Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
jury088
opravte si "Opět tu nechybí obří dotyková obrazovka (ještě větší než ta 17“ v Modelu X a Modelu S), ta je však volně stojící. " … obrazovka je mensia - 15" oproti 17" … akurat je na sirku nie na vysku ako to bolo v S a X 😄
Zvláštní, některé zdroje tvrdí, že je větší než v Modelu S, jiné zmiňují tu úhlopříčku 15". Tak opravdu nevím, kde je pravda... 😄
Na fotce vypadá velká... když si představím starý 15" monitor a zohledním širokoúhlý formát, tak bych skoro řekl, že to má víc než 15".
Je to skutečně 15". Obří skutečně je, ve srovnání s ostatními automobily. Když si vezmu třeba ten proužek co BMW dává do trojkové řady, tak tohle vypadá super!
provizorně tam je 15,4 ale ve finále tam bude 15,6 takže to se zaokrouhlí na 16" dotykový LED 😉 Větší nez v Sku tam logicky být nemůže když Ečko je zmenšený Sko 😉
Magister
Ten předek vypadá, jak člověk s roubíkem. Další pseudoekologický elektrický sen všech milovníků elektrospotřebičů. Pro Petrolheady jsou tu jiná auta!
No tak to vypadá jako ptakopysk, to je toho... tohle auto může psát budoucnost. Pokud se povede přenést kvality Tesly do dostupné cenové hladiny, může to znamenat další velký krok kupředu pro EV.
To neni seriovy vzhlad, budu tam este zmeny, sidis ze toej velmi skora verzia kde neni nic dokoncena, ako taky koncept na prezentaciu...
Petrolhead, to je takový ten týpek s kšiltofkou, co má malé péro a miluje, když auto dělá v centru města co největši rámus, aby se všichni otáčeli, co to kolem jede za blbce? Je to ten týpek, kvůli kterému automobilky vyrábějí speciální hlasité výfuky a systémy, co pouštějí syntetický "zvuk motoru" do repráků? No tak pro toho jsou fakt jiná auta, ale až ho přejde puberta, tak si možná Teslu taky koupí.
Vidím, že jsi ještě petrolheada asi nepotkal. Je to člověk, který miluje auta, voní mu benzín a koncert o více válcích je pro něj rajskou hudbou, stejně jako lahodný zvuk laděných výfuků. Je to člověk, který se raději ohlédné za pěkným autem nebo motocyklem než za ženskou a jehož kamarádi mají do velké míry podobný zájem jako on.
Je to chlap, který ví, že elektrospotřebiče patří do kuchyně a minimotůrky do zahradního traktoru. Chlap, co si své auto zásadně myje sám a jehož autokosmetika je několikrát drahší, než to, co má v koupelně na sebe.
Je to chlap, který ví, že elektrospotřebiče patří do kuchyně a minimotůrky do zahradního traktoru. Chlap, co si své auto zásadně myje sám a jehož autokosmetika je několikrát drahší, než to, co má v koupelně na sebe.
:yes: :yes: tak tak...i když já bych Teslu hned neodsuzoval, byť mezi její velké fanoušky zrovna nepatřím.
"Je to člověk, který se raději ohlédné za pěkným autem nebo motocyklem než za ženskou a jehož kamarádi mají do velké míry podobný zájem jako on."
Není toto přesná definice ***a? >😁 >😁
"Vidím, že jsi ještě petrolheada asi nepotkal"
Potkal jsem jednoho včera odpoledne v Lipové ulici v Praze 2, projel kolem mě v upraveném Jaguaru XF rychlostí asi 40 km/h za šíleného hluku motoru a praskajícího výfuku. Ve městě máme hygienické normy na hluk, víme? Rajská hudba mi zní jinak a "víceválcová" auta jsem měl taky, jenže jsem si myslel, že jejich výhodou má být kultivovanost a ne dělat co největší bordel. Hlučný auťák v centru města ocení jen klasický petrolhead-malopéráč.
Není toto přesná definice ***a? >😁 >😁
"Vidím, že jsi ještě petrolheada asi nepotkal"
Potkal jsem jednoho včera odpoledne v Lipové ulici v Praze 2, projel kolem mě v upraveném Jaguaru XF rychlostí asi 40 km/h za šíleného hluku motoru a praskajícího výfuku. Ve městě máme hygienické normy na hluk, víme? Rajská hudba mi zní jinak a "víceválcová" auta jsem měl taky, jenže jsem si myslel, že jejich výhodou má být kultivovanost a ne dělat co největší bordel. Hlučný auťák v centru města ocení jen klasický petrolhead-malopéráč.
Já bych ještě dodal, že to platí nehledě na to, jak velké a staré/nové auto máš. Auto nebo motocykl pro petrolheada není jen dopravním prostřekem, ale koníček, prostředek seberealizace a radost.
Vzheldem k tomu, jak se vyjadřuješ Večerníčku - "hygienické norny" "kultivovanost" "hlušný spoťák" a furt zmiňuješ penisy, tak to vypadá na problém na tvé straně >😁
Vzheldem k tomu, jak se vyjadřuješ Večerníčku - "hygienické norny" "kultivovanost" "hlušný spoťák" a furt zmiňuješ penisy, tak to vypadá na problém na tvé straně >😁
Na mé straně problém není, já se rozhodně radši otočím za pěknou ženskou a mí kamarádi taky >😁
Ale proti orientaci žádný dišputát..
Ale proti orientaci žádný dišputát..
Petrolhead nejezdí na chopperu😊
Ne, vážně, jakkoliv je to zvláštní, nedělá mi problém uznat nadání elektromotoru pro rozpohybování automobilu šíleným způsobem. A ačkoliv to nevydává patřičný zvuk a smrad, výkon a točivý moment je tam pořád. A pocit žaludku natlačeného na páteř si umím užít tak jako tak😊
Ne, vážně, jakkoliv je to zvláštní, nedělá mi problém uznat nadání elektromotoru pro rozpohybování automobilu šíleným způsobem. A ačkoliv to nevydává patřičný zvuk a smrad, výkon a točivý moment je tam pořád. A pocit žaludku natlačeného na páteř si umím užít tak jako tak😊
Ne večerníčku, to je tak zvaný "ricer". "Petrolhead" je člověk, kterého maximálně baví auta, dokáže si naplno užívat jízdu a jeho plechový miláček pro něj znamená mnohem více než přesouvadlo z A do B.
