Ojetiny
Hmm, tak informace v článku že Almera v generaci N15 má problém se spotřebou oleje slyším prvně, do teď jsem slyšel spíše opak této informace.
I z vlastní zkušenosti mohu říct, že je ta informace o N15 je naprosto mylná, olej jsem měnil jednou za 2 roky a mezitím se nedolévala ani kapka.
Naopak problém s olejem měl zmíněný motor 1.8, který se používal v Almerách N16 i Primerách P11/144, ale výhradně u motorů vyrobených v Anglii (japonské problém neměly). Ale i tak si nedovedu představit, jak by se někomu podařilo motor zadřít, pokud ho člověk poslouchá, dá mu zavčasu vědět, že mu něco chybí.
Naopak problém s olejem měl zmíněný motor 1.8, který se používal v Almerách N16 i Primerách P11/144, ale výhradně u motorů vyrobených v Anglii (japonské problém neměly). Ale i tak si nedovedu představit, jak by se někomu podařilo motor zadřít, pokud ho člověk poslouchá, dá mu zavčasu vědět, že mu něco chybí.
Zdravím.
Vidíte a třeba v Almeře Tino se to dělo docela dost. Ano je to v Almeře N16. Almera N15 měla starší motory GA, které jsou bezproblémové. Jsem si to popletl, hned to opraví. N14 byla vlastně ještě Sunny. Kdo si to má pořád pamatovat. Prostě v Almeře druhé generace. tak to bylo myšleno. Ten kok je blbě, Už opraveno. Nicméně tam bylo v Almeře Tino a ta byla odvozena od Almery MK2
Vidíte a třeba v Almeře Tino se to dělo docela dost. Ano je to v Almeře N16. Almera N15 měla starší motory GA, které jsou bezproblémové. Jsem si to popletl, hned to opraví. N14 byla vlastně ještě Sunny. Kdo si to má pořád pamatovat. Prostě v Almeře druhé generace. tak to bylo myšleno. Ten kok je blbě, Už opraveno. Nicméně tam bylo v Almeře Tino a ta byla odvozena od Almery MK2
Problém byl hlavně v tom, kde se motor vyráběl. Japonské 1.8 byly naprosto bezproblémové (měly jsme japonskou N16 s tímto motorem, najela za 14 let 150t km bez problémů v motoru), naopak anglické 1.8 měly problém s použitím materiálem na kroužky, který způsoboval vyšší spotřebu. Vyšší je ale nutno brát s rezervou, stále je to 0,2 litru na 1000 km.
Ano tak nějak to bylo. Aspoň tak mi to kdysi vysvětloval jistý člověk na Nissanu. 😄 Je fakt, že se stále prodávají P11/144 s motorem 1.8 16V. Tedy ty anglické, takže blbé. Ono celý ten motor řady QG asi nebyl moc dobrý. Podobně jako třeba Toyota ZZ-FE. Jinak mně se kdysi Primera P12 líbila. Měl jsem půjčený ojetý dvoulitr, tedy tak motor nic moc, ale jezdilo to pěkně. Tehdy jsem to srovnával s druhou generací Avensisu. (ta byla pro změnu s 1.8 16V a automatem). 😄. To už je ale dávno. 😒
menit olej jednou za dva roky to sa mas cim chvalit... 8-s
Budete se divit, ale bylo to v rámci servisních intervalů, v té době jsem měl malý roční nájezd a dvouletý interval stanovil značkový servis.
je to u ostatních značek a jejich modelů, člověk musí vědět, po které motorizaci šáhnout, aby nesplakal, např. známé problémy s prvními TSI či poslední verze 2,0 TDI PDF s DPF a piezo střiky.. Prostě každý model má lepší a horší motorizace.
Tak dvoulitrové TDI už bylo v žebříčku nejhorších dieslů >😁 Tam se ani Dci od Laguny nedostalo >😒] >😁
Já měl 1,9 TDI 96 kW a byl to velmi dobrý motor.
