Nevšiml jsem si, že by novináři psali, že to auto chce pár exotů. Můžete svá slova dolžit?
Tak jako vaše tvrzení, že některá světová automobilka prodávala (vybírala zálohy) na nějaké auto, které měla jen v prototypu a určené k výrobě více jak za rok. Potom by totiž platilo i vaše další tvrzení o výjímečnosti modelu 3, v opačném případě je také nepravdivé.
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
Do spotřeby rozhodně ne, ale do účinosti vložené energie, ale odborná terminologie je primitivním hysterickým sektářům cizí a samozřejmě, že se vše uvedené do ní počítá, proto je u dieselu jen 35% a benzínu okolo 25%.
Trepeš absolútne blbiny. Zdôvodnenie:
1.Európa nezačne jazdiť na elektrinu za noc. Nebude to trvať ani rok, ani 10 a ani neprejde na elektrické autá komplet. Kde na to chodíte? Nikto také plány nevyslovil ani nepresadzuje myšlienku úplnej náhrady spaľovacích áut elektrickými, a už vôbec nie v nejakej dohľadnej dobe.
2.Potreba drahých kovov nad možnosti? Odkiaľ čerpáš? Tento blábol si si vymyslel.
3.Vývoj ide dopredu. Kapacita stúpla 3x za 25 rokov. Málo? Podľa tohto pravidla v dohľadnej dobe stúpne na dvojnásobok. Stále málo? Nauč sa počítať.
4.Nové technológie na nabíjanie batérií sú k dispozícii. Nie sú vybudované. Horí? Klasické autá si cestu vpred vyjazdili tiež až počas dlhých desaťročí.
5.Výmysel človeka bez mozgu čo si nie je schopný uznať realitu, ktorá je iná aj u tých CD...
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
Tak to by so do spotreby benzínového motora musel počítať aj spotrebu tankerov, kamiónov a cisterien na železnici, ktoré palivá distribuujú na čerpačky. Plus elektrina minutá na prečerpávanie a nakoniec aj náklady na prevádzkovanie čerpacej stanice...
Nepýtal si ich. Nemáš na čo ich pýtať. Nič si nevymyslel ani za nič nebojuješ. Len závidíš a zazlievaš iným, že niečo dostali. Skrátka typický úbožiak. Dokáž niečo na Muskovej úrovni a potom pindaj, že si na to dostal menej.
Tak jsem zkousel tvou zkratku vcera... Nastesti jsem neridil... Po 200m na nove trase koleka prednizdel kamion pres odbocovaci pruh.. ( ja takovy veci nedelam). Za nami stribrne mondeo a hned modre majaky... 300 zlotych a 20minut...
Most v turowe u ty elektrarny je zavrenej a dlouho jeste asi bude...
Cesta pres bogatyni a nasledna alej pro jedno auto na ceske strane mi ale neprisly rychlejsi.
Kolega po mne ted chce 300zlotejch.... >:D
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
Samozrejme souhlasim s tim, ze celkova ucinost se pro ita do spotreby. Jen chci poukazat na to, ze ta technologie pouzivana teslou neni idealni a je plna ztrat. Navic ztraty pri prenosu a nabijeni nejsou ve spotrebe zahrnuty. Nevi. Proc se ve sve demagogii vyhybas faktu, ze v ramci cr je ten spalovaci proces misto na konci na samem zacatku? Zbytek tu uz napsal czechblog, tam si precti, proc je to slepa ulicka a zadna revoluce. Ale na to argument nemas, takze se reakce nedockame....
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Lebo ja ich k svojmu zivotu nepotrebujem a od nikoho som si ich nepytal. Na svoje zivobitie si poctivo zarabam pracou kazdy mesiac, a nezneuzivam statny aparat ku svojmu prospechu.
Tvoja hlava zjavne neberie iróniu.
Ináč, ďakujem ti za demografickú dizertačnú prácu. Celkom si si mákol.
Ešte mi napočítaj, koľko ich bude cash a koľko firemných na lízingy? ;-)
Souhlasim.
Jen bych dodal, ze Tesle velice fandim.
Jenze cestuju kazdy druhy mesic pres celou evropu.
Takze dojezd 350km pri ceste 1500-2000km je proste k nicemu, to bych mohl v zime s topenim popojizdet po 200km po dalnici - to by bylo proste priserny, to jsou sotva dve hodiny jizdy v kuse :-)
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
Dalśí blábolil, který snáší argumenty, které podporují jeho pohled na věc, aniž by mu došlo, že jeho obraz odporuje realitě, bezpochyby proto, že jeho přesvědčení mu brání vzít do úvahy i argumenty, které jeho vnitřnímu přesvědčení odporují.
Jste schopen pochopit, že spotřeba energie na ujetý kilometr (měřeno na dobíjecí stanice nebo na stojanu pumpy), je základním měřitkem účinnosti celého pohonného řetězce, který zahrnuje účinnosti všech podsystémů, včetně zahřívání baterek, účinnost měniče, samovybíjení, pokles kapacity s teplotou a bůchví co ješťe si ve svém protielektrickém nadšení vymyslíte. To vše je zahrnuto ve spotřebě na km změřené na dobíjecí stanici.
A spotřeba na km říká, že spalovací motor se spotřebou 6L spotřebuje na 100km zhruba 50kWh. Odpovídající elektromobil 20kWh. A tím je řešeno vše o účinnosti pohonu. Netřeba snášet účinnosti jednotlivých komponent a dojít tak k výsledku, který odporuje reálnému vozu. Ano Tesla má o něco větší spotřebu než 20kW, ale hovořím o srovnatelném vozu ke spotřebě 6L benzínu (6L benzínu obsahuje zhruba 50kWh). Tesla se spalovacím motorem by jistě neměla spotřebu 6L - je to auto jako kráva. Vozu se spotřebou 6L odpovídá spíše Leaf, který se kolem těch 20kWh/100km pohybuje.
Ostatní argumenty jsou jen takový protielektrický folklór, na který nemá smysl reagovat. Realita vám ukáže sama,. že se mýlíte.
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
1) Jednak 20kwh je zbozne prani ne normalni spotreba tesly
2) napriklad v nasich podminkach ten spalovaci proces, se kterym srovnavas je misto na konci uz na samem pocatku vyroby elektriny s daleko horsimi emisemi z hnedeho uhli
3) zatimco ve spalovacim motoru je energie spotrebovana, kdyz je potreba, s vyrobou a distribuci el. Energie, s nabijeni a samovybijenim jsou spojene dalsi vyrazne ztraty
4)nezapomen, ze tesla ma kvuli pouzitym akumulatorum i znacne tepelne ztraty, ktere ma potom problem vubec uchladit a to teplo z niceho nevznikne
5) v Norsku, kde maji energie diky vodnim elektrarnam nadbytek, to urcite smysl ma, u nas nikoli
6) ten skvelej uspech, jak tomu rikas, je zalozen na technologii akumulatoru, ktera nemuze nikdy nahradit ani 10% aut na planete, protoze na vic nejsou na Zemi dostupne suroviny - jsi schopen pochopit, ze tady neco nehraje?