Sorry, ale do tvé definice by spadala většina z těch, co si dnes v noci vystáli frontu na Teslu model 3, i těch, co si dosud pořídili Teslu S a X. To snad nejsou petrolheadi, nebo jo?
Pak by tam spadalo spousta lidí, kteří zbožňují své dieselové oktávky. To taky nebudou petrolheadi, viď?
Něco s tvojí definicí nebude v pořádku. Zkus to ještě jednou.
Pak by tam spadalo spousta lidí, kteří zbožňují své dieselové oktávky. To taky nebudou petrolheadi, viď?
Něco s tvojí definicí nebude v pořádku. Zkus to ještě jednou.
Proč by ne? Já netvrdím, že majitel Tesly Model S nemůže být petrolhead. A jestli je pro někoho vlhkým snem dieselová oktávka, kdo jsem já, abych jej soudil...Překvapivě jsme totiž individuální bytosti a každý může mít trochu jiné preference. Pro mě je v první řadě rozhodující, jaký má člověk k automobilismu jako takovému vztah, nakolik se o něj zajímá a věnuje se mu.
Jestli mě chceš nahnat do té své své definice pitomce s loktem z vokna v káře s uřvaným výfukem, pak tě musím zklamat, takhle si průměrného petrolheada skutečně nepředstavuji. 😉 Takový petrolhead (abych ti dal lepší názorný příklad) je pro mě třeba kamarád, který si roky pečlivě buduje bestii (žádný showcar), která ti při jízdě vytvoří takový úsměv na tváři a vyvolá v tobě tak intenzivní pocity štěstí a nadšení, jako nikdy jindy.
Jestli mě chceš nahnat do té své své definice pitomce s loktem z vokna v káře s uřvaným výfukem, pak tě musím zklamat, takhle si průměrného petrolheada skutečně nepředstavuji. 😉 Takový petrolhead (abych ti dal lepší názorný příklad) je pro mě třeba kamarád, který si roky pečlivě buduje bestii (žádný showcar), která ti při jízdě vytvoří takový úsměv na tváři a vyvolá v tobě tak intenzivní pocity štěstí a nadšení, jako nikdy jindy.
Prosímtě, nesnaž se tady vytvářet nějaké postmoderní zmatení pojmů á la Prof. ThDr. Halík. Jasně, každý má svoje osobní preference, které tady nebudeme soudit. Ale ne každý je petrolhead a právě osobní preference jsou to, co odlišuje petrolheada od nepetrolheada, že?
Majitel Tesly opravdu není petrolhead. Milovník dieselů taky není petrolhead. Slovo petrolhead je odvozeno od slov petrol=benzín, head=hlava.
Majitel Tesly opravdu není petrolhead. Milovník dieselů taky není petrolhead. Slovo petrolhead je odvozeno od slov petrol=benzín, head=hlava.
Urazil si Halika...
A von to čet nebo mu to někdo nabonzoval? 😄 Jinak od Halíka jsem leccos četl a postmoderní matení pojmů a neustálé mlžení je mu dost vlastní i když to naoko sám kritizuje. Krom toho je to neskutečně samolibej člověk a co dostal tu zprofanovanou cenu, tak je ještě namyšlenější. Pusť si jeho Templetonovské video na youtube, to je k popukání.
Radši si přečti něco od Hitchense, Dawkinse, Sama Harrise, Denneta, Krausse.. než ty jeho žvásty. Ale dost o něm, Tesla 3 je zajímavější a důležitější než Halík 😄
Radši si přečti něco od Hitchense, Dawkinse, Sama Harrise, Denneta, Krausse.. než ty jeho žvásty. Ale dost o něm, Tesla 3 je zajímavější a důležitější než Halík 😄
Dobry vecer... Ano, i kdyz je to OT, souhlasim s nazorem na theologa Koniase Halika... Je to sasek... Dobrou noc
The last time I checked….
Petrolhead, v americkej anglictine gearhead… , je clovek, ktory chce maximum vykonu, krutiaceho momentu, rychlosti, zrychlenia, gripu atd.
Nie je to clovek, ktory bude trvat na starych technologiach len preto, aby mohol byt na smiech tym, ktori okolo neho budu kruzit na autach po kazdej stranke lepsich.
Fakt je, ze neexistuje spalovaci motor, ktory je schopny dodat maximum krutiaceho momentu od slova GO. A preve preto taka Tesla aj bez Ludicrous rezimu v sprinte na 1/4 mile deklasuje BMW M5 rozdielom triedy.
Tvoja definicia slova 'petrolhead' je uz dnes totozna s definiciou clena spolku veteranov.
Petrolhead, v americkej anglictine gearhead… , je clovek, ktory chce maximum vykonu, krutiaceho momentu, rychlosti, zrychlenia, gripu atd.
Nie je to clovek, ktory bude trvat na starych technologiach len preto, aby mohol byt na smiech tym, ktori okolo neho budu kruzit na autach po kazdej stranke lepsich.
Fakt je, ze neexistuje spalovaci motor, ktory je schopny dodat maximum krutiaceho momentu od slova GO. A preve preto taka Tesla aj bez Ludicrous rezimu v sprinte na 1/4 mile deklasuje BMW M5 rozdielom triedy.
Tvoja definicia slova 'petrolhead' je uz dnes totozna s definiciou clena spolku veteranov.
Tesla S P85D 11,7s, M5 11,8s - to je ono 😄 ?
Napriklad. Nezabudaj, ze porovnavas hi-perfomance sedan s autom, ktore nema ziadne sportove ambicie.
[odkaz]
Hellcat
[odkaz]
Hellcat
Takže 0,1s je pro tebe rozdílem třídy?
Pri 400 metroch a dlzke 1.5 auta? Ano.