Ano, pověst má hroznou, ale podívejte se na to auto, když je zachovalé, pořád vypadá parádně a dle mě je to jedno z nejhezčích francouzkých aut posledních 25 let. Má nadčasové tvary a nepřijde mi, že by bylo nějak dizajnově vázané na první Lagunu. Když jsem poprvé viděl svou budoucí Lagunu byla to láska na první pohled i přes její pověst.
Problémy měla (viz výše a článek), občas něco povrzlo v interiéru, ale jinak to byl doslova kočár. Pohodlné sedačky, dobře se ovládala, gumové řazení a řízení, což se tradovalo o francouzích (a u první Laguny to opravdu platilo), bylo pryč, motoricky (Dci 88kw) to jezdilo také solidně, na svou dobu šestikvalt, commonrail (o třídu kultivovanější, než dobové TDI a bez turboefektu), výbava super (já neměl nic extra, snad jen barevná navi, se staženým CD mapami funkční i v ČR), uvnitř měkčené plasty na palubce (to koukáte koncernisti co? 😁, dveře obšité textilí, vyšší výbavy měly na palubce i ve dveřích obšito kůží!) a hlavně to pohodlí na dlouhých cestách na dálnici. Na okrsce už to nebylo auto do zatáček, navíc díky tyči na zadní nápravě odskakovala * na nerovnostech. Nedostatky podvozku jsem nejvíce pocítil, když jsem přesedlal do Mondea a asi měsíc měl oba vozy. Dnes bych hodně váhal, zdali do Laguny jít, protože jsem měl možná štěstí na kus, ale vědět, že se předchozí majitel staral a nenechal vymlátit čepy, silentbloky (jo, tyhle části nevydrží statisíce, ale to ani u dobového Pašíka) a měnil včas olej, tak bych jí asi dal přednost před jakýmkoliv konkurentem z té doby už jen pro to, jak to auto vypadá 😄 Navíc je dnes k dostání za směšné ceny díky pověstí 😄
P.s. 307 sem projížděl také před koupí Laguny a to auto mne přišlo opravdu nijaké a nudné, jel jsem benzinovou 1.4 v kombiku, sedělo se vysoko, moc to nejelo, interiér nic moc... Na druhou stranu kamarád si nemohl vynachválit dvoulitrvé HDi SW 😄
Problémy měla (viz výše a článek), občas něco povrzlo v interiéru, ale jinak to byl doslova kočár. Pohodlné sedačky, dobře se ovládala, gumové řazení a řízení, což se tradovalo o francouzích (a u první Laguny to opravdu platilo), bylo pryč, motoricky (Dci 88kw) to jezdilo také solidně, na svou dobu šestikvalt, commonrail (o třídu kultivovanější, než dobové TDI a bez turboefektu), výbava super (já neměl nic extra, snad jen barevná navi, se staženým CD mapami funkční i v ČR), uvnitř měkčené plasty na palubce (to koukáte koncernisti co? 😁, dveře obšité textilí, vyšší výbavy měly na palubce i ve dveřích obšito kůží!) a hlavně to pohodlí na dlouhých cestách na dálnici. Na okrsce už to nebylo auto do zatáček, navíc díky tyči na zadní nápravě odskakovala * na nerovnostech. Nedostatky podvozku jsem nejvíce pocítil, když jsem přesedlal do Mondea a asi měsíc měl oba vozy. Dnes bych hodně váhal, zdali do Laguny jít, protože jsem měl možná štěstí na kus, ale vědět, že se předchozí majitel staral a nenechal vymlátit čepy, silentbloky (jo, tyhle části nevydrží statisíce, ale to ani u dobového Pašíka) a měnil včas olej, tak bych jí asi dal přednost před jakýmkoliv konkurentem z té doby už jen pro to, jak to auto vypadá 😄 Navíc je dnes k dostání za směšné ceny díky pověstí 😄
P.s. 307 sem projížděl také před koupí Laguny a to auto mne přišlo opravdu nijaké a nudné, jel jsem benzinovou 1.4 v kombiku, sedělo se vysoko, moc to nejelo, interiér nic moc... Na druhou stranu kamarád si nemohl vynachválit dvoulitrvé HDi SW 😄
Ano, stále vypadá pěkně, ale ten zbytek byla trága. Kolega v práci si v roce 2003 (?) koupil fungl novou Lagunu se 110kW dieselem za tehdy neskutečných možná 800tKč a následné roky bavil celou fabriku nikdy nekončícím sledem problémů a návštěv servisů. Už si nepamatuji, co všechno řešil, v paměti mi utkvěly pouze problémy s řídící jednotkou, která mu padala do nouzáku a jemu neustále tvrdili, že tankuje nekvalitní naftu. Kolega si přitom auto hýčkal a tankoval jen u Shellky (v okolí tehdy nic lepšího nebylo). Nakonec mu museli přehrát SW a snížit výkon. Když se po letech auta zbavoval, tak jej střelil nově příchozímu kolegovi, který ty jeho anabáze neznal. A i ten během pár měsíců seznal, že cenově výhodný kup měl své důvody.
