Vůbec první SUV od Maserati si odbylo premiéru na letošním autosalonu v Ženevě a jenom chvíli na to vstupuje na český trh. Nejdostupnější verze stojí 1,6 milionu korun.
Maserati jsou pro me nejhezčí auta vubec, ale z tohoto jsem si mirne ublinknul. Proc musí všichni vyrábet tyhle zvýšený paskvily? očekávám SUV z Maranella nejpozdeji pristi rok.
tento tebou nazvany paskvil preda mozno uz tento rok 3-4krat tolko aut ako vsetky ostatne maserati dohromady ..... takze asi o tom to je... SUV su v kurze.... pozri sa kde by dnes bolo porsche bez cayenne a macana... a aj tuctove velkoseriove bmw dnes uz polovicu vsetkych aut predava ako SUVecka .... s tym nic nespravis... trh ma jasne pravidla a znacky sa nimi chtiac-nechtiac musia riadit ak chcu uspiet
za mna je levante hodne sikovny ale zaroven aj potrebny tah aby znacka maserati vo svete rastla.... uvidis uz tento rok ako maserati razom predajmi poskoci na uplne inu uroven :yes: potom si spomenies na co su tieto paskvily ... ono na paradu a ani z nudy ich vyrobcovia iste nerobia ....
:yes:
ono dnes je to proste uz tak.... SUV su skratka uz najpredavanejsi segment aut na svete .... uz to nie su sedany ani hatche ani kombiky ktore udavaju tempo .... meni sa to.... musime si skratka zvyknut ze najpredavanejsie porsche jaguare maserati ci bentley uz budu proste SUVecka.... a tusim ze SUV uz chysta aj Rolls... no co na to uz povedat... asi je lepsie zmierit sa s tym ze automobilovy trh a jeho struktura sa uz meni a uznat fakt ze z historie ktora mnohym automobilkam nepriamo "zakazuje" alebo "nedovoluje" vyrabat SUV sa uz vyzit dnes neda .... keby sa tohto porsche drzalo a slo hlavo proti muru tak dnes uz by urcite skrachovalo a bolo len v muzeach .. ale vdaka SUV je na vyslni :yes:
A cudujes sa? Ved kombiky su s kazdou generaciou nizsie, aby sa usetrili hypoteticke tri kpapky paliva na 100. Ja nie som moc zastanca SUV. Ale asi nebude mat na vyber, lebo sa mi do auta nechce padat. chem si tam normalne sadnut. Ale vacsina kombikov je nastavena tak, ze ak nechcem hlavou drhnut o strop, tak musim sediet ako v motokare a to nie som ziadny basketbalista.
Dalsia vec je vyska podvozku. Nepotrebujem svetlost 25cm, ale pod 15 sa mi to zda ako hlupost. To uz musim fakt sledovak kazdy obrubnik. Dnesne SUV maju (az na par vynimiek) svetlost vysiu o 1-2 cm voci kombikom s pred 10 rokov.
Ten prvy problem riesia dnes uz vymierajuce MPV. Zial ten druhy problem je pri MPV casto este vyraznejsi, aby sa snizila celkova vyska.
tusim ze nebude dokial bude Sergio zivy a bude to mat vo svojich rukach .... aspon taky nejaky tu bol clanok nedavno ;-) .. ale bol tu aj clanok ze Sergio do 4 rokov sam skonci.... tak mozno potom sa dockame ... dnes si uz nemozes byt nicim isty.. SUV chysta uz aj lotus ... kedysi by to bolo scifi.. dnes bezna realita
Uz ma nebavi citat stale tie iste stupidne kritiky na SUV coupe ! Skuste si uvedomit, ze vyssia svetla vyska je velmi prakticka a najma POHODLNA pre ludi okolo 50 -tky, ktori chcu nieco sportovejsie ale lihat si kazdy den do sportaku par centimentrov nad zemou ich odradza od kupy niecoho podobneho ! SUV COPUE su vhodne kompromisy aj ked to nie su vyslovene sportove auta, ale elektronika sucasnej doby je schopna vykompenzovat tento handycap vyssej svetlej vysky, aj ked z nich nebudu nikdy rydze, cistokrvne sportaky so stylovym dizajnom! Ale take my paatdesiatnici uz ani prilis neechceme CEST VYNIMKAM ... >:D
No vidím v nich jezdit podstatně mladší, než padesátníky:)
a jestli v padesáti letech máš problém nastoupit do auta, tak můžeš v šedesáti do truhly:)
myslím, že padesát není žádný věk.
