Novinky
říkám si, kolik tak ceskych ridicu nasazuje ty řetězy a přemýšlí nad vybráním pro ně, jako hlavním kvalifikačním kritériem...
Bohuzel se autor clanku dostatecne neznamil s problematikou testovani tlumicu. K clanku mam tyto poznamky😒br />
1) bezdemontazni testery podvozku vyhodnocuji tlumice prevazne dle metodiky EUSAMA a ta meri prilnavost kola, ne ucinnost tlumice!!! 60 % je dobra hodnota pro tlumic. Tato hodnota znaci pomer staticke sily ku minimalni sile, ktera nastane, kdyz vibrace plosiny prochazi rezonancni frekvenci pruziny zavesu. V tomto pripade zacne kolo nejvice "odskakovat". Je to test, ktery hodnoti bezpecnost celeho zavesu, ne komfort odpruzeni. A podle tohoto testu se mely hodnotit vsechny tlumice.
2) Zminka o tom, ze pri rychlostech pistnice kolem 0,6 m/s musi byt tlumic dostatecne tuhy, je naprosty nesmysl. Vyhybaci manevr (kterym je to zduvodnene) je velmi pomaly dej a pri tomhle deji si nedokazi predstavit, ze by pistnice dosahla teto rychlosti. V porovnani s prujezdem kola pres vymol ve vysoke rychlosti, je rychlost pri vyhybacim manevru zanedbatelna. Prave z tohoto duvodu se tlumice konstruuji s tzv. nelinearni F-v (sila-rychlost) charakteristikou, kdy kolem rychlosti pistnice 0,1 az 0,15 m/s se nachazi na charakteristice zlom a tlumeni klesa a tim padem i vyvolana tlumici sila. Tim se chrani podvozek, aby prave pri zminovanem prujezdu pres vymol nedoslo k utrzeni uchyceni tlumice a dalsich komponent podvozku.
3) vyhodnoceni max. tlumeni dle etalonu Skody. Nikde neni napsane, ze ma Skoda Auto tlumice vyladene optimalne (i kdyz se to da ocekavat). Problem je, ze klasicke pasivni tlumice lze ladit s ohledem na bezpecnost nebo komfort jizdy. Tyto pozadavky jsou ale protichudne. Takze je otazka na jakou stranu se Skoda priklonila. Vsichni to zname z francouzskych aut, ktera jsou ladena spise komfortneji, ale pri prejezdu nerovnosti kola vice odskakuji, ztraceji kontakt s vozovkou (hodnoty EUSAMA jsou nizsi) a auto neni tak dobre riditelne = bezpecne. Chtel bych touto cestou autora varovat, ze zminovane zavery mohou vest i k zalobe vyrobcu tlumice (nejsem zadny zastupce vyrobcu). Tlumice mohou byt totiz naladeny vice "bezpecneji" nebo vice "komfortneji". Muze se klidne stat, ze nektery z tlumicu bude na EUSAMA testu vychazet lepe nez original Skoda. Test, ktery jste udelal vy, je pouze zkouska odklonu jinych tlumicu od Skoda etalonu!
1) bezdemontazni testery podvozku vyhodnocuji tlumice prevazne dle metodiky EUSAMA a ta meri prilnavost kola, ne ucinnost tlumice!!! 60 % je dobra hodnota pro tlumic. Tato hodnota znaci pomer staticke sily ku minimalni sile, ktera nastane, kdyz vibrace plosiny prochazi rezonancni frekvenci pruziny zavesu. V tomto pripade zacne kolo nejvice "odskakovat". Je to test, ktery hodnoti bezpecnost celeho zavesu, ne komfort odpruzeni. A podle tohoto testu se mely hodnotit vsechny tlumice.
2) Zminka o tom, ze pri rychlostech pistnice kolem 0,6 m/s musi byt tlumic dostatecne tuhy, je naprosty nesmysl. Vyhybaci manevr (kterym je to zduvodnene) je velmi pomaly dej a pri tomhle deji si nedokazi predstavit, ze by pistnice dosahla teto rychlosti. V porovnani s prujezdem kola pres vymol ve vysoke rychlosti, je rychlost pri vyhybacim manevru zanedbatelna. Prave z tohoto duvodu se tlumice konstruuji s tzv. nelinearni F-v (sila-rychlost) charakteristikou, kdy kolem rychlosti pistnice 0,1 az 0,15 m/s se nachazi na charakteristice zlom a tlumeni klesa a tim padem i vyvolana tlumici sila. Tim se chrani podvozek, aby prave pri zminovanem prujezdu pres vymol nedoslo k utrzeni uchyceni tlumice a dalsich komponent podvozku.
3) vyhodnoceni max. tlumeni dle etalonu Skody. Nikde neni napsane, ze ma Skoda Auto tlumice vyladene optimalne (i kdyz se to da ocekavat). Problem je, ze klasicke pasivni tlumice lze ladit s ohledem na bezpecnost nebo komfort jizdy. Tyto pozadavky jsou ale protichudne. Takze je otazka na jakou stranu se Skoda priklonila. Vsichni to zname z francouzskych aut, ktera jsou ladena spise komfortneji, ale pri prejezdu nerovnosti kola vice odskakuji, ztraceji kontakt s vozovkou (hodnoty EUSAMA jsou nizsi) a auto neni tak dobre riditelne = bezpecne. Chtel bych touto cestou autora varovat, ze zminovane zavery mohou vest i k zalobe vyrobcu tlumice (nejsem zadny zastupce vyrobcu). Tlumice mohou byt totiz naladeny vice "bezpecneji" nebo vice "komfortneji". Muze se klidne stat, ze nektery z tlumicu bude na EUSAMA testu vychazet lepe nez original Skoda. Test, ktery jste udelal vy, je pouze zkouska odklonu jinych tlumicu od Skoda etalonu!
Však tenhle pseudo test je jen další reklama na škodu, kterých je na auto.cz plno. A když už si tohle škoda objedná tak to má jistě i dobře právně ošetřené.
S největší pravděpodobností je právě z toho důvodu zvolena na hlavu postavená metodika kterou popisuješ - tedy nejlepší tlumiče pro oktávku vyrábí škoda, dáme jí známku 1, jakýkoliv odklon od hodnot škody = zhoršení známky. Co je na tom podle tebe právně napadnutelné?
Nicméně děkuji za tvůj barvitý a smysluplný komentář vedený technickou rukou a plně se s ním ztotožňuji. Přesně tyhle tři věci mě při čtení článku napadly také a to nejsem z oboru.
S největší pravděpodobností je právě z toho důvodu zvolena na hlavu postavená metodika kterou popisuješ - tedy nejlepší tlumiče pro oktávku vyrábí škoda, dáme jí známku 1, jakýkoliv odklon od hodnot škody = zhoršení známky. Co je na tom podle tebe právně napadnutelné?
Nicméně děkuji za tvůj barvitý a smysluplný komentář vedený technickou rukou a plně se s ním ztotožňuji. Přesně tyhle tři věci mě při čtení článku napadly také a to nejsem z oboru.
Velká pochvala za nápad testu, za realizaci napůl. Protože je otázkou, zda originální díl Škoda je tím neprůstřelným etalonem. Ladičská ekvilibristika Škody Octavia II je totiž tak dokonalá, že to je jediný vůz, který se mi podařilo na dálnici otočit kufrem napřed. Bude tedy příště ocenění etalonu i pro rozvody EA111 nebo celkovou konstrukci HTP? Ale zase korektně víme, jak se testovalo, teorie taky měla něco do sebe.
Chybí vybavit auto měřícími přístroji, anonymně přehazovat jednotlivé sady a nechat projíždět pány ze Škoda Motorsport (nejlíp ty co nepotřebují Haldex i do supermarketu) mnoho kol zatáčkovité rozbité okresky. Data probrat s vývojem nebo i přizvat nějakého závodníka klidně i nižší soutěže co si staví auta sám.
Kayaba je slušná značka, Monroe už není co býval. Sachs je ale velkým překvapením. Kdo je přebalený Škoda Economy? O zbytku nemá smysl uvažovat, to používá leda inteligentní krasavice Topolová pro zaručeně prověřené vozy.
Chybí vybavit auto měřícími přístroji, anonymně přehazovat jednotlivé sady a nechat projíždět pány ze Škoda Motorsport (nejlíp ty co nepotřebují Haldex i do supermarketu) mnoho kol zatáčkovité rozbité okresky. Data probrat s vývojem nebo i přizvat nějakého závodníka klidně i nižší soutěže co si staví auta sám.
Kayaba je slušná značka, Monroe už není co býval. Sachs je ale velkým překvapením. Kdo je přebalený Škoda Economy? O zbytku nemá smysl uvažovat, to používá leda inteligentní krasavice Topolová pro zaručeně prověřené vozy.
Pravne napadnutelne moze byt, ze test tvrdi, ze znacka XY je horsia nie preto, lebo ma v exatne meratelnom parametre ma horsiu hodnotu, ale preto, ze ma hodnotu INU.
Test tvrdi, ze ta INA hodnota je automaticky horsia bez ohladu na to, ci je vyssia alebo nizsia.
Problem teda je, ze hodnota konkretneho vyrobku bola svojvolne urcena za najlepsiu.
To je ako keby si testoval smartfony a povedal, ze tie co maju CPU benchmark na urovni inej ako 1000 su horsie, bez ohladu na to, co maju hodnotu 800 alebo 1200.
Test tvrdi, ze ta INA hodnota je automaticky horsia bez ohladu na to, ci je vyssia alebo nizsia.
Problem teda je, ze hodnota konkretneho vyrobku bola svojvolne urcena za najlepsiu.
To je ako keby si testoval smartfony a povedal, ze tie co maju CPU benchmark na urovni inej ako 1000 su horsie, bez ohladu na to, co maju hodnotu 800 alebo 1200.
Kayaba su super tlmice, poznam vela ludi co na ne spoliehaju bezvyhradne v pomere cena vykon kvalita su nedosiahnutelne. Excel G funguju skvele, rec je ale o mierne tvrdsom setupe. Osobne jazdim uz 2 auto dlhodobo na podvozku kayaba aj ostatne auta v rodine rozne znacky a max spokojnost prave s charakteristikou a realnym fungovanim tlmica na ceste. Zadne su navyse made in Czech.
SACHS su najvacsie sunty, znacka zije uz len minulosti, ale aftermarket maju neskutocne odflaknuty, nikdy by som to nekupil.
SACHS su najvacsie sunty, znacka zije uz len minulosti, ale aftermarket maju neskutocne odflaknuty, nikdy by som to nekupil.
Muzu potvrdit, za tri sezony naproata apokojenost, lepsi se mi zdaly uz jen Magneti Marelli, jenze ty uz koupit nejdou 😒
Zdavím,
nemáte náhodou zkušenoust s různými pružinami na Octavii 2 kombi 4x4?
Měnil jsem před rokem zřejmě originální zadní pružiny i tlumiče za KYB. Cílem bylo zvýšit zatěžovanou zadní nápravu a docílit normální vzhled auta i při mírném naložení. To se povedlo, ale po roce je zadek opět níže než předek a zdá se že dále klesá 😊 Nevím co je na vině. Tuším ale, že pružiny mají přece jenom větší vliv na světlou výšku než tlumiče.
Mám vyměnit pružiny, tlumiče a nebo přidat podložky?
Děkuji
nemáte náhodou zkušenoust s různými pružinami na Octavii 2 kombi 4x4?
Měnil jsem před rokem zřejmě originální zadní pružiny i tlumiče za KYB. Cílem bylo zvýšit zatěžovanou zadní nápravu a docílit normální vzhled auta i při mírném naložení. To se povedlo, ale po roce je zadek opět níže než předek a zdá se že dále klesá 😊 Nevím co je na vině. Tuším ale, že pružiny mají přece jenom větší vliv na světlou výšku než tlumiče.
Mám vyměnit pružiny, tlumiče a nebo přidat podložky?
Děkuji
Nabudúce si dajte viac záležať. Alebo to bol zámer?
z Febi Bilstein se poslední dobou stal pouhý přebalovač zboží. Kdo ví, od koho by ty tlumiče byly. A jestli byste při dalším odběru dostal ty samé.
základní verze B4 je přebal, ale vyšší verze B6, B8 už jsou jednopláště, co si vyrábí Bilstein sám (mám je na autě a jsou perfektní), jenže B6 a B8 už jsou tlumiče s tužší charakteristiou, takže pro běžné ježdění nejsou zcela ideální.
Tlumičová vzpěra zakončená nahoře ložiskem v karoserii a dole připevněná k horní části těhlice, to je právě stěžejní předmět McPherosonova řešení - patentu. A k tomu široce rozvidlené spodní rameno. Přesně toto zavěšení má dnes už dlouho většina vozů na přední nápravě - i Octavia - tak jaké pseudo, jak je v článku?
PS: Naše T603 to už měla v padesátých letech a patent obešla užitím tzv. fajfky místo rozvidleného ramene.
Pozn.: McPhersonovo zavěšení může být a bývá (méně často) i na nápravě zadní.
Pozn.: Umístění pružiny kolem tlumičové vzpěry není podmínkou - může být a bývá i zvlášť - McPherson je tlumičová vzpěra.
PS: Naše T603 to už měla v padesátých letech a patent obešla užitím tzv. fajfky místo rozvidleného ramene.
Pozn.: McPhersonovo zavěšení může být a bývá (méně často) i na nápravě zadní.
Pozn.: Umístění pružiny kolem tlumičové vzpěry není podmínkou - může být a bývá i zvlášť - McPherson je tlumičová vzpěra.
A kdopak vyrábí tlumiče pro Škodovku?
Tak proč je nepožívají - škodovky jsou jak žebřiňáky..... >😁 >😁 >😁
Uvedená zjištění zrovna dvakrát nekorespondují s informacemi z jiných zdrojů. Např. [odkaz]
100% pochybuji, že výrobcem originálních tlumičů je Škoda, ty tlumiče budou sjíždět z výrobních linek třeba právě Sachs ... Otázkou je, jak velký tlak výrobců automobilů je na dodavatele, aby do druhovýroby pouštěly méně kvalitní produkty.
Nicméně je to jako se vším - originální díly jsou nesmyslně předražené a člověk platí za logo na krabici a kvalitativně stejný díl od stejného výrobce jako je dodavatel do prvovýroby si sežene člověk za mnohem nižší ceny...
100% pochybuji, že výrobcem originálních tlumičů je Škoda, ty tlumiče budou sjíždět z výrobních linek třeba právě Sachs ... Otázkou je, jak velký tlak výrobců automobilů je na dodavatele, aby do druhovýroby pouštěly méně kvalitní produkty.
Nicméně je to jako se vším - originální díly jsou nesmyslně předražené a člověk platí za logo na krabici a kvalitativně stejný díl od stejného výrobce jako je dodavatel do prvovýroby si sežene člověk za mnohem nižší ceny...
Srovnání nových tlumičů je jedna věc. U žádného nebyla zjištěna nebezpečnost, nicméně ani nebylo zjištěno, jak se skutečně bude auto s tlumiči chovat...
Zcela ale postrádám spojení s realitou. I ten nejhorší nový tlumič z testu totiž stále bude lepší než originál na ojetině, který za sebou má 200 tis. km... Není tedy důvod propadat panice a odsuzovat ty, kteří si koupí třeba Starline.
Je zcela naivní si myslet, že někdo bude na ojetinu za 50 tis. cpát originál díly... A i neoriginál může se ctí sloužit. Důležité je, aby díly nebyly nebezpečné.
Paradoxně možná 99% aut, které prodělalo tuningové úpravy, je pro bezpečnost provozu větší hrozbou než někdo, kdo volí značku Starline. Nepovolené rozměry kol, nehomologované díly, nepovolené úpravy... A těch, kteří důsledně dbají na úpravy splňující homologaci s příp. zápisem do TP, je minimum.
Zcela ale postrádám spojení s realitou. I ten nejhorší nový tlumič z testu totiž stále bude lepší než originál na ojetině, který za sebou má 200 tis. km... Není tedy důvod propadat panice a odsuzovat ty, kteří si koupí třeba Starline.
Je zcela naivní si myslet, že někdo bude na ojetinu za 50 tis. cpát originál díly... A i neoriginál může se ctí sloužit. Důležité je, aby díly nebyly nebezpečné.
Paradoxně možná 99% aut, které prodělalo tuningové úpravy, je pro bezpečnost provozu větší hrozbou než někdo, kdo volí značku Starline. Nepovolené rozměry kol, nehomologované díly, nepovolené úpravy... A těch, kteří důsledně dbají na úpravy splňující homologaci s příp. zápisem do TP, je minimum.
Konečně zajímavý článek, hlavně opět výborné "ráčkovací" video 😉 :yes😒br />
Nicméně mezery v článku vidím. Předně by stálo za to zjistit dodavatele tlumičů do prvovýroby Škody (jestli to náhodou nebude zrovna ten Sachs >😒] ). A na to, že Škoda si sama žádné tlumiče nevyrábí, bych klidně vsadil gatě...
Pak také zjištění testu jsou taková ryze teoretická. Nedávají odpověď, jak se skutečně vůz bude s tlumiči chovat a jestli je skutečně nějaký vyloženě nebezpečný (a zaslouží si známku 5). Jenže jistě, tohle by vyžadovalo od každého koupit celou sadu, namontovat na vůz a otestovat... Takže cenově by test byl úplně jinde. Ale z druhé strany i obsahově - porovnání zjištěné teorie s realitou by bylo nepochybně VELMI zajímavé.
A postrádá spojení s reálným světem, kdy i ten nejlevnější nový tlumič bude stále lepší volbou, než originál na ojetině co najel 200 tis. km ...
Ale jinak děkuji za článek :yes:
Nicméně mezery v článku vidím. Předně by stálo za to zjistit dodavatele tlumičů do prvovýroby Škody (jestli to náhodou nebude zrovna ten Sachs >😒] ). A na to, že Škoda si sama žádné tlumiče nevyrábí, bych klidně vsadil gatě...
Pak také zjištění testu jsou taková ryze teoretická. Nedávají odpověď, jak se skutečně vůz bude s tlumiči chovat a jestli je skutečně nějaký vyloženě nebezpečný (a zaslouží si známku 5). Jenže jistě, tohle by vyžadovalo od každého koupit celou sadu, namontovat na vůz a otestovat... Takže cenově by test byl úplně jinde. Ale z druhé strany i obsahově - porovnání zjištěné teorie s realitou by bylo nepochybně VELMI zajímavé.
A postrádá spojení s reálným světem, kdy i ten nejlevnější nový tlumič bude stále lepší volbou, než originál na ojetině co najel 200 tis. km ...
Ale jinak děkuji za článek :yes:
Ty 2 zavody na tlumice v CR - KYB a Monroe - tam bych hledal puvod pro Skodu.
Vyměnil jsem originální opotřebené za neoriginál a závěr? Určitě došlo ke změně chování vůči novému originálnímu, a to směrem k horšímu. Nicméně zhoršil se v zásadě jen komfort tlumení krátkých nerovností. Paradoxně větší výmoly tlumiče lépe odfiltrují při rychlejší jízdě. Výrazněji se přenáší rázy a podvozkové díly budou zřejmě o něco více trpět...
Naopak došlo k výraznému zlepšení proti opotřebeným originálům. Vůz se chová naprosto bezpečně, nijak neplave, dobře drží směr a solidně reaguje na změnu směru. Můj závěr pro konkrétní případ? Znovu bych klidně v daném případě dal neoriginální tlumiče za ani ne poloviční cenu proti originálním. Peníze, které ušetří, může dát třeba do nových pneu nebo brzd a pro bezpečnost udělá člověk mnohem víc.
Nicméně přirozeně uznávám, že originálnímu se zdaleka nevyrovná. Nedělám si ani iluzi o tom, že bych na nich najel dalších 150 tis. km ... Být to lepší ojetina, tak o neoriginálních neuvažuji. S ohledem na stav a stáří našeho vozového parku jsou ale neoriginální tlumiče požehnáním pro motoristy :-!
Naopak došlo k výraznému zlepšení proti opotřebeným originálům. Vůz se chová naprosto bezpečně, nijak neplave, dobře drží směr a solidně reaguje na změnu směru. Můj závěr pro konkrétní případ? Znovu bych klidně v daném případě dal neoriginální tlumiče za ani ne poloviční cenu proti originálním. Peníze, které ušetří, může dát třeba do nových pneu nebo brzd a pro bezpečnost udělá člověk mnohem víc.
Nicméně přirozeně uznávám, že originálnímu se zdaleka nevyrovná. Nedělám si ani iluzi o tom, že bych na nich najel dalších 150 tis. km ... Být to lepší ojetina, tak o neoriginálních neuvažuji. S ohledem na stav a stáří našeho vozového parku jsou ale neoriginální tlumiče požehnáním pro motoristy :-!
V teste spravne je uvedene, ze tlmic ovplyvnuje jazdne vlastnosti. Co tak skusit zmerat bezpecnu rychlost pritom spominanom vyhybacom manevri.
Vysledky by mohli ukazat pravdu a preto sa len spekuluje, ze aftermarket zhorsi jazdne vlastnosti. Casopis som kupil, test som cital a vypovedacia hodnota je jedne pani povedala, ze si mysli
Vysledky by mohli ukazat pravdu a preto sa len spekuluje, ze aftermarket zhorsi jazdne vlastnosti. Casopis som kupil, test som cital a vypovedacia hodnota je jedne pani povedala, ze si mysli
Pravděpodobně bude dodavatelem tlumičů do prvovýroby Bilstein, přičemž celá sada!! na Octavii 2 se sežene pod 5 tis. Kč... Případně Ateso.
Ptám se😒br /> 1) proč v testu není uveden výrobce originálních tlumičů z prvovýroby?
2) proč v testu nejsou právě Blisteiny?
Náhoda? Podle mě opět účel 8-s :-! Ale někdo ten test platit musel, že. Takže koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Že posílám pozdrav do PR oddělení z Mladé Boleslavi >😁 >😒] 8-s
Ptám se😒br /> 1) proč v testu není uveden výrobce originálních tlumičů z prvovýroby?
2) proč v testu nejsou právě Blisteiny?
Náhoda? Podle mě opět účel 8-s :-! Ale někdo ten test platit musel, že. Takže koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Že posílám pozdrav do PR oddělení z Mladé Boleslavi >😁 >😒] 8-s
Co bych za to dal mít měkčí tlumiče, možná např. ty Sachsy, na nové O3. Protože s tím naladěním z výroby je to žebřiňák a ještě k tomu s tvrdejma sedačkama.
Autor sa vôbec nevzrušuje nad tým, že sa tlmič uchytáva do tehlice zverným spojom a výrobca tomuto ...nasadzuje korunu tým, že tlak sa vyvodí cez vrstvu laku !!! Ako konštruktér počítal zníženie tlaku v styčnej ploche zverného spoja z dôodu starnutia farby, vie len on a autor videa.
Priznajme si, že niektorí výrobcovia používajú drahšie a lepšie riešenie spočívajúce v spevnenej spodnej časti s dvomi otvormi pre skrutky navarenej na tlmič, ktorými sa spodná časť tlmiča uchytí do tehlice . Pre správne ustavenie polohy je to podstatne lepšie, ako tá žiletka, ktorá z jedného vzorku odpadla.
Riešenie tlmiča škody je EINFACH BILLIG
Priznajme si, že niektorí výrobcovia používajú drahšie a lepšie riešenie spočívajúce v spevnenej spodnej časti s dvomi otvormi pre skrutky navarenej na tlmič, ktorými sa spodná časť tlmiča uchytí do tehlice . Pre správne ustavenie polohy je to podstatne lepšie, ako tá žiletka, ktorá z jedného vzorku odpadla.
Riešenie tlmiča škody je EINFACH BILLIG
Filtry, tlumice, svetla,... Chapu, ze to je nejrozsirenejsi kocar v CR, ale stejne Skoda ma jenom 30% trhu, takze uz bych ocekaval nejaky test i pro jina auta - Focus, Mondo, Astra, Ceed, Golf, Prase ... pokud tyto testy tedy neplati Skoda. Pokud ano tak SM bych prejmenoval na Skoda Medium. Jakoze delat test, ktery tlumic se nejvic priblizuje k orginalu, kdyz samotny original nemusi byt nejlepsi mozny? O cem to je?
Pamatujete na prvni Ropidy s pekelne tvrdymi tlumici? Za rok prisla Skoda s mekcim naladenim, tak proc napr Sach taky nemuze udelat lepsi tlumic nez original?
Pamatujete na prvni Ropidy s pekelne tvrdymi tlumici? Za rok prisla Skoda s mekcim naladenim, tak proc napr Sach taky nemuze udelat lepsi tlumic nez original?
mít pocit že škodaauto.cz i se Světem škodovek začínají být něco jako sekta. Ty se také neustále utvrzují v té jediné správné víře.
Přijde mi, že lidi nepochopili článek. Po zhlédnutí videa a po přečtení textu jsem z článku pochopil, že není záměr říct, který z tlumičů se bude na autě chovat lépe a auto s ním bude mít lepší jízdní vlastnosti, ale přišlo mi, že se článek snaží porovnat to, jak se tlumiče oproti originálním požadavkům rozcházejí nebo přibližují.
S tlumiči a jejich charakteristikou to je hodně složitý, protože záleží na hodně věcech a i sebemenší detail dělá velké rozdíly. Před 10 lety byli úplně jiné pneu než jsou teď, výrobce musí zajistit že auto bude fungovat s různými rozměry pneu, silentbloky stárnou, péra při každém zatlačení mění svojí charakteristiku, karoserie mění tuhost, teplota atd.... Věci jako které se promítají do jízdních vlastností je prostě moc a tudíž nelze jednoduchým testem zodpovědět vše. Proto si myslím, že se vzala varianta škoda má tyto parametry tak porovnáme tlumiče jestli se těm parametrům blíží. Nic víc nic míň.
Já jsem za test moc rád a víc takových. Jen tak dál!!!
To jestli je ten anebo tamten tlumič naladěn lépe nebo hůře než originální tlumič je téma na nový článek a přimlouval bych se za něj. Podle mích zkušeností neoriginální tlumiče s jinou charakteristikou můžou mít ve výsledku o dost lepší jízdní projev než originální. Nemluvě o speciálních tlumičích kde se dají jednotlivé parametry seřídit.
Lidi co říkají, že je to opět od Škody zaplacený jsou fakt trapný a nepochopili význam testu!!!
S tlumiči a jejich charakteristikou to je hodně složitý, protože záleží na hodně věcech a i sebemenší detail dělá velké rozdíly. Před 10 lety byli úplně jiné pneu než jsou teď, výrobce musí zajistit že auto bude fungovat s různými rozměry pneu, silentbloky stárnou, péra při každém zatlačení mění svojí charakteristiku, karoserie mění tuhost, teplota atd.... Věci jako které se promítají do jízdních vlastností je prostě moc a tudíž nelze jednoduchým testem zodpovědět vše. Proto si myslím, že se vzala varianta škoda má tyto parametry tak porovnáme tlumiče jestli se těm parametrům blíží. Nic víc nic míň.
Já jsem za test moc rád a víc takových. Jen tak dál!!!
To jestli je ten anebo tamten tlumič naladěn lépe nebo hůře než originální tlumič je téma na nový článek a přimlouval bych se za něj. Podle mích zkušeností neoriginální tlumiče s jinou charakteristikou můžou mít ve výsledku o dost lepší jízdní projev než originální. Nemluvě o speciálních tlumičích kde se dají jednotlivé parametry seřídit.
Lidi co říkají, že je to opět od Škody zaplacený jsou fakt trapný a nepochopili význam testu!!!
"...jsem z článku pochopil, že není záměr říct, který z tlumičů se bude na autě chovat lépe a auto s ním bude mít lepší jízdní vlastnosti..."
Význam testu jsi evidentně vůbec nepochopil ty. Proč má asi orig. tlumič Škoda jako jediný známku za 1 ???
Článek určitě fajn, ale člověk si musí odmyslet tu propagandu. Takže bohužel, obsah jako takový je zajímavý, ale závěr zcela otevřený. A přínos z pohledu zákazníka takřka žádný. Stejně nevím, který značkový neoriginální tlumič vybrat.
Význam testu jsi evidentně vůbec nepochopil ty. Proč má asi orig. tlumič Škoda jako jediný známku za 1 ???
Článek určitě fajn, ale člověk si musí odmyslet tu propagandu. Takže bohužel, obsah jako takový je zajímavý, ale závěr zcela otevřený. A přínos z pohledu zákazníka takřka žádný. Stejně nevím, který značkový neoriginální tlumič vybrat.
O to hůř, že i s takovým zázemím, dokáží do SOP instalovat tak mizerné nastavení tlumičů a pak to na chvostu plánovaného trvání projektu (2roky) ODLAĎOVAT.... to mi příjde spíše úsměvné... Zvláště tím, jak se škodovka standartně chvástá jací jsou to borci.... (Aspoň ty RS naladili bravůrně)
takže raději opotřebený originál, než nefungující a zpracováním až nebezpečné Kamoka, Maxgear, Profit, Sachs nebo Vika.