7) kup si ji, pak az se potkame na semaforech, budes se na me divat svrchu s pocitem, ze zachranujes planetu. Pravda bude sice takova, ze cerpas daleko vzacnejsi prvky, ktere driv dojdou a emisi vypoustis zcela srovnatelne, ale to si nepripustis. A az pojedes do italie lyzovat, budes si muset vzit o dva dny delsi dovcu, no. Jinak same vyhody a socialni jistoty.
Re: PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOM
Proč tady ty bláboly stále opakujete. Zatímco elektromobil spotřebuje pro ujetí 100km cca 20kWh tak srovnatelný spalovací cca 50kWh energie. To je reálný poměr účinností obou pohonů jako celku, který zahrnuje všechny ty podsystémy o kterých píšete. Ano, když na papíře sesmolíte několik čísel, tak vám na tom papíře vyjde cokoliv. Cokoliv jenom ne skutečnost. Třeba že je účinnost elektrického pohonu nižší i když v reálném světě s ním na stejnou energii ujedete 2,5x delší vzdálenost než se spalovacím. Ale nečekám, že by vás realita donutila dál už tu ty bláboly nepsat.
Nečekal snad nikdo že novináři, kteří publikují PR bláboly automobilek, že elektromobil je technologie kterou vlastně kromě pár exotů nikdo nechce, tak dlouho až tomu sami uvěří, sklapne po kolosálním úspěchu T3 kufry a řekne - mýlili jsme se. A jestli to kolosální úspěch není, tak mi řekněte, kdy naposledy výrobce konvenčních automobilů měl rok a půl před zahájením výroby čtvrt milionu rezervací?
Že lidi budou předobjednávky rušit je jenom zbožné přání. Model předobjednávek byl použit už i u předchozích modelů a vždy se drtivá většina předobjednávek přetavila v objednávky skutečné. A to i když se zahájení výroby posouvalo o měsíce. Taky je poměrně typycké, že jedněmi ústy se pochybuje o schopnosti Tesly vyrobit takové množství a současně se vzbuzuje jakási naděje, že konkurence přijde na trh s něčím, co bilanci objednávek T3 výrazně změní. Ale jak by to udělali, když žádná z automobilek nemá výrobní kapacity baterií takové, aby dodávala ročně víc jak 10% z předobjednaného množství T3? Tesla jediná, která má bateriové kapacity jako celý zbytek trhu.
Zkrátka článek je takovým zbožným přáním člověka, který nepochopil dění kolem sebe a doufá, že přijde nějaký zázrak, který rozběhnuté změny zastaví a vše se vrátí do doby, kdy ještě svět kolem sebe chápal.
PŘEDRAŽENÁ ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A PRO TY KOMU SE
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Uvažuji nad tím, jaký vliv má na Teslu a její výsledky Elonmánie. Elon Musk není celibritou ve stylu filmových, nebo hudebních hvězd. Je to ale osoba, která je relativně hodně vidět a je o ní hodně slyšet. Je to hodně zajímavá osoba. Z určitého pohledu ("nepochopitelný") blázen. Z jiného pohledu sebevědomí, cílevědomí a ambiciózní člověk. Určitě inspirativní osobnost. Líbí se mi, jak postupuje. Nejvíce je dnes vidět SpaceX a Tesla. Na SpaceX se dá, vzhledem k současným výsledkům, nahlížet s určitou dávkou despektu. A nebo také úžasu. Za 14 let se v některých ohledech dostali před NASA. S řekněme inovativnějším přístupem, který samozřejmě nese větší riziko v podobě selhání. A vzhledem k cílevědomosti Eleona Muska si nedělám iluze, že se přes určité neúspěchy nepřenesou. S Teslou je to podobné. Je mi hodně sympatický přístup sdílení a uvolnění technologií za účelem jejich rychlejšího rozšíření. Ta rychlost myšlení, rozhodování a inovací je v porovnání s běžnými automobilkami jak z jiného světa. Pro rozšíření elektromobilů ale bude Elon potřebovat i další velké hráče v automobilovém průmyslu. Nevím například, jak pokročila jednání o sjednocení standardu rozhraní pro nabíjení, což považuji za nezbytnost. Problémem, který ale já vidím jako zásadní pro masové rozšíření elektromobilů je proces nabíjení. Jde o kapacitu chargerů a superchargerů. Díky potřebné době nabíjení je kapacita podstatně nižší než kapacita při doplňování běžného paliva. Tzn. že dobíjecí stanice budou muset mít více stanovišť pro dobíjení, což ale zvyšuje nároky na prostor. Ve městech ?! Tedy z mého pohledu ? Kapacita baterií, které umožní celodenní provoz bez dobíjení a nebo vyměnitelné moduly baterií a místo nabíjení se bude měnit kompletní "zasobník" energie. A záměrně se nedotýkám spotřeby el. energie při dobíjení - spotřební daň na el. energii (jako na benzín/naftu), pokud máte doma dobíjecí zařízení ?
Zatím jsou čísla provozovaných elektromobilů kapkou v moři. Z mého pohledu nás ale s jejich rozšiřováním ty velké otázky teprve čekají.
Za mě dnes zatím vidím stále větší smysl v běžné automobilové produkci a paradoxně mi smysluplnější přijde "nedostatečná" i3 a zážitková i8, než neuniverzálně univerzální Tesla.
Tento prispevok by mal byt prilepeny na zaciatku diskusie, aby bolo vidiet, ako to s realnou pouzitelnostou elektormobilov dnes vyzera v skutocnosti. A ze papier nad rozdiel od reality znesie vsetko.
V sucasnej situacii mi pride, ze cestovanie v elektromobiloch uplne obracia ideu, pre ktoru vlastne vznikli auta. Tie vznikli preto, aby cloveku dali slobodu pohybu. A to do puntiku splnaju vsetky auta s konvencnym pohonom na fosilne paliva. Elektromobil na druhej strane diktuje cloveku cestu, ktoru si musi na dlhsej trase naplanovat, diktuje mu povinne dlhe prestavny na nabijanie, nehovoriac o tom, ze na vychod od nas vlastne ani ziadna infrastruktura pre tieto auta este neexistuje. A toto vsetko cloveka o slobodu pohybu naopak okrada.
Akcelerace je jeden parametr, dojezd druhý, efektivní rychlost v provozu třetí. Spousta lidí si koupí radši Teslu, jiná (větší) spousta zase BMW... třeba proto, že jim ten dojezd naopak nestačí.
Já nechci Teslu kritizovat, už jsem tu víckrát napsal že se mi jejich systematický tah na branku líbí. Model 3 jsem neviděl, neseděl v něm, neprojel se... a bez toho bych auto neobjednal, žádné auto od žádné značky. Že má Tesla dost fanoušků, kteří to udělají, je její výhoda... budiž jí to přáno :-) - ale vlastně jde jen o složení vratné zálohy, projet se lze pak.
