstrukci, provoz i likvidaci těchto Tesel než malé na ropné deriváty jedoucí a nedokonale spalující motůrky, kterých se prohání po světě mraky doslova stovky miliónů... V tom má Elon Musk naprostou pravdu! :yes: Hlupáci budou stále naivně obhajovat spalování ropných derivátů a ani si neuvědomují, že tím nechtěně podporují jedno nejmenované necivilizované etnikum s tou jejich odpornou vírou, které tuto surovinu těží a vydělává na tom a jehož "klony" se nyní houfně valí do Evropy se všemi jejich oblíbenými "koníčky" jako je agresivita, kriminalita a třeba i odpalování sebe sama do luftu pokud bude potřeba, aby tady mohlo bezpracně a nejlépe dlouhodobě parazitovat na zdejších sociálních dávkách! Pokud Tesla zlepší dojezd svých výrobků a vybuduje hustší síť rychlonabíječek i u nás, tak i z těchto výše zmíněných důvodů mile rád vyměním jeden ze svých V6 nebo V4 za elektromobil této značky...! :-!:yes:
Vidím, že jsi ještě petrolheada asi nepotkal. Je to člověk, který miluje auta, voní mu benzín a koncert o více válcích je pro něj rajskou hudbou, stejně jako lahodný zvuk laděných výfuků. Je to člověk, který se raději ohlédné za pěkným autem nebo motocyklem než za ženskou a jehož kamarádi mají do velké míry podobný zájem jako on.
Je to chlap, který ví, že elektrospotřebiče patří do kuchyně a minimotůrky do zahradního traktoru. Chlap, co si své auto zásadně myje sám a jehož autokosmetika je několikrát drahší, než to, co má v koupelně na sebe.
No tak to vypadá jako ptakopysk, to je toho... tohle auto může psát budoucnost. Pokud se povede přenést kvality Tesly do dostupné cenové hladiny, může to znamenat další velký krok kupředu pro EV.
Petrolhead, to je takový ten týpek s kšiltofkou, co má malé péro a miluje, když auto dělá v centru města co největši rámus, aby se všichni otáčeli, co to kolem jede za blbce? Je to ten týpek, kvůli kterému automobilky vyrábějí speciální hlasité výfuky a systémy, co pouštějí syntetický "zvuk motoru" do repráků? No tak pro toho jsou fakt jiná auta, ale až ho přejde puberta, tak si možná Teslu taky koupí.
dejme tomu, drží to lajnu tesly, i když žádný krasavec to není. Ale ten vnitřek, to je naprostá rezignace na design, ani náznak nebo pokus, pohled jako do vnitřku ledničky. :-!
Tak ja uz mam Teslu Model 3 rezervovanu, vyzera paradne a tesim sa na dalsie informacie. :yes: Uz uz som v januari skoro kupoval Nissan Leaf, ale nakoniec som pockal a budem cakat dalej. Posledne 3 roky som tu pisal, ze chcem kupit elektromobil (nikto mi tu neveril, ze ked budem mat tie peniaze tak radsej kupim Passat) a konecne som to splnil, zaplatil zalohu 1000 eur :-! Kto z vas si uz objednal novu ludovejsiu Teslu?
Já bych ještě dodal, že to platí nehledě na to, jak velké a staré/nové auto máš. Auto nebo motocykl pro petrolheada není jen dopravním prostřekem, ale koníček, prostředek seberealizace a radost.
Vzheldem k tomu, jak se vyjadřuješ Večerníčku - "hygienické norny" "kultivovanost" "hlušný spoťák" a furt zmiňuješ penisy, tak to vypadá na problém na tvé straně >:D
dizajn OK, cena v USA super, dojezd "malý", celkově bezkonku
je to hezké. Interiér z pohledu doby před 5ti lety fantastický, z dnešního pohledu už je to ale tak trochu lowcost (vše na tabletu). Exteriér - konečně dobře vypadající Tesla - chválím hlavně absenci podivné, nehezké a hlavně falešné přední masky modelu S. Cena v USA fantastická, až se nechce věřit, že by to mohlo generovat zisk. V Evropě to bude s DPH začínat tak na 1249000,- Kč, což už tak fantasticky nevypadá, ale pořád to ještě ujde. Dojezd je otázka - žádá si to řadu omezení, resp. změnu myšlení, ale když se prodávají za podobné peníze elektromobily s dojezdem cca polovičním, tak by to pro některé člověky mělo být akceptovatelné. Nicméně možnost příplatku za baterie s větší kapacitou, resp. větší dojezd by nebyla od věci...