Dobře, píšu si, že bereš 0.1s na 400m jako rozdíl třídy... až někdy přijde řeč na zrychlení u Aurisu, tak ti řeknu, o kolik desítek tříd to je 😉
To s tím 1.5 dlzky jsem nepochopil, ale asi bez toho dokážu žít.
To s tím 1.5 dlzky jsem nepochopil, ale asi bez toho dokážu žít.
Asi rozdiel 1,5 dĺžky auta pri prejazde cieľom...
Hm, může být... možná to mělo být zřejmé z nějakého toho videa co nejde otevřít.
Rozdíl 1s v 400m odpovídá třeba 0,3s v 0-100. Rozdíl 0,1s je tedy 0,03s v 0-100. Rozdíl třídy si já osobně představuju jinak... ale tak já taky nejsem Sheldon Cooper 😉
Rozdíl 1s v 400m odpovídá třeba 0,3s v 0-100. Rozdíl 0,1s je tedy 0,03s v 0-100. Rozdíl třídy si já osobně představuju jinak... ale tak já taky nejsem Sheldon Cooper 😉
Zrychlenie 0-100 km/h ci cas na 1/4 mile su udaje, ktore vacsinu majitelov hybridnych Aurisov ci Priusov netrapia. A to bez ohladu na to, ci ide o petrolheadov alebo nie (vid Pepek Namornik, majitel armady Priusov i Porsche). Pretoze to nie je dovod, preco si to auto kupili.
Takze pokojne to vytiahni, v diskusii ti to pomoze ako mrtvemu kabat.
Ano, GTI zrychli na z 0/100 o tri triedy rychlejsie ako hybridny Auris. Mam sa z toho potento? Na povazenie je, ze GTI, co je radoby sports car, je na tom v losom teste rovnako ako hybridny Auris kombi.
Tu slo o to, ze niekto dava = medzi benzinovy motor a kategoriu petrolhead. A ja som mu len odkazal, ze typ pohonu nielenze nie je dolezity.
Takze pokojne to vytiahni, v diskusii ti to pomoze ako mrtvemu kabat.
Ano, GTI zrychli na z 0/100 o tri triedy rychlejsie ako hybridny Auris. Mam sa z toho potento? Na povazenie je, ze GTI, co je radoby sports car, je na tom v losom teste rovnako ako hybridny Auris kombi.
Tu slo o to, ze niekto dava = medzi benzinovy motor a kategoriu petrolhead. A ja som mu len odkazal, ze typ pohonu nielenze nie je dolezity.
Dylan McKay
Interiér bych nechal tak jak je. Čudlíky jsou minulostí. Současnost je dotyková, budoucnost kdoví, ale snad ne mluvená v arabštině.
S tímhle dojezdem je to použitelné auto. Tolik na plnou nádrž (84 l?) ujel i kamarádovo Range Rover Sport Supercharged. Při mém využití v Praze by teoreticky mělo jedno nabití vydržet celý měsíc.
S tímhle dojezdem je to použitelné auto. Tolik na plnou nádrž (84 l?) ujel i kamarádovo Range Rover Sport Supercharged. Při mém využití v Praze by teoreticky mělo jedno nabití vydržet celý měsíc.
Čudlíky jsou minulostí. Současnost je dotyková...... 😐 ;-\
Z mého hlediska má čudlík tu výhodu, že jej lze ovládat zcela po paměti a nemusím se na něj vůbec dívat. To u dotyku nelze a to je pro mě zásadní nevýhoda. A to nemluvím o tom, že si napřed na dotyku mnohdy musím tu potřebnou funkci přednavolit - zobrazit a pak teprve ovládat. Vždycky se na něj musím podívat. Dotyk má pro mě jakýsi smysl u funkcí, které se nastavují jen občas, většinou u stojícího vozidla a přímo nesouvisí s jízdou.
Demagogicky - nedovedu si představit třeba ovládání blinkrů na dotykové obrazovce.
Já chci na čudlík minimálně blinkry, zapínání všech vnějších světel, stěrače, zapínání a vypínání rádia a ovládání jeho hlasitosti, houkačku a to i světelnou, přijmutí tel. hovoru a jeho ukončení, raději i vyhřívání zadního okna a řazení rychlostí resp. volič automatu nebo dopředu - dozadu u elektra. Zbytek na dotyk asi snesu.
Jo a na volant a pedály jsem teda ve svým věku taky už docela zvyklej. 😄
Z mého hlediska má čudlík tu výhodu, že jej lze ovládat zcela po paměti a nemusím se na něj vůbec dívat. To u dotyku nelze a to je pro mě zásadní nevýhoda. A to nemluvím o tom, že si napřed na dotyku mnohdy musím tu potřebnou funkci přednavolit - zobrazit a pak teprve ovládat. Vždycky se na něj musím podívat. Dotyk má pro mě jakýsi smysl u funkcí, které se nastavují jen občas, většinou u stojícího vozidla a přímo nesouvisí s jízdou.
Demagogicky - nedovedu si představit třeba ovládání blinkrů na dotykové obrazovce.
Já chci na čudlík minimálně blinkry, zapínání všech vnějších světel, stěrače, zapínání a vypínání rádia a ovládání jeho hlasitosti, houkačku a to i světelnou, přijmutí tel. hovoru a jeho ukončení, raději i vyhřívání zadního okna a řazení rychlostí resp. volič automatu nebo dopředu - dozadu u elektra. Zbytek na dotyk asi snesu.
Jo a na volant a pedály jsem teda ve svým věku taky už docela zvyklej. 😄
qp
Hezký. Uvidíme, jak bude vypadat naživo a hlavně produkční verze. :yes:
Zajimalo by me, co si pri pohledu na Tesla modely mysli v dizajnovem centru Toyoty...
Co by, to co my... hezký 😉
Rozdíl mezi Teslou a Toyotou je, že Tesla si nemůže dovolit moc e😜erimentovat a navíc model S je prostě nádherný (u X už to tak není jednoznačné) a vzhled prodává (mimo jiné). Kdežto Toyotu si lidé kupují většinou z rozumu, bo prostě Toyota >😁 , podobně jako Subaru.
