Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akcie automobilek GM a Ford se propadly na mnohaletá minima

Největší americké automobilové koncerny jsou v posledních dnech pod tlakem událostí, které znamenají existenční problémy pro velké podniky, dodavatele i tisíce zaměstnanců.
Zpět na článek
20. 11. 2008 03:49
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 08:07
neregistrovaný "cuisine at work"
20. 11. 2008 14:14
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:42
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 07:23
20. 11. 2008 08:26
20. 11. 2008 08:52
20. 11. 2008 14:25
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:18
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 15:53
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:18
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 09:57
20. 11. 2008 18:44
7. 12. 2008 17:03
neregistrovaný "Johny Blaze"
23. 11. 2008 21:56
neregistrovaný "razzorr23"
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 03:49
Vsadil bych na FoMoCo
Pokud má někdo z Big3 šanci, je to dle mýho FoMoCo:
jakás-takás finanční rezerva, ziskový Ford of Europe, evropské modely na cestě, vlastní portfolio se slušným potenciálem (byť to není bez chyb, s Flexem jsem se bohužel nespletl), vedení je při smyslech (Mulally byl dobrá volba)...

FoMoCo se mi jeví nejzdravěji. Nějak si neumím představit, že by Amíci nechali padnout GM. Ale Chrysleru IMO nepomůže nic.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "cuisine at work"
20. 11. 2008 08:07
Re: Vsadil bych na FoMoCo
flex se nechytnul ??? ;-\ :'-(
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:14
Re: Vsadil bych na FoMoCo
Například se plánovalo, že se bude vyrábět ve třech směnách. A už se ukázalo, že to byl příliš optimistický odhad. A obávám se, že podobně chladně bude přijat i Lincoln MKT.
20. 11. 2008 16:47
Re: Vsadil bych na FoMoCo
aha tak to je zlé ... mě LFEX přijde jako jedno z nejsympatičtějších aut US trhu ... velké prostorné stylové a přitom má relativně úsporný motor ... :-( ... stejně tak edge ... MKT nevím to mě už jako studie moc nezaujalo , navíc mi přijde že lincoln tápe a co model to jinej styl ;-\ ... je znám nějaký přesnější termín kdy bude v us fiesta ???
20. 11. 2008 08:21
Re: Vsadil bych na FoMoCo
Ono vsetci traja vyrobcovia su vo velkych problemoch. V clanku je uvedene ze GM stratil v 3.stvrtroku 2.5 miliardy (co je spravne) a Ford vraj 129 milionov. Neviem odkial je to posledne cislo, ale v AID 08/21 sa uvadza strata Fordu 2.75 miliardy dolarov:

"...Ford posted a pre-tax operating loss of $2.75 billion compared with a tiny profit of $194 million in the same period of last year. But cash drain was $7.7 billion, prompting a re-evaluation of the idea that Ford was best placed among the US automakers to keep its head above water..."

GM je na tom este horsie, pretoze do konca prveho stvrtroku 2009 vycerpaju vsetku operativnu hotovost. DeutscheBank dokonca tvrdi, ze uz financovanie po decembri 2008 bude velmi problematicke, a Chrysler potrebuje aspon 10 miliard dolarov aby firma prezila rok 2009.

Chrysler svoje cisla nezverejnuje, pretoze nemusi. Ako jediny z "velkej trojky" je kompletne sukromne vlastneny, stat tam nema ziaden podiel. To moze byt ale velky problem, pretoze statna pomoc mozno pride, ale len pre 2 automobilky. A to by bola pre Chrysler smrt. Ono uz tak sa ozyvaju hlasy, ze na americkom trhu je miesto len pre 2 domacich vyrobcov...
Avatar - peter222
20. 11. 2008 09:01
Re: Vsadil bych na FoMoCo
Vidím to podobne. A tie krachujúce automobilky by som bral s rezervou ved každý rok nariekajú ako sa im nedarí a v akej sú strate a stále sú tu. Všetko je to iba hra ako z tejto krízy vyťažiť čo najviac. :-)
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:42
Re: Vsadil bych na FoMoCo
Pobavils. Podezíráš US automobilky spíše z tisknutí peněz nebo z falšování čtvrtletních zpráv?
Protože buď si myslíš, že mají automobilky neomezené finanční rezervy, nebo že jsou ziskové i když v reportech deklarují ztrátovost.
Avatar - DaewooMaster
20. 11. 2008 15:52
Re: Vsadil bych na FoMoCo
Myslíš, že Opel (titul evropský auto roku), Vauxhall, Daewoo, Holden aj. značky patřící do GM a nesídlící v USA jsou na tom o moc hůř než evropský Ford? Např. v Rusku je tuším GM nejvíc prodavaná značka (patří mu tam např. AvtoVAZ)...
Avatar - T613
20. 11. 2008 07:23
Spi sladce
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
20. 11. 2008 08:26
Re: Spi sladce
Do toho kostelíčka by se ten Chevy V8 ani nevešel.
Avatar - T613
20. 11. 2008 08:52
Re: Spi sladce
[odkaz] stačí? >:-[]
20. 11. 2008 07:32
Americké automobilky su už dávno mimo.
Hoci bol už dávno tlak na spotrebu a ekológiu, americká trojka si stále presadzovala tie svoje obrovské žravé opachy. Úsporné autá prenechávala dobrovoľne ázijskej konkurencii.