No, píše, že spalováním ropy podporuji necivilizované etnikum, které se k nám houfně valí. Vzhledem k tomu, že téméř veškerá ropa do ČR proudí z Ruska, vycházi mi tím automaticky Rusové.
Když tomu věřite... Mimochodem recyklace li-ion baterií vyřešena zdaleka není, spíš se uvažuje o jejich repasování, ale i tak jsou to zatím spíše plány.
Dále - k nám se valí houfy Rusů? A jaké máte auto s motorem V4? Moc jich totiž nebylo, to bude nějaká vzácnost...
Tak nějak mi Tesla začíná připomínat Trabanta. Předplatit si auto, které bude (možná) k dispozici na konci příštího roku, to už chce jistý stupeň víry. Pravda, na Trabanta se čekalo 10 let, ale člověk aspoň přesně věděl, na co se může tešit, protože se technika v podstatě nezměnila. Tady mám jen nějakých pár obrázků a z prstu vycucaná technická data. Ale co už, hlavně, že je to cool a ekologické.
Proč by ne? Já netvrdím, že majitel Tesly Model S nemůže být petrolhead. A jestli je pro někoho vlhkým snem dieselová oktávka, kdo jsem já, abych jej soudil...Překvapivě jsme totiž individuální bytosti a každý může mít trochu jiné preference. Pro mě je v první řadě rozhodující, jaký má člověk k automobilismu jako takovému vztah, nakolik se o něj zajímá a věnuje se mu.
Jestli mě chceš nahnat do té své své definice pitomce s loktem z vokna v káře s uřvaným výfukem, pak tě musím zklamat, takhle si průměrného petrolheada skutečně nepředstavuji. ;-) Takový petrolhead (abych ti dal lepší názorný příklad) je pro mě třeba kamarád, který si roky pečlivě buduje bestii (žádný showcar), která ti při jízdě vytvoří takový úsměv na tváři a vyvolá v tobě tak intenzivní pocity štěstí a nadšení, jako nikdy jindy.
Ne večerníčku, to je tak zvaný "ricer". "Petrolhead" je člověk, kterého maximálně baví auta, dokáže si naplno užívat jízdu a jeho plechový miláček pro něj znamená mnohem více než přesouvadlo z A do B.
Pod Rusákem jsme 40 let byli. A je jich u nás mnohonásobně více než muslimů. Těch to máme asi tak cca 100, pokud jde o uprchlíky. Já ještě ani jednoho nepotkal.
Čudlíky jsou minulostí. Současnost je dotyková...... :-| ;-\
Z mého hlediska má čudlík tu výhodu, že jej lze ovládat zcela po paměti a nemusím se na něj vůbec dívat. To u dotyku nelze a to je pro mě zásadní nevýhoda. A to nemluvím o tom, že si napřed na dotyku mnohdy musím tu potřebnou funkci přednavolit - zobrazit a pak teprve ovládat. Vždycky se na něj musím podívat. Dotyk má pro mě jakýsi smysl u funkcí, které se nastavují jen občas, většinou u stojícího vozidla a přímo nesouvisí s jízdou.
Demagogicky - nedovedu si představit třeba ovládání blinkrů na dotykové obrazovce.
Já chci na čudlík minimálně blinkry, zapínání všech vnějších světel, stěrače, zapínání a vypínání rádia a ovládání jeho hlasitosti, houkačku a to i světelnou, přijmutí tel. hovoru a jeho ukončení, raději i vyhřívání zadního okna a řazení rychlostí resp. volič automatu nebo dopředu - dozadu u elektra. Zbytek na dotyk asi snesu.
Jo a na volant a pedály jsem teda ve svým věku taky už docela zvyklej. :-)
"Je to člověk, který se raději ohlédné za pěkným autem nebo motocyklem než za ženskou a jehož kamarádi mají do velké míry podobný zájem jako on."