Rozdíl mezi Teslou a Toyotou je, že Tesla si nemůže dovolit moc e😜erimentovat a navíc model S je prostě nádherný (u X už to tak není jednoznačné) a vzhled prodává (mimo jiné). Kdežto Toyotu si lidé kupují většinou z rozumu, bo prostě Toyota >😁 , podobně jako Subaru.
Dinar
dejme tomu, drží to lajnu tesly, i když žádný krasavec to není. Ale ten vnitřek, to je naprostá rezignace na design, ani náznak nebo pokus, pohled jako do vnitřku ledničky. :-!
Kdybych měl soudit podle vínovýho Modelu S, tak hlavně neskutečně zrychluje >😒] . Opravdu paráda, interiér je jako stůl ajťáka 😉
Pohled do vnitřku ledničky? To je v mojem věku ten největší rajc😊))
No jo, ale tady žádný pršut nebo parmedžáno není >😒]
Tak schválně.. Zkus s ledničkou zrychlit z nuly na stovku za 4 vteřiny a já zkusím umístit na palubovky tesly trochu pršutu. Jsem zvědavý, komu se to povede >😁
To by mohlo vyjít, volným pádem z balkonu, ne? 😉
A nastoupíš? Úkol zněl jasně - zrychlit spolu s lednicí >😁 Ale vyjít by to mohlo, jestli bydlíš dost vysoko :yes:
Vydrz, udajne je to jen prvni nastrel a vzhled interieru se jeste bude menit, Musk rikal neco o "fazi 2" nebo tak...
Hodně dobré přirovnání s tou ledničkou. Tady se shodneme. A ještě se mi k zevnějšku líbil výše zmíněný ptakopysk.
webpaja
Mám obavu, že dojezd musí člověk násobit hodnotou 0,7, aby se dostal na realitu (bez postávání v zácpách), dynamika bude bez diskuzí skvělá a tak jediný co se dá te'd řešit je vzhled. Už ráno jsem si neodpustil poznámku, že mi profil připadá jako vylepšené BMW3GT, zadní část pak OK, ale předek prostě neumím. Nelíbí...
S dojezdem souhlas, při velmi rozumné jízdě je třeba info na displeji násobit cca 0.75.
Dynamika je skvělá do 130 km/h, pak se to propadá mezi konfekci - P85+ s baterkou na 30 % nad 130 km/h ujíždí G7GTI Performance jen pomalu.
Dynamika je skvělá do 130 km/h, pak se to propadá mezi konfekci - P85+ s baterkou na 30 % nad 130 km/h ujíždí G7GTI Performance jen pomalu.
Není ten dojezd měřen podle americké normy, která je mnohem přísnější, než ta evropská? Zdá se mi, že tomu tak je a v tom případě by papír seděl s realitou.
Nevím podle čeho je to měřený, ale pár zkušeností majitelů se už dá na netu najít. Topíš si, chladíš, zahřeješ zadek, oustíš hudbu, navi...to všechno žere energii a snižuje dojezd.
jojo, bezpochyby, ale podobné to je u spalováku. Třeba po instalaci vyhřívací podložky pod zadek se mi zvedla spotřeba o 0,4l/100km. Samozřejmě jsem ji využíval extrémně (furt naplno) a při mém malém motoru (1.4) je to hned znát.
Ale třeba popojíždění v koloně je efektivnější v elektromobilu (klidně i v priusu), než v nějakém obdobně velkém autě.
Jinak jistě, je to vše o komfortu.
Ale třeba popojíždění v koloně je efektivnější v elektromobilu (klidně i v priusu), než v nějakém obdobně velkém autě.
Jinak jistě, je to vše o komfortu.
najdu Zkuste si v elektrickem aute popojizdet v kolone v zimnim obdobi - topeni, byhrivani sedacky, takze o te vyhodnosti bych psal opatrne.
Já ani ne. Na stranu jednu máš pravdu, na stranu druhou si vem třeba srovnatelně silnou A8 nebo A6 v benzínu (aby vozidlo bylo alespoň částečně tiché) a v případě topení, obrazovek, vyhřívání atp. ti spotřeba vyskočí hodně rychle. A proto si troufám říct, že v obou autech bude spotřeba při popojíždění stejná ne-li vyšší u benzínu a tím i kratší dojezd.
Mnoho lidí totiž neví, že u elektromobilu se musí baterie chladit, což při teplotě kolem nuly prakticky odpadá. Ano v -10 se situace určitě obrátí, ale kolikrát do roka je -10 a míň? Za poslední zimu celkem týden? Zbytek roku relativně v poho. Pro elektromobil platí, že čím pomaleji se pohybuje, tím dojede dál. A brzdit může za ideálních podmínek jen rekuperací, což benzín neumí.
Mnoho lidí totiž neví, že u elektromobilu se musí baterie chladit, což při teplotě kolem nuly prakticky odpadá. Ano v -10 se situace určitě obrátí, ale kolikrát do roka je -10 a míň? Za poslední zimu celkem týden? Zbytek roku relativně v poho. Pro elektromobil platí, že čím pomaleji se pohybuje, tím dojede dál. A brzdit může za ideálních podmínek jen rekuperací, což benzín neumí.
Jinak...z Blavy do Phy potjáš dvě takovéto kolony. Výsledek? NEDOJEDEŠ!
Cokoliv benzínovýho ano, jelikož dočerpá 😉
Cokoliv benzínovýho ano, jelikož dočerpá 😉
Taky mám pocit, že realita bude 0,5-0,7. A co se toho vzhledu týče, ohodnotil bych to jako "hmmm". jak píšeš - z profilu to evokuje nijak hezké 3GT a předek je divný. Asi bych se bez toho obešel.
Druhá otázka je, co dojezd baterek za dva roky a co v zimě....
Tesly jezdí od roku tuším 2008, Model S od roku 2012, hodně Tesel se prodalo ve Skandinávii. Takže tato otázka je dávno vyřešená.