U FCA koncernu nelze verit ani tomu, co prohlasi sefove znacek. Dle nich by melo Maserati letos 65000 prodanych kusu, Levante bylo na trhu uz loni apod. V8 v Levante nebude, je to jen nepodlozena spekulace. Budou ale jine zajimave veci.
Správne slovo si našiel - je to obluda. Skutočne, vonkajší dizajn vo mne vzbudzuje odpor. Nechutná vyšklebená hrča.
Jak z iného sveta je interiér. Príjemne jednoduchý, čistý a svieži. Voči čierno-čiernym kabínam väčšiny áut farebné kreácie od Maserati potešia.
tieto velke luxusne orientovane SUV od drahych znaciek maju este jednu nespochybnitelnu vyhodu voci inym beznym vozom inych kategorii .... ze sa nikomu pacit ani nemusia a aj tak je ich megauspech zaruceny.... popravde ani cayenne nie je ziadny krasavec ze jo ... a pozrime sa ako sa pekne predava ..... dizajn je subjektivny a aj napriek tomu ze levante nepadne do oka kazdemu ..... uspech tohto auta je nespochybnitelny... a za mna? mne sa paci... a to podstatne viac ako cayenne alebo X6 :yes:
Tak teraz pekne trepeš. Každý jeden rieši, ako auto vyzerá zvonku aj zvnútra. Nech nikto netvrdí, že je preňho dôležitá iba kabína a vonkajší dizajn ho netrápi - nie je to pravda.
Nesud z fotografii ( navic docela mizernych). Zive je to naopak velmi promyslene socharske dilo. Pusobi velmi pevne a robustne. A interier je v detailech dechberouci...
design nechám na individuálním posouzení, ale osobně mě příjemně překvapili s cenou - 1,6mio za diesel je cena hodně příjemná - v kontextu např. X5 3.0D 190kW v holobytu za cenu stejnou, nebo Cayennu který začíná o 300tis Kč výše
Taky zírám, nejspíš to s prodeji SUV myslí maserati vážně. Nejen v kontextu cen ghibli nebo Qporte, ale i v porovnání s konkurencí, vždyť v té výbavě za 1,6 není ani starý a slabší touareg V6tdi, ta cena je prostě neskutečně nízká.
Zase na druhou stranu můžeš mít štěstí, že to bude auto po někom jako Goes. Ten s tím jezdí jenom na vytočenou dvojku v pisáreckým tunelu a maximálně se staženým okýnkem po promenádě a balí.... zatím teda jen kluky.
Takže to ve výsledku nemusí být vůbec špatný kauf....
1,5mio vč DPH za roční modely s cca 20tkm. Víc bych za Ghibli ani nedal. Prostor jako u prémie o třídu níž a před MY 16 problém s hlukem od oken a zvukem ropáku při dálniční rychlosti.
Tak doufejme, ze Levante uz bude alespon na urovni nemeckych znacek, protoze je smutne, kdyz luxusne-sportovni ital Ghibli se musi na sve nemecke soupere divat tak maximalne skrze diru v plote.
Zaroven jsem zvedavy na prodeje, ale mam za to, ze to bude stejny osud jako Ghibli. Po nabehu vyroby velky zajem a pak jeste vetsi propad. Tech svych 55000 kusu proste stabilne nedaji. Budou radi za pulku.
Maserati oznamilo tusim v roce 2012 plany mit 50000 prodanych v roce 2015 a 75000 v roce 2016. K tomu mely pomoci primarne modely Ghibli a nove SUV. Dostali se nekde na cca 35000 a to je dost daleko k tem 50000. Navic problem je, ze prodeje Ghibliho klesaji a QP to nedozene a navic GrandCoupe konci a nastupce neni. Levante tezko rici zda to zlomi, dle meho ne a budou opet zastavovat vyrobu, jako loni.