Není toto přesná definice ***a? >:D >:D
"Vidím, že jsi ještě petrolheada asi nepotkal"
Potkal jsem jednoho včera odpoledne v Lipové ulici v Praze 2, projel kolem mě v upraveném Jaguaru XF rychlostí asi 40 km/h za šíleného hluku motoru a praskajícího výfuku. Ve městě máme hygienické normy na hluk, víme? Rajská hudba mi zní jinak a "víceválcová" auta jsem měl taky, jenže jsem si myslel, že jejich výhodou má být kultivovanost a ne dělat co největší bordel. Hlučný auťák v centru města ocení jen klasický petrolhead-malopéráč.
No to si nejsem zrovna jistý. Co jsme četl, tak Tesla má velké technické problémy, poruchovost atp. Protoprodávali i dosti drahý servisní balíček. A co se Norska týká, tam se prodávají proto, že to stát dotuje.
Vůbec bych si neidealizoval naše továrny....zvláště vzhledem k tomu, jak to vypadá ve východních Čechách nebo na Ostravsku. A to jsme na Západě...a co teprve východ, Rusko, Čína....kde se vůbec nedbá na ekologii a průmysl nejvíce znečišťuje ovzduší. Co se týká ohavných větrných elektráren, tak jejich škodlivost na klima, lokální prodoudění větru a vybíjení ptáků je dávno potvrzná. Stačí pod některou někdy zajít (kravál, mrtvolky).
Letecká nebo lodní doprava vypouští mnohem více splodin než moderní automobily. Dalším problémem elektrckých aut jsou baterie, s tímto problémem s těžkými kovy si bude muset poradit další generace. Takže bych si vůbec neidealizoval elektrická auta.
Taktéž bych se vystříhal vyjadřování o islámu, je to na úrovni středověku. A ropa se těží i v USA, Rusku, Norsku a dalších státech. Kdyby baterky měly být řešením, už by se tak dávno stalo. Není to žádný převratný vynález. To vše kolem je ekofašistická propaganda, stejné jako soláry a další nesmysly a podvody.
Interiér bych nechal tak jak je. Čudlíky jsou minulostí. Současnost je dotyková, budoucnost kdoví, ale snad ne mluvená v arabštině.
S tímhle dojezdem je to použitelné auto. Tolik na plnou nádrž (84 l?) ujel i kamarádovo Range Rover Sport Supercharged. Při mém využití v Praze by teoreticky mělo jedno nabití vydržet celý měsíc.
Technika je známá - dojezd minimálně 346 km, zrychlení na 100 km/h do 6 sekund. Víc detailů není, OK, někomu to pro rozhodnutí o složení zálohy stačí.
Jsem možná konzervativní, ale v případě nových aut se odmítám stávat betatesterem. Koneckonců i v legendárním románě Aurthura Haileyho Kola se praví, že kupovat auto do půl roku po zahájení výroby je značné riziko.
Není ten dojezd měřen podle americké normy, která je mnohem přísnější, než ta evropská? Zdá se mi, že tomu tak je a v tom případě by papír seděl s realitou.
Prosímtě, nesnaž se tady vytvářet nějaké postmoderní zmatení pojmů á la Prof. ThDr. Halík. Jasně, každý má svoje osobní preference, které tady nebudeme soudit. Ale ne každý je petrolhead a právě osobní preference jsou to, co odlišuje petrolheada od nepetrolheada, že?
Majitel Tesly opravdu není petrolhead. Milovník dieselů taky není petrolhead. Slovo petrolhead je odvozeno od slov petrol=benzín, head=hlava.
No, ponechajme bokom fakt, ze si protirecis, ked uvadzas ako priklad cakanie na Trabanta. Ludia, co si predobjednali Teslu 3 presne vedia do coho idu, pretoze technika je znama.
Co skor zaraza je, ze sa pustas do kritiky predobjednavok. Nie je nic nezvycajne, ze sa planovana produkcia vypreda este skor, nez zacne realny predaj, a cakacia doba sa rata na mesiace i viac ako rok.
Tyka sa to aj pomerne beznych modelov ako su Porsche Boxster, ak napr. ide o nejaku limitovanu verziu. Mnoho ludi to kupuje len ako investiciu… auto predaju hned, ako sa spusti predaj a oni dostanu svoj kus, a este na tom zarobia.
Mimochodom, rodina kolegu z univerzity si takto s niekolkomesacny predstihom objednala Feliciu (nastupcu Favorita). Proste ho chceli.
