Konec 80. a 90. léta byla zlatá doba evropského automobilismu - technická i estetická úroveň aut již byla velmi dobrá, ale motory ještě nebyly tak sešněrovány absurdními předpisy EU (do EU2 se emise ještě daly plnit bez omezení jejich temperamentu). A zadokolku si člověk mohl pořídit třeba i u toho Opela, a ne jen u prémiových značek. Proč už to dnes nejde? :'-(:'-(:'-(:no:
Před skoro 20 lety jsem tento vůz měl půjčený skoro půl roku od kamaráda. Byla to neskutečná a pohodlná loď. Jen byl problém s dynamikou - pod kapotou tepal naftový motor 2,3 litru bez turba s výkonem necelých 55 kw. Při potřebě zrychlit ve stoupání (i mírném) byla proti tomuto kolosu i škoda favorit sprintér.
Dovolím si nesouhlasit. Podle mě, jestli měl Opel někdy našlápnuto, tak ještě tak v době Commodora A, Diplomata, Admirala A a B, Kapitäna A a B, Ascony A a B, Kadetta B a C a Recorda do r. 1977 - tedy z poloviny šedesátých let do začátku osmdesátých. Céčkový Kadett docela dobře řádil i na závodech.
Prostě tehdy ještě poctivé železo se zadním náhonem, (dokonce i V8 - v Diplomatu) ve své době víc než konkurenceschopné. Potom už začal nestíhat, resp. konkurence ho začala předbíhat.
kdy Opel měl opravdu hodně, hodně našlápnuto a kdo by čekal, jaký to vezme konce na přelomu tisíciletí. Teď se z toho těžce hrabe.
JInak v případě Omegy pak byla suprová i B-éčková generace.
A pak dlouho nic....
Myslím, že Opel by mohl jméno Omega po pár letech oživit.