No to si nejsem zrovna jistý. Co jsme četl, tak Tesla má velké technické problémy, poruchovost atp. Protoprodávali i dosti drahý servisní balíček. A co se Norska týká, tam se prodávají proto, že to stát dotuje.
Co jsem četl já, že mají velké problémy s poruchovostí některé modely Mercedes-Benz. Značka MB je na trhu cca o 100 let déle než Tesla a má daleko větší obrat, jak jistě víš. Možná by bylo fajn dát Tesle taky nějaký čas na vychytání dětských nemocí, nemyslíš? Krom toho, nemyslím si, že ty problémy o kterých mluvíš se týkaly trvanlivosti baterie, takže ta otázka kterou jsi položil vyřešená opravdu spíš bude.
[odkaz] :-!
Žebříčky, žebříčky.
[odkaz]
Tady máš 20 nejméně spolehlivých aut dle Consumer reports a mezi nimi 2 Mercedesy. Neříkej mi, že něco takového by se mohlo stát před rokem 1995. Od masařky to šlo s Merglem z kopce.
[odkaz]
Tady máš 20 nejméně spolehlivých aut dle Consumer reports a mezi nimi 2 Mercedesy. Neříkej mi, že něco takového by se mohlo stát před rokem 1995. Od masařky to šlo s Merglem z kopce.
No já bych řekl, že Mercedes je na tom hodně dobře, alespoň v Evropě... viz TÜV Report pro rok 2015
[odkaz]
[odkaz]
Když se podíváš na můj původní příspěvek, tak zmiňuju "některé modely Mercedesu". Jo, Mercedes je na tom v průměru slušně jako značka, ale některé modely a motorizace jsou katastrofální.
webpaja
[odkaz]
Ak je toto final, tak ja som sklamaný. Čakal som niečo viac odvážne na spôsob tej elektrickej štúdie len so spaľovacím motorom.
webpaja
Levante vyprané na 90° má jméno Kubang😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Hm, stejně jako v případě Qporte vs. Ghibli, menší se mi líbí víc, nějak ty aktuální tvary maserati fungují lépe na menším prostoru. 😉
Ghostyx
Je pravdou, že je daleko lepší, když do ovzduší vypouštějí exhalace pouze dokonale a nejmodernější technologií odlučování opatřené elektrárny na tuhá paliva (a to nemluvím o těch vodních, větrných nebo jadrových apod.) vyrábějící energii pro konstrukci, provoz i likvidaci těchto Tesel než malé na ropné deriváty jedoucí a nedokonale spalující motůrky, kterých se prohání po světě mraky doslova stovky miliónů... V tom má Elon Musk naprostou pravdu! :yes: Hlupáci budou stále naivně obhajovat spalování ropných derivátů a ani si neuvědomují, že tím nechtěně podporují jedno nejmenované necivilizované etnikum s tou jejich odpornou vírou, které tuto surovinu těží a vydělává na tom a jehož "klony" se nyní houfně valí do Evropy se všemi jejich oblíbenými "koníčky" jako je agresivita, kriminalita a třeba i odpalování sebe sama do luftu pokud bude potřeba, aby tady mohlo bezpracně a nejlépe dlouhodobě parazitovat na zdejších sociálních dávkách! Pokud Tesla zlepší dojezd svých výrobků a vybuduje hustší síť rychlonabíječek i u nás, tak i z těchto výše zmíněných důvodů mile rád vyměním jeden ze svých V6 nebo V4 za elektromobil této značky...! :-! :yes:
Když tomu věřite... Mimochodem recyklace li-ion baterií vyřešena zdaleka není, spíš se uvažuje o jejich repasování, ale i tak jsou to zatím spíše plány.
Dále - k nám se valí houfy Rusů? A jaké máte auto s motorem V4? Moc jich totiž nebylo, to bude nějaká vzácnost...
Dále - k nám se valí houfy Rusů? A jaké máte auto s motorem V4? Moc jich totiž nebylo, to bude nějaká vzácnost...
Kde píše o Rusech?
No, píše, že spalováním ropy podporuji necivilizované etnikum, které se k nám houfně valí. Vzhledem k tomu, že téméř veškerá ropa do ČR proudí z Ruska, vycházi mi tím automaticky Rusové.
Rusáky jsem určitě na mysli neměl, ač je teda taktéž moc nemusím, tak rozhodně raději být pod rusákem než pod tou odpornou vírou se všemi jejími průvodními projevy! :no: Ale politiku sem tahat už dál nebudem, OK? 😉
S tou V4 souhlas, beru zpět, bylo to pouze použití zkratky ke čtyřhrnku (nic lepšího mne v té rychlosti nenapadlo), jistě se nejedná o uspořádání do V. Ty li-ony budou brzy nahrazeny jinou technologií, pokud vím, tak již se to někde testuje, recyklace Li-on je sice energeticky náročnější, ale je možná již nyní... 😉
keby len Rusov ... >😁 Oni sa aj Texasania, Mexičania, Venezuelčania či Inuiti asi vybrali k nám do Európy. >😁
Vůbec bych si neidealizoval naše továrny....zvláště vzhledem k tomu, jak to vypadá ve východních Čechách nebo na Ostravsku. A to jsme na Západě...a co teprve východ, Rusko, Čína....kde se vůbec nedbá na ekologii a průmysl nejvíce znečišťuje ovzduší. Co se týká ohavných větrných elektráren, tak jejich škodlivost na klima, lokální prodoudění větru a vybíjení ptáků je dávno potvrzná. Stačí pod některou někdy zajít (kravál, mrtvolky).
Letecká nebo lodní doprava vypouští mnohem více splodin než moderní automobily. Dalším problémem elektrckých aut jsou baterie, s tímto problémem s těžkými kovy si bude muset poradit další generace. Takže bych si vůbec neidealizoval elektrická auta.
Taktéž bych se vystříhal vyjadřování o islámu, je to na úrovni středověku. A ropa se těží i v USA, Rusku, Norsku a dalších státech. Kdyby baterky měly být řešením, už by se tak dávno stalo. Není to žádný převratný vynález. To vše kolem je ekofašistická propaganda, stejné jako soláry a další nesmysly a podvody.