Sorry, ale do tvé definice by spadala většina z těch, co si dnes v noci vystáli frontu na Teslu model 3, i těch, co si dosud pořídili Teslu S a X. To snad nejsou petrolheadi, nebo jo?
Pak by tam spadalo spousta lidí, kteří zbožňují své dieselové oktávky. To taky nebudou petrolheadi, viď?
Něco s tvojí definicí nebude v pořádku. Zkus to ještě jednou.
to mi pripomina dobu kdy jsem byl malej, když před vanocema nahodou byly banány, tak norma byla jen 2 banany na rodinu. mama měla výjimku, protože jsme byly 3 deti, tak mama mohla koupit banány 3.
jednou tu vzacnost setrila tak, ze nez jsme je sezraly, tak shnily a my jsme na banan cekaly další rok.
opravte si "Opět tu nechybí obří dotyková obrazovka (ještě větší než ta 17“ v Modelu X a Modelu S), ta je však volně stojící. " … obrazovka je mensia - 15" oproti 17" … akurat je na sirku nie na vysku ako to bolo v S a X :-)
Jak jsi dosel k vysledku 15%? Jedna pani povidala, nebo to dokazes rozvest do podrobnejsich srovnani? Nebo mas odkaz na podrobnejsi studii? Rad bych nejaky detail.
Tak schválně.. Zkus s ledničkou zrychlit z nuly na stovku za 4 vteřiny a já zkusím umístit na palubovky tesly trochu pršutu. Jsem zvědavý, komu se to povede >:D
Zrychlenie 0-100 km/h ci cas na 1/4 mile su udaje, ktore vacsinu majitelov hybridnych Aurisov ci Priusov netrapia. A to bez ohladu na to, ci ide o petrolheadov alebo nie (vid Pepek Namornik, majitel armady Priusov i Porsche). Pretoze to nie je dovod, preco si to auto kupili.
Takze pokojne to vytiahni, v diskusii ti to pomoze ako mrtvemu kabat.
Ano, GTI zrychli na z 0/100 o tri triedy rychlejsie ako hybridny Auris. Mam sa z toho potento? Na povazenie je, ze GTI, co je radoby sports car, je na tom v losom teste rovnako ako hybridny Auris kombi.
Tu slo o to, ze niekto dava = medzi benzinovy motor a kategoriu petrolhead. A ja som mu len odkazal, ze typ pohonu nielenze nie je dolezity.
Petrolhead, v americkej anglictine gearhead… , je clovek, ktory chce maximum vykonu, krutiaceho momentu, rychlosti, zrychlenia, gripu atd.
Nie je to clovek, ktory bude trvat na starych technologiach len preto, aby mohol byt na smiech tym, ktori okolo neho budu kruzit na autach po kazdej stranke lepsich.
Fakt je, ze neexistuje spalovaci motor, ktory je schopny dodat maximum krutiaceho momentu od slova GO. A preve preto taka Tesla aj bez Ludicrous rezimu v sprinte na 1/4 mile deklasuje BMW M5 rozdielom triedy.
Tvoja definicia slova 'petrolhead' je uz dnes totozna s definiciou clena spolku veteranov.
Nevím podle čeho je to měřený, ale pár zkušeností majitelů se už dá na netu najít. Topíš si, chladíš, zahřeješ zadek, oustíš hudbu, navi...to všechno žere energii a snižuje dojezd.
S dojezdem souhlas, při velmi rozumné jízdě je třeba info na displeji násobit cca 0.75.
Dynamika je skvělá do 130 km/h, pak se to propadá mezi konfekci - P85+ s baterkou na 30 % nad 130 km/h ujíždí G7GTI Performance jen pomalu.
Dodatek.... Ocekaval jsem spoustu otazek, proc v tech seznamech pod odkazem neni Czech Republic a treba v Holandsku hned pet prodejcu... A ony palce dolu bez vysvetleni... A vlastne prave proto si ani na tom seznamu byt nezaslouzime...
Petrolhead je nieco ako kedysi jazdec na koni. Vonal mu konsky trus, rad citil tu konsku silu medzi nohami a zasedne si po jazde cistil/kefoval kona sam a lestil mu srst :-)
Rozdíl mezi Teslou a Toyotou je, že Tesla si nemůže dovolit moc experimentovat a navíc model S je prostě nádherný (u X už to tak není jednoznačné) a vzhled prodává (mimo jiné). Kdežto Toyotu si lidé kupují většinou z rozumu, bo prostě Toyota >:D , podobně jako Subaru.
