Motorky
Loni se takhle manipulativní článek objevil na autorevue, letos ho tam zrecyklovali. Teď se už stejná propaganda šíří i sem?
Motorkář je, stejně jako chodec nebo cyklista zranitelným a křehčím účastníkem provozu, měl by se tedy podle toho taky chovat. Namístto toho arogantně očekává, že mu všichni uhnou z cesty, protože je rychlejší a hbitější.
Nemám problém umožnit motorce průjezd v koloně nebo na světlech, ale nikdo ode mne nemůže čekatt, že se budu více věnovat provozu za sebou, než před sebou, abych náhodou motorce nepřekážel, protože se chce někam nacpat (neřeším teď předjíždění, tam se o kontrole provozu nedá diskutovat, i když... i to má své meze). Žádný motorkář ale opravdu nemůže čekat, že mu auto dá přednost, když letí stovkou po městě, když letí dvoustovkou po silnici. S tím zkrátka běžný řidič nepočítá a ani to často není v lidských silách...
Proč tedy článek nemíří i na piloty motorek a netlačí je do vlastní odpovědnosti za svůj život, namísto agrese a arogance vůči řidičům?
Motorkář je, stejně jako chodec nebo cyklista zranitelným a křehčím účastníkem provozu, měl by se tedy podle toho taky chovat. Namístto toho arogantně očekává, že mu všichni uhnou z cesty, protože je rychlejší a hbitější.
Nemám problém umožnit motorce průjezd v koloně nebo na světlech, ale nikdo ode mne nemůže čekatt, že se budu více věnovat provozu za sebou, než před sebou, abych náhodou motorce nepřekážel, protože se chce někam nacpat (neřeším teď předjíždění, tam se o kontrole provozu nedá diskutovat, i když... i to má své meze). Žádný motorkář ale opravdu nemůže čekat, že mu auto dá přednost, když letí stovkou po městě, když letí dvoustovkou po silnici. S tím zkrátka běžný řidič nepočítá a ani to často není v lidských silách...
Proč tedy článek nemíří i na piloty motorek a netlačí je do vlastní odpovědnosti za svůj život, namísto agrese a arogance vůči řidičům?
Tiez nechapem co autor pojedol ked bol schopny vypotit clanok stylu "mototkari mozu jazdit jak hovada, umoznite im to", to kde sme? Motorkar moze porusovat rychlostne limity (uvidite ho najma v zrkadle), nemusi svietit, moze vyletiet do vasho pruhu a aj tak musi vsetko hasit vodic auta. Posielam tymto autorovi facku aby sa spamatal.
Nie som typ co vytlaca motorkarov z cesty, ale motorkar je taky isty ucastnik cestnej premavky ako ja a plati pre neho to iste - jazdit povolenou rychlostou, predbiehat len ked ma volny pruh, zviditelnit sa atd. V clanku su karhani iba vodici aut, pricom aj medzi nimi su samozrejme rozne hovada, ale z mojej osobnej skusenosti je medzi motorkarmi ovela vacsie percento arogantneho chovania ako u vodicov aut, tak preco im autor neadresoval par teplych slov?
Nie som typ co vytlaca motorkarov z cesty, ale motorkar je taky isty ucastnik cestnej premavky ako ja a plati pre neho to iste - jazdit povolenou rychlostou, predbiehat len ked ma volny pruh, zviditelnit sa atd. V clanku su karhani iba vodici aut, pricom aj medzi nimi su samozrejme rozne hovada, ale z mojej osobnej skusenosti je medzi motorkarmi ovela vacsie percento arogantneho chovania ako u vodicov aut, tak preco im autor neadresoval par teplych slov?
"ale nikdo ode mne nemůže čekatt, že se budu více věnovat provozu za sebou, než před sebou,"
No teba stretnut na ceste….
Mas sa venovat riadeniu vozidla, z coho vyplyva, ze by si mal vediet nielen o tom, co sa deje pred tebou, ale aj o tom, co sa deje za tebou. A to rovnako dobre.
