Me statistiky moc neprekvapily!
Třeba Nissan byl v roce 2015 jako jeden z nejrychleji rostoucích automobilek, proto není mozne růst neustále.
Prodeje nemůžou růst do nekonečna.
No Fiat měl v minulých letech tak oškubané portfolio, že teď každá trochu úspěšnější novinka představuje velký růst. Růst táhne především F500x (ten loni ještě nebyl)
No, on to má Seat docela těžké. Oproti Polu nebo Golfu nenabízí žádnou přidanou hodnotu a ceny nejsou o tolik nižší. Navíc je celkový dojem z interiéru opravdu takový chudší. Konkurence typu Opela nasadila skutečně velmi zajímavá auta se zajímavými cenami a někdo na to doplatit musí.
Šance se jmenuje Ateca, bude to vlastně nejmodernější koncernové menší SUV (jako Yeti). Pokud nezabere ani to, bude to opravdu špatné.
Podle všeho bude, on ten interiér na fotkách nevypadá špatně, všechno je na svém místě, displej je například mnohem výš než v Oktávce, ale je to takové celé neútulné, hlavně v nižší specifikacích. FR je už OK, ale Style je už na hraně. A když si pak člověk sedne do jiného auta za srovnatelnou cenu, argumentů pro Seat moc nezbyde.
Alespoň to jsem vypozoroval s manželkou a Leonem Style coby testovacími objekty.
To záleží na úhlu pohledu. Leon Cupra je silnější než GTI i GTIP, nabízí se i v kombíku, běžný Leon má motor 1.8TSI což Golf nemá. Leon má LED světla. Xperience vypadá (subjektivně) nejlíp ze všech offroad mutací.
Interiér... mně se třeba líbí Leon víc než Golf - líbí se mi víc architektura s navi v kapličce nahoře a středovým panelem natočeným na řidiče. Na piánový dekor si moc nepotrpím a v Golfu už je ho na mě moc. Ale neseděl jsem v žádném základu, jen FR a Cupra.
Jo, souhlas, ale to jsou spíš takové okrajové modely, i když pěkné. Ale u základních masovek takový argument chybí. Golf má lépe poskládané výbavy, dobrou cenu a je to Golf, Oktávka zase nabízí pár centimetrů a litrů navíc (i když za podle mě už poměrně přehnanou cenu - aby byla Octa o víc než 10% dražší než Golf, to už je na pováženou)
Co si pamatuju když jsem řešil svoje auto (2014) tak VW nenabízel na Golfa moc zajímavé slevy (jeden kolega nakonec vzal za +- stejné peníze skladový Passat), ale třeba už se to změnilo.
Ve srovnání Leon vs. Golf bych za sebe viděl výhodu Leonu ve "sportovnějším" zevnějšku. Golf je jasně usedlejší. Uvnitř to mám (a vzhledem k mému výběru 2014/2015 je to zřejmé) spíš obráceně. Silnější motor ani nižší cena pak nestačily na změnu rozhodnutí. A piano v GTI není. Slevy byly plus mínus stejné ale nakonec jsem na tom byl s Golfem přece jen procentuálně o něco líp. V Referenci pak na mě působil vnitřek Leonu hodně truchlivě, základní Golf je na tom podle mě znatelně líp.
v mojom okoli vidim niekolko novych astier.... ale co ma prijemne prekvapilo je fakt ze astra vyzera vyborne napriklad aj v striebornej farbe ( ktora kazdemu zrovna nesvedci ) ... mozno tomu dopomaha zadny cierny nestandardny stlpik ( o ktorom sme sa tolko bavili ) a tie chromove listy naokolo .... kazdopadne kym strieborna octavia posobi fadne az nenapadne alebo aj golfik ktory je v striebonej vylozene sleeper totalna nuda voz .... tak strieborna astra doslova ziari... a vyniknu aj ostre rysy a linky.... velmi mile prekvapenie.. astra :yes:
Tak hlavně ty ceny Astry jsou takové, že se nad tím člověk musí min. zamyslet. Nebavím se ani tak o ceníkových cenách (který po doplnění nějakých drobných extras nejsou zázrak), ale reálných, za kolik se ty auta dají dohodnout.
A nemusí se člověku Opel jako takový ani líbit, ale prostě ty argumenty, proč tam aspoň zajít má. A ani ty starší Oplíky nejsou úplně marný.
Je to dost možné, ež přeskočí Forda, protže ten teď nemá žádné nové modely, které by byly tak masově prodávané, jako Astra ST nebo Mokka. Výbavy Vignale netáhnou a Edge je tak trochu mimo pro EU trh.
