Když už je řeč i Viperu, tak i Challenger Hellcat, Camaro ZL1 nebo Shelby GT350 jsou s manuálem. V případě Shelby dokonce jen s manuálem.
Je fajn, když je zachována volba. Auto, které je na radost, je třeba se u jeho řízení soustředit, a chci ho skutečně řídit a užít si to, je s manuálem fajn. :-!
Ja mam tedy vetsi radost kdyz se muzu soustredit na silnici prede mnou misto soustredeni na rizeni samotneho auta.
Jizda by dle meho nazoru mela byt bojem "ja vs. silnice", ne "ja vs. me vlastni auto" - to by v tomhle boji melo byt naopak mym spojencem.
To je o úhlu pohledu. Automat je samozřejmě v normálním autě lepší. Ale v hodně sportovním? Je to půl cesty k playstationu.
Jinak píšeš, že se chceš soustředit na řízení a zapomínáš, že řazení a věci s ním spojené jsou součástí řízení.
Nepsal jsem ze se chci soustredit na rizeni, naopak, nechci. Chci se soustredit na jizdu (tzn. rychlost, volbu stopy a spravny moment brzdeni), ne na proslapovani mezi pedalama a kvadlani pakou...
Na to je jednoduchá rada - naučit se řídit (myšleno bez urážky). Samotné řízení je podvědomá činnost. Pádla mám rád, protože nemusím dávat ruce z volantu.
Samočinná převodovka podle mne auto z té "rovnice" nedostane. Vždy je tam ten element řízení auta, krocení bestie. :-) To prostě patří k tomu, že se z toho auta snažíš něco vydolovat. Některá auta jsou jen na řidiče náročnější než jiná.
Nevidim jak by manualni razeni melo zvysovat pozitek z jizdy? Na kole mate taky nejvetsi pozitek kdyz radite packou na spodni ramove trubce jako byla kdysi na Favoritech?
JJ Hellcat v šaltru, to je neskutečný! zrovna dneska jsem na něj myslel. Je krásnej, brutální. Ale sakra na mě trochu moc zbytečně velikej. Ve skutečnosti je hrozně velkej.
Zrovna tak jsou hrozně velký ty ostatní sportovní ameriky......a naše 4m široké silničky...soused v ulici má Charger a věčně nadává na naše uzoučké silničky...
Všechny ne. Taky jsem to řešil. Challenger je krásné retro, neotesaný, brutální, ale opravdu velký. Ale taky pohodlný, u mě číslo 2. Corvetta mi přišla příliš široká a ultimativní. Camaro mě osobně tolik neoslovuje, mám rád retro. No Stang zas tak zbytečně velký není. Je to auto pro chlapa. Pravda není ideální do center velkých měst, ale jinak to jde.
Automatické převodovky (ať už sekvenční nebo dvouspojkové) navíc pro řidiče superaut mají nespornou výhodu ve větším komfortu.......lidé zkrátka zesračkovatěli, co si budeme nalhávat..... ;-) Už aby bylo po válce.... ;-)
Dřív se také auta startovala zásadně klikou, šaltrpáku měla vně karosérie a když sis chtěl rozsvítit, tak jsi musel jít zapálit karbidové lampy. Kdy tedy začali, podle tebe, lidé sračkovatět ? A raději mám elektrická okýnka než švihadla.
Osobně si očistný proces prostřednictvím války nechám raději ujít, pokud si budu mít šanci vybrat.
Přesně, automat je super. Ale v supersportu mám manuál a jsem rád. taky se zapomíná na relativní (ve srovnání s man) náchylnost automatů při těchhle výkonech. A ty ceny jsou pak nechutné, přímo obludné... >:D
Naopak, automat je u výkonných motorů více blbuvzdorný. Zabít manuál nebo spojku by pro typického kupce této kategorie myslím bylo jednodušší, než zabít automat.
Ano, toto byl a je hlavní důvod odklonu automobilek od manuálů u sportovních a silných vozů. Proto se zkouší různé elektronické "pojistky", jako například autonomní mezipyn. I o elektronické spojce jsem slyšel, kde spojkový pedál už by byl víceméně jen "na okrasu". Vidím tuto elektronickou cestu jako jedinou možnou pro zachování "milovaných" manuálů u sportovních a silných aut. :-!
Fajn, pokrok bude i když auta budou autonomní. Nespornej. Ale tyhle auta mají v názvu sportovní, z čehož pramení jistá definice činnisti a výkonu, popř. prožitku, který by měl být s jejich řízením spojen. Nemá to co dělat s karbidovou lampou. :-!