Letecká nebo lodní doprava vypouští mnohem více splodin než moderní automobily. Dalším problémem elektrckých aut jsou baterie, s tímto problémem s těžkými kovy si bude muset poradit další generace. Takže bych si vůbec neidealizoval elektrická auta.
Taktéž bych se vystříhal vyjadřování o islámu, je to na úrovni středověku. A ropa se těží i v USA, Rusku, Norsku a dalších státech. Kdyby baterky měly být řešením, už by se tak dávno stalo. Není to žádný převratný vynález. To vše kolem je ekofašistická propaganda, stejné jako soláry a další nesmysly a podvody.
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Fakta? Statistiky? Nic nemas, tak si zapalcuj a jdi si radej lehnout... Dobrou
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25😖, dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Procentový mistře,,kolik těch procent ztrát vznikne při těžbě,distribuci,skladování a výrobě PHM??? to číslo bude astronomické,když se započte skutečně vše..Od výroby plošin,tankerů,vrtných věží,cisteren,všech nádrží,ekologických katastrof,požárů atd...
K tomu připočti těžbu,distribuci a zpracování veškerého materíálu na výše uvedené...
Jinak k výrobě všeho,co jsem uvedl,je zapotřebí elektřina,že? Kterou nám dává příroda zdarma - vodní,větrné,přílivové turbíny,slunce,a při ekologickém zpracování odpadu i plynové turbíny...Jde o to,že se stačí podívat na příchod EA pozitivně....
K tomu připočti těžbu,distribuci a zpracování veškerého materíálu na výše uvedené...
Jinak k výrobě všeho,co jsem uvedl,je zapotřebí elektřina,že? Kterou nám dává příroda zdarma - vodní,větrné,přílivové turbíny,slunce,a při ekologickém zpracování odpadu i plynové turbíny...Jde o to,že se stačí podívat na příchod EA pozitivně....
Ropnému pohonu pripočítaj k dobru všetky straty spôsobené ťažbou a spracovaním ropy...
To už tam započítáno je. Myslíte si, že el. energie roste na stromech vedle nabíječky?
Zase sis temer odpovedel... Prave ta energie, z niz cerpa tvuj strom, je mozne vyuzit... Jenze tzv. Ekologove tohle neumi vysvetlit a ti, co se to snazi vysvetlit jsou predem oznaceni za ekofasisty, aby je nikdo nebral vazne... Doporucuji nejakou literaturu o politicke strategii a porovnavat zdanlive neporovnatelne. A prijmout jednoduchou metaforu sachove partie...
Ok, cenim si snahy o argumenty a beru zpet svou nabubrelou reakci. Presto oponuji.
Energeticka narocnost pri vyrobe automobilu se spalovacim motorem... Tam zacni s energetickymi ztratami. Uslechtile kovy, obrabeni, pocet soucastek, kovani, montaz, logistika...
Politicky aspekt... Lokalni valky
Energeticka narocnost pri vyrobe automobilu se spalovacim motorem... Tam zacni s energetickymi ztratami. Uslechtile kovy, obrabeni, pocet soucastek, kovani, montaz, logistika...
Politicky aspekt... Lokalni valky
Energetická náročnost výroby a likvidace jen baterie elektromobilu se rovná energetické náročnosti výroby a likvidace několika konvenčních automobilů. Elektromobil spotřebuje několik baterií za svou životnost.
Jeste dodavam, ze kdyby tomu tak bylo, nikdo by si nemohl dovolit koupit/vyrobit soucasne hybridni automobily.
A proč je tedy Tesla Motors v obrovských ztrátách, elektormobily mají obrovské dotace a úlevy, jak na pořízení, tak na provoz a stojí 3x tolik než srovnatelné auto dané třídy?
Barry Lyndon
je to hezké. Interiér z pohledu doby před 5ti lety fantastický, z dnešního pohledu už je to ale tak trochu lowcost (vše na tabletu). Exteriér - konečně dobře vypadající Tesla - chválím hlavně absenci podivné, nehezké a hlavně falešné přední masky modelu S. Cena v USA fantastická, až se nechce věřit, že by to mohlo generovat zisk. V Evropě to bude s DPH začínat tak na 1249000,- Kč, což už tak fantasticky nevypadá, ale pořád to ještě ujde. Dojezd je otázka - žádá si to řadu omezení, resp. změnu myšlení, ale když se prodávají za podobné peníze elektromobily s dojezdem cca polovičním, tak by to pro některé člověky mělo být akceptovatelné. Nicméně možnost příplatku za baterie s větší kapacitou, resp. větší dojezd by nebyla od věci...
Horst Fuchs
Tak nějak mi Tesla začíná připomínat Trabanta. Předplatit si auto, které bude (možná) k dispozici na konci příštího roku, to už chce jistý stupeň víry. Pravda, na Trabanta se čekalo 10 let, ale člověk aspoň přesně věděl, na co se může tešit, protože se technika v podstatě nezměnila. Tady mám jen nějakých pár obrázků a z prstu vycucaná technická data. Ale co už, hlavně, že je to cool a ekologické.
No, ponechajme bokom fakt, ze si protirecis, ked uvadzas ako priklad cakanie na Trabanta. Ludia, co si predobjednali Teslu 3 presne vedia do coho idu, pretoze technika je znama.
Co skor zaraza je, ze sa pustas do kritiky predobjednavok. Nie je nic nezvycajne, ze sa planovana produkcia vypreda este skor, nez zacne realny predaj, a cakacia doba sa rata na mesiace i viac ako rok.
Tyka sa to aj pomerne beznych modelov ako su Porsche Boxster, ak napr. ide o nejaku limitovanu verziu. Mnoho ludi to kupuje len ako investiciu… auto predaju hned, ako sa spusti predaj a oni dostanu svoj kus, a este na tom zarobia.
Mimochodom, rodina kolegu z univerzity si takto s niekolkomesacny predstihom objednala Feliciu (nastupcu Favorita). Proste ho chceli.