Po víkendu s Astrou K ST 1.6Turbo (200PS) musí říct, že se mi těžko bude vracet do Mondea (mk3) a při rozhodování aktuální Focus 1.5ecoboost vs Astra 1.6Turbo padá jasná volba na Astru. :yes:
Hele, ani ten Biturbák ddiesel není blbej...v našich poměrech do kombajnu.
I 1.6 CDTi 136Ps s jedním turbem je o parník před 1.6TDI pětikvalt v koktě a Golfu...
A jak píše kolega výše - reál ceny :yes:
Biturba mi tu stály, ale ještě sem je nejel dál, než pár metrů, proto nemůžu soudit zatím mám nejvíce na 1.0turbo a 1.6Turbo. 1.0 do HTb je dobrá startovní mtoorizace a naběžné jízdy prácedomov bohatě stačí, ale po okusení SIDI bych nechtěl nic jiného.
za 780km průměr 7,3 podle dotankování u syrového motoru je krásné.
18" ji sluší a i když vzadu díky mase nad blatníkem vypadají malé, tak je krásná hlavně v červené.
Měl jsem tu i lidi, kteří po 1.6TDI byly velmi skeptičtí k objemu 1.6 u turbosiesele, alerpo okusení 1.6CDTi 100kW i v Zafiře byly nadšeni a koupili ji.
ale v ciernej farbe defakto nevynikne ten cierny stlpik ... ale chapem... ak ho chces mat v jednej farbe tak je lepsie zvolit ciernu farbu auta aby to farebne splynulo ... mne sa moc zapacila strieborna astra.... za inych okolnosti striebornu nejako na hatchi nemusim ale astra v nej vyzera moc pekne a pekne vynikli aj linky a cierne detaily na voze vpredu vzadu plus aj ten cierny stlpik ... cele mi to prislo v tejto farbe ako hodne vyrysovane take nabuchane... skratka take smrncovne ... a zaroven moc kompaktne a elegantne ...
Přál bych Seatu lepší výsledky, jenže se prostě v nabídce koncernu VW ztrácí. Sportovní image netáhne a Škodovka se stala lidovkou. VW by byl hloupý, kdyby se snažil mít lidovky dvě. Zkrátka Seat nikam nezapadá. Bohužel. Nakonec dopadne jako Lancia. Tedy značka jednoho, možná dvou modelů a potom bude následovat exitus. :-(
No, sportovní image by možná i fungovala, ale ne v současném podání Seatu a jeho nekonzistentní modelové řady...Na jedné straně výborný Leon Cupra, který si pomaličku buduje image ve stylu Mégane RS, na druhé straně rebadgované modely jako Alhambra a Toledo. Dle mého názoru vyloženě přebytečné a v rámci Seatu nezajímavé pohrobky z minulosti, které nadělají více škody na image než užitku.
Sportovní image si představuji tak, že, nabídnou technicky zajímavou, stylovou a atraktivní řadu. Jenže Seat na mě poslední dobou působí dojmem jen takového otloukánka, kterému koncern čas od času přihraje nějakou vysloužilou techniku od sourozenců, aby bylo vůbec co prodávat...Snad teď nová SUV poskytnou prostředky na další rozvoj.
Rozhodně bych to nevidel tak černě, Seat Alhambra má svoji léta budovanou a spokojenou zákaznickou komunitu, které její spřížněnost ze Sharanem vůbec nevadí. Toledo se moc neprodává, ale zase vzniklo z Rapidu s minimálními náklady a navíc s bonusem jasně zdařilejšího designu. Ve Španělsku jich hodně jezdí např. jako taxíky nebo levné firemní vozy. Nová Ibiza je už na cestě a není žádný důvod si myslet, že by neměla být dostatečně originální a povedená, jako její současná generace. Opravdovým vrcholem po designové i technické stránce je ovšem Leon se třemi verzemi karoserie (která jiná neprémiová značka to dnes v nižší střední nabízí? Asi jen VW), který je pro mě dnes jedním z nejpřitažlivějších modelů C-segmentu (navíc letos na podzim podstoupí modernizaci - snad to nepodělají povinnou montáží el. P brzdy!). :-):yes::yes::yes: A ano, Ateca je jen upravený budoucí Yeti, na atraktivitě jí to ale podle mého názoru příliš neubírá a moc bych se divil, kdyby se velmi dobře neprodávala! :-):yes:
presne. vyvoj by nestal skoro nic, spotrebovala by se vybehova technika a zakousli by se i mezi sockama. Pokryli by tak portfolio od Chironu az k nule.
rust z 50tis o 30% je prece jen něco jinyho, nez rust o to samy číslo z x-set tis.