Předpokládám že to byl 2.2 Dci že? O tom motoru se psalo hodně, asi se moc nepovedl a měl spousty problémů, ale znám i lidi, kteří ho provozovali bez větších problémů. Jak píšeš, nejvíce problémů měl motor, tak se kolega holt netrefil >😁 Při mém výběru už bylo dost informací o 2.2, tak sem se ji radši vyhl obloukem 😄
Vždy, když se Francouzi snaží byprodukovat něco jiného, než žrádlo, je to *. :no:
Tu používal otec služebně. Velmi často byl zapřažený vozík a na něm v průměru 300 kg nákladu. Motor 2,2 Di o 93 kW si na dálnici sahal pro všechny své síly, ale jelikož je to předimenzované železo na tak malý výkon, motor chodil bez chyby. Většinou se tankovala plná 2x do týdne. Jediná závada, o které jsem slyšel, byl vypadlý kolíček v řadičce, takže se dalo dojet na 3. RS do servisu, ale jinak služebník bezvadný.
Co se mi líbilo: přístup do kufru bez nakládacího schodu (kombi), zadní parkovací kamera!, chod motoru byl na diesel sametový, díky objemu zatahoval slušně už od volnoběhu ale pak byl náběh turba také zřetelný, nikoliv kopanec.
Jediné mínus a to značné, byla extrémně tuhá spojka, nikde jsem tužší nezažil. Pokud někdo jezdí hlavně dálnice a bez většího zatížení, klidně P12 v naftě, kde se zařadí šestka a je od řazení klid. Dynamika není ohromující, ale nikdo na tak velké auto netroubí. :-! Do města a meziměsta ne příliš vhodné, to radši něco menšího s benzínem.
Co se mi líbilo: přístup do kufru bez nakládacího schodu (kombi), zadní parkovací kamera!, chod motoru byl na diesel sametový, díky objemu zatahoval slušně už od volnoběhu ale pak byl náběh turba také zřetelný, nikoliv kopanec.
Jediné mínus a to značné, byla extrémně tuhá spojka, nikde jsem tužší nezažil. Pokud někdo jezdí hlavně dálnice a bez většího zatížení, klidně P12 v naftě, kde se zařadí šestka a je od řazení klid. Dynamika není ohromující, ale nikdo na tak velké auto netroubí. :-! Do města a meziměsta ne příliš vhodné, to radši něco menšího s benzínem.
mne primera v eu velmi chyba... rovnako aj accord .... skoda ze japonci v eu uz postupne zo strednej triedy odchadzaju ... otazny je aj sucasny avensis... dost mozno uz v eu nastupcu nedostane ... trosku to zamrzi ked si vezmeme aky bol europsky trh kedysi pestry a aky nezaujimavy uz dnes zacina byt
Nissan to *** s primerou tak mu treba... znicil povest a usilie 2 generacii v USA je altima, skoda ze nie aj tu. Accord bol ale podareny takmer kazdou generaciou a vidis ako to dopadlo. Zbytocna snaha, jedine mazda to dokazala.