Mna oco, co je clovek s vodicakom na vsetko a nielkymi milionmi km na tachometri, ucil, ze sa mam viac pozerat do spatneho zrkadla ako dopredu.
A soferska skusenost ma ani v jednej z krajin, v ktorej som zil, nepresvedcila o opaku.
No teba stretnut na ceste….
Mas sa venovat riadeniu vozidla, z coho vyplyva, ze by si mal vediet nielen o tom, co sa deje pred tebou, ale aj o tom, co sa deje za tebou. A to rovnako dobre.
Mna oco, co je clovek s vodicakom na vsetko a nielkymi milionmi km na tachometri, ucil, ze sa mam viac pozerat do spatneho zrkadla ako dopredu.
A soferska skusenost ma ani v jednej z krajin, v ktorej som zil, nepresvedcila o opaku.
by měli dávat motorkáři, když jedou přes křižovatky ve městě 200 to se jim totiž dává přednost dost špatně, ikdyž člověk chce! To samé platí, když vás začne předjíždět v zatáčce a očekává, že když jede proti auto tak mu uhnete do příkopu >😁
Ano, zneviditelnění motocyklů je jen jedno z několika podstatných PROTI dennímu svícení. To, že zavedením svícení stoupl skokem počet mrtvých o 25%, je "jen" tragické ignorování skutečnosti.
chces tvrdit, ze tech 167mrtvych navíc v roce 2007 proti 2006, tedy 17% (ne 25), byli motorkari? to by v 2007 muselo na silnicich zustat nejakych 250 motorkaru, cos se mi nezda. navíc porovnavas rok (2006), kdy nejspis vlivem zavedeni bodového systemu v jeho pulce doslo ke zklidneni provozu a tim vyraznemu poklesu obeti s následujícím rokem (2007), kdy nam otrnulo a vse se vratilo do starych koleji, tedy s poctem obeti na uroven roku 2005.
navíc zapomínáš na to, ze nas hodne svitilo uz před zavedenim povinného sviceni, tedy před 1.7.2006.
ale to ze motorkari jsi videt min nez kdyby ostatní nesvitili, to je samozrejme pravda
navíc zapomínáš na to, ze nas hodne svitilo uz před zavedenim povinného sviceni, tedy před 1.7.2006.
ale to ze motorkari jsi videt min nez kdyby ostatní nesvitili, to je samozrejme pravda
pro zábavu, ale protože musím. Motorkáři mě fakt štvou a ztěžuji mi jízdu autem. Kdyby důsledně dodržovali vyhlášku, neumírali by na silnici a nikomu by nevadili. Pokud se chtějí bavit, ať si pronajmou okruh nebo motokrosovou dráhu, ale ať se nebaví na veřejné silnici.
To je pěkně sobecké, co píšeš. Každý si může jezdit čím chce. Většina motorkářů srazí ale chyba řidičů aut - nedání přednosti v jízdě. S motorkou většinou ani nepočítají. Př: oni si ani neuvědomí, že když na kruháči nedají přednost, že biker s nakloněným strojem už toho v zatáčce moc neudělá.
Kdyby se důsledně dodržovala vyhláška tak by u nás ani policajti nemohli vyjet z parkoviště, protože podle Toka mají nákladák a ten na tu cestu nesmí >😁 takže až to nebude kus toaletního papíru tak přijd s tím, že se má dodržovat :-!
Čoveče a čím tě štvou a ztěžují jízdu autem? Já se s ničím takovým nesetkal. To mě obtěžuje a ztěžuje mi jízdu pomalu jedoucí kamion ale motorka, která mě předjede a je hned pryč??