Mám obavu, že dojezd musí člověk násobit hodnotou 0,7, aby se dostal na realitu (bez postávání v zácpách), dynamika bude bez diskuzí skvělá a tak jediný co se dá te'd řešit je vzhled. Už ráno jsem si neodpustil poznámku, že mi profil připadá jako vylepšené BMW3GT, zadní část pak OK, ale předek prostě neumím. Nelíbí...
Co jsem četl já, že mají velké problémy s poruchovostí některé modely Mercedes-Benz. Značka MB je na trhu cca o 100 let déle než Tesla a má daleko větší obrat, jak jistě víš. Možná by bylo fajn dát Tesle taky nějaký čas na vychytání dětských nemocí, nemyslíš? Krom toho, nemyslím si, že ty problémy o kterých mluvíš se týkaly trvanlivosti baterie, takže ta otázka kterou jsi položil vyřešená opravdu spíš bude.
S tou V4 souhlas, beru zpět, bylo to pouze použití zkratky ke čtyřhrnku (nic lepšího mne v té rychlosti nenapadlo), jistě se nejedná o uspořádání do V. Ty li-ony budou brzy nahrazeny jinou technologií, pokud vím, tak již se to někde testuje, recyklace Li-on je sice energeticky náročnější, ale je možná již nyní... ;-)
Taky mám pocit, že realita bude 0,5-0,7. A co se toho vzhledu týče, ohodnotil bych to jako "hmmm". jak píšeš - z profilu to evokuje nijak hezké 3GT a předek je divný. Asi bych se bez toho obešel.
Ale no tak páni, Svetlá má prelepené aj vpredu aj vzadu ;) Treba sa na tie fotky aj pozrieť. A vzadu má prelepenú aj čiernu lištu, ktorá sa inšpirovala asi tým elektrickým konceptom.
Petrolhead nejezdí na chopperu:)
Ne, vážně, jakkoliv je to zvláštní, nedělá mi problém uznat nadání elektromotoru pro rozpohybování automobilu šíleným způsobem. A ačkoliv to nevydává patřičný zvuk a smrad, výkon a točivý moment je tam pořád. A pocit žaludku natlačeného na páteř si umím užít tak jako tak:)
Je to skutečně 15". Obří skutečně je, ve srovnání s ostatními automobily. Když si vezmu třeba ten proužek co BMW dává do trojkové řady, tak tohle vypadá super!
jojo, bezpochyby, ale podobné to je u spalováku. Třeba po instalaci vyhřívací podložky pod zadek se mi zvedla spotřeba o 0,4l/100km. Samozřejmě jsem ji využíval extrémně (furt naplno) a při mém malém motoru (1.4) je to hned znát.
Ale třeba popojíždění v koloně je efektivnější v elektromobilu (klidně i v priusu), než v nějakém obdobně velkém autě.
Procentový mistře,,kolik těch procent ztrát vznikne při těžbě,distribuci,skladování a výrobě PHM??? to číslo bude astronomické,když se započte skutečně vše..Od výroby plošin,tankerů,vrtných věží,cisteren,všech nádrží,ekologických katastrof,požárů atd...
K tomu připočti těžbu,distribuci a zpracování veškerého materíálu na výše uvedené...
Jinak k výrobě všeho,co jsem uvedl,je zapotřebí elektřina,že? Kterou nám dává příroda zdarma - vodní,větrné,přílivové turbíny,slunce,a při ekologickém zpracování odpadu i plynové turbíny...Jde o to,že se stačí podívat na příchod EA pozitivně....
To je přece každému jasné. V Holandsku rovina, neskutečná hustota zalidnění, dotace, nabíječky. V ČR kopečky, menší hustota zalidnění, žádné velké dotace, žádné nabíječky.
Já ani ne. Na stranu jednu máš pravdu, na stranu druhou si vem třeba srovnatelně silnou A8 nebo A6 v benzínu (aby vozidlo bylo alespoň částečně tiché) a v případě topení, obrazovek, vyhřívání atp. ti spotřeba vyskočí hodně rychle. A proto si troufám říct, že v obou autech bude spotřeba při popojíždění stejná ne-li vyšší u benzínu a tím i kratší dojezd.