Vidim to presne jako u Ghibli po prichodu velke prodeje, pak faze vystrizliveni a pak pokles.
Tak jsem se díval na Left Lane a prodeje Mase v letech 2014 a 15 jsou konstantní. V Evropě prodeje Ghibli dokonce trochu rostly, žádný pokles. Těch cílových 50t bylo včetně SUV. To by s Levante dát měli.
Ví lejno, jen provokuje... Je potřeba ho znát...
Mimoto jen čekal, kdy mu někdo tady zase napíše, že o Maserati nic neví a nikdy v něm neseděl...., aby si mohl zase udělat dobře... Zvláštní forma úchylky, která je ale u Goese tolerovatelná...
Buď rád, že ten otřesnej Fiat se kterým všude machruješ sis nemusel koupit, ale máš to na ten operák. Za chvilu se toho zbavíš a koupíš si zase svoji milovanou ojetou Audinku.
Jinak, pokud ti dělá problém 20 tlačítek na volantu 500X a 20 tlačítek na přístrojovce (to teda nevím, kde si je tam vzal), to se u té Audi, až se do ní zase vrátíš, teda ztratíš úplně...
No Goesi těch 16 na volantu sem taky napočítal, tam jen nevím co ti na nich vadí... Spíš sem měl problém napočítat těch třicet všude jinde... (z psaného textu jasně patrné, byť sem napsal 20, ale ty sám si psal o 30) K tomu číslu by se asi dalo dostat s nějakým tlačítkovým autorádiem, ale s dotykovým, nevím nevím... Vzhledem k tomu, že to drží styl klasické 500, která na panelu měla jen 3 tlačítka (city, výstražná světla a myslím mlhovky), plus ovladače oken (a v případě 500x je tam ještě volič jízdních režimů). Ale jo, dělá ti to problémy, jsi už taky starší chlap.
Ale tak je to Fiat, je to vevnitř korejská tržnice, stejně jako to Maserati co na prémii kouká z poza plotu, tak se nevzrušuj... Já to chápu, já tomu rozumím. Audi to jistí, tam je to krásné, funkční a bez tlačítek (notabene na volantu)...
P.S. A to máš to bílé Ghibli zase polámané, nebo si to zase někde odřel, píchl a nebo opřel, že máš půjčené z Motortecu 500X? Proč nejezdíš Aveem a nebo Yetinou?
Omlouvam se za nepresna cisla, beru zpet. Na volantu je 16 tlacitek z predni strany volantu + 4 tlacitka ze zadni strany volantu. Coz je 20 celkem. Tam chyba neni.
Na pristrojovce je 24 tlacitek (velka chyba vuci 30) a k tomu 4 kruhove ovladace. Tam byla zasadni chyba, spletl jsem se o 6 tlacitek. Tech 24+4 vypada hned lip.
Samozrejme ovladac oken, zrcatek, jizdnich rezimu, svetel apod. nepocitam.
Jinak 500x mi dali no. Je fajn dostat nahradni auto automaticky zdarma, kdyz jedes do servisu. Jednou to treba zazijes taky.
Ghiblik zatim polamane nebylo, kdyz nepocitam spatne zapojeny plasic kun a ty 4 srouby v pneumatikach. Nicmene i tak je, svete div se, treba obcas do servisu zajet. Treba na vymenu pneu, oleje ci takovych blbosti no a pri te prilezitosti jsou tak hodni a daji mi nahradni auto, abych mohl setrit Aveo a Yetiho.
Jo jo, není nic lepšího, když vidíte v v dáli blížící se rok staré prémiové auto a říkáte si "No jo, pěkná kára" nebo něco, a ono to přichrochtá jak traktor a zasmrdí to celou ulici.
Znovu, šestiválcová moderní nafta chrochtá? Mám obavu, že při volnoběhu ji nerozeznáš od přímosvstřikovýho benzínu a při jízdě uslyšíš max hučení jednotky nebo naladěný výfuk.