u nekterych znacek by se takovy absolutni rust co je u mazdy skoro neprojevil
v amerike ale napriklad mazda zacina uz hodne klesat... fakt neviem preco lebo ma krasne vozy a vcelku aj nejake tie novinky .... ale ten pokles je tam po prvom kvartali ozaj citelny ... uvidime aka tam bude nadalej situaca ale obavam sa ze radost z rastu mazdy v eu moze v globalnych cislach dost prekazit pokles v amerike.... snad to mazda este zvrati a opat sa dvihne aj za velkou mlakou
a není to tim, ze to ma na americky pomery slabej motor?
prece jen, prichciplej 2.5 litr jako maximum není zadny terno
ale třeba tam nabizej i něco silnějšího nez u nas
neviem cim to je.. ved si pozri predaje na goodcarbadcar ...... ale ten pokles je citelny .. pritom minuly rok mazda sla hore... teraz tam zase pada dole... co sa deje neviem... ale pred rokom mala predsa tie iste motory co dnes... k nejakym vlastne ziadnym zmenam v portfoliu predsa nedoslo .. cakal som ze bude pokracovat v raste... a ono zrazu pada dole ... ale zvratit by to mohla nova velka CX9 .. ktora ma taky ten americky look :yes:
POKLES PREDAJA SEDANOV!!!
A tym padom aj mazdy6 a ciastocne mazdy3. Fiat/Chrysler uz ohlasil uplny ustup - dart a 200 nebudu mat nastupcov, namiesto toho budu SUV, toyota a honda maju plne ruky prace udrzat predaje corolly a civicu resp. camry/accordu. Okrajovi hraci ako mazda to maju v tomto prepadavajucom sa segmente velmi tazke. Amerika aj vdaka lacnemu benzinu ide po SUV a Utility/Truck vozidlách.
Chybajuce SUV: cx5 sa predava dobre, cx3 je na USA mala, cx7 chyba, cx9 dosluhuje. S prichodom cx9 s novym motorom by sa im celkove predaje mali zastabilizovat, chcelo by to ponuknut aj cx4 pre USA.
CENY: mazda je na USA draha, bezny american si porovna toyotu/hondu a vyberie si co je na sklade a v dobrej akcii, mazda predaje akciami veeelmi nerada podporuje.
Lacny benzin = amici kaslu na setrenie paliva a opat idu po pickupoch/truckoch/velkych SUV a pod.
Mam se opakovat?
Asi ne.
Tak jen... sem rad ze roste, ale aby to nekam vedlo tak nejpozdeji prosto rok musi byt v prodeji: Mobi, nove punto, vsechny tri verze tipa, giulia, stelvio.... a ono to nejak pujde... v masledujicim giulietta, nadtupce Mita...
Jinak je to zase jen vykrik a pouzy rust z nuly, kterych sem uz za poslednich 20 let zazil 5... tedy s prochodem jedineho nadejneho modelu.
A hlavne Fiat bude silit a slabnout v zavislosti na tom jak si povede anebo nepovede usa a italie.
P.S v usa musi taky zamakat, zacinaji tam ty modely starnout a obnova je pomala...
Pokial je na tom logo fiat, je to tazke v EU predat, aj keby to bolo pozlatene Ferrari. Svojim spôsobom spravil fiat v EU vsetko spravne - ponuka iba auta, na ktorých vie zarobit. 500-ke sa dari, "čudu" 500L sa dari, 500X sa dari, tipu sa bude darit, freemont je na pomery EU jedinecne auto a svojich kupcov si najde. Po punte a bravu by nestekol ani pes, zial.
Nástupce Punta ještě loni slibovali, ale teď už zase všechno může být jinak :-( Přitom B segment býval pro Fiat vždycky automobilový bestseller - 127, Uno, Punto.... :-O
Od prvního Punta šlo jedno špatné rozhodnutí za druhým a ve výsledku 11 letý zástupce Fiatího B segmentu jen tiše dožívá a neštěkne po něm pes. Neuvést žádného nástupce v tak tradičním segmentu by byla velká škoda, ale z toho, že by snad mělo jít o další parodii na pětistovku, taky zrovna velkou radost nemám.
no to sú asi EU predaje nie CZ/SK >:-[] , tiež som na to pozeral. Mám jedného Pežóó a podla niektorých expertov a článkov som myslel že PSA krachuje, a začal som rozmýšlať kde to budem servisovať :-):-)
Pro škodu je to neskutečný. Polepšila si o dve příčky (pokud správně počítám). Ale hlavně je treba pred citrionem toyotou atd. A to je citroen domácí na asi třetím největším trhu v Evropě. A to nemluvím o vzpomince na výroky z konce 90. Let, ze by chtěli byt velikostí na úrovni Roveru ci Volva. >:D a dnes maji 2x tolik co Volvo. :yes::yes::yes:
Vy budete koukat až vám někdo řekne že Škodovka je už 25 let německá a že ty němci v ni celosvětově zaměstnávaj víc cizích státních příslušníků než Čechů >:-[]