Novinky
presne takto sa to nemá robiť. Buď nech sa v eu uzákoní, že dízle nesmú do žiadneho mesta alebo nech to nechajú tak. Takto to bude len neprehľadný hokej, ktorý bude ľuďom strpčovať život a úradníkom a policajtom dávať ďalšie dôvody na chránenie a pomáhanie.
a to pro případ, kdy by snad mělo být plošné zavedení sociálně neprůchodné (i když na zážehovou Fabii 1. generace, která už plní Euro 4 (dle Němců zřejmě lepší než přímovstřikové Euro 5) by snad měl mít finance každý, kdo aspiruje na jízdu autem)
A cim skor to zavedie Praha, tym lepsie. Diesel v osobnom aute do mesta skratka nepatri.
Celou dobu říkám, že prastarej benzín smrdí míň než novej diesel. 20 let starej benzínovej V12 motor s euro 2 smrdí po dvou měsících stání když je úplně studenej skoro neznatelně. Zatímco studenej diesel smrdí v garáži ještě 2 hodiny co odjedu..
Za mě palec nahoru!
Za mě palec nahoru!
Jen škoda, že dle mnoha výzkumů nízkoemisní zóny ovzduší ve městech významně neovlivňují. :-!
Nicmene, byvaly sefredaktor casopisu AutomobilRevue, Tomas Hyan, napsal, ze automobily prosly za poslednich 20 let znacnou ocistou a to co vyposuteji v polovine druhe dekady je neporovnatelne s tim co vypoustely v 90´s.
cest nekterym vyjimkam s SCR
kdyby měl byt urad duslednej, do města pusti naftaky jen s SCR a to mozna jen nektere a pro jistotu jeste se stemplem na emise každý 3 mesice.
přitom by stacilo aby benzin i nafta byly zatizeny stejnou spotrebni dani, tedy spotrebni dan na benzin o 10% nizsi nez na naftu a tenhle problém neexistuje
v CR by to znamenalo místo o 2kc nižší spotrebni dan na naftu proti benzinu o 1kc vyssi. na stojanu tedy cena benzinu cca o 3kc nižší nez cena nafty.
mezi euro4 a soucasne euro6 jen v NOx místo 0.08 pokles na 0.06 a ze se u primovzstiku meri PM.
10 let stare benzinove motory mají stejny limit na NOx jako nove jedomety na naftu, které narozdil od benzinaku limit v realu i radove prekracuji
proc by benzinak s euro 4 (a v ralu i s euro3) nemel znamku dostat, když je cistsi nez naftak s euro6?
1.Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung ab Euro 3
2.Benzin-PKW mit Direkteinspritzung ab Euro 6b
3.Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor
4.CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse ab Euro 3
5.Diesel-PKW und leichte Dieselnutzfahrzeuge mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
6.Diesel LKW und Busse > 2,61 t mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
nevim ze by mel primovstrik problémy s NOx, proti neprimovstriku sice radove vyssi PM, ale limity evidentne plni, viz vyse
tady je videt rozdil mezi emisemi benzinu a nafty.
jak jen to pujde, jedu si pro 2 modry znamky
Cituji z článku, než to smažou: "Požadavky pro získání nové viněty splní všechny vozy s benzinovým motorem, které nyní mohou získat zelenou vinětu"
Trapný je že tady sme je dlouhodobě tlačili - i když víme to co ostatni
Vypadá to že i v Evropě maj snad utrum. Eště na dálnicích a silnicích kde se to stihne rozptýlit ale ve městech je to fakt mist
Nezvyšovať daňové zaťaženie nafty! Znížiť dane ne benzín na úroveň nafty!