Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ford S-Max Vignale: Luxusní MPV pořídíte za 1,15 milionu Kč

63 komentářů

Avatar - speedfred
speedfred
Zdravím, jazdil niekto z vás ten benzínový motor? Na papiery vypadaju výkonové údaje sľubne ale zrýchlenie a reálna spotreba nic moc. Zlý motor,alebo to zabíja prevodovka?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Asi pred pol rokom som na konkurencnom serveri debatoval s clovekom, ktory robi pre Getrag a asi na projekcii, lebo vedel komplet detaily co a ako od nich chce Ford a ako oni musia prevodovky dimenzovat ( citaj poddimenzovavat koli $€ !!!!! )...
S hrozou som pochopil, ako strasne su tie motory SW skrtene pre 1., 2., ale aj 3.!!! prevodovy stupen tak, aby neprekrocili maximalne limity na ktore je prevodove ustrojenstvo stavane !
Mne sa ale nezda vsetko co hovoril, nakolko ak ide do prevodovky napr. 300 Nm na 1., alebo 5-om stupni, je jej to jedno - problem bude, kolko pojde do diferaku ! No a asi koli nim - slabsie dimenzovanym - ich tak skrtia... 8-s
_MT_
Převodovka nemá jen vstup.
sir
Ja mel v minulem Mondeu 2,0 EB ale s dvojspojkou...a opravdu na prvni dva stupne je vykon omezovany a az pak je to to prave orechove....uzasna akcelerace od 80-100 nahoru.....jinak spolehlivost prikladna tak jako ticho a kultura....s dieslem se to neda srovnat....holt spotreba taky ne >😁
Avatar - speedfred
speedfred
Koľko si mal spotrebu,a pomer mesto diaľnica ?
sir
8,8-9,3..65% dalnice 35% mesto ....pokud jsem jezdil vic okresky, tak spotreba nizsi.

Dalnice 150-180, okresky 110-130....skoda kratke 6tky.....jezdilo by to na dalnici i okreskach mene....zkousel jsem jezdit podle predpisu a pak to slo i pod 8...ale mucirna >😁
Btw otec ma s manualem a spotrebu ma nizsi - prumer mel ted dle pp 8,8
tesnav
Doma ho mám ve dvou vydáních, viz. moje recenze. Velmi příjemné svezení, plynulý zátah v širokém spektru otáček a skutečně velmi tichý. Parametry S-Maxu budou souviset mimo automatu také s tím, že je to přeci jen těžší a větší/vyšší "krabice".

A reálná spotřeba s tímto motorem je v S-Maxu okolo 10,5, což je vzhledem k tomu, že 200-210 PS diesely jezdí za 8,5, naprosto odpovídající a OK.
MariAchi
No ja ti nevim, realne jsme se znamym pri jeho vybirani vozu projizdeli prave S-Max s EB a automatem a jako kontra bylo BMW 2GT 220i (soukrome, nebot to jako predvadecku v CR nesezenes...).
No a BMW, byt je papirove slabsi, tak bylo v jakemkoliv rezimu znatelne dynamictejsi a navic s nizsi spotrebou, nedostalo se ani na 9 litru, kdezto Ford byl porad pres 10...

No, ale vzhledem k faktu, ze na 2GT se neda vubec koukat, to vyhral Ford, ale s dieselem. 😄
tesnav
Tak ono 2 GT (v manuálu) je dle oficiálních dat také o 220 kg lehčí, než S-Max a je také menší, což dává logický předpoklad pro menší spotřebu. A větší dynamiku deklarují BMW i údaje výrobců, kdy i automat od BMW je stejně rychlý jako manuál.

Pokud vyjdu ze zkušeností s Kugou, kde bude předpokládám stejný klasická automat jako v Esku, ne dvojspojka, tak tento je prostě pomalý a při kickdownu je potřeba počítat s prodlevou 1,5 - 2,0 sekundy do plného sepnutí a záběru.

A pokud je navíc 2.0 EB v Esku ještě na nižší kvalty skutečně přidušený (může být, nevím, už v minulosti to ale Ford někde dělával), tak se to na dynamice zase podepíše.