Nevim uplne co je moderni sestivalcova nafta. Stabilne pouzivam x40d z BMW a 3.0 TDI jak v single tak biturbo v Audi A6. Jsou to soucasna auta. A kadlaji, chrochtaji a duni tak jako tak. Samozrejme to neni jako pred par lety o tom zadna a v kabine jsou ty projevy temer nulove a v drtive vestine jizdnich rezimu to proste poznat neni, ale nebudu tvrdit, ze se to nedeje.
U ghibliho je to umocneno tim vyfukem. Ktery z jinak naprosto nuloveho zvuku dela pomalu M5 :-)
Tak je podle všeho nepoužíváš, nekadlají (to si pleteš s R4), nechrochtají (dtto nebo R3), duní to ano, ale tak potichu, že je nesmysl se o tom bavit.
Znovu, zážehový přímovstřik má v pomalých rychlostech nebo na volnoběh stejný zvuk jako víceválcový nafty.
Pokud zazehovy primovstrik ma v pomalych rychlostech nebo na volnobeh kadla, duni a chrochta, pak uznavam, ze 6valcovy dizl a primovstrikovy benzin zni stejne.
Můžeme porovnat na volnoběh dieselový Ghibli s mým DI V6, na ten jsem přešel z d V6...mám celkem dobrý sluch a než to pustíš do otáček, žádná sláva to není ;-)
Edit: koukám, že neporovnáme, nevím jak zní V6 od Mase na volnoběh, ale napříč D3 nebo indicko-anglickou prémií to není žádná sláva (vč. R6 u BMW).
Uznávám, že naftové V6 obecně zní neporovnatelně líp, než ty čtyřhrnky ve VAG nebo francouzských autech, ale podle mě je to pořád horší (zvlášť zepředu) i než DI benzínové motory. Ty aspoň zní hezky v otáčkách.
Ale smrdí to určitě jako kterýkoli jiný moderní sazomet :)
Nedávno jsem dával pryč V6 naftu, která měla naprosto čistý koncovky výfuku (nikdy jsem je nečistil) a nemusel jsem se stydět za smrad v podzemních garážích.
Bavíš se tu o tom, že V6 Maserati chrochtá jako traktor a smrdí. Znovu upozorňuju, že nemáš pravdu.
Buďto je to neznalostí, nebo záměrným překrucováním skutečnosti.
U ghibliho nafta opravdu nekadla a nechrochta. Protoze tyto zvuky, ktere jsou vlastni dizlum (a ten V6 dizl z Ghibliho najdeme v jinych koncernovych vozech, kde toto bezne dela) jsou prebity vyfukovym systemem. Ten je u Ghibliho skvely. Ma jen jedinou nevyhodu. Ze i pri zavrenem (ne sport modu) duni tak silne, ze po ujeti 100-150 km ma clovek zalehnuto v usich jako v dobach starych TDI. Je to sice desne cool, akorat desne neprakticke. A je to vlastni jak dizl tak benzinove verzi Ghibliho.
Pokud máš Ghibli z prvního roku výroby, pak hučení naf'táku je největším negativem při běžných dálničních rychlostech. Po náběhu MY16 se údajně hučení podařilo utlumit.
Navíc to je hučení motoru samotnýho, ne výfuku.
Benzín se mi do ruky bohužel (a to mě nesmírně mrzí) nedostal.
Nemam Ghibliho ani v nafte (tu kombinaci nechapu) a ani z prvniho roku vyroby. Ja mam tu tradicni verzi S Q4. Nevim co bylo s dizlem ci hlukem od oken, ja nic z toho neregistruji. Po prechodu z A6 3.0 TDI musim rici, ze i pri rychlostech 200 kmh + nepozoruji nejaky vetsi hluk od oken, nez bylo. Mel jsem z toho obavy, bo ty bezramy nejsou nejlepsi z pohledu tlumeni obecn, ale toto je urcite velke prekvapeni.
Něco za něco...tahle motorizace je tou pravou Maseratí. Fajn volba...jezdil jsem prvním Gibli v republice a tam ten rabdál od bezrámů byl dost patrný, stejně jako kulatý hučený nafty. Podvozek a řízení fantastický, ale jako cesťák to nefungovalo tak dobře jako konkurence, právě z důvodu hluku.
Palubní systém jako klient Jagu neřeším, kdych měl...skončím u D3. ;-)