Vodici, pre ktorych je soferovanie tazke a obsluha volantu vytazi mozog tak, zeuz nemaju ako rozmyslat, sa dokazu na ceste prvej triedy po vylozeni spolujazdca na rovnom prehladnom useku zacat otacat tesne pred motorkou iducou predpisovych 90 kmh, podla teba je na vine motorkar a nie picus soferujuci s tazkostami strieborny ford focus 1 generacie ?
většina lidi motorkare asi chape a vychazi jim vstric, ale jsou i takovi, co se k nim chovaj jako dobytkove. cca před 5 lety jsem jel s jednim solidnim panem na nejaky jednani a když jsem videl jak se k motorkarum chova - najizdel na ne, znemoznoval jim predjeti atd., tak ho od ty doby povazuju za uplnyho ydyjota a dobytka. přitom mel velky, nijak zvlast obratny suv a cekal jsem, kdy mu někdo celkem opravnene ukopne zrcatko.
jestli si dobře pamatuju, tam vloni se z cest nevrátilo domu 90 motorkaru. sileny číslo. několikrát jsem tesne prijel k nehode s motorkářem, jednou s dvojitym tragickym koncem.
jednou jsem max o 5 minut minul tragickou nehodu s motorkářem, kterého jsme jako jediného kratce před tim mijeli a pak to hlasili v radyju, ze je silnice kvůli nehode zavrena - tesne před nim se nahle zacalo otáčet otáčet auto...
jezdi opatrne.
jsem rád, že toto byl první a rozumný komentář k danému tématu. Jsem druhosezóní motorkář, prasárny na cestách nedělám, a ani je dělat nehodlám. Vážím si svého života a i života druhých, a i těch, kteří by po mě zůstali. Nevyzývám k ústupkům pro motorkáře, jen ke standardní obezřetnosti a ohleduplnosti, to bohatě stačí. Nepředjíždím dokud opravdu nevím, že auto nemůže odbočit vlevo, nebo dokud si nejsem jistý, že mě řidič vidí.
Ke komentáři Blue Suna,
na moto webech se objevují přesně ty články o kterých mluvíš. Kde právě my si máme dávat pozor.
Ale proč nevyzvat i řidiče aut (tím jsem již 9 let, za volantem i jako obchoďák s mnoha tkm bez nehod) k obezřetnosti?
Jen bych dodal, že hlídaní si prostoru i za vozidlem je standardní součást provozu.
Porušování pravidel viz. rychlosti je na jinou debatu.
Ještě bych dodal, pokaždé když sedám na moto, tak jen doufám, že se domů vrátím v takovém stavu v jakém jsem vyjel. Neboj dobře si uvědomujeme svou zranitelnost.
Děkuji a všem přeji mnoho km, bez nehod.
Jsem rád za to, že jsi ohleduplný, ale na silnicích bys byl asi výjimkou, minimálně ve středních Čechách. Nebo když vezmu typický příklad z jedné jihočeské silnice první třídy: dlouhá rovinka do mírného kopce, cca 300 metrů za vrcholem je odbočka. Pravidelně mě tam motorkáři předjíždí v dost vysoké rychlosti, ačkoli mám blinkr doleva a jsem už najetý k odbočení. Kdyby se něco stalo, čí to bude chyba? Jen proto, že to místo znám a jezdívám tam často, si to víc hlídám. Být to na méně frekventované silnici, asi to tak moc sledovat nebudu, tohle je skutečně problém toho, kdo jede za mnou.
A když už mluvíš o "místu pro chybu", tím víc by se tak měl chovat ten zranitelnější, nemyslíš?
v pripade uz je ve vedlejim pruhu, tak odbocit nesmis.
pak se posuzujou brzdny stopy.
jestli ten co te predjizdel vlevo hodne prekrocil povolenou rychlost, nebo brzdne stopy smerujou sikmo z praveho do levého pruhu, tedy zacal te predjizdet v momente kdy jsi zahejbal, jde hlavni část viny za nim.
ale jestliže jel +- povolenou rychlosti, brzdne stopy jsou rovne v levem pruhu, tak je to vina tvoje bez ohledu na zakaz predjizdeni. on bude popotahovanej za predjizdeni na zakazu, ale ty za zpusobenou nehodu.
to jsou prakticky zkusenosti ty papiraku.
podle toho co pises minimalne 5 fterin