A co se týká vzhledu - teď jsem párkrát GTčko potkal a je to minimálně nezvyk vidět takový vagon s ledvinkami vpředu (mi osobně se nelíbí vůbec).
MariAchi
BMW pro pricnou zastavbu pouziva dvojspojku jen pro trivalcove motorizace, 2 GranTourer 220i ma HDM automat Aisin - asi to nejlepsi pro pricnou zastavbu. Moc krasy ale tohle auto nepobralo...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zvenku proti staršímu S-maxu pro mě jednoznačně mnohem horší. Interiér vypadá velmi dobře, ale podle mě by takhle mělo vypadat Titánium, a ne nějaká rádoby prémiová nadstavba.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...no tak to jsou luxusní i dachny v provedení Arctica >😁 >😁 >😁
Huben
takže jestli chci čtyřkolku v naftě, automatu a plné výbavě, tak bude stát 1,3 milionu? za Forda? Svět se zbláznil... ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
Za Superb už je to ok? A za spoustu podobných....
Nie je to OK.

Nedavno bol v slovenskej Pravde test Superbu s velmi zabavnou cenovkou tak som si pozrel cennik a zistil, ze Superb bez problemov konkuruje Lexusu GS.

Teda, konkuruje cenou...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Šeldne, ty pořád objevuješ ameriku.
Lexus NX je auto na podvozku velikosti nižší střední.
To, že Superb končí tam, kde GS začíná, je sakra normální. Tak stejně za ty peníze můžeš mít levnou A6, 5-er, E-klasse. No a? To je nějaká novinka?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, máš pravdu. Problémem Vignale není cena, ale to, že za tuhle cenu dostáváš totálně neadekvátní protihodnotu.

Jestli někdo nadává na DS že to není prémie, tak u VIgnale musí šílet. DS má totiž přinejmenším prémiový design. Ale Vignale? Tady není prémiové zhola nic.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rohypnole, za prémii to rozhodně nepovažuji, viz můj první příspěvek. Ale cena je stejně neadekvátní k hodnotě jako u nemalé části konkurentů. Alhambra taky není prémiová, ani to o sobě netvrdí, a stojí v maxu totéž.
webpaja
...přeju ti Karle hezký sobotní večer v zajetí souboje s větrnými mlýny! 😉
webpaja
Fordy mají jednu výhodu, mnohem lepší techniku už v základu, ale to je asi nesmysl ti to vysvětlovat.

Kup si základní S-Max a pořád dostaneš pořádný podvozek, slušný pohon i převodovku, tohle je nadstavba.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes:
sir
A hlavne...technika vw ani nedosahuje Fordu....napriklad ..masazni sedacky vpredu...u Fordu..13 posltaru , ktere opravdu masiruji...u VW se hybe pouze s bederni operkou...a ta ma simulovat "masaz" ..vtip ne?

LED svetal..u Fordu natacesi plne adaptivni...menici kuzel v nekolika rezimem...u VW sviti jen rovne...a pri rychlostech nad 100km-h zesili svetelny kuzel...a pri svecuji mlhovkama...

coz prisvecovani mlhovkama...je nejvetsi tragedie co jsem zazil....u Fordu (minula generace) je ve svetlech primo lampa navic, ktera opravdu pri zatoceni volantu osvetlí velky kus cesty a prikopy ci chodniku ve meste smerem od auta...kdez to u VW a jinych...se rozne mlhovka.. >😁 , ktera dosvitne asi 1,5m >😁 tak ze stejne jen tma.
webpaja
O masážích nevím, ale VW má plně adaptivní systém v Passatu ne?
sir
No ted tendrujeme auta..nejlvenejsi vychazi passat...tak jsem se poprve zacetl do ceniku a popisu....a popsal jsem popis LED svetel jejich slovy...
_MT_
Pak by se asi slušelo napsat, že píšeš o základních LED světlech, které nahradily obyčejné xenony (ty toho také moc neuměly, že). Ne o těch dražších.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A v čem je ta technika lepší??