Stále presviedčali amerických spotrebiteľov, že len veľké autá sú dobré a bezpečné. Tomuto nezmyslu zrejme podľahli i samotné automobilky.

Prebudenie je kruté a teraz, keď je zle, tak vykrikujú, že chcú peniaze od daňových poplatníkov. Treba ich nechať tak, nech sa naučia trochu čo je to trh.
Rozbalit vlákno
14
20. 11. 2008 08:24
Re: Americké automobilky su už dávno mimo.
Nemyslíš, že je to spíš tak, že spotřebitelé přesvědčovali výrobce? Ale jinak dobrá myšlenka; nechat je tak, ty jim vysvětlíš, co je to trh a zatím ty desetitisíce lidí můžou jít pěstovat pomeranče na Aljašku, ne?
20. 11. 2008 09:20
Re: Americké automobilky su už dávno mimo.
A ty jsi videl amika, ktery by dobrovolne sedl do auta ktere ma min nez 6 valcu a 4litry objemu? Vyrobci dodavali jen to, co lidi chteli. Do tohoto srabu je taky celkem dost nahnali sami odborari. Napr. Ford plati cca 2000 USD na auto do penzijnich fondu pro zamestnance a ted se odborari divi, ze firma nema prachy ;-\
20. 11. 2008 09:55
Re: Americké automobilky su už dávno mimo.
Takže nevylučuješ tu mojí větu. To samý jsou záruky Chrysleru na cenu pohoných hmot. Na tom ovšem Chrysler nakonec "vydělal". Podstatný je, co s těma lidma, to je velkej průser. Nemůžou je jen tak vyházet a nechat v tom automobilkám vymáchat čumáky.
20. 11. 2008 11:22
Re: A prečo by mali ísť na Aljašku niekto iný ?
Každá pomoc znamená, že sa ostatní budú skladať na neschopné automobilky. A prečo by mal niekto "ísť na Aljašku pestovať pomaranče", keď nemá nič spoločné s neschopnosťou americkej trojky.

Vždy to niekto musí zaplatiť - Vy bi ste boli vari ochotní platiť Škode z vlastného vrecka na jej ozdravenie ?
20. 11. 2008 11:43
Re: A prečo by mali ísť na Aljašku niekto iný ?
OK, tak ať se v tom ty automobilky vymáchaj. Co teda s těma lidma? Kde pro ně najdeme práci? Necháme je doma jen tak a budeme jim platit nějakou podporu? Kdyby se jednalo o 1000 lidí, tak dejme tomu, ale tohle jsou desetitisíce, ne-li statisíce. To neni "krize" jen autoprůmyslu, nebo průmyslu bezprostředně na něj navazující, ale všeho.
20. 11. 2008 14:13
Re: Podpora je lacnejšia.
Ak by boli tí ľudia doma s podporou vo výške platu, tak to bude podstane lacnejšie. Netreba platiť haly, kancelárie a hlavne náklady na produkty, ktoré nik nechce.

Tie miliardy by tak či tak chýbali inde a prišli by o prácu ľudia v iných sektoroch.