Mnoho lidí totiž neví, že u elektromobilu se musí baterie chladit, což při teplotě kolem nuly prakticky odpadá. Ano v -10 se situace určitě obrátí, ale kolikrát do roka je -10 a míň? Za poslední zimu celkem týden? Zbytek roku relativně v poho. Pro elektromobil platí, že čím pomaleji se pohybuje, tím dojede dál. A brzdit může za ideálních podmínek jen rekuperací, což benzín neumí.
Ok, tak i jine zeme. Ale predevsim to bude dusledek mysleni... Paradoxne v energeticke mocnosti nema zastoupeni nejslavnejsi elektromobil sveta... Prijde mi to k smichu
A von to čet nebo mu to někdo nabonzoval? :-) Jinak od Halíka jsem leccos četl a postmoderní matení pojmů a neustálé mlžení je mu dost vlastní i když to naoko sám kritizuje. Krom toho je to neskutečně samolibej člověk a co dostal tu zprofanovanou cenu, tak je ještě namyšlenější. Pusť si jeho Templetonovské video na youtube, to je k popukání.
Radši si přečti něco od Hitchense, Dawkinse, Sama Harrise, Denneta, Krausse.. než ty jeho žvásty. Ale dost o něm, Tesla 3 je zajímavější a důležitější než Halík :-)
JJ, o tom můžou majitelé 1. série Modelu S povídat :-)
Furt se něco restartuje, horší je, když něco upadne - třeba uchycení celého motoru do pomocného rámu. Cca od poloviny loňského roku je už spolehlivost až na občasné záseky systému OK.
ked tu chladnicku nalozim sem...:
[odkaz]
tak si tu stovku budem davat opakovane tesne ku 3 sekundam a potom som zvedavy na interier tvojej Tesly... >:-[]
nick T.E.S.L.A ?? co to je? Ty paroduješ Teslu? Nebo přicmrduješ? Zaměstnanec těžko tak z jakýho důvodu sis dovolil bez povolení do jména zneužít registrovanou ochrannou značku nejskvělejší automobilky všech dob?
Tady máš 20 nejméně spolehlivých aut dle Consumer reports a mezi nimi 2 Mercedesy. Neříkej mi, že něco takového by se mohlo stát před rokem 1995. Od masařky to šlo s Merglem z kopce.
Rusáky jsem určitě na mysli neměl, ač je teda taktéž moc nemusím, tak rozhodně raději být pod rusákem než pod tou odpornou vírou se všemi jejími průvodními projevy! :no: Ale politiku sem tahat už dál nebudem, OK? ;-)
Vzít účinnost samotného naftového motoru (a to ještě jeho horní hranici) a porovnat ji s účinností celého řetězce od elektrárny po pneumatiku (a to ještě jeho absurdní hodnoty) je skvělý návod jak získat nobelovu cenu za demagogii.
Ve skutečnosti je to tak, že elektromobil spotřebuje na ujetí 100 km okolo 20kWh (měřeno na dobíjecí stanici). Spalovací motor při spotřebě 6L/100 km potřebuje okolo 50kWh. (energetický obsah benzínu cca 9kWh/L) Tolik k účinnosti pohonu - elektrický je cca 2.5x účinnější. Takto prosím vypadá realita, se započítáním účinnosti všech komponent pohonu, kterým jste přiřk neuvěřitelná hausnumera.
Výroba paliva spottřebuje násobně více elektřiny, než si může ČEPS v nejčernějším snu představit, že by se v jejich síti ztratilo. Nepočítám náklady na rozvoz paliva k pumpám, přepravu ropy přes půl zeměkoule atd. Zkrátka pane váš přispěvek je jeden velký blábol.
Tú dôveru by som z toho nevynechával. Ale asi máš pravdu, myslím že práve preto Tesla určila tak nízku zálohu. Tento spôsob by sa mali naučiť všetci naši obchodníci, ktorí to robia opačne - naplánujú vždy najvyššie znesiteľné ceny - a potom sa sťažujú na nízky záujem...
