že by po kritice 308-čky na ovládání funkcí přes dotykáč přece jen Peugeot pozitivně zareagoval a ponechal alespoň základní funkce "hmatatelné" ?
...jsem sám, komu tyhle vystrčené zobrazovače uprostřed palubní desky začínají připadat esteticky absolutně nepřijatelné? Myslím si, že při současných možnostech head-up displajů by si měli vzít všichni příklad z AUDI a umístit zobrazovač před řidiče do kapličky a vrátit se k "hmatatelným" ovladačům...
EDIT: moje prudká reakce na dotykáč je dnes způsobena silně negativní emocí, neb jsem byl ráno v Praze svědkem nehody způsobené právě hlupákem, který místo řízení ťukal do displeje... zranil dva lidi.
No, ono je jakékoliv hraní si s displejem za jízdy značně rizikové. Vyzkoušel jsem si to s "ergonomicky dokonalou" Oktávkou, za jízdy není možné bezpečně na hlavním displeji nastavit vůbec nic a v podstatě ho ani sledovat.
Ony i informace na maxidotu jsou mimo zorné pole a je potřeba brutálně přeostřovat. Takže při jízdě v mlze na autobahnu je člověk spíš odkázán jen na hlasovou navigaci.
Jasným řešením je head-up, jak píšeš. Peugeot se pokusil o takové kompromisní řešení s nahoru vystrčenými budíky, což není apriori úplně špatné, ale chce to zvyk a jiné nastavení volantu a sedadla. Pokud se v autě střídá více lidí (stačí klasicky občas manželka), nebude to ideální.
Máš pravdu, musíš brutálně přeostřovat. Z hlediska "H&S" je ale pro mě osobně dotykáč uprostřed palubky nepřijatelný. Sice to u některých aut vypadá "šmrncovně", ale z hlediska ergonomie a bezpečnosti je to totální nesmysl... tohle třeba správně odhadli Korejci, když v Tucsonu a Sportage můžeš vše ovládat tlačítky - čili po hmatu.
Dotykáče v autě jsou blbost, minimálně by mělo být jejich použití omezeno, například v Mazdě si po rozjezdu můžeš klidně vytlačit i sklo displeje, ale jakmile se rozjedeš, tak displej nereaguje.
No, můžeš mít spolujezdce, který bude něco na displeji nastavovat, takže úplný zákaz se mi nelíbí. Mazda ale hlavně nabízí u vyšších výbav standardně jediné správné řešení - head-up displej, Passat ho má za šílený příplatek a škodovka vůbec ne. Je jedno, jestli je provedení poměrně jednoduché jako třeba v Peugeotu 5008, funguje to dobře a je to větší pomocník než tuny (tedy spíš megabajty) elektronických asistentů.
Musíš mít prostě a jednoduše nutné informace v zorném poli a ovládání poslepu. Snad to pochopí i koncern.
No... on ten Mazdí head-up je plný nedostatků (jezdím v CX-3) - nelze deaktivovat a není zrovna ideálně usazený. Ale v podstatě svou funkci plní.
A spolujezdec, který ti ohmatává a šťourá se v nastaveních... pro tyto případy mám čtyři pokyny pro spolujezdce :-)
Připoutej se
Nastav si teplotu na klimě jakou chceš
Nastav si sedačku jak chceš
V ničem ostatním se nešťourej
>:D
No, já jsem práva na autobahnu používal spolujezdce jako hlasové ovládání, například pro snížení jasu podsvícení přístrojovky nebo pro nastavení navigace...
OK, každý má své postupy, ale zablokování ovládání za jízdy mi fakt připadá jako kravina. Dost často takhle jezdíme, kdy prostě spolujezdec za jízdy něco hledá v mapě, nastavuje navi, apod. Naopak to považuji za mnohem bezpečnější (pokud samozřejmě není spolujezdec blbej >:-[] ). Řidič nemusí odtrhnout oči od silnice a jen poslouchá a mluví. To samé na složitých křižovatkách, kdy by pouze hlasová navigace není 100% jasná, tak spolujezdec koukne na navi, prohlídne křižovatku a řidiče provede.
Jasně. Každý dle potřeb a podmínek. Já však 95% času strávím v autě sám, takže jsem odkázán zase jenom sám na sebe.
To zablokování displeje zase až taková blbost není. Je to prevence proti blbosti řidiče a mě osobně to nikterak omezující nepříjde. Přivítal bych to i v Superbu, ve kterém trávím nejvíc svého "řidičského" času - mimochodem, v Superbu je umístění displeje zcela mimo běžné zorné pole, čili pro mě za jízdy je displej zcela nepoužitelný.
Souhlasím se Skyactivem. Je to prostě a jednoduše blbuvzdornost, která může někomu zachránit život. Omezit šťourání spolujezdce v infotainmentu mi přijde jako zanedbatelný problém.
Já sice žádný velký displej v autě nevedu, ale obecně vzato stejně nemám rád, když se mi spolujezdci v něčem hrabou (úplný extrém bylo řazení - samozřejmě přes zuby :-) ).
Jak řeší HUD problém s nastavováním růz. fcí auta přes rozhraní infotainmentu? Jabka a hrušky!
Nejergonomičtější, nejpohodlnější a pozornost od řízení nejméně odvádějící je řešení typu idrive, mmi, commandu, kombinace ovladače (příp. kombinovaného s touchpadem) poblíž loketní opěrky a displeje kdekoliv v zorném poli řidiče, jestli jde o HUD, přístrojovku v podobě displeje nebo o displej vprostřed horní části palubovky je jedno.