Infotainment stojí za ...
Pohon všech kol proti haldexu 5 o ničem
Motory zcela srovnatelné s konkurencí
Výbavové prvky zcela standartní, nic mimořádného

Tak v čem to je?
Avatar - speedfred
speedfred
Však ti písal rozdiel vo svetlách a masáži. Moja skúsenosť ked máš u Fordu adaptívny tempomat,tak sa da prepnúť aj na obyč, u VW nie. Pre mna dôležitá vec.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
sorry, ale tohle jsou detaily. Stejně tak ti můžu napsat, že u Passatu máš virtualní přístrojový štít atp. ... Podstatné je ale "železo" a tam Ford ničím nevyniká, naopak třeba DSG či hladex umí VW lépe.
Avatar - speedfred
speedfred
Pre mňa dôležité detaily. Svetlo by som povedal je dôležitá vec,nie detail.
Presne to mi napadlo...

Lexus sice nevyraba MPV, ale za 1.3 melona je Lexus NX v porovnatelnej/lepsej vybave.

Nehovoriac o tom, ze velky RX (RX 200t) zacina na 1.35 melona.

Dat za MPV od Forda 1.3 miliona je zly vtip.
webpaja
7míst máš kde? Co takhle srovnat Ghibli a i20? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Lepší je cenově srovnat Ghibli a Passat ve vrcholný naftě - jeden V6 druhej R4, jeden prémie druhej lidový auto, jeden vyšší druhej standardní střední třída >😒]
webpaja
Ještě lepší jsou zcela jiný koncepce karoserie, možná F488 a ten Passat. To je správně "kůprovský" >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty se ale cenově nepřekrývaj a F488 neni ten levnější = a fakt de koupit Passat s čtyřválcem dráž než Maserati Ghibli V6 😉
MariAchi
Ono bylo celkem jasne, ze kdyz tu nejakej moula napise kravinu, tak se prizenes ho obhajovat, holt vrana k vrane >😁
Avatar - speedfred
speedfred
Ked to chceš ako 7miestne tak vyber velký nie je.
Petrko
Tak jistě takové prachy jdou platit jen za VW nejlépe Passat.Už jsi někdy viděl ceník Sharanu?
Huben
ceník sharanu znám.. ale sharan je konkurence pro galaxy od fordu.. ne s-max.. ten ma konkurenci v podobe touranu 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Máš v tom docela hokej. Touranu konkuruje pro c-max. S-max je velikostí trochu jinde. Je kromě výšky stejný jako Galaxy.
Huben
ba jo.. mas pravdu.. oni vlastne ted delaji ten grand c-max 7mi mistny..
Avatar - Jaros71
Jaros71
Cena je naprosto mimo realitu , jedná se přeci o MPV od Fordu.
I milion je palba..podobně jako za předražený Sharan.
Momentálně je za normální penízě do 800 tis.v prakticky max.výbavě Seat Alhambra..a ještě zbude na Fiestu pro manželku
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej, to je vidět že nechápeš co to je Vignale! To je přeci prémie! Koupíš to u exkluzivního stolu a budeš mít jednoho Fordího podrždráta pro všechno >😁 >😁

A jelikož se Ford neustále ***, tak prostě někdo toho podrždráta zaplatit musí >😒]

Prostě Vignale!
Petrko
Ó jak jsi moudrý. Asi jako severokorejský vůdce Kim.
webpaja
😉 :yes: Souhlas, kolega o5 perlí!
MariAchi
To neni kolega, to je ucen, co chodi za skolu 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tvoje vzory ti brát nebudu >😒] Ale je fakt trapné, když vše hážeš na Kima, jako kdyby mohl za vše... Pokud to tak totiž opravdu je, tak je to naopak svým způsobem génius. Jeden člověk, kterého na slovo poslouchají miliony...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Proboha co tady někteří vypotí... Alhambra Style advanced 2,0TDI DSG, dám kožená sedadla a metalízu a jsem přes milion. A přede mnou konfigurátor s příplatky za pár set tisíc. Když zaklikám všechno, jsem na 1 280.000,-!!!! Bez čtyřkolky.
Srovnávej srovnatelné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, ale furt mám normální mainstream a nikdo mi necpe do zadku, že jsem si pořídil prémii a že mám jakože něco lepšího než ti ostatní. A o tom je ta povrchnost a lacinost Vignale >😒] :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže jediný, co tě štve, že cenově úplně normální Vignale ford popisuje jako prémii? No, jsou to plky (od Fordu), ale každý výrobce má své reklamní "plky". Třeba Skyactiv.
Pro mě je to normální nejvyšší stupeň výbavy.
Co mě pobaví, když někdo, kdo neustále nadává na VW, že neumí vyrobit spolehlivý motor (souhlasím), pak píše, že Ford "v železe ničím nevyniká".
Jestli má lepší 4x4 VW nebo Ford nevím, ale vsadím výplatu, že to nevíš ani ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přečti si, jak novináři hodnotí Mondeo AWD...