Co skor zaraza je, ze sa pustas do kritiky predobjednavok. Nie je nic nezvycajne, ze sa planovana produkcia vypreda este skor, nez zacne realny predaj, a cakacia doba sa rata na mesiace i viac ako rok.
Tyka sa to aj pomerne beznych modelov ako su Porsche Boxster, ak napr. ide o nejaku limitovanu verziu. Mnoho ludi to kupuje len ako investiciu… auto predaju hned, ako sa spusti predaj a oni dostanu svoj kus, a este na tom zarobia.
Mimochodom, rodina kolegu z univerzity si takto s niekolkomesacny predstihom objednala Feliciu (nastupcu Favorita). Proste ho chceli.
Technika je známá - dojezd minimálně 346 km, zrychlení na 100 km/h do 6 sekund. Víc detailů není, OK, někomu to pro rozhodnutí o složení zálohy stačí.
Jsem možná konzervativní, ale v případě nových aut se odmítám stávat betatesterem. Koneckonců i v legendárním románě Aurthura Haileyho Kola se praví, že kupovat auto do půl roku po zahájení výroby je značné riziko.
Jsem možná konzervativní, ale v případě nových aut se odmítám stávat betatesterem. Koneckonců i v legendárním románě Aurthura Haileyho Kola se praví, že kupovat auto do půl roku po zahájení výroby je značné riziko.
JJ, o tom můžou majitelé 1. série Modelu S povídat 😄
Furt se něco restartuje, horší je, když něco upadne - třeba uchycení celého motoru do pomocného rámu. Cca od poloviny loňského roku je už spolehlivost až na občasné záseky systému OK.
Furt se něco restartuje, horší je, když něco upadne - třeba uchycení celého motoru do pomocného rámu. Cca od poloviny loňského roku je už spolehlivost až na občasné záseky systému OK.
Sky for everybody
tady není co řešit.
[odkaz]
[odkaz]
Dodatek.... Ocekaval jsem spoustu otazek, proc v tech seznamech pod odkazem neni Czech Republic a treba v Holandsku hned pet prodejcu... A ony palce dolu bez vysvetleni... A vlastne prave proto si ani na tom seznamu byt nezaslouzime...
To je přece každému jasné. V Holandsku rovina, neskutečná hustota zalidnění, dotace, nabíječky. V ČR kopečky, menší hustota zalidnění, žádné velké dotace, žádné nabíječky.
My si to ani nechceme zasloužit 😉
My si to ani nechceme zasloužit 😉
Ok, tak i jine zeme. Ale predevsim to bude dusledek mysleni... Paradoxne v energeticke mocnosti nema zastoupeni nejslavnejsi elektromobil sveta... Prijde mi to k smichu
...a samozřejmě jsem zapomněl ještě na jednu důležitou věc - ekonomickou úroveň. Když na ten seznam kouknu, není tam nic z bývalého východního bloku.
A chybí tam i některé důležité západní trhy, třeba Španělsko... a to přitom třeba v Barceloně Priusy jako taxíky docela frčí.
Pár S tu jezdí, podle mě tak přiměřeně tomu, co to auto nabízí a kolik stojí...
A chybí tam i některé důležité západní trhy, třeba Španělsko... a to přitom třeba v Barceloně Priusy jako taxíky docela frčí.
Pár S tu jezdí, podle mě tak přiměřeně tomu, co to auto nabízí a kolik stojí...
K prvnimu odstavci; vse souvisi se vsim. Ty jsi ale ten, komu to nemusim vysvetlovat...
😉
😉
Hammunasakra
Proč všechna média mluví o 130 000 objednávek a tady je 115?
115 ich bolo hned cez prezentaciu (oznamil to Musk osobne) o 6:00. Potom zacali registrovat aj cez web.Takze stale pribudaju
koncom predstavovacky boli uz na 150k
Peto02
Tak ja uz mam Teslu Model 3 rezervovanu, vyzera paradne a tesim sa na dalsie informacie. :yes: Uz uz som v januari skoro kupoval Nissan Leaf, ale nakoniec som pockal a budem cakat dalej. Posledne 3 roky som tu pisal, ze chcem kupit elektromobil (nikto mi tu neveril, ze ked budem mat tie peniaze tak radsej kupim Passat) a konecne som to splnil, zaplatil zalohu 1000 eur :-! Kto z vas si uz objednal novu ludovejsiu Teslu?
a víš už evropskou cenu?
Takových asi moc nebude, málokdo řeší, jakým autem bude jezdit za 3 roky ....
Tak par ludi sa naslo, momentalne stav je 232.000 rezervacii celosvetovo 😄
Takze 250.000.000 $ do kasicky bez biznis planu, bez ruceni, bez vysvetlovania >😁 .
To se nam to zije, kdyz nam lidi pojcujou >😁 >😁 >😁
Svejk to pre feldkurata zhanal aspon na alimenty >😒]
To se nam to zije, kdyz nam lidi pojcujou >😁 >😁 >😁
Svejk to pre feldkurata zhanal aspon na alimenty >😒]
Nerob zo seba blbca. Keby tí ľudia nechceli, keby Tesle neverili, keby sa im to auto nepáčilo, nedajú im ani cent. Evidentne to bude inak.
Nejakym sposobom musi ziskavat peniaze, aby pokryl straty. Novymi akciami to uz nepojde, tak je tu nova forma. Aj BMG ludia verili >😁
A s neustalou stratou banky asi uver nedaju, ziadny investor na obzore....
Ak stavias fabriku na uver, tak banka urci, aky mas mat zisk pocas splacania, kazdy jeden rok. Pre banku je nutne mat aspon teoreticku zaruku, ze uver vratis. Odpisy + zisk musia byt vyssie, ako rocna splatka istiny a urok.
Robim zo seba blbca, lebo vysvetlujem nechapajucemu...
A s neustalou stratou banky asi uver nedaju, ziadny investor na obzore....
Ak stavias fabriku na uver, tak banka urci, aky mas mat zisk pocas splacania, kazdy jeden rok. Pre banku je nutne mat aspon teoreticku zaruku, ze uver vratis. Odpisy + zisk musia byt vyssie, ako rocna splatka istiny a urok.