Pravda, ale reagoval som na clanok o Tesle, preto som tam naftu nespominal. To by sme samozrejme mohli zahrnut do rovnice aj rozdielne emisne Euro normy pre benzin a naftu, ale to uz by sme sa dostali hodne daleko od povodnej temy.
Ano, ta 3er (a hlavně bez autopilota) bude za jiný peníz a klidně můžeš být i přes 2 mio za top provedení (M). A až si nějaký zoufalec doma, po vysednutí z té 3er v garáži půjde sednout na záchod a tam bude brečet zoufalostí, že si pořídil tu trojku, tak se na tu Teslu může také podívat. Na papíře. A ten může použít před odchodem. To je totiž tak to jediné, co teď s touto Teslou může udělat.
Moje hodnocení už jsem psal pod první články o Modelu 3. Ano, je super, že Tesla dává lidem to, co chtěli - Model S za poloviční cenu. To je správný krok, prostě vycítili co trh chce a jdou s kůží na trh, dělají to co si myslí že je potřeba pro další rozvoj EV.
Teď ale zbývá ta těžší část - dotáhnout to auto do konce, být schopen ho vyrábět v dostatečném množství a kvalitě a ideálně se ziskem, servisovat ho atd. A to je i podstata tohoto článku - těch 300.000 aut je zatím jen slíbených.
300M€ je fajn, u VW by to bylo někde na úrovni 0,1-0,2% tržeb ;-)
Ne Tesla v plny vybave nestoji 600 tisic.
Protoze nekonkiruje Passatu, ale BMW 3 apod.
A ted mi ukaz BMW 3 s poradnou vybavou vcetne autopilota a s akceleraci do 6s v cene nekde lehce nad milion. Hmm, to bys musel vyplaznout tak dve mega, zejo... A tak si sposta lidi radsi koupi Teslu misto BMW 3, dojezd jim asi staci.
Nevím, jestli je auto za +1M s dojezdem 300 km skutečná revoluce. Většina lidí si nekupuje auto za 1M korun. Ani ve "vyspělých ekonomikách". Revoluce to bude, až si to bude moci dovolit běžný spotřebitel.
miesto toho passata si kludne dajte nový model "xyz"
takže ako by vyzeral článok na auto.cz keby vw predstavil predprodukčn'ú verziu úplne nového modelu elektromobilu a dostali na nu za 3 dni 300 tis predobjednávok a zálohové platby vo výške takmer 300mil Eur ???? /snád ste teraz pochopili kam mieril môj pôvodný príspevok/
Nechci tu filosofovat na téma zavedené vs. nové, oboje má svoje kouzlo... Tesla teď bude přemýšlet jak těch 300.000ks během pár let vyrobit, Passat si těch svých 300.000 normálně vyrobí a prodá za rok.
Boleslawiec ale normálně přes Zgorzelec a pak dálnice, ne? Nebo to bereš nějak z Frýdlantu po okreskách?
Znám dvě další varianty... buď až na Zittau a pak na Zgorzelec, nebo byla právě jedna taková fajn zkratka před Zittau doprava přes Bogatyniu a pak na Zgorzelec.
A pak teda dál nahoru na Leszno, Kozuchow, Swiebodzin a po dálnici?
Keby chlapci z VW predstavili predprodučnú verziu Passatu a dostali na nu za 3 dni 300 tis predobjednávok a zálohové platby vo výške takmer 300mil Eur ako by asi vyzeral článok na auto.cz ? :)))))
ono to tak nejspis neni, ono to je nejspis tak, ze si to auto objednalo pres ctvrt milionu lidi a tvoje hlava to proste nebere, tu informaci se tvemu mozku nedari zpracovat.
Jenze svet ma 7 miliard lidi a zhruba jeden z 30.000 lidi ma o to auto zajem.
Rekneme, ze jen 10% populace to skutecne muze koupit, to je jeden z 3000 lidi. Samozrejme mnohem vice v US a v Cine, nez v Evrope. Takze v evrope treba jeden z 10 tisic.
Ale CR nebude hlavnim evropskym trhem, takze to bude tak jeden z 30 tisic lidi, v cele Praze by to pak bylo cca 50 aut.
Předpokládáš, že všichni sedí na zadku a jezdí jen okolo komína? To je velmi špatný předpoklad...naopak právě ty by jsi měl zapřemýšlet kdo je cílovka pro auta s cenou 1mio+. Jsou to obykle manažeři, podnikatelé a myslet si, že ti cestují jen privat jetem je hodně lichý...
to nikdo netvrdi...
masturbaci nazyvam prispevky zdejsich diskuteru, kteri presne vedi co lide v jejichz situaci se nenachazi, ocekavaji od auta, na ktere nemaji a o jehoz koupi realne nikdy neuvazovali a neuvazuji.
tato diskuse je jich plna. Kdyz totiz lide zacnou uvazovat v realnych mantinelech (a hlavne v situaci a s potrebami o kterych diskutujici jezdici ve felicii tezko neco tusi) prijdou na to, ze jako auto na cestovani to opravdu neni, minimalne v soucasne dobe, minimalne jako jedine auto. Takovi mohou kricet REVOLUCE JE TU....
na urazky reagovat nebudu, nakonec by sis stezoval, ze jsem na tebe byl zly ;)
To prece nemuzete myslet vazne?
Tady prijde automobilka, ktera KONECNE inovuje automobilovy prumysl, ktera dokaze vyvolat zajem ctvrt milionu lidi o elektroauto, ktera nabizi za 35k dolaru bezpecnost a vybavu, kterou by nam daji tradicni vyrobci tak za 75k dolaru, kdo vi jestli...
Proste neco nevidaneho, neco, co se stane jednou za 30 let, mozna jednou za 100 let...
A vase reakce je "tak to ja teda nevim nevim, jestli maji nejakou sanci" ...
Proboha redakce proberte se!
Copak nevidite, ze se prave deje revoluce?
Nastesti se nic nedeje - takovy prevrat nemuze byt nijak zastaven ani ovlivnen nejakym zaprdlym ceskym redakturkem nejakeho prumerneho deniku, ktery si zcela neopodstatnene mysli, ze pulka lidi tu objednavku odrekne.
A ja si zas myslim, ze tech zajemcu bude do doby prodeje 3x tolik.
Nastesti se svet a,inovace netoci podle auto.cz. Jinak bychom vsichni jeste jezdili dvoutaktem na olovnaty benzin, zejo...
I mistni redaktori v testu psali ze nejcasteji videli spotrebu 30kwh/100km... Takze 280km dojezd... 440 km tedy tezko, natoz za 4 hodiny. Ja si navic trochu najedu, nejezdim nejkratsi cestou...
Problem ale je, ze potrebuju nekde byt, nekam dorazit a odtud odjet. A na miste, kam potrebjju dorazit nabijecka proste neni. Co se tyce komfortu, je to ve srovnani s normalnim autem za tu cenu jinej vesmir. Uprimne kdyby auto se spalovacim motorem melo dojezd 300km, tak s nim dalky nejezdim, protoze by me to otravovalo...
Myslim, ze je to z ela pochopitelne a fer. Ja se opravdu autu nechci prizpusobovat. Nechci mu venovat zbhtecnej cas. Potrebuju aby slouzilo. Kdybys musel jezdit tak casto jako ja, vubec bys o necem jako tesla nepremyslel. Koneckoncu kolega tu popsal cestu do italie ;)
Když pominu, že 4 hodiny to jste musel jet jako prase, normální doba "normální" rychlostí dalnice 130 a 50 po silnici, tak 5 až 5,5 hodiny.
Pokud jde zrovna o Poznan, tak tam se zrovna staví Supercharger Tesli, který by měl být do konce roku hotový. Dalsi se stavi "Wichrów, Poland", coz take neni nejak daleko od cesty do Poznane.
A těch 440 km, Teslou Modelem S by to ještě šlo. V Mladý boleslavy je rychlonabíječka ČEZu, tam krátká zastávka cca 15 minut z Prahy pro dobití do plna a pak v Poznani na nektere "pomale" nabijecce na 400V.
Ale je pravda, že na zpátek by se muselo čekat delší dobu, protože rychlonabíječky v polsku ještě moc nejsou je to tam ještě horší než u nás.
Jedina Tesla ale to po Evropě buduje, na rozdíl od jiných automobilek, už má na západ od nás tak hustou síť rychlonabíječek, že tam jezdit delší trasy není problém. A podle jejich webu to tento rok rozšiřují na východ tj. i k nám, na slovensku už je také. Ohledně slovenska, tak se Teslou musí jezdit parádně, tam mají kvalitní sít rychlonabíječek od firmy Greenway, kam se hrabe ČEZko...
Ten se taky teprve chystá, skoro nikdo ho neviděl, prototyp je vlastně úplně jinej, než jakej bude v reálu, jen ten článek mi vyzněl úplně jinak. No jo no. Klasika.
No to je jednoduše vidět na rozdílu těch EU hmotností 4.0 TFSI a 4.2 TDI, minimálně o 100kg je benal lehčí. Jestli je to 20 kg na bloku 15 kg na močovině, 20 deka na pístu nebo jinak je celkem putýnka.
v podstatě souhlasím. Proto taky píšu výše, že 100 kWh už stačí (to by mělo být 300 km s rezervou, resp. tak 500 km max. při ultraúsporné jízdě). A mimochodem těch 100 kWh by se ale z obyčejné zásuvky dobíjelo min. celý víkend...
No co myslis, aky bude rozdiel vo vahe bloku, valcoch a pod., ked obidva su stavane s architekturou roztece valcov 90mm. 4.2 TDi ma vrtanie 83 a 4.0 benzin 84,5mm. Takze na bloku kolko ? Kilo, dve ? OK, kluka - trochu väcsi zdvih a musi znasat trochu viac Nm. Ale o kolko je viac dimenzovana naftova oproti benzinovej, ked aj tu dokazali tuneri dat na vyse 1200 Nm ? Takze zase par kg...
A blok - material je uz rovnaky na obidva. Tiez je to celohlinik.
A bavime sa o motore, nie o jeho prislusenstve typu chladice, vyfuky, hadice mocoviny a ine blbosti. Proste motor s turbami 240 kg max. Bodka.
A co je v těch 240kg započítané? Možná tak polomotor. Z podstaty věci je nesmysl uvažovat o stejné hmotnosti benalu a dieselu, diesel musí snášet daleko vyšší tlaky (což = zvýšená hmotnost) dnes má diesel příslušenství, které benal nemá (močovina), takže stejná hmotnost je prostě utopie. Ledaže by k 4.0 TFSI přidávali 80 kg závaží jen tak z plezíru.
zabudni :-!;-)
diferak ma 4.2 TDi v zaklade a vybavu nejaku tiez.
Neidem sa hadat do krvi, ale ked Audi napise 218 kg pre benzin a nikde som nevidel viac nez 240 kg pre prvu 4.2 TDi, tak myslim, ze asi nieco na tom bude... ;-)
Sportovní diferenciál přidává 120 kg? To snad nemyslíš vážně. S8 která jej má ve standardu a má daleko lepší výbavu než A8 4.2 TDI je pořád o 50 kg lehčí než diesel. Rozdíl mezi 4.0 TFSI a 4.2 TDI je minimálně metrák.
Pro predstaveni posledneho 2.0 TFSi 190 PS pre Audi ultra modely bola uvadzana hmotnost 140 kg ;-)
2.0 TDi naposledy cca 175 +/- kg, 3.0 TDi po zaokruhleni berme ako 200, 4.2 TDi pesimisticky 240 kg.
3.0 TFSi s kompresorom 189 kg a 4.0 TFSi 218(?) kg ;-)
Tie mensie moc nesledujem, ale zdalo sa mi 1.4 TSI ( len turbo ) cca 120 kg.
Novy 4.0 TDi - hmotnost neviem, ale trosku ho "obrusia", a E-Lader vazi vraj 5kg - to bolo niekedy v nejakom clanku pri testovani novinarov toho prototypu prezentovane. ;-)
Dneska rano jsem jel z prahy do poznane 560 km za 4:04h. Bez tankovani... Co bych si asi pocal s teslou? A budu tady poslouchat, jak nepotrebuju vetsi dojezd nez 300 km...
Navic nabijecka u hotelu neni, takze co mam delat? Mam od ezt auto do nakupaku ( pokud tam teda je) a zpatky jet tagem? Je ze tam se nesmi stat pres noc... Aha
To presne clovek potrebuje resit... Usetrime ropu a vyplacame daleko vzacnejsi prvky na akumulatory! To je budoucnost! V ramci pokroku se pak budeme venovat planovani cest, volit podle toho trasy a budeme vyrazet o den driv. Ale porad rikam, kupte si ji, je super ;) ja pockam, jestli neprijdou s necim novym, pripadne az bude dostatecna infrastruktura. Kdyby to nechali na trhu, je jasno hned, ale oni nas ty bruselsky * budou nutit si to kupovat... A kdo si to nekoupi, toho na evropsky zmlatej cinani za podpory policie CR...
V některých modelech je mezi V6 TFSI a TDI rozdíl 25kg a v některých se mi zdá daleko vyšší, cca 100kg. Nicméně ten 3,0tfsi taky nebude žádná lehoučká hračička. Každopádně nějak nevěřím, že mezi 2,0tdi a 4,0Tdi bude 40kg... Stejně tak jako odstup k V6 tdi kolem 10-20kg. Jestliže benzínová R4 váží mezi 100-150kg pak nějak nemám důvod nevěřit, že benzínová V8 může mít 220kg. Ale když R4 diesel váží 200kg, tak aby V8 diesel měl 240?!? (kdyť to má navíc turbo, Ekompressor, nějaký elektro balast, svody nemluvě o palivový soustavě..)
Prostě bych to chtěl vidět na váze, jak celý auto tak motor se vším příslušenstvím.
Ja ale netrpim tesla hatem... Ja jen rikam, ze ten dojezd je v realnym svete zcela jinej a pro me nedostatecnej. A vsem, ktery jsou z toho odvareny rikam, tak tady neslintejte a kupte si to, kdyz je to tak super! A nesnasim reci o tom jaka je to budoucnost automobilismu, kdyz na svete nejsou dostupny suroviny na akumulatory ani k nahrazeni 10% existujicich aut. Tak jaka budoucnost to je???
vybava stary moj, vybava... ;-)
vsimni si 2.0 TDi a 2.0 TFSi - 20 kg ! - a tak to aj asi je. O nom som cital cca 170-180 kg, takze odstup od 3.0 TDi tiez primerany...
V6 v Audi mali vzdy nejaku vybavu navyse, takze tomu celemu zvysku sa necuduj.
rozdiel V6 TDi a V6 TFSi bude tiez okolo 20 kg a zvysok vybava - hierarchicky totiz 3.0 TFSi nahradil atmo 4.2 FSi V8 a ta mala vzdy riadnu vybavu nad standard.
To by chcelo riaaaadne nastudovat.
A ta 3.0 TDi je fakt uz kvalitnej skoro az "ultralahkej" konstrukcie, takze naozaj je pod 200 kg s turbom v poslednej generacii. ;-)
No uplne rovnaku vybavu by som tam neveril:
4.2 TDi ma standardne Sportdiferencial, a mam taky dojem ze aj 4 zonovu klimu...
Kaslat na klimu, ale uz ten diferak robi peknych par kg, takze by som si tym rozdielom nebol taky isty... ;-)
No neni, nezapomeň, že jsme chalupářský a cestovatelský národ a rádi jezdíme individuálně... Každý druhý týden na chalupu nebo někam na hory, kde nabíječky prostě nejsou (o rycho se ani nezmiňuji) ;-)
Nedej bože, že by si jel ještě do blízkého okolí na nějaký výlet, tj 300km dojezd nestačí. Navíc jde o teoretický dojezd, stačí když pojedeš ve 4 lidech (2+2děti) i s bagáží, pustíš si písničky přes BT, zapneš klimu, nedejbože topení a budeš rád, když se z Prahy na ty (jakýkoliv) hory dostaneš na jeno nabití >:D
Ale to sa mýliš, priateľu. Myslíš, že športové autá si kupujú ľudia iba na šport a terénne len do terénu? Aj luxusnej limuzíne môže často 300 km dojazd stačiť, a dnes vie model S ponúknuť aj 500. Za pár rokov to môže byť ešte inak. Inak s Modelom 3 máš pravdu.
Jo, prozatím to chce před jízdou někam dál i uvažovat. S rozšířením nabíječek se tenhle problém ale dozajista vytratí. Každopádně díky za podělení se se zkušeností a za osobní odvahu.
Doted jsem myslel, ze je to diskuze pod clankem, takze diskutuju, nemasturbuju ;-) Jistě, kup si co chceš, jezdi si jak chceš, ale vsaď se, že za pár let bude na auta ve městě pohlíženo o dost jinak, než doteď a tuplem na ty spalovací. :-)
Největší dojezd v budoucnosti to určitě nebude, páč už teď máme větší, nicméně baterie běžných elektromobilů budou podle mě stačit na dojezd kolem 350 km. Větší kapacita bude větší investice a zbytečná hmotnost navíc, když půjdou za pár minut dobít. Po deseti letech se prostě baterie vymění a stará se odprodá tomu, kdo dokáže využít její zbývající kapacitu.
Já Teslu vysoce uznávám. Sám jsem měl elektrický skutr a vím, že to má svoje pozitiva, třeba do města. Elektrické enduro, se kterým bych mohl jezdit po lese jsem dokonce pro letošní cenu zvažoval, až do té doby, než jsem zjistil, že trochu přidám a mám nejlepší motorku na světě:)
Ale do auta to prostě ještě není ono a mít Teslu jako jediné nebo hlavní auto je pro mně nonsens.
A že by bez Priusu a Insightu nebyla Tesla?
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
golfové autíčka na elektriku byly dávno před těma dvěma... čistě na elektriku.
ano, přesně za tebe. Nechci bejt zlej, ale i ta levná Tesla bude překračovat trojnásobně tvůj budget na auto. Nevím, jak se vyvíjela třeba cena Nissanu Leaf za poslední roky. Ale nemyslím si, že by nějak významně zlevnil...
takže ty řeči o zaprděné české kotlině si nech od cesty... ty světáku...
A prave to ze je dalsi elektrospotrebic je na nem uzasne. Dal pokud zabrousis na stranky tesly tak zjistis ze tam nejsou vyobrazeny zadne zelene symboly ani "eko" slogany no a nakonec si zkus vybavit kdo ti do hlavy vtloukl to ze elektrina je necista a neekologicka... Ano jsou to prave zelene hlavy co tohle siri, pro ne je ale neekologicke vse co neni vyprodukovane z jejich kompostu.
no priznajme si to... asi kazdy cakal vacsi dojazd.... pre mna osobne je to cez vikend nepouzitelne .... staci mi ist z domu do stareho smokovca a naspat ani sa nikde nezastavovat a uz mam 270km ... a to ani nehovorim ake su cestou stupania .... rychlostne useky .... este k tomu zapnes klimu... alebo mas cestou nejaku obchadzku a si vyrizeny .... mna by zaujimal dojazd v reale ... bude to aspon tych 250-270km v zatazi? lebo aj taky el. soul ma dojazd na papieri nieco vyse 200km ale v praxi dosiahnut dojazd aspon tych 170km ( vid testy ) je uz umenie hodne majstra eko jazdy ...
Tak hlavně ono v tom jsou pak započteny rozvory, kompresory, altík atd. Překvpauje mě, že kompletní 2,0tsi by měl mít kolem 150kg. 1,4tsi pak kolem 100kg. Ale 2,0 tdi CR má 200kg. A v tomhle porovnání mi nějak nesedí hmotnost V8tdi kolem 250kg..
Prostě nevím, co je v jaký váze započteno. Chtěl bych vědět, jakej je reálnej rozdíl mezi 2,0TSI, 2,0tdi CR a 3,0Tdi ve stejným autě.
Třeba u A4 (Allroad, automat) je cca 1720kg pro R4 benzín, 1740kg pro R4 naftu a 1820 pro V6tdi. Takže mezi 2,0tsi a 3,0tdi musí být cca 100kg. Takže 3,0 tdi nemůže reálně vážit pod 250kg.
Mezi A6 3,0 tdi a fsi je taky rozdíl skoro 100kg..
4.0 TFSI a 4.2 TDI se budou váhově lišit o cca 120 kg, samozřejmě ve prospěch benzínu. Stačí se podívat na EU hmotnosti třeba základní A8 s 4.0 TFSI (1995kg) a A8 ve stejné výbavě s 4.2 TDI (2115 kg).
V normálním provozu s dvoumotorovou Teslou jezdíš za 23 kWh/100km, s jednomotorovou za 25 kWh/100 km (jako normální provoz beru 30 % ne úplně zacpaná Praha, 40 % okresky, 30 % dálnice na 120 km/h).
Ale prd.
S Teslou 70D jsme teď jeli do Cavalese a byl to porod ježka, bolelo to a trvalo to. Dlouho. (Vzal jsem ji proto, že mě zajímalo, jaký to bude. Kolega ve vysmívané XC90 D5 se na nás u Plzně vy*ral, přidal na 150 a narozdíl ode mě se v hotelu vyspal. Vyjížděli jsme v 1500 z Kobylis, Volvo dorazilo ve 2200, my další den v 0300)
Síť Superchargerů sice v Evropě je, ale klíčová je lokalita - je hezký, že existuje Supercharger v Linci, jenže pak k němu dojedeš a zjistíš, že nejsi v Linci ale v Traunu (díra po granátu přímo vedle Stadtfriedhofenu a aby ses napojil zpět na dálnici, ubereš si z dojezdu 30 km. Ve Vídni to samý v bleděmodrym, o Drážďanech nemluvě.
Za 15 minut dobiješ kulový (ano, 0-70 %), nabití na Superchargeru trvá 45 minut minimálně. A to už je zdržení, který na 900 km cestě úplně nechceš.
Akeho stareho 3.0 TDi ? Tie prve tolko vazili, ale kompletne cca...
Posledne 3.0 TDi s turbom konciac ma byt okolo 195-198 kg.
Musel by som to aj ja hoooodne hladat, ale ak to najdem, na tom istom mieste bolo aj o hmotnosti 4.2 TDi a 4.0 TFSi. Kde ten 4.2 sa mi zda 240 ( ale uz som pocul aj 220 - mozno bez turb ) a 4.0 TFSi cca 215-220 kg.
Audi uvadza hmotnosti s turbami, ved bez nich by to nebolo TDi/TFSi :-)
Tych 330-370 sa mi zda byt vela, ale ked si zoberes chladice a vsetkozvysne prislusenstvo, tak to hadam aj bude blizko realite.
Ale rozdiel kompletu 4.2 TDi a 4.0 TFSi bude fakt minimalny. ;-)
Trochu tu zaplevelím téma..
Kde si našel, že hmotnost nového V8 TDI bude něco přes 200kg? Chvíli jsem hledal hmotnosti a našel jsem, že hmotnost neosazenýho 3,0tdi činila asi 220kg a 4,2tdi pak 255kg. Ale pak taky, že kompletní motor včetně turb, chlazení atd má cca 330 a 370kg.
Co je teda reálná váha motoru a co v tom vlastně je?
Docela mě zajímá hmotnostní porovnání kompletní V8 benzín vs diesel.
Kdyby se tohle povedlo VW, tak by se tady soudruh Bureš zesral vlezlostí v přímém přenosu. Ale protože to není o VW, tak je nám vysvětleno, že je to vlastně celé takové pofidérní ... takové "Jen jako". :no:
Tesla S je ale díky dojezdu použitelná skoro jako běžné auto, což ostatní elektromobily nejsou ani náznakem. Všechny ty eGolfy a Leafy jsou dobré leda tak k pojížďkám z jednoho konce kolonády na druhý... Teprve Tesla (ač je vlastně úplně obyčejná) přišla s dojezdem 400 km (a navíc s atrakcí v podobě zrychlení z 0-100 za cca 3s i pro obyčejné člověky)
jo promin, ty na to auto nemas.... tak dal masturbuj. On kazdy presne vi co by... ale v momente kdy by mel vytahnout vlastni penize se vse jaksi rapidne meni...
Cele zle.
Pre tych, co sa chcu spravat teraz nejako extra-uzasne ekologicky to moze byt riesenie. ( tato Tesla a jej podobne auta )
Pre normalneho uzivatela sa ale oplati pockat, kym znova zasadnu pani v Bruseli a dohodnu sa, ze idu postavit siet dialnic a niektorych usekov ciest aj v ramci miest tak, ze pocas jazdy bude mozne indukcne dobijanie.
Bezna spotreba "priemerneho" - myslene auta strednej triedy a dovolim si zacitovat Janciho pocas testu Passatu GTE, sa bude pohybovat "obvykle okolo 20 kWh/100 km".
Uz som niekde cital aj testy, kde to bolo okolo 15-18 kWh/100 km.
Kedze si zobereme potrebu vykonu "obycajneho auta C segmentu" pre rychlost 100 km.h-1 cca 10 kW, tak taketo mimomestske presuny budu moct byt este uspornejsie.
Ani ja niesom za pchanie velkych a tazkych bateriek do auta - uz to samo o sebe zvysuje jeho priemernu spotrebu.
Nech ma proste pohonny retazec EV mobilu hmotnost ako napr. pohonny retazec 3.0 TDi quattro s plnou nadrzou - teda nech cele auto vazi rovnako, nech ma baterky s kapacitou cca 20 kWh na tych uspornych cca 100 et+ km a o zvysok sa postara indukcne nabijanie za jazdy.
Vdaka tomuto sa pohneme konecne dopredu. Jazdne vlastnosti budu +/- rovnake, mozno aj o cosi lepsie, kedze tento pohonny retazec bude moct byt hmotnostne optimalne v aute rozlozeny a mozno aj s nizssim taziskom.
Dovtedy je to podla mna len rozmarnost tych majitelov / kupujucich.
k tomu mam jedine... jsi presvedcen, ze je to skvela vec?
KUP SI TESLU.
aspon tu nebudes muset masturbovat ;)
nas ostatni netreba presvedcovat. at si kazdej koupi, co chce a kdyz to bude lepsi, bude se mit zakonite lip, ne?
1) na rozdil od tebe beru v potaz, co udela rychlonabijeni s akumulatory.
2) rad zastavim kdyz potrebuju a 800km dojezd mi to umoznuje, nehlede na to, ze supercharger zatim tam, kam jezdim neni
dokonce i Clarkson sveho casu kritizoval M5, ze musi kazdyh 300km k bezince. Tojeste netusil, ze to bude nejvetsi dojezd.... v budoucnosti videne Teslou... >:D
auto do města, auto na venkov, auto na dálnici, auto do terénu a k tomu přiměřené množství garáží a parkovacích míst.... tudy cesta asi moc nevede...
... pokud jde o komičnost onoho "extenderu", pak spočívá v naprosto nesmyslné spotřebě paliva, která je cca dvojnásobná než by měl obdobný systém pohonu vykazovat
navíc 18,7 kWh je málo kdekoliv, tedy i ve městě (myslíme-li městem třeba Londýn). 18,7 kWh je auto ne do města, ale na vesnici (ovšem jen na tu jednu vesnici) pro důchodce místo elektrokola...
Nejsem kupec hybridu. A nevim o jaky jedny rodine mluvis, myšlenka elektrickejch aut se mi líbí a má to podle mě smysl, toť vše. Cena se sníží, až se elektromobilů bude prodávat víc, první auta prodávaný po desítkách kusů byly taky záležitostí jen hrstky bohatých a koukni dnes....