Spolehlivost nechávám poněkud stranou. Ano, VW takřka neumí vyrobit spolehlivý motor (tedy - on to nepochybně umí, ale nechce se mu a raději jde po co nejnižších výrobních nákladech za každou cenu). Proč nechávám spolehlivost poněkud stranou? Protože prvního majitele to zajímat dvakrát nemusí díky záruce.

Nicméně nezlob se na mě, ale ani tady Ford nic závratného nepředvádí. 1.6 EB měl pokud si pamatuji dost problémy, TDCI nevěřím ani za mák. Je ale fakt, že třeba 1.0 EB se zřejmě vyvedl.

ANo, v zásadě mi vadí na Vignale především ta falešná prémiovost, to obelhávání zákazníka, že za své peníze dostává něco víc. Býv Vignale normální TOP výbavou jako dříve Ghia, neřeknu ani popel.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi jsi zaspal někdy v r.2002. TDCi jsou na tom se spolehlivostí velmi slušně, a o zásadních problémech 1,6EB v nějakém významnějším počtu taky neslyším.
Srovnej s 1,8TSI ( 😉 ) .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezaspal, jen jim tak nevěřím >😒] 1.6 EB není tak problémový, protože není vůbec >😒] 😉 Říkám, měl pokud si dobře pamatuji taky dost zásadní konstrukční vady.
Petrko
Tak ty konstrukční vady vypíš. Je to jednoduché buď argumentuješ a argumenty máš a nebo jen kalíš vodu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Napsal jsem pokud si dobře pamatuji. Takže si to klidně najdi sám :-!
Petrko
přesně jak jsem říkal. Kecy, prdy, beďary.
tesnav
BTW, zkus srovnat srovnatelné. Alhambru za 800 v nejvyšší ceníkové výbavě sice máš, ale jen předokolku se základním benzínovým motorem. Dle logiky ceníku by (neexistující) Alhambra s výkonnějším dieselem, AT a AWD taky byla za milion. Sharan přes 1,1. S-max v "normální" nejvyšší ceníkové výbavě je v této konfiguraci taky "jen" za srovnatelné mega.

A u Vignale předpokládám ve výbavě věci, které když si u konkurence zaklikáš, tak ti cenu taky posunou do obdobných výšin.
Avatar - speedfred
speedfred
Na S-Max sa dá aj pozerať,to je ako bonus. Asi najkrajšie MPV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neřeš teď cenu. Co je na Vignale prémiového?? NIC.

Teď řešme cenu. Co je na Vignale prémiového? CENA >😒] 8-s
Avatar - speedfred
speedfred
To ze je cena cez 1m už je podľa teba prémia ? Interiér je hodne krajší.
Petrko
Srandovní na tvém kopání do Fordu je to že na rozdíl od jiných firem kteří o svých autech prohlašují že jsou prémiová či s nádechem prémie Ford nic takového v materiálech ani na webu nemá. Čtu tam o luxusu a ten v mainstreamu na autech Vignale opravdu vidím včetně těch služeb jak ty píšeš toho "podrždráta". Možná když se budeš dobře učit tak tě někde zaměstnají aspoň jako výše zmíněného podrždráta.
Avatar - miromen
miromen
Když opět čtu některe věci od uspavače.....holt teoretik tvrdej chleba ma. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
"Tajemství prémiového vzhledu modelů Fordu Vignale se skrývá v kvalitním provedení."

Z oficiálního webu. Když nevíš, nepiš :-! :-!
info@dornovametoda-zvirata.cz
Nějak Vás pánové nechápu. Vlastní někdo z Vás S-Maxe? A vlastní někdo z Vás S- Maxe Vignale? Jak se tedy někdo může vyjadřovat k něčemu co viděl jen na obrázku, neseděl v tom, nejezdí v tom a nemá to osahané.
😉