Straty? O akých stratách to stále všetci pletú? Musk proste zháňa peniaze na financovanie vývoja. Kým vývoj nedospeje do štádia, kedy sa jedho vyýsledok bude s úspechom predávať, bude neustále v takzvanej strate. A storočie spánku za rok-dva nedoženieš. Keď mu nedajú peniaze banky, ktoré očakávajú vpodstate okamžitý nemalý zisk, musí ich zháňať inde. Keby chcel Musk fabriku chŕliacu autá a zhŕňajúcu zisk, tak by ju postavil a zarábal na splátky bankám - ale to očividne nie je jeho cieľom. To je predstava ľudí, ktorí nedokážu vidieť ďalej. Tesla nechce primárne produkovať zisk. Prvoradým záujmom je dokončiť vývoj elektrického auta - ktorý nemôže pokračovať bez peňazí. Výroba predajných modelov je prostriedkom na ich získanie, zatiaľ nič viac.
Blahozelam, vcera sme si so spolocnikom takisto objednali a velmi sa tesime.
Ked tu ale vidim tie vtipne nazory je mi naozaj smiesno. Vyzbierat za par dni niekolko sto milionov znie pre ludi, ktori nic nemaju ako zazrak, ale pre automobilku je to ako pre skolaka vreckove od mamy.
Nerobme tu z toho sceny, tento system zalohoveho predaja riesi kopec startupovych firiem, napriklad aj RED, co bola prva digitalna kamera pouzitelna na profi ucely.
Jde o směšných 1.000 USD, což je pro každého, kdo takové auto chce a má na něj naprosto zanedbatelná suma, a to i našich končinách, natož na "vyspělém kapitalistickém západě". Není to o důvěře, spíš o míře rizika a výši případné ztráty, která je zanedbatelná.
Nejakym sposobom musi ziskavat peniaze, aby pokryl straty. Novymi akciami to uz nepojde, tak je tu nova forma. Aj BMG ludia verili >:D
A s neustalou stratou banky asi uver nedaju, ziadny investor na obzore....
Ak stavias fabriku na uver, tak banka urci, aky mas mat zisk pocas splacania, kazdy jeden rok. Pre banku je nutne mat aspon teoreticku zaruku, ze uver vratis. Odpisy + zisk musia byt vyssie, ako rocna splatka istiny a urok.
Robim zo seba blbca, lebo vysvetlujem nechapajucemu...
A proč je tedy Tesla Motors v obrovských ztrátách, elektormobily mají obrovské dotace a úlevy, jak na pořízení, tak na provoz a stojí 3x tolik než srovnatelné auto dané třídy?
Zase sis temer odpovedel... Prave ta energie, z niz cerpa tvuj strom, je mozne vyuzit... Jenze tzv. Ekologove tohle neumi vysvetlit a ti, co se to snazi vysvetlit jsou predem oznaceni za ekofasisty, aby je nikdo nebral vazne... Doporucuji nejakou literaturu o politicke strategii a porovnavat zdanlive neporovnatelne. A prijmout jednoduchou metaforu sachove partie...
Energetická náročnost výroby a likvidace jen baterie elektromobilu se rovná energetické náročnosti výroby a likvidace několika konvenčních automobilů. Elektromobil spotřebuje několik baterií za svou životnost.
Ok, cenim si snahy o argumenty a beru zpet svou nabubrelou reakci. Presto oponuji.
Energeticka narocnost pri vyrobe automobilu se spalovacim motorem... Tam zacni s energetickymi ztratami. Uslechtile kovy, obrabeni, pocet soucastek, kovani, montaz, logistika...
Politicky aspekt... Lokalni valky
Hm, může být... možná to mělo být zřejmé z nějakého toho videa co nejde otevřít.
Rozdíl 1s v 400m odpovídá třeba 0,3s v 0-100. Rozdíl 0,1s je tedy 0,03s v 0-100. Rozdíl třídy si já osobně představuju jinak... ale tak já taky nejsem Sheldon Cooper ;-)
provizorně tam je 15,4 ale ve finále tam bude 15,6 takže to se zaokrouhlí na 16" dotykový LED ;-) Větší nez v Sku tam logicky být nemůže když Ečko je zmenšený Sko ;-)
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Když se podíváš na můj původní příspěvek, tak zmiňuju "některé modely Mercedesu". Jo, Mercedes je na tom v průměru slušně jako značka, ale některé modely a motorizace jsou katastrofální.
No to som naozaj veľmi zvedavý na tú cenu, či sa to vôbec priblíži nejakému prémiovému stredu. Predsa len je to v našich končinách viacmenej imageovka
za ktorú si nechá Tesla dobre zaplatiť.
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.