sucasna nova o triedu vyssie posadena maxima je v amerike uz moc uspesna .... tu sa nissanu podaril sikovny tah .. samozrejme pre istotu do eu uz opat nepride.... skoda ze o nas trh uz dnes nikto z japonskej nepremiovej strednej alebo vyssej strednej triedy nestoji .... boli to tak krasne casy ked si spomeniem na maximu... primeru alebo accord ci povedzme legend alebo camry.. skoda.. ale asi je to dnes uz zbytocne rozoberat .. priority europskeho trhu sa za poslednych 15 rokov hodne zmenili a podla mna nie zrovna najstastnejsim sposobom ale s tym asi nic nespravime ... ja dnes uz mam radsej americky trh ktory povazujem za zaujimavejsi a pestrejsi ako nas europsky ... novej maxime v amerike fandim .... vlastne vsetkym japonskym vyrobcom
Mě by ani nevadila P12 z venku, ale vnitřek bych fakt asi nevydýchal 😲
To je velkej úlet, silná inspirace u Renaultích MPV.... kdo ví proč...
To auto bolo nádherné od prvej do poslednej hrany, ako celok bolo zvláštne a zároveň elegantné a nepodobné čomukoľvek inému, pritom nepôsobilo dojmom kozmickej lode ako Civic... Škoda tej techniky, ktorá proste neposlúchala vždy na 100%.
Túto Primeru mal známy. Poškodené silentbloky ramien prednej nápravy sa nedali vymeniť. Takže len výmena celých ramien a vtedy cena ako hrom!
O tom sa hádať nejdem, píšem o inom ak si si nevšimol.
A podvozok, závesy, ramená, ... nie je technika?
Kvůli takovým kupcům jako jsi ty, je to auto levné. Komu nevadí interiér a naučí se se systémem, tak může přijít k bytelnému a spolehlivému autu. Pořád jezdí spousta Passatů B5 a B5,5, ale pokud bych hledal auto na dálnici, beru P12 93 kW místo 96 kW Tdi, v projevu motorů je obrovský rozdíl.
Já jsem holt konzervativní a proto mám dodnes P11 :-!
Já taky :-! :yes:
no moja p10 uz doziva ale som isty ze keby sme si mali doma nechat jedno auto octavia lebo primera tak ide prec octavia 😉 srdcovka pre otca aj mna :yes: a podla npoc.uk aj pre dalsich skoda nastupcu v usa to maju lahsie infiniti g 😄
Měli jsme tyhle vozítka ve dvou kusech ve firmě jako služební s 2.2-kou dieselem a jednalo se historicky nejméně ježděné auta, protože každý si je bral až ve chvíli, kdy už skutečně nebylo jiné volby.
Po dálnici sice vcelku příjemné svezení, ale na okresky neohrabaná krabice s náklony a setrvačností bitevní lodi. Osobně, když jsem s tím jel poprvé, jsem málem vycestoval z první zatáčky, najeté rychlostí běžnou pro vozy tehdejší doby.
Navíc spotřeba na "úsporný" diesel běžně okolo 7,5 - 8,0 litrů.
Po dálnici sice vcelku příjemné svezení, ale na okresky neohrabaná krabice s náklony a setrvačností bitevní lodi. Osobně, když jsem s tím jel poprvé, jsem málem vycestoval z první zatáčky, najeté rychlostí běžnou pro vozy tehdejší doby.
Navíc spotřeba na "úsporný" diesel běžně okolo 7,5 - 8,0 litrů.
S tou spotřebou na tom byl mnou zmíněný kus, tuším, okolo 7,3 l/km a i když nejel s přívěsem, tak se pospíchalo...
Těch 8 litrů, ať se na mě nikdo nezlobí, ale z toho se dá usoudit ryze prasácký způsob jízdy nebo německé dálnice.
Těch 8 litrů, ať se na mě nikdo nezlobí, ale z toho se dá usoudit ryze prasácký způsob jízdy nebo německé dálnice.
Přesně. Já měl Primeru P11, koupenou jako novou v roce 97, se kterou jsem byl moc spokojený - jizdně výborná, spolehlivá. Dodnes u jiného majitele jezdí.
Po 8 letech jsem ji uvažoval vyměnit právě za tohoto nástupce a po testovací jízdě jsem měl jasno, že tudy cesta nepovede. Ten rozdíl v jizdních vlastnostech (on už ten pohled na tvarování sedaček cosi nazanačoval) byl fakt hrozný.
Po 8 letech jsem ji uvažoval vyměnit právě za tohoto nástupce a po testovací jízdě jsem měl jasno, že tudy cesta nepovede. Ten rozdíl v jizdních vlastnostech (on už ten pohled na tvarování sedaček cosi nazanačoval) byl fakt hrozný.
Tez jsem mela P11 z vyroby a jezdila jsem s ni zhruba 10 let bez zavaznejsich problemu. No po 10ti letech a ledabyle udrzbe mi odchazelo dost veci, ale vydrzela nemozny. Zvazovala jsem, ze koupim ojetou P12, ale jak pises, nastupce je velmi nevydareny, teda z toho seslo.
Nekdy se to proste nepovede
Nekdy se to proste nepovede
"zaslechli jsme, že statisticky se zadřou asi 3 motory z 1000 vyrobených…"
To je parádní skóre, jsou značky, kde zaklepe nebo jinak zařve třetina motorů a nikdo se tomu už ani nediví 😄
To je parádní skóre, jsou značky, kde zaklepe nebo jinak zařve třetina motorů a nikdo se tomu už ani nediví 😄
Nedalo sa mi nezapojiť do dnešného dňa vlastním jednu 2002 Primera P12 som veľmi spokojný až teraz po 14rokoch a 251tis km bude zjavne treba meniť váhu vzduchu inak turb👋 vstreky čerpadlo všetko vypadá byť ok 😄 Čo sa týka podvozka je to pravda že to pohodlne troška sa nakláňa v zákrutách ale človek by ani neveril ako to sedí v zákrutách otestované 😊. Čo sa týka dizajnu je to vec vkusu mne sa páči.Budíky v strede sú super prehľadné nastavenie klímy radia je sila zvyku 😉 podľa mňa je škoda že nissan skončil s Primerou. Čo by som vytkol drahé diely.
Kdyby Primera měla budíky normálně, tak by zájem byl :-!
Nema tam byt nahodou misto "Už v 307 používal Peugeot filtr pevných částic" treba "Už v 306 používal Peugeot filtr pevných částic.."??? Nebo byl model 307 pred 306?
Dobře si pamatuji, jak byli příznivci Nissanu při příchodu P12ky šokováni - soused, nadšený majitel předchozí generace, který čekal na nástupce, měl skoro slzy v očích. Druhá generace (2litrový liftback) mu pak věrně sloužila ještě dlouhá léta a pak ji se skřípěním zubů nahradil Octavií...
Dodnes jsme nepochopil, co se tehdy u Nissanu stalo, že udělali takovou kolosální botu a touto odporností rázem totálně zničili předtím po dvě generace pracně budovanou skvělou image řady Primera... Jaké zadání při přípravě tohoto modelu tehdy evropský marketing konstruktérům připravil? Kdo něco tak strašného pustil do výroby?! Jednou jsme s touto hrůzou služebně jel do Paříže a málem jsem kvůli tomu přišel o záda, tak děsivě nepohodlné sedačky a opěrky hlavy jsem už pak nikdy nezažil. Neuvěřitelný byl také tvar zadního okna (jednalo se o 5dv. verzi), který neodbytně připomínal záchodové prkénko 😲 Také jízdní vlastnosti se mezigeneračně výrazně zhoršily a o přímo katastrofální ergonomii přístrojové desky se ani nemá cenu bavit. Toto auto je prostě nezapomenutelnou ostudou Nissanu! 8-s :no:
Dodnes jsme nepochopil, co se tehdy u Nissanu stalo, že udělali takovou kolosální botu a touto odporností rázem totálně zničili předtím po dvě generace pracně budovanou skvělou image řady Primera... Jaké zadání při přípravě tohoto modelu tehdy evropský marketing konstruktérům připravil? Kdo něco tak strašného pustil do výroby?! Jednou jsme s touto hrůzou služebně jel do Paříže a málem jsem kvůli tomu přišel o záda, tak děsivě nepohodlné sedačky a opěrky hlavy jsem už pak nikdy nezažil. Neuvěřitelný byl také tvar zadního okna (jednalo se o 5dv. verzi), který neodbytně připomínal záchodové prkénko 😲 Také jízdní vlastnosti se mezigeneračně výrazně zhoršily a o přímo katastrofální ergonomii přístrojové desky se ani nemá cenu bavit. Toto auto je prostě nezapomenutelnou ostudou Nissanu! 8-s :no:
Popis souseda sedí i na jednoho mého příbuzného, P11 liftback měl snad do roku 2010 nebo tak nějak a od té doby jezdí oktávkou...Když se tak nad tím zamyslím, i tehdější Micra byla dost extravagantní a u ní jim to vyšlo, jenže střední třída není malé auto...Osobně se mi P12 v kombíku docela i líbí, ale ostatní karosářské varianty jsou strašné.
