Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 odhalena: Miniverze Modelu S hlásí už 115.000 objednávek

David Bureš David Bureš 1. 4. 2016 • 06:14
40
188
Zobrazit náhledy (40)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3
Čtvrtý vůz výrobce elektroaut Tesla je venku. Po otevřeném Roadsteru, velkém liftbacku Modelu S a crossoveru Model X přichází Model 3.

Tesla konečně odhalila dlouho očekávaný Model 3. Automobil se má podle dřívějších zpráv zařadit do střední třídy a konkurovat Audi A4 nebo BMW 3, nyní je ale spíše srovnáván s kompaktním hatchbackem Chevrolet Bolt. Velikost vozu zatím zveřejněna nebyla.

Svojí siluetou nový zástupce modelové řady Tesla navazuje na dřívější Model S, také řešení jeho zádě je takřka stejné jako u velkého liftbacku. Příď je však svébytná, chybějící maska zase lehce evokuje crossover Model X.

Kabina je pak zcela odlišná než ty ve dvou aktuálně prodávaných modelech Tesla. Opět tu nechybí obří dotyková obrazovka, která je na rozdíl od stávajících modelů volně stojící a je orientovaná vodorovně. Vnější i vnitřní tvary se ale do zahájení prodeje ještě změní, šéf automobilky Elon Musk dříve potvrdil, že odhalený vůz je jen první část odhalení Modelu 3. Až chystaná „druhá část“ bude blíže produkci.

Detaily o pohonném systému vedení Tesly na prezentaci Modelu 3 zatím neodhalili. Zatím víme jen to, že i ta nejslabší verze auta zrychlí z 0-100 km/h za zhruba šest sekund. Automobil pak podle amerického normovaného cyklu má ujet alespoň 346 kilometrů. To je více než zmíněný Chevrolet Bolt, který má zvládnout asi 322 kilometrů.

Uvnitř Modelu 3 má být více místa než v podobně velkých autech se spalovacím motorem. To je způsobeno elektrickým pohonem, baterie jsou umístěny v podlaze, a tak přední sedadla i palubní desku mohli konstruktéři posunout co nejvíce dopředu, což uvolnilo prostor pro zadní sedačky. Dovnitř Modelu 3 se tak má pohodlně usadit pět dospělých osob, a to včetně surfového prkna.

Všechny vyrobené exempláře Modelu 3 standardně dostanou funkci Autopilota i možnost nabíjení v rychlodobíječkách Tesla. Do konce roku 2017 má být po celém světě 7.200 těchto stanic, v následujících letech se toto číslo dále zvýší na 15.000 nabíječek. Jedna z takových stanic se právě buduje i ve Vestci, nedaleko Prahy. Na Slovensku již tzv. Supercharger stojí nedaleko Zvolenu.

Model 3 se má stát nejprodávanějším vozem Tesly, čemuž bude uzpůsobena i prodejní síť. Automobily značky je sice možné objednat přes internet, Tesla ale do konce příštího roku rovněž rozšíří tzv. podpůrná zařízení, a to z dnešních 215 na 441 lokací.

Objednávky na Model 3 automobilka otevřela teprve včera, výrobce ale už hlásí více než 115.000 zájemců o toto auto. Na některých trzích přitom Model 3 ještě vůbec není dostupný. I kvůli velkému zájmu mohou zákazníci objednávat pouze dva vozy na osobu.

U prvních zákazníků se Model 3 má objevit na konci příštího roku. Nechme se překvapit, zda tomu tak skutečně bude, protože v minulosti se třeba zahájení výroby Modelu X několikrát posouvalo.

Související články

Témata
Re: EKOLOGICKÁ A EKONOMICKÁ ZHOVADILOST
A čo na tom príspevku má byť? Vidím tam len čísla bez podkladu. To čo som písal.
3. 4. 2016 21:41
Re: EKOLOGICKÁ A EKONOMICKÁ ZHOVADILOST
Vzít účinnost samotného naftového motoru (a to ještě jeho horní hranici) a porovnat ji s účinností celého řetězce od elektrárny po pneumatiku (a to ještě jeho absurdní hodnoty) je skvělý návod jak získat nobelovu cenu za demagogii.

Ve skutečnosti je to tak, že elektromobil spotřebuje na ujetí 100 km okolo 20kWh (měřeno na dobíjecí stanici). Spalovací motor při spotřebě 6L/100 km potřebuje okolo 50kWh. (energetický obsah benzínu cca 9kWh/L) Tolik k účinnosti pohonu - elektrický je cca 2.5x účinnější. Takto prosím vypadá realita, se započítáním účinnosti všech komponent pohonu, kterým jste přiřk neuvěřitelná hausnumera.

Výroba paliva spottřebuje násobně více elektřiny, než si může ČEPS v nejčernějším snu představit, že by se v jejich síti ztratilo. Nepočítám náklady na rozvoz paliva k pumpám, přepravu ropy přes půl zeměkoule atd. Zkrátka pane váš přispěvek je jeden velký blábol.
Avatar - cechblog
3. 4. 2016 18:16
Re: EKOLOGICKÁ A EKONOMICKÁ ZHOVADILOST
Čemu nerozumíte na mém příspěvku z 02.04., 01:20?
Avatar - cechblog
3. 4. 2016 18:15
Re: EKOLOGICKÁ A EKONOMICKÁ ZHOVADILOST
Čemu nerozumíte na mém příspěvku z 02.04., 01:20?
Re: EKOLOGICKÁ A EKONOMICKÁ ZHOVADILOST
Dokáž opak, mudrlant, zatiaľ si nedal jediný pádny argument, len nepodložené tvrdenie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku