Novinky
To snad nikoho nepřekvapí Volkswagen group nejhorší značka :no: :no: :no:
Nejhorší snad ne ale nejneserioznější rozhodně = větší levárnu rozsahem i hloubkou podvodu asi nikdo neudělal :-!
Chtěli být 1. a největší a sou >😒]
Chtěli být 1. a největší a sou >😒]
Souhlasím! Stejně má ale velkou spoluvinu stát, které spotřebitele tlačí do pořizování dieselů daňovými zvýhodněními nafty (které je v Německu - baště VW jedno z největších)
Co si tak vybavuju z cest po Evropě, viděl jsem největší rozdíly v samotné ceně paliva v Řecku, cca. +50% za benzín.
Jinak se říká, že země zaslíbené pro naftu jsou díky zdanění hlavně Francie a Velká Británie, kde se nafta prý vyplatí i do subkompaktů... ale nikdy jsem k tomu neviděl žádné podklady.
Jinak se říká, že země zaslíbené pro naftu jsou díky zdanění hlavně Francie a Velká Británie, kde se nafta prý vyplatí i do subkompaktů... ale nikdy jsem k tomu neviděl žádné podklady.
Volkswagen Group je značka? To už tak skoro si spitý, keď blábolíš nezmysly?
CTK nic takoveho ve sve zprave nema [odkaz]
ACZ musí držať líniu - inak by prišli o prémie...
Náskok vďaka technike -> Náskok vďaka podvodnej technike >😁
krom toho, že za posledních 10 let nedokázali udělat spolehlivý nesmrtelný motor, tak neumí udělat ani motor, který projde bez fíglů emisníma testama. Už by se VW mohlo pomalu probrat a začít zase stavět auta na který budou moct bejt pyšný.
A z čeho by žili mechanici? Představ si, žádná poddimenzovaná turba, EGRy, dvouspojky, dvouhmoťáky, a mnoho dalšího. To samozřejmě platí jak pro diesely tak pro benzíny kdyby chtěl někdo poukazovat jen na diesely.
A nebo ať si vzpomene na rozvody turbobenzínů ........
😄
A nebo ať si vzpomene na rozvody turbobenzínů ........
😄
Tak něco jinýho je dělat na autech běžný servis a něco jinýho je opravovat fatální konstrukční závady v podobě potkaných motorů, prasklých hlav a zadřených motorů. 😉
Nejsem ve fanklubu VW konzernu, v životě jsem měl jen jednoho (zážehového) VW a tři škůdky. Ale ty byly ještě socialistické, to se snad nepočítá 😉, nicméně aféra dieselgate mě netěší. A to z úplně jiného důvodu. Ukázala v plné nahotě, kam až je pro své peníze ochotno zajít vedení druhé největší automobilky světa. Namísto seriozního přístupu k vývoji, tak aby vznikl technicky, ekonomicky a enviromentálně vyvážený výrobek, je ve jménu zisku ochotno o*** úřady i zákazníky. Takže kladu zcela legitimní dotaz. Není současná lavina oturbených tříválců jen pokračováním tohoto trendu? Neukáže se za čas, že nejen že v reálném provozu nepřináší úsporu paliva úměrnou nákladům na jejich servis, ale že jejich splodiny nejsou tak úplně čistoskvoucí, jak nám uvádí?
No, proti dieselům je ten benzín přeci jen jinde. Otázka je co pevné mikročástice, jinak bych nepropadal panice.
Jako majitel poměrně nového malého turbobenzínu (4 válce, tříhrnek mi domů nesmí), který měl před tím 1.6 atmo benzín - ve stejném voze, takže mohu hodně srovnávat - mohu konstatovat že turbomotor při o 30% větším výkonu a o 40% vyšším krouťáku žere ve stejném voze ve všech režimech o 0,5-0,8 l/100km méně. Při o světelné roky jiné kultivovanosti a výrazně lepší dynamice.
Servisní náklady jsou stejné, jen se do turbomotoru leje méně oleje. Povinné ručení a pojištění u turbomotoru nižší, silniční daň též (kdy už stát a pojišťovny přestanou být blby a začnou dělat tyto škatulky dle výkonu?)
Takže jde pouze o spolehlivost a zde, krom první generace TSi, je vše zatím až podezřele v pořádku.
Za mě musím konstatovat, že bych ten motor koupil znova. Jezdí se s ním báječně.
Jako majitel poměrně nového malého turbobenzínu (4 válce, tříhrnek mi domů nesmí), který měl před tím 1.6 atmo benzín - ve stejném voze, takže mohu hodně srovnávat - mohu konstatovat že turbomotor při o 30% větším výkonu a o 40% vyšším krouťáku žere ve stejném voze ve všech režimech o 0,5-0,8 l/100km méně. Při o světelné roky jiné kultivovanosti a výrazně lepší dynamice.
Servisní náklady jsou stejné, jen se do turbomotoru leje méně oleje. Povinné ručení a pojištění u turbomotoru nižší, silniční daň též (kdy už stát a pojišťovny přestanou být blby a začnou dělat tyto škatulky dle výkonu?)
Takže jde pouze o spolehlivost a zde, krom první generace TSi, je vše zatím až podezřele v pořádku.
Za mě musím konstatovat, že bych ten motor koupil znova. Jezdí se s ním báječně.
1,6MPi byl neumerne zravy motor, takze jeho porovnani je s aktualnimi turby proste mimo. Dnesni moderni (to je dulezite) atmo motory jsou stejne usporne jako turbomotory akorat je treba casteji radit, protoze nemaji kroutak. Podrazenim naroste spotreba a vykon a tak se vse srovna s turbomotorem, ktery ma diky turbu vetsi kroutak, ale zase take vetsi spotrebu pri zatezi, coz tady na auto.cz jiz dokazovali v porovnani s 1,2TSI. Dulezite je take to srovnani "ve stejnem voze". Jak vsichni vime, VW nam zavedl dosti velke setreni na materialech, kdy ve vysledku usetril nekolik desitek kilogramu na pohotovostni vaze vozu, takze stejne vozy drive a dnes proste neexistuji a vse se tezko porovnava. Sevis je jasne levnejsi u atmo motoru, mene veci se opotrebi nebo podela vyrobni vadou, to je bez diskuze.
Ted trochu odbocim, uz vidim, jak Toyota dava do Priusu neusporny atmo motor, kdyz vlastne chteji udelat svuj hybrid uz nekolik let co neujspornejsi.
Ted trochu odbocim, uz vidim, jak Toyota dava do Priusu neusporny atmo motor, kdyz vlastne chteji udelat svuj hybrid uz nekolik let co neujspornejsi.
Ale to MPI neni zas tak hrozné, jen ho musíš držet pod krkem, ve srovnání s TSI se srovnají v zátěži, kdy i to TSI si umí loknout (porovnávám s 1,2). Zajímal by mne i sprint 0-100, protože i když TSI na silnici jede příjeměji spíše naftovým stylem, tak vytočené MPI v jednom řidiči také zrychlovat umí a to hlavně v otáčkách, kde TSI končí s dechem.
To 1.6 MPI (74/75 kW) byl v rámci koncernu VW jeden z nejhorších motorů, taková slepá ulička, která kombinovala krátký zdvih pístů s dvouventilovou technikou.
Paralelně vyráběný 1.6 16V se 77 kW jel líp, baštil míň a navíc má delší životnost díky robustnější litinové konstrukci. Paradoxní je, že třeba do Golfu čtvrté generace se tyto motory montovaly souběžně, takže zákazník si mohl vybrat mezi dvěma rozdílnými motory se stejným objemem a výkonem.
Paralelně vyráběný 1.6 16V se 77 kW jel líp, baštil míň a navíc má delší životnost díky robustnější litinové konstrukci. Paradoxní je, že třeba do Golfu čtvrté generace se tyto motory montovaly souběžně, takže zákazník si mohl vybrat mezi dvěma rozdílnými motory se stejným objemem a výkonem.
To ani nevím, že to jsou dva motory, protože i pozdeji ten 77kw benzin moc modelů nenabízelo a přežil jen 75kw? Proč? Snad mne napadá jen Seat Exeo, kde ho nabízeli i se 6st převodovkou, kdežto Oktávky, Golfy, Jetty, ale i Passati B6, nebo A3ky měly 75kw verzi.
lebo ten 16V sa dalej vyvijal na FSI, a 1.6 MPI ostal ako lacna alternativa pre lacnejsie modely. A zrovna to 1.6 FSI z mojho jedneho zvezenia sa nebol tiez ziaden zazrak. Proste FSI bol len predskokan TFSI a to uz potom neskor a defakto aj teraz ukazuje, ze to zmysel ma. Pokial sa teda "trafi" spravny motor do spravneho auta... 😉
74/75 kW pochází z konstrukčních dílen Audi z počátku 90. let, je to takový solitér v rámci koncernu, základ své celohliníkové konstrukce nesdílí s žádným jiným motorem.
77 kW pochází z konstrukčních dílen VW. Zjednodušeně řečeno je jeho prazákladem klasický osmiventilový dlouhozdvihový 1.6 55 kW s litinovým blokem a řemenovým rozvodem. První 1.6 16V v Polu GTI mělo ještě řemen, ale 77 kW verze už dostala řetěz. Další úpravou vznikl 1.6 FSI, což se ale ukázalo jako slepá větev. Jinak ten motor 1.6 16V 77kW vydržel ve výrobě dlouho, ještě minulý rok se montoval třeba do Škody Rapid pro některé e😜ortní trhy mimo EU.
77 kW pochází z konstrukčních dílen VW. Zjednodušeně řečeno je jeho prazákladem klasický osmiventilový dlouhozdvihový 1.6 55 kW s litinovým blokem a řemenovým rozvodem. První 1.6 16V v Polu GTI mělo ještě řemen, ale 77 kW verze už dostala řetěz. Další úpravou vznikl 1.6 FSI, což se ale ukázalo jako slepá větev. Jinak ten motor 1.6 16V 77kW vydržel ve výrobě dlouho, ještě minulý rok se montoval třeba do Škody Rapid pro některé e😜ortní trhy mimo EU.
mna by teda tiez zaujímalo 1.6mpi vs 1.2tsi osobne ma mpi prekvapilo ochcula je prijemne ziva, spotreba od 5-do 7l/100 ale tsi by asi vyhralo pri jazdnom style seniorov pri vacsej zatazi skonci tsi min 2.5m-6m za mpi podla vlecneho lana >😁
Příjemně živá, přitom spotřeba 5 (!!!) - 7 litrů a děláš si k tomu srandu z jízdního stylu seniorů? >😁 No comment
Pro tvoji info, tento motor má v OI průměr 7,49, v těžší OII 7,75. Silnější 1.2-ka TSi v OII - 6,69, v OIII - 5,99.
Pro tvoji info, tento motor má v OI průměr 7,49, v těžší OII 7,75. Silnější 1.2-ka TSi v OII - 6,69, v OIII - 5,99.
k tsi pripocitaj liter oleja >😁 >😁 no a potom ved hovorim ze potom to uz len tahaju >😁 nie nerobim si srandu ale pokial tie cisla co uvadzas nie su zajazdene na rovnakej trase za rovnakych podmienok potom su to len bezvyznamne ciselka vytiahnute zo spritmonitoru ci ako sa to vola dalsie auta na tej istej trase 406c 2.0 7,7-8,2 lego 2.0r 9-11 o1 1.9tdi 145kw to mava za 8 podmienka majitela otacky nepustat pod 2500 😄rozkaz je rozkaz 😄
To máš co za verziu O I 1.9tdi 145kW ? čip a dejl ?
nie je moja mne nafta domov nesmie 😉 no to uz sa ani oktavia neda nazvat vsetko co sa dalo je uz vymene >😁 najskor cely podvozok brzdy spojka tesnenia pumpy turbo vyfukove potrubiee vstreky cip bol az posledny aspon za toto ho uznavam ze nie je ako typicky pako co kupi 1.9tdi a uz zavodi no a sete by chcel vymenit prevodovku z5mt na 6mt alebo 100vku mu to dava zevraj az za 7,7 a rozmysla o chipe na 250hp momentalne ma neakch 330000t nnakrutene no a predna maska je len tak do poctu skor mu je vidiet ten obrovky chladic
Tie čísla sú zajazdené na průměrné trase, průměrným řidičem, průměrným tempem, při průměrném obsazení. To je suchá statistika, kde x set záznamů a miliony najetých kilometrů dávájí naprosto porovnatelná data s minimální odchylkou. Můžeš je klidně považovat za bezvýznamná, ale realita je taková .... nebo si myslíš, že s motorem A (jakýmkoliv) jezdí všichni jen v plném zatížení v kopcích a s motorem B naopak po prázdnu a lehounce po rovině?
Hovořil jsem obecně, nemám vůz od koncernu.
Ale jinak souhlas, třeba 2,0 od Mazdy jsou super a žerou podobně jako ten turbo benzín.
Ale jinak souhlas, třeba 2,0 od Mazdy jsou super a žerou podobně jako ten turbo benzín.
Ano, když vezmu za relevantní Spritmonitor, tak G120 žere naprosto stejně, jako 1.4TSi 110kW, což je motor charakterem srovnatelný (podobně zařízlý), jen v celém rozsahu otáček o 20% výkonnější.
Můžu se zeptat, jaké auta porovnáváš? Mě u Octávie vyšla jako medián 8,5l, u VW totéž. U Mazdy 3 6,5l.
Důležitý ve tvým příspěvku je informace ".... majitel poměrně nového..." Najeď 200 tis a pak přijď pohovořit jak jsi spokojen.
200 tis patrně nenajedu, to bude už nový kočár...
Ale jinak ano, vždyť to sám píši, že jde o tu spolehlivost a že uvidíme. Na druhou stranu jsem nikde neviděl relevantní data, jež by dokazovala něco o nespolehlivosti. A to už zde tyhle motory pěkných pár let jezdí. Řekl bych, že se jedná o pěknou a roky zažitou diskuzní fámu. Ale ano, jedním dechem dodávám že je třeba se k tomu chovat opatrněji (a nedávat k těmto motorům el. dochlazování a zároveň dávat StopStart je p*asárna, mé auto nevyjímaje).
Ale jinak ano, vždyť to sám píši, že jde o tu spolehlivost a že uvidíme. Na druhou stranu jsem nikde neviděl relevantní data, jež by dokazovala něco o nespolehlivosti. A to už zde tyhle motory pěkných pár let jezdí. Řekl bych, že se jedná o pěknou a roky zažitou diskuzní fámu. Ale ano, jedním dechem dodávám že je třeba se k tomu chovat opatrněji (a nedávat k těmto motorům el. dochlazování a zároveň dávat StopStart je p*asárna, mé auto nevyjímaje).
Ne neni. Nejde až tak o nižší spotřebu jako o nižší náklady na výrobu, co se servisu týče spíš ne. Čistoskvoucí není skoro nic, tak prasácký jako Dieselgate taky skoro nic :-!
kdo z vasi redakce takto manipulativne pretvoril nadpis zpravy CTK? to ze banda nymandu prepisuje cizi clanky bez citace zdroju je u auto.cz jiz bezna praxe ale aby nejaky darebak takto manipulativne zmenil nadpis a vydaval ho za zpravu CTK je fakt maximalni hnus.
Že VW podváděl a dělal ze všech hlupáky a neuměl splnit laboratorní normu všichni věděli, jen si to němci sami museli potvrdit na svém písečku, s vlastními lidmi. Ale to hlavní co bude následovat je klasické eurohujerství. Prostě se nestane nic. Kdyby kterákoliv automobilka přišla do zkušebny s 10mil Eur pro toho, kdo dá razítko: norma EURO6 splněna ( a vyráběli třeba motory s EURO2) vyšlo by to nastejno. Prostě nikdo nemá páky VW potrestat. Oni sami si určí co udělají, kdy udělají, jak rychle udělají...nebo spíše neudělají. A ti co si koupili jejich auta?Ti jsou jim u zadele. V EU je vidět totální nadvláda korporací nad jedincem i státem. V USA je ještě vidět vztah zákazník-prodejce. Sice jsou tam někdy nesmyslné rozsudky při sporech, ale aspoň si tam prodejci nezkusí takovéto prasárny jako v EU. Přitom jádro pudla si způsobili sami automobilky, kdy aspoň jednou nedokázali společně zatlačit a vymoci si rozumné normy jak laboratorní, tak reálné. Nechali za sebe mluvit zelenéekofašisty v kvádrech placené z našich daní. A postupná autoelektrifikace bude to samé...Různé stojany, různé nabíječky, různé dotace, a my to zaplatíme...jako vždy...ale ptát se nás to ne.
Motory Dieselgate sou spíš Euro 3 než 2 >😒]
Já sem to tady psal několikrát.
Je prokázáno, že v době, kdy Marchionne předsedal tomu evropskému automobilovému sdružení, tak tlačil na změny v tomto směru, které udáváš.
VW se postavil proti, spolu s ním ho podpořily další německé značky s tím, že oni nemají zapotřebí dělat jakékoliv změny, že oni jsou svými technologiemi na všechno připraveni...
Marchionne tehdy tvrdil, že pro splnění všech regulí bude potřeba vysokých investic atd... a ostatní se mu vysmáli (spolu se zdejšími odborníky, které nemusím ani jmenovat)....
A dnes už víme, proč byl VW, tak v pohodě. Prostě fixlovali a počítali s tím, že budou fixlovat dál a získají další ekonimickou výhodu nad ostatníma. Myslím, že v USA to opravdu odnesou a úpřímně je chyba, že Evropa je taková jaká je.
Je prokázáno, že v době, kdy Marchionne předsedal tomu evropskému automobilovému sdružení, tak tlačil na změny v tomto směru, které udáváš.
VW se postavil proti, spolu s ním ho podpořily další německé značky s tím, že oni nemají zapotřebí dělat jakékoliv změny, že oni jsou svými technologiemi na všechno připraveni...
Marchionne tehdy tvrdil, že pro splnění všech regulí bude potřeba vysokých investic atd... a ostatní se mu vysmáli (spolu se zdejšími odborníky, které nemusím ani jmenovat)....
A dnes už víme, proč byl VW, tak v pohodě. Prostě fixlovali a počítali s tím, že budou fixlovat dál a získají další ekonimickou výhodu nad ostatníma. Myslím, že v USA to opravdu odnesou a úpřímně je chyba, že Evropa je taková jaká je.
Ano nechtěl jsem to psát napřímo (aby jsem nebyl obviněn z nepřejícnosti k Němcům), ale je to tak. Německé automobilky se mlátili do prsou a hrdě pronášeli...my to zvládneme, no problém a Merkel ještě přikyvoval jak jsou němci best....Tak ať si to vylížou až do dna...
No budou to muset nějak zvládnout a bude to drahé. Dieselgate stejně jako bláznivá čůza Merkel.
Velmi drahé a VW přijde o dobrou pověst, Německo o pocit bezpečí svých obyvatel.
Velmi drahé a VW přijde o dobrou pověst, Německo o pocit bezpečí svých obyvatel.
Jsou k tomuhle nejake zdroje? O tom kdo (Marchionne), jak a co chtel a o tom kdo a jak sel proti nemu?
Diky.
Diky.
Březen 2007😒br />
Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je nerealistický, vážně poškodí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu i spotřebitele
"Proces (snižování emisí) zmrzačí výrobu automobilů," řekl Sergio Marchionne, předseda ACEA.
Předseda ACEA také zdůraznil, že břemeno ve formě nákladů na snižování emisí by neměli nést jen automobiloví výrobci. Podle něj musí větším dílem přispět také výrobci paliv a pneumatik, správci komunikací, politici a úřady, které se starají o dopravní efektivitu.
"Je nerealistické věřit, že se to dá stihnout do roku 2012. Legislativa nebude hotová před rokem 2009 a auta roku 2012 budou na rýsovacím prkně zítra," uvedl ve svém vystoupení Marchionne. "Je to nesmysl, automobilový průmysl není obchod s potravinami," dodal.
Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je nerealistický, vážně poškodí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu i spotřebitele
"Proces (snižování emisí) zmrzačí výrobu automobilů," řekl Sergio Marchionne, předseda ACEA.
Předseda ACEA také zdůraznil, že břemeno ve formě nákladů na snižování emisí by neměli nést jen automobiloví výrobci. Podle něj musí větším dílem přispět také výrobci paliv a pneumatik, správci komunikací, politici a úřady, které se starají o dopravní efektivitu.
"Je nerealistické věřit, že se to dá stihnout do roku 2012. Legislativa nebude hotová před rokem 2009 a auta roku 2012 budou na rýsovacím prkně zítra," uvedl ve svém vystoupení Marchionne. "Je to nesmysl, automobilový průmysl není obchod s potravinami," dodal.
Evropský parlament 22. 3. 2013
Výbor pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin
znění evropské komise😒br /> „S účinkem od roku 2020 stanoví toto
nařízení cíl pro průměrné emise z nového
vozového parku cíl ve výši 95 g CO2/km,
jak jsou měřeny v souladu s nařízením (ES)
č. 715/2007, přílohou XII nařízení (ES)
č. 692/2008 a jeho prováděcími opatřeními
a pomocí inovativních technologií.“
odúvodnění😒br /> V červnu roku 2012 německý spolkový sněm vyzval spolkovou vládu, aby podpořila
ambiciózní evropský cíl 70 g/km do roku 2020, což by podpořilo tolik potřebné ambicióznější
evropské cíle v oblasti klimatu.
na europarl.europa.eu máš celé znění zasedání.
Do jednání se zapojila i německá vláda v čele s kancléřkou Angelou Merkelovou. Evropské komisi předložila návrh o odložení nařízení o čtyři roky s podmínkou, že v roce 2020 splní emisní limit přibližně 80% nových automobilů. Evropská unie na posunutí termínu přistoupila a výrobci tak budou mít více času pro vývoj nových, především hybridních a plug-in hybridních technologií, s jejichž pomocí již není splnění normy nereálné.
Výbor pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin
znění evropské komise😒br /> „S účinkem od roku 2020 stanoví toto
nařízení cíl pro průměrné emise z nového
vozového parku cíl ve výši 95 g CO2/km,
jak jsou měřeny v souladu s nařízením (ES)
č. 715/2007, přílohou XII nařízení (ES)
č. 692/2008 a jeho prováděcími opatřeními
a pomocí inovativních technologií.“
odúvodnění😒br /> V červnu roku 2012 německý spolkový sněm vyzval spolkovou vládu, aby podpořila
ambiciózní evropský cíl 70 g/km do roku 2020, což by podpořilo tolik potřebné ambicióznější
evropské cíle v oblasti klimatu.
na europarl.europa.eu máš celé znění zasedání.
Do jednání se zapojila i německá vláda v čele s kancléřkou Angelou Merkelovou. Evropské komisi předložila návrh o odložení nařízení o čtyři roky s podmínkou, že v roce 2020 splní emisní limit přibližně 80% nových automobilů. Evropská unie na posunutí termínu přistoupila a výrobci tak budou mít více času pro vývoj nových, především hybridních a plug-in hybridních technologií, s jejichž pomocí již není splnění normy nereálné.
Ano, Kundalini byl suprove rychlejsi. Ja si to pamatuju i s tou omackou kolem. Tehdy zacala valka mezi tim nemeckym soudruhem a Marchionnem.... Bylo to nechutny a vyusteni a duvody uz ted zname.
Za jinych okolnosti bych i ten koncern rel. podrzel a nekopal do nej, ale po tehle zprave je zrejme, ze maji jit k certu...
Za jinych okolnosti bych i ten koncern rel. podrzel a nekopal do nej, ale po tehle zprave je zrejme, ze maji jit k certu...
Jednoduše a chytře vyrobené pro účely prodeje. Lhaní a podvody k tomu prostě podle VW patří a vychází jim to už desítky let. Dělají to tak i mega potravinářské firmy, dělají to i největší banky a pohoda. Krást se nesmí chleba, miliardy se krást můžou. Otrávit se nesmí tchýně, davy se trávit můžou. Ale auto bych si od nich a podobných, nikdy nekoupil. Vždy kupuji věci od firem, kterým záleží na tom co vyrábějí a ne jen na tom jak to prodat. Většinou jsou to malé firmy na okraji zájmu davů. ;-\
Takže jezdíš v Tesle a jmenuješ se Dalajláma >😒]
"Vždy kupuji věci od firem, kterým záleží na tom co vyrábějí a ne jen na tom jak to prodat." >😁
Takže píšeš na server o autech a nemáš auto, je to tak? Nebo snad žiju v nějakém snu a existuje na světě jediná automobilka, které nezáleží na tom, jak své vozy prodají? Mohl bys mi napsat, která automobilka to je?
Snaží se všichni, všem jde o maximalizaci zisků a uspokojení akcionářů. Nehrajme si na pokrytce, ano VW podváděl, ale jsem přesvědčen, že dnes není na světě firma, která by byla "čistá".
Takže píšeš na server o autech a nemáš auto, je to tak? Nebo snad žiju v nějakém snu a existuje na světě jediná automobilka, které nezáleží na tom, jak své vozy prodají? Mohl bys mi napsat, která automobilka to je?
Snaží se všichni, všem jde o maximalizaci zisků a uspokojení akcionářů. Nehrajme si na pokrytce, ano VW podváděl, ale jsem přesvědčen, že dnes není na světě firma, která by byla "čistá".
jak si ale vysvětlit, ze VW v realu vypousti vyrazne min NOx, nez vetsina jinych znacek ??
Patrně vaše selektivní vidění? Nebo na čem zakládáte tvrzení, že "VW v realu vypousti vyrazne min NOx, nez vetsina jinych znacek"?
zrejme jsi nejakou dobu chybel
doporučuju samostudyjum
doporučuju samostudyjum
Očekávaná odpověď, děkuji 😄
zrejme jsi se ještě nestih aklimatizovat, tak mala pomoc do zacatku😒br />
[odkaz]
"Jak vidíte z přehledu největších hříšníků, jde často o nové, stále prodávané vozy, které limity překračují nikoli o procenta či desítky procent, ale o stovky až tisíce procent. A mimochodem, VW mezi nimi není ani jeden..."
a tezko budes Which? nejak uzce spojovat s VW
"Jak vidíte z přehledu největších hříšníků, jde často o nové, stále prodávané vozy, které limity překračují nikoli o procenta či desítky procent, ale o stovky až tisíce procent. A mimochodem, VW mezi nimi není ani jeden..."
a tezko budes Which? nejak uzce spojovat s VW
Co to zase meleš ty kašpare? Proč by nějaké auto nemohlo překročit emisní limit, když někdo vypne eco režim a sešlápne plyn na podlahu? Problém VW byl ten, že vypouštěl oxidy dusíku ve městě. Ty tady řešíš emise na dálnici, kde to nikoho netrápí. Pokud se chceš podívat na reálné emise VW, tak se podívej na testy před vypuknutím Dieselgate.
Je to klasická koncernfans selektivní interpretace různých "testů". A že jsme těch bulvárních senzačních odhalení podvodů u koncernové konkurence od vypuknutí Dieselgate viděli. Vždy jako přes kopírák senzační odhalení, spousta článků v médiích a pak nic. Jen topten zůstává. Buďme rádi, že je mezi námi člověk, který přesně ví, jak která automobilka podvádí a dokonce je ochoten se s námi o tato tajemství i podělit.
Na auto.cz už nemůže nic překvapit, a to je PRÝ nejlepší motoristický web! VW se tradičně staví k evropanům zády, nám ještě zdraží a tak je čas ukázat v prodejích, že to přehnali. 😄
zady k motoristum a lidem se stavi financni urady skoro všech státu EU, které danove znevyhodnuji benzin oproti nafta nižší spotrebni dani. u nas to znevyhodneni dela cca 30%, jsou staty EU, kde se to blizi skoro ke 100%.
nebyt tohodle zvyhodneni nafty, naftovy motory v osobních autech by nebyly
nebyt tohodle zvyhodneni nafty, naftovy motory v osobních autech by nebyly
Problém je v tom, že zády se staví zejména ti, co by si stejně žádný VW nekoupili 😉
Trocha kritického a samostatného myšlení ještě nikomu neuškodila. Čekáte, že německý úřad způsobí další stamiliardové ztráty Opelu, MB, BMW....? Co myslíte, je tohle svým rozsahem podobné jako např. vyšetřování vadných airbagů? Nebo je to věc, kterou se dlouhodobě zabývají vrcholní evropští politici, kteří ani po usvědčeném VW doteď nijak tvrdě nešlapali (na rozdíl od USA)? Dovolili by tito politici nějakému úřadu způsobit obrovské ztráty dalším koncernům? Průser vznikl v USA, než se provalil trval rok. Myslíte, že celou tu dobu Němečtí politici nic nevěděli a přečetli si to až jako my ostatní v novinách? A pokud to věděli, proč nezačali vyšetřovat VW už před zveřejněním aféry? Tíží politiky víc podvod při testech, nebo rozsáhlé hospodářské škody jejich chlebodárců (velkých koncernů)???
Opravdu tolik věříte nestrannosti německých úřadů?
Opravdu tolik věříte nestrannosti německých úřadů?
Jen aby ses za několik měsíců nedivil, co se z toho teprv vyklube. Do teď třeba ty politici čekali právě na tenhle závěr, že ostatní nepodváděli a teď to dají VW o to víc sežrat.
Když už jsi nakousl tu politiku a chlebodárce, jaksi jsi zapomněl na základní princip politiky a to být u voličů oblíben, aby tě opět zvolili!!!! A pokud volič projeví v tomto směru nesouhlas s podvodem, pochybuju, že VW nechají politici bez trestu.
Takže tady v ČR to politici budou mít jednouduchý, když tu každej druhej jezdí v TDI >😁
Když už jsi nakousl tu politiku a chlebodárce, jaksi jsi zapomněl na základní princip politiky a to být u voličů oblíben, aby tě opět zvolili!!!! A pokud volič projeví v tomto směru nesouhlas s podvodem, pochybuju, že VW nechají politici bez trestu.
Takže tady v ČR to politici budou mít jednouduchý, když tu každej druhej jezdí v TDI >😁
Na potrestání VW nebylo třeba čekat, jestli podvádí i ostatní.
Druhý odstavec- za prvé, lidi pořád +- stejně kupují auta VW, takže voliči asi neprojevují nesouhlas. Podle mě je to voličům vcelku buřt.