Robim zo seba blbca, lebo vysvetlujem nechapajucemu...
Straty? O akých stratách to stále všetci pletú? Musk proste zháňa peniaze na financovanie vývoja. Kým vývoj nedospeje do štádia, kedy sa jedho vyýsledok bude s úspechom predávať, bude neustále v takzvanej strate. A storočie spánku za rok-dva nedoženieš. Keď mu nedajú peniaze banky, ktoré očakávajú vpodstate okamžitý nemalý zisk, musí ich zháňať inde. Keby chcel Musk fabriku chŕliacu autá a zhŕňajúcu zisk, tak by ju postavil a zarábal na splátky bankám - ale to očividne nie je jeho cieľom. To je predstava ľudí, ktorí nedokážu vidieť ďalej. Tesla nechce primárne produkovať zisk. Prvoradým záujmom je dokončiť vývoj elektrického auta - ktorý nemôže pokračovať bez peňazí. Výroba predajných modelov je prostriedkom na ich získanie, zatiaľ nič viac.
Jde o směšných 1.000 USD, což je pro každého, kdo takové auto chce a má na něj naprosto zanedbatelná suma, a to i našich končinách, natož na "vyspělém kapitalistickém západě". Není to o důvěře, spíš o míře rizika a výši případné ztráty, která je zanedbatelná.
Tú dôveru by som z toho nevynechával. Ale asi máš pravdu, myslím že práve preto Tesla určila tak nízku zálohu. Tento spôsob by sa mali naučiť všetci naši obchodníci, ktorí to robia opačne - naplánujú vždy najvyššie znesiteľné ceny - a potom sa sťažujú na nízky záujem...
Blahozelam, vcera sme si so spolocnikom takisto objednali a velmi sa tesime.
Ked tu ale vidim tie vtipne nazory je mi naozaj smiesno. Vyzbierat za par dni niekolko sto milionov znie pre ludi, ktori nic nemaju ako zazrak, ale pre automobilku je to ako pre skolaka vreckove od mamy.
Nerobme tu z toho sceny, tento system zalohoveho predaja riesi kopec startupovych firiem, napriklad aj RED, co bola prva digitalna kamera pouzitelna na profi ucely.
Ked tu ale vidim tie vtipne nazory je mi naozaj smiesno. Vyzbierat za par dni niekolko sto milionov znie pre ludi, ktori nic nemaju ako zazrak, ale pre automobilku je to ako pre skolaka vreckove od mamy.
Nerobme tu z toho sceny, tento system zalohoveho predaja riesi kopec startupovych firiem, napriklad aj RED, co bola prva digitalna kamera pouzitelna na profi ucely.
cechblog
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Jak jsi dosel k vysledku 15%? Jedna pani povidala, nebo to dokazes rozvest do podrobnejsich srovnani? Nebo mas odkaz na podrobnejsi studii? Rad bych nejaky detail.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25😖, dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Vzít účinnost samotného naftového motoru (a to ještě jeho horní hranici) a porovnat ji s účinností celého řetězce od elektrárny po pneumatiku (a to ještě jeho absurdní hodnoty) je skvělý návod jak získat nobelovu cenu za demagogii.
Ve skutečnosti je to tak, že elektromobil spotřebuje na ujetí 100 km okolo 20kWh (měřeno na dobíjecí stanici). Spalovací motor při spotřebě 6L/100 km potřebuje okolo 50kWh. (energetický obsah benzínu cca 9kWh/L) Tolik k účinnosti pohonu - elektrický je cca 2.5x účinnější. Takto prosím vypadá realita, se započítáním účinnosti všech komponent pohonu, kterým jste přiřk neuvěřitelná hausnumera.
Výroba paliva spottřebuje násobně více elektřiny, než si může ČEPS v nejčernějším snu představit, že by se v jejich síti ztratilo. Nepočítám náklady na rozvoz paliva k pumpám, přepravu ropy přes půl zeměkoule atd. Zkrátka pane váš přispěvek je jeden velký blábol.
Ve skutečnosti je to tak, že elektromobil spotřebuje na ujetí 100 km okolo 20kWh (měřeno na dobíjecí stanici). Spalovací motor při spotřebě 6L/100 km potřebuje okolo 50kWh. (energetický obsah benzínu cca 9kWh/L) Tolik k účinnosti pohonu - elektrický je cca 2.5x účinnější. Takto prosím vypadá realita, se započítáním účinnosti všech komponent pohonu, kterým jste přiřk neuvěřitelná hausnumera.
Výroba paliva spottřebuje násobně více elektřiny, než si může ČEPS v nejčernějším snu představit, že by se v jejich síti ztratilo. Nepočítám náklady na rozvoz paliva k pumpám, přepravu ropy přes půl zeměkoule atd. Zkrátka pane váš přispěvek je jeden velký blábol.
Celkova ucinnost elektromobilova sa pohybuje od 85% do 95%. Ucinnost ICE je v priemere okolo 20% (modernejsie 25😖.
Rychle běžte na patenťák, aby vám neutekla Nobelovka, je to opavdu neuvěřitelný objev.
Dokáž opak, mudrlant, zatiaľ si nedal jediný pádny argument, len nepodložené tvrdenie.
jednou tu vzacnost setrila tak, ze nez jsme je sezraly, tak shnily a my jsme na banan cekaly další rok.
tak co, UŽ SE TĚŠÍTE ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😄
PS: jo a na VYSTRKOVĚ [odkaz] [odkaz] HOŠI SE UŽ PRO VÁS STAVÍ :
6x TESLA SUPERCHARGER [odkaz] + 6x E.ON CHAdeMO [odkaz]
😉
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
01.04.2016 / 19:26 = 232.000 rezervací MODEL 3 [odkaz]
01.04.2016 / 10:42 = 198.000 rezervací MODEL 3 [odkaz]
01.04.2016 / 09:11 = 180.000 rezervací MODEL 3 [odkaz]
01.04.2016 / 00:00 = 133.135 rezervací MODEL 3 [odkaz]
31.03.2016 / 21:00 = 115.000 rezervací MODEL 3 [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