Záchrana pracovných miest za každú cenu je nezmysel, ktorý sme si už "odskúšali" na Slovensku na mnohých podnikoch a nakoniec i tak išli do krachu. Ostali len obrovské dlhy, ktoré sme museli platiť všetci pri ozdravovaní bánk.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:25
Re: Podpora je lacnejšia.
Ozdravování bank je jednorázová platba, byť velká. To je příběh z jinýho světa. Kdyby najednou přišlo o práci několiksettisíc lidí, teprve bysme viděli, co to je peklo.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:18
Re: Podpora je lacnejšia.
Jsou to statisíce. A to se bavíme jenom o lidech, kteří pracují _přímo_ v US auto-průmyslu. Nechat je lehnout je šílená myšlenka, naprosto mimo realitu. To nemůže příčetnej člověk myslet vážně.
20. 11. 2008 15:29
Re: Podpora je lacnejšia.
Tech lidi nejsou statisice, ale oficialne se mluvi o 2-3 milionech. Do vcerejska jsem si myslel, ze nejaky bailout prijde, ale kazdy CEO priletel do kongesu skemrat vlastnim tryskacem, coz uz predtim nenaladenym kongresmanum nepridalo. Vsichni komentatori mluvi o tom, ze bankrot je nejpravdepodobnejsi cesta, ktera umozni firmam zmenit dlouhodobe smlouvy s dodavateli i zavazky vuci byvalym zamestnancum, jedinym duvodem proti zustava podkopani zakaznicke duvery. Navic to neni tak davno, kdy trojka dostala 25 mld na zmenu vyrobnich linek pro mensi auta a nic moc se pry nezmenilo, alespon podle zakonodarcu ne. Jo a o tom presvedcovani zakazniku, ze vetsi je lepsi, na tom kus pravdy je, treba bezela reklamni kampan, kde si dve maminky stezovaly, ze kvuli umelym regulacim spotreby v budoucnu se uz nebudou delat auta, jako jsou ty jejich, trochu vetsi, nez ty ostatni, takze ten pocit bezpeci, sucha a jistoty, ktere jim a jejim detem tyto vozy poskytuji, bude pryc.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 15:53
Re: Podpora je lacnejšia.
Když jsem psal o statisících, mluvil jsem o lidech pracujících přímo pro velkou trojku.
20. 11. 2008 19:10
Re: Podpora je lacnejšia.
A ja jsem mluvil i o lidech v dodavatelskych firmach :-)
20. 11. 2008 21:04
Re: Podpora je lacnejšia.
I to se mi zdá poněkud málo.
20. 11. 2008 23:27
Re: Podpora je lacnejšia.
Dotedka se mluvilo spis o 2 mil lidi, vcera Wagoner po neuspesnem zebrani v kongresu (kongresmany nas.ralo, ze nebyl schopen predlozit nejaky plan, na co ty prachy pujdou a co budou odtedka delat jinak, aby tentokrat uspeli dlouhodobe), obecne je na automobilovy prumysl nejakym zpusobem napojeno zhruba 10% pracujicich, jenze v US je vyrobne pritomna spousta jinych automobilek, nez jen (drive velka) trojka.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 11. 2008 14:18
Re: Podpora je lacnejšia.
Zdravíme rok 2005. Někdy tou dobou by tvoje "objevná analýza" byla aktuální.
Avatar - freeman
20. 11. 2008 09:57
Hlavný problém
Netvrdím, že GM a Ford nemajú problém s odbytom ale hlavný problém ktorý ich potápa sú dôchodkové fondy a zdravotné zabezpečenie zamestnancov. To im momentálne odčerpáva značnú časť hotovosti, ktoré by potrebovali na vývoj a chod fabriky. Povedané po lopate musia živiť minulých zamestnancov a vyplácať im dôchodky a zdravotnú. Bola to veľká chyba minulých hojných čias keď mali "doláčov" na rozdávanie. A smeruje to k tomu, že GM a Ford vyhlásia bankrot a štát "asi" bude musieť prevziať dôchodkové fondy a automobilky založia nové firmy s "čistím" štítom a hlavne budú robiť len automobilový biznis a nič viac.
Rozbalit vlákno
1
20. 11. 2008 20:03
Re: Hlavný problém
...a v těch fondech nic není, protože byly šoupnuty do realit :-!
20. 11. 2008 17:34
jeden musi padnout
Ja si myslim, ze je na case aby jeden ze tri padnul a ostatni za tech 25bn dolaru stat pozadoval podily ve zbyvajicich dvou firmach a kontrolu v managmentu s prvoradym pravem prvni zisk pujde na zaplaceni techto prostredku.

Nejhorsi je, ze ani tech 25bn nic nevyresi na dalsich x mesicu budou mit na provoz, ale pokud nikdo jejich vyrobky nechce, tak se jen prodlozi to co je neodvratne.

Nebo kazdy rok si velka trojka prijde pro peknych 25bn.

Tady neni zadne jednoduche reseni :-(
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2008 18:44
:((((
neviem cim to bude, ale v minulosti boli americke auta o krok pred nasimi. mno teraz sa to obracia.. co je velka skoda ;-\ kde su casy, ked napr. toronado od oldsmobilu malo v modelovom roku '91 dotykovu obrazovku s palubnym pocitacom, abs, standardne bagy, delco premium sound system a ine hi-tech hracky... veru Odsmobile je uz mrtve peknu dobu :'-( amerika nevie co chce. chce americke auto, ktore bude kvalitou ako nemecke, velke pritom usporne, s motorom o objeme 4litre a spotrebou 5l/100 a nizkou cenou. manazment zas chce aby sa ich auto predavalo prinajmensom ako japonske. celkom hlavolam.
dnes mame moznost zhliadnut facelifty US produkcie. tak napr. Lincoln MKZ. zadna cast je jednym slovom OTRASNAAA!!! ako toto mohol niekto vypustit do vyroby. celkovo Linkoln niako tapa. posledne modely sa snazia byt az moc novatorske, co na znacku, ktora bola doteraz konzerva v dizajne, nema moc kladny efekt. ale ani zaklad z ktoreho vychadza, teda Fusion, nie je ziadna vyhra... vaaazne by ma zaujimalo, kde spravili "soudruzi z USA" chybu... :-( :'-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Johny Blaze"
7. 12. 2008 17:03
Re: :((((
Když už nic, tak se alespoň drží klasické koncepce motor podélně a pohon zadních kol. A tak to má být. :yes:
neregistrovaný "razzorr23"
23. 11. 2008 21:56
Odbornici
Ja kdyz tady tak ctu ty prizpevky, tak si rikam ze nase republika je plne odborniku na vyrcholny management automobilek...
Tak proc v tom *K*U*R*V*A* nikdo z Vas nedela ?
Rozbalit vlákno
0