A za druhé- já nepíšu o potrestání nebo nepotrestání VW, ale o tom, jestli existuje, řekněme na vrcholné úrovni, zájem odhalit ostatní.
Co čtu, VW může mít z aféry přímě škody ve výši téměř ročního rozpočtu ČR. Co kdyby i MB, BMW,Opel..... vážně je v takové situaci možné věřit NĚMECKÉMU úřadu?
Druhý odstavec- za prvé, lidi pořád +- stejně kupují auta VW, takže voliči asi neprojevují nesouhlas. Podle mě je to voličům vcelku buřt.
A za druhé- já nepíšu o potrestání nebo nepotrestání VW, ale o tom, jestli existuje, řekněme na vrcholné úrovni, zájem odhalit ostatní.
Co čtu, VW může mít z aféry přímě škody ve výši téměř ročního rozpočtu ČR. Co kdyby i MB, BMW,Opel..... vážně je v takové situaci možné věřit NĚMECKÉMU úřadu?
Celkem dobrá úvaha Karle.Ale tím,že by podváděli všichni by vlastně naopak pomohli nejvíce VW. :-!
A k tomu jak píšeš motivaci mají.
A k tomu jak píšeš motivaci mají.
Pomohli VW za cenu finančních škod pro ostatní automobilky, a tím pro celou Evropu...
A VW by pomohli max v tom, že by nebyl vnímaný jako jediný "lump" (doteď je a nemá to výrazné dopady na prodeje), na žaloby a pokuty by to vliv nemělo.
A VW by pomohli max v tom, že by nebyl vnímaný jako jediný "lump" (doteď je a nemá to výrazné dopady na prodeje), na žaloby a pokuty by to vliv nemělo.
právě proto mne to překvapilo čekal jsem že nakydají hnůj alespoň na francouzské značky ...
Ale zároveň by získali peníze od neněmeckých automobilek a pak zadotovat ty německé.Však víme jak politici rádi přerozdělují.
A za další,kdyby měli důkazy že falšuje i další automobilka hrozí přece,že se top provalí jinde,testování neprobíhá pouze v německu.Nemyslím si že by to riskovali.
Takže úvaha o zametání pod koberec u ostatních je zajímavá úvaha,ale velice málo pravděpodobná.
A za další,kdyby měli důkazy že falšuje i další automobilka hrozí přece,že se top provalí jinde,testování neprobíhá pouze v německu.Nemyslím si že by to riskovali.
Takže úvaha o zametání pod koberec u ostatních je zajímavá úvaha,ale velice málo pravděpodobná.
Zasadna informacia v dlhodobej kauze.... Auto.cz je vysmech zurnalistike.
ale zase budes dva tejdny cumet na particku co rizla flexou do kapoty rapida.
machalo znovu se ptam co za haj*zla manipulovalo s clankem CTK
machalo znovu se ptam co za haj*zla manipulovalo s clankem CTK
Ale oni nám to místní e😜erti v čele s jossalitem (zdravím 😉 ) vysvětlí. Že vlastně je VW ten chudák otloukánek, emisí vypouští nejmíň a všichni ostatní jsou prevíti...
Ps.: Strašně se mi nelíbí ona ťokovina v podobě nepovinných úprav těchto motorů, zatímco na západě... Ano, tento přístup (padni komu padni, kdo podvádí musí nést následky, jedno zda jde o jednomužnou firmu či obří koncern) je to, co odděluje skutečně vyspělé země od těch, které se jimi chtějí stát. A dokud toto naše politické elity nepochopí, nikdy se do tohoto elitního klubu nedostaneme.
skoro 50x by to bylo podle americky normy
kazdopadne nikdo nebyl schopny vysvětlit, proc i když VW podvadi, tak ma v realu emise lepsi nez většina tech, co udajne nepodvadeji
Je to dobrý pro srovnání emisí mezi auty, už méně je to dobrý pro posouzení toho, kdo plní a kdo neplní... při jiném testovacím cyklu je nesmysl čekat dodržení stejných limitů.
Pokud si někdo postaví ten cyklus trošku jinak, vypadnou mu třeba trošku jiní hříšníci... ale nemělo by to být úplně mimo.
I tak, je škoda, že není k dispozici úplná tabulka.
PS: co mi třeba není úplně jasné je to, jak se při zkoušce v laboratoři zohlední aerodynamika auta... vím že _MT_ říkal něco o měření jízdních odporů... asi to budu muset nastudovat.