Někdy je prostě lepší nesahat na to, co funguje. 😄
Někdy je prostě lepší nesahat na to, co funguje. 😄
Mal som 2 x Primeru , GT 110 Kw r v.92 a SE 2 L benzin r v.98 myslim 96 KW boli to uzasne auta hlavne na GT spominam velmi rad malokto mi v tych rokoch usiel hore kopcom alebo v zakrutach. Mali problem silenbloky v prednych ramenach to som menil u GT original od Nissanu bol dost drahy. Inak ziadne ine poruchy mi tam nevznikali. Na tu dobu cize 90 roky to boli super auta dost nedocenene hlavne 2 l GT na tu sa neda zabudnut.... Chybaju tie auta teraz na trhu ta posledna Primera je nej obludka a Nissan by sa mal zamysliet a spomenut ake Primery vyrabal v 90 rokoch...Primera GT spominam a nemozem zabudnut.............. :yes:
Stejně tak se nechytl VelSatis , přitom jízda je v tom výborná :yes: Lidské chutě jsou prostě nevyzpitatelné. Nejlepší pro výběr ojetiny je nechodit do Áček a podobných
To já bych naopak řekl, že lidské chutě jsou v případě automobilové střední a vyšší střední třídy velmi "vyzpitatelné", resp. předvídatelné. A všechny modely, které to ingorovaly (Primera P12, Renault VelSatis, Opel Signum, Fiat Croma II, BMW 5GT, Merdedes třídy R, Ford Scorpio (Klaun), částečně i P 407) skončily větším či menším prodejním průšvihem. Například Evropan ve střední třídě chce hlavně líbivý, neextrémistický design (zvenčí i uvnitř), dostatrek prostoru a komfortu a dobré jízdní vlastnosti a rozhodně ne karoserii typu hatchback. Přesto si marketing hned několika automobilek myslel opak a katastrofa na sebe nenechala dlouho čekat... :-!
horši auto jak 307 sem nezazil(viz. oje recenze zde v profilu)katastrofa. elktronika si delala co chtela.sem rad ze shorelo a nikomu se nic nestalo. jinak olej menim po 10 tis km a nekdy i drive. je mi jedno kdo dave jake intervaly.muj motor musi byt jak v perince!!!! i kdyz kvalitni 5 w30 neni levne oproti generalce motoru je to pakatel
Třeba panel automatické klimatizace přestával svítit (měl sem manual, neřešil sem 😁)
Po první zimě odešla kontrola tlaku v pneu (mě záhadným způsobem fungovala)
Turbodmychadla u 1.9Dci odcházela pravidelně, později vyřešeno větším filtrem tuším z Peugeotu?
Ale u Laguny zvláště platilo, že se o ní musíš trochu starat a nečekat, až se něco vysype... pak jezdila dobře a nikdy mne nikde nenechala... poté co jsem ji prodal s kamarádem objela celej Balkán 😉 To auto bylo zkrátka super i přes své mouchy 😄
Ale jak říkáš, pro tebe a u jiných diskutujících to bylo často první dostupné auto po autoškole - takže když jej miluješ, není co řešit!