Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Německo chce zpřísnit ekologická pravidla pro vjezd do měst

34 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
nepochopitelné je ale neustálé daňové zvýhodňování nafty. Při správně nastavených spotřebních daních by diesely do 3,5 t prakticky neexistovaly a nemusely by se pak omezovat pomocí další byrokracie...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Zajimave na tomto oznameni je to, ze se zminuji naftova auta jako vice skodliva nez benzinova. Mozna dalsi zeme prehodnoti postoj k nafte.
Nicmene, byvaly sefredaktor casopisu AutomobilRevue, Tomas Hyan, napsal, ze automobily prosly za poslednich 20 let znacnou ocistou a to co vyposuteji v polovine druhe dekady je neporovnatelne s tim co vypoustely v 90´s.
car
Nemecko chce zprisnit eko opatreni pro auta.."to jsou ale paradoxy😄"
topten
z hlediska NOx ocista u jedometu probehla jen na papire.
cest nekterym vyjimkam s SCR
topten
moje slova...

kdyby měl byt urad duslednej, do města pusti naftaky jen s SCR a to mozna jen nektere a pro jistotu jeste se stemplem na emise každý 3 mesice.

přitom by stacilo aby benzin i nafta byly zatizeny stejnou spotrebni dani, tedy spotrebni dan na benzin o 10% nizsi nez na naftu a tenhle problém neexistuje
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
doplním, že nastavení spotřebních daní by muselo být koordinováno v rámci EU, protože lokální politici rozhodující na lokání úrovni a v krátkodobých horizontech toto nejsou schopni realizovat (krátkodobě je totiž vyšší zdanění benzinu fiskálně skutečně výhodnější, dlouhodobě přesně naopak)
topten
bud by to muselo byt jednotny, nebo at si to každý stat udela jak chce, ale benzin i nafta musí byt daneny stejne podle CO2, benzin tedy o 10% nižší spotrebni dan.
v CR by to znamenalo místo o 2kc nižší spotrebni dan na naftu proti benzinu o 1kc vyssi. na stojanu tedy cena benzinu cca o 3kc nižší nez cena nafty.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
souhlasím.
Neurotic
Tu novou nálepku ovšem nedostane ani rok starý benzín pokud není Euro 6 a zvrakovat rok stará auta je určitě mnohem ekologičtější než je nechat dojezdit >😁
topten
mezi euro5 a soucasne euro6 u benzinu není zadny rozdil
mezi euro4 a soucasne euro6 jen v NOx místo 0.08 pokles na 0.06 a ze se u primovzstiku meri PM.
10 let stare benzinove motory mají stejny limit na NOx jako nove jedomety na naftu, které narozdil od benzinaku limit v realu i radove prekracuji

proc by benzinak s euro 4 (a v ralu i s euro3) nemel znamku dostat, když je cistsi nez naftak s euro6?
Neurotic
Pokud je to přímovstřik tak ji prostě nedostane >😁
1.Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung ab Euro 3
2.Benzin-PKW mit Direkteinspritzung ab Euro 6b
3.Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor
4.CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse ab Euro 3
5.Diesel-PKW und leichte Dieselnutzfahrzeuge mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
6.Diesel LKW und Busse > 2,61 t mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
topten
primovstriky jezdi i v USA, kde jsou limity jeste prisnejsi nez v EU a pochybuju, ze by si tam (snad krome VW) někdo dovolil dat na trh auta co normu neplni

nevim ze by mel primovstrik problémy s NOx, proti neprimovstriku sice radove vyssi PM, ale limity evidentne plni, viz vyse
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
tuto novou nálepku dostane i 20 stará Felicia se zážehovým motorem... chce to lépe číst...
topten
ano, je to tak, modrou dostane benzin co ma nárok na zelenou, tedy s euro1, tedy ctvrstoleti starej krap (od1992).
tady je videt rozdil mezi emisemi benzinu a nafty.

jak jen to pujde, jedu si pro 2 modry znamky
Neurotic
Felicie ANO, ale TSI ne viz výše
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak jestli je to takto, pak se omlouvám za reakci a konstatuji, že v článku jsou nesmysly, když píší, že u zážehových motorů zelená (od Euro1) = modrá.

Cituji z článku, než to smažou: "Požadavky pro získání nové viněty splní všechny vozy s benzinovým motorem, které nyní mohou získat zelenou vinětu"
kuny
jj, dvacetileta felicie, z ktere pada rez a z laufu stoupa modry kour jak z wartasu protoze spaluje olej unikajici pres vylagrovane pistni krouzky... to jsou paradoxy 😉... a vubec, do nemecka nejezdim. po mestech tam lita kdejaky cmoud s tubrou bez dokladu a ja bych si na sve pul roku stare auto mel lepit nejakou modrou malepku?! ... ***ismus.
ryccardo
Přijde mi trapný, že i na moderní EURO5 auta budou nějaký restrikce s povolením vjezdu. 8-s Tak ať zrovna zakážou plošně vjezd aut do měst a tím je to vyřešený ne >😁 Když už tam nemůžou ani nový auta, tak je to celkem problém. Mířeno teď na naftové motory.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Auta Euro5 už jsou v Německu poměrně stará - v Česku sotva zánovní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
ryccardo
EURO5 jsou třeba 2 roky starý auta, takže nic historickýho. Koupíš si nový auto a zjistíš, že kvůli zastaralosti v ohledu "ekologie" s ním prostě někam nemůžeš. Trochu trapný řekl bych.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proto naftový motory v osobácích masově krom Evropy zbytek planety nepoužívá

Trapný je že tady sme je dlouhodobě tlačili - i když víme to co ostatni

Vypadá to že i v Evropě maj snad utrum. Eště na dálnicích a silnicích kde se to stihne rozptýlit ale ve městech je to fakt mist
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
tak nemusí se zvrakovat. Stačí je prodat na venkov... a nebo třeba do ČR. Zde s velkou pompou zavedeme nízkoemisní zóny v roce 2019 a pro začátek bude stačit i oranžová (tedy diesel v té době 20 let starý).
ryccardo
No chvála bohu, že to tak bude.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Zle. Čo to všetci pletiete o nejakom daňovom zvýhodňovaní nafty? To je blbosť. Nafta nie je daňovo zvýhodnená, to benzín je znevýhodnený. Prečo platiť za naftu viac, keď sa dá platiť za benzín menej?
Nezvyšovať daňové zaťaženie nafty! Znížiť dane ne benzín na úroveň nafty!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jestli je něco zvýhodněné a něco znevýhodněné a nebo naopak je pouhé hraní si se slovy, aneb jak praví klasik: The ping-pong with the words
Nonsens
presne takto sa to nemá robiť. Buď nech sa v eu uzákoní, že dízle nesmú do žiadneho mesta alebo nech to nechajú tak. Takto to bude len neprehľadný hokej, ktorý bude ľuďom strpčovať život a úradníkom a policajtom dávať ďalšie dôvody na chránenie a pomáhanie.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a to pro případ, kdy by snad mělo být plošné zavedení sociálně neprůchodné (i když na zážehovou Fabii 1. generace, která už plní Euro 4 (dle Němců zřejmě lepší než přímovstřikové Euro 5) by snad měl mít finance každý, kdo aspiruje na jízdu autem)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Petrko
Zas se ti přehřívá procesor?
A cim skor to zavedie Praha, tym lepsie. Diesel v osobnom aute do mesta skratka nepatri.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U Audi si to bohužel nemyslí [odkaz] :no: :no: 😐
kesumb
Celou dobu říkám, že prastarej benzín smrdí míň než novej diesel. 20 let starej benzínovej V12 motor s euro 2 smrdí po dvou měsících stání když je úplně studenej skoro neznatelně. Zatímco studenej diesel smrdí v garáži ještě 2 hodiny co odjedu..
Za mě palec nahoru!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jen škoda, že dle mnoha výzkumů nízkoemisní zóny ovzduší ve městech významně neovlivňují. :-!