Supersport=superrychle auto...a aby bolo hlavne v zakrutach rychle,potrebuje presne vedenie-riadenie,a to sa da dosiahnut s manualom?Ved budes mat stale jednu ruku na volante,a druhu na pake prevodovky...ake super...a kde je v sucastnosti manual v auto sporte???Mozno v destruction derby... ;-)
Automat je pokrok? V čem? Pokrok maximálně k tomu, že se v autech budeme za chvíli jen vozit. Ano, ať je klidně možnost si ho vybrat, ale ať je i možnost volby vzít si manuál.
Mam 911 997 v manualu a Macana Turbo v automatu. 90% najedu po Praze a podrazovat neustale s tou tvrdou spojkou na jednicku, dvojku, jednicku, dvojku ... je takovy peklo, ze me obcas chytne koleno. Je to tak tvrdy, ze je to tezko predstavitelne. V Macanu je to po Praze brnkacka. Ale hned za branamy medta se to meni :-) Obcas pochybuji ... ale kdykoliv se po mesici vratim do 911 s manualem, rval bych blahem ... a profackoval bych se, jak sem mohl zacit myslet na koupi ptakoviny jako je niva oturbena 991 nebo nastupce Italie :-))) No a skoncili sme u atmosfera vs. Turbo :-) mnohem zasadnejsi otazka nez manual vs automat.
Cielom supersportu je absolvovat danu trasu co najrychlejsie.
Kedze ani majster sveta dnes nie je schopny radit rychlejsie a efektivnejsie ako manual, samocinna prevodovka je v supersporte logicka volba, pretoze umoznuje autu plnit svoj ucel.... jazdit rychlejsie.
Takze manual je anachronizmus a do par rokov vymizne uplne.
Neni anachronismus, a doufam, ze nevymizi uplne nikdy. Manualni razeni je soucast pozitku z jizdy, prace s autem, cast zabavy. Kvuli funkci a pohodli si vsichni auto nekupuji a zvlast ne v kategorii tech (super)sportovnich.
Taky nejde jenom o rychlost razeni, ale v pripade vysokych vykonu a krouticich momentu i o eliminaci chyb, o plynulost razeni. Zkus si nekdy u opravdu sportovniho auta radit, jak pri pomale jizde v provozu, tak i kdyz davas autu sodu treba na okruhu- nebude to minimalne ze zacatku takova legrace jak bys mozna cekal, budes cukat s autem a palit spojku.
Hele, takovýhle kydy si klidně nechej od cesty. Pro mě je práce s precizně fungující manuální převodovkou a spojkovým pedálem velký požitek, který si rozhodně nehodlám nechtat vzít - nové rodinné auto, které jsem si právě koupil má samozřejmě šestistupňový manuál a mechanickou parkovací brzdu! :-):yes:
To přirovnání k jízdě na koni, nebo k focení na kinofilm je trefné.
Manuál má budoucnost tam, kde cesta (resp. její forma) je cíl, stejně jako v případech jízdy na koni, nebo focení na kinofilm.
Každopádně je nejvyšší čas si přiznat, že to taky podobně je/bude postupně čím dál víc okrajová záležitost. V tomto ohledu je to právě podobné jako u toho digitálu, kdy to také bylo hlavně otázkou poměru ceny a vyspělosti techniky digitální fotografie, no a kolik lidí dnes fotí na kinofilm je zřejmé. V principu stejná (i když delší) cesta, je i od manuálu k automatu. Že zůstanou nostalgičtí příznivci manuálu je jasné, ale otázkou času je, kdy budou podobně vzácní, jako ti, co dnes jezdí (pro zábavu) na koni, nebo fotí na kinofilm.
Tím ale nechci říct, že zrovna ty bys tohle netušil/nevěděl. ;-)
Dobře si to napsal. Jen mě chybí zmínka o komfortu, pohodlí.....s návazností na přirozenou lidskou lenost, která tu byla odjakživa a byla vlastně takovým motorem technického pokroku. ;-) Musím přidat ještě jednu věc, kterou jsem za život vypozoroval. Aktivita při řízení spojená s řazením rychlostí a vyšlapáváním spojky je nebo lépe řečeno funguje také jako "výboj" mladistvé agresivity (ano, pozoroval jsem i u dívek). Tato agresivita s přibývajícím věkem ustupuje do pozadí a zbytky se zachovávají již jen u té části populace, která vnímá jízdu autem více jako výzvu mezi strojem a člověkem než jako jen pouhý nástroj pro přemístění z bodu A do bodu B. Nesmíme zapomínat i na množství adrenalinu vygenerovaného při této aktivitě. ;-)
To není tak jednoznačné, protože (na druhou stranu) pokud by byli lidé líní vynalézat, zdokonalovat atd., tak dodnes žijeme v jeskyních, nebo na stromech...
Já se právě docela těším na dobu, až budou všude autonomní elektromobily nebo nějaké supersdílené moderní způsoby dopravy - teoreticky to totiž bude znamenat levný benzín, prázdné okresky a minimum policejního měření rychlosti... akorát se trochu bojím, že už v té době budu vetchým starcem >:D
Jinak dávám masově rozšířenému manuálu mezi novými auty deset, maximálně patnáct let...
Ako si urobis supersportom radost jazdou v beznej premavke na cestach, kde platnia rychlostne obmedzenia, a kde je povrch vozovky dost diskutabilny na zabavnu jazdu?
Radenie rychlosti v F1 je cisto elektronicke, s klasickym manualom to nema nic spolocne. Nehovoriac o tom, ze pred par rokmi radili F1 smerom hore cisto automaticky.
O tom, ze do debaty o supersportoch miesas monopost F1 vyvinuty pre uzko specializovanu cinnost, je skoda diskutovat.
Sachovy velmajster dokaze porazit pocitac, aj naopak. Tam sa ale nehra na cas. V bleskovej partii na 5 ci 10 minut, kde zalezi na rychlosti vypoctu moznych kombinacii, je pocitac lepsia volba. Nehovoriac o tom, ze v sachu mas z praktickeho hladiska nekonecne mnozstvo kombinacii, kvaltov +/- 6.
V F1 se radi packama na volantu (tzv. poloautomat), co by mne vubec nevadilo. Vadi mne spojkovy pedal a radici paka, protoze musim pri razeni preskakovat jak nohama, tak rukama. Take na kole mas razeni na riditkach a ne na spodni ramove trubce jako pred 30 lety...
Promiň, ale opravdu nechápu, co děláš na auto serveru. Doporučuji vlak, nebo autobus, když je pro tebe řízení, tak stresující a komplikovanou činností.
ti řízení auta, zvláště na dlouhých trasách a za jakéhokoliv počasí dosti zevšední a stane se nudou. Potom se těšíš, že bude padat sníh, bude ledovka a budeš mít alespoň trochu toho povyražení. Po druhém milionu kilometrů budeš vděčný, že máš alespoň řadicí páku. Zjistíš, že z místa A do místa B vzdálených stovky km přijedeš o 10minut později, než 25-ti letý kolega, ale spolujezdec u tebe může spokojeně spát, zatímco u kolegy s automatickou převodovkou se nevyspí, protože dobře cítí, že ten člověk s tím autem není srostlý, že ten verk pouze dosti nezkušeně a rizikově řídí. O rozdílu ve spotřebě paliva ani nemluvě.
Takže když to shrnu: automatická převodovka je dobrá pro ty, co se ještě nenaučili řídit a myslí si (hloupě), že umění řídit souvisí s tím, zda dojedu z místa A do místa B za 2 hodiny 35 minut, či za 2 hodiny 45 minut.
A ten, kdo se již řídit naučil, ten s radostí zůstane u manuální převodovky a bude si jízdu vychutnávat. Připomíná mi to jednu starou, ale dobrou definici:
"žena je žena, ale dobrý doutník, to je pokouřeníčko..." :-)
A tzv. "supersporty"? Ty jsou dobré jen pro ty, co mají malé sebevědomí a musí si jej dopovat :no: Automat u těchto vozů mi nevadí, protože jejich řidiči si je nekupují pro radost z jízdy, ale protože si jen potřebují naleštit své zduřelé ego. :no:
Jojo, todle je typickej nazor ridicskejch nedochudcat a radoby frajeru s 2 miliony, kteri si mysli, ze vi vse nejlip. Taky jsem tam byl.. az budes mit fakt neco najeto, kolem 15 mega jako ja, budes rad za automat. Ale to jsou neprenositelny zkusenosti, az dospejes, prijdes na to sam.
Řekněme, že profesionální řidič trucku je schopen najet za rok cca 160 tis km (protože ten kamion nejede 140kmph a policajti navíc kontrolují povinné přestávky, přes víkend jsou nějaké omezení, občas je zapotřebí někde něco naložit a složit, atd...).
Takový řidič to vydrží den co den tak 30 let, alespoň nepoznal jsem v branži nikoho, kdo sloužil déle. Takže za tu dobu ujede tak maximálně tak 5 milionu km... Pokud bys měl 15mil km, tak je ti okolo 130 let věku anebo lžeš.
Takže bych to tipoval spíše na zbytečnou pózu toho nedochůdčete. :-)
Kamarade, to, ze treba jezdis jenom liazkou, neznamena, ze nekdo nejezdi osobakem, kerej muze vytahnout i 130. A to si vem, ze tech 15 mega mam jenom do Normy a zpet, pro levny bramburky.