Miluju kupce hybridu, kteri povysenyma pindama obhajuji elektricke auta v cene petinasobku jejich auta ci vice a naznacuji "my jsme jedna rodina" a vy obycejny plebs...
Krutý Krutore,
nenech prchlivost cloumati svým majestátem :-)
Neexistuje na světě osoba jenom černá nebo jenom bílá (až na pár výjimek - kupříkladu já jsem čisté a homoghenní zlato >:D >:D >:D >:D >:D ), každý má v sobě to i ono. Podstatné je jenom to, jak a čím se zapíše do dějin. Mozartovi současníci mu také ne zcela rozuměli, jinak by nezemřel ve 35 letech ve značné chudobě...
A lidé jako Ford, Tesla, Lyons, Ledwinka, Iaccoca, Chrysler, Citroën, Edison, Wright + Wright, Colt, Smith a Wesson a desítky podobných se nemusejí bát soudu dějin, protože přes veškeré chyby, jichž se dopustili a které měli, změnili svět k lepšímu.
Kdybys měl rozhled i za naší kotlinu, tak zjistíš, že s Teslou jezdí lidi už teď vpohodě přes celou Evropu díky superchargerům. Když pojedeš na Jadran, tak uděláš 3-4 patnáctiminutový přestávky na nabíjení, který bys s ropákem udělal tak, jako tak páč se člověk potřebuje prohejbat a jedeš dál.. Prostě vozit s sebou "zbytečně" 200km dojezdu v bateriích nebude dávat ekonomický smysl, když ty baterie můžu za 15 minut dobít. Jistě budou existovat příplatkový baterie se kterejma třeba bude moct Áda jet s vozejkem 2x na jeden zátah Ostrava - Plzeň - Ostrava, ale proč si je budu kupovat já, když je nevyužiju a případně síť rychlonabíječek bude dostatečná.
nejvetsi perlic jsi ty...
zejmena to, jak investori nalili penize do tesly kdyz akcie stouply....
>:D
lidi s tvym uvazovanim asi teslu bohuzel nepodpori, nebot na ni tezkonekdy vydelaji ;)
Děkujeme, žes nám tady do české kotliny vnesl světlo a prorocká slova ve slovenštině. Bez tebe bychom si tady nevěděli rady. :-! Chytráku.
Jediný co je ubíjející jsou tvoje prndy. :-!
ja jen, ze vsechno co se Tesly tyce tu jiz bylo pred Muskem, Musk nic noveho neprinesl, jen vsadil na technologii opomijenou ostatnimi a svezl se na Eko vlne.
To ze elektromobil je jen dalsi elektrospotrebic a nic ekologickeho na nem neni vetsina onanistu laskave pomine.
Když si kupuju luxusní limuzínu za dvě mega, tak ne na ježdění po městě a okolí, ale na dlouhé dálniční přesuny. Až tu bude Model 3, může se ta optika změnit...
snazit se zbohatnout na prosazovani technologie, ktera v ramci dostupnych surovin ani alternativou byt NEMUZE. respektive tahnout tu karku co nejdal...
I3 ma daleko vetsi smysl nez velka tesla! je to totiz auto do mesta... extender je jednak volitelnej a na tom dvouvalci nevidim nic smesneho... mam ho v motorce :-)
Otevřít lidstvu možnost expanze na jiné planety a zajistit tak možnost přežití zatím jediného známého druhu inteligentního života ve vesmíru
Tomu je podřízen Space-X, Solar City i Tesla + Supercharger.
Tedy:
(1) raketa - jak se na jinou planetu dostat a jak tamní kolonii relativně lacino zásobovat
(2) solární elektrárny - jak si v tamních podmínkách zabezpečit zdroj energie
(3) auto - jak se tam s využitím tamnějších zdrojů pohybovat.
V roce 1969 lidé přistáli na Měsíci. Kdo by se tehdy odvážil tvrdit, že za další bezmála půl století (!!!) v dobývání vesmíru nepokročíme ani o centimetr, byl by právem považován za škarohlída a pesimistu, rozumu notně přiboudlého...
Stejně ztřeštenou vizi (každému poctivě pracujícímu dělníkovi jeho vlastní automobil, který bude levný, spolehlivý a doveze ho, kam si bude přát) mel ve své době Henry Ford;
stejně šílenou vizi (plout za slunce západem kam až to půjde a po půl roce na pasátních větrech zase zpět) měl i janovan Kryštof Kolumbus;
stejně trhlou vizi (roztavit dva měkké kameny - měď a cín - a jejich smísením vytvořit bronz) měl i dnes již zapomenutý prakovář Gukas Silný na samém úsvitem dějin;
stejně absurdní vizi měl i první protohominid Eeeek, který seskočil ze stromu a začal kolébavě ťapat po zadních;
a nakonec stejně epochálně bláznivý nápad (vylézt z vody) měl i praprapraprapra (a ješte asi dalších milion pra) -prapředek všech suchozemských živočichů, hrdinný Žblllk, který opustil životodárný praoceán a rozhodl se zjistit, jak že to vypadá v tom krajně nehostinném a nebezečném světě nad vodní hladinou :-);-):-);-):-);-)
troufám si říci, že kontextu české kotliny stačí menší dojezd než v kontextu např. Kalifornie...
U elektromobilu s dojezdem řekněme 250-300 km je hlavní problém ta potenciální nesvoboda, kterou auto se spalovacím motorem nezná... 250 km sice stačí 80% lidí na 90% cest, ale pořád je tam ta otázka "co kdybych teď potřeboval..."
pokud vim, tak opatrne se v normalnim ceskem provozu s Teslou da jezdit za 30kwh/100km (stejne jako s cimkoli podobne tezkym na elektriku) V efektivite el.pohonu jsou mizive rozdily. takze tech 100kwh je tak na 333 km a pojedes s tim celou dobu jako s favoritem ;)
Takato absurdna verbalna gymnastika v ubohom usili vtesnat fakty do, slusne povedane, neinformovaneho nazoru redaktora, stoji za povsimnutie.
Fakt je, ze Tesla ziskala 1/4 miliardy USD len zo zaloh na model 3, dalsie peniaze do nej naliali investori (akcie po oznameni stupli).
Tesla nie je prva ani posledna automobilka, ktora prijma objednavky/zalohy na model, z ktoreho existuje len funkcny prototyp.
A teraz technicke parametre: ludia vedia, ake parametre ma existujuci model. Udavane hodnoty su v regione viac nez dosiahnutelnych.
" době zahájení sériové výroby novinky ale může být už všechno jinak a konkurence může připravit zajímavou alternativu. "
Toto plati o KAZDOM jednom aute.
"Velký zájem může být paradoxně také kontraproduktivní. Americká vláda totiž nabízí až 7.500 dolarů (180.000 korun) ve formě daňové úlevy na nákup elektrovozu, na Model 3 se ale už nemusí vztahovat."
To su perly. "Moze byt…", "uz nemusi".
Na tomto postavit clanok, ktory sa tvari ako analyza, moze len amatersky bloger.
Ty vtipálku >:D Musk je asi stejný vizionář jako Bohuslav Sobotka >:D A stejně přeceňovaný jako Henry Ford a třeba Edison. Ani náhodou je nesrovnávej s Mozartem, který na rozdíl od nich nevysával státní dotace, nebyl zkorumpovaný mafián a pouhý manažer, jako Musk, nezkopíroval pásovou výrobu jako Ford ani nekradl a nekopíroval vynálezy jako Edison.
Vážně, porovnávat génia Mozarta s průměrným podnikatelem, který má svou značku ve ztrátě a který nejeví jakékoliv známky geniality, to je na facku.
Ja by som im palce aj drzal, ale to by sa o svoj uspech museli zasluzit sami v konkurencnom boji, a nie pomocou dotacii od statu cpanymi horom-dolom. A to nie len pri vyrobe, ale ani s tymi v jednotlivych statoch pre zakaznikov.
Nech sa stretnu na trhu v boji o priazen zakaznika v konkurencnom prostredi bez akejkovek vonkajsej pomoci, a ked prerazia, tak budem prvy, ktory im k tomu uzastnemu vysledku zagratuluje. Dovtedy ale bohuzial nemozem povedat, ze by som im moc drzal palce, pretoze v sucastnosti si to naozaj nezasluzia. Nevybojovali si to totiz vlastnymi silami.
Samozřejmě, že pro sportovní značku je trapné, když třeba Passat 2,0 TDI 190k bude vždy rychlejší. Ale začít se nějak musí, design je parádní a z mého pohledu je praktičnost nadprůměrná (v kategorii sedanů).
Každej remcá, že je kapacita nedostatečná, ale za pár let se nároky uživatelů změní a tak veliké baterie už snad ani nikdo nebude chtít. Musí se udělat hlavně pokrok v rychlosti nabíjení a počtu rychlonabíječek. Pak nebude problém mít v autě menší a lehčí baterie s dojezdem okolo 300 km. Ale to si ještě pár let počkáme.
Tesla je bezesporu automobilkou novátorskou, která stojí a padá s osobou svého zakladatele a "guru", Elona Muska - inženýra, génia a vizionáře, ale také pragmatického a bezcitného managera, který (jak o něm prohlásilo několik současných i bývalých kolegů) "spotřebovává lidi jako munici.
Dotace jsou nesystémovým zásahem do tržních mechanismů, které ale mnohdy také nefungují zcela spravedlivě - ale mohou pomoci dobré věci stejně tak, jako mohou znamenat obrovský prodělek a plýtvání.
V tuto chvíli je to pořád 50 : 50 - může se jim to podařit a nebo zbankrotují. Ale byť mé dospělé já (po mnoha tristních zkušenostech) cítí značnou nedůvěru, ten malý kluk hluboko ve mně, který miloval Julese Vernea i Jana Matzala Trosku, ten Muskovi i Tesle prostě MUSÍ držet palce >:D
Nakonec Henry Ford byl z části nesmírně odpudivou osobou (despotický manžel i otec, fanatický antisemita) - a dokázal doslova a do písmene změnit svět; Wolfgang Amadeus Mozart byl taky pěkný darebák a čertovo kvítko - a hudba, kterou dokázal stvořit, se dotýká nejniternějších citů každého člověka.
Ať už to dopadne tak či onak, Musk je dnes jednou z mála osobností s VELKOU VIZÍ - vizí, která rozhodně stojí za to, abchom se o její realizaci alespoň pokusili
aktuálně cca nejlepší na trhu dostupné baterie s 250 Wh/kg už použitelné jsou. 400 kg baterií je přijatelných a 100 kWh (tj. dojezd až 500 km) stačí. Problém je cena, ale pokud už je prakticky jediným problémem cena, tak věřím, že to půjde...
souhlasím. Do očí bijící je pak především úplně opačný přístup ke konstrukci a užitným vlastnostem USA & Evropa. V Evropě sice BMW upeče hypermoderní kompozitní i3, ale pak jeho smysl doslova zabije kapacitou baterií 18,7 kWh... (spolu s komickým motocyklovým dvouválcem, se kterým vychází spotřeba na 9l/100 km). V USA se s tím Tesla naproti tomu moc nepáře, ani její baterie PANASONIC nejsou žádný technologický zázrak (jsou prostě běžné), ale přesto má v nejvyšší specifikaci 90 kWh...
Diesel nebrat. AR se snad kupuje i (a nebo dokonce především) kvůli motoru. S trapným dieselem (navíc třeba i jen 150 HP slabým) nemá žádný význam... je to blamáž (s potenciálem zákazu vjezdu do obytných zón od roku 2022).
Mně se v tom líbí to, jak si jdou za svým. Co brání rozšíření elektromobilů?
- krátký dojezd --> pustíme se do výstavby superchargerů, abychom se přiblížili konceptu benzínek
- nejsou sexy --> postavíme takový, který sexy bude, s výkony těch lepších benzínových konkurentů
- vysoká cena baterií --> pustíme se do jejich výroby ve velkém
- začarovaný kruh malé poptávky a vysoké ceny --> prostě tu cenu snížíme
Neříkám že mají vyhráno, to ani zdaleka, ale mají vizi a za tou si jdou...
Taky si myslím, že bublina jménem Tesla díky modelu 3 splaskne. Takové množství objednávek se podepíše na tom, že už to nebude "malý" výrobce a dotace ze strany vlády USA už nebudou únosné... Zkrátka se neprotnou přirozené křivky nabídky a poptávky. Dotace trh narušují a do nebe žádný strom (ani automobilový) neroste.
Jinak panu Muskovi fandím, ale měl by stát nohama na (Z)zemi
Za prvé, uživatel nemůže zrušit rezervaci a dostat zpět peníze. Celý článek je tedy rázem špatně.. :no: Peníze dostane zpět pouze v případě, že rezervaci zruší Tesla.
Nepodceňujte zájemce, kteří zálohu zaplatili. Mají mnoho důvodu věřit, že svoje auto dostanou v kvalitě, která pro ně bude zajímavá i v době jeho doručení. Jinak by jim ty peníze nedávali, zas tak nezanedbatelná částka to není... Není to o současnosti, ale o minulosti a budoucnosti (což potvrzuje i těch 100k rezervací dřív, než lidi to auto vůbec viděli).
Úspěch to je tedy ohromný a míru budoucího dopadu na celé odvětví nelze bagatelizovat. Skončit fiaskem pro Teslu to samozřejmě může, ale už několikrát prokázali, že nejsou takoví amatéři, aby byla větší než zanedbatelná pravděpodobnost, že se tak stane.
Jen aby ta Tesla taky topila, jinak provoz jinde než v Kalifornii a Floridě si těžko představit. Když se podíváme na minulé zimy v USA s půl a více metry sněhu... Evropa kromě Norska zřejmě není adekvátní trh pro tento vůz.
OT: Němci už prodávají Julču (zatím sice jen 2,2MJT 150k/180k), český trh tradičně zaspává, Schade.