Řešení peugeotu sdružuje několik ergonomických failů, vystrčené přístroje nad volant nemají žádnou výhodu, naopak znamenají malý volantek a v podstatě danou pozici posazu s dřením koulí spodní hranou volantu. Figurant na fotce má tak 170cm a přesto volant mezi koleny, pokud se pohodlně opře do opěradla předvede další fail, a to umístění dotyk. displeje daleko z pohodlného dosahu, nemluvě o tom, že někdo vyšší se sedačkou dál od volantu bude mít problém na displej vůbec dosáhnout o pohodlí ovládání už se ani mluvit nedá. Prostě klasický vnitřek peugeotů posl. generací, spousta masivních ploch, vypadá to designově zajímavě, bohužel ergonomicky na pr.d.
K prvnímu odstavci: viz Volvo a jeho vize zobrazení informací přímo na skle
druhý odstavec souhlas... za splnění uvedené podmínky, že bude displej v horní části palubní desky a natočený v přímém zorném poli (bez ohledu na "potřeby spolujezdců")
Samozřejmě spojení touchpad - displej je ideální řešení, znám ho a aktivně používám
přesto se přikláním ke konvenčním tlačítkům pro ovládání klimatizace, ovládání audia, nastavení intenzity podsvícení (někdy zkrátka všechno zhasínám, když jsem unavenej a "moc to svítí"), nastavení větráku... ne, že mi to všechno nacpou do zapatlané obrazovky :-)
Jasně, měl jsem na mysli ovládání infotainmentu, nastavovat typicky "hardwarové" funkce auta jako klimatizace, ventilace sedaček, ovládání hlasitosti apod. přes rozhraní infotainmentu je jako škrábat se levou rukou za pravým uchem, kolečko nebo tlačítko jsou pro tyhle fce nenahraditelné. ;-)
mam dojem akoby bol volant zase akosi prilis nizko ... chce to samozrejme viac fotiek a hlavne realne dojmy na ktore si budeme musiet kusok este pockat ale tato koncepcia budikov/displejov nad tym minivolantom skratka asi opat nesadne kazdemu.... kokpit vyzera pekne a moderne ale prvorada by mala byt ergonomia a citatelnost .... snad bude drvivej vacsine zakaznikov toto riesenie vyhovovat ...
Mě se to teda nelíbí ani trochu a v poslední době na tom není nic divné asi budu muset zůstat u aut s rokem výroby do 2015 a nebo si koupit něco z USA tam jsou ještě relativně normální
pozeram ze aj otackomer to ma zase opacnym smerom .. ale v 308micke sa tusim uz vratil do spravneho smeru z lava doprava ( alebo nie? ) ... tak preco tu je to opat zase opacne... taketo "finticky" totiz kazdemu opat nemusia sadnut
308 má otáčkoměr stejně jako tady. Upřímně, nijak mě to neomezuje, ale je to opravdu jen o zvyku. Podle mě se i-Cockpit v nových modelech bude dál ubírat směrem, jaký je teď třeba v 308, tedy minimum čudlíků.
Dost mě ale zaujal ten display místo budíků. Jsem zvědavý, jestli to Peugeot začne dávat alespoň do faceliftů 308 nebo to bude vyhrazeno až pro další generace.
uvidime... mozno to pride spolu s faceliftom ... mozno nie... nechajme sa prekvapit
kazdopadne uz vidime akou cestou sa peugeot vybral ... ja som hlavne zvedavy ci touto cestou minivolantu s budikmi nad nim pojde v buducnosti aj velky 508 ci povedzme mpv 5008 ....
CD už dnes bývá uklizeno do přihrádky před spolujezdcem (208), sice pro řidiče trochu nepraktické, ale když trvá na CD, šance je. Počítá se spíše s USB a streamováním přes BT.
ten efekt dvoch zlepených prístrojových dosiek nad sebou by som neprekusol. Neverím,že to nejde urobiť tak, aby to nevyzeralo jak z 2 kusov. Podľa mňa dizajnéri len vychádzajú z predsudku, že ak je to vysoké, musia to vizuálne rozdeliť horizontálnou linkou, ale ak raz jednému napadne, že nemusia, tak pekný interiér bude na svete.
Co všechno musí Peugeot udělat, aby byl schopen popřevracet
interiér. Sedíš vysoko jak na obrtlíku, dole placatý mikrovolant, nahoře placatý mikrovolant, budík jede v protisměru. A stejně to nebude furt ono. Voda do kopce prostě neteče.
Re: Co všechno musí Peugeot udělat, aby byl schopen popřevra
A kde je řečeno, že současné a tzv. normální řešení je to nejlepší? Že jste v 308 10 minut seděli nebo ujeli za volantem 20 km ještě nic neznamená. Naopak dlouhodobé zkušenosti všech majitelů jsou spíš pozitivní. A nejen majitelů: [odkaz]
>:D >:D Nepotvrzuje? Vždyť má ten volant mezi nohama!! Ale možná jezdci pežotů považují tohle za ideální posaz. Člověk, který chce auto řídit sedí jinak [odkaz] [odkaz] Ideálně horní hrana volantu v úrovni nosu, ale to má v pežotech smůlu. ;-)