Novinky
Barry Lyndon
8
nepochopitelné je ale neustálé daňové zvýhodňování nafty. Při správně nastavených spotřebních daních by diesely do 3,5 t prakticky neexistovaly a nemusely by se pak omezovat pomocí další byrokracie...
Přejít do diskuze
jestli je něco zvýhodněné a něco znevýhodněné a nebo naopak je pouhé hraní si se slovy, aneb jak praví klasik: The ping-pong with the words
Zajimave na tomto oznameni je to, ze se zminuji naftova auta jako vice skodliva nez benzinova. Mozna dalsi zeme prehodnoti postoj k nafte.
Nicmene, byvaly sefredaktor casopisu AutomobilRevue, Tomas Hyan, napsal, ze automobily prosly za poslednich 20 let znacnou ocistou a to co vyposuteji v polovine druhe dekady je neporovnatelne s tim co vypoustely v 90´s.
Nicmene, byvaly sefredaktor casopisu AutomobilRevue, Tomas Hyan, napsal, ze automobily prosly za poslednich 20 let znacnou ocistou a to co vyposuteji v polovine druhe dekady je neporovnatelne s tim co vypoustely v 90´s.
doplním, že nastavení spotřebních daní by muselo být koordinováno v rámci EU, protože lokální politici rozhodující na lokání úrovni a v krátkodobých horizontech toto nejsou schopni realizovat (krátkodobě je totiž vyšší zdanění benzinu fiskálně skutečně výhodnější, dlouhodobě přesně naopak)
tuto novou nálepku dostane i 20 stará Felicia se zážehovým motorem... chce to lépe číst...
Celou dobu říkám, že prastarej benzín smrdí míň než novej diesel. 20 let starej benzínovej V12 motor s euro 2 smrdí po dvou měsících stání když je úplně studenej skoro neznatelně. Zatímco studenej diesel smrdí v garáži ještě 2 hodiny co odjedu..
Za mě palec nahoru!
Za mě palec nahoru!
mezi euro5 a soucasne euro6 u benzinu není zadny rozdil
mezi euro4 a soucasne euro6 jen v NOx místo 0.08 pokles na 0.06 a ze se u primovzstiku meri PM.
10 let stare benzinove motory mají stejny limit na NOx jako nove jedomety na naftu, které narozdil od benzinaku limit v realu i radove prekracuji
proc by benzinak s euro 4 (a v ralu i s euro3) nemel znamku dostat, když je cistsi nez naftak s euro6?
mezi euro4 a soucasne euro6 jen v NOx místo 0.08 pokles na 0.06 a ze se u primovzstiku meri PM.
10 let stare benzinove motory mají stejny limit na NOx jako nove jedomety na naftu, které narozdil od benzinaku limit v realu i radove prekracuji
proc by benzinak s euro 4 (a v ralu i s euro3) nemel znamku dostat, když je cistsi nez naftak s euro6?
moje slova...
kdyby měl byt urad duslednej, do města pusti naftaky jen s SCR a to mozna jen nektere a pro jistotu jeste se stemplem na emise každý 3 mesice.
přitom by stacilo aby benzin i nafta byly zatizeny stejnou spotrebni dani, tedy spotrebni dan na benzin o 10% nizsi nez na naftu a tenhle problém neexistuje
kdyby měl byt urad duslednej, do města pusti naftaky jen s SCR a to mozna jen nektere a pro jistotu jeste se stemplem na emise každý 3 mesice.
přitom by stacilo aby benzin i nafta byly zatizeny stejnou spotrebni dani, tedy spotrebni dan na benzin o 10% nizsi nez na naftu a tenhle problém neexistuje
Zle. Čo to všetci pletiete o nejakom daňovom zvýhodňovaní nafty? To je blbosť. Nafta nie je daňovo zvýhodnená, to benzín je znevýhodnený. Prečo platiť za naftu viac, keď sa dá platiť za benzín menej?
Nezvyšovať daňové zaťaženie nafty! Znížiť dane ne benzín na úroveň nafty!
Nezvyšovať daňové zaťaženie nafty! Znížiť dane ne benzín na úroveň nafty!
Přijde mi trapný, že i na moderní EURO5 auta budou nějaký restrikce s povolením vjezdu. 8-s Tak ať zrovna zakážou plošně vjezd aut do měst a tím je to vyřešený ne >😁 Když už tam nemůžou ani nový auta, tak je to celkem problém. Mířeno teď na naftové motory.
tak nemusí se zvrakovat. Stačí je prodat na venkov... a nebo třeba do ČR. Zde s velkou pompou zavedeme nízkoemisní zóny v roce 2019 a pro začátek bude stačit i oranžová (tedy diesel v té době 20 let starý).
Proto naftový motory v osobácích masově krom Evropy zbytek planety nepoužívá
Trapný je že tady sme je dlouhodobě tlačili - i když víme to co ostatni
Vypadá to že i v Evropě maj snad utrum. Eště na dálnicích a silnicích kde se to stihne rozptýlit ale ve městech je to fakt mist
Trapný je že tady sme je dlouhodobě tlačili - i když víme to co ostatni
Vypadá to že i v Evropě maj snad utrum. Eště na dálnicích a silnicích kde se to stihne rozptýlit ale ve městech je to fakt mist
ano, je to tak, modrou dostane benzin co ma nárok na zelenou, tedy s euro1, tedy ctvrstoleti starej krap (od1992).
tady je videt rozdil mezi emisemi benzinu a nafty.
jak jen to pujde, jedu si pro 2 modry znamky
tady je videt rozdil mezi emisemi benzinu a nafty.
jak jen to pujde, jedu si pro 2 modry znamky
primovstriky jezdi i v USA, kde jsou limity jeste prisnejsi nez v EU a pochybuju, ze by si tam (snad krome VW) někdo dovolil dat na trh auta co normu neplni
nevim ze by mel primovstrik problémy s NOx, proti neprimovstriku sice radove vyssi PM, ale limity evidentne plni, viz vyse
nevim ze by mel primovstrik problémy s NOx, proti neprimovstriku sice radove vyssi PM, ale limity evidentne plni, viz vyse
bud by to muselo byt jednotny, nebo at si to každý stat udela jak chce, ale benzin i nafta musí byt daneny stejne podle CO2, benzin tedy o 10% nižší spotrebni dan.
v CR by to znamenalo místo o 2kc nižší spotrebni dan na naftu proti benzinu o 1kc vyssi. na stojanu tedy cena benzinu cca o 3kc nižší nez cena nafty.
v CR by to znamenalo místo o 2kc nižší spotrebni dan na naftu proti benzinu o 1kc vyssi. na stojanu tedy cena benzinu cca o 3kc nižší nez cena nafty.
a to pro případ, kdy by snad mělo být plošné zavedení sociálně neprůchodné (i když na zážehovou Fabii 1. generace, která už plní Euro 4 (dle Němců zřejmě lepší než přímovstřikové Euro 5) by snad měl mít finance každý, kdo aspiruje na jízdu autem)
Tak jestli je to takto, pak se omlouvám za reakci a konstatuji, že v článku jsou nesmysly, když píší, že u zážehových motorů zelená (od Euro1) = modrá.
Cituji z článku, než to smažou: "Požadavky pro získání nové viněty splní všechny vozy s benzinovým motorem, které nyní mohou získat zelenou vinětu"
Cituji z článku, než to smažou: "Požadavky pro získání nové viněty splní všechny vozy s benzinovým motorem, které nyní mohou získat zelenou vinětu"
Pokud je to přímovstřik tak ji prostě nedostane >😁
1.Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung ab Euro 3
2.Benzin-PKW mit Direkteinspritzung ab Euro 6b
3.Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor
4.CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse ab Euro 3
5.Diesel-PKW und leichte Dieselnutzfahrzeuge mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
6.Diesel LKW und Busse > 2,61 t mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
1.Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung ab Euro 3
2.Benzin-PKW mit Direkteinspritzung ab Euro 6b
3.Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor
4.CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse ab Euro 3
5.Diesel-PKW und leichte Dieselnutzfahrzeuge mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
6.Diesel LKW und Busse > 2,61 t mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten
presne takto sa to nemá robiť. Buď nech sa v eu uzákoní, že dízle nesmú do žiadneho mesta alebo nech to nechajú tak. Takto to bude len neprehľadný hokej, ktorý bude ľuďom strpčovať život a úradníkom a policajtom dávať ďalšie dôvody na chránenie a pomáhanie.
Tu novou nálepku ovšem nedostane ani rok starý benzín pokud není Euro 6 a zvrakovat rok stará auta je určitě mnohem ekologičtější než je nechat dojezdit >😁
Jen škoda, že dle mnoha výzkumů nízkoemisní zóny ovzduší ve městech významně neovlivňují. :-!
EURO5 jsou třeba 2 roky starý auta, takže nic historickýho. Koupíš si nový auto a zjistíš, že kvůli zastaralosti v ohledu "ekologie" s ním prostě někam nemůžeš. Trochu trapný řekl bych.
jj, dvacetileta felicie, z ktere pada rez a z laufu stoupa modry kour jak z wartasu protoze spaluje olej unikajici pres vylagrovane pistni krouzky... to jsou paradoxy 😉... a vubec, do nemecka nejezdim. po mestech tam lita kdejaky cmoud s tubrou bez dokladu a ja bych si na sve pul roku stare auto mel lepit nejakou modrou malepku?! ... ***ismus.