Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec manuálu v supersportech? Tyto modely ho stále nabízí

Nabídka manuálních převodovek v oblasti superaut se v poslední době výrazně zúžila. Zákazníci o ně už nemají takový zájem.
Zpět na článek
9. 4. 2016 18:04
9. 4. 2016 19:01
9. 4. 2016 19:04
10. 4. 2016 10:15
10. 4. 2016 15:48
9. 4. 2016 22:59
10. 4. 2016 10:04
9. 4. 2016 19:11
9. 4. 2016 19:49
9. 4. 2016 21:14
9. 4. 2016 19:24
9. 4. 2016 19:42
9. 4. 2016 19:46
9. 4. 2016 20:26
9. 4. 2016 20:48
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 20:51
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 22:04
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 21:59
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 22:07
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
10. 4. 2016 09:01
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
10. 4. 2016 09:04
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - CHerokee
9. 4. 2016 18:04
manuál
Když už je řeč i Viperu, tak i Challenger Hellcat, Camaro ZL1 nebo Shelby GT350 jsou s manuálem. V případě Shelby dokonce jen s manuálem.

Je fajn, když je zachována volba. Auto, které je na radost, je třeba se u jeho řízení soustředit, a chci ho skutečně řídit a užít si to, je s manuálem fajn. :-!
Rozbalit vlákno
9
9. 4. 2016 19:01
Re: manuál
Ja mam tedy vetsi radost kdyz se muzu soustredit na silnici prede mnou misto soustredeni na rizeni samotneho auta.
Jizda by dle meho nazoru mela byt bojem "ja vs. silnice", ne "ja vs. me vlastni auto" - to by v tomhle boji melo byt naopak mym spojencem.
9. 4. 2016 19:04
Re: manuál
To je o úhlu pohledu. Automat je samozřejmě v normálním autě lepší. Ale v hodně sportovním? Je to půl cesty k playstationu.
Jinak píšeš, že se chceš soustředit na řízení a zapomínáš, že řazení a věci s ním spojené jsou součástí řízení.
10. 4. 2016 10:15
Re: manuál
Nepsal jsem ze se chci soustredit na rizeni, naopak, nechci. Chci se soustredit na jizdu (tzn. rychlost, volbu stopy a spravny moment brzdeni), ne na proslapovani mezi pedalama a kvadlani pakou...
10. 4. 2016 15:48
Re: manuál
Na to je jednoduchá rada - naučit se řídit (myšleno bez urážky). Samotné řízení je podvědomá činnost. Pádla mám rád, protože nemusím dávat ruce z volantu.

Samočinná převodovka podle mne auto z té "rovnice" nedostane. Vždy je tam ten element řízení auta, krocení bestie. :-) To prostě patří k tomu, že se z toho auta snažíš něco vydolovat. Některá auta jsou jen na řidiče náročnější než jiná.
9. 4. 2016 22:59
Re: manuál
>:D >:D celkem jste pobavil. Jako snad požitek z jízdy je hlavně o řízení auta nebo ?
10. 4. 2016 10:04
Re: manuál
Nevidim jak by manualni razeni melo zvysovat pozitek z jizdy? Na kole mate taky nejvetsi pozitek kdyz radite packou na spodni ramove trubce jako byla kdysi na Favoritech?
9. 4. 2016 19:11
Re: manuál
JJ Hellcat v šaltru, to je neskutečný! zrovna dneska jsem na něj myslel. Je krásnej, brutální. Ale sakra na mě trochu moc zbytečně velikej. Ve skutečnosti je hrozně velkej.
Avatar - praděda7
9. 4. 2016 19:49
Re: manuál
Zrovna tak jsou hrozně velký ty ostatní sportovní ameriky......a naše 4m široké silničky...soused v ulici má Charger a věčně nadává na naše uzoučké silničky...
Avatar - CHerokee
9. 4. 2016 21:14
Re: manuál
Všechny ne. Taky jsem to řešil. Challenger je krásné retro, neotesaný, brutální, ale opravdu velký. Ale taky pohodlný, u mě číslo 2. Corvetta mi přišla příliš široká a ultimativní. Camaro mě osobně tolik neoslovuje, mám rád retro. No Stang zas tak zbytečně velký není. Je to auto pro chlapa. Pravda není ideální do center velkých měst, ale jinak to jde.
Avatar - praděda7
9. 4. 2016 18:23
Konec manuálu v supersportech
Automatické převodovky (ať už sekvenční nebo dvouspojkové) navíc pro řidiče superaut mají nespornou výhodu ve větším komfortu.......lidé zkrátka zesračkovatěli, co si budeme nalhávat..... ;-) Už aby bylo po válce.... ;-)
Rozbalit vlákno
9
9. 4. 2016 18:48
Re: Konec manuálu v supersportech
No a neříká se tomu třeba pokrok, vývoj ?

Dřív se také auta startovala zásadně klikou, šaltrpáku měla vně karosérie a když sis chtěl rozsvítit, tak jsi musel jít zapálit karbidové lampy. Kdy tedy začali, podle tebe, lidé sračkovatět ? A raději mám elektrická okýnka než švihadla.

Osobně si očistný proces prostřednictvím války nechám raději ujít, pokud si budu mít šanci vybrat.
Avatar - praděda7
9. 4. 2016 19:06
Re: Konec manuálu v supersportech
Pokrok, vývoj.....to jsou všechno jen výmluvy líných lidí..... ;-) Vím o čem mluvím, mám doma 2 auta........také s automatem... ;-)
9. 4. 2016 19:09
Re: Konec manuálu v supersportech
Přesně, automat je super. Ale v supersportu mám manuál a jsem rád. taky se zapomíná na relativní (ve srovnání s man) náchylnost automatů při těchhle výkonech. A ty ceny jsou pak nechutné, přímo obludné... >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 4. 2016 23:11
Re: Konec manuálu v supersportech
Naopak, automat je u výkonných motorů více blbuvzdorný. Zabít manuál nebo spojku by pro typického kupce této kategorie myslím bylo jednodušší, než zabít automat.
Avatar - praděda7
10. 4. 2016 08:47
Re: Konec manuálu v supersportech
Ano, toto byl a je hlavní důvod odklonu automobilek od manuálů u sportovních a silných vozů. Proto se zkouší různé elektronické "pojistky", jako například autonomní mezipyn. I o elektronické spojce jsem slyšel, kde spojkový pedál už by byl víceméně jen "na okrasu". Vidím tuto elektronickou cestu jako jedinou možnou pro zachování "milovaných" manuálů u sportovních a silných aut. :-!
9. 4. 2016 19:07
Re: Konec manuálu v supersportech
Fajn, pokrok bude i když auta budou autonomní. Nespornej. Ale tyhle auta mají v názvu sportovní, z čehož pramení jistá definice činnisti a výkonu, popř. prožitku, který by měl být s jejich řízením spojen. Nemá to co dělat s karbidovou lampou. :-!
Avatar - SCHROJF
9. 4. 2016 22:54
Re: Konec manuálu v supersportech
Supersport=superrychle auto...a aby bolo hlavne v zakrutach rychle,potrebuje presne vedenie-riadenie,a to sa da dosiahnut s manualom?Ved budes mat stale jednu ruku na volante,a druhu na pake prevodovky...ake super...a kde je v sucastnosti manual v auto sporte???Mozno v destruction derby... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 4. 2016 23:13
Re: Konec manuálu v supersportech
Takže ještě před nějakými dvaceti lety řidiči vůbec nedokázali být rychlí v zatáčkách, jo? :-)
9. 4. 2016 23:01
Re: Konec manuálu v supersportech
Automat je pokrok? V čem? Pokrok maximálně k tomu, že se v autech budeme za chvíli jen vozit. Ano, ať je klidně možnost si ho vybrat, ale ať je i možnost volby vzít si manuál.
Avatar - Kobler
9. 4. 2016 19:24
manual
Za ty kapitoly si redakce muze ten manual nacpat do ***.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
9. 4. 2016 19:42
Re: manual
.....tak tak .........a manuálně.... >:D
9. 4. 2016 19:46
Re: manual
JJ fofrklacek je fofrklacek >:D
9. 4. 2016 20:26
Obcas newim
Mam 911 997 v manualu a Macana Turbo v automatu. 90% najedu po Praze a podrazovat neustale s tou tvrdou spojkou na jednicku, dvojku, jednicku, dvojku ... je takovy peklo, ze me obcas chytne koleno. Je to tak tvrdy, ze je to tezko predstavitelne. V Macanu je to po Praze brnkacka. Ale hned za branamy medta se to meni :-) Obcas pochybuji ... ale kdykoliv se po mesici vratim do 911 s manualem, rval bych blahem ... a profackoval bych se, jak sem mohl zacit myslet na koupi ptakoviny jako je niva oturbena 991 nebo nastupce Italie :-))) No a skoncili sme u atmosfera vs. Turbo :-) mnohem zasadnejsi otazka nez manual vs automat.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 20:48
Re: Obcas newim
Mas na dany ucel a za danych okolnosti nespravne auto :-)
90% jazdy po Prahe, na to je 911 priam stvorena...
Avatar - CHerokee
9. 4. 2016 21:11
Re: Obcas newim
Za mě manuál na radost, automat je lepší do města. A co se té zábavy týká, tak atmosféra jasně vede!
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 20:51
Co je cielom supersportu?
Cielom supersportu je absolvovat danu trasu co najrychlejsie.

Kedze ani majster sveta dnes nie je schopny radit rychlejsie a efektivnejsie ako manual, samocinna prevodovka je v supersporte logicka volba, pretoze umoznuje autu plnit svoj ucel.... jazdit rychlejsie.

Takze manual je anachronizmus a do par rokov vymizne uplne.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Bully_
9. 4. 2016 21:05
Re: Co je cielom supersportu?
Neni anachronismus, a doufam, ze nevymizi uplne nikdy. Manualni razeni je soucast pozitku z jizdy, prace s autem, cast zabavy. Kvuli funkci a pohodli si vsichni auto nekupuji a zvlast ne v kategorii tech (super)sportovnich.
Taky nejde jenom o rychlost razeni, ale v pripade vysokych vykonu a krouticich momentu i o eliminaci chyb, o plynulost razeni. Zkus si nekdy u opravdu sportovniho auta radit, jak pri pomale jizde v provozu, tak i kdyz davas autu sodu treba na okruhu- nebude to minimalne ze zacatku takova legrace jak bys mozna cekal, budes cukat s autem a palit spojku.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 22:04
Re: Co je cielom supersportu?
Manualne radenie prevodov nie je o pozitku z jazdy. ABSOLUTNE JEDINYM ucelom manualneho radenia je optimalizovat vykon motora za danych okolnosti.

Manual, ci sa ti to paci alebo nie, je technologiou, ktora je automobilovym ekvivalentom pisacieho stroja.
9. 4. 2016 22:40
Re: Co je cielom supersportu?
Hele, takovýhle kydy si klidně nechej od cesty. Pro mě je práce s precizně fungující manuální převodovkou a spojkovým pedálem velký požitek, který si rozhodně nehodlám nechtat vzít - nové rodinné auto, které jsem si právě koupil má samozřejmě šestistupňový manuál a mechanickou parkovací brzdu! :-) :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 4. 2016 23:09
Re: Co je cielom supersportu?
To že je účelem manuální převodovky optimalizovat výkon motoru se snad vylučuje s tím, že řazení klackem někoho může bavit?

Kůň je překonaný dopravní porstředek a stejně na něm lidé stále jezdí. Focení na kinofilm je překonané a stejně na něj nadšenci stále rádi fotí ;-)
Avatar - white label
10. 4. 2016 00:27
Re: Co je cielom supersportu?
To přirovnání k jízdě na koni, nebo k focení na kinofilm je trefné.
Manuál má budoucnost tam, kde cesta (resp. její forma) je cíl, stejně jako v případech jízdy na koni, nebo focení na kinofilm.
Každopádně je nejvyšší čas si přiznat, že to taky podobně je/bude postupně čím dál víc okrajová záležitost. V tomto ohledu je to právě podobné jako u toho digitálu, kdy to také bylo hlavně otázkou poměru ceny a vyspělosti techniky digitální fotografie, no a kolik lidí dnes fotí na kinofilm je zřejmé. V principu stejná (i když delší) cesta, je i od manuálu k automatu. Že zůstanou nostalgičtí příznivci manuálu je jasné, ale otázkou času je, kdy budou podobně vzácní, jako ti, co dnes jezdí (pro zábavu) na koni, nebo fotí na kinofilm.
Tím ale nechci říct, že zrovna ty bys tohle netušil/nevěděl. ;-)
Avatar - praděda7
10. 4. 2016 11:13
Re: Co je cielom supersportu?
Dobře si to napsal. Jen mě chybí zmínka o komfortu, pohodlí.....s návazností na přirozenou lidskou lenost, která tu byla odjakživa a byla vlastně takovým motorem technického pokroku. ;-) Musím přidat ještě jednu věc, kterou jsem za život vypozoroval. Aktivita při řízení spojená s řazením rychlostí a vyšlapáváním spojky je nebo lépe řečeno funguje také jako "výboj" mladistvé agresivity (ano, pozoroval jsem i u dívek). Tato agresivita s přibývajícím věkem ustupuje do pozadí a zbytky se zachovávají již jen u té části populace, která vnímá jízdu autem více jako výzvu mezi strojem a člověkem než jako jen pouhý nástroj pro přemístění z bodu A do bodu B. Nesmíme zapomínat i na množství adrenalinu vygenerovaného při této aktivitě. ;-)
Avatar - white label
10. 4. 2016 20:08
Re: Co je cielom supersportu?
Že je odjakživa motivací pokroku usnadnění života, je snad obecně dostatečně známé... ;-)
Avatar - praděda7
10. 4. 2016 20:47
Re: Co je cielom supersportu?
Ano...usnadnění života...jiný, téměř lichotivý výraz pro lenost.... ;-)
Avatar - white label
10. 4. 2016 22:52
Re: Co je cielom supersportu?
To není tak jednoznačné, protože (na druhou stranu) pokud by byli lidé líní vynalézat, zdokonalovat atd., tak dodnes žijeme v jeskyních, nebo na stromech...
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 4. 2016 11:34
Re: Co je cielom supersportu?
Já se právě docela těším na dobu, až budou všude autonomní elektromobily nebo nějaké supersdílené moderní způsoby dopravy - teoreticky to totiž bude znamenat levný benzín, prázdné okresky a minimum policejního měření rychlosti... akorát se trochu bojím, že už v té době budu vetchým starcem >:D

Jinak dávám masově rozšířenému manuálu mezi novými auty deset, maximálně patnáct let...
10. 4. 2016 10:08
Re: Co je cielom supersportu?
"budes cukat s autem a palit spojku."

A to je tedy ten pozitek o kterem mluvis? 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 4. 2016 11:36
Re: Co je cielom supersportu?
Požitek nastane tehdy, když tuto technologii zvládneš do té míry, že ti výše popsaný jev už nehrozí ;-)
Avatar - CHerokee
9. 4. 2016 21:09
Re: Co je cielom supersportu?
Tak to platí možná o dráze. Cílem je udělat si jízdou radost a ne při každé jízdě riskovat život.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 21:59
Re: Co je cielom supersportu?
Protirecis si.

Ako si urobis supersportom radost jazdou v beznej premavke na cestach, kde platnia rychlostne obmedzenia, a kde je povrch vozovky dost diskutabilny na zabavnu jazdu?
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 4. 2016 23:19
Re: Co je cielom supersportu?
nedodržováním rychlostných obmedzení
Avatar - CHerokee
10. 4. 2016 10:50
Re: Co je cielom supersportu?
Neprotiřečím. Věř mi. ;-)
Avatar - praděda7
10. 4. 2016 11:15
Re: Co je cielom supersportu?
"Co to plácáte Kefalín, lidí je na světě jak sraček".... ;-)
Avatar - beibej
9. 4. 2016 22:02
Re: Co je cielom supersportu?
"Cielom supersportu je absolvovat danu trasu co najrychlejsie."
Ne tohle není definice supersportu, ale závodního auta. A to je rozdíl.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
9. 4. 2016 22:07
Re: Co je cielom supersportu?
Ja hovorim o cieli supersportu. Ty o definicii.

Dva rozdielne koncepty.
Avatar - beibej
9. 4. 2016 22:53
Re: Co je cielom supersportu?
Ne tohle není cílem supersportu, ale závodního auta. A to je rozdíl.
9. 4. 2016 22:09
Re: Co je cielom supersportu?
To je otázka. Mají v F-1 automat, nebo manuál? Porazí šachový velmistr počítač?
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
10. 4. 2016 09:01
Re: Co je cielom supersportu?
Radenie rychlosti v F1 je cisto elektronicke, s klasickym manualom to nema nic spolocne. Nehovoriac o tom, ze pred par rokmi radili F1 smerom hore cisto automaticky.

O tom, ze do debaty o supersportoch miesas monopost F1 vyvinuty pre uzko specializovanu cinnost, je skoda diskutovat.

Sachovy velmajster dokaze porazit pocitac, aj naopak. Tam sa ale nehra na cas. V bleskovej partii na 5 ci 10 minut, kde zalezi na rychlosti vypoctu moznych kombinacii, je pocitac lepsia volba. Nehovoriac o tom, ze v sachu mas z praktickeho hladiska nekonecne mnozstvo kombinacii, kvaltov +/- 6.
10. 4. 2016 10:11
Re: Co je cielom supersportu?
V F1 se radi packama na volantu (tzv. poloautomat), co by mne vubec nevadilo. Vadi mne spojkovy pedal a radici paka, protoze musim pri razeni preskakovat jak nohama, tak rukama. Take na kole mas razeni na riditkach a ne na spodni ramove trubce jako pred 30 lety...
11. 4. 2016 08:41
Re: Co je cielom supersportu?
Promiň, ale opravdu nechápu, co děláš na auto serveru. Doporučuji vlak, nebo autobus, když je pro tebe řízení, tak stresující a komplikovanou činností.
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2016 23:15
Po prvním milionu kilometrů
ti řízení auta, zvláště na dlouhých trasách a za jakéhokoliv počasí dosti zevšední a stane se nudou. Potom se těšíš, že bude padat sníh, bude ledovka a budeš mít alespoň trochu toho povyražení. Po druhém milionu kilometrů budeš vděčný, že máš alespoň řadicí páku. Zjistíš, že z místa A do místa B vzdálených stovky km přijedeš o 10minut později, než 25-ti letý kolega, ale spolujezdec u tebe může spokojeně spát, zatímco u kolegy s automatickou převodovkou se nevyspí, protože dobře cítí, že ten člověk s tím autem není srostlý, že ten verk pouze dosti nezkušeně a rizikově řídí. O rozdílu ve spotřebě paliva ani nemluvě.
Takže když to shrnu: automatická převodovka je dobrá pro ty, co se ještě nenaučili řídit a myslí si (hloupě), že umění řídit souvisí s tím, zda dojedu z místa A do místa B za 2 hodiny 35 minut, či za 2 hodiny 45 minut.
A ten, kdo se již řídit naučil, ten s radostí zůstane u manuální převodovky a bude si jízdu vychutnávat. Připomíná mi to jednu starou, ale dobrou definici:
"žena je žena, ale dobrý doutník, to je pokouřeníčko..." :-)
A tzv. "supersporty"? Ty jsou dobré jen pro ty, co mají malé sebevědomí a musí si jej dopovat :no: Automat u těchto vozů mi nevadí, protože jejich řidiči si je nekupují pro radost z jízdy, ale protože si jen potřebují naleštit své zduřelé ego. :no:
Rozbalit vlákno
7
10. 4. 2016 07:23
Re: Po prvním milionu kilometrů
Jojo, todle je typickej nazor ridicskejch nedochudcat a radoby frajeru s 2 miliony, kteri si mysli, ze vi vse nejlip. Taky jsem tam byl.. az budes mit fakt neco najeto, kolem 15 mega jako ja, budes rad za automat. Ale to jsou neprenositelny zkusenosti, az dospejes, prijdes na to sam.
Avatar - sendador
10. 4. 2016 08:42
Re: Po prvním milionu kilometrů
Ja nebudu mit najeto nikdy 2mil km natoz 15,takze si muzu manual s radosti uzivat cely zivot :-)
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2016 12:03
Re: Po prvním milionu kilometrů
>:D >:D >:D

Řekněme, že profesionální řidič trucku je schopen najet za rok cca 160 tis km (protože ten kamion nejede 140kmph a policajti navíc kontrolují povinné přestávky, přes víkend jsou nějaké omezení, občas je zapotřebí někde něco naložit a složit, atd...).

Takový řidič to vydrží den co den tak 30 let, alespoň nepoznal jsem v branži nikoho, kdo sloužil déle. Takže za tu dobu ujede tak maximálně tak 5 milionu km... Pokud bys měl 15mil km, tak je ti okolo 130 let věku anebo lžeš.

Takže bych to tipoval spíše na zbytečnou pózu toho nedochůdčete. :-)
10. 4. 2016 15:02
Re: Po prvním milionu kilometrů
Kamarade, to, ze treba jezdis jenom liazkou, neznamena, ze nekdo nejezdi osobakem, kerej muze vytahnout i 130. A to si vem, ze tech 15 mega mam jenom do Normy a zpet, pro levny bramburky.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
10. 4. 2016 09:04
Re: Po prvním milionu kilometrů
Su dve moznosti:

1. Nauc sa jazdit. Z prispevku vyplyva, ze mas minimalne skusenosti a este mensiu zodpovednost.

2. Prestan trolovat.
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2016 12:03
Re: Po prvním milionu kilometrů
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - speedfred
10. 4. 2016 13:15
Re: Po prvním milionu kilometrů
Pozerám,že máš dobrú náladu Áďo. Čo si videl niekde na ceste odstaveného rendlíka?
Poznám človeka čo robí každoročne na osobáku